SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop nu eigenlijk dat iemand dit ook heeft gehad en een idee heeft wat het kan zijn. Ik moet er eigenlijk maar mee leren leven dat ik nooit meer nieuwe plinten kan neerleggen maar dat weiger ik.Dus wie heeft een idee? Muren zelf zijn niet nat of vochtig alleen onderaan dus. Oh en ik ventileer hier altijd heel goed dus dat is het niet.
En ja ik weet dat mijn plinten niet matchen met de vloer.![]()
Maar was te lui om te ruilen hahaha.
[ Bericht 2% gewijzigd door Ama op 05-10-2020 15:15:14 ]Your beauty never ever scared me.
Nee er lopen geen leidingen enz. Aan de andere kant van beide muren is buiten.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:11 schreef robbietobbie het volgende:
Kun je wat meer info geven? Wat zit er aan de andere kant van die muur? Heb je enig idee of daar leidingen lopen?
Boven deze kamer zit het terras van de bovenburen en ik heb al het hele jaar geen kat meer.quote:Op maandag 5 oktober 2020 16:20 schreef Fred2 het volgende:
Idd, wat zit er aan de andere kant van de muur? En wat zit er op de verdieping boven de muur?
Heb je het gedrag van huisdieren al uit kunnen sluiten?
Meneer van de woningbouw heeft het erger kapot gemaakt helaas want tja toch niet meer te redden zei hij maar ja ik moet er wel tegenaan kijken. Nope helemaal geen huisdieren.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 00:22 schreef MisterWendel het volgende:
Komt die derde door vocht joh.
Heb je een hond?
Ja en 1972quote:Op maandag 5 oktober 2020 23:53 schreef skrn het volgende:
Is het een benedenwoning? En zo ja, uit welk bouwjaar?
Als het optrekkend vocht is, hebben meestal je buren ook last, dus daar kun je mee starten.
Nope allebei niet.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:31 schreef Vonkenboer het volgende:
Geen hemelwaterafvoer of dakgoot buiten die lek is ? Waardoor het water door de muur heen trekt ?
Nee 100% vocht.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:10 schreef tux87 het volgende:
Is het geen zwam of schimmel? Kan het niet goed zien op de foto..
Grote kans dat dit nog een houten vloer is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 07:36 schreef MiNi1981 het volgende:
Poeh ik zou ook aan lekkage denken....
Kan je betonnen vloer niet verzadigd zijn door vocht?
Eerste kan, vloer is nog goed. Staat wel klein beetje bol op die plek maar heb ik in de woonkamer ook omdat het daar te strak is gelegd, denk dat dat hier ook zo is want vloer is in haast gelegd hehe.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 06:20 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Optrekkend vocht vanuit de kruipruimte ? De vloer is zelf niet aangetast ?
De kruipruimte loopt onder het hele gebouw, dus er kan best een permanente plas water staan bij de muur die geel is. Als er water in staat is dat geen heel goed teken, al is de kruipruimte eigenlijk altijd wel vochtig.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 08:40 schreef Amarantha het volgende:
Kan het wel via een gat in de gang doortrekken naar een muur in een kamer naast de gang? Muren in de gang zijn niet aangetast verder.
Telefonisch maar heb ze net ook een bericht gestuurd via Facebook haha.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De kruipruimte loopt onder het hele gebouw, dus er kan best een permanente plas water staan bij de muur die geel is. Als er water in staat is dat geen heel goed teken, al is de kruipruimte eigenlijk altijd wel vochtig.
Wat je sowieso kunt doen is kijken of er meer water in de kruipruimte komt als het regent.
Hoe heb je contact met de woningbouw? Alleen telefonisch of ook schriftelijk? Ik zou namelijk wel beginnen met het aanmaken van dossier. Dat kan nooit kwaad.
Bij mij was mijn laminaatvloer ook niet stuk. Op sommige plekken stond het een beetje bol, maar dat heb ik nooit doorgehad. Maar toen ze alles eruit moesten slopen zat de hele vloer onder de schimmel en troep. Nooit gezien, nooit geweten. Maar toen alles weg was, werd het pas duidelijk wat er aan de hand was en dat het serious business was.. Ook pas na het weghalen van de vloer uit de hele woning kwamen ze er pas achter dat het uit de meterkast kwam, dus ze hebben eerst preventief alles weggehaald...quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 08:40 schreef Amarantha het volgende:
Woningbouw zegt dat het niet kan haha. Moet ik wel zeggen dat ik alleen een gat in de gang heb, kan er zelf ook niet in (watermeter van mij en bovenburen zit daar) maar goed meer mensen denken dat het daar vandaan komt want net gekeken en er staat idd water in.
