Dit. Of het nu kapot gaat door anti-pieten of pro-pieten of door organisaties die geen onderdeel van de discussie willen zijn maar wel alvast alle Pieten uitbannen.. kapot gaat het. En dat vind ik heel jammer.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:18 schreef SQ het volgende:
Het mocht best anders, maar nu moet het kennelijk helemaal kapot en daar ben ik het gewoon niet mee eens.
Omdat we hier weten dat het voor de kinderen geen zak uitmaakt hoe Piet eruitziet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:48 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het overigens wel gek dat hier in OUD het algemene standpunt is dat Piet aan verandering toe is (als ik het goed lees allemaal), terwijl ik als een soort melaatse wordt behandeld IRL met dit standpunt
O. heeft dat met één tand gehad. Tandarts maakte zich niet en zei komt goed.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Iemand ervaring met een dubbele rij tanden? Bij Sticker komt er een grotemensentand door terwijl zijn melktand nog flink vast zit op die plek (hij is 7,5 en heeft nog geen enkele tand gewisseld). Maandag overleggen we met de tandarts, maar ik hou mijn hart vast want toen ik dit vroeger had werden mijn melktanden getrokken..
Ik had dat bij een hoektand, dat is ook gelijk de enige reden voor een beugel geweest.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Iemand ervaring met een dubbele rij tanden? Bij Sticker komt er een grotemensentand door terwijl zijn melktand nog flink vast zit op die plek (hij is 7,5 en heeft nog geen enkele tand gewisseld). Maandag overleggen we met de tandarts, maar ik hou mijn hart vast want toen ik dit vroeger had werden mijn melktanden getrokken..
Hier ook, bij beide kinderen. De melktanden zijn er vanzelf uit gegaan..quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Ja, hier hetzelfde bij D. De tandarts vond het niet zo spannend. Wel advies om heel goed te poetsen omdat je natuurlijk minder goed bij komt. Bij D zit er al bijna een complete tand achter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Los van dat het niet helemaal fijn voelt, het mag ook niet... Maximum voor feestjes is 4 mensen momenteel, dus ik zou het heel gek vinden als je familie jou er op aan kijkt als je niet komt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 16:32 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben het 'geluk' dat we sint al nooit met de schoonfamilie vieren, die willen alleen een kerstdag en zijn maar met z'n drietjes.
Sinterklaas is normaal echt voor mijn familie. En daar hebben we ook over twee weken een feestje mee (dilemma ook, gaan we wel of niet?) en ook pruls gesplitste verjaardag zit daar nog tussen. Dus ik denk dat we dat gezelschap, hoewel het in totaal 9 volwassenen en 5 kinderen zijn, niet gaan mijden met sinterklaas. Iedereen ziet elkaar onderling ook al in meer of mindere mate en we hebben het huis van m'n broer waar afstand houden geen issue is...
Maar helemaal lekker voelt dat toch niet allemaal. Vooral het feestje niet, maar het is de verjaardag van m'n neefje en het wordt echt, echt niet op prijs gesteld als we niet komen. Ik zou alleen zo graag willen dat ze beide families uit elkaar zouden houden. Ga het gesprek nog maar eens aan binnenkort.
Je kunt gerust zeggen dat dan de glans er vanaf is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:04 schreef amaranta het volgende:
In Eindhoven hebben ze grijze pieten dit jaar: ziet er écht heel raar uit.
Ik had toen ik jong was (30 jaar geleden) een hele dubbele rij onderin, 4 tanden dubbelquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Nanukerst het volgende:
Ah, geruststellende ervaringen zijn dat!
https://www.ad.nl/eindhov(...)-uiterlijk~a16f8575/quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je kunt gerust zeggen dat dan de glans er vanaf is.
Mêh.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/eindhov(...)-uiterlijk~a16f8575/
Laat het los. Geef je puber het mondkapje mee en klaar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:04 schreef Nijna het volgende:
Ik zou absoluut geen bezwaar hebben tegen kerst gewoon met mijn eigen gezin thuis.
Maar ik denk dat mijn schoonfamilie dat niet zo zal waarderen. Ik kreeg de indruk dat het al raar werd gevonden dat we een verjaardag af hebben gezegd. Maar met "teveel" mensen op een plek waar afstand houden lastig is ivm de afmeting van de ruimte... mij even niet gezien.
Ik ben klaar met het hele corona gedoe. Steeds die regels die veranderen, mijn hoofd heeft daar tijd voor nodig en steeds als ik mn draai weer een beetje vindt verandert het weer.
Die stomme mondkapjes die op school op moeten... pubers.... gaat dat niet juist averechts werken... ik ben geen viroloog en ik ben blij dat ik het beleid niet hoef te maken.
Maar pffff als het kon ging ik winterslaap houden, heel lang... tot het weer "over" is.
Ik geloof niet dat ik hier psychisch stabieler van wordt zeg maar
Moet jij niet bijna bevallen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:24 schreef SQ het volgende:
Ik heb lichte keelpijn. Het is fascinerend hoe anders mijn hoofd daar nu op reageert he.terwijl de kans dat het gewoon een milde verkoudheid is ongeveer 98% is natuurlijk.
Herkenbaar..quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:24 schreef SQ het volgende:
Ik heb lichte keelpijn. Het is fascinerend hoe anders mijn hoofd daar nu op reageert he.terwijl de kans dat het gewoon een milde verkoudheid is ongeveer 98% is natuurlijk.
Een melktand trekken kan ook meevallen. Er zat een tand half onder de melktand van mijn dochter en dat irriteerde haar omdat het pijnlijk was. Omdat ze zelf graag wilde dat de tand eruit zou gaan stemde de tandarts in en is hij getrokken. Lachend de stoel in en lachend er weer uit. Dus zelfs als hij er wel uit moet komt het vast goed.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Dat is niet bepaald de herinnering die ik heb aan toen ze getrokken werden, maar goed komen zal het sowiesoquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Een melktand trekken kan ook meevallen. Er zat een tand half onder de melktand van mijn dochter en dat irriteerde haar omdat het pijnlijk was. Omdat ze zelf graag wilde dat de tand eruit zou gaan stemde de tandarts in en is hij getrokken. Lachend de stoel in en lachend er weer uit. Dus zelfs als hij er wel uit moet komt het vast goed.
We zullen zien hoe het werkt, de tijd zal het leren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Laat het los. Geef je puber het mondkapje mee en klaar.
School zorgt er wel voor dat ze hem draagt.
En nee. Ik denk niet dat het averechts gaat werken.
Tipvan flip: zorg voor neusspray in huis.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:24 schreef SQ het volgende:
Geen verstopte neus hoor! Alleen een keel die aanvoelt als 1 open wond.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:45 schreef BE het volgende:
[..]
Tipvan flip: zorg voor neusspray in huis.
Ik wist niet waar ik het zoeken moest bij de weeën met een verstopte neus. Ze hebben toen een spray uit de ziekenhuisapotheek gehaald voor me. 😍
Dat was wel een dingetje voor mij toen ik in december was uitgerekend van mijn dochter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:45 schreef BE het volgende:
[..]
Tipvan flip: zorg voor neusspray in huis.
Ik wist niet waar ik het zoeken moest bij de weeën met een verstopte neus. Ze hebben toen een spray uit de ziekenhuisapotheek gehaald voor me. 😍
Ik dacht even dat je op een houten fiets zat.quote:Op zondag 4 oktober 2020 08:35 schreef F_r het volgende:
Ik fietste gisteren de lichtjesroute om het eerlijk te houten op mijn oude fiets. Even wennen maar geen spierpijn oid.
Geen idee eigenlijk. Bij Drents dorp kom je al jaren niet meer.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je op een houten fiets zat.
Hoeveel km is de lichtjesroute dit jaar?
Klopt. Maar is hij dit jaar niet nog verder ingekort?quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:36 schreef F_r het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Bij Drents dorp kom je al jaren niet meer.
Niet echt volgens mij alleen bij de eendjesvijver is er niks. Wel wat smiley’s in dat stuk.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Klopt. Maar is hij dit jaar niet nog verder ingekort?
Ik weet niet wat mijn brein deed, maar ik las iets met lichtjaar... gelukkig niet zooooo lang waarschijnlijkquote:Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je op een houten fiets zat.
Hoeveel km is de lichtjesroute dit jaar?
Met een houten fiets lijkt me dat idd zeer onwaarschijnlijkquote:Op zondag 4 oktober 2020 18:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik weet niet wat mijn brein deed, maar ik las iets met lichtjaar... gelukkig niet zooooo lang waarschijnlijk![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een houten fiets lijkt me dat idd zeer onwaarschijnlijk
Jullie onderschatten de conditie van Ferrari! Ze is super snel!quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een houten fiets lijkt me dat idd zeer onwaarschijnlijk
Nog niet...quote:Op zondag 4 oktober 2020 00:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Geen verstopte neus hoor! Alleen een keel die aanvoelt als 1 open wond.
Nee, bevallen zonder lucht lijkt me ook geen succes
quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:04 schreef exode het volgende:
En ons Lego herfstbos annex camping annex klimpark is klaarBest een uitdaging met een 2 jarige die vooral ging rondlopen met Lego onderdelen.
[ afbeelding ]
Dat zijn echte Lego tentjesquote:Op maandag 5 oktober 2020 09:20 schreef vencodark het volgende:
Super gaaf Exode! Herfst kleuren.
Wat heb je gebruikt voor de tentjes eigenlijk?
Huh, hoe dan? Lijkt alsof het een soort bedrukte plastic dingen zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:24 schreef exode het volgende:
[..]
Dat zijn echte Lego tentjesAlles wat je ziet is van Lego. In set 60202 zit 1 tentje en de andere 2 heb ik los gekocht via Bricklink. Die enorme boom in het midden is Lego Treehouse, we hebben daar wel rode bladeren aan toegevoegd, alleen geel en bruin vonden we saai.
Mijn vriendin is van de seizoenstafels en nu zijn we steeds meer aan het overstappen op Lego thema tafels. Kerst cq winter is nog veel uitgebreider
We zijn zelf ook verwerkt in het tafereel, B heeft zichzelf bovenop de boom gezet met een radio en pizza![]()
Ik zie potentie voor Lego Masters 2021quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:24 schreef exode het volgende:
[..]
Dat zijn echte Lego tentjesAlles wat je ziet is van Lego. In set 60202 zit 1 tentje en de andere 2 heb ik los gekocht via Bricklink. Die enorme boom in het midden is Lego Treehouse, we hebben daar wel rode bladeren aan toegevoegd, alleen geel en bruin vonden we saai.
Mijn vriendin is van de seizoenstafels en nu zijn we steeds meer aan het overstappen op Lego thema tafels. Kerst cq winter is nog veel uitgebreider
We zijn zelf ook verwerkt in het tafereel, B heeft zichzelf bovenop de boom gezet met een radio en pizza![]()
Zijn het ook hoor, zijn platte plastic dingen. Je hebt best wel wat van Lego waardoor je niet hoeft te bouwen. Wie weet maken we ze volgende jaar gewoon van steentjes.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Huh, hoe dan? Lijkt alsof het een soort bedrukte plastic dingen zijn. Die rode?
Sowieso knap gedaan. Leuk ontwerp!
Wauw!!! Ik zag dit weekend ergens een doos Lego van Friends staan en moest aan jou denken. Waar Fok al niet goed voor isquote:Op maandag 5 oktober 2020 09:24 schreef exode het volgende:
[..]
Zo, wauwquote:Op maandag 5 oktober 2020 09:04 schreef exode het volgende:
Wij gaan gewoon door met ons huis, zaterdag kwam een glaszetmannetje langs voor een offerte. Via mijn zwager (die aannemer is) dus dan kan het ineens snel...over 3 weken komt hij 2 ramen die nog enkel glas zijn vervangen en in de slaapkamers komen roosters in de ramen.
Dan zijn we wel even klaar met geld uitgeven aan dingen die je niet ziet (maar hopelijk wel voelt).
En ons Lego herfstbos annex camping annex klimpark is klaarBest een uitdaging met een 2 jarige die vooral ging rondlopen met Lego onderdelen.
[ afbeelding ]
Joe!quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:14 schreef amaranta het volgende:
Ik heb Lego friends te koop voor wie wil
Ik wacht nog steeds op de schilder voor onze ruiten... Maar de komende twee weken mag hij niet komen, want dan is de hovenier nog niet klaar. Ken je die grap van die 2 pallets tegels met dezelfde naam en streepjescode, maar toch een andere kleur? ....quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:04 schreef exode het volgende:
Wij gaan gewoon door met ons huis, zaterdag kwam een glaszetmannetje langs voor een offerte. Via mijn zwager (die aannemer is) dus dan kan het ineens snel...
Ja....uhm...vreselijk, net als die Adidas Lego sneakers. Lego moet gewoon speelgoed maken. De samenwerking met Ikea snapte ik wel, opbergboxen met Lego integratie maar die kleding nee.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef Roosje84 het volgende:
@:exode ik zie toevallig een advertentie voorbij komen van een kledingcollectie van Lego in samenwerking met Levi's. Al gezien
Het heet LEGO Group x Levi’s® en zalando verkoopt het in ieder geval.
Je bent niet de enige, ze worden verkocht dmv loting. Alles wat Lego momenteel aanraakt, is goud. Gun het ze wel, mooi bedrijf.quote:
Nee nog niet, goed idee inderdaad! Wel bezig om verlichting voor de nieuwe winter set van Lego te regelen. Zo raar en een gemiste kans, aan set 10275 zitten kerstlampjes maar dat zijn dus geen echte lampjes. Zo zonde. Dus we gaan zelf freubelen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 08:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hebben jullie ook al verlichting in de boomhut @:exode? Dat zag ik ergens langskomen en het oogde heel knus en gezellig.
Gaaf, het elfjeshuis! En de boom kan natuurlijk ook gewoon met witte blaadjes mee jullie kerstdorp in.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:32 schreef exode het volgende:
[..]
Nee nog niet, goed idee inderdaad! Wel bezig om verlichting voor de nieuwe winter set van Lego te regelen. Zo raar en een gemiste kans, aan set 10275 zitten kerstlampjes maar dat zijn dus geen echte lampjes. Zo zonde. Dus we gaan zelf freubelen.
Ik ga de boomhut met lampjes meteen opzoeken
Mijn man heeft ze via AliExpress gekocht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:32 schreef exode het volgende:
[..]
Nee nog niet, goed idee inderdaad! Wel bezig om verlichting voor de nieuwe winter set van Lego te regelen. Zo raar en een gemiste kans, aan set 10275 zitten kerstlampjes maar dat zijn dus geen echte lampjes. Zo zonde. Dus we gaan zelf freubelen.
Ik ga de boomhut met lampjes meteen opzoeken
Ik net ookquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Mijn man heeft ze via AliExpress gekocht.
Ik 'moet' elke dag 10.000 stappen houden vanwege een challenge op het werk. Ik heb zo bila met mijn manager en die gaan we lopend doen (bellend, niet samen lopend). Hopelijk is het dan droog....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:23 schreef BE het volgende:
Het is echt pokkeweeren toch is op de bank met een dekentje en thee ook wel lekker hoor!
Ik kijk de docu over Merlijn en Anthonie Kamerling.Mooi, vind ik!
Hopelijk blijft Juul er zo vrolijk bij en valt het allemaal mee!
Wat is Bilaquote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ik 'moet' elke dag 10.000 stappen houden vanwege een challenge op het werk. Ik heb zo bila met mijn manager en die gaan we lopend doen (bellend, niet samen lopend). Hopelijk is het dan droog....
Stomme kantoorterm (hoewel mijn vriendin als juf de term ook gebruikt)quote:
Het was en bedrijf uit België.....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:42 schreef exode het volgende:
Wat balen Amaranta, was dat bedrijf niet aangesloten bij een garantiefonds of zo? Misschien kan je daar nog wat mee.
Als het een ZZP'er was kan je ook nog persoonlijk aansprakelijk stellen overigens. Je kan altijd even bij je rechtsbijstand informeren.
Het was een bedrijf in België. Telefoonnummer is afgesloten, website is afgesloten.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:45 schreef exode het volgende:
Bestaat het bedrijf niet meer of zijn ze failliet? Als het het eerste is, kan je ze echt nog wel aansprakelijkstellen. Maar het is een hoop gedoe en tijdrovend denk ik. Zonder rechtsbijstand al helemaal.
Misschien eerst proberen met een briefje naar bedrijf als je er uberhaupt een adres van hebt.
Gedoe is het in ieder geval!
Sterkte met de quarantaine.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Amaranta wat enorm balen. Dat zijn altijd van die kosten waar je écht niet op zit te wachten en al helemaal niet 5 jaar na het leggen van de dakbedekking.![]()
Mijn man is gisteren getest op corona. Via zijn werkgever kreeg hij commerciële test. Resultaat kwam vanmorgen al binnen: positief.We waren best een beetje verbaasd over de uitslag omdat hij gisteren alleen hoofdpijn en spierpijn had en 37.4°-37.9°. Vanmorgen waren alle klachten verdwenen. Hoe dan ook zitten we met het hele gezin in quarantaine voorlopig en hopen we maar dat niemand anders in het gezin besmet is inmiddels.
Wat enorm balen! Hopelijk voel je je snel beter. En de quarantaine van het gezin is wel echt en ding ja. Want jij mag straks alweer naar buiten en zij niet. Dat geldt hier net zo goed.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:17 schreef Cholula het volgende:
Wat balen Nikki! Wij zitten sinds afgelopen vrijdag in quarantaine omdat we contact hadden met iemand die positief getest was op corona. Ondertussen heb ik ook een positieve test en ben ik na een aanloop van vijf dagen wel echt beroerd. Vermoedelijk zitten we nog wel even binnen, want de rest van het gezin moet nog in isolatie blijven als ik klachtenvrij ben.
Ik had het boek meteen besteld toen ik wist dat het uit zou komen en meteen gelezen. Mooi ook!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:28 schreef Ynske het volgende:
hier lekker gaan wandelen op de hei
Gister de docu van Merlijn gezien, echt mooi ja! Maar meteen ook Nu ik je zie bij de bieb gehaald.
Oh jee! Jij ook!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 15:17 schreef Cholula het volgende:
Wat balen Nikki! Wij zitten sinds afgelopen vrijdag in quarantaine omdat we contact hadden met iemand die positief getest was op corona. Ondertussen heb ik ook een positieve test en ben ik na een aanloop van vijf dagen wel echt beroerd. Vermoedelijk zitten we nog wel even binnen, want de rest van het gezin moet nog in isolatie blijven als ik klachtenvrij ben.
Zijn werkgever is onderdeel van het probleemquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:06 schreef pinquit het volgende:
Ai, sterkte allemaal!
Oudste kind is hier nu al 2 weken ziekish, mijn middelste volgde afgelopen weekend, en ook ik ben flink ziek geweest.
Nu heb ik mijn jongste besmet en middelste heeft alweer koorts.
Helaas voor zowel mij als oudste geen test kunnen regelen![]()
Telefonisch zijn ze steeds niet bereikbaar vanwege drukte, en via internet krijg ik of geen testplaats, of dingen als Zaandam enzo.. Dat gaat echt niet werken.
Dus wij zijn gewoon allemaal thuis, behalve m'n partner, die gaat morgen weer werken want die mag alleen thuis blijven als hij zelf klachten heeft..
Zo is het in de zorg nu op veel plekken helaasquote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Zijn werkgever is onderdeel van het probleem
Er is nu wel ruimere capaciteit in de laboratoria, maar ze hebben de teststraten niet mee opgeschaald.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:01 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb trouwens een uur moeten rijden voor de test, maar slecht om te horen dat er nog steeds weinig capaciteit is!
en de hele tijd maar roepen dat ze de teststraten niet konden opschalen vanwege capaciteitsgebrek bij laboratoria...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 18:48 schreef Viv het volgende:
[..]
Er is nu wel ruimere capaciteit in de laboratoria, maar ze hebben de teststraten niet mee opgeschaald.
Ik heb ook een vriendin, ze werkt bij een vrij groot Nederlands bedrijf, en ze mogen niet thuiswerken, omdat, simpel gezegd, de werkgever er niet op vertrouwd dat ze daadwerkelijk werken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 17:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Zijn werkgever is onderdeel van het probleem
Zoals de waard is...quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb ook een vriendin, ze werkt bij een vrij groot Nederlands bedrijf, en ze mogen niet thuiswerken, omdat, simpel gezegd, de werkgever er niet op vertrouwd dat ze daadwerkelijk werken.
Kun je dan niet ff je bureaustoel van kantoor halen?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:55 schreef exode het volgende:
Ik sprak gisteren een verpleegkundige van de huisartsenprakijk omdat mijn longtest niet doorging vanwege de toename van besmettingen in de regio. Zij vertelde dat veel mensen gewoon zonder mondkapje de praktijk in komen, ook hoestend en proestend.....echt serieus? En dan boos worden omdat ze de wachtruimte niet in mogen.
jeetje joh die werkgevers....kijk in de zorg etc kan ik het nog redelijk begrijpen, maar ik mag niet eens naar kantoor nu. Ik mag de trein niet in naar kantoor en ik mag het kantoor niet in. Heel simpel.
Vandaag wel een discussie met mijn manager gehad, ik vind dat mijn werkgever een bureaustoel moet betalen. Wij gaan naar een nieuw model waarbij we standaard 50 a 60% thuis moeten werken. Post Corona he, nu gewoon 100%. Ik heb geen plek in huis voor een bureau of wat dan ook. Een bureaustoel wordt ook een vreselijke sta in de weg maar ja....maar ik ga toch niet ¤ 300 voor een goede bureaustoel betalen omdat ik thuis moet werken. Er staan duizenden bureaustoelen op onze kantoren stof te vangen. (ik weet het, bij de Ikea zijn ze goedkoper, maar ik wil een goede als ik zoveel thuiswerk zeker met mijn brakke schouders en nek)
Ik vind dat echt belachelijk, helemaal omdat wij gewoon goed draaien. Ik vraag niet om een thuiswerkvergoeding, ik wil een goede stoel om mijn werk te doen.
Echt hè.. zoveel incompetentie is gewoon om te huilen. Zie ook mijn post hier: COR / Het grote SARS-CoV-2 topic #920 Voor de feiten én fabels.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:02 schreef Mariposas het volgende:
[..]
en de hele tijd maar roepen dat ze de teststraten niet konden opschalen vanwege capaciteitsgebrek bij laboratoria...![]()
Dat gaat ook wel gebeuren, want bij een uitbraak op het werk kan die locatie twee weken op slot gedaan worden volgens de laatste coronamaatregelen. Goede reclame voor je bedrijf ook.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Zoals de waard is...
Ik vind dat bedrijven die zich niet inspannen om thuiswerken mogelijk te maken echt op de vingers moeten worden getikt.
Sjonguhquote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb ook een vriendin, ze werkt bij een vrij groot Nederlands bedrijf, en ze mogen niet thuiswerken, omdat, simpel gezegd, de werkgever er niet op vertrouwd dat ze daadwerkelijk werken.
Ik zou daar gewoon melding van maken! Het is gewoon tegen de regels dat ze dit doen en ze kunnen hier een boete en tijdelijke sluiting mee krijgen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 19:50 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja dan krijg je van die situaties dat een groot gedeelte van je personeel besmet is... waarmee je nog verder van huis bent.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Sjonguh![]()
Allemaal meetbaar overigens dus wat een onzin.
In de zorg vind ik het trouwens net zo min een goed idee gewoon te gaan werken....
Juiuiuist in de zorg is het belachelijk natuurlijk! Mijn vriend moet zelfs gewoon komen als er iemand in het gezin bewezen positief is, als hij maar geen klachten heeft.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 20:38 schreef laziness het volgende:
[..]
Sjonguh![]()
Allemaal meetbaar overigens dus wat een onzin.
In de zorg vind ik het trouwens net zo min een goed idee gewoon te gaan werken....
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 08:12 schreef BE het volgende:
Ik doe even een. Mail van KLM dat ze het geld van onze tickets over gaan maken!
Daar was ik altijd al wel van uit gegaan, maar het is toch fijn te weten dat het nu eindelijk onderweg is!
Ik denk dat het in de zorg ook kiezen uit twee kwaden is, of je hebt niet genoeg mensen rond lopen waardoor je de mensen die er wel zijn overbelast worden en te weinig zorg kunt leveren, of je hebt het risico dat iemand besmet is. Maar moeten komen als iemand in het gezin positief is vind ik dan weer erg extreem, dat is een aanzienlijk risico.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 07:58 schreef pinquit het volgende:
[..]
Juiuiuist in de zorg is het belachelijk natuurlijk! Mijn vriend moet zelfs gewoon komen als er iemand in het gezin bewezen positief is, als hij maar geen klachten heeft.
Wtf echt
Dat is echt bizar, als iemand in het gezin positief is moet het hele gezin in quarantaine.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 07:58 schreef pinquit het volgende:
[..]
Juiuiuist in de zorg is het belachelijk natuurlijk! Mijn vriend moet zelfs gewoon komen als er iemand in het gezin bewezen positief is, als hij maar geen klachten heeft.
Wtf echt
Kan je niet een boswandeling gaan maken? Kop warme chocolade mee en dan buiten afspreken? Ik zou persoonlijk geen onnodige risicos nemen. Stel je raskt besmet, dan heeft dat rond de bevalling denk ik wel eea aan consequenties..?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:20 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik zou daar gewoon melding van maken! Het is gewoon tegen de regels dat ze dit doen en ze kunnen hier een boete en tijdelijke sluiting mee krijgen.
Ik zit momenteel een beetje in dubio wat ik moet doen qua afspraken. Ik kom eigenlijk nauwelijks buiten, boodschappen laten we ook bezorgen. Maar in de laatste weken voor mijn bevalling is het ook wel leuk om nog wat vriendinnen te zien. Vorige week ben ik bij 2 vriendinnen thuis geweest en aanstaande maandag heb ik een lunchafspraak, buiten de deur. Aan de ene kant veel zin in maar ik vind het ook wel spannend met al die besmettingen. Ik ben over een paar weken uitgerekend dus nu ziek worden zou ook qua timing erg slecht uitkomenwat is wijsheid?
Bij mensen thuis afspreken, doe ik nu niet, omdat ik weet dat het in de meeste huizen echt lastig is om voldoende afstand te houden. Maar als ik weet dat het er wel goed mogelijk is, zou ik het wel doen. Ramen open voor de ventilatie e.d. Een lunchafspraak kan voor mijn gevoel wel, maar dan op een plek die heel ruim is, waarbij je zeker weet dat afstand prima te doen is en ze zich ook goed aan de regels houden. Genoeg plekken waar dit kan, en op maandag is het natuurlijk ook rustig meestal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 00:20 schreef MaJo het volgende:
Ik zou daar gewoon melding van maken! Het is gewoon tegen de regels dat ze dit doen en ze kunnen hier een boete en tijdelijke sluiting mee krijgen.
Ik zit momenteel een beetje in dubio wat ik moet doen qua afspraken. Ik kom eigenlijk nauwelijks buiten, boodschappen laten we ook bezorgen. Maar in de laatste weken voor mijn bevalling is het ook wel leuk om nog wat vriendinnen te zien. Vorige week ben ik bij 2 vriendinnen thuis geweest en aanstaande maandag heb ik een lunchafspraak, buiten de deur. Aan de ene kant veel zin in maar ik vind het ook wel spannend met al die besmettingen. Ik ben over een paar weken uitgerekend dus nu ziek worden zou ook qua timing erg slecht uitkomenwat is wijsheid?
Mwah, lijkt me een fabel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 10:17 schreef Roosje84 het volgende:
Ik hoorde laatst dat de negatieve uitslagen er in de regel heel snel zijn rond 24-30 uur maar dat als je positief bent er dus op de website niks komt te staan omdat ze willen voorkomen dat mensen in paniek raken en dan de ggd gaan bellen.
Een positieve uitslag hoor je daarom vaak pas na 48 uur.
Vind het wel echt bizar als dat waar is..
Ik las inderdaad ook dat alleen de negatieve uitslagen op je Digid komen te staan. Mijn zwager wacht inmiddels 72 uur en weet nog niets en dat begint inmiddels wel vervelend te worden want je kunt gewoon helemaal niets.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 10:17 schreef Roosje84 het volgende:
Ik hoorde laatst dat de negatieve uitslagen er in de regel heel snel zijn rond 24-30 uur maar dat als je positief bent er dus op de website niks komt te staan omdat ze willen voorkomen dat mensen in paniek raken en dan de ggd gaan bellen.
Op de NOS stond qua gebeld worden laatst het tegenovergestelde: mensen met een positieve test worden nog relatief snel gebeld (door de GGD), mensen met een negatieve test belanden in een grote bulk, die worden vaak pas later gebeld (door een callcenter). Hoe dat online zit stond er niet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 10:17 schreef Roosje84 het volgende:
Jee, das lang ja. Gaan ze nog testen og hij negatief test na een poosje?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 10:36 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik las inderdaad ook dat alleen de negatieve uitslagen op je Digid komen te staan. Mijn zwager wacht inmiddels 72 uur en weet nog niets en dat begint inmiddels wel vervelend te worden want je kunt gewoon helemaal niets.
Mijn man werd net gebeld door de GGD en als hij in afzondering blijft (alleen douchen, slapen, eten en eigen wc) dan mogen we in principe bij geen klachten op 19 oktober allemaal weer naar buiten. Als we de afzondering niet doen mag hij 15 oktober weer naar buiten en wij pas 25 oktober. 25 oktober klinkt echt nog héél ver weg.![]()
En hoewel ik echt geniet van de tijd samen als gezin vind ik het helemaal niet naar buiten mogen wel pittig. Gewoon even naar het bos zou zo fijn zijn. Ik ben heel blij dat ik afgelopen weekend nog een paar keer met de kinderen in het bos geweest ben om paddenstoelen te zoeken en te genieten van de gekleurde en vallende blaadjes.
Nee dat doen ze niet. Als hij 15 oktober meer dan 24 uur geen klachten heeft gehad mag hij naar buiten. Ze gaan ervan uit dat je dan dus niet meer besmettelijk bent.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 10:53 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Jee, das lang ja. Gaan ze nog testen og hij negatief test na een poosje?
Ok, interessant. Dat scheelt ook wel qua testkapasiteit denk ik.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 11:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet. Als hij 15 oktober meer dan 24 uur geen klachten heeft gehad mag hij naar buiten. Ze gaan ervan uit dat je dan dus niet meer besmettelijk bent.
En de oude machine op Marktplaats zetten? Wij kregen nog verrassend veel voor onze oude koffiemachine, die werd opgekocht door iemand die 'm ging opknappen en daarna als refurbished doorverkopen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:11 schreef Phaidra het volgende:
Je krijgt bij Nespresso korting als je je machine inruilt. En tot nu toe is dat de goedkoopste optie, helaas.
Is wel een optie ja! Ik zag dat fysiek inleveren niet nodig is, het gaat erom dat de machine minstens 2 jaar geregistreerd staat bij Nespresso en dan kom je in aanmerking voor die korting. Machine heeft wel kuren (is ook 11 jaar oud inmiddels).quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:24 schreef Burdie het volgende:
[..]
En de oude machine op Marktplaats zetten? Wij kregen nog verrassend veel voor onze oude koffiemachine, die werd opgekocht door iemand die 'm ging opknappen en daarna als refurbished doorverkopen.
Dan zou je beiden kunnen doen, zowel die inruilkorting als Marktplaats.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 15:27 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Is wel een optie ja! Ik zag dat fysiek inleveren niet nodig is, het gaat erom dat de machine minstens 2 jaar geregistreerd staat bij Nespresso en dan kom je in aanmerking voor die korting. Machine heeft wel kuren (is ook 11 jaar oud inmiddels).
Hoe is dat bij de Ikea geregeld? Normaal krioelt het daar van de mensen, je kunt toch onmogelijk 1.5m afstand houden daar?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:12 schreef BE het volgende:
Geen ervaring mee ook.
Hier hebben we ondertussen een soap voor een fijn en passend lampje voor boven ons bed.![]()
De eerste die we bestelde was een probeersel, want er zat een dimmer op het armatuur en idd, helaas, hij zoemt enorm met de Hue lampjes erin. Terug dus.
De tweede die we lieten komen, had ik even niet goed gekeken, daar zat al een vast lampje in, dus daar konden we Hue lampjes niet in en het ding zelf was veel te fel voor een nachtlampje.
De derde die we nu hebben laten komen blijken in het echie echt VEEL TE GROOT. Ik dacht echt dat die laatste een sierlijk lampje was waar in het kapje precies zo'n klein GU10 ledlampje past. Nee dus, de beker is 10cm breed en de lamp zelf dus 30cm lang. Echt helemaal buiten proportie boven ons bed.
Dus... uit arren moeden kiezen we nu maar gewoon voor een simpele van Ikea tot we tegen iets aanlopen wat we dan wel mooi en passend vinden.
Maar jeej... ik mag weer eens naar ikea!![]()
![]()
![]()
![]()
🤐🤐 ik ben er afgelopen weken meermaals geweest en mag binnenkort weer 🤐🤐quote:
Ik was er in de zomer, en toen was er maar 1 ingang open. Er stond een medewerker bij die in de gaten hield hoeveel mensen hij binnen liet en dat iedereen zich desinfecteerde bij binnenkomst. De wachtrij was duidelijk afgezet met tape. Eenmaal binnen vond ik het heel erg meevallen met de drukte. Het was wel in de avond, dus geen idee of dit ook houdbaar is op een drukke zaterdag...quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:42 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hoe is dat bij de Ikea geregeld? Normaal krioelt het daar van de mensen, je kunt toch onmogelijk 1.5m afstand houden daar?
Delft op zich wel te doen, maar nu hebben ze her liefst dat je een mondkapje op doet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:42 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hoe is dat bij de Ikea geregeld? Normaal krioelt het daar van de mensen, je kunt toch onmogelijk 1.5m afstand houden daar?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:47 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik was er in de zomer, en toen was er maar 1 ingang open. Er stond een medewerker bij die in de gaten hield hoeveel mensen hij binnen liet en dat iedereen zich desinfecteerde bij binnenkomst. De wachtrij was duidelijk afgezet met tape. Eenmaal binnen vond ik het heel erg meevallen met de drukte. Het was wel in de avond, dus geen idee of dit ook houdbaar is op een drukke zaterdag...
Ik word alsnog claustrofobisch bij het idee van NU in de Ikeaquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
Delft op zich wel te doen, maar nu hebben ze her liefst dat je een mondkapje op doet.
Sinds IKEA thuisbezorgd ben ik er niet meer geweest.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 17:01 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
[..]
Ik word alsnog claustrofobisch bij het idee van NU in de Ikea![]()
Ik sla nog even over
Met Goes Moes?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 19:05 schreef Burdie het volgende:
Wij gingen net even lastminute naar de Efteling om de nieuwe Aquanura show te bekijken..
Ik was er 2 mnd terug en toen was er keurig gedoseerde toegang.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:42 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje vandaag. Zag er inderdaad leuk uit.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zag een filmpje vandaag. Zag er inderdaad leuk uit.Ahh, ik had al gegoogled en kwam nergens op uit.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha, hilarisch. Nouja Burdie begreep mij gelukkigquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:28 schreef Viv het volgende:
[..]
Ahh, ik had al gegoogled en kwam nergens op uit.
Hier in België doen we al sinds augustus een mondmasker op in winkels /ziekenhuis/ huisarts/ contactberoepen/ openbare gebouwen/ veel werkplekken en ik vergeet nog 100 plaatsen. Idioot hoe snel zo iets went.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
Delft op zich wel te doen, maar nu hebben ze her liefst dat je een mondkapje op doet.
Ze hebben als een soort van eerbetoon omdat hij 25 jaar in het vak zit de muziek aangepast naar zijn nummers of zoiets.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:26 schreef lily het volgende:
Maar Aquanura is toch iets met fonteinen en kleur? Wat heeft Guus Meeuwis daar dan mee te maken?
Owquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:32 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ze hebben als een soort van eerbetoon omdat hij 25 jaar in het vak zit de muziek aangepast naar zijn nummers of zoiets.
Ja hoor, deze show draait zes weken.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:36 schreef lunapuella het volgende:
Ik hoor alleen maar positieve reacties op Goes bij Aquanura, maar ik hoop dat het weer voorbij is wanneer wij in december gaan (als ze dan überhaupt nog open zijn).
Ik was woensdagmiddag bij die in Delft, kon zo doorlopen naar binnen. Je kon binnen een mondkapje halen bij een medewerker maar niemand deed dat en max 30% van de klanten gebruikte er een.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 16:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben m wel gehaald van de week. Toen liepen er wel wat meer mensen met een mondkapjequote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:49 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik was woensdagmiddag bij die in Delft, kon zo doorlopen naar binnen. Je kon binnen een mondkapje halen bij een medewerker maar niemand deed dat en max 30% van de klanten gebruikte er een.
Moest je 'm zelf in elkaar zetten?quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hebben m wel gehaald van de week. Toen liepen er wel wat meer mensen met een mondkapje
Is tot 15 november.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:36 schreef lunapuella het volgende:
Ik hoor alleen maar positieve reacties op Goes bij Aquanura, maar ik hoop dat het weer voorbij is wanneer wij in december gaan (als ze dan überhaupt nog open zijn).
Ik was er woensdagochtend, maar ben weer weg gegaan omdat er een mega rij stondquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:49 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik was woensdagmiddag bij die in Delft, kon zo doorlopen naar binnen. Je kon binnen een mondkapje halen bij een medewerker maar niemand deed dat en max 30% van de klanten gebruikte er een.
Whahah nee dat niet 🤣quote:
quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 20:44 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja hoor, deze show draait zes weken.
Weet ik, maar ik zie de 'wegens succes verlengd' bui al hangenquote:
Zou het niet gek vinden. Kostte toch ff 300.000 eurootjes.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:18 schreef lunapuella het volgende:
[..]
[..]
Weet ik, maar ik zie de 'wegens succes verlengd' bui al hangen
Wij hadden een Avent geloof ik maar zijn uiteindelijk over gestapt op de magnetronquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:45 schreef KNAK het volgende:
Hello daar... hier een happy papa van een 3 week-oud monstertje![]()
Heb een vraagje mbt flessenwarmers.
Ik wil er 1 gaan aanschaffen maar kan op basis van reviews niet echt een keuze maken. Iemand die mij een simpel maar toch degelijk apparaat kan aanraden? Dr.Brown en Avent flesjes gebruiken we..
bvd
Magnetron is wat we nu ook gebruiken. Maar als de Vrouw des Huizes een beetje trappen kan lopen(herstellende van keizersnede) zal de de slaapkamer weer betrekken. Wij wonen in een middeleeuws pand waar geen WC/water te vinden is op de bovenste verdiepingen en met een flessenwarmer kan ze een aantal ritjes met de trap per nacht vermijden...vandaag mijn vraagquote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:55 schreef Vicky het volgende:
[..]
Wij hadden een Avent geloof ik maar zijn uiteindelijk over gestapt op de magnetron
Ik had er eentje uitgezocht op het uiterlijk. Was een tulpvormig. Deed je een heel klein beetje water in en flesje was zo warm. Maakt echt weinig uit welke flessenwarmer je neemt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:03 schreef KNAK het volgende:
[..]
Magnetron is wat we nu ook gebruiken. Maar als de Vrouw des Huizes een beetje trappen kan lopen(herstellende van keizersnede) zal de de slaapkamer weer betrekken. Wij wonen in een middeleeuws pand waar geen WC/water te vinden is op de bovenste verdiepingen en met een flessenwarmer kan ze een aantal ritjes met de trap per nacht vermijden...vandaag mijn vraag
Wij hadden een thermosfles met kokend water in de slaapkamer, en een fles koud water. Dat werkte heel goed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:03 schreef KNAK het volgende:
[..]
Magnetron is wat we nu ook gebruiken. Maar als de Vrouw des Huizes een beetje trappen kan lopen(herstellende van keizersnede) zal de de slaapkamer weer betrekken. Wij wonen in een middeleeuws pand waar geen WC/water te vinden is op de bovenste verdiepingen en met een flessenwarmer kan ze een aantal ritjes met de trap per nacht vermijden...vandaag mijn vraag
Dat namen wij ook mee als we er op uit gingen. En dan van die portiedoosjes voor de melkpoeder.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Wij hadden een thermosfles met kokend water in de slaapkamer, en een fles koud water. Dat werkte heel goed.
Wat de rest zegt, die flessenwarmer is niet perse makkelijker. Want voor dat je dan de fles warm hebt is baby over de zeik. Die thermoskan is dan opeens een veel snellere en makkelijkere optie toch wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:32 schreef KNAK het volgende:
Thermoskan lijkt me wel ok, maar niet als om 04:30 voedertijd aanbreekt. Makkelijker om fles in een verwarmer te knallen en gaan met de banaan.. Denk niet dat er al te veel behoefte is om met warm/koud water te moeten goochelen op bepaalde nachtelijke tijdstippen.
Helaas heeft de waterkoker hier geen temp.stand, dus kies toch voor een flessenwarmer.
Mocht men het hier niet gebruiken zal ik morgen wel lukraak wat bestellen, in goede hoop op een degelijk product
Ik heb een flessenwarmer van alecto die in een paar minuten opwarmt, werkt prima.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 22:32 schreef KNAK het volgende:
Thermoskan lijkt me wel ok, maar niet als om 04:30 voedertijd aanbreekt. Makkelijker om fles in een verwarmer te knallen en gaan met de banaan.. Denk niet dat er al te veel behoefte is om met warm/koud water te moeten goochelen op bepaalde nachtelijke tijdstippen.
Helaas heeft de waterkoker hier geen temp.stand, dus kies toch voor een flessenwarmer.
Mocht men het hier niet gebruiken zal ik morgen wel lukraak wat bestellen, in goede hoop op een degelijk product
Dat denk ik niet, ze draaien tot de opening van de winter Efteling en dan veranderen ze toch alles weer. Dus nee, dat lijkt me sterk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2020 21:18 schreef lunapuella het volgende:
[..]
[..]
Weet ik, maar ik zie de 'wegens succes verlengd' bui al hangen
Wij hebben ook de thermoskan en poederbakjes in de badkamer gehad. Heel fijn vooral toen M zelf de fles vast kon houden, wij lagen na 30 sec weer in bedquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Welke thermoskan hebben jullie? Ik heb er één van Ikea, maar ik zit elke keer te kutten met de dop. Die gaat zo stroef
Das fijn! Wat zijn je klachten?quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:54 schreef Nijna het volgende:
Mag morgen testen, gelukkig hier in de buurt. Eerste poging online en de eerste optie was in mijn woonplaats. Niet verder over nagedacht en gelijk geboekt dan maar. Andere opties waren verder van huis en later.
Fijn, je kunt het toch maar beter zeker weten. Sterkte, hopelijk valt het mee.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 17:54 schreef Nijna het volgende:
Mag morgen testen, gelukkig hier in de buurt. Eerste poging online en de eerste optie was in mijn woonplaats. Niet verder over nagedacht en gelijk geboekt dan maar. Andere opties waren verder van huis en later.
Sjezus wat heftigquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Fijn, je kunt het toch maar beter zeker weten. Sterkte, hopelijk valt het mee.
Hier valt het in isolatie zitten mijn man best tegen, hij verveelt zich kapot. Hij zit in een kamer van 2 bij 2 en komt er alleen uit om te douchen/naar het toilet te gaan en voor avondeten. Al zit hij dan in zijn eentje met zijn bordje aan de keukentafel en wij 5 meter verderop aan de eettafel. Hij mag niets aanraken in de keuken, mag alleen zijn eigen bord even in de vaatwasser zetten die ik dan vervolgens weer sluit. Het is wel even een beetje behelpen, maar daardoor mogen we in principe wel de 19e weer naar buiten met zijn allen. Fingers crossed dat ik geen klachten ga ontwikkelen komende dagen.
Mijn man voelt zich inmiddels bij vlagen best slecht. Afgelopen nacht kon hij niet meer op zijn benen staan toen hij naar het toilet was geweest beneden en daardoor heeft hij een tijdje op de vloer gelegen tot hij weer was bijgekomen.Vandaag ging het wel redelijk, afgezien van een hele nare hoest. Maar echt, mijn man is relatief jong (36), gezond, sportief en is er toch behoorlijk ziek van, echt een heftig beestje hoor. Ik vind het best eng.
![]()
Inmiddels weten we waar onze besmetting vandaan komt. Zwager is ook positief getest, dus dat is de oorzaak.
Hij zakte door zijn benen en heeft toen een tijdje gelegen om bij te komen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat naar Nikki. Was hij gevallen of was hij even gaan liggen? Beterschap en sterkte voor allemaal. Van griep kan je ook beroerd zijn, maar dit is toch wat enger en onbekender.
Ik vind die getallen positieve testen in NL zo naar. Zit ik hier in Noorwegen wasr het totaal aantal besmettingen sinds maart ongeveer de Nederlandse stijging per dag is. Mn zus (in NL) is alleen en heeft verder niemand. Mijn tante is alleen, maar heeft gelukkig wel twee zonen. En dan kan ik niet helpen als het moet.
Wat fijn dat je ouders er beiden doorheen zijn gekomen. Ik kan me voorstellen dat het echt een angstige tijd geweest is voor zowel je vader zelf als voor jullie. Hopelijk blijft deze tweede golf ze bespaard.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:53 schreef lily het volgende:
Dat klinkt heftig ja![]()
Mijn vader van 81 heeft het gehad. Half maart al.
Hij was doodziek. In die tijd waren er alleen testen in het ziekenhuis dus we wisten toen niet dat hij besmet was.
Hij heeft al jaren een best slechte gezondheid en we gingen ervan uit dat hij doodging. De huisarts dacht dat ook er daarom zei ze; laat hem maar thuis. In het ziekenhuis sterft hij moederziel alleen.
Maar wonder boven wonder knapte hij op. Ongelooflijk.
Later in bloedtesten bleek dus dat hij inderdaad Covid had en laatst bleek ook dat mijn moeder besmet is geweest alleen heeft zij niets gemerkt (84 jaar).
Wat fijn dat het zo goed is afgelopen! Het is wel random hoe hard zo’n ziekte treft, lijkt wel. En zo’n beslissing om thuis te blijven om maar niet alleen te stervenquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:53 schreef lily het volgende:
Dat klinkt heftig ja![]()
Mijn vader van 81 heeft het gehad. Half maart al.
Hij was doodziek. In die tijd waren er alleen testen in het ziekenhuis dus we wisten toen niet dat hij besmet was.
Hij heeft al jaren een best slechte gezondheid en we gingen ervan uit dat hij doodging. De huisarts dacht dat ook er daarom zei ze; laat hem maar thuis. In het ziekenhuis sterft hij moederziel alleen.
Maar wonder boven wonder knapte hij op. Ongelooflijk.
Later in bloedtesten bleek dus dat hij inderdaad Covid had en laatst bleek ook dat mijn moeder besmet is geweest alleen heeft zij niets gemerkt (84 jaar).
Ja, dat valt mij ook op.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 19:31 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Het is wel random hoe hard zo’n ziekte treft, lijkt wel. En zo’n beslissing om thuis te blijven om maar niet alleen te sterven
Los van het feit dat Noorwegen natuurlijk een stuk dunbevolkter is, volgens mij zijn Nederlanders ook erg koppig en een stuk minder onder de indruk van de ziekte. Ik hoor om me heen toch wel erg veel verhalen van mensen die met klachten gewoon van alles blijven doen, ook in sociaal opzicht, en zich niet laten testen of dat veel te laat doen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:52 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat naar Nikki. Was hij gevallen of was hij even gaan liggen? Beterschap en sterkte voor allemaal. Van griep kan je ook beroerd zijn, maar dit is toch wat enger en onbekender.
Ik vind die getallen positieve testen in NL zo naar. Zit ik hier in Noorwegen wasr het totaal aantal besmettingen sinds maart ongeveer de Nederlandse stijging per dag is. Mn zus (in NL) is alleen en heeft verder niemand. Mijn tante is alleen, maar heeft gelukkig wel twee zonen. En dan kan ik niet helpen als het moet.
Ik nam die van Ikea ooit mee toen we ‘s nachts met S. gingen rijden naar vakantie. Vroegavond kokend water erin gedaan, die was voor de ochtendfles nog steeds gloeiend heet.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 14:23 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wij hebben ook de thermoskan en poederbakjes in de badkamer gehad. Heel fijn vooral toen M zelf de fles vast kon houden, wij lagen na 30 sec weer in bed![]()
De thermosfles van IKEA trouwens. Dopper heeft ook een fijne, maar die blijft niet de hele nacht op temperatuur. In die van de IKEA was het water na 48 uur nog gloeiend heet. Vervelende dop, wel heel effectief
Ja dat had ik ook begrepen ja. Heel frustrerend lijkt me. Heel veel van de huidige gevallen zijn de directe oorzaak van laksheid, heb ik het idee. Zo zonde van de inspanningen in maart/april 😞quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 21:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Los van het feit dat Noorwegen natuurlijk een stuk dunbevolkter is, volgens mij zijn Nederlanders ook erg koppig en een stuk minder onder de indruk van de ziekte. Ik hoor om me heen toch wel erg veel verhalen van mensen die met klachten gewoon van alles blijven doen, ook in sociaal opzicht, en zich niet laten testen of dat veel te laat doen.
Hopelijk knapt hij snel op Nikki!quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Mijn man voelt zich inmiddels bij vlagen best slecht. Afgelopen nacht kon hij niet meer op zijn benen staan toen hij naar het toilet was geweest beneden en daardoor heeft hij een tijdje op de vloer gelegen tot hij weer was bijgekomen.Vandaag ging het wel redelijk, afgezien van een hele nare hoest. Maar echt, mijn man is relatief jong (36), gezond, sportief en is er toch behoorlijk ziek van, echt een heftig beestje hoor. Ik vind het best eng.
![]()
Inmiddels weten we waar onze besmetting vandaan komt. Zwager is ook positief getest, dus dat is de oorzaak.
Daar wordt al sinds maart over gepubliceerd of zo, maar het RIVM doet daar eigenlijk niets mee. Net zoals nu de CoronaMelder app gereed is: je zou denken dat het advies thuisquarantaine + testen is zodra je de melding krijgt dat er een risicocontact is geweest. Maar nee: het advies is te testen bij klachten. Dus precies wat je zonder app ook al hoort te doen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:57 schreef Leandra het volgende:
Ik lees vanavond dat je de 24 tot 48 uur vóór je symptomen hebt al besmettelijk bent
[..]
Bron
Dat is aangepast omdat de testcapaciteit niet voldoende is, in de originele versie van de app moest je je laten testen als er contact was geweest.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 23:23 schreef Viv het volgende:
[..]
Daar wordt al sinds maart over gepubliceerd of zo, maar het RIVM doet daar eigenlijk niets mee. Net zoals nu de CoronaMelder app gereed is: je zou denken dat het advies thuisquarantaine + testen is zodra je de melding krijgt dat er een risicocontact is geweest. Maar nee: het advies is te testen bij klachten. Dus precies wat je zonder app ook al hoort te doen.
Ah, dus ze hebben het beleid weer eens aangepast aan de omstandigheden, in plaats van dat laatste te verbeteren. Herhaling van februari (casusdefinitie zo strikt dat bijna niemand getest hoefde te worden) en maart (richtlijn ouderenzorg zo geschreven dat mondkapjes bijna niet gebruikt hoefden te worden).quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 23:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is aangepast omdat de testcapaciteit niet voldoende is, in de originele versie van de app moest je je laten testen als er contact was geweest.
Terechte nieuwsgierigheid.quote:Op zaterdag 10 oktober 2020 22:24 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Hopelijk knapt hij snel op Nikki!
Even puur uit nieuwsgierigheid: hoe lang was je zwager bij jullie? Hield hij afstand? Dacht je op dat moment 'oei' of had je amper door dat hij verkouden was?
Ik heb geen verschijnselen, dus ik ben niet getest. De incubatietijd voor besmetting door mijn zwager is woensdag voorbij, dus de kans dat ik besmet ben door hem door hem wordt met de dag kleiner. Mocht ik na woensdag alsnog klachten ontwikkelen dan komt dat door contact met mijn man begin deze week. Hij is woensdagochtend opgestaan met klachten en vanaf dat moment hebben we afstand gehouden. Alleen was hij dus maandag en dinsdag zonder klachten ook al besmettelijk volgens de GGD.quote:Op zondag 11 oktober 2020 07:16 schreef Roomsnoes het volgende:
Hoe is het met jou @:Cholula?
Nikki, interessant om te lezen. Waarschijnlijk heeft hij dus eerst bierflesjes aangeraakt en daarna zijn neus of mond..? Maar heb jij negatief getest? Aangezien jullie allebei toch vergelijkbaar contact hebben gehad.
Schandalig dat de testcapasiteit nog zo ontoereikend is zeg. Dat is erg naief.
Gingen jouw kinderen niet naar school? Anders is dat ook nog een optie lijkt me, dat zij er geen last van gehad hebben maar wel hun vader aangestoken. Er wordt steeds gezegd dat kinderen geen belangrijke rol spelen hierin, maar de kans is ook weer niet uitgesloten.quote:Op zondag 11 oktober 2020 03:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Omdat we verder sowieso niet op andere plekken komen is zwager de enige optie.
Tsja, zo las ik vanmorgen nog dit: https://www.princeton.edu(...)-key-spread-evidencequote:Op zondag 11 oktober 2020 09:47 schreef Viv het volgende:
[..]
Gingen jouw kinderen niet naar school? Anders is dat ook nog een optie lijkt me, dat zij er geen last van gehad hebben maar wel hun vader aangestoken. Er wordt steeds gezegd dat kinderen geen belangrijke rol spelen hierin, maar de kans is ook weer niet uitgesloten.
Sterkte nog!
Dat denk ik dus ook. Zo'n virus gaat echt niet naar je leeftijd vragen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:23 schreef SQ het volgende:
Kinderen zijn grootverspreiders van praktisch elk virus op aarde, ik zie niet in waarom dat voor Covid-19 anders zou zijn.
Ik denk dat het vooral een waarheid is die we niet onder ogen wíllen zien. Want als de kinderen de kern van het probleem zijn dan moeten we ze dus massaal thuis gaan houden. Paniek paniek!
Ik krijg hier echt kippenvel van, hopelijk knapt hij snel opquote:Op zaterdag 10 oktober 2020 18:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Fijn, je kunt het toch maar beter zeker weten. Sterkte, hopelijk valt het mee.
Hier valt het in isolatie zitten mijn man best tegen, hij verveelt zich kapot. Hij zit in een kamer van 2 bij 2 en komt er alleen uit om te douchen/naar het toilet te gaan en voor avondeten. Al zit hij dan in zijn eentje met zijn bordje aan de keukentafel en wij 5 meter verderop aan de eettafel. Hij mag niets aanraken in de keuken, mag alleen zijn eigen bord even in de vaatwasser zetten die ik dan vervolgens weer sluit. Het is wel even een beetje behelpen, maar daardoor mogen we in principe wel de 19e weer naar buiten met zijn allen. Fingers crossed dat ik geen klachten ga ontwikkelen komende dagen.
![]()
DNA niet maar het immuunsysteem wel.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:24 schreef BE het volgende:
[..]
Dat denk ik dus ook. Zo'n virus gaat echt niet naar je leeftijd vragen.
Wel kan het zo zijn dat het virus minder grip op een kind krijgt waardoor het minder ziek wordt, maar ze kunnen het wel degelijk verspreiden lijkt me. Zo verschillend is het DNA van een kind toch niet dan van een volwassene?
Jaquote:Op zondag 11 oktober 2020 13:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
DNA niet maar het immuunsysteem wel.
Jammer dat je niet meer kan afspreken.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik krijg hier echt kippenvel van, hopelijk knapt hij snel op
Ik heb zelf de afspraak met de vriendin morgen afgezegd, ik voel me er toch niet prettig bij zo met de bevalling in zichtWe komen eigenlijk al nauwelijks buiten dus waarom wel dit risico nemen?
Mijn moeder komt zo langs, die is deze week negatief getest. Zelf heb ik al maanden af en aan keelpijn en een beetje snotterig, maar het verdwijnt ook steeds weer. Ik zit eraan te denken om me ook te laten testen maar verder geen koorts en benauwd. Wanneer hebben jullie je laten testen?
Nee, dus ze krijgen het wel, maar minder heftig, toch?. Maar dat wil dan toch niet zeggen dat ze het vrijwel niet door kunnen geven?quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:53 schreef Elleska het volgende:
[..]
DNA niet maar het immuunsysteem wel.
Ze geven het wel zeker door. Situatie hier in de buurt:quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:45 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, dus ze krijgen het wel, maar minder heftig, toch?. Maar dat wil dan toch niet zeggen dat ze het vrijwel niet door kunnen geven?
Ik heb al weken af en toe dat ik twijfelde of ik nou een loopneus had, soms een soort kuchje, maar dat was dan een paar keer en dan weer over.quote:Op zondag 11 oktober 2020 13:44 schreef MaJo het volgende:
Mijn moeder komt zo langs, die is deze week negatief getest. Zelf heb ik al maanden af en aan keelpijn en een beetje snotterig, maar het verdwijnt ook steeds weer. Ik zit eraan te denken om me ook te laten testen maar verder geen koorts en benauwd. Wanneer hebben jullie je laten testen?
Dat lijkt mij ook, en gezien je de 24-48 uur voor je symptomen hebt ook al besmettelijk bent is het nog lastiger met kinderen die amper symptomen krijgen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:45 schreef BE het volgende:
[..]
Nee, dus ze krijgen het wel, maar minder heftig, toch?. Maar dat wil dan toch niet zeggen dat ze het vrijwel niet door kunnen geven?
Als je lichaam het virus al kan opruimen voordat het zichzelf veelvuldig kan vermeerderen is het risico op besmetting een stuk kleiner dan bij iemand die hoestend en proestend naast je staat.quote:Op zondag 11 oktober 2020 15:45 schreef BE het volgende:
[..]
Zeker! En ik ben ook heel blij met het voortschrijdend inzicht.quote:Op zondag 11 oktober 2020 17:56 schreef Elleska het volgende:
Die conclusie komt ook uit onderzoeken waarbij hele gezinnen werden getest. Sowieso valt over de hele wereld op hoe weinig kinderen er doodziek zijn, dat komt echt niet doordat die kinderen tijdens de eerste golf allemaal thuis zaten.
[..]
Als je lichaam het virus al kan opruimen voordat het zichzelf veelvuldig kan vermeerderen is het risico op besmetting een stuk kleiner dan bij iemand die hoestend en proestend naast je staat.
Het is volgens mij nog niet wetenschappelijk bewezen. Er zijn ook andere theorieën bijvoorbeeld dat kinderen minder aangrijpingspunten hebben voor het virus en er daardoor minder gevoelig voor zijn, of minder bouwstenen voor vermenigvuldiging van het virus.
Die theorieën verklaren ook niet waarom de ene volwassenen doodziek is en een andere niets merkt van de besmetting. Er is nog zoveel onduidelijk over dit virus en toch weten we in een paar maanden al heel veel als je het vergelijk met andere ziektes.
Beetje pieken en dalen. Hij lag vanmiddag huilend en bibberend van de kou in bed, het was denk ik een combinatie van een enorme hoofdpijn die met paracetamol echt niet verdwijnt of minder wordt, gemis van fysiek contact en angst. Vanmorgen bij het ontbijten moest hij weer gaan liggen omdat hij anders bang was dat hij weer onderuit zou gaan net als gisteren in de nacht. Dat voorval van gisteren heeft hem wel heel angstig gemaakt.quote:Op zondag 11 oktober 2020 10:46 schreef exode het volgende:
Hoe gaat het met je man Nikki? En hoe vinden de kinderen het thuis en vader in isolatie?
Klopt, ze gaan naar school. Het zou dus in theorie ook nog van de kinderen kunnen komen.quote:Op zondag 11 oktober 2020 09:47 schreef Viv het volgende:
[..]
Gingen jouw kinderen niet naar school? Anders is dat ook nog een optie lijkt me, dat zij er geen last van gehad hebben maar wel hun vader aangestoken. Er wordt steeds gezegd dat kinderen geen belangrijke rol spelen hierin, maar de kans is ook weer niet uitgesloten.
Sterkte nog!
Ja echt hè, de eerste twee dagen had hij eigenlijk vrijwel geen last en maakte hij klusplannen. Dat is inmiddels dus wel anders.quote:Op zondag 11 oktober 2020 19:32 schreef amaranta het volgende:
Jemig Nikki; wat een achtbaan. En dat terwijl je eerder deze week nog hoopte dat hij wat klusjes zou kunnen doen.
Dit is gewoon emotioneel zelfs een aanslag op hem.
Heel veel beterschap!
quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:37 schreef Viv het volgende:
@:_NIKKI_ @:Quoi Misschien moeten ze bij de volgende coronapersconferentie even speciaal aandacht besteden aan zwagers.
Zodat de klontjes er zo lekker tussen blijven hangen?quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:03 schreef Leandra het volgende:
Lego in kussensloop, haarelastiekje erom en in de wasmachine.
Daar was ik ook bang voor idd. En het was sowieso veel te veel voor 1 kussensloop. Dus ik heb net 1,5 uur Lego staan wassen in het bad:quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Zodat de klontjes er zo lekker tussen blijven hangen?
Beterschap phaidra
Wat een klus!quote:Op maandag 12 oktober 2020 11:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Daar was ik ook bang voor idd. En het was sowieso veel te veel voor 1 kussensloop. Dus ik heb net 1,5 uur Lego staan wassen in het bad:
[ afbeelding ]
Met op de achtergrond kinderen die continu ruzie maken en tegen elkaar schreeuwen.... Leuk begin van de herfstvakantie!
Sowieso kun je alles waar een kat overheen pist meteen weggooienquote:Op maandag 12 oktober 2020 11:50 schreef vencodark het volgende:
Gelukkig is Lego goed schoon te maken. Al is het wel even een vervelende klus.
De kat van mijn ouders had eens zitten plassen in een karretje met houten blokjes. Zulke dingen kan je gelijk weggooien.
Echt hè.quote:Op maandag 12 oktober 2020 13:16 schreef SQ het volgende:
[..]
Sowieso kun je alles waar een kat overheen pist meteen weggooien
Hier alleen in huis als we er bij zijnquote:Op maandag 12 oktober 2020 13:35 schreef SQ het volgende:
Mijn ooit zo gezellige huiskat mag niet meer in mijn woonvertrekken. Ze blijft alles onder schijten en ik ben er daarom echt helemaal klaar mee.
Ze krijgt nog zeker wel knuffels (vooral van de kinderen) maar daarna gaat ze toch echt de bijkeuken weer in. Ik heb al zoveel spullen kunnen weggooien. En de stank
Wij hadden er ook 1 op dieetvoeding maar daarvoor hadden we van die voerbakjes op chip, ideaalquote:Op maandag 12 oktober 2020 14:05 schreef Sunshine1982 het volgende:
Wij hebben twee katten. Eentje had diabetes en de ander niet. Nou, dat is ook een feestje hoor. De ene met diabetes zat vast aan een strak dieet waardoor we de katten gescheiden van elkaar eten moesten geven, anders was het knokken. Om van het insuline spuiten nog maar te zwijgen... Wat een rotklus was dat in het begin. Inmiddels is hij ervan af met behulp van de insuline en het strakke dieet
Die hadden wij ook op een gegeven moment ja. Erg handig!quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Wij hadden er ook 1 op dieetvoeding maar daarvoor hadden we van die voerbakjes op chip, ideaal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |