Eh, okquote:Op maandag 5 oktober 2020 16:43 schreef Fred2 het volgende:
[..]
De zorg is niet overbelast als we niet tegen beter weten in proberen mensen in leven te houden.
heel herkenbaar.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:16 schreef capricia het volgende:
Toch voelt het minder heftig dan in het voorjaar. Toen was ik echt veel voorzichtiger.
Maar nu, met de scholen open, de kinderen die gewoon naar hun uitjes gaan etc, voelt het niet zo urgent.![]()
Ik bezoek mijn moeder af en toe. Durfde ik toen ook niet.
En we werken soms ook weer op kantoor.
Meer mensen die dit herkennen?
Eigenlijk gebeurde wat hij zegt al. Als de IC's niet vollagen hadden ze wel wat meer oudjes opgenomen toentertijd in maart. Nederland blonk uit in het ontmoedigingsbeleid.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Eh, okWe zijn net een half jaar onderweg en je ziet al geen andere opties meer dan genocide?
Je wordt minder betaald als je thuiswerkt?quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:11 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
In het voorjaar werkte ik ook meer thuis. Nu eigenlijk niet meer. Het gaat inmiddels om keiharde knaken dus helaas ik ga gewoon.
Ik kan nou eenmaal niet alles vanuit huis. En in het voorjaar lag bijna alles stil, dat is nu toch anders.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je wordt minder betaald als je thuiswerkt?
Ja ok, dat snap ik. Ik ga soms ook ergens heen als het niet anders kan, dat geldt natuurlijk voor iedereen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:15 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Ik kan nou eenmaal niet alles vanuit huis. En in het voorjaar lag bijna alles stil, dat is nu toch anders.
Ja. Een gordel, stoplichten en maximale snelheden beperken je keuzevrijheid ook. Maar daar zitten ook boetes aan verbonden, en dat is men gewend. Wat betreft de regels rondom corona is iedereen expert, mag iedereen mee debatteren en kan iedereen dus zijn zegje doen. Wappies krijgen ook veel ruimte en daardoor volgers. Leuk dat iedereen zijn zegje mag doen, maar dat werkt alleen als je debielen uitsluit (en daar zijn er nogal wat van). Helaas is handhaving van regels wat lastig i.v.m. capaciteit, anders mocht het van mij allemaal best met wat minder publiekelijk debat, en met wat meer boetes.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:59 schreef Natalie het volgende:
[..]
Denk dat het merendeel van de mensen die de voorschriften negeert, het best wel in ziet, maar teveel op hun keuzevrijheid gesteld zijn om een ander te laten beslissen wat ze al dan niet moeten doen.
Hele bewustzijn is ook anders, in maart had ik nog een doek met water en bleek bij de deur om mn schoenen te ontsmetten wisten wij veel 😂quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja ok, dat snap ik. Ik ga soms ook ergens heen als het niet anders kan, dat geldt natuurlijk voor iedereen.
Wanneer gaan moderators eens actief optreden tegen dit soort ongefundeerde uitspraken?quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:12 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eigenlijk gebeurde wat hij zegt al. Als de IC's niet vollagen hadden ze wel wat meer oudjes opgenomen toentertijd in maart. Nederland blonk uit in het ontmoedigingsbeleid.
Nee, een andere afweging in het groepsbelang.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:09 schreef Tijn het volgende:
Eh, okWe zijn net een half jaar onderweg en je ziet al geen andere opties meer dan genocide?
Hier hetzelfde, niemand klaagde erover bij thuiskomst.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:20 schreef Mammietje het volgende:
Vandaag eerste dag mondkapjes op middelbare scholen. Ik had verwacht dat ze mopperend thuis zouden komen over die 'ondingen', maar er kwam niets, dus besloot er zelf naar te vragen. Ze haalden alledrie hun schouders op alsof het niets geks was. Hoorde er nu bij. Alleen de oudste vond het achterlijk dat ze afmoesten/mochten als ze zaten: "Alsof je geen corona kan krijgen als je zit!".
Nah... ging dat ff soepel.
Hij heeft toch gewoon gelijk, hoeveel ouderen zijn gewoon niet opgenomen en doodgegaan in hun verzorgingshuis? Het is ook wel erg toevallig dat exact bij het bereiken van de piek we weer gingen dalen....quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wanneer gaan moderators eens actief optreden tegen dit soort ongefundeerde uitspraken?
@:capricia @:tijger_m @:trein2000
Ja ok, maar zullen we het op z'n minst proberen? Zo snel de handdoek in de ring gooien vind ik een beetje bizar, eerlijk gezegd.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:22 schreef Fred2 het volgende:
[..]
Nee, een andere afweging in het groepsbelang.
Uiteraard zou ik graag willen dat het aantal doden op nul blijft, maar het lijkt onoverkomelijk. Dan is de vraag hoe hard je er tegen moet blijven vechten.
We putten nu onze zorg uit, we putten de financiële reserves uit. Daar zit een grens aan en die grens komt sneller in zicht dan je denkt.
Het is een utopie om te denken dat we iedereen kunnen redden, hoe graag we het ook zouden willen.
Serieus?quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Hele bewustzijn is ook anders, in maart had ik nog een doek met water en bleek bij de deur om mn schoenen te ontsmetten wisten wij veel 😂
Dus? Nederland heeft van zichzelf al een vrij strikt triageprotocol, ook los van corona. Ik heb nog geen enkele bron gezien die:quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:22 schreef Elan het volgende:
[..]
Hij heeft toch gewoon gelijk, hoeveel ouderen zijn gewoon niet opgenomen en doodgegaan in hun verzorgingshuis?
quote:Het is ook wel erg toevallig dat exact bij het bereiken van de piek we weer gingen dalen....
Ja dat is wel een leuke voor de SC, maar goed je deed alles om dat enge virus maar niet te krijgen. Was ook amper wat bekend over de verspreiding dus iedereen was de hele dag alles aan het ontsmetten.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:23 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Serieus?![]()
Sorry ik schoot in de lach
Ik heb buiten handen wassen (mijn handen waren echt verrot op gegeven moment), en afstand houden eigenlijk nooit van die gekkigheid gedaan.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja dat is wel een leuke voor de SC, maar goed je deed alles om dat enge virus maar niet te krijgen. Was ook amper wat bekend over de verspreiding dus iedereen was de hele dag alles aan het ontsmetten.
Niet, is niet policy overschrijdend. Dit soort commentaren zijn dat wel. Dus kappen.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:20 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wanneer gaan moderators eens actief optreden tegen dit soort ongefundeerde uitspraken?
@:capricia @:tijger_m @:trein2000
Klopt ja, daarom zijn er Duitsland ook minder doden gevallen tijdens de initiële uitbraak. Wij schrijven mensen nogal snel af hier/spelen voor God.quote:Op maandag 5 oktober 2020 17:24 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Dus? Nederland heeft van zichzelf al een vrij strikt triageprotocol, ook los van corona. Ik heb nog geen enkele bron gezien die:
1. Erkent dat er anders meer mensen opgenomen zouden zijn
2. Dat die personen ook beter af zouden zijn (IC-opname doe je niet voor je lol, kwaliteit van leven na de opname is voor veel mensen het gewoon niet waard)
[..]
Na een piek komt altijd een daling, dat is de definitie van een piek.
Joh.quote:Na een piek komt altijd een daling, dat is de definitie van een piek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |