SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?
Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Gemeente Hollands Kroon. Kunnen ze nou geen goede namen verzinnen voor al die nieuw samengestelde gemeentes?
Gewoon de 'Kop van Noord Holland' was inderdaad fraaier geweest...quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:14 schreef livelink het volgende:
[..]
Gemeente Hollands Kroon. Kunnen ze nou geen goede namen verzinnen voor al die nieuw samengestelde gemeentes?
Ik had het 'Lange Heren Broek' genoemd...quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:15 schreef Doedezemaar het volgende:
De gemeentenaam is absurd. Hier krijgt de nieuwe fusiegemeente (Heerhugowaard en Broek op Langedijk) ook een fraaie naam’ Dijk en Waard’. Hoe komen ze erop zeg
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had het 'Lange Heren Broek' genoemd...
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:16 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik had het 'Lange Heren Broek' genoemd...
De buurgemeente met nog minder inspiratie heet Hollandse kloon?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:14 schreef livelink het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
De buurgemeente met nog minder inspiratie heet Hollandse kloon?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:17 schreef Fogel het volgende:
[..]
De buurgemeente met nog minder inspiratie heet Hollandse kloon?
Vrij naar Finkers.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:18 schreef Symphonic het volgende:
- Goedemiddag met gemeente Pantalon, waarmee kan ik u van dienst zijn?
.....
- We hebben ze wel, maar we verkopen ze nooit
Ik heb vanmiddag in een dumpstore in de polder wel degelijk een kussentje gekocht...quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:18 schreef Symphonic het volgende:
- Goedemiddag met gemeente Pantalon, waarmee kan ik u van dienst zijn?
.....
- We hebben ze wel, maar we verkopen ze nooit
Ik zag vandaag een ‘ feest- en sfeerwinkel’ ofzoquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:19 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag in een dumpstore in de polder wel degelijk een kussentje gekocht...![]()
Je komt er de meest vreemde winkels tegen.
Ik ben jaloers.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:20 schreef Doedezemaar het volgende:
We hebben trouwens straks alles in de wijk: een nieuw gezondheidscentrum, politie, gemeente, bibliotheek
Kroeg?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:20 schreef Doedezemaar het volgende:
We hebben trouwens straks alles in de wijk: een nieuw gezondheidscentrum, politie, gemeente, bibliotheek
Ook kabeltelevisie?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:20 schreef Doedezemaar het volgende:
Verkleedkleren, pruiken en geurkaarsen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:20 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik zag vandaag een ‘ feest- en sfeerwinkel’ ofzo
Ja.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Verkleedkleren, pruiken en geurkaarsen?
Alleen riolering is er nog niet, zeker?quote:
Gewoon je behoefte doen tussen de tulpen, groeien ze goed van.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Alleen riolering is er nog niet, zeker?
Hmm, ik wil niet weten waar de geurkaarsen dan naar ruiken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja.
Allemaal in zwart leer uitgevoerd...
Waarom?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:22 schreef Melting het volgende:
[..]
Alleen riolering is er nog niet, zeker?
Ik vind het ook luxe, net als op een kwartier lopen 4 supermarkten, een kleine hema, action, kruidvat en tig andere winkels.quote:
Ze hadden ook wel matchende stemmen kunnen kiezen inderdaad.quote:
Net als de geurkaars van Gwyneth Paltrow waarschijnlijkquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:23 schreef livelink het volgende:
[..]
Hmm, ik wil niet weten waar de geurkaarsen dan naar ruiken.
had ik nou maar niet gegoogled..quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:27 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Net als de geurkaars van Gwyneth Paltrow waarschijnlijk
Smells like... geen teen spirit in ieder geval.quote:
Plofkraak?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:36 schreef Doedezemaar het volgende:
Zo, dat was bijna een gevalletje ‘blowing up the house’ hier in de straat. Wat een knal
Kun je beter de Toendra's draaienquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:50 schreef Symphonic het volgende:
Ik krijg bijna de neiging om Willeke Alberti te draaien
Dat kan er ook nog wel bijquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:50 schreef Symphonic het volgende:
Ik krijg bijna de neiging om Willeke Alberti te draaien
quote:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:54 schreef Melting het volgende:
[..]
B-kant van Bring your daugther.....
Ik zie dat ik hem wel heb maar nog nooit geluisterd blijkbaar.quote:
De rol van de behanger had ook nog gekund.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:56 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik had toch echt de Heidezangers verwacht
Die vrachtwagen had beter een paar keer heen en weer kunnen rijden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:58 schreef Symphonic het volgende:
Het klinkt een beetje alsof er een vrachtwagen overheen gereden is
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:58 schreef brother52 het volgende:
[..]
De rol van de behanger had ook nog gekund.
Je leert haar Nederlands.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:00 schreef Fogel het volgende:
Mijn vriendin riep "du og" (jij ook) toen je "nog een hele fijne avond" zei
Niet eensquote:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:05 schreef livelink het volgende:
Eros Ramazotti, maar de titel kom ik niet op.
Tofquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:00 schreef Fogel het volgende:
Mijn vriendin riep "du og" (jij ook) toen je "nog een hele fijne avond" zei
Jij doet het op jouw manier.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:09 schreef Rafeiro het volgende:
Ik doet nog een sapje om op adem te komen.
Nu naar bed is niet goed geloof me, dan is mijn rechter enken helemaal rot. Tic van me dat ik daar lomp mee loop te kwispelen. Vooral als ik druk in mijn kop ben, denk ik. Dus nu eerst eventjes een beetje op normaal komen.quote:
Had je er gisteren maar bij moeten zijn. Dat monde uit in een privé show voor zorro.quote:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:15 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Had je er gisteren maar bij moeten zijn. Dat monde uit in een privé show voor zorro.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:17 schreef livelink het volgende:
Odyssey - met niet Shake your body down
Was ook random, als zij niet langs was komen fladderen was er niemand geweestquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:16 schreef Melting het volgende:
[..]
Op vrijdag kan ik eigenlijk nooit luisteren.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:20 schreef Rafeiro het volgende:
Ik zat nog niet op de stream zie ik. ik hoor scooter - back in the U.K.
Echt een blowhoofd heeft hij met die ingevallen wangen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:19 schreef Melting het volgende:
Zou Armand aan Halloween gedaan hebben?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:20 schreef Fogel het volgende:
Ik ben nu aan het uitleggen wat de lyrics zijn
Am I not good enough?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:20 schreef Fogel het volgende:
Dan moet je haar deze maar eens laten horen en uitleggenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:20 schreef Fogel het volgende:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:26 schreef livelink het volgende:
Ik word hier heel erg onrustig van. Die rustige muziek met die op hol geslagen zang.
Je bent niet de enige.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:26 schreef livelink het volgende:
Ik word hier heel erg onrustig van. Die rustige muziek met die op hol geslagen zang.
Ik dacht dat de buren weer herrie aan het maken waren, en dat de hond aansloegquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:26 schreef livelink het volgende:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:30 schreef livelink het volgende:
Sound of silence - Simon and Garfunkel
Deze is wel toepasselijk voor het topic nu...quote:
Ja hè? Allemaal stille genieters. (Hoop ik).quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
Deze is wel toepasselijk voor het topic nu...
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:37 schreef livelink het volgende:
Hot Chocolate - It started with a kiss
Ik zit geen herrie te maken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Ja hè? Allemaal stille genieters. (Hoop ik).
Zekerquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik kan niet typen met vingers in mijn oren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:37 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat die terugkomt als je hem net op hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:43 schreef Fogel het volgende:
[ afbeelding ]
Het "huismerk" voor Noord-Noorwegen...
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:45 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat die terugkomt als je hem net op hebt.
De volgende ochtend.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:45 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat die terugkomt als je hem net op hebt.
Meeuwen wel denk je?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
De volgende ochtend.
Het is overigens een traditie om meeuweneieren te eten en Mack te drinken. Ik sla die traditie maar over. Vlieg morgen naar Noord-Noorwegen, maar denk ook niet dat er nu eieren beschikbaar zijn.
Ze zeiden niet voor niets: look away.... als je je zo kleedt....quote:
Dit was vast op de set van Miami Vice.quote:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:48 schreef brother52 het volgende:
[..]
Dit was vast op de set van Miami Vice.
Die zijn er vast. Maar ik eet liever rendier, hebben ze er ook genoeg van.quote:
Ik zal proberen af te kicken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:55 schreef livelink het volgende:
Je bent vandaag een beetje hyper, Melting
Ja, dit is beter. Geen idee van wie het is echter.quote:
quote:
Ja, wij wonen in een oase van rust dan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:02 schreef Melting het volgende:
[..]
Geen idee. Flinke knal bij Symph en DDM in de straat zo leek het.
[ afbeelding ]
Breek me de bek niet open.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:02 schreef Melting het volgende:
[..]![]()
Jij weet er alles van, met 2 jeugdige kinderen.
Probeer deze tekst maar eens uit te leggenquote:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Probeer deze tekst maar eens uit te leggen
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:02 schreef Melting het volgende:
[..]
Geen idee. Flinke knal bij Symph en DDM in de straat zo leek het.
[ afbeelding ]
Ik versta het zelf niet eensquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:04 schreef brother52 het volgende:
[..]
Probeer deze tekst maar eens uit te leggen
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik versta het zelf niet eens
Ze vroeg wel wat het was en ik noemde het maar "kebabnederlandsk" (kebabnorsk is een begrip hier).
Dan kun je je inschrijven in het Dönerregisterquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik versta het zelf niet eens
Ze vroeg wel wat het was en ik noemde het maar "kebabnederlandsk" (kebabnorsk is een begrip hier).
Steve Rowlandquote:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:11 schreef Rafeiro het volgende:
Jouw IP adres is 10.0.0.52. Deze wordt opgeslagen bij dit bericht
En dan gebruik ik geen VPN
Kwestie van je router goed instellen en jezelf een vast ip-adres geven.quote:
Bijna.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:15 schreef livelink het volgende:
Right said Fred - Don't fool, just kiss
En het is ook niet zo dat hij het continue zingt of zoquote:
Ligt vast aan de wijn (of het ontbreken daarvan).quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:17 schreef livelink het volgende:
[..]
En het is ook niet zo dat hij het continue zingt of zo
Ik zit hier alcoholloos. Heb alleen een glas cranberrysap op.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:18 schreef Melting het volgende:
[..]
Ligt vast aan de wijn (of het ontbreken daarvan).
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik zit hier alcoholloos. Heb alleen een glas cranberrysap op.
Ja, ik vind het ineens ook heel zielig voor me. We hebben wel bier in huis, maar daar heb ik geen zin in.quote:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:21 schreef Fogel het volgende:
[ afbeelding ]
Dansen...
En morgen vlieg ik naar het noorden
Dat was een lange aflevering van De Mol?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:20 schreef MadMaster het volgende:
Zullen we maar weer, zullen we maar weer,
Zullen we maar weer een potje dansen?
Ik vlieg in mijn gedachten met je mee. Wat ga je doen en waar ga je heen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:21 schreef Fogel het volgende:
[ afbeelding ]
Dansen...
En morgen vlieg ik naar het noorden
Ja...quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:21 schreef livelink het volgende:
[..]
Dat was een lange aflevering van De Mol?
Ja, dat helpt....... (niet)quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:22 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja...
Dit gaat over slakkensoep...
Welkom Mad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:20 schreef MadMaster het volgende:
Zullen we maar weer, zullen we maar weer,
Zullen we maar weer een potje dansen?
Schoonouders bezoeken voordat ze er niet meer zijn. Klinkt erger dan het is, maar ik gok dat ze niet zo heel erg veel jaar meer meegaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vlieg in mijn gedachten met je mee. Wat ga je doen en waar ga je heen?
Ik heb nog even Moltalk gekeken, omdat de reguliere aflevering van de Mol wat verwarrend was.quote:
Nee, ik dacht dat het een hint was van het nummer dat Melting draaidequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb nog even Moltalk gekeken, omdat de reguliere aflevering van de Mol wat verwarrend was.
Niks mee opgeschoten, maar morgen kijk ik het nog wel een keer terug.
Of bedoelde je dat niet?
Rendierenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Schoonouders bezoeken voordat ze er niet meer zijn. Klinkt erger dan het is, maar ik gok dat ze niet zo heel erg veel jaar meer meegaan.
Daarnaast beetje rondkarren in de omgeving, rendieren bekijken, rendieren eten, noorderlicht bekijken, als het meezit krijg ik een tour op Melkøya. Mja, da wa'st wel.
Ja, zie hierboven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, ik dacht dat het een hint was van het nummer dat Melting draaide
livelink wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Herkende niemand de Nederlandse versie van die Sopa De Caracol song?
Oh, de Nederlandse versie kende ik. En mijn Spaans is erg slecht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ja, zie hierboven.
Er is een Nederlandse versie van en Sopa de Caracol is Spaans voor slakkensoep...
Ik zat het in stilte wel mee te zingen jaquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Herkende niemand de Nederlandse versie van die Sopa De Caracol song?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:29 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Ik zat het in stilte wel mee te zingen ja
Haar gezicht past niet bij haar stem.quote:
En haar stem niet bij haar lichaam...quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:30 schreef livelink het volgende:
[..]
Haar gezicht past niet bij haar stem.
Maar haar gezicht past dan weer wel bij haar lichaam.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En haar stem niet bij haar lichaam...
Conclusie, ze heeft dit niet zelf gezongen...quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Maar haar gezicht past dan weer wel bij haar lichaam.
Fake Singerquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:32 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Conclusie, ze heeft dit niet zelf gezongen...
Nee hoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:32 schreef BredeBroeder het volgende:
Yoo jongens
Zijn jullie ook beetje depri door de 'Rona?
Nee!quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:32 schreef BredeBroeder het volgende:
Yoo jongens
Yep. Maar de muziek helpt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:32 schreef BredeBroeder het volgende:
Yoo jongens
Draai ik gisteren trouwens Joe Jackson live in Paradiso voor je, ben je 'm gewoon stilletjes gesmeerd...quote:
Hé, 11.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:34 schreef BredeBroeder het volgende:
Ik kom zo ff intunen ben nu nog met m'n playlist bezig
Het is allemaal de schuld van Rob de Nijsquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:32 schreef BredeBroeder het volgende:
Yoo jongens
Ja, sorry. Ik moest sneller boodschappen doen dan gepland. Mijn man was soep aan het maken en was een ingredient vergeten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:34 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Draai ik gisteren trouwens Joe Jackson live in Paradiso voor je, ben je 'm gewoon stilletjes gesmeerd...
Snel een fles Spa Blauw halen dan maar...quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, sorry. Ik moest sneller boodschappen doen dan gepland. Mijn man was soep aan het maken en was een ingredient vergeten.
Het was ketjap manis. Geen idee waarom dat zo belangrijk was voor de soep, maar het moest er absoluut in.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Snel een fles Spa Blauw halen dan maar...
Ketjap Manis in de soep?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Het was ketjap manis. Geen idee waarom dat zo belangrijk was voor de soep, maar het moest er absoluut in.
Ik maak zelf nooit soep.
Gewoon tomatensoepquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:38 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ketjap Manis in de soep?
Nu ben ik nieuwsgierig wat voor dat soep dan is geweest...
Zoete soja saus... Chinese tomatensoep?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:37 schreef livelink het volgende:
[..]
Het was ketjap manis. Geen idee waarom dat zo belangrijk was voor de soep, maar het moest er absoluut in.
Ik maak zelf nooit soep.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:39 schreef Melting het volgende:
[..]
Zoete soja saus... Chinese tomatensoep?
Ik zat in de buurt.quote:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik jou was, zou ik voortaan toch maar de soep in huis gaan maken...
Die wordt gezoet met Vetsin, niet met die Chinese stroop...quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:39 schreef Melting het volgende:
[..]
Zoete soja saus... Chinese tomatensoep?
Nee, dat laat ik met alle plezier aan hem over.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:39 schreef MadMaster het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Als ik jou was, zou ik voortaan toch maar de soep in huis gaan maken...
Ik heb hier even aan de kok in huis gevraagd hoe het zit met ketjap en tomatensoep en zij keek me als antwoord vragend aan...quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:40 schreef Fogel het volgende:
Een scheutje ketjap manis smaakt prima in kippensoep en paddestoelensoep. In tomatensoep nog nooit getest.
Vetsin is toch helemaal niet zoet?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die wordt gezoet met Vetsin, niet met die Chinese stroop...
Is toch een smaakversterker die ook in tomaten voorkomt?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:43 schreef brother52 het volgende:
[..]
Vetsin is toch helemaal niet zoet?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:44 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is toch een smaakversterker die ook in tomaten voorkomt?
quote:Mononatriumglutamaat (afgekort tot MNG[1] of MSG) is het mononatriumzout van glutaminezuur, een van de in de natuur meest voorkomende niet-essentieel fundamentele aminozuren waaruit eiwitten bestaan.[2] MNG komt voor in tomaten, parmezaanse kaas, aardappelen, paddenstoelen en andere groenten en fruit.[3] In vrije vorm heeft MNG een hartige smaak en wordt daardoor gebruikt als smaakversterker in bijvoorbeeld soepen, vleesproducten en zoutjes. In de Aziatische keuken, met name de Chinese keuken, is MNG beter bekend als ve-tsin.[4]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |