Ja. Die bestaat nog. Heeft in het verleden wel fouten gemaakt en is daarom toen redelijk afgeserveerd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:25 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ze hebben een paar jaar geleden vanuit de EU toch een poging gedaan waarbij betrouwbare medua in diskrediet werden gebracht?
het covid dashboardquote:
EUvsDisinfoquote:Op maandag 5 oktober 2020 19:25 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Ze hebben een paar jaar geleden vanuit de EU toch een poging gedaan waarbij betrouwbare medua in diskrediet werden gebracht?
Zweden zoekt ook nog een juiste weg. Las vandaag dat ze een set van maatregelen zoeken die ze minimaal een jaar als samenleving moeten kunnen volhouden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:05 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
De Nederlandse media wil er nog niet aan, maar Zweden heeft een veel lagere oversterfte dan Nederland en België. Zie bovenstaande grafiek.
En dan nu nog heftiger regels willen invoeren?
Ja. Niet dus.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
EUvsDisinfo![]()
Oneindig groot succes was dat.
In het Verenigd Koninkrijk hebben ze een tijdje terug al aangegeven dat de maatregelen nog voor zeker zes maanden gaan gelden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Zweden zoekt ook nog een juiste weg. Las vandaag dat ze een set van maatregelen zoeken die ze minimaal een jaar als samenleving moeten kunnen volhouden.
Vind dat geen prettig nieuws. Nog een heel jaar (dus tot eind 2021) dit.
Ja.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
In het Verenigd Koninkrijk hebben ze een tijdje terug al aangegeven dat de maatregelen nog voor zeker zes maanden gaan gelden.
Ik vind dat eigenlijk een prettigere communicatiestijl dan te doen alsof het over drie weken misschien beter is, terwijl iedereen aan ziet komen dat dat niet zo is.
Daar ontbreekt hier in Nederland volledig aan. Ze bekijken altijd over 3 weken, wat er ook voor vervolgstappen nodig zijn om het virus verder in dammen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb ook liever een langetermijnvisie.
Ze hebben zich destijds bijzonder belachelijk gemaakt, begonnen te dreigen met grote boetes en rechtszaken en hebben uiteindelijk hun keutel weer ingetrokken zonder zelfs maar excuses aan te bieden aan de benadeelde mediaplatformen. Niet echt een partij om vertrouwen in te hebben. Hoe ze het nu doen.....geen idee. Het lijkt me maar een marginaal groepje.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Niet dus.
Was het maar allemaal zo eenvoudig.
Zes maanden klinkt ook zo willekeurig. Zeg dan gewoon tot aan een vaccin. Want zonder vaccin zeggen ze echt niet na die 6 maanden van, ga je gang maar. En als er eerder eentje is ga je ze ook niet onnodig lang aanhouden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
In het Verenigd Koninkrijk hebben ze een tijdje terug al aangegeven dat de maatregelen nog voor zeker zes maanden gaan gelden.
Ik vind dat eigenlijk een prettigere communicatiestijl dan te doen alsof het over drie weken misschien beter is, terwijl iedereen aan ziet komen dat dat niet zo is.
Zes maanden zal dichter bij de realiteit liggen dan drie weken.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:38 schreef galantis het volgende:
[..]
Zes maanden klinkt ook zo willekeurig. Zeg dan gewoon tot aan een vaccin. Want zonder vaccin zeggen ze echt niet na die 6 maanden van, ga je gang maar. En als er eerder eentje is ga je ze ook niet onnodig lang aanhouden.
Oh, het gaat me niet eens om het indammen van het virus. Want dat gaat wel lukken. Maar ergens rond december moeten we een plan hebben wat we daarna gaan doen. Om te zorgen dat de infecties laag blijven.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:37 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Daar ontbreekt hier in Nederland volledig aan. Ze bekijken altijd over 3 weken, wat er ook voor vervolgstappen nodig zijn om het virus verder in dammen.
Is het ook.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:37 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze hebben zich destijds bijzonder belachelijk gemaakt, begonnen te dreigen met grote boetes en rechtszaken en hebben uiteindelijk hun keutel weer ingetrokken zonder zelfs maar excuses aan te bieden aan de benadeelde mediaplatformen. Niet echt een partij om vertrouwen in te hebben. Hoe ze het nu doen.....geen idee. Het lijkt me maar een marginaal groepje.
Waarom roept zo'n man dat nu al. Elke simpele ziel weet dat er een vertraging op het effect van maatregelen zit maar hij moet zo nodig al op de zaken vooruit lopen. We wísten toch dat het zo ging lopen voor minimaal anderhalve week.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik sta er echt niet van te kijken dat zoiets als het cancelen van amateursport er alsnog komt hoor in de komende weken. Echt niet compleet uit de lucht gegrepen en een Ernst Kuijpers zegt niet voor niets dat hij het liefst snel nieuwe maatregelen ziet (hebben ze de boel dus weer onderschat vraag ik me dan af..?)
Natuurlijk moet het tussen sinterklaas en kerst weer stabiel worden met lagere getallen van besmettingen. Dan hebben wij weer iets meer vrijheid terug.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, het gaat me niet eens om het indammen van het virus. Want dat gaat wel lukken. Maar ergens rond december moeten we een plan hebben wat we daarna gaan doen. Om te zorgen dat de infecties laag blijven.
Er wordt wel flink ingekocht op al die sneltesten. En dat is positief.
Dat is het idee ook.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:41 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Natuurlijk moet het tussen sinterklaas en kerst weer stabiel worden met lagere getallen van besmettingen. Dan hebben wij weer iets meer vrijheid terug.
Hij roept het omdat hij zich (terecht) zorgen maakt neem ik aan?quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Waarom roept zo'n man dat nu al. Elke simpele ziel weet dat er een vertraging op het effect van maatregelen zit maar hij moet zo nodig al op de zaken vooruit lopen. We wísten toch dat het zo ging lopen voor minimaal anderhalve week.
6 maanden voor wat we hier nu hebben, daar zitten bar weinig mensen op te wachten. Die belofte maar dan voor het pakket zoals in juni zou dan wellicht nog wel op steun kunnen rekenen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:39 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Zes maanden zal dichter bij de realiteit liggen dan drie weken.
Eigenlijk wil je terug naar het maatregelenpakket zoals dat op 1 juni gold. Overzichtelijk, en indien nodig wel een jaartje vol te houden.
Je moet eigenlijk ingrijpen nog voordat de ziekenhuizen vol lopen. Maar dat wil de samenleving niet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:41 schreef galantis het volgende:
[..]
Waarom roept zo'n man dat nu al. Elke simpele ziel weet dat er een vertraging op het effect van maatregelen zit maar hij moet zo nodig al op de zaken vooruit lopen. We wísten toch dat het zo ging lopen voor minimaal anderhalve week.
Zeker weten, want we moeten de feestmaand niet bederven voor oudere generaties, die hebben recht op om mooie momenten met de familie mee te maken... Weet je, beseffen we heel goed wat er ook voor oudere mensen echt de laatste keer kan zijn wat ze ook met eigen familie mee maakt in de maand december.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is het idee ook.
Maar ze/we moeten nadenken hoe we daarna de boel op orde houden.
Komt een beetje slecht uit om terug te komen op je aanhoudende gebash wanneer blijkt dat het nu relatief goed gaatquote:Op maandag 5 oktober 2020 19:05 schreef mir1986 het volgende:
[ afbeelding ]
De Nederlandse media wil er nog niet aan, maar Zweden heeft een veel lagere oversterfte dan Nederland en België. Zie bovenstaande grafiek.
En dan nu nog heftiger regels willen invoeren?
Er is niets nieuws onder de zon. De toenames gaan min of meer zoals sinds kort verwacht.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij roept het omdat hij zich (terecht) zorgen maakt neem ik aan?
Het donkere "feest"-seizoen is sowieso een tijd waarin eenzaamheid bij veel mensen voor depressies zorgt. Geen pretje inderdaad, in deze omstandigheden.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:44 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker weten, want we moeten de feestmaand niet bederven voor oudere generaties, die hebben recht op om mooie momenten met de familie mee te maken... Weet je, beseffen we heel goed wat er ook voor oudere mensen echt de laatste keer kan zijn wat ze ook met eigen familie mee maakt in de maand december.
Daar is al een poging toe gedaan door het kabinet. Of dat streng genoeg is valt dan nog over te discussieren, maar er is iets wat op een plan moet lijken tenminste.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Je moet eigenlijk ingrijpen nog voordat de ziekenhuizen vol lopen. Maar dat wil de samenleving niet.
De communicatie is gewoon slecht. Leg dit dan duidelijk uit.
Als we begin december op een R van 0,8 zitten, met 20 infecties per 100.000, kunnen we echt wel normaal kerst vieren. Dan verdubbelt het, over een hele maand. Het zij zo. Als de regels goed zijn, dooft het daarna wel weer uit.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:44 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Zeker weten, want we moeten de feestmaand niet bederven voor oudere generaties, die hebben recht op om mooie momenten met de familie mee te maken... Weet je, beseffen we heel goed wat er ook voor oudere mensen echt de laatste keer kan zijn wat ze ook met eigen familie mee maakt in de maand december.
Ik zou ook niet doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat de reguliere zorg wordt afgeschaald, alleen maar omdat er een keer een grote griepgolf is geweest waarin dat gebeurde. Het was toen ook uitzonderlijk. Maar het trauma uit maart is natuurlijk nog vers en ik denk niet dat het ziekenhuispersoneel daar nu alweer overheen is. Ik vraag me af of alle achterstallige zorg die toen is laten liggen inmiddels al is ingehaald.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Er is niets nieuws onder de zon. De toenames gaan min of meer zoals sinds kort verwacht.
Daarnaast is het niet ongewoon dat ziekenhuizen met opnamegolven kampen en reguliere zorg afschalen. Gebeurde ook met griepgolven. Nu wordt het gebracht alsof het ongekend is.
Klopt ja.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het donkere "feest"-seizoen is sowieso een tijd waarin eenzaamheid bij veel mensen voor depressies zorgt. Geen pretje inderdaad, in deze omstandigheden.
Sommige zorg is komen te vervallen zonder dat dat iemand treft, zie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ronacrisis-zien.htmlquote:Op maandag 5 oktober 2020 19:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou ook niet doen alsof het de normaalst zaak van de wereld is dat de reguliere zorg wordt afgeschaald, alleen maar omdat er een keer een grote griepgolf is geweest waarin dat gebeurde. Het was toen ook uitzonderlijk. Maar het trauma uit maart is natuurlijk nog vers en ik denk niet dat het ziekenhuispersoneel daar nu alweer overheen is. Ik vraag me af of alle achterstallige zorg die toen is laten liggen inmiddels al is ingehaald.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
Het liep al weken op in Amsterdam en Rotterdam enzo. En niemand deed wat. Die provincies kwamen op een zwarte lijst in DL. Wij deden nog steeds niets.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:47 schreef galantis het volgende:
[..]
Daar is al een poging toe gedaan door het kabinet. Of dat streng genoeg is valt dan nog over te discussieren, maar er is iets wat op een plan moet lijken tenminste.
De veiligheidsregio's hebben te veel lokale belangen, dit had gewoon bij de Rijksoverheid moeten blijven, het versplinteren in een land met het formaat van Nederland is tijd verspillen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het liep al weken op in Amsterdam en Rotterdam enzo. En niemand deed wat. Die provincies kwamen op een zwarte lijst in DL. Wij deden nog steeds niets.
Toen werd het een olievlek. En toen moest Den Haag wel ingrijpen.
We (als land) hebben het zelf laten gebeuren.
De veiligheidsregio s hadden veel eerder in moeten grijpen.
Ik hoop echt dat hiervan geleerd wordt.
Kan zeker heel goed ja... Maar ik betwijfel wat ook jongeren gaan doen tussen oud en nieuw, weer illegaal feesten gaan ze weer doen...quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Je kan natuurlijk niet vanwege pakjesavond en kerst de maatregelen 3 weken versoepelen om daarna op de oude voet weer verder te gaan en te verwachten dat iedereen uit zichzelf weer terug schakelt naar het oude regime.
Maar dat hoeft ook niet. Je kan prima pakjesavond en kerst vieren met de huidige maatregelen. Alleen geen grote kerstuitjes met het bedrijf en niet met de hele familie naar een all you can eat tent. Gewoon met je eigen gezin thuis iets lekkers koken dus en op kantoor een bescheiden borrel met inachtneming van de basis corona regels.
En definitief soepelere maatregelen lijken me op zijn vroegst van toepassing als het voorjaar weer begint. De R zal ongetwijfeld ook met de huidige regels in december wel gaan stijgen en is hopelijk na de winter onder de 1 gedaald. Dan is versoepeling van toepassing. En dan hopelijk op een wijze dat dat langdurig vol te houden is zonder dat de R weer boven de 1 komt.
Denk dat we er rekening mee moeten houden dat het helemaal niet daalt, hooguit afvlakt.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:41 schreef galantis het volgende:
[..]
De Rijksoverheid moet richtlijnen stellen voor de veiligheidsregio's. Een kader scheppen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De veiligheidsregio's hebben te veel lokale belangen, dit had gewoon bij de Rijksoverheid moeten blijven, het versplinteren in een land met het formaat van Nederland is tijd verspillen.
Het zou mooi zijn als dat kan, laten we het hopen. Maar je moet ook niet raar staan te kijken als we met de huidige afspraken door moeten tot na de kerst, al dan niet voor korte tijd aangevuld met een avondklok en het stoppen van de sportcompetities.quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:43 schreef galantis het volgende:
[..]
6 maanden voor wat we hier nu hebben, daar zitten bar weinig mensen op te wachten. Die belofte maar dan voor het pakket zoals in juni zou dan wellicht nog wel op steun kunnen rekenen.
Ik houd overal rekening meequote:Op maandag 5 oktober 2020 20:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk dat we er rekening mee moeten houden dat het helemaal niet daalt, hooguit afvlakt.
Niet zo bescheiden doen, Willem Engel is zelfs dat niet eens en die heeft een veel grotere mondquote:Op maandag 5 oktober 2020 20:00 schreef capricia het volgende:
[..]
De Rijksoverheid moet richtlijnen stellen voor de veiligheidsregio's. Een kader scheppen.
Een onder- en een bovengrens qua besmettingen. En ze een pakket met mogelijkheden qua maatregelen geven. Het instrumentarium.
En achter lokale maatregelen gaan staan.
Maar hey. Ik ben maar iemand van het Fok!forum.
Derhalve is het niet ondenkbaar dat de horeca ook dan dicht is, hoe desastreus dat ook zou zijn..quote:Op maandag 5 oktober 2020 19:56 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Kan zeker heel goed ja... Maar ik betwijfel wat ook jongeren gaan doen tussen oud en nieuw, weer illegaal feesten gaan ze weer doen...
Die kans is namelijk groot ja, een groot verlies voor de horeca.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Derhalve is het niet ondenkbaar dat de horeca ook dan dicht is, hoe desastreus dat ook zou zijn..
en met deze maatregelen ook nietquote:Op maandag 5 oktober 2020 19:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Als we begin december op een R van 0,8 zitten, met 20 infecties per 100.000, kunnen we echt wel normaal kerst vieren. Dan verdubbelt het, over een hele maand. Het zij zo. Als de regels goed zijn, dooft het daarna wel weer uit.
Maar met deze cijfers niet.
Ik ga denk ik wél raar staan te kijken. Klinkt in ieder geval als een recept voor een stevige kaalslag op het draagvlak.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:01 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het zou mooi zijn als dat kan, laten we het hopen. Maar je moet ook niet raar staan te kijken als we met de huidige afspraken door moeten tot na de kerst, al dan niet voor korte tijd aangevuld met een avondklok en het stoppen van de sportcompetities.
Weet je, het maakt helemaal niet uit of jongeren dat doen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:04 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je nou eens die glazen bol van je eens oppoetst, misschien komen er dan nog wat zinnige uitspraken uit. Dit is echt hopeloos
Door Covid?quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:08 schreef quirina het volgende:
Staar operaties gaan ook al niet meer door.
Kreeg net een belletje van mijn tante dat ze niet geholpen gaat worden.
Het gedrag wordt ook bepaald DOOR de maatregelen. Omdat er heel veel “vrijheid” is om te doen en laten wat je wilt en zaken als scholen, bedrijven, winkels en horeca gewoon open zijn, ontkom je er gewoon niet aan dat het in X procent van de gevallen bewust of onbewust alsnog misgaat.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ik denk dat de draagvlak voor de maatregelen helaas per dag steeds kleiner wordt. Vooral lijkt wel gedoemd om te mislukken met een groot draagvlak echt maatregelen na te leven. Gedrag van een mens is allesbepalend of de maatregelen wel werkt of niet. Mijn opa heeft altijd gezegd van: als je niet wilt luisteren moet je maar zelf voelen wat het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |