Dit. Of het nu kapot gaat door anti-pieten of pro-pieten of door organisaties die geen onderdeel van de discussie willen zijn maar wel alvast alle Pieten uitbannen.. kapot gaat het. En dat vind ik heel jammer.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:18 schreef SQ het volgende:
Het mocht best anders, maar nu moet het kennelijk helemaal kapot en daar ben ik het gewoon niet mee eens.
Omdat we hier weten dat het voor de kinderen geen zak uitmaakt hoe Piet eruitziet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:48 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het overigens wel gek dat hier in OUD het algemene standpunt is dat Piet aan verandering toe is (als ik het goed lees allemaal), terwijl ik als een soort melaatse wordt behandeld IRL met dit standpunt
O. heeft dat met één tand gehad. Tandarts maakte zich niet en zei komt goed.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Iemand ervaring met een dubbele rij tanden? Bij Sticker komt er een grotemensentand door terwijl zijn melktand nog flink vast zit op die plek (hij is 7,5 en heeft nog geen enkele tand gewisseld). Maandag overleggen we met de tandarts, maar ik hou mijn hart vast want toen ik dit vroeger had werden mijn melktanden getrokken..
Ik had dat bij een hoektand, dat is ook gelijk de enige reden voor een beugel geweest.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Iemand ervaring met een dubbele rij tanden? Bij Sticker komt er een grotemensentand door terwijl zijn melktand nog flink vast zit op die plek (hij is 7,5 en heeft nog geen enkele tand gewisseld). Maandag overleggen we met de tandarts, maar ik hou mijn hart vast want toen ik dit vroeger had werden mijn melktanden getrokken..
Hier ook, bij beide kinderen. De melktanden zijn er vanzelf uit gegaan..quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Ja, hier hetzelfde bij D. De tandarts vond het niet zo spannend. Wel advies om heel goed te poetsen omdat je natuurlijk minder goed bij komt. Bij D zit er al bijna een complete tand achter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Los van dat het niet helemaal fijn voelt, het mag ook niet... Maximum voor feestjes is 4 mensen momenteel, dus ik zou het heel gek vinden als je familie jou er op aan kijkt als je niet komt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 16:32 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben het 'geluk' dat we sint al nooit met de schoonfamilie vieren, die willen alleen een kerstdag en zijn maar met z'n drietjes.
Sinterklaas is normaal echt voor mijn familie. En daar hebben we ook over twee weken een feestje mee (dilemma ook, gaan we wel of niet?) en ook pruls gesplitste verjaardag zit daar nog tussen. Dus ik denk dat we dat gezelschap, hoewel het in totaal 9 volwassenen en 5 kinderen zijn, niet gaan mijden met sinterklaas. Iedereen ziet elkaar onderling ook al in meer of mindere mate en we hebben het huis van m'n broer waar afstand houden geen issue is...
Maar helemaal lekker voelt dat toch niet allemaal. Vooral het feestje niet, maar het is de verjaardag van m'n neefje en het wordt echt, echt niet op prijs gesteld als we niet komen. Ik zou alleen zo graag willen dat ze beide families uit elkaar zouden houden. Ga het gesprek nog maar eens aan binnenkort.
Je kunt gerust zeggen dat dan de glans er vanaf is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:04 schreef amaranta het volgende:
In Eindhoven hebben ze grijze pieten dit jaar: ziet er écht heel raar uit.
Ik had toen ik jong was (30 jaar geleden) een hele dubbele rij onderin, 4 tanden dubbelquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Nanukerst het volgende:
Ah, geruststellende ervaringen zijn dat!
https://www.ad.nl/eindhov(...)-uiterlijk~a16f8575/quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 17:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
Je kunt gerust zeggen dat dan de glans er vanaf is.
Mêh.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 18:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/eindhov(...)-uiterlijk~a16f8575/
Laat het los. Geef je puber het mondkapje mee en klaar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:04 schreef Nijna het volgende:
Ik zou absoluut geen bezwaar hebben tegen kerst gewoon met mijn eigen gezin thuis.
Maar ik denk dat mijn schoonfamilie dat niet zo zal waarderen. Ik kreeg de indruk dat het al raar werd gevonden dat we een verjaardag af hebben gezegd. Maar met "teveel" mensen op een plek waar afstand houden lastig is ivm de afmeting van de ruimte... mij even niet gezien.
Ik ben klaar met het hele corona gedoe. Steeds die regels die veranderen, mijn hoofd heeft daar tijd voor nodig en steeds als ik mn draai weer een beetje vindt verandert het weer.
Die stomme mondkapjes die op school op moeten... pubers.... gaat dat niet juist averechts werken... ik ben geen viroloog en ik ben blij dat ik het beleid niet hoef te maken.
Maar pffff als het kon ging ik winterslaap houden, heel lang... tot het weer "over" is.
Ik geloof niet dat ik hier psychisch stabieler van wordt zeg maar
Moet jij niet bijna bevallen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:24 schreef SQ het volgende:
Ik heb lichte keelpijn. Het is fascinerend hoe anders mijn hoofd daar nu op reageert he.terwijl de kans dat het gewoon een milde verkoudheid is ongeveer 98% is natuurlijk.
Herkenbaar..quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:24 schreef SQ het volgende:
Ik heb lichte keelpijn. Het is fascinerend hoe anders mijn hoofd daar nu op reageert he.terwijl de kans dat het gewoon een milde verkoudheid is ongeveer 98% is natuurlijk.
Een melktand trekken kan ook meevallen. Er zat een tand half onder de melktand van mijn dochter en dat irriteerde haar omdat het pijnlijk was. Omdat ze zelf graag wilde dat de tand eruit zou gaan stemde de tandarts in en is hij getrokken. Lachend de stoel in en lachend er weer uit. Dus zelfs als hij er wel uit moet komt het vast goed.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Dat is niet bepaald de herinnering die ik heb aan toen ze getrokken werden, maar goed komen zal het sowiesoquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 20:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Een melktand trekken kan ook meevallen. Er zat een tand half onder de melktand van mijn dochter en dat irriteerde haar omdat het pijnlijk was. Omdat ze zelf graag wilde dat de tand eruit zou gaan stemde de tandarts in en is hij getrokken. Lachend de stoel in en lachend er weer uit. Dus zelfs als hij er wel uit moet komt het vast goed.
We zullen zien hoe het werkt, de tijd zal het leren.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:08 schreef amaranta het volgende:
[..]
Laat het los. Geef je puber het mondkapje mee en klaar.
School zorgt er wel voor dat ze hem draagt.
En nee. Ik denk niet dat het averechts gaat werken.
Tipvan flip: zorg voor neusspray in huis.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 19:24 schreef SQ het volgende:
Geen verstopte neus hoor! Alleen een keel die aanvoelt als 1 open wond.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:45 schreef BE het volgende:
[..]
Tipvan flip: zorg voor neusspray in huis.
Ik wist niet waar ik het zoeken moest bij de weeën met een verstopte neus. Ze hebben toen een spray uit de ziekenhuisapotheek gehaald voor me. 😍
Dat was wel een dingetje voor mij toen ik in december was uitgerekend van mijn dochter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 21:45 schreef BE het volgende:
[..]
Tipvan flip: zorg voor neusspray in huis.
Ik wist niet waar ik het zoeken moest bij de weeën met een verstopte neus. Ze hebben toen een spray uit de ziekenhuisapotheek gehaald voor me. 😍
Ik dacht even dat je op een houten fiets zat.quote:Op zondag 4 oktober 2020 08:35 schreef F_r het volgende:
Ik fietste gisteren de lichtjesroute om het eerlijk te houten op mijn oude fiets. Even wennen maar geen spierpijn oid.
Geen idee eigenlijk. Bij Drents dorp kom je al jaren niet meer.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je op een houten fiets zat.
Hoeveel km is de lichtjesroute dit jaar?
Klopt. Maar is hij dit jaar niet nog verder ingekort?quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:36 schreef F_r het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk. Bij Drents dorp kom je al jaren niet meer.
Niet echt volgens mij alleen bij de eendjesvijver is er niks. Wel wat smiley’s in dat stuk.quote:Op zondag 4 oktober 2020 09:52 schreef amaranta het volgende:
[..]
Klopt. Maar is hij dit jaar niet nog verder ingekort?
Ik weet niet wat mijn brein deed, maar ik las iets met lichtjaar... gelukkig niet zooooo lang waarschijnlijkquote:Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je op een houten fiets zat.
Hoeveel km is de lichtjesroute dit jaar?
Met een houten fiets lijkt me dat idd zeer onwaarschijnlijkquote:Op zondag 4 oktober 2020 18:46 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik weet niet wat mijn brein deed, maar ik las iets met lichtjaar... gelukkig niet zooooo lang waarschijnlijk![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een houten fiets lijkt me dat idd zeer onwaarschijnlijk
Jullie onderschatten de conditie van Ferrari! Ze is super snel!quote:Op zondag 4 oktober 2020 19:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een houten fiets lijkt me dat idd zeer onwaarschijnlijk
Nog niet...quote:Op zondag 4 oktober 2020 00:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Geen verstopte neus hoor! Alleen een keel die aanvoelt als 1 open wond.
Nee, bevallen zonder lucht lijkt me ook geen succes
quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:04 schreef exode het volgende:
En ons Lego herfstbos annex camping annex klimpark is klaarBest een uitdaging met een 2 jarige die vooral ging rondlopen met Lego onderdelen.
[ afbeelding ]
Dat zijn echte Lego tentjesquote:Op maandag 5 oktober 2020 09:20 schreef vencodark het volgende:
Super gaaf Exode! Herfst kleuren.
Wat heb je gebruikt voor de tentjes eigenlijk?
Huh, hoe dan? Lijkt alsof het een soort bedrukte plastic dingen zijn.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:24 schreef exode het volgende:
[..]
Dat zijn echte Lego tentjesAlles wat je ziet is van Lego. In set 60202 zit 1 tentje en de andere 2 heb ik los gekocht via Bricklink. Die enorme boom in het midden is Lego Treehouse, we hebben daar wel rode bladeren aan toegevoegd, alleen geel en bruin vonden we saai.
Mijn vriendin is van de seizoenstafels en nu zijn we steeds meer aan het overstappen op Lego thema tafels. Kerst cq winter is nog veel uitgebreider
We zijn zelf ook verwerkt in het tafereel, B heeft zichzelf bovenop de boom gezet met een radio en pizza![]()
Ik zie potentie voor Lego Masters 2021quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:24 schreef exode het volgende:
[..]
Dat zijn echte Lego tentjesAlles wat je ziet is van Lego. In set 60202 zit 1 tentje en de andere 2 heb ik los gekocht via Bricklink. Die enorme boom in het midden is Lego Treehouse, we hebben daar wel rode bladeren aan toegevoegd, alleen geel en bruin vonden we saai.
Mijn vriendin is van de seizoenstafels en nu zijn we steeds meer aan het overstappen op Lego thema tafels. Kerst cq winter is nog veel uitgebreider
We zijn zelf ook verwerkt in het tafereel, B heeft zichzelf bovenop de boom gezet met een radio en pizza![]()
Zijn het ook hoor, zijn platte plastic dingen. Je hebt best wel wat van Lego waardoor je niet hoeft te bouwen. Wie weet maken we ze volgende jaar gewoon van steentjes.quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:27 schreef vencodark het volgende:
[..]
Huh, hoe dan? Lijkt alsof het een soort bedrukte plastic dingen zijn. Die rode?
Sowieso knap gedaan. Leuk ontwerp!
Wauw!!! Ik zag dit weekend ergens een doos Lego van Friends staan en moest aan jou denken. Waar Fok al niet goed voor isquote:Op maandag 5 oktober 2020 09:24 schreef exode het volgende:
[..]
Zo, wauwquote:Op maandag 5 oktober 2020 09:04 schreef exode het volgende:
Wij gaan gewoon door met ons huis, zaterdag kwam een glaszetmannetje langs voor een offerte. Via mijn zwager (die aannemer is) dus dan kan het ineens snel...over 3 weken komt hij 2 ramen die nog enkel glas zijn vervangen en in de slaapkamers komen roosters in de ramen.
Dan zijn we wel even klaar met geld uitgeven aan dingen die je niet ziet (maar hopelijk wel voelt).
En ons Lego herfstbos annex camping annex klimpark is klaarBest een uitdaging met een 2 jarige die vooral ging rondlopen met Lego onderdelen.
[ afbeelding ]
Joe!quote:Op maandag 5 oktober 2020 12:14 schreef amaranta het volgende:
Ik heb Lego friends te koop voor wie wil
Ik wacht nog steeds op de schilder voor onze ruiten... Maar de komende twee weken mag hij niet komen, want dan is de hovenier nog niet klaar. Ken je die grap van die 2 pallets tegels met dezelfde naam en streepjescode, maar toch een andere kleur? ....quote:Op maandag 5 oktober 2020 09:04 schreef exode het volgende:
Wij gaan gewoon door met ons huis, zaterdag kwam een glaszetmannetje langs voor een offerte. Via mijn zwager (die aannemer is) dus dan kan het ineens snel...
Ja....uhm...vreselijk, net als die Adidas Lego sneakers. Lego moet gewoon speelgoed maken. De samenwerking met Ikea snapte ik wel, opbergboxen met Lego integratie maar die kleding nee.quote:Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef Roosje84 het volgende:
@:exode ik zie toevallig een advertentie voorbij komen van een kledingcollectie van Lego in samenwerking met Levi's. Al gezien
Het heet LEGO Group x Levi’s® en zalando verkoopt het in ieder geval.
Je bent niet de enige, ze worden verkocht dmv loting. Alles wat Lego momenteel aanraakt, is goud. Gun het ze wel, mooi bedrijf.quote:
Nee nog niet, goed idee inderdaad! Wel bezig om verlichting voor de nieuwe winter set van Lego te regelen. Zo raar en een gemiste kans, aan set 10275 zitten kerstlampjes maar dat zijn dus geen echte lampjes. Zo zonde. Dus we gaan zelf freubelen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 08:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hebben jullie ook al verlichting in de boomhut @:exode? Dat zag ik ergens langskomen en het oogde heel knus en gezellig.
Gaaf, het elfjeshuis! En de boom kan natuurlijk ook gewoon met witte blaadjes mee jullie kerstdorp in.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:32 schreef exode het volgende:
[..]
Nee nog niet, goed idee inderdaad! Wel bezig om verlichting voor de nieuwe winter set van Lego te regelen. Zo raar en een gemiste kans, aan set 10275 zitten kerstlampjes maar dat zijn dus geen echte lampjes. Zo zonde. Dus we gaan zelf freubelen.
Ik ga de boomhut met lampjes meteen opzoeken
Mijn man heeft ze via AliExpress gekocht.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 09:32 schreef exode het volgende:
[..]
Nee nog niet, goed idee inderdaad! Wel bezig om verlichting voor de nieuwe winter set van Lego te regelen. Zo raar en een gemiste kans, aan set 10275 zitten kerstlampjes maar dat zijn dus geen echte lampjes. Zo zonde. Dus we gaan zelf freubelen.
Ik ga de boomhut met lampjes meteen opzoeken
Ik net ookquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 12:03 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Mijn man heeft ze via AliExpress gekocht.
Ik 'moet' elke dag 10.000 stappen houden vanwege een challenge op het werk. Ik heb zo bila met mijn manager en die gaan we lopend doen (bellend, niet samen lopend). Hopelijk is het dan droog....quote:Op donderdag 8 oktober 2020 14:23 schreef BE het volgende:
Het is echt pokkeweeren toch is op de bank met een dekentje en thee ook wel lekker hoor!
Ik kijk de docu over Merlijn en Anthonie Kamerling.Mooi, vind ik!
Hopelijk blijft Juul er zo vrolijk bij en valt het allemaal mee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |