Het blijft het lichaam van de vrouw, maar in een gezonde relatie zou dat samen bespreekbaar moeten zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:08 schreef Twiitch het volgende:
Zeer lastige discussie. Ook een vader heeft immers rechten.
In een relatie zeker, maar wat na een ONS?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:10 schreef devzero het volgende:
[..]
Het blijft het lichaam van de vrouw, maar in een gezonde relatie zou dat samen bespreekbaar moeten zijn.
Een ONS loopt bijna nooit uit op een relatie, het was puur voor de seks. Dus dan mag de vrouw imo gewoon beslissen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:15 schreef devlinmr het volgende:
[..]
In een relatie zeker, maar wat na een ONS?
Omdat het kind niet in hun lichaam groeit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:09 schreef Oceanier het volgende:
Ik ben het niet eens met haar. Waarom zouden mannen niet over hun kind mogen debatteren?
Maar die discussie is iets anders dan het maatschappelijke debat, toch?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:17 schreef devzero het volgende:
[..]
Een ONS loopt bijna nooit uit op een relatie, het was puur voor de seks. Dus dan mag de vrouw imo gewoon beslissen.
Er is een grote groep die oa allerlei taalaanpassingen eist omdat je volgens hun geen vrouw hoeft te zijn om te kunnen menstrueren of om kinderen te krijgen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat het kind niet in hun lichaam groeit.
Maar het is toch ook zijn kind. Zonder zijn zaad geen kind.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ja, totaal. Ik had die post wat moeten uitbreiden en niet alleen op de 1ste post in te gaan. Voor dat maatschappelijke debat hebben mannen weinig toe te voegen op morele punten na. Voor een man is een abortus operatie een relatief ver van je weg show en voor vrouwen is het veel ingrijpender.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:20 schreef Physsic het volgende:
[..]
Maar die discussie is iets anders dan het maatschappelijke debat, toch?
Puur voor de seks vind ik arrogant om dan maar een abortus te plegen. Verkrachting of misschien medische redenen tot daar aan toe.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:17 schreef devzero het volgende:
[..]
Een ONS loopt bijna nooit uit op een relatie, het was puur voor de seks. Dus dan mag de vrouw imo gewoon beslissen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Er zijn 2 dingen: een debat over het algemene idee van abortus en de operatie zelf bij een zwangere vrouw. Ik denk dat mannen weinig toe te voegen hebben aan dat debat. Bij een zwangere partner is die operatie iets waar je het hebt met de man, als die er is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:24 schreef Ton.Deuse het volgende:
Als je mannen wil uitsluiten van die discussie krijg je weer een echokamer.
Of je moet vinden dat vaders geen rechten hebben in deze maar dan moet je ook opdonderen met dingen als alimentatie afdwingen voor een kind die hij niet wou of kinderen waar je na scheiding niet meer wil dat hij contact mee heeft.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:05 schreef Oceanier het volgende:
Ze zou graag een debat willen over abortus, maar dan zonder mannen erbij.
Spijkers koppenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:24 schreef Ton.Deuse het volgende:
Dit is echt weer zo'n voorbeeld van een idee die te ver doorgetrokken wordt.
Als je mannen wil uitsluiten van die discussie krijg je weer een echokamer. Of je moet vinden dat vaders geen rechten hebben in deze maar dan moet je ook opdonderen met dingen als alimentatie afdwingen voor een kind die hij niet wou of kinderen waar je na scheiding niet meer wil dat hij contact mee heeft.
En wat voor discussies gaan we elkaar nog meer in uitsluiten dan? Waar begint dat, en waar houd dat op?
Lijkt me vanuit een gelijkheidsbeginsel ook sterk onwenselijk om aan dat soort dingen te beginnen.
Ik vind abortus geen goed "voorbehoedsmiddel", maar ik ga niet oordelen over iemand anders.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:25 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Puur voor de seks vind ik arrogant om dan maar een abortus te plegen. Verkrachting of misschien medische redenen tot daar aan toe.
Het hoeft toch niet meteen achterlijk te zijn? Als iemand oprecht vind dat adoptie bijvoorbeeld een betere keus en oplossing is dan abortus, dan hoeft diegene toch niet meteen een idioot te zijn?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:27 schreef devlinmr het volgende:
Er zou eigenlijk helemaal geen discussie moeten zijn. Abortus moet mogelijk zijn. Wil je het niet, dan doe je het niet, wil je het wel dan doe je het wel.
Achterlijke idioten die hun zgn verheven moraal willen opleggen aan anderen
Als een kind niet gewenst is, is abortus m.i. de humane keuze.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:25 schreef Oceanier het volgende:
Puur voor de seks vind ik arrogant om dan maar een abortus te plegen. Verkrachting of misschien medische redenen tot daar aan toe.
Fysieke betrokkenheid lijkt me wel de allerminst belangrijke reden om andermans kind en persoon een kans op leven te ontnemen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:31 schreef Iblardi het volgende:
Natuurlijk mogen mannen deelnemen aan het algemene debat over abortus, en in individuele gevallen lijkt het me bij een gezonde relatie (en niet bij verkrachting, BOM-moederschap en dergelijke) volslagen normaal en redelijk dat de vader enige inbreng heeft in de besluitvorming. Maar in laatste instantie is het altijd de vrouw die de beslissing neemt, omdat haar belang, door haar onvergelijkelijk grotere fysieke betrokkenheid bij het hele proces, het grootst is.
Licht eens toe als je wilt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Fysieke betrokkenheid lijkt me wel de allerminst belangrijke reden om andermans kind en persoon een kans op leven te ontnemen.
Maar die voor jou 'minst belangrijke reden' is wel verankerd in de grondwet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:35 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Fysieke betrokkenheid lijkt me wel de allerminst belangrijke reden om andermans kind en persoon een kans op leven te ontnemen.
Want dan is het nieuwe leven ineens niet meer heilig?quote:
Vandaar dus de demonstraties.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar die voor jou 'minst belangrijke reden' is wel verankerd in de grondwet.
Een embryo is geen leven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want dan is het nieuwe leven ineens niet meer heilig?
Nee, ik heb er meer begrip voor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want dan is het nieuwe leven ineens niet meer heilig?
Betekent dit dat je het dus omgekeerd legitiem vindt om een vrouw bij wijze van spreken vanaf dag 1 te dwingen een zwangerschap uit te dragen?quote:
Ja laten we klagen richting moeder natuur.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:41 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Betekent dit dat je het dus omgekeerd legitiem vindt om een vrouw bij wijze van spreken vanaf dag 1 te dwingen een zwangerschap uit te dragen?
Dwingen kan niet. Vinden wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:41 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Betekent dit dat je het dus omgekeerd legitiem vindt om een vrouw bij wijze van spreken vanaf dag 1 te dwingen een zwangerschap uit te dragen?
Welke demonstraties?quote:
Eens dat mannen gewoon moeten kunnen deelnemen aan dat debat, maar je opmerking over alimentatie slaat m.i. nergens op. Kinderalimentatie is in het belang van het kind, niet van de moeder.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:24 schreef Ton.Deuse het volgende:
Dit is echt weer zo'n voorbeeld van een idee die te ver doorgetrokken wordt.
Als je mannen wil uitsluiten van die discussie krijg je weer een echokamer. Of je moet vinden dat vaders geen rechten hebben in deze maar dan moet je ook opdonderen met dingen als alimentatie afdwingen voor een kind die hij niet wou of kinderen waar je na scheiding niet meer wil dat hij contact mee heeft.
En wat voor discussies gaan we elkaar nog meer in uitsluiten dan? Waar begint dat, en waar houd dat op?
Lijkt me vanuit een gelijkheidsbeginsel ook sterk onwenselijk om aan dat soort dingen te beginnen.
Dat zijn met name christenen.quote:
Als non-interventie het nieuwe normaal is kunnen we de ziekenhuizen in hun geheel wel opheffen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:42 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ja laten we klagen richting moeder natuur.
Tja egocentrisme blijft toch een dingetje uiteraard. Alsof het onderwerp zwangerschap helemaal niks met mannen te maken heeft.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:05 schreef Oceanier het volgende:
Wat vinden jullie van deze uitspraak?
Ik doel meer dat we geen medelijden moeten hebben met dat de vrouw de drager is. Dat is (voor nu) nou eenmaal zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:44 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Als non-interventie het nieuwe normaal is kunnen we de ziekenhuizen in hun geheel wel opheffen.
Ik weet waar je naartoe wil. Volgens de wet is het niet levensvatbaar en daarom geen leven (en is abortus dus ook geen moord). Maar het leeft wel degelijk.quote:
Gaat me meer om het idee dat als het wel of niet ter wereld komen van een kind een pure vrouwenkeuze is/wordt de consequenties daarvan daar ook in mee moet gaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:43 schreef Physsic het volgende:
[..]
Eens dat mannen gewoon moeten kunnen deelnemen aan dat debat, maar je opmerking over alimentatie slaat m.i. nergens op. Kinderalimentatie is in het belang van het kind, niet van de moeder.
Als er een kind verwekt wordt is de biologische vader daar net zo verantwoordelijk voor als de biologische moeder.
We hoeven geen medelijden te hebben, maar we hoeven haar ook niet de zeggenschap over haar eigen lichaam te ontnemen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ik doel meer dat we geen medelijden moeten hebben met dat de vrouw de drager is. Dat is (voor nu) nou eenmaal zo.
Ah, van reli-fundi's. Die negeren we gewoon.quote:
Goede vergelijking wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:47 schreef Speekselklier het volgende:
willen automonteur worden en kraanmachinist.
Er leeft wel meer in het lichaam wat we wisselen of eruit halen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:46 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik weet waar je naartoe wil. Volgens de wet is het niet levensvatbaar en daarom geen leven (en is abortus dus ook geen moord). Maar het leeft wel degelijk.
Wel voor de helft als vader van de baby.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
We hoeven geen medelijden te hebben, maar we hoeven haar ook niet de zeggenschap over haar eigen lichaam te ontnemen.
Voordat we een misverstand krijgen; ik ben absoluut pro-abortus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:48 schreef hollandia02 het volgende:
Er leeft wel meer in het lichaam wat we wisselen of eruit halen.
Maar ze zijn niet hypocriet in dezequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ah, van reli-fundi's. Die negeren we gewoon.
Zo werkt dat niet. Het is geen kwestie van een beetje laten leven en een beetje aborteren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wel voor de helft als vader van de baby.
Het gaat niet alleen om je lichaam. Het gaat om andermans kind, een persoon.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:47 schreef Iblardi het volgende:
[..]
We hoeven geen medelijden te hebben, maar we hoeven haar ook niet de zeggenschap over haar eigen lichaam te ontnemen.
Reli-fundi's zijn toch per definitie hypocriet?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:50 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar ze zijn niet hypocriet in deze
Je denkt dat mensen zómaar abortus plegen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:51 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Het is geen kwestie van een beetje laten leven en een beetje aborteren.
Een potentieel persoon in wording. Als embryo is het nog geen persoon.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om je lichaam. Het gaat om andermans kind, een persoon.
Nou dat hoeft niet. Er zijn pro-abortus mensen die roepen dat seks voor het huwelijk moet kunnen want seks is een natuurlijke behoefte van de mens. Yes, it’s in our nature. Maar zwangerschap is toch ook een natuurlijk gebeuren?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Reli-fundi's zijn toch per definitie hypocriet?
Maar ik ga er tegen beter weten even op in; iemand die pro-abortus is, is automatisch hypocriet volgens jou?
Dat zeg ik dus ook nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:31 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het hoeft toch niet meteen achterlijk te zijn? Als iemand oprecht vind dat adoptie bijvoorbeeld een betere keus en oplossing is dan abortus, dan hoeft diegene toch niet meteen een idioot te zijn?
Dat is nog lange tijd een persoon-in-potentie. Het gaat dan om een belangenafweging tussen twee partijen: aan de ene kant een non-persoon, en aan de andere kant een vrouw van wie het lichaam 9 maanden als drager van de vrucht moet dienen, met alle fysieke, mentale en andere impact die dat kan hebben.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om je lichaam. Het gaat om andermans kind, een persoon.
Volgens mij mogen volwassen mensen lekker zelf weten of ze seks hebben of niet en of ze dan een kind laten weghalen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:55 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nou dat hoeft niet. Er zijn pro-abortus mensen die roepen dat seks voor het huwelijk moet kunnen want seks is een natuurlijke behoefte van de mens. Yes, it’s in our nature. Maar zwangerschap is toch ook een natuurlijk gebeuren?
Zoals sommige mensen zeggen. Wel de lusten maar niet de lasten?
Ja maar als ik als man het kindje wel wil. Als vrouw kende je de risico’s van zwangerschap..toch koos je ervoor om ervoor te gaan. Is toch niet eerlijk tegenover de man. Al helemaal als je als man al niet eens zou mogen meedebatteren over je eigen kind in wording.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Een potentieel persoon in wording. Als embryo is het nog geen persoon.
Laat maar een idiote wet geeft alleen de vrouw rechten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:57 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja maar als ik als man het kindje wel wil. Als vrouw kende je de risico’s van zwangerschap..toch koos je ervoor om ervoor te gaan. Is toch niet eerlijk tegenover de man. Al helemaal als je als man al niet eens zou mogen meedebatteren over je eigen kind in wording.
Nee. Maar aangezien ik op mijn beurt de indruk heb dat jij dat denkt, praten we waarschijnlijk langs elkaar heen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:52 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Je denkt dat mensen zómaar abortus plegen?
Moet de eerste man nog tegenkomen die dan ook de hele verzorging op zich wil nemenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:57 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja maar als ik als man het kindje wel wil. Als vrouw kende je de risico’s van zwangerschap..toch koos je ervoor om ervoor te gaan. Is toch niet eerlijk tegenover de man. Al helemaal als je als man al niet eens zou mogen meedebatteren over je eigen kind in wording.
De man werkt vaak full-time.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Moet de eerste man nog tegenkomen die dan ook de hele verzorging op zich wil nemen
Wanneer de moeder van je ongeboren kind collectieve middelen aanwendt om de vrucht ter te laten dood brengen dan heeft dat geen mentale/emotionele impact op de vader die in het abortusdebat compleet stemloos zou moeten zijn?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:56 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is nog lange tijd een persoon-in-potentie. Het gaat dan om een belangenafweging tussen twee partijen: aan de ene kant een non-persoon, en aan de andere kant een vrouw van wie het lichaam 9 maanden als drager van de vrucht moet dienen, met alle fysieke, mentale en andere impact die dat kan hebben.
Is dat voor veel vrouwen een reden om abortus te nemen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:58 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Moet de eerste man nog tegenkomen die dan ook de hele verzorging op zich wil nemen
Man heeft geen keuze. Hij kan zijn voorkeur uitspreken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:37 schreef hollandia02 het volgende:
Allereerst ben ik voor abortus.
Wel vind ik dat de man een keus heeft, is immers zijn zaad.
Gelukkig word het argument dat de baby in de buik van de vrouw word gemaakt in de toekomst verholpen met ectogenese.
Dus? Als hij geen abortus wil en de vrouw wel, dan mag hij ook de verzorging op zich nemenquote:
irrelevantquote:Of denk je dat een kind en een thuiszittende vrouw zomaar betaald kan worden met 10 euro per week?
Irrelevantquote:Het Nibud becijfert dat een kind tot 12 jaar ruim 50.000 euro kost, dat zijn 2 gemiddelde jaarsalarissen.
Wat irrelevant?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:03 schreef devlinmr het volgende:
[..]
fus? Als hij geen abortus wil en de vrouw wel, dan mag hij ook de verzorging op zich nemen
[..]
irrelevant
[..]
Irrelevant
Als je als man wil dat de vrouw het kind houdt, dan heb je ook de zorg op je te nemen
In allebei de gevallen is er keuzevrijheid. Ik maak daar geen onderscheid. Jij wel. Waarom?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:55 schreef Oceanier het volgende:
Nou dat hoeft niet. Er zijn pro-abortus mensen die roepen dat seks voor het huwelijk moet kunnen want seks is een natuurlijke behoefte van de mens. Yes, it’s in our nature. Maar zwangerschap is toch ook een natuurlijk gebeuren?
Nee, er zullen andere redenen zijn. Maar als een man zeggenschap krijgt over abortus en dan eist dat het kind geboren wordt om vervolgens alle zorgtaken bij de moeder te leggen dan gaat het foutquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:01 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Is dat voor veel vrouwen een reden om abortus te nemen?
Dan had je dat misschien vantevoren duidelijk moeten maken. Kan een factor zijn in de beslissing van de vrouw of ze uberhaupt seks met jou wil.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:57 schreef Oceanier het volgende:
Ja maar als ik als man het kindje wel wil.
Maar met alles heb je een keuze. Ook om iemand te vermoorden en te beroven. Daarover kan je een mening hebben, of je goed vind of verkeerd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:05 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
In allebei de gevallen is er keuzevrijheid. Ik maak daar geen onderscheid. Jij wel. Waarom?
Overigens hebben seks en huwelijk helemaal niets met elkaar te maken. Dat is slechts een religieus dogma.
tuurlijk wel, maar dat een man vaak fulltime werkt is compleet irrelevantquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Wat irrelevant?
Horen de kosten van het kind niet meer bij de zorgen?
Hoe wil jij een kind verzorgen zonder geld?
Eens, echter wat vaak vergeten wordt is dat het de vrouw is die voor de verzorging moet opdraaien, minder moet werken en vervolgens weer in een afhankelijke positie wordt geforceerdquote:Buiten dat vind ik zelf dat zo'n beslissing altijd eensgezind moet zijn, dan praat je er maar 5 jaar over.
Ik kan het artikel niet lezen, want premium. Maar aan de hand van de eerste alinea, krijg ik het idee dat het iets genuanceerder ligt dan dat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:02 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het topic draait er juist om dat mannen in het abortusdebat geen stem zouden moeten hebben.
Nogmaals vind ik dat een man best wel wat zorg levert door te zorgen dat het kind fatsoenlijk kan leven. Het is een dure hobby waar je wat over voor hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:08 schreef devlinmr het volgende:
[..]
tuurlijk wel, maar dat een man vaak fulltime werkt is compleet irrelevant
[..]
Eens, echter wat vaak vergeten wordt is dat het de vrouw is die voor de verzorging moet opdraaien, minder moet werken en vervolgens weer in een afhankelijke positie wordt geforceerd
Jij noemt twee zaken die strafbaar zijn. Dat zijn seks en abortus niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:07 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar met alles heb je een keuze. Ook om iemand te vermoorden en te beroven. Daarover kan je een mening hebben, of je goed vind of verkeerd.
Dat vermoeden had ik al een beetje.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:09 schreef potjecreme het volgende:
Haar punt is genuanceerder en kan prima zonder mannen. Het gaat over anticonceptie, mogelijkheden de bedenktijd voor een abortus. Prima om dat zonder mannen te doen.
Waarom moet een vrouw haar carrière stoppen voor een kind dat de man wil?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:09 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Nogmaals vind ik dat een man best wel wat zorg levert door te zorgen dat het kind fatsoenlijk kan leven. Het is een dure hobby waar je wat over voor hebt.
'quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:10 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Waarom moet een vrouw haar carrière stoppen voor een kind dat de man wil?
Nou nou uhm de daad valt niet altijd zo theoretisch te benaderenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:07 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan had je dat misschien vantevoren duidelijk moeten maken. Kan een factor zijn in de beslissing van de vrouw of ze uberhaupt seks met jou wil.
Ja, en als de man wil dat het kind moet komen maar de vrouw geen zin heeft om daarvoor minder of helemaal moet stoppen met werken en de man de zorgtaken niet wil overnemen, dan is er geen eensgezindheidquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:11 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
'
Over dat punt van eensgezindheid waren we het al eens.
True. En zal je in dat geval moeten accepteren, dat jij niet de zeggenschap hebt. Ook dat weet je vantevoren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:12 schreef Oceanier het volgende:
Nou nou uhm de daad valt niet altijd zo theoretisch te benaderen
Daar ben ik het mee eens. Daarom heeft de vrouw ook alleenrecht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:13 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Ja, en als de man wil dat het kind moet komen maar de vrouw geen zin heeft om daarvoor minder of helemaal moet stoppen met werken, dan is er geen eensgezindheid
Ik persoonlijk vind het recht op lichamelijke integriteit van de leden van deze samenleving belangrijker dan het eventuele financiële nadeel dat voortvloeit uit het feit dat de samenleving abortussen mogelijk maakt. Vanuit mijn persoonlijke "juridische" of ethische raamwerk zie ik daarin dus geen problemen, en ik heb de indruk dat dit voor de meesten geldt. Of de samenleving netto verlies lijdt op de financiering van abortussen lijkt me nog maar de vraag, omdat juist ook ná de geboorte steun uit collectieve middelenwordt verschaft in de vorm van o.m. kinderbijslag, medische zorg, scholing, en later in het leven eventueel sociale voorzieningen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wanneer de moeder van je ongeboren kind collectieve middelen aanwendt om de vrucht ter te laten dood brengen dan heeft dat geen psychologische/emotionele impact op de vader die in het abortusdebat compleet stemloos zou moeten zijn?
Ik persoonlijk zou zeggen dat de hele samenleving hierin een stem moet hebben omdat het aborteren niet privaat gebeurt maar zowel de praktische middelen (zorg) als het juridisch raamwerk dat het mogelijk maakt collectieve aangelegenheden zijn.
Exact en zo moet het blijven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:13 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Daarom heeft de vrouw ook alleenrecht.
Echter heeft de man dan de keuze het huishouden te verlaten
Slim verwoord, sluit je prille mensenlevens er toch maar even mooi van uit. Zegt me veel over jouw persoonlijke ethiek.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:14 schreef Iblardi het volgende:
het recht op lichamelijke integriteit van de leden van deze samenleving
Als je het zo bekijkt over de extreem lange termijn brengen (De meeste) mensen natuurlijk meer op dan ze kosten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:14 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik persoonlijk vind het recht op lichamelijke integriteit van de leden van deze samenleving belangrijker dan het eventuele financiële nadeel dat voortvloeit uit het feit dat de samenleving abortussen mogelijk maakt. Vanuit mijn persoonlijke "juridische" of ethische raamwerk zie ik daarin dus geen problemen, en ik heb de indruk dat dit voor de meesten geldt. Of de samenleving netto verlies lijdt op de financiering van abortussen lijkt me nog maar de vraag, omdat juist ook ná de geboorte steun uit collectieve middelenwordt verschaft in de vorm van o.m. kinderbijslag, medische zorg, scholing, en later in het leven eventueel sociale voorzieningen.
Iets hoeft toch niet strafbaar te zijn om een mening te hebben? Er zijn landen waar abortus strafbaar is, maar dat doet er niet toe.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij noemt twee zaken die strafbaar zijn. Dat zijn seks en abortus niet.
Maar je geeft nog steeds niet aan waarom jij daar onderscheid tussen maakt.
Bedankt voor het compliment, maar er zat geen speciale bedoeling achter die formulering.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:15 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Slim verwoord, sluit je prille mensenlevens er toch maar even mooi van uit. Zegt me veel over jouw persoonlijke ethiek.
Ik vind het dan weer tamelijk arrogant om iemand met een kind op te zadelen en dat kind in een omgeving op te laten groeien waarin het niet gewenst is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:25 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:19 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Bedankt voor het compliment, maar er zat geen speciale bedoeling achter die formulering.
Maar je doet het samenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
True. En zal je in dat geval moeten accepteren, dat jij niet de zeggenschap hebt. Ook dat weet je vantevoren.
Dat geldt voor wel meer ingrepen, moeten die allemaal door de goegemeente op z'n merites worden beoordeeld?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Ik persoonlijk zou zeggen dat de hele samenleving hierin een stem moet hebben omdat het aborteren niet privaat gebeurt maar zowel de praktische middelen (zorg) als het juridisch raamwerk dat het mogelijk maakt collectieve aangelegenheden zijn.
Maar nog steeds geef je niet aan waarom je onderscheid maakt tussen de keuzevrijheid bij seks en bij abortus. Het begint er op te lijken dat je geen antwoord wilt geven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:18 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Iets hoeft toch niet strafbaar te zijn om een mening te hebben? Er zijn landen waar abortus strafbaar is, maar dat doet er niet toe.
Wanneer het leven of dood zo direct raakt dan absoluut. Neem euthanasie. Dat debat moet vooral ook maatschappijbreed gevoerd worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:23 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat geldt voor wel meer ingrepen, moeten die allemaal door de goegemeente op z'n merites worden beoordeeld?
De samenleving heeft er een stem in. De samenleving zegt dat het recht op abortus moet bestaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Duss als een vrouw zwanger raakt van jou en het alleen wil houden als jij de gehele verzorging op je neemt dan doe jij dat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Lijkt me sterk.![]()
Nog tekenender is het dat jij kennelijk enkel oog hebt voor de financiele gevolgen/implicaties van een abortus, waar het mij natuurlijk niet zozeer om de kosten/baten te doen was als wel om de morele verantwoordelijkheid die komt met het faciliteren van zo een direct ingrijpen in een kwestie van leven of dood.
Toch vinden types als Noort dat enkel vrouwen een stem moeten hebben in het debat, daarover gaat dit topic.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De samenleving heeft er een stem in. De samenleving zegt dat het recht op abortus moet bestaan.
Mwah, dat lijkt me een uiterst persoonlijke aangelegenheid, maar primair is het helaas inderdaad zo dat 'de maatschappij' daar eerst diens akkoord voor dient te geven ja.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wanneer het leven of dood zo direct raakt dan absoluut. Neem euthanasie. Dat debat moet vooral ook maatschappijbreed gevoerd worden.
En toch krijg jij niet het beschikkingsrecht. En als jij het daar niet mee eens bent, moet je misschien geen seks hebben met vrouwen. Of je moet vantevoren duidelijke afspraken maken.quote:
Wat ik bepleit is dat de discussie over abortus maatschappijbreed gevoerd dient te worden en niet alleen door vrouwen. Mijn persoonlijke standpunt in die discussie doet er verder niet zoveel toe.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:26 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Duss als een vrouw zwanger raakt van jou en het alleen wil houden als jij de gehele verzorging op je neemt dan doe jij dat.
Als je dat niet doet zal ze abortus plegen
Het leven bestaat niet alleen uit voorspoed.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:20 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ik vind het dan weer tamelijk arrogant om iemand met een kind op te zadelen en dat kind in een omgeving op te laten groeien waarin het niet gewenst is.
En ook dat debat is al gevoerd en euthanasie is toegestaan (met strikte naleving van de regels).quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:24 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wanneer het leven of dood zo direct raakt dan absoluut. Neem euthanasie. Dat debat moet vooral ook maatschappijbreed gevoerd worden.
Het zou een persoonlijke aangelegenheid zijn wanneer je in jouw zelfverkozen levenseinde verder geen anderen betrekt, dan is er per definitie echter ook geen sprake van euthanasie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:27 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mwah, dat lijkt me een uiterst persoonlijke aangelegenheid, maar primair is het helaas inderdaad zo dat 'de maatschappij' daar eerst diens akkoord voor dient te geven ja.
Dat zegt ze niet. Zij wil een debat met alleen maar vrouwen over anticonceptie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Toch vinden types als Noort dat enkel vrouwen een stem moeten hebben in het debat, daarover gaat dit topic.
Het gaat over specifieke details. Maar dat kunnen wij niet lezen, want het artikel is niet geplaatst.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:26 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Toch vinden types als Noort dat enkel vrouwen een stem moeten hebben in het debat, daarover gaat dit topic.
Dat debat is helemaal niet al gevoerd (en afgesloten) want er zijn nog altijd mensen die vinden dat de huidige mogelijkheden nog te beperkt zijn alsook mensen die vinden dat de huidige mogelijkheden al veel te ver gaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:28 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En ook dat debat is al gevoerd en euthanasie is toegestaan (met strikte naleving van de regels).
Volgens mij heb ik nergens onderscheid gemaakt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:24 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar nog steeds geef je niet aan waarom je onderscheid maakt tussen de keuzevrijheid bij seks en bij abortus. Het begint er op te lijken dat je geen antwoord wilt geven.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:28 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Het leven bestaat niet alleen uit voorspoed.
Dus je stelt voor alleen seks in het huwelijk?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En toch krijg jij niet het beschikkingsrecht. En als jij het daar niet mee eens bent, moet je misschien geen seks hebben met vrouwen. Of je moet vantevoren duidelijke afspraken maken.
En dat mogen ze vinden. En er zal ongetwijfeld nog wat fine-tuning plaatsvinden. Maar euthanasie is in Nederland bij wet toegestaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Dat debat is helemaal niet al gevoerd want er zijn nog altijd mensen die vinden dat de huidige mogelijkheden nog te beperkt zijn alsook mensen die vinden dat de huidige mogelijkheden al veel te ver gaan.
En wat je mensen dan best kunt gunnen is een nog enigszins waardig afscheid natuurlijk. Maar goed, dat is weer een heel andere discussie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:28 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het zou een persoonlijke aangelegenheid zijn wanneer je in jouw zelfverkozen levenseinde verder geen anderen betrekt, dan is er per definitie echter ook geen sprake van euthanasie.
Want jij kunt alleen afspraken maken met iemand waar je mee getrouwd bent?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:31 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dus je stelt voor alleen seks in het huwelijk?
Er zijn niet voor niets weeshuizen. Omdat mensen liever niet het leven van hun kind ontnemen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:31 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dus zie jij het vanuit een vorm van masochisme liever voor je dat er kinderen opgroeien in een ongewenste omgeving waar liefde niet de boventoon voert. Zo van "het leven bestaat niet uit alleen maar uit voorspoed dus deal er maar mee", ofzo?
Ik zie er de logica niet echt van in.
Toch wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:30 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik nergens onderscheid gemaakt.
Je accepteert dat de vrije keuze om seks (lusten) te hebben bestaat. Maar je suggereert dat je niet de keuze zou moeten krijgen om de zwangerschap (lasten) die er uit voort komt te beeindigen. Dus wel vrije keuze voor seks, maar niet voor zwangerschap.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:55 schreef Oceanier het volgende:
En de vraag is dus of dat dat nu daadwerkelijk een betere optie is. Of nu ja, meer een retorische vraag eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:34 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Er zijn niet voor niets weeshuizen. Omdat mensen liever niet het leven van hun kind ontnemen.
Ja maar een beetje makkelijk gezegd van jou toch dat mannen dan maar geen seks moeten hebben met vrouwen als ze mee willen beslissen over het leven van hun kind.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Want jij kunt alleen afspraken maken met iemand waar je mee getrouwd bent?
Als een kind een wees is, dan heeft het geen ouders meer die hen het leven kunnen ontnemen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:34 schreef Oceanier het volgende:
Er zijn niet voor niets weeshuizen. Omdat mensen liever niet het leven van hun kind ontnemen.
Dat is niet wat ik zeg. Je verdraait mijn woorden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:36 schreef Oceanier het volgende:
Ja maar een beetje makkelijk gezegd van jou toch dat mannen dan maar geen seks moeten hebben met vrouwen als ze mee willen beslissen over het leven van hun kind.
Ik suggereer niks. Ik geef een mening. Seks is iets natuurlijks, zo ook een zwangerschap.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Toch wel.
[..]
Je accepteert dat de vrije keuze om seks (lusten) te hebben bestaat. Maar je suggereert dat je niet de keuze zou moeten krijgen om de zwangerschap (lasten) die er uit voort komt te beeindigen. Dus wel vrije keuze voor seks, maar niet voor zwangerschap.
Dus jij misbruikt de abortus discussie om het sexleven van vrouwen te reguleren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:25 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wees blij dat sommige ouders hun kinderen afstaan i.p.v. hun het leven te ontnemen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:37 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als een kind een wees is, dan heeft het geen ouders meer die hen het leven kunnen ontnemen.
Je zegt zelf dat mannen dan maar geen seks met vrouwen moeten hebbenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik zeg. Je verdraait mijn woorden.
Nee, ik wil niks regulieren. Doe wat je wilt, maar accepteer het wanneer de laatste linie is doorbrokenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus jij misbruikt de abortus discussie om het sexleven van vrouwen te reguleren.
Ja, wees blij dat er nog meer adoptie-ouders nodig zijn terwijl daar al een tekort aan is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:41 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wees blij dat sommige ouders hun kinderen afstaan i.p.v. hun het leven te ontnemen.
En bij allebei heb je dus vrije keuze.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:39 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik suggereer niks. Ik geef een mening. Seks is iets natuurlijks, zo ook een zwangerschap.
Zelfs een weeshuis vind ik beter dan abortus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Ja, wees blij dat er nog meer adoptie-ouders nodig zijn terwijl daar al een tekort aan is.
Prima, dan hoeven we abortus niet te reguleren en kan dit topic dicht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:43 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee, ik wil niks regulieren. Doe wat je wilt, maar accepteer het wanneer de laatste linie is doorbroken
Welnee, ik baseerde me al vanaf het begin van de discussie op het recht op lichamelijke integriteit. Dat is een moreel argument. Jij was degene die de financiële kosten en baten in het spel bracht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:22 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Lijkt me sterk.![]()
Nog tekenender is het dat jij kennelijk enkel oog hebt voor de financiele gevolgen/implicaties van een abortus, waar het mij natuurlijk niet zozeer om de kosten/baten te doen was als wel om de morele verantwoordelijkheid die komt met het faciliteren van zo een direct ingrijpen in een kwestie van leven of dood.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:00 schreef van_Lamehuizen het volgende:
Waarom moeten we daar blij om zijn? Hoe zit het precies met de kwaliteit van leven van die kinderen? Als je hoort dat je ouders je hebben weggeven? Lijkt me vrij traumatisch.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:41 schreef Oceanier het volgende:
Wees blij dat sommige ouders hun kinderen afstaan i.p.v. hun het leven te ontnemen.
Dit is niet waarquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is uiteindelijk heel simpel. Voor de geboorte is er geen kind.
Met een nuance. Zoek die maar even op.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:42 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat mannen dan maar geen seks met vrouwen moeten hebben
Dat is best wel ziek.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:45 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Zelfs een weeshuis vind ik beter dan abortus.
Dat is wel waar.quote:
Ik heb ook mooie verhalen gehoord, bijvoorbeeld in het programma spoorloos. Het begrip van die kinderen, nadat ze volwassen zijn geworden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Waarom moeten we daar blij om zijn? Hoe zit het precies met de kwaliteit van leven van die kinderen? Als je hoort dat je ouders je hebben weggeven? Lijkt me vrij traumatisch.
En dat ze hun hele leven wanhopig op zoek zijn naar hun biologische ouders omdat ze zich anders voelen. Die ellende gun jij iedereen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:50 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik heb ook mooie verhalen gehoord, bijvoorbeeld in het programma spoorloos. Het begrip van die kinderen, nadat ze volwassen zijn geworden.
Zie je wel. Het is geen kind, het is een ziekte.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nou het abortusfilmpje dat ik jaren geleden gezien heb, zieker kan niet
Zolang zowel de verzorging alsmede alle andere consequenties voor de vrouw zijn is het aan vrouwen alleen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:27 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Wat ik bepleit is dat de discussie over abortus maatschappijbreed gevoerd dient te worden en niet alleen door vrouwen. Mijn persoonlijke standpunt in die discussie doet er verder niet zoveel toe.
Ze zijn blij dat ze leven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En dat ze hun hele leven wanhopig op zoek zijn naar hun biologische ouders omdat ze zich anders voelen. Die ellende gun jij iedereen.
Hebben ze toch mooi hun hele kindertijd geleefd met het idee dat ze niet waardevol genoeg waren om van te houden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:50 schreef Oceanier het volgende:
....nadat ze volwassen zijn geworden.
Het beruchte Pro-Life-filmpje van een foetus wat al verder gegroeid was dan wettelijk is toegestaan? En op basis daarvan gun jij kinderen een leven lang ellende?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Daarom is er ook niemand voor abortusquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dit is echt zo'n ontzettend zwaktebod.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:52 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar dat onderbouwt op geen enkele manier dat een abortus niet een menselijkere keuze was geweest.quote:
Volgens mij bedoel jij een ander filmpjequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:53 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het beruchte Pro-Life-filmpje van een foetus wat al verder gegroeid was dan wettelijk is toegestaan? En op basis daarvan gun jij kinderen een leven lang ellende?
Zoals ik al zei: ziek.
Bij een abortus wordt ook een keuze ontnomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat onderbouwt op geen enkele manier dat een abortus niet een menselijkere keuze was geweest.
Geen idee. Dat soort propaganda maakt het niet ineens minder ziek om dan maar kinderen allerlei complexen toe te wensen vanuit een nogal misplaatste moraliteit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel jij een ander filmpje
Neuh, als je die keuze vooraf maakt en bespreekt word je niks ontnomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:59 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Bij een abortus wordt ook een keuze ontnomen.
Dat is niet waar. Een embryo kan niet kiezen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:59 schreef Oceanier het volgende:
Nee is alles zo zwart wit bij jou? Nooit een aflevering van spoorloos gezien? Situaties waar houden van niks met afstaan te maken hebbenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:53 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hebben ze toch mooi hun hele kindertijd geleefd met het idee dat ze niet waardevol genoeg waren om van te houden.
Je hoeft niet voor anderen te bepalen wat ze willen doen met hun bevruchte eitje.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:59 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:02 schreef Oceanier het volgende:
Nooit een aflevering van spoorloos gezien?
Propaganda, complexen? Wat is precies de propaganda? Dat het leven complex is?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:00 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Geen idee. Dat soort propaganda maakt het niet ineens minder ziek om dan maar kinderen allerlei complexen toe te wensen vanuit een nogal misplaatste moraliteit.
De keuze van het ongeboren kind.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:00 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Neuh, als je die keuze vooraf maakt en bespreekt word je niks ontnomen.
Oh vandaar. Nou er waren dus kinderen waarvan de biologische ouders hen hebben afgestaan, juist omdat ze van hun hielden.quote:
Over zwart-wit gesproken: al het leven is heilig?quote:
Ja, da's precies hetzelfdequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:47 schreef Speekselklier het volgende:
Vrouwen bemoeien zich wel met mannendingen, willen automonteur worden en kraanmachinist. Maar oh wee als de man zich met vrouwendingen bemoeit.
Nee, dat je kinderen wil laten opgroeien in een omgeving zonder liefde met allerlei complexen tot gevolg op basis van een propagandafilmpje.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:04 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Propaganda, complexen? Wat is precies de propaganda? Dat het leven complex is?
Jij moet niet alles geloven wat je op televisie ziet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:05 schreef Oceanier het volgende:
Oh vandaar. Nou er waren dus kinderen waarvan de biologische ouders hen hebben afgestaan, juist omdat ze van hun hielden.
Nou, leven is wel een belangrijk iets.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Over zwart-wit gesproken: al het leven is heilig?
Maar zou je je kind haten? Je doet je best maar om je kind op te voeden toch?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:07 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nee, dat je kinderen wil laten opgroeien in een omgeving zonder liefde met allerlei complexen tot gevolg op basis van een propagandafilmpje.
Is een redelijk zwart-witte stelling, vind je niet?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nou, leven is wel een belangrijk iets.
Oke dit is een doodlopende weg... andere afslagquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij moet niet alles geloven wat je op televisie ziet.
In welk opzicht?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Is een redelijk zwart-witte stelling, vind je niet?
Als het recht op abortus bediscussieerd wordt aan de hand van het programma Spoorloos, dan is een andere afslag wel noodzakelijk, ja.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:12 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Oke dit is een doodlopende weg... andere afslag
Nou, de stelling begint met het woordje 'alle'. Dat laat al vrij weinig ruimte voor nuance.quote:
Nee het ging om je bewering betreft “houden van”.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als het recht op abortus bediscussieerd wordt aan de hand van het programma Spoorloos, dan is een andere afslag wel noodzakelijk, ja.
Ja en ik zeg het leven zelfquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Nou, de stelling begint met het woordje 'alle'. Dat laat al vrij weinig ruimte voor nuance.
Het gaat niet zozeer om wat iemand zou doen maar wat de dagelijkse praktijk is. En die is dat er legio kinderen zijn die als wees opgroeien en daardoor lijden. Dat iemand toewensen is vrij ziek wat mij betreft.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:11 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar zou je je kind haten? Je doet je best maar om je kind op te voeden toch?
De hele geschiedenis van de mens is ziek. In geen enkele eeuw is er geen oorlog, honger of armoede geweest. Dat is de dagelijkse praktijk. Het is propaganda om te denken dat je kinderen kan nemen in een perfecte wereld, waarin alles koek en ei is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:18 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om wat iemand zou doen maar wat de dagelijkse praktijk is. En die is dat er legio kinderen zijn die als wees opgroeien en daardoor lijden. Dat iemand toewensen is vrij ziek wat mij betreft.
Ok, we zijn wel klaar hier. Als je zelf niet het inzicht bezit om te zien, dat je dingen ontkent waar je anderen mee om hun oren slaat, dan heeft een discussie geen enkele zin meer.quote:
Mooi argument! Het leven is kut, dus het geeft niet dat kinderen kut opgroeien.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:24 schreef Oceanier het volgende:
Het is propaganda om te denken dat je kinderen kan nemen in een perfecte wereld, waarin alles koek en ei is.
Aha, dus dan maakt verder lijden ook niet meer uit. Het leven is toch al kut.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:24 schreef Oceanier het volgende:
[..]
De hele geschiedenis van de mens is ziek. In geen enkele eeuw is er geen oorlog, honger of armoede geweest. Dat is de dagelijkse praktijk. Het is propaganda om te denken dat je kinderen kan nemen in een perfecte wereld, waarin alles koek en ei is.
Omdat dat het enigste is dat ze hebben. Geen familie, geen geschiedenis. Dan liever abortusquote:
Volgens mij worden er honderdduizenden abortussen per jaar uitgevoerd. Daar zijn er enorm veel van om egoistische redenen. Helemaal niet omdat het kind anders moet lijden. Dat is propagandaquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:27 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Aha, dus dan maakt verder lijden ook niet meer uit. Het leven is toch al kut.
Man man man.
Niet belangrijker dan de dood.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nou, leven is wel een belangrijk iets.
Prima pro-abortus argumentatie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:24 schreef Oceanier het volgende:
[..]
De hele geschiedenis van de mens is ziek. In geen enkele eeuw is er geen oorlog, honger of armoede geweest. Dat is de dagelijkse praktijk. Het is propaganda om te denken dat je kinderen kan nemen in een perfecte wereld, waarin alles koek en ei is.
In veel gevallen is het niet kut. Met gooit het onder kut, omdat bijvoorbeeld carriereplannen worden gedwarsboomd. Je mag het ermee eens zijn, of zeggen dat het haar keuze is. Allemaal prima. Maar in die gevallen mag je het beestje ook gewoon bij de naam noemen, egoistisch. Kan je wel boos worden en ontkennen enzo...quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Mooi argument! Het leven is kut, dus het geeft niet dat kinderen kut opgroeien.
O ja, ik was 'on my way out'. Doei!
Er worden nog veel meer kinderen geboren om egoïstische redenen. Zullen we die dan aborteren?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:42 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Volgens mij worden er honderdduizenden abortussen per jaar uitgevoerd. Daar zijn er enorm veel van om egoistische redenen. Helemaal niet omdat het kind anders moet lijden. Dat is propaganda
Hehe, eindelijk komt de aap uit de mouw. Meneer de reli-fundi vindt abortus egoistisch.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:45 schreef Oceanier het volgende:
Maar in die gevallen mag je het beestje ook gewoon bij de naam noemen, egoistisch.
Dit, dus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er worden nog veel meer kinderen geboren om egoïstische redenen. Zullen we die dan aborteren?
De TT is misleidend. Het gaat over of anti-conceptie gratis moet zijn en of de 'morning-after-pil' niet gewoon door de huisarts verstrekt kan worden. Niet over abortus an sich.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:51 schreef K.Indertent het volgende:
Het is toch al een gelegaliseerde kwestie? Zie niet in waarom mannen niet aan zo'n debat mee zouden kunnen doen.
Waarom ben ik nou weer een relifundi? Maar er is een verschil in leven beeindigen om egoistische redenen en leven creeeren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:49 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk komt de aap uit de mouw. Meneer de reli-fundi vindt abortus egoistisch.
Ik heb nieuws voor je; een kinderwens is minstens zo egoistisch. Sterker nog, ik denk dat abortus minder egoistisch is.
Je hangt ook veel rond in F&L. Ik ben op de hoogte van je denkbeelden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:54 schreef Oceanier het volgende:
Waarom ben ik nou weer een relifundi?
Wat is het verschil, dan?quote:Maar er is een verschil in leven beeindigen om egoistische redenen en leven creeeren om egoistische redenen.
Nja ik zal nu niet inhoudelijk mijn standpunten toelichten, maar feit blijft dat mannen volgens mij gewoon bij dat gesprek zouden moeten kunnen aansluiten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
De TT is misleidend. Het gaat over of anti-conceptie gratis moet zijn en of de 'morning-after-pil' niet gewoon door de huisarts verstrekt kan worden. Niet over abortus an sich.
De TT is misleidend. De column van Mevr. Noort gaat over of anti-conceptie gratis moet zijn en of de 'morning-after-pil' niet gewoon door de huisarts verstrekt kan worden. Niet over abortus an sich.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:56 schreef JeMoeder het volgende:
Leuk bedacht, maar wanneer mijn partner een vrucht zou aborteren terwijl ik dat niet zie zitten dan zet ik haar ook bij het vuilnis.
Voor alleenstaande vrouwen vind ik het alleen beslissen 100% te rechtvaardigen, bij stellen niet.
Ja? Hebben wij er iets mee van doen, dan? Of de morning-after-pil bij de huisarts ligt, of dat ze zich langs allemaal reli-fundi's moet knokken voor de deur van de abortuskliniek?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:56 schreef K.Indertent het volgende:
Nja ik zal nu niet inhoudelijk mijn standpunten toelichten, maar feit blijft dat mannen volgens mij gewoon bij dat gesprek zouden moeten kunnen aansluiten.
De TT is misleidend. De column van Mevr. Noort gaat over of anti-conceptie gratis moet zijn en of de 'morning-after-pil' niet gewoon door de huisarts verstrekt kan worden. Niet over abortus an sich.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:00 schreef trein2000 het volgende:
Welk abortus debat? Het algemene/maatschappelijke debat of de individuele abortus bij een vrouw?
Wat is F&L nou weer?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hangt ook veel rond in F&L. Ik ben op de hoogte van je denkbeelden.
[..]
Wat is het verschil, dan?
Ook na misbruik/verkrachting?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:00 schreef trein2000 het volgende:
Welk abortus debat? Het algemene/maatschappelijke debat of de individuele abortus bij een vrouw?
zijn natuurlijk twee totaal verschillende gevallen. In het eerste geval gaat het om een discussie wat wij als samenleving wel en niet acceptabel vinden. Het lijkt me dat iedere deelnemer aan de samenleving daar een mening over mag hebben en dat die mening er ook toe doet. Ik bedoel wetgeving over bijvoorbeeld ondernemers wordt, volkomen terecht, ook besproken en besloten met niet-ondernemers. Zo werkt een democratie.
Het individuele geval is een hele lastige discussie, immers het kind is ook van de vader. En zodra het kind is geboren hebben beide precies evenveel rechten. Waarom zou dat dan in de baarmoederfase niet zo zijn? Natuurlijk snap ik dat daar goede argumenten voor zijn, maar vind het standpunt ‘de vader moet op z’n minst betrokken zijn’ ook verdedigbaar.
Uitzonderingen hou je altijd natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ook na misbruik/verkrachting?
Dat laatste is met een artikel 5 wvw te tackelen en ik denk inderdaad dat we met z'n allen verantwoordelijk zijn voor het basispakket en daar ook met zn allen over beslissen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja? Hebben wij er iets mee van doen, dan? Of de morning-after-pil bij de huisarts ligt, of dat ze zich langs allemaal reli-fundi's moet knokken voor de deur van de abortuskliniek?
Maar Saskia vindt ook dat mannen zich helemaal niet moeten bemoeien met het abortusrecht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja? Hebben wij er iets mee van doen, dan? Of de morning-after-pil bij de huisarts ligt, of dat ze zich langs allemaal reli-fundi's moet knokken voor de deur van de abortuskliniek?
Recht op demonstratie blahblahyaddayaddaquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:05 schreef K.Indertent het volgende:
Dat laatste is met een artikel 5 wvw te tackelen
Dat zijn we natuurlijk ook en beinvloeden dat dmv onze keuze voor een politieke partij. Maar inhoudelijk voel ik persoonlijk niet de behoefte om me er in te mengen.quote:en ik denk inderdaad dat we met z'n allen verantwoordelijk zijn voor het basispakket en daar ook met zn allen over beslissen.
Doen we ook niet. Lekker zo laten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:07 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar Saskia vindt ook dat mannen zich helemaal niet moeten bemoeien met het abortusrecht.
Ik persoonlijk ook niet. Ik heb dan ook weinig aan te dragen behalve mijn eigen persoonlijke opvattingen. Ik ga dat echter niet voor andere mannen invullen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Recht op demonstratie blahblahyaddayadda
[..]
Dat zijn we natuurlijk ook en beinvloeden dat dmv onze keuze voor een politieke partij. Maar inhoudelijk voel ik persoonlijk niet de behoefte om me er in te mengen.
Maar niet, zoals jij met je TT en OP suggereert, dat mannen geen inspraak mogen hebben bij individuele situaties.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:07 schreef Oceanier het volgende:
Maar Saskia vindt ook dat mannen zich helemaal niet moeten bemoeien met het abortusrecht.
Valt wel mee, in de titel staat abortusdebat, niet individuele situaties. Komt gewoon overeen met wat Saskia in haar column schrijft. Zo dom is de gemiddelde fokker nou ook weer niet..quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:13 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar niet, zoals jij met je TT en OP suggereert, dat mannen geen inspraak mogen hebben bij individuele situaties.
Dus jouw TT en OP zijn misleidend.
Maar ff, wat is F&L want ik krijg van alles naar me hoofd geslingerd vanwege een mening maar ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Wat is dat waar ik precies rond schijn te hangen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je hangt ook veel rond in F&L. Ik ben op de hoogte van je denkbeelden.
[..]
Filosofie en Levensbeschouwing, dacht dat ik je daar was tegengekomen, maar had het wellicht mis. Maar in mijn herinnering laat je regelmatig sterk religieuze denkbeelden zien. Dat jij dit topic opent en de taal die je in je reacties bezigt, ligt in diezelfde lijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:23 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar ff, wat is F&L want ik krijg van alles naar me hoofd geslingerd vanwege een mening maar ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Wat is dat waar ik precies rond schijn te hangen?
Wat was dat verschil, precies?quote:Maar er is een verschil in leven beeindigen om egoistische redenen en leven creeeren om egoistische redenen.
Dat vraag ik me ook af. Beiden zijn een geval van 'voor god spelen'.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Rekening houden met de psychologische pijn van de vrouw, en man en kind. Niet perse iets verkeerds toch. Als je dat wilt linken met religie, alleen maar een pluspunt voor de religie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Filosofie en Levensbeschouwing, dacht dat ik je daar was tegengekomen, maar had het wellicht mis. Maar in mijn herinnering laat je regelmatig sterk religieuze denkbeelden zien. Dat jij dit topic opent en de taal die je in je reacties bezigt, ligt in diezelfde lijn.
Geef nog even antwoord op mijn vraag.
[..]
Wat was dat verschil, precies?
Ok, je bent dus vegetarisch?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:43 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Rekening houden met de psychologische pijn van de vrouw, en man en kind. Niet perse iets verkeerds toch. Als je dat wilt linken met religie, alleen maar een pluspunt voor de religie.
Om antwoord te geven op je vraag. Egoistisch doden is altijd verkeerd.
Maar kennelijk laat je, je dit door vrouwen wél doen? Of ook gewoon niet en ben je hier dus volstrekt nodeloos aan het polariseren? Girl power!quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:47 schreef Brybry het volgende:
Er is geen man die mij kan vertellen wat ik met mijn lijf doe. Dat we daar anno 2020 nog over discussiërenx 1000
Is toch kort door de bocht. Het gaat toch niet alleen om jou en je lijf. Er zit daar iets wat van 2 personen is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:47 schreef Brybry het volgende:
Er is geen man die mij kan vertellen wat ik met mijn lijf doe. Dat we daar anno 2020 nog over discussiërenx 1000
Tja, dat ene zaadcelletje valt niet meer terug te halen, maar gelukkig zijn er nog vele miljoenen op voorraad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Is toch kort door de bocht. Het gaat toch niet alleen om jou en je lijf. Er zit daar iets wat van 2 personen is.
Welnee, mannen spuiten die rommel regelmatig in een ouwe sok of laten het weglopen onder de douche,. nou heeft iemand anders er iets op gevonden om er wat anders mee te doen en is het opeens een probleem ?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:58 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Is toch kort door de bocht. Het gaat toch niet alleen om jou en je lijf. Er zit daar iets wat van 2 personen is.
Ja maar een foetus van 24 weken mag wettelijk nog verwijderd worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:02 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Tja, dat ene zaadcelletje valt niet meer terug te halen, maar gelukkig zijn er nog vele miljoenen op voorraad.
Eenmaal weggespoten is weggespoten, je dumpt je rommel in iemand anders, dan is het weggegevenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:07 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ja maar een foetus van 24 weken mag wettelijk nog verwijderd worden.
Ik vind zaad niet erg. Een foetus van 24 weken wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:06 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Welnee, mannen spuiten die rommel regelmatig in een ouwe sok of laten het weglopen onder de douche,. nou heeft iemand anders er iets op gevonden om er wat anders mee te doen en is het opeens een probleem ?
Die is dan ook niet van jouquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik vind zaad niet erg. Een foetus van 24 weken wel.
Zaad gaat altijd verloren. Daar zit het verschilquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:08 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Eenmaal weggespoten is weggespoten, je dumpt je rommel in iemand anders, dan is het weggegeven
De hoeveelheid energie die je in het resultaat hebt gestoken is gelijk. Op het vrouwelijk lichaam legt het een veel groter beslag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:08 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik vind zaad niet erg. Een foetus van 24 weken wel.
Nee hoor die is van degene waarin jij je shit hebt gedumptquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:11 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Foetus wel, die is van 2 personen.
Foetussen dus ook , dankzij abortusquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Zaad gaat altijd verloren. Daar zit het verschil
Maar het vrouwelijk lichaam vind ik enorm irrelevant.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:14 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De hoeveelheid energie die je in het resultaat hebt gestoken is gelijk. Op het vrouwelijk lichaam legt het een veel groter beslag.
Nee hoor, zonder mij geen foetus. Die is echt wel van mijquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:15 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Nee hoor die is van degene waarin jij je shit hebt gedumpt
[..]
Foetussen dus ook , dankzij abortus
Zo irrelevant dat je er een harde plasser van krijgt, en je niks liever wil dan hem in dat vrouwen lichaam te stekenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar het vrouwelijk lichaam vind ik enorm irrelevant.
Neuh,quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:23 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Nee hoor, zonder mij geen foetus. Die is echt wel van mij
Blijft er nog steeds een enorm grijs gebied over van losvaste relaties of relaties waarbij de één het een stuk serieuzer neemt dan de ander. En wat als een vrouw rond de conceptie besluit niet verder te willen met haar partner. Zijn ze dan een stel?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:56 schreef JeMoeder het volgende:
Leuk bedacht, maar wanneer mijn partner een vrucht zou aborteren terwijl ik dat niet zie zitten dan zet ik haar ook bij het vuilnis.
Voor alleenstaande vrouwen vind ik het alleen beslissen 100% te rechtvaardigen, bij stellen niet.
Maar dat is ook irrelevantquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:27 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zo irrelevant dat je er een harde plasser van krijgt, en je niks liever wil dan hem in dat vrouwen lichaam te steken
Dat is een redelijk zwart-witte stelling. En slechts jouw mening, natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:43 schreef Oceanier het volgende:
Om antwoord te geven op je vraag. Egoistisch doden is altijd verkeerd.
Niet volgens de wet.quote:
Is de lustige vrouw een speciale godin ofzo? Het zijn geen extra rechten. Mijn kind is mijn recht. Zonder mij geen zwangerschap dus wat geeft degene die haar benen niet dicht kon houden extra rechten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neuh,
Je hebt niet ineens extra-rechten omdat jij em niet in je broek kon houden.
En zij weer jouw mening over wat er gebeurt met haar lichaam.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:22 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar het vrouwelijk lichaam vind ik enorm irrelevant.
Lekkere wijze om over een eventuele moeder van je kind te praten zeg.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:34 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Is de lustige vrouw een speciale godin ofzo? Het zijn geen extra rechten. Mijn kind is mijn recht. Zonder mij geen zwangerschap dus wat geeft degene die haar benen niet dicht kon houden extra rechten.
Nee die kant ging het al op, daar ontkom je eigenlijk ook niet aan bij alles wat met dit onderwerp te maken heeft. Maar “mijn soort” mensen klinkt erg negatief. Kan je ook precies uitleggen welke argumenten bijvoorbeeld van “mijn soort” mensen negatief zijn en waarom precies?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat is een redelijk zwart-witte stelling. En slechts jouw mening, natuurlijk.
Maar we zijn wel bij de reden aangekomen waarom je dit topic bent begonnen. Niet om te beargumenteren dat mannen wel degelijk mee mogen doen aan de discussie, maar om te roepen dat abortus egoistisch is en verboden moet worden.
En die hebben we allemaal al eerder gehoord van 'jouw soort' mensen.
Maar dat probeer ik uit te leggen. Het draait niet om jouw lichaam.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:36 schreef Azula het volgende:
[..]
En zij weer jouw mening over wat er gebeurt met haar lichaam.
Of nog mooier. Kerels die het voldragen van het kind pushen en hem daarna alsnog peren. Lekker dan.
Dat de parasiet in haar lijf groeitquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:34 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Is de lustige vrouw een speciale godin ofzo? Het zijn geen extra rechten. Mijn kind is mijn recht. Zonder mij geen zwangerschap dus wat geeft degene die haar benen niet dicht kon houden extra rechten.
”slechte” moeder bedoel je als ze vind dat dat ding in haar alleen van haar isquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:37 schreef Azula het volgende:
[..]
Lekkere wijze om over een eventuele moeder van je kind te praten zeg.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:34 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Is de lustige vrouw een speciale godin ofzo?
Je kan niet volhouden dat de impact van kindergeboorte op mannen hetzelfde is als dat deze op vrouwen heeft.quote:Het zijn geen extra rechten. Mijn kind is mijn recht. Zonder mij geen zwangerschap dus wat geeft degene die haar benen niet dicht kon houden extra rechten.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:33 schreef Azula het volgende:
Van tevoren aangegeven dat je zelf besluit wat je ermee doet. Na akkoord hang je hem er maar zonder regenjas in en anders niet zeiken als je vader wordt (of niet).
Het draait om die parasiet, niet haar of haar lijf. Als je je eigen parasiet zonder een man kan maken, dan kan ik je nog begrijpen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:39 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dat de parasiet in haar lijf groeit
Tsja. Dan maar zorgen dat je relatie goed zit en alles voordat er iets zwanger raakt. Dan heb je er zeggenschap in, en dat is dan jullie situatie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:38 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar dat probeer ik uit te leggen. Het draait niet om jouw lichaam.
Kijk. Dit soort uitspraken zijn een prima reden de zwangerschap niet te willen voldragen. Ouders moeten met elkaar overweg kunnen en this ain’t it.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:40 schreef Oceanier het volgende:
[..]
”slechte” moeder bedoel je als ze vind dat dat ding in haar alleen van haar is
Wat bedoel je met impact van kindergeboorte?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:40 schreef ExTec het volgende:
Je kan niet volhouden dat de impact van kindergeboorte op mannen hetzelfde is al dat deze op vrouwen heeft
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:46 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat bedoel je met impact van kindergeboorte?
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:46 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Wat bedoel je met impact van kindergeboorte?
Dan is dat toch jouw foute keuze geweest door met iemand het bed in te duiken die een beperkt wereldbeeld heeft. Hoe is dat dan de schuld van je ongeboren baby?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:43 schreef Azula het volgende:
[..]
Tsja. Dan maar zorgen dat je relatie goed zit en alles voordat er iets zwanger raakt. Dan heb je er zeggenschap in, en dat is dan jullie situatie.
Voor andere mensen moet je dat niet willen bepalen. Is eng.
Mijn lichaam mijn keuze. Als ik onbedoeld zwanger raak van een of andere gast met een beperkt wereldbeeld dan zit ik zeer waarschijnlijk in de week van het positief testen twee (abortus)pillen weg te werken.
Je bedoelt vrucht. De eerste weken stelt het nog niet heel veel voor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:48 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dan is dat toch jouw foute keuze geweest door met iemand het bed in te duiken die een beperkt wereldbeeld heeft. Hoe is dat dan de schuld van je ongeboren baby?
Dat wilde ik juist weten, welke impact hij bedoelt dat voor een man minder zwaar is dan voor een vrouw. Maar hij bedoelt dus dikke buik. Ja die impact is zwaarder voor een vrouw maar dat is natuurlijk logisch. Dat je leven nooit meer van jezelf is is natuurlijk ook van toepassing op de man.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:48 schreef Azula het volgende:
[..]![]()
Je lijkt me Moluks dus vragen of je überhaupt ervaring met kinderen hebt is vast retorisch, maar ehhhh. Welke impact wil je horen? Die van de zwangerschap zelf? De bevalling waarbij allerlei narigheden kunnen komen kijken? De hele intense periode erna of misschien het feit dat je leven nooit meer van jezelf is?
Leuk hoor nichtjes en neefjes maar zelf ouder zijn is echt even hele andere koek. Zelfs als het op rolletjes draai.
Nee nog noooit van gehoordquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ehmmmmm,
Dat mevrouwen een dikke buik krijgen,
Heb je er van gehoord?
Maar wettelijk mag je tot 24 weken nog een abortus plegen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:50 schreef Azula het volgende:
[..]
Je bedoelt vrucht. De eerste weken stelt het nog niet heel veel voor.
Eeeeeh er komt nogal wat meer bij kijken dan een dikke buik. Maargoed, dat moet je allemaal doormaken om het te kunnen begrijpen. En dat is het hem juist, dat kunnen jullie niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat wilde ik juist weten, welke impact hij bedoelt dat voor een man minder zwaar is dan voor een vrouw. Maar hij bedoelt dus dikke buik. Ja die impact is zwaarder voor een vrouw maar dat is natuurlijk logisch. Dat je leven nooit meer van jezelf is is natuurlijk ook van toepassing op de man.
Vooralsnog ben jijzelf het enige slachtoffer van die misrekening, misstap, schuld, of hoe je het ook noemen wilt, en heb je de mogelijkheid om voor jezelf de situatie te repareren. Waarom zou je toestaan dat er nog een andere persoon ontstaat die met de negatieve gevolgen van die schuld te maken gaat krijgen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:48 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dan is dat toch jouw foute keuze geweest door met iemand het bed in te duiken die een beperkt wereldbeeld heeft. Hoe is dat dan de schuld van je ongeboren baby?
Opdringen is nogal zwaarbeladen vind je niet? Iedereen moet zn mening kunnen geven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:54 schreef Azula het volgende:
[..]
Eeeeeh er komt nogal wat meer bij kijken dan een dikke buik. Maargoed, dat moet je allemaal doormaken om het te kunnen begrijpen. En dat is het hem juist, dat kunnen jullie niet.
Ga je eerst maar verdiepen in alle aspecten van een zwangerschap voordat je je mening opdringt aan anderen.
Mensen een slechte moeder noemen omdat ze abortus ondergaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:55 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Opdringen is nogal zwaarbeladen vind je niet? Iedereen moet zn mening kunnen geven.
Maar je lichaam wel. En dat voorrecht heeft zij niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:51 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat wilde ik juist weten, welke impact hij bedoelt dat voor een man minder zwaar is dan voor een vrouw. Maar hij bedoelt dus dikke buik. Ja die impact is zwaarder voor een vrouw maar dat is natuurlijk logisch. Dat je leven nooit meer van jezelf is is natuurlijk ook van toepassing op de man.
Duidelijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:51 schreef Oceanier het volgende:
Maar hij bedoelt dus dikke buik. Ja die impact is zwaarder voor een vrouw maar dat is natuurlijk logisch.
In de pratijk zijn mannen die de zorg voor hun kinderen verzaken veel voorkomend.quote:Dat je leven nooit meer van jezelf is is natuurlijk ook van toepassing op de man.
Zal ik never nooit beweren. Integendeel!quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:56 schreef Azula het volgende:
[..]
Mensen een slechte moeder noemen omdat ze abortus ondergaan.
Ik dring niks op, ik vertel alleen hoe ik over iets denk en waarom ik er zo over denk. Ik heb het niet over dikke buik, daarom vroeg ik juist welke impact hij bedoelde.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:54 schreef Azula het volgende:
[..]
Eeeeeh er komt nogal wat meer bij kijken dan een dikke buik. Maargoed, dat moet je allemaal doormaken om het te kunnen begrijpen. En dat is het hem juist, dat kunnen jullie niet.
Ga je eerst maar verdiepen in alle aspecten van een zwangerschap voordat je je mening opdringt aan anderen.
Naast dat zijn er heel heel veel meer alleenstaande moeders dan alleenstaande vaders. Mannen peren hem nogal gemakkelijk en laten hun kinderen (en de moeder) in de steek.
Ik werd beschuldigt op mijn lusten als man, lees je niet waar ik op reageerde? Wat maakt een lustige vrouw beter dan een lustige man, of geeft haar meer rechten?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:56 schreef Azula het volgende:
[..]
Mensen een slechte moeder noemen omdat ze abortus ondergaan.
Mensen met lusten moeten ook gewoon leren nadenken. Je hersenen vallen toch niet ineens uit je hoofd ofzo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:03 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik werd beschuldigt op mijn lusten als man, lees je niet waar ik op reageerde? Wat maakt een lustige vrouw beter dan een lustige man, of geeft haar meer rechten?
Dat ligt aan de situatie hè. Ik bekijk sowieso alles per situatie met welke omstandigheden maar dat zit er bij de meeste anti-abortus mensen niet in.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:02 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik dring niks op, ik vertel alleen hoe ik over iets denk en waarom ik er zo over denk. Ik heb het niet over dikke buik, daarom vroeg ik juist welke impact hij bedoelde.
Maar wat vind je dan van verplichte kinderalimentatie?
Maar omdat over het algemeen mannen in de praktijk de zorg voor hun kind vaker verzaken is in mijn ogen geen reden dat ik zeg van “wow girl beter abortus doen, misschien heb je wel de verkeerde man die over 2 weke pleitte is”quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:59 schreef ExTec het volgende:
[..]
Duidelijk.
Dat nemen we for granted.
De vraag of vrouwen, omdat ze een grotere last dragen, ook een grotere autonomie verdienen, die stellen we natuurlijk niet.
[..]
In de pratijk zijn mannen die de zorg voor hun kinderen verzaken veel voorkomend.
Moeders die hun kinderen opgeven zijn bijzonder.
Moeder kind band, dat is iets biologisch
Precies, dat nadenken geldt dus ook voor de vrouw, niet alleen voor de man. Maar het bed induiken met iemand met een beperkt wereldbeeld, valt dat wel onder nadenken?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:04 schreef Azula het volgende:
[..]
Mensen met lusten moeten ook gewoon leren nadenken. Je hersenen vallen toch niet ineens uit je hoofd ofzo.
Je bent toch volwassen? Dan bespreek je zoiets een beetje van tevoren voordat je onveilig gaat liggen wipwappen.
Volgens mij hebben we het hier over gehad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:03 schreef Oceanier het volgende:
Wat maakt een lustige vrouw beter dan een lustige man, of geeft haar meer rechten?
Ja want dat is echt het proces ja. Gewoon in de groepsapp zo vanquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar omdat over het algemeen mannen in de praktijk de zorg voor hun kind vaker verzaken is in mijn ogen geen reden dat ik zeg van “wow girl beter abortus doen, misschien heb je wel de verkeerde man die over 2 weke pleitte is”
Het punt lijkt me eerder dat het voor mannen vanuit de aard der zaak gemakkelijker is zich aan de gevolgen van een zwangerschap te onttrekken, terwijl de vrouw geen keuze heeft als haar de mogelijkheid van abortus wordt ontnomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Maar omdat over het algemeen mannen in de praktijk de zorg voor hun kind vaker verzaken is in mijn ogen geen reden dat ik zeg van “wow girl beter abortus doen, misschien heb je wel de verkeerde man die over 2 weke pleitte is”
Ik zeg niet dat 'jullie' argumenten negatief zijn. Wat wel gebeurt, is dat 'jullie' een bepaald argument gebruiken (jij denkt zwart-wit) en als er dan wordt aangetoond dat 'jullie' precies hetzelfde doen, dan is er ineens een bloedneus. En daar heb ik een broertje dood aan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:37 schreef Oceanier het volgende:
Kan je ook precies uitleggen welke argumenten bijvoorbeeld van “mijn soort” mensen negatief zijn en waarom precies?
Ik overdreef, maar je snapt wat ik bedoel toch?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:12 schreef Azula het volgende:
[..]
Ja want dat is echt het proces ja. Gewoon in de groepsapp zo van
“Hey wat trek jij eigenlijk aan?
- Ja dit jurkje maar hey zou ik abortus doen of niet trouwens?
- Ja zou wel doen opzich maar weenie zelf weten denk ik, hoe laat ben je er?
Nee. Abortus is een van de moeilijkste dingen die een vrouw zal ondergaan in het leven. Ook al staat ze volledig achter haar keuze, het zal voor altijd iets blijven wat heel veel impact zal hebben.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:15 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik overdreef, maar je snapt wat ik bedoel toch?
Misschien moet je terug naar Indonesia gaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat klopt, dat laatste hoeft niet altijd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:14 schreef Azula het volgende:
Je breekt een zwangerschap af. Daar wordt echt wel heel goed over nagedacht en de rest van je leven zul je het met je meedragen. De vrouw meer dan de vader.
Indonesie, zoontjesfabrieken, bebaarde vrienden. Erg abortus-relevant allemaal.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je terug naar Indonesia gaan.
Moet je je wel ff bekeren,
Maar daarna heb je allemaal bebaarde vrienden die ook vinden dat vrouwen eigenlijk maar zoontjes-fabrieken zijn
Dat laatste is dan dus sowieso zonder mij. Het vuige aan zo'n situatie is, is dan dat de man wel de lasten maar niet de lusten heeft (geen rechten, wel plichten).quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:30 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Blijft er nog steeds een enorm grijs gebied over van losvaste relaties of relaties waarbij de één het een stuk serieuzer neemt dan de ander. En wat als een vrouw rond de conceptie besluit niet verder te willen met haar partner. Zijn ze dan een stel?
Zeerquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:21 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Indonesie, zoontjesfabrieken, bebaarde vrienden. Erg abortus-relevant allemaal.
Op welke argumenten doel je?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat 'jullie' argumenten negatief zijn. Wat wel gebeurt, is dat 'jullie' een bepaald argument gebruiken (jij denkt zwart-wit) en als er dan wordt aangetoond dat 'jullie' precies hetzelfde doen, dan is er ineens een bloedneus. En daar heb ik een broertje dood aan.
Daarnaast komen 'jullie' altijd met religieuze dogma's en tonen 'jullie' geen enkele blijk dat jullie snappen wat kwaliteit van leven is.
Al die dingen heb ik bij jou ook gezien in deze thread. Standaard reli-fundi werk, eigenlijk.
Er worden honderdduizenden abortussen per jaar gepleegd. Grootste gedeelte uit naïviteit en egoïsme, een handjevol door verkrachtingen. Een foetus is net een wegwerpproduct geworden. Moelijkste dingen, psychologische problemen, kinderstemmen en spijt die veel vrouwen later naar de psychiater brengen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:16 schreef Azula het volgende:
[..]
Nee. Abortus is een van de moeilijkste dingen die een vrouw zal ondergaan in het leven. Ook al staat ze volledig achter haar keuze, het zal voor altijd iets blijven wat heel veel impact zal hebben.
Je blijft het foetus noemen maar het is een zeer gering percentage dat op dat termijn nog worden geaborteerd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:27 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Er worden honderdduizenden abortussen per jaar gepleegd. Grootste gedeelte uit naïviteit en egoïsme, een handjevol door verkrachtingen. Een foetus is net een wegwerpproduct geworden. Moelijkste dingen, psychologische problemen en kinderstemmen die veel vrouwen later naar de psychiater brengen.
Ik kan het niet meer met je eens zijn. Kijk een aflevering 4 handen op één buik en je bent wel genezen van je morele superioriteit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:32 schreef Azula het volgende:
Levende kinderen zijn evengoed een wegwerpproduct alleen maken die allemaal miserie mee. Die hadden beter geaborteerd kunnen worden. Maargoed, zo ver denken religekkies niet na.
Ja welke dan? Die waar het wel goed afloopt of die waar ze ging Pokemonnen tijdens een hittegolf?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:33 schreef K.Indertent het volgende:
[..]
Ik kan het niet meer met je eens zijn. Kijk een aflevering 4 handen op één buik en je bent wel genezen van je morele superioriteit.
Stukje spijt wat je denk ik ook nooit meer los laat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:14 schreef Azula het volgende:
Je breekt een zwangerschap af. Daar wordt echt wel heel goed over nagedacht en de rest van je leven zul je het met je meedragen. De vrouw meer dan de vader.
Precies ja. Ik snap nu hoe je mn post kan lezen, maar de mensen die tienermoeders een schuldgevoel aan willen praten zijn mijn inziens geen stuiver waard. Het is al zo'n moeilijke beslissing, ga daar niet in zitten manipuleren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:34 schreef Azula het volgende:
[..]
Ja welke dan? Die waar het wel goed afloopt of die waar ze ging Pokemonnen tijdens een hittegolf?
Ik ben helemaal geen religekkie en dat kinderen worden mishandeld hoeft niet perse te betekenen dat abortus dan maar goed is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:32 schreef Azula het volgende:
Levende kinderen zijn evengoed een wegwerpproduct alleen maken die allemaal miserie mee. Die hadden beter geaborteerd kunnen worden. Maargoed, zo ver denken religekkies niet na. Als het maar geboren wordt en daarna zoek je het maar uit met je kind.
Niks betekent iets perse. Daarvoor zijn individuele gevallen te uniek.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:37 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen religekkie en dat kinderen worden mishandeld hoeft niet perse te betekenen dat abortus dan maar goed is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |