abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195896585
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2020 19:23 schreef Molo het volgende:
Ik dacht 'nu al?', maar het is vrijwel november, niet gek natuurlijk dan :D
Ze werden die dag van het land gehaald! Morgen staan ze er waarschijnlijk weer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195929211
Fantastische foto van de koeien! En ik vind het kleurenpalet heel mooi terugkomen. Het lijkt me nog steeds een heel fijn huis, op een prachtige plaats... en inderdaad, elk huis heeft z'n voors en tegens.
  donderdag 29 oktober 2020 @ 18:58:41 #103
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195929650
O
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2020 00:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze werden die dag van het land gehaald! Morgen staan ze er waarschijnlijk weer.
Oh! LOL

Helemaal niet aan die optie gedacht :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 29 oktober 2020 @ 22:12:35 #104
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_195935046
Wel een vette foto, die met die koeien :Y .
pi_195935968
Door m'n schoonvader gemaakt, want wij kijken er nog nauwelijks vanop als de koeien van het land worden gehaald. :+ Geinig is dat altijd een van de kinderen van de boer erachteraan fietst. Het is een vertrouwd ritueel geworden.

Wij koesteren de boer, want vrijwel het gehele gebied achter ons huis is beschermd natuurgebied met uitzondering van die kleine strook waarin de koeien staan. We moeten er niet aan denken dat er ooit een woonwijk wordt opgetrokken.
  vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:45:08 #106
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_195942198
Jullie huis mag dan op de begane grond niet zo groot zijn als dat van ons, het is wel af en ademt heel veel sfeer uit. En ik ben dan wel weer een beetje jaloers op jullie pui :)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  Moderator vrijdag 30 oktober 2020 @ 11:47:11 #107
5428 crew  miss_sly
pi_195942238
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 oktober 2020 11:45 schreef SV-tje het volgende:
Jullie huis mag dan op de begane grond niet zo groot zijn als dat van ons, het is wel af en ademt heel veel sfeer uit. En ik ben dan wel weer een beetje jaloers op jullie pui :)
Ik vooral op de ligging :Y Wat een heerlijke omgeving met uitzicht en dat water erachter O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195963037
De kogel is door de kerk: we gaan de kas houden. Ik heb er lang over nagedacht. Als we de kas weghalen, dan hebben we in de toekomst meer ruimte voor een tuinkamer. Allerlei andere ideeën zijn ook langsgekomen, van de helft laten staan en combineren met een tuinkamer tot het maken van een zwembad in de kas. Het zijn allemaal erg dure plannen die we niet uit gaan voeren omdat we liever onze hypotheek flink aflossen. Er zal ooit een tuinkamer komen, maar die zal bescheiden zijn (circa 3,5 bij 4,5 meter).

Dat betekent dat we de kas gaan renoveren en daar kan ik jullie adviezen goed bij gebruiken. Zo zag de kas eruit bij aankoop van het huis:

De binnenkant was doffe ellende:

Ik heb het onkruid in de kas onder controle. Er groeit een druif, een kiwi, een citrus en ik heb wat gezaaid. Het merendeel is nu afgedekt met plastic tot ik klaar ben om meer te planten.

Ik wil de kas voor een deel gebruiken voor wat eetbare planten (kruiden, fruit) en voor een deel voor experimenteren met zaaien. De bedoeling is om met name bloemen te gaan zaaien die ik als snijbloemen voor boeketten kan gebruiken. Dat wil ik volgend jaar gaan doen, maar er moet eerst nog veel gebeuren.

De hoogste prioriteit heeft het water- en winddicht maken van de kas. Kapotte ramen moeten worden vervangen en mechanismen die kapot zijn moeten worden gerepareerd. Ook overweeg ik om de niet-transparante glasdelen te vervangen omwille van de esthetiek. Voorbeeld van een kapot raam (maar er zijn er veel meer!):

Een raam dat niet meer volledig dichtgaat:

Hier moet weer een schuifdeur komen (het schuifmechanisme zit er nog):

Bijkomend voordeel van kas die water- en winddicht is, is dat er geen katten meer in kunnen komen:

De kas gaat ook opknappen van een flinke schoonmaakbeurt. De ramen zijn heel vies en er zit witte aanslag op die ik er niet af krijg. Ook het metaal ziet er aangetast uit:

Tot slot wil ik de borders wat verhogen omdat het grondwater hoog staat en wil ik de kas praktisch inrichten om erin te werken (denk aan het maken van een tafel). Ik heb hier nog geen concrete ideeën voor, behalve dan dat een borderrand van steen me handig lijkt, zoiets:

Vragen die ik heb:

• Hoe kan ik de ramen schoonmaken zonder het bodemleven te verstoren? Is er een manier waarop ik de witte aanslag weg kan krijgen? Ik vrees dat het corrosie is en dat ik het glas zou moeten laten polijsten.
• Is er iets wat ik met het metaal kan doen?
• Waar kan ik glas voor de kas bestellen? Kan ik dat zelf vervangen of zou ik dat beter kunnen uitbesteden?

Verder zijn alle tips erg welkom! ^O^
  zaterdag 31 oktober 2020 @ 15:09:57 #109
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_195963659
Ramen zal witkalk zijn en misschien best schoon te krijgen. Aluminium delen gewoon met een staalborsteltje. Of anders hammerite er over. Goed dat jullie de kas houden, is echt zonde wanneer je die weghaalt.
Je zou er in de zomer in kunnen tuinieren en in de winter pallets in leggen voor een Wintergarten a la Tuinkamer.
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_195963900
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:09 schreef marcel.de het volgende:
Ramen zal witkalk zijn en misschien best schoon te krijgen. Aluminium delen gewoon met een staalborsteltje. Of anders hammerite er over. Goed dat jullie de kas houden, is echt zonde wanneer je die weghaalt.
Je zou er in de zomer in kunnen tuinieren en in de winter pallets in leggen voor een Wintergarten a la Tuinkamer.
Hammerite lijkt me een aardig idee, al is dat volgens mij ook een hels karwei. Maar ik zou dan bijvoorbeeld de kas zwart kunnen maken, wat me mooi lijkt. Ik vermoed dat het met name aan de buitenkant lastig is om overal goed bij te komen, maar misschien zouden we de kas in fases kunnen demonteren (glas en rubbers eruit). Het zou een bouwpakket moeten zijn, dus dat is waarschijnlijk wel te doen?

Heb je een suggestie voor hoe kalk weg te krijgen zonder het bodemleven aan te tasten? Ik gebruik bijvoorbeeld liever geen azijn. Ik heb een klein stukje geprobeerd met een anti-kalkreiniger en daar kreeg ik de aanslag in ieder geval niet mee weg.

Wat ik nog niet had gezegd is dat er ooit elektriciteit was in de kas. Nu werkt dat niet meer, maar we zouden de bedrading kunnen laten vervangen en dan heb ik er zelfs licht.
pi_195964068
De vraag is of het wel nodig is om alle kalk van de ramen af te halen als je de kas weer als plantenkas gaat gebruiken. Het is mooier maar een plantenkas moet ook praktisch zijn. In de zomer wordt een kas vaak te warm en om die reden wordt er witkalk op de kas gesmeerd (Bijv temperzon, dat wordt transparant wanneer het regent. )
Een andere optie is om schaduwdoeken aan de binnenkant van de kas te hangen.

Voor het dakraampje zou ik een een automatische raamopener plaatsen en bij de deur een gaasdeur om de katten buiten te houden en toch te kunnen ventileren.
pi_195964242
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 15:44 schreef Elleska het volgende:
De vraag is of het wel nodig is om alle kalk van de ramen af te halen als je de kas weer als plantenkas gaat gebruiken. Het is mooier maar een plantenkas moet ook praktisch zijn. In de zomer wordt een kas vaak te warm en om die reden wordt er witkalk op de kas gesmeerd (Bijv temperzon, dat wordt transparant wanneer het regent. )
Een andere optie is om schaduwdoeken aan de binnenkant van de kas te hangen.
Interessant, dat wist ik niet. Het wordt er in de zomer inderdaad bloedheet.

quote:
Voor het dakraampje zou ik een een automatische raamopener plaatsen en bij de deur een gaasdeur om de katten buiten te houden en toch te kunnen ventileren.
Is het nodig om via de deur te ventileren als het ook met de dakramen kan? De dakramen kan ik trouwens bedienen via een draaimechanisme bij de deur. Wat is het voordeel van een automatische raamopener? Gaat die op vaste tijden open/dicht of kan die bijvoorbeeld op afstand worden bediend? (Met dat laatste zou ik mijn lief heel blij maken.)
pi_195964267
Ik lees hier dat die automatische raamopeners opengaan als het te warm wordt in de kas of als de luchtvochtigheid te hoog wordt. En dat er geen elektriciteit aan te pas komt. Klinkt handig!
pi_195970118
Mijn vriend (tuinder, maar ook kassenbouwer geweest) zegt goed schoonmaken met azijn en een bezem en met een trekker afnemen.

Jammer dat het niet in onze buurt was, hij had je zo kunnen adviseren
  zondag 1 november 2020 @ 07:40:53 #115
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_195974834
En als het wat groener moet zijn, neem appelazijn
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_195982054
Dank voor de tips! Dan ga ik het eens voorzichtig met azijn proberen.

Ik heb intussen nagedacht over de indeling van de kas. De borders rondom wil ik grotendeels intact houden, maar wel wat ophogen. Alle tegels wil ik eruit halen en vervangen door halfverharding. Ik wil een zitplek maken en het midden vrijlaten voor tafels/rekken en voor planten in potten. Dat zal ongeveer zo worden:

Inspiratieplaatje voor de halfverharding en borders:

Tafels/stellages:

En de zitplek moet een meubelstuk van rotan worden, want dat vindt mijn lief foeilelijk en krijg ik ergens anders niet erdoorheen gedrukt:

zondag 1 november 2020 @ 18:22:26 #117
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195986764
OMG, de perfecte woman cave! _O_
Resistance is futile.
pi_195987080
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 16:01 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees hier dat die automatische raamopeners opengaan als het te warm wordt in de kas of als de luchtvochtigheid te hoog wordt. En dat er geen elektriciteit aan te pas komt. Klinkt handig!
Denk eraan dat je 1 raam wil houden dat je handmatig open kan zetten, anders kan je bij kouder maar nat weer geen raam opendoen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 1 november 2020 @ 18:43:44 #119
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_195987276
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2020 18:22 schreef Seven. het volgende:
She shed ;)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  zondag 1 november 2020 @ 18:55:53 #120
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195987544
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2020 18:43 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

She shed ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195990097
quote:
2s.gif Op zondag 1 november 2020 18:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Denk eraan dat je 1 raam wil houden dat je handmatig open kan zetten, anders kan je bij kouder maar nat weer geen raam opendoen.
Goed punt. Ik heb de luxe dat ik zes dakramen heb, dus ik kan er drie met de hand bedienen en drie zou ik van zo'n automatische raamopener kunnen voorzien.
pi_195990123
quote:
12s.gif Op zondag 1 november 2020 18:55 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-

Sterker nog, ik ben m'n dochter ook aan het enthousiasmeren voor het helpen met zaaien en het maken van boeketten.
pi_195998037
quote:
12s.gif Op zondag 1 november 2020 18:55 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
*O* _O_
pi_196004392
Gisteren was het exact twee jaar geleden dat we de sleutel van ons huis kregen! Volgens mij heb ik niet eerder duidelijke foto's van de hal, het toilet en de badkamer op de eerste verdieping laten zien.

Links de indeling zoals die was, rechts de eerste plannen van de architect (die nog wat zijn aangepast):

De hal voor en na (net maar even een foto gemaakt):

De trap wilde ik graag behouden, maar die moest sneuvelen omdat we geen vergunning konden krijgen voor een dakkapel aan de voorzijde van het huis waardoor de trap niet goed begaanbaar was.

Het toilet en de badkamer voor en na

't Is nog niet heel gezellig in de hal. Domein van mijn lief, dus ik kom er niet aan!
  Moderator maandag 2 november 2020 @ 18:03:51 #125
5428 crew  miss_sly
pi_196004668
Wauw, wat een verschil. Heel mooi om te zien.

Je ideeën voor de kas vind ik ook erg mooi. Wat wordt dat een fijne plek.
pi_196048435
Het gaat vlot met de kas! Ik had een bedrijf in de buurt benaderd om te komen kijken en ze hebben de ergste problemen opgelost.

Ik weet niet of jullie het van de foto's kunnen zien, maar het contrast tussen ramen die zijn vervangen en de overige ramen is groot. De witte aanslag die ik er niet af krijg is waarschijnlijk een aantasting van de ramen door de weersomstandigheden die er niet meer uitgaat. De ramen op de foto's eronder heb ik nog niet schoongemaakt, dus die zullen nog wel wat opknappen.

De ramen kunnen weer goed open en dicht! Het was best een klus voor ze om de ramen goed te krijgen. Dat was me zelf niet gelukt.

Dankzij het advies hier (van @Elleska!) heb ik automatische raamopeners in de andere drie ramen laten zetten. De cilinders kunnen schijnbaar niet tegen vorst. Die hebben ze er voor me uitgehaald en die doe ik er zelf in het voorjaar weer in.

Wat ik zelf nog moet doen: een deur maken voor de ingang (het schuifmechanisme zit er nog) en het vervangen van deze platen zodat we een mooi uitzicht hebben vanuit de kas:

woensdag 4 november 2020 @ 12:20:27 #127
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_196048630
quote:
10s.gif Op zondag 1 november 2020 18:22 schreef Seven. het volgende:
Als man zou ik me hier ook wel prettig voelen!
The End Times are wild
pi_196049969
Op dit moment is het buiten 11,7 graden en in de kas 22,8 graden! Gisteren rond dit tijdstip was het in de kas 13,3 graden.

Ook opvallend: gisteren rond dit tijdstip was de relatieve luchtvochtigheid in de kas 63,9% en nu 46,6%.
pi_196053990
Heerlijk in de koudere maanden in de kas in het zonnetje zitten bij een lekkere temperatuur en naar je omgeving kijken. Ideaal. Zeker in deze "ga nergens heen" tijden.
  woensdag 4 november 2020 @ 18:17:09 #130
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_196056458
Fijn zo’n kas en ik vind het interessant dat je deelt hoe het allemaal werkt en wat je ermee kunt! Leuke ontwikkelingen, is weer eens wat anders dan het gewone huis, tuin en keuken deel. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_196074448
Wat leuk om te lezen!
pi_196077067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2020 16:28 schreef NedKelly het volgende:
Heerlijk in de koudere maanden in de kas in het zonnetje zitten bij een lekkere temperatuur en naar je omgeving kijken. Ideaal. Zeker in deze "ga nergens heen" tijden.
Jep! In de zomer voelt het wel als een martelgang om in de kas te zijn. :+
pi_196077212
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Jep! In de zomer voelt het wel als een martelgang om in de kas te zijn. :+
Daarom kalken ze de ramen wit in de zomer
pi_196093415
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 18:14 schreef Puala het volgende:

[..]

Daarom kalken ze de ramen wit in de zomer
Ja, daar kwam ik van de week achter! Ik houd de temperatuur en luchtvochtigheid in ieder geval in de gaten zodat ik weet of ik maatregelen moet gaan treffen in de zomer. Ik denk dan bijvoorbeeld aan schaduwdoeken ophangen, want de ramen wil ik juist zo transparant mogelijk krijgen en houden. (Dat lukt trouwens niet 100%; een deel van de witte aanslag krijg ik er niet uit met azijn en ook niet met krabben.)

En ik wil ook nog kijken of er maatregelen zijn die ik in de winter kan treffen om sommige planten door de vorst heen te helpen (denk aan gebruik van vliesdoeken). Op dit moment heb ik geen planten die niet-winterhard zijn, maar ik zou best wel wat warmteminnende exoten in de kas willen zetten. Ik ben alleen niet bereid om de energierekening op te laten lopen om de kas te verwarmen.
pi_196094043
Als die witte ramen echt storen kan je op termijn altijd nog overwegen om het glas te vervangen.

Ik zag dat ik nog niet op de vraag van de deur had gereageerd (en de automatische raamopeners maar daar had je zelf het antwoord al op gevonden)
De deur wordt in de zomer vaak open gezet voor extra ventilatie en om bestuivers een gemakkelijke toegang te geven tot de kas. Nu heb jij 6 dakramen wat al veel is maar dakramen ventileren vooral bovenin dus volgend zomer maar even zien of dat genoeg is. Met een gaasdeur houd de katten iig buiten, geen hordeur want je wil de bestuivers wil je wel in de kas hebben.
pi_196094209
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 11:35 schreef Elleska het volgende:
Als die witte ramen echt storen kan je op termijn altijd nog overwegen om het glas te vervangen.

Ik zag dat ik nog niet op de vraag van de deur had gereageerd (en de automatische raamopeners maar daar had je zelf het antwoord al op gevonden)
De deur wordt in de zomer vaak open gezet voor extra ventilatie en om bestuivers een gemakkelijke toegang te geven tot de kas. Nu heb jij 6 dakramen wat al veel is maar dakramen ventileren vooral bovenin dus volgend zomer maar even zien of dat genoeg is. Met een gaasdeur houd de katten iig buiten, geen hordeur want je wil de bestuivers wil je wel in de kas hebben.
Dat is allemaal nuttig om te weten! Ik ga er even over nadenken. Op dit moment is het niet zo belangrijk om de katten buiten te houden.
pi_196178990
Ik dacht, laat ik eens alle muurkleuren die ik voor m'n eigen huis heb uitgezocht in een collage stoppen:

dinsdag 10 november 2020 @ 22:40:15 #138
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196179084
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik dacht, laat ik eens alle muurkleuren die ik voor m'n eigen huis heb uitgezocht in een collage stoppen:

[ afbeelding ]
Prachtig! En dat het allemaal zo mooi bij elkaar past ook. Bewust gedaan zeker ^O^ . Voor ons huis beter geen collage maken :') :D .
Resistance is futile.
pi_196179176
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 november 2020 22:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Prachtig! En dat het allemaal zo mooi bij elkaar past ook. Bewust gedaan zeker ^O^ . Voor ons huis beter geen collage maken :') :D .
Als ik het bewust had gedaan, was ik wel met een collage begonnen. :s)

En doen, een collage! Tof om te zien juist wat je onderbewuste allemaal bij elkaar heeft gebracht.
pi_196220975
Ik kom weer eens om advies vragen. Een van mijn dromen is een klompenhok. We wonen buitenaf en er wordt veel vuil mee naar binnen gelopen. Bovendien hebben we allemaal laarzen en klompen die ik liever niet in huis heb staan: geen ruimte voor en veel te vies.

De ruimte in onze hal is erg beperkt. We kunnen niet veel schoeisel kwijt en er is geen plek voor bijvoorbeeld een bankje om op te zitten als je schoenen aan- of uittrekt. In de nis hangen jassen en staan schoenen, waar we nog schappen voor gaan maken:

We hebben drie buitendeuren, namelijk aan de oost- west- en zuidkant. Aan de westkant van onze woning mogen we niet uitbouwen. Aan de oostkant hebben we weinig ruimte: onze auto staat er geparkeerd en we moeten er goed langs kunnen lopen. Aan de zuidkant willen we geen rommelhok vanwege het mooie uitzicht. Een klompenhok leek er dus nooit in te zitten. Maar ik had net een ingeving: kunnen we niet aan de oost- of westkant een uit de kluiten gewassen overkapping maken die min of meer fungeert als een klompenhok? Ik ga er gemakshalve vanuit dat dat niet wordt gezien als uitbouwen en niet vergunningsplichtig is, maar ik moet dat uitzoeken. Beide deuren zijn immers vanaf de straat te zien.

Hieronder is de westkant van de woning. Daar lopen we vaak door naar binnen:

En hieronder is de oostkant te zien. De ruimte is hier krap, maar in de toekomst willen we het stoepje weghalen en zorgen dat hier hetzelfde materiaal ligt als op de oprit (waarschijnlijk wordt dat halfverharding). Het zou wel handig zijn als de containers hier kunnen blijven staan (we hebben er drie):

Iemand ideeën, suggesties, inspiratieplaatjes?

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 13-11-2020 13:22:53 ]
pi_196221120
Zoiets lijkt me wel wat, maar dan een eigentijdse variant:

pi_196221420
En zoiets is wat ik beter vind passen bij het huis:

vrijdag 13 november 2020 @ 13:49:41 #143
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_196221487
Wat belangrijk is is het bouwvlak van het huis, dit kan de gemeente je vertellen. Buiten het bouwvlak mag je nagenoeg niets. Verder maakt volgens mij vooral de hoogte uit of het vergunningsplichtig is, via omgevingsloket.nl kun je vergunningcheck doen.
pi_196221495
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:49 schreef SV-tje het volgende:
Wat belangrijk is is het bouwvlak van het huis, dit kan de gemeente je vertellen. Buiten het bouwvlak mag je nagenoeg niets. Verder maakt volgens mij vooral de hoogte uit of het vergunningsplichtig is, via omgevingsloket.nl kun je vergunningcheck doen.
Moet een luifel ook binnen het bouwvlak vallen?
  vrijdag 13 november 2020 @ 13:52:01 #145
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_196221512
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Moet een luifel ook binnen het bouwvlak vallen?
Ik verwacht dat als het de grond niet raakt niet, maar mailtje/belletje naar de gemeente moet dat kunnen bevestigen. Ik weet dat bij ons huis het bouwvlak heel anders lag dan wij verwachtten.
pi_196221579
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:52 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik verwacht dat als het de grond niet raakt niet, maar mailtje/belletje naar de gemeente moet dat kunnen bevestigen. Ik weet dat bij ons huis het bouwvlak heel anders lag dan wij verwachtten.
Het is jammer dat ik niet meer weet hoe het met de oostkant van onze woning zit (voordeur). Van de westkant ben ik er wel zeker van dat we niet zomaar een terrasoverkapping of zo mogen maken. Ik zal inderdaad eens bellen, maar eerst zet ik even een aantal opties op een rij zodat ik er specifiek naar kan vragen.
pi_196221684
Ah, kijk:

Mag een luifel aan de voorzijde van de woning zonder vergunning worden geplaatst?
Nee, een luifel wordt in het kader van vergunningvrij bouwen gezien als een “bijbehorend bouwwerk”. Een bijbehorend bouwwerk aan de voorzijde van een woning of ander hoofdgebouw is nooit bouwvergunningvrij.
  vrijdag 13 november 2020 @ 15:16:10 #148
4330 PJ
Tja.....
pi_196223018
Vergunningsvrij aanbouwen in het achtererfgebied
Er is in de regelgeving vastgesteld dat je alleen vergunningsvrij mag aanbouwen op het achtererfgebied.

Bij een aanbouw op het zijerf, of het voorerf heb je daarom altijd een bouwvergunning nodig.

Het is niet altijd even duidelijk wat nou het achtererfgebied is. Om dat iets toe te lichten heb ik onderstaande illustratie gemaakt. Hierin kun je zien wat het achtererfgebied is van 3 rijtjeswoningen.

Bepalen achtererfgebied

Je kunt zien dat het achtererfgebied begint vanaf 1 meter van de voorkant van jouw huis, en dat het gebied eindigt bij de achtertuin van jouw woning.

Bij een tussenwoning is het bepalen van het achtererfgebied, daardoor vrij makkelijk. Terwijl het bij hoekhuizen of vrijstaande huizen wat ingewikkelder kan zijn.
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 16:34:12 #149
5428 crew  miss_sly
pi_196224290
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 13:26 schreef Claudia_x het volgende:
Zoiets lijkt me wel wat, maar dan een eigentijdse variant:

[ afbeelding ]
Ah, zoiets heb ik ook over gedacht, inderdaad. Een klompenhok voor de vieze schoenen, en voetbalschoenen en regenlaarzen, ideaal.

Bij ons dan hier:

Linkerkant en achterkant is dan al dicht, dus hoef je alleen rechts en voor een deur te plaatsen.

Maar aangezien we de kliko-ombouw ernaast hebben staan, zouden de kliko's dan altijd door dat klompenhok naar voren gereden moeten worden. Wellicht is het nog wel een idee, ooit.
pi_196224989
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 15:16 schreef PJ het volgende:
Vergunningsvrij aanbouwen in het achtererfgebied
Er is in de regelgeving vastgesteld dat je alleen vergunningsvrij mag aanbouwen op het achtererfgebied.

Bij een aanbouw op het zijerf, of het voorerf heb je daarom altijd een bouwvergunning nodig.

Het is niet altijd even duidelijk wat nou het achtererfgebied is. Om dat iets toe te lichten heb ik onderstaande illustratie gemaakt. Hierin kun je zien wat het achtererfgebied is van 3 rijtjeswoningen.

Bepalen achtererfgebied

Je kunt zien dat het achtererfgebied begint vanaf 1 meter van de voorkant van jouw huis, en dat het gebied eindigt bij de achtertuin van jouw woning.

[ afbeelding ]

Bij een tussenwoning is het bepalen van het achtererfgebied, daardoor vrij makkelijk. Terwijl het bij hoekhuizen of vrijstaande huizen wat ingewikkelder kan zijn.
Dank! Onze voordeur zit wel meer dan 1 meter van de voorkant af. Maar ja, het is wel onze voordeur. Het is dus ook maar net wat je als de voorkant van ons huis ziet: de kant met de voordeur of de kant die aan de straatzijde zit. Ik denk dat ik sowieso met de gemeente zou moeten bellen.

Dit plaatje maakt het denk ik duidelijker: onderaan is de straatkant, links aan de kant van de oprit zit de voordeur. Ons erf begint halverwege de sloot onderaan. Van de rechterkant weet ik dat er niet uitgebouwd mag worden.

vrijdag 13 november 2020 @ 17:34:09 #151
4330 PJ
Tja.....
pi_196225023
Voorkant huis is straatzijde. Maakt niet uit waar toegangsdeur is.
pi_196225029
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 16:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ah, zoiets heb ik ook over gedacht, inderdaad. Een klompenhok voor de vieze schoenen, en voetbalschoenen en regenlaarzen, ideaal.

Bij ons dan hier:

[ afbeelding ]

Linkerkant en achterkant is dan al dicht, dus hoef je alleen rechts en voor een deur te plaatsen.

Maar aangezien we de kliko-ombouw ernaast hebben staan, zouden de kliko's dan altijd door dat klompenhok naar voren gereden moeten worden. Wellicht is het nog wel een idee, ooit.
Ideaal dat jullie al zo'n luifel hebben inderdaad! Biedt zo volgens mij ook al best veel beschutting?
pi_196225034
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 17:34 schreef PJ het volgende:
Voorkant huis is straatzijde. Maakt niet uit waar toegangsdeur is.
Dus mogelijk is de plek van onze voordeur al onderdeel van het achtererfgebied? Of is dat niet altijd 1 meter van de voorkant af?
pi_196225107
Iets anders. Zoon viert morgen zijn verjaardag en doet dat voor het eerst sinds jaren weer eens thuis, door corona. We gaan er een garagefeest van maken. Het is voor het eerst dat we iets met de garage doen! Zoon gaat met z'n vrienden Among Us in het echt spelen (hij heeft zelf spelregels bedacht) in de diverse bijgebouwen. En we hebben een airhockeytafel gekocht. Er staat een straalkacheltje en we zetten er morgen nog een Google Nest Mini voor muziek neer. Nu maar hopen dat het werkt zodat de jongens m'n huis niet verbouwen. :+

Zo zag de garage eruit toen we het huis kochten:

Wat we er sindsdien mee hebben gedaan: dakramen laten vervangen, houtwormbestrijding uit laten voeren en zonnepanelen erop laten leggen. In de planning staat nog een nieuwe garagedeur. Eigenlijk zouden de raamkozijnen en de deur ook wel mogen worden vervangen. En de dakgoot moet worden gereparareerd. Het heeft geen haast.

[ Bericht 4% gewijzigd door Claudia_x op 13-11-2020 17:47:46 ]
pi_196225284
Leuke mancave 8-)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 13 november 2020 @ 19:34:15 #156
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196226477
Wat leuk Claudia! Hoe oud wordt je zoon?
Resistance is futile.
  Moderator vrijdag 13 november 2020 @ 20:14:43 #157
5428 crew  miss_sly
pi_196227557
Wat leuk, dat feest in de garage! Prima ruimte zo.
pi_196232571
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2020 19:34 schreef Seven. het volgende:
Wat leuk Claudia! Hoe oud wordt je zoon?
11. *O*

Volgend jaar middelbare school. Vooralsnog is de woonkamer z'n favoriete plek, want daar staat de Playstation. :+ De airhockeytafel is wel een dikke hit.

Er wordt door de kinderen wel eens hardop gedroomd over een gamegarage of een atelier aan het water. Ik vermoed dat dromen aanstekelijk werkt. Het is zo leuk om te zien hoe ze zich niet alleen eenvoudig hebben aangepast aan leven in deze omgeving, maar dat ze het zelfs zijn gaan omarmen. Ze vinden het super en begrijpen niet hoe mensen in flats kunnen leven of met een achtertuin van postzegelformaat. Ze beseffen nog onvoldoende dat het niet kaboutertjes zijn die de tuin bijhouden.
pi_196232674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:14 schreef miss_sly het volgende:
Wat leuk, dat feest in de garage! Prima ruimte zo.
Het is huge. Achterin is nog een aparte ruimte en er zijn twee opbergzolders. Maar als je zo'n garage eenmaal als opslagruimte gaat gebruiken staat-ie zo vol. Uiteindelijk willen we wel de auto erin kunnen zetten. Het echt goed inrichten zal wel ooit komen. En wie weet, misschien maken we van een deel ooit een leefplek voor de kinderen. Het mooie van dit soort gebouwen is dat het allemaal niet hoeft maar dat er wel mogelijkheden zijn. Vooralsnog staat de auto ook prima buiten.
  zaterdag 14 november 2020 @ 00:36:37 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196232692
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 00:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

11. *O*

Volgend jaar middelbare school. Vooralsnog is de woonkamer z'n favoriete plek, want daar staat de Playstation. :+ De airhockeytafel is wel een dikke hit.

Er wordt door de kinderen wel eens hardop gedroomd over een gamegarage of een atelier aan het water. Ik vermoed dat dromen aanstekelijk werkt. Het is zo leuk om te zien hoe ze zich niet alleen eenvoudig hebben aangepast aan leven in deze omgeving, maar dat ze het zelfs zijn gaan omarmen. Ze vinden het super en begrijpen niet hoe mensen in flats kunnen leven of met een achtertuin van postzegelformaat. Ze beseffen nog onvoldoende dat het niet kaboutertjes zijn die de tuin bijhouden.
Waar en hoe je woont is echt enorm bepalend voor een kind. Ze beseffen als ze volwassen zijn echt wel hoe mooi die plek is om op te groeien.
Resistance is futile.
pi_196232813
quote:
17s.gif Op zaterdag 14 november 2020 00:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Waar en hoe je woont is echt enorm bepalend voor een kind. Ze beseffen als ze volwassen zijn echt wel hoe mooi die plek is om op te groeien.
M'n zoon is afgelopen jaar samen met een vriendje getuige geweest van een schietpartij in de stad. Ik ben blij dat we er niet meer wonen. Al zijn er hier natuurlijk ook gevaren. Een van mijn nachtmerries toen ikzelf als kind op het platteland woonde was het in een gierput belanden. Daar waarschuwden de volwassenen om ons heen ons voortdurend voor door gruwelverhalen op te hangen. Maar ach, op ons erf is het zo gemoedelijk dat menigeen er gek van zou worden.
  zaterdag 14 november 2020 @ 09:47:48 #162
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_196234789
Gefeliciteerd!
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 14 november 2020 @ 11:56:48 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196236361
Veel plezier vandaag en gefeliciteerd nog :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 november 2020 @ 12:10:20 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196236530
Gefeliciteerd en heel veel plezier vandaag!
Resistance is futile.
pi_196243735
Het was fantastisch, ons eigen jeugdhonk!
  Manager PR/Moderator zaterdag 14 november 2020 @ 20:38:17 #166
269689 crew  Viv
pi_196243881
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2020 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Wat leuk! O+
  zaterdag 14 november 2020 @ 21:37:27 #167
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196244820
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 november 2020 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Over 5 jaar heb je een keet in de garage :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  Manager PR/Moderator zaterdag 14 november 2020 @ 22:15:48 #168
269689 crew  Viv
pi_196245490
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 21:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Leuk toch, weet ze tenminste waar haar puber uithangt. :Y
pi_196250232
Gefeliciteerd nog Claudia. Wat een leuke verjaardag zo voor je zoon. Jullie hebben een heerlijk thuis.
Met een meidenkwartet
  zondag 15 november 2020 @ 10:25:47 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196250623
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 21:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Haha, zo'n zuipkeet met TL verlichting :'( :D
Resistance is futile.
  zondag 15 november 2020 @ 10:32:25 #171
80382 manny
30 is best veel
pi_196250724
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2020 10:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Brommers naast het huis. Pubers in de sloot. Dolle taferelen...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 15 november 2020 @ 11:04:44 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196251289
Oh dear.... wat heb ik aangehaald? :') :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 november 2020 @ 12:02:29 #173
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196252732
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:32 schreef manny het volgende:

[..]

Wiet roken en een JBL speaker, en dan de hele avond Koen Kardashian :+
Resistance is futile.
  Moderator zondag 15 november 2020 @ 14:11:58 #174
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_196255466
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 10:32 schreef manny het volgende:

[..]

Vandaag gebeurd, over een half uur op tiktok/youtube _O-
  zondag 15 november 2020 @ 14:23:19 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196255619
Arme Claudia, met een zoon op de grens van de puberteit en dan dit soort voorspellingen :D :X
Sorry :@ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_196256075
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2020 14:23 schreef Leandra het volgende:
Arme Claudia, met een zoon op de grens van de puberteit en dan dit soort voorspellingen :D :X
Sorry :@ :*
Ik maak me totaal geen zorgen om die jongens. Ze doen maar! Ik breng tussendoor wat bitterballen en vul de chips bij.
  zondag 15 november 2020 @ 14:56:34 #177
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_196256091
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2020 14:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik maak me totaal geen zorgen om die jongens. Ze doen maar! Ik breng tussendoor wat bitterballen en vul de chips bij.
_O_
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 15 november 2020 @ 16:10:36 #178
80382 manny
30 is best veel
pi_196257161
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2020 14:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zorgen maken is sowieso een zinloze activiteit. En idd leuk om zo een mogelijkheid te kunnen bieden dicht bij huis, maar toch op een afstandje, zodat ze lekker zonder volwassenen kunnen aanklooien.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_196258620
quote:
10s.gif Op zondag 15 november 2020 10:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

En wat later heb je dit: https://www.rtvoost.nl/ni(...)in-bij-Jumbo-Dalfsen

:D
  zondag 15 november 2020 @ 18:33:19 #180
277627 Seven.
We are Borg.
pi_196259533
quote:
_O-

Lol
Resistance is futile.
pi_196283932
Ik heb een beslissing genomen t.a.v. de taatsdeuren: ik neem ze niet. VT Wonen wordt nu gesponsord door GewoonGers en werkelijk iedereen krijg die deuren. Ik hoef ze niet meer. :{w :D

Ik ga me de komende tijd even richten op de kas en misschien ga ik iets doen met ons washok. Het idee van een luifel laat ik bezinken.

Om dieper in te gaan op ons washok: ik ben er nog niet uit. Het is een lastige ruimte. Oorspronkelijk was het plan om wasmachine en droger naast elkaar te zetten zodat ik een plank erop zou kunnen leggen en vouwruimte zou hebben. Maar toen had de onderaannemer al ineens de vloerverwarmingsverdeler zo neergezet dat dat niet meer paste. De droger moet dus wel op de wasmachine staan. En we moeten ook nog bij de cv-ketel kunnen voor bijv. het ontluchten, dus een kast maken is geen optie. Er kunnen hooguit planken in die we weer weg kunnen halen.

Zo ziet het washok er nu uit:

Wat ik wil:
- de binnenkant een kleur geven
- opbergruimte voor wasmiddel en wat apparatuur dat er staat
- bij voorkeur een geniale oplossing voor het drogen (ik denk aan twee uittrekbare droogrekken aan de rechtermuur, maar dan gaat er wel opbergruimte verloren)

Inspiratieplaatje:
pi_196284153
Ik had ineens een idee voor een oplossing. Wel een beetje slecht gemaakt in Paint. :Y)

De binnenkant laten aftimmeren als een kast. Wasmachine en droger een klein stukje naar rechts verplaatsen. Links een smal gedeelte voor droogrek en strijkplank. Aan de achterkant (in blauw gemarkeerd) een voorzetwandje. In voorzetwand luiken zodat we nog bij cv-ketel en kranen/stopcontact kunnen. Aan de rechterkant planken. En dan waarschijnlijk rondom aftimmeren zodat het geheel een kast is. Ik moet wel even bedenken hoe dat handig kan met alle leidingen die er lopen.
pi_196284747
Denk je er wel aan dat een warmtepompdroger niet rechtstreeks op de wasmachine mag staan? Door de trillingen van de wasmachine tijdens wassen en centrifugeren kunnen essentiële onderdelen in de droger beschadigen. Vraag me niet hoe of wat verder, maar wij kregen destijds dit dringende advies van onze plaatselijke witgoedspecialist.

Sorry, ik heb geen tips voor de inrichting/afwerking!
pi_196286950
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 12:33 schreef Mrs.Peel het volgende:
Denk je er wel aan dat een warmtepompdroger niet rechtstreeks op de wasmachine mag staan? Door de trillingen van de wasmachine tijdens wassen en centrifugeren kunnen essentiële onderdelen in de droger beschadigen. Vraag me niet hoe of wat verder, maar wij kregen destijds dit dringende advies van onze plaatselijke witgoedspecialist.

Sorry, ik heb geen tips voor de inrichting/afwerking!
Het is goed dat je dat zegt, want we hebben inderdaad een warmtepompdroger. Dus dan is het raadzaam om iets te hebben waardoor de droger boven de wasmachine kan staan zonder er direct op te staan of op een andere manier trillingen op te vangen.
pi_196287067
Wij hebben ook een warmetepompdroger ik heb dit nog nooit gehoord. Hier staan ze ook op elkaar. In het nieuwe huis hopelijk niet meer.
pi_196287507
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2020 15:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het is goed dat je dat zegt, want we hebben inderdaad een warmtepompdroger. Dus dan is het raadzaam om iets te hebben waardoor de droger boven de wasmachine kan staan zonder er direct op te staan of op een andere manier trillingen op te vangen.
Mijn man heeft een simpele ombouw gemaakt, met inderdaad een plank boven de wasmachine waarop dan weer de droger staat.

@F_r Wij wisten dat ook niet, maar hij heeft het meerdere keren gezegd, en ik vertrouw wel op hem.
pi_196288525
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2020 15:41 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Mijn man heeft een simpele ombouw gemaakt, met inderdaad een plank boven de wasmachine waarop dan weer de droger staat.

@:F_r Wij wisten dat ook niet, maar hij heeft het meerdere keren gezegd, en ik vertrouw wel op hem.
Ik geloof je wel. Hier is alleen nog een keer een monteur geweest en die heeft er niks over gezegd. Nu past het niet naar elkaar in het nieuwe huis hopelijk wel.
pi_196379758
We hebben een nieuwe gadget: een fijnstofmeter voor in de keuken. Nu moet ik nog uitzoeken hoe hoog de waarde voor welke tijd op mag lopen.

Ik heb eindelijk mijn lief kunnen overhalen om onder één groot dekbed te gaan slapen. *;

En wat omgevingsplaatjes van de laatste tijd. Ons uitzicht voor:

Ons huis vanaf de andere kant van het water:

Ons uitzicht achter:
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 18:50:03 #189
5428 crew  miss_sly
pi_196381173
Wat een uitzicht toch O+

Gezellig zo, het bed. Leuke sprei ook. Ik ben al heel lang op zoek naar een mooie sprei, maar kan maar niet slagen. Ik vind dat je het bed heel mooi hebt gestyled zo.
  maandag 23 november 2020 @ 20:44:58 #190
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196383349
Uitzicht hoor O+
Èèn dekbed staat zoveel mooier.

quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 18:50 schreef miss_sly het volgende:
Wat een uitzicht toch O+

Gezellig zo, het bed. Leuke sprei ook. Ik ben al heel lang op zoek naar een mooie sprei, maar kan maar niet slagen. Ik vind dat je het bed heel mooi hebt gestyled zo.
Al op bij H&M gekeken, die zijn echt super mooi.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 20:56:12 #191
5428 crew  miss_sly
pi_196383601
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 20:44 schreef SacreCoeur het volgende:
Uitzicht hoor O+
Èèn dekbed staat zoveel mooier.
[..]

Al op bij H&M gekeken, die zijn echt super mooi.
Wat het nog moeilijker maakt, is dat ik een oranje sprei zoek.
pi_196383822
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 20:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat het nog moeilijker maakt, is dat ik een oranje sprei zoek.
De Hema heeft er net een in de aanbieding (150x250cm):

En Made.com heeft deze (220x225cm):

Moderator maandag 23 november 2020 @ 21:11:17 #193
5428 crew  miss_sly
pi_196383886
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De Hema heeft er net een in de aanbieding:

[ afbeelding ]
Ja! Zoiets dus.
Deze had ik nog hier gezien. We een andere bij HEMA die ik wat vond, maar die was veel te klein. Deze heeft een goed formaat. Dank!
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 21:12:05 #194
5428 crew  miss_sly
pi_196383907
Die van Made.com vind in mooi, maar die vind ik duur. Niet dat ie dat is, hoor, maar te veel om er nu aan uit te geven :)
pi_196383944
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:12 schreef miss_sly het volgende:
Die van Made.com vind in mooi, maar die vind ik duur. Niet dat ie dat is, hoor, maar te veel om er nu aan uit te geven :)
Ze zijn over het algemeen ook duur, spreien. De H&M heeft een valer oranje, maar deze sprei is ook al 128 of 179 euro:

Moderator maandag 23 november 2020 @ 21:29:35 #196
5428 crew  miss_sly
pi_196384266
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ze zijn over het algemeen ook duur, spreien. De H&M heeft een valer oranje, maar deze sprei is ook al 128 of 179 euro:

[ [url=https://lp2.hm.com/hmgoepprod?set=quality%5B79%5D%2Csource%5B%2F3f%2Fc9%2F3fc99c9f87641d837e890487af279574052990e3.jpg%5D%2Corigin%5Bdam%5D%2Ccategory%5Bhome_bedlinen_bedspreads%5D%2Ctype%5BDESCRIPTIVESTILLLIFE%5D%2Cres%5Bm%5D%2Chmver%5B1%5D&call=url[file:/product/main]]afbeelding[/url] ]
Die vind ik niet oranje genoeg :P
Het komt nogal precies :)
pi_196385826
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 21:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die vind ik niet oranje genoeg :P
Het komt nogal precies :)
_O-

Zo herkenbaar, zo'n beeld in je hoofd. Zo had ik een heel specifieke tint voor het beddengoed in m'n hoofd. Die kleur schijnt poederbeige te heten, jaja.
  maandag 23 november 2020 @ 22:47:26 #198
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_196385889
Die van made is inderdaad mooi.

Zo ben ik al tijden opzoek naar een vloerkleed voor bij de bank, alles is het net niet.
Ik heb ook echt een beeld in mijn hoofd :') misschien maar zelf maken.
  Moderator maandag 23 november 2020 @ 22:49:42 #199
5428 crew  miss_sly
pi_196385925
Dat is het hele punt, he, dat beeld in ons hoofd :D
De vraag is maar of het er is dat we zoeken, maar we zoeken het toch.

Die van Made.com is in de aanbieding, die van Hema in de grote maat niet verkrijgbaar. Ik denk er nog even over. Ik ben ook nog jarig volgende maand :P Want beide zijn wel zo'n beetje de goede kleur (zo op het scherm), een mooie stof en mooi verwerkt als sprei.
pi_196386004
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 22:49 schreef miss_sly het volgende:
Dat is het hele punt, he, dat beeld in ons hoofd :D
De vraag is maar of het er is dat we zoeken, maar we zoeken het toch.

Die van Made.com is in de aanbieding, die van Hema in de grote maat niet verkrijgbaar. Ik denk er nog even over. Ik ben ook nog jarig volgende maand :P Want beide zijn wel zo'n beetje de goede kleur (zo op het scherm), een mooie stof en mooi verwerkt als sprei.
Die van Made.com lijkt bovendien twee verschillende kanten te hebben en dat is voor een sprei fraai (zie de foto met het bovenste stuk omgeslagen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')