Maar omdat mijn laminaatvloer niet kapot is is dit onmogelijk zegt hij. Hij blijft zeggen dat hij de oorzaak niet weet en dat ik moet kijken met regenbuien of er ergens water vandaan komt (vriend als dat zo is was mij dat allang opgevallen).
Kan het wel via een gat in de gang doortrekken naar een muur in een kamer naast de gang? Muren in de gang zijn niet aangetast verder.
Beste laag water niet? Bij mij is het ook vochtig in kruipruimte maar er ligt geen plas water. Balen Ama, hoop dat het snel opgelost wordt!quote:
Heb het alleen bij de muren die je op de foto ziet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:55 schreef AToontje87 het volgende:
Is dit alleen plaatselijk het geval? Wellicht dat er (vanwege een lekkage ergens) water in je spouw/achter de isolatie is geslopen.
Ja door flits lijkt het nog minder maar er ligt een flinke plas.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Beste laag water niet? Bij mij is het ook vochtig in kruipruimte maar er ligt geen plas water. Balen Ama, hoop dat het snel opgelost wordt!
Ik zie wel glinstering op foto wat aangeeft dat er een plas ligt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:07 schreef Amarantha het volgende:
Misschien zie je het op de pc beter maar ben niet thuis nu.
Zal thuis even checken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:08 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Zijn de betreffende wanden in de kruipruimte nat?
Daar kruip ik niet onder hoor haha, zo groot is het niet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:10 schreef Speekselklier het volgende:
kan je door het gat de kruipruimte in?
kijk dan ff onder de plint.
ik zie een gat van minimaal 50x50.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:13 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Daar kruip ik niet onder hoor haha, zo groot is het niet.
Dat kan prima, vocht trekt makkelijker door baksteen dan door hout. Ja, hout rot uiteindelijk wel weg, maar het is heel gebruikelijk dat de vloer aan de bovenkant nog prima eruit ziet maar het vocht uit de muren komt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 08:40 schreef Amarantha het volgende: Woningbouw zegt dat het niet kan haha. Moet ik wel zeggen dat ik alleen een gat in de gang heb, kan er zelf ook niet in (watermeter van mij en bovenburen zit daar) maar goed meer mensen denken dat het daar vandaan komt want net gekeken en er staat idd water in.
Maar omdat mijn laminaatvloer niet kapot is is dit onmogelijk zegt hij. Hij blijft zeggen dat hij de oorzaak niet weet en dat ik moet kijken met regenbuien of er ergens water vandaan komt (vriend als dat zo is was mij dat allang opgevallen).
Ja best maar ik ga daar niet in.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:18 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
ik zie een gat van minimaal 50x50.
hoe groot heb je nodig?
Duidelijk verhaal, dankjewel. Ik heb de woningbouw weer aan de telefoon gehad en ze gaan het nu ergens anders neerleggen want deze medewerker denkt wel dat dit het probleem is.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:46 schreef skrn het volgende:
[..]
Dat kan prima, vocht trekt makkelijker door baksteen dan door hout. Ja, hout rot uiteindelijk wel weg, maar het is heel gebruikelijk dat de vloer aan de bovenkant nog prima eruit ziet maar het vocht uit de muren komt.
1972 vind ik wel wat nieuw om last te hebben van optrekkend vocht. Optrekkend vocht verwacht je voornamelijk in huizen waarvan het metselwerk al heel oud is en dus slecht vochtwerend. Moderne (en op palen geheide huizen) hebben vaak een betonnen fundering, wat vocht goed tegenhoud. Heb je geen betonnen fundering, maar bijvoorbeeld gewoon gemetselde muren dat direct in contact staat met (grond)water, kun je last krijgen van optrekkend vocht.
Water in de kruipruimte is natuurlijk al een heel slecht voorteken.
Ook niet alle muren hoeven vochtig te zijn. soms is er slordig gemetseld of net verkeerde specie gebruikt, en is dat stukje muur daarmee ook een stuk kwetsbaarder. En alleen dragende muren lopen door naar de fundering, dus sommige (binnen)muren blijven wel degelijk droog.
En er zijn hele wijken afgebroken om vochtige huizen, vergeet dat niet, dus je woningbouw praat poep. Zoals in Delft (http://www.janpeterdewit.(...)ilige-land-bewoners/). Optrekkend vocht is gewoon best een groot probleem in Nederland, maar je hoort er relatief weinig over, vaak houden mensen dit probleem stil (net als funderingsproblemen).
Ik zou ook nog even een mail sturen met daarin een korte samenvatting van de telefoongesprekken die je met de woningbouw hebt gehad, in de vorm van een soort overzichtelijke tijdlijn. En ook die beschadiging van je plint door de meneer van de woningbouw noemen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:51 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Duidelijk verhaal, dankjewel. Ik heb de woningbouw weer aan de telefoon gehad en ze gaan het nu ergens anders neerleggen want deze medewerker denkt wel dat dit het probleem is.
Plint was al kapot door vocht, hij heeft het alleen een stuk erger kapot gemaakt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:57 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik zou ook nog even een mail sturen met daarin een korte samenvatting van de telefoongesprekken die je met de woningbouw hebt gehad, in de vorm van een soort overzichtelijke tijdlijn. En ook die beschadiging van je plint door de meneer van de woningbouw noemen.
Ja dat danquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 10:59 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Plint was al kapot door vocht, hij heeft het alleen een stuk erger kapot gemaakt.
Een dossier aanleggen voor een vermolmt plintje? Waarschijnlijk gewoon een keer extra goed gedweild, en is er water in de kopse kant getrokken, -> zwelling en opengepeuterd.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hoe heb je contact met de woningbouw? Alleen telefonisch of ook schriftelijk? Ik zou namelijk wel beginnen met het aanmaken van dossier. Dat kan nooit kwaad.
Wat een onzin wat je nu zegt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Een dossier aanleggen voor een vermolmt plintje? Waarschijnlijk gewoon een keer extra goed gedweild, en is er water in de kopse kant getrokken, -> zwelling en opengepeuterd.
Waar huurders zich al niet druk om maken zeg; ik snap wel dat de huren zo hoog zijn, als hiervoor al iemand van de WBV moet komen kijken….
Mijn muren worden niet geel van een keer dweilen. En 'dossier aanleggen' is gewoon zorgen dat je de communicatie schriftelijk hebt in plaats van enkel telefonische afspraken. Dat doe ik voor garantie ook, heel gek is dat niet. Vind ik danquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:08 schreef blomke het volgende:
[..]
Een dossier aanleggen voor een vermolmt plintje? Waarschijnlijk gewoon een keer extra goed gedweild, en is er water in de kopse kant getrokken, -> zwelling en opengepeuterd.
Waar huurders zich al niet druk om maken zeg; ik snap wel dat de huren zo hoog zijn, als hiervoor al iemand van de WBV moet komen kijken….
Is ook gewoon onzin want dweilen doe ik vrijwel nooit, ja mag je iets van vinden maar ben er simpelweg te lui voor. En omdat mijn laminaat al beetje bol staat op sommige plekken dus ben sowieso voorzichtig met vocht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 11:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mijn muren worden niet geel van een keer dweilen. En 'dossier aanleggen' is gewoon zorgen dat je de communicatie schriftelijk hebt in plaats van enkel telefonische afspraken. Dat doe ik voor garantie ook, heel gek is dat niet. Vind ik dan
Voor ¤15 ofzo heb je een vochtmeterquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:42 schreef skrn het volgende:
Ga ook de rest van je huis langs. Alle plinten, alle lage stukken, soms kun je wat poeder op je muren vinden. Is dat zoutig, dan is het zeker optrekkend (of doorslaand) vocht. Je vinger natmaken, en even proeven. Ja, niet smakelijk, maar een goede indicator dat de vocht echt uit de muren komt.
Kijk of de schroeven en/of spijkers van de opstaande plinten roestig zijn. Of alles wat aan de muur vastgemaakt zit en laag zit. Bijvoorbeeld een ophangpunt voor je verwarming of zo.
Je kan ook voor de grap in de muur boren, en kijken of het gros poederig is of juist blijft plakken. Maar ik snap dat je niet overal gaten wil boren.
Dan moet de man van de WBV weer langskomen, om te kijken of er steenmarters gaten hebben gefroten in de muur. Overigens wel een dossier aanleggen van de toestand van het gruis wat vrij komt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:42 schreef skrn het volgende:
Je kan ook voor de grap in de muur boren, en kijken of het gros poederig is of juist blijft plakken. Maar ik snap dat je niet overal gaten wil boren.
Die zijn niet zo heel nauwkeurigquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 22:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voor ¤15 ofzo heb je een vochtmeter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |