abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195405715
Klets hier over (ver)huizen, huishouden, schoonloeders en appgroepjes. Ook dé plek voor allerhande opsomlijstjes *O*

Ouwehoer hier verder over alles O+
  Manager PR/Moderator zaterdag 3 oktober 2020 @ 14:47:57 #3
269689 crew  Viv
pi_195405835
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 14:18 schreef SQ het volgende:
Het mocht best anders, maar nu moet het kennelijk helemaal kapot en daar ben ik het gewoon niet mee eens.
Dit. Of het nu kapot gaat door anti-pieten of pro-pieten of door organisaties die geen onderdeel van de discussie willen zijn maar wel alvast alle Pieten uitbannen.. kapot gaat het. En dat vind ik heel jammer.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:30:05 #4
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_195406557
Iemand ervaring met een dubbele rij tanden? Bij Sticker komt er een grotemensentand door terwijl zijn melktand nog flink vast zit op die plek (hij is 7,5 en heeft nog geen enkele tand gewisseld). Maandag overleggen we met de tandarts, maar ik hou mijn hart vast want toen ik dit vroeger had werden mijn melktanden getrokken.. :'(
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:33:18 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195406601
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 13:48 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind het overigens wel gek dat hier in OUD het algemene standpunt is dat Piet aan verandering toe is (als ik het goed lees allemaal), terwijl ik als een soort melaatse wordt behandeld IRL met dit standpunt
Omdat we hier weten dat het voor de kinderen geen zak uitmaakt hoe Piet eruitziet.

Het uiterlijk van Piet is primair een probleem voor mensen die er (al heel lang) niet meer in geloven, gelovige kinderen vinden iedere hulp van Sinterklaas een Piet als hij/zij een pietenpak aanheeft.

We weten dat al die non-argumenten van die boze figuren die nu al jaren de Hema boycotten (right...) nergens over gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:34:39 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195406628
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:30 schreef Nanukerst het volgende:
Iemand ervaring met een dubbele rij tanden? Bij Sticker komt er een grotemensentand door terwijl zijn melktand nog flink vast zit op die plek (hij is 7,5 en heeft nog geen enkele tand gewisseld). Maandag overleggen we met de tandarts, maar ik hou mijn hart vast want toen ik dit vroeger had werden mijn melktanden getrokken.. :'(
O. heeft dat met één tand gehad. Tandarts maakte zich niet en zei komt goed.
Dat kwam het ook. Melktand ging er uiteindelijk uit en de tand trok zichzelf naar de juiste plek.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:35:29 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195406641
quote:
Ik had dat bij een hoektand, dat is ook gelijk de enige reden voor een beugel geweest.
Ik was wel een stuk ouder toen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195406655
quote:
Hier ook, bij beide kinderen. De melktanden zijn er vanzelf uit gegaan..

De oudste was net 8 toen hij wisselde, maar had al maanden de 2 tanden erachter.

De jongste was een maand dubbel, die begon met 8,5 te wisselen..

En vriendje van oudste ook. Dus het is niet zo zeldzaam ;) je hoeft er meestal ook niks aan te doen gelukkig.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 15:37:13 #9
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_195406666
Ah, geruststellende ervaringen zijn dat! O+
pi_195406725
Wat sneu dat Sint en Piet zo om zeep worden geholpen zeg. Hopelijk kan het op een respectvolle manier toch behouden worden.

Ik zie de kerst duister in met die getallen in NL. Dat betekent waarschijnlijk de eerste kerst ooit zonder mijn zus. Zelfs 10 dagen vakantie sparen voor quarantaine is waarschijnlijk niet aan de orde met die 3000 besmettingen p/d in Nederland.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 16:32:24 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195407615
Wij hebben het 'geluk' dat we sint al nooit met de schoonfamilie vieren, die willen alleen een kerstdag en zijn maar met z'n drietjes.

Sinterklaas is normaal echt voor mijn familie. En daar hebben we ook over twee weken een feestje mee (dilemma ook, gaan we wel of niet?) en ook pruls gesplitste verjaardag zit daar nog tussen. Dus ik denk dat we dat gezelschap, hoewel het in totaal 9 volwassenen en 5 kinderen zijn, niet gaan mijden met sinterklaas. Iedereen ziet elkaar onderling ook al in meer of mindere mate en we hebben het huis van m'n broer waar afstand houden geen issue is...

Maar helemaal lekker voelt dat toch niet allemaal. Vooral het feestje niet, maar het is de verjaardag van m'n neefje en het wordt echt, echt niet op prijs gesteld als we niet komen. Ik zou alleen zo graag willen dat ze beide families uit elkaar zouden houden. Ga het gesprek nog maar eens aan binnenkort.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195407978
quote:
Ja, hier hetzelfde bij D. De tandarts vond het niet zo spannend. Wel advies om heel goed te poetsen omdat je natuurlijk minder goed bij komt. Bij D zit er al bijna een complete tand achter.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:03:53 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195408126
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 16:32 schreef Tink89 het volgende:
Wij hebben het 'geluk' dat we sint al nooit met de schoonfamilie vieren, die willen alleen een kerstdag en zijn maar met z'n drietjes.

Sinterklaas is normaal echt voor mijn familie. En daar hebben we ook over twee weken een feestje mee (dilemma ook, gaan we wel of niet?) en ook pruls gesplitste verjaardag zit daar nog tussen. Dus ik denk dat we dat gezelschap, hoewel het in totaal 9 volwassenen en 5 kinderen zijn, niet gaan mijden met sinterklaas. Iedereen ziet elkaar onderling ook al in meer of mindere mate en we hebben het huis van m'n broer waar afstand houden geen issue is...

Maar helemaal lekker voelt dat toch niet allemaal. Vooral het feestje niet, maar het is de verjaardag van m'n neefje en het wordt echt, echt niet op prijs gesteld als we niet komen. Ik zou alleen zo graag willen dat ze beide families uit elkaar zouden houden. Ga het gesprek nog maar eens aan binnenkort.
Los van dat het niet helemaal fijn voelt, het mag ook niet... Maximum voor feestjes is 4 mensen momenteel, dus ik zou het heel gek vinden als je familie jou er op aan kijkt als je niet komt.
KuikenGuppy
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 17:04:49 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195408145
In Eindhoven hebben ze grijze pieten dit jaar: ziet er écht heel raar uit.
pi_195408203
Hier zij de kinderen sinds deze zomer op de hoogte van het sinterklaasverhaal dus dat is wel een goede timing. Ik denk dat we mijn moeder uitnodigen.

Kerst vind ik wel lastig. Ik ben dol op de feestdagen en dat draait wmb echt om familie en gezelligheid.

Bovendien staat mijn moeder ook op de wachtlijst voor een operatie en komt er daarna ook veel op mijn schouders neer dus dat hangt precies in die periode ook boven ons hoofd.

Ik voel wel wat voor een winterslaap?
pi_195408518
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 17:04 schreef amaranta het volgende:
In Eindhoven hebben ze grijze pieten dit jaar: ziet er écht heel raar uit.
Je kunt gerust zeggen dat dan de glans er vanaf is. :')
pi_195408599
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 15:37 schreef Nanukerst het volgende:
Ah, geruststellende ervaringen zijn dat! O+
Ik had toen ik jong was (30 jaar geleden) een hele dubbele rij onderin, 4 tanden dubbel _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 18:28:05 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195409463
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 17:29 schreef vencodark het volgende:

[..]

Je kunt gerust zeggen dat dan de glans er vanaf is. :')
https://www.ad.nl/eindhov(...)-uiterlijk~a16f8575/
pi_195409807
quote:
Mêh. :')
Was er niet ooit zo’n slechterik bij Bassie en Adriaan (of was het een buitenaards wezen bij Flodder) die zo’n zilveren gezicht had?

Even Googlen. :P

Oh juist!
^O^ _O-
pi_195410090
Ik zou absoluut geen bezwaar hebben tegen kerst gewoon met mijn eigen gezin thuis.
Maar ik denk dat mijn schoonfamilie dat niet zo zal waarderen. Ik kreeg de indruk dat het al raar werd gevonden dat we een verjaardag af hebben gezegd. Maar met "teveel" mensen op een plek waar afstand houden lastig is ivm de afmeting van de ruimte... mij even niet gezien.

Ik ben klaar met het hele corona gedoe. Steeds die regels die veranderen, mijn hoofd heeft daar tijd voor nodig en steeds als ik mn draai weer een beetje vindt verandert het weer.
Die stomme mondkapjes die op school op moeten... pubers.... gaat dat niet juist averechts werken... ik ben geen viroloog en ik ben blij dat ik het beleid niet hoef te maken.
Maar pffff als het kon ging ik winterslaap houden, heel lang... tot het weer "over" is.
Ik geloof niet dat ik hier psychisch stabieler van wordt zeg maar :{
Fake it till you make it...
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:08:00 #21
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195410148
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:04 schreef Nijna het volgende:
Ik zou absoluut geen bezwaar hebben tegen kerst gewoon met mijn eigen gezin thuis.
Maar ik denk dat mijn schoonfamilie dat niet zo zal waarderen. Ik kreeg de indruk dat het al raar werd gevonden dat we een verjaardag af hebben gezegd. Maar met "teveel" mensen op een plek waar afstand houden lastig is ivm de afmeting van de ruimte... mij even niet gezien.

Ik ben klaar met het hele corona gedoe. Steeds die regels die veranderen, mijn hoofd heeft daar tijd voor nodig en steeds als ik mn draai weer een beetje vindt verandert het weer.
Die stomme mondkapjes die op school op moeten... pubers.... gaat dat niet juist averechts werken... ik ben geen viroloog en ik ben blij dat ik het beleid niet hoef te maken.
Maar pffff als het kon ging ik winterslaap houden, heel lang... tot het weer "over" is.
Ik geloof niet dat ik hier psychisch stabieler van wordt zeg maar :{
Laat het los. Geef je puber het mondkapje mee en klaar.
School zorgt er wel voor dat ze hem draagt.

En nee. Ik denk niet dat het averechts gaat werken.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:24:23 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_195410386
Ik heb lichte keelpijn. Het is fascinerend hoe anders mijn hoofd daar nu op reageert he. :') terwijl de kans dat het gewoon een milde verkoudheid is ongeveer 98% is natuurlijk.
disclaimer
pi_195410595
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:24 schreef SQ het volgende:
Ik heb lichte keelpijn. Het is fascinerend hoe anders mijn hoofd daar nu op reageert he. :') terwijl de kans dat het gewoon een milde verkoudheid is ongeveer 98% is natuurlijk.
Moet jij niet bijna bevallen? :o :P
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 19:39:11 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_195410610
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:38 schreef vencodark het volgende:

[..]

Moet jij niet bijna bevallen? :o :P
Jup, 39+5 vandaag :')
disclaimer
pi_195410691
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:39 schreef SQ het volgende:

[..]

Jup, 39+5 vandaag :')
Je houdt het lekker spannend zo. :Y)
pi_195411458
quote:
Herkenbaar..
Ik ben eigenlijk standaard enigszins verkouden, ene keer wat erger dan de andere keer.

Oeh spannend SQ.. echt aftellen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_195411739
quote:
Een melktand trekken kan ook meevallen. Er zat een tand half onder de melktand van mijn dochter en dat irriteerde haar omdat het pijnlijk was. Omdat ze zelf graag wilde dat de tand eruit zou gaan stemde de tandarts in en is hij getrokken. Lachend de stoel in en lachend er weer uit. Dus zelfs als hij er wel uit moet komt het vast goed.
pi_195411917
Puber gaat een mondkapje wel dragen op school als de anderen dat ook doen.

Dat corona gedoe maakt de begrafenis van mijn schoonvader ook wel klein. Nu was mijn schoonmoeders angst dat ze veel mensen van zijn hobby moest ontvangen. Dus het heeft ook wel een voordeel :X
pi_195412243
School van mijn oudste (groep 7) zit tegen de middelbare school aan. Maken gebruik van de faciliteiten van de middelbare school. Vanaf maandag moeten ze, als ze in de middelbare zijn, een mondkapje op. Ze krijgen maandag een papieren mondkapje van school. Er is een stoffen kapje in bestelling via de middelbare, maar dat kon nog wel 2 weken duren.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:18:53 #30
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_195412512
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 20:40 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Een melktand trekken kan ook meevallen. Er zat een tand half onder de melktand van mijn dochter en dat irriteerde haar omdat het pijnlijk was. Omdat ze zelf graag wilde dat de tand eruit zou gaan stemde de tandarts in en is hij getrokken. Lachend de stoel in en lachend er weer uit. Dus zelfs als hij er wel uit moet komt het vast goed.
Dat is niet bepaald de herinnering die ik heb aan toen ze getrokken werden, maar goed komen zal het sowieso :)
pi_195412728
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 19:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Laat het los. Geef je puber het mondkapje mee en klaar.
School zorgt er wel voor dat ze hem draagt.

En nee. Ik denk niet dat het averechts gaat werken.
We zullen zien hoe het werkt, de tijd zal het leren.

Wij hadden wat zelfgemaakte mondkapjes, oma was actief geweest. Maar die zaten toch niet zo goed, nu heb ik bij bol van die soort dunne neopreen dingen gekocht van safesave en die lijken verrassend goed te zitten ook icm bril. In elk geval op het hoofd van mijn puber ;). Ben benieuwd hoe ze haar verder bevallen, maar dat horen we maandag na schooltijd wel denk ik.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 21:45:10 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195413154
quote:
Tipvan flip: zorg voor neusspray in huis.
Ik wist niet waar ik het zoeken moest bij de weeën met een verstopte neus. Ze hebben toen een spray uit de ziekenhuisapotheek gehaald voor me. 😍
  zondag 4 oktober 2020 @ 00:06:33 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_195416243
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:45 schreef BE het volgende:

[..]

Ik wist niet waar ik het zoeken moest bij de weeën met een verstopte neus. Ze hebben toen een spray uit de ziekenhuisapotheek gehaald voor me. 😍
Geen verstopte neus hoor! Alleen een keel die aanvoelt als 1 open wond.
Nee, bevallen zonder lucht lijkt me ook geen succes :P
disclaimer
pi_195418608
Sterkte sq. Keelpijn is echt vervelend
pi_195418616
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 21:45 schreef BE het volgende:

[..]

Dat was wel een dingetje voor mij toen ik in december was uitgerekend van mijn dochter.
Stel dat ik echt snip verkouden ben en mij echt hondsberoerd voel terwijl je gaat bevallen. :')
pi_195418890
Ik fietste gisteren de lichtjesroute om het eerlijk te houden op mijn oude fiets. Even wennen maar geen spierpijn oid.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 04-10-2020 09:35:48 ]
  zondag 4 oktober 2020 @ 09:17:02 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195419199
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 08:35 schreef F_r het volgende:
Ik fietste gisteren de lichtjesroute om het eerlijk te houten op mijn oude fiets. Even wennen maar geen spierpijn oid.
Ik dacht even dat je op een houten fiets zat.
Hoeveel km is de lichtjesroute dit jaar?
pi_195419392
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Bij Drents dorp kom je al jaren niet meer.
  zondag 4 oktober 2020 @ 09:52:22 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195419544
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:36 schreef F_r het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Bij Drents dorp kom je al jaren niet meer.
Klopt. Maar is hij dit jaar niet nog verder ingekort?
pi_195420469
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:52 schreef amaranta het volgende:

[..]

Klopt. Maar is hij dit jaar niet nog verder ingekort?
Niet echt volgens mij alleen bij de eendjesvijver is er niks. Wel wat smiley’s in dat stuk.
pi_195429372
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 09:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik weet niet wat mijn brein deed, maar ik las iets met lichtjaar... gelukkig niet zooooo lang waarschijnlijk 8)7 :') :s)
  zondag 4 oktober 2020 @ 19:09:23 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195429832
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 18:46 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik weet niet wat mijn brein deed, maar ik las iets met lichtjaar... gelukkig niet zooooo lang waarschijnlijk 8)7 :') :s)
Met een houten fiets lijkt me dat idd zeer onwaarschijnlijk :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_195429847
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D
  zondag 4 oktober 2020 @ 20:26:42 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195431604
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 19:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jullie onderschatten de conditie van Ferrari! Ze is super snel!
  zondag 4 oktober 2020 @ 20:33:51 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_195431750
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 20:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

Jullie onderschatten de conditie van Ferrari! Ze is super snel!
Met zo'n naam kan dat ook niet anders natuurlijk....
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 4 oktober 2020 @ 22:06:45 #46
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195433850
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2020 00:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Geen verstopte neus hoor! Alleen een keel die aanvoelt als 1 open wond.
Nee, bevallen zonder lucht lijkt me ook geen succes :P
Nog niet... ;)
Hopelijk blijft dat ook zo hoor! 😘
pi_195438979
Wij gaan gewoon door met ons huis, zaterdag kwam een glaszetmannetje langs voor een offerte. Via mijn zwager (die aannemer is) dus dan kan het ineens snel...over 3 weken komt hij 2 ramen die nog enkel glas zijn vervangen en in de slaapkamers komen roosters in de ramen.
Dan zijn we wel even klaar met geld uitgeven aan dingen die je niet ziet (maar hopelijk wel voelt).

En ons Lego herfstbos annex camping annex klimpark is klaar *O* Best een uitdaging met een 2 jarige die vooral ging rondlopen met Lego onderdelen.

pi_195439205
Super gaaf Exode! Herfst kleuren. O+
Wat heb je gebruikt voor de tentjes eigenlijk?
  Manager PR/Moderator maandag 5 oktober 2020 @ 09:23:44 #49
269689 crew  Viv
pi_195439255
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:04 schreef exode het volgende:
En ons Lego herfstbos annex camping annex klimpark is klaar *O* Best een uitdaging met een 2 jarige die vooral ging rondlopen met Lego onderdelen.

[ afbeelding ]
_O_
Die marshmallows bij het kampvuur! O+
pi_195439257
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:20 schreef vencodark het volgende:
Super gaaf Exode! Herfst kleuren. O+
Wat heb je gebruikt voor de tentjes eigenlijk?
Dat zijn echte Lego tentjes :) Alles wat je ziet is van Lego. In set 60202 zit 1 tentje en de andere 2 heb ik los gekocht via Bricklink. Die enorme boom in het midden is Lego Treehouse, we hebben daar wel rode bladeren aan toegevoegd, alleen geel en bruin vonden we saai.

Mijn vriendin is van de seizoenstafels en nu zijn we steeds meer aan het overstappen op Lego thema tafels. Kerst cq winter is nog veel uitgebreider :D

We zijn zelf ook verwerkt in het tafereel, B heeft zichzelf bovenop de boom gezet met een radio en pizza _O-
pi_195439309
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:24 schreef exode het volgende:

[..]

Dat zijn echte Lego tentjes :) Alles wat je ziet is van Lego. In set 60202 zit 1 tentje en de andere 2 heb ik los gekocht via Bricklink. Die enorme boom in het midden is Lego Treehouse, we hebben daar wel rode bladeren aan toegevoegd, alleen geel en bruin vonden we saai.

Mijn vriendin is van de seizoenstafels en nu zijn we steeds meer aan het overstappen op Lego thema tafels. Kerst cq winter is nog veel uitgebreider :D

We zijn zelf ook verwerkt in het tafereel, B heeft zichzelf bovenop de boom gezet met een radio en pizza _O-
Huh, hoe dan? Lijkt alsof het een soort bedrukte plastic dingen zijn.

GeGoogled op de set. Ik zie het. Een one-piece ding. Leuk!

Sowieso knap gedaan. Leuk ontwerp! ^O^
  maandag 5 oktober 2020 @ 09:28:57 #52
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195439335
quote:

[..]

Ik zie potentie voor Lego Masters 2021 :P.
KuikenGuppy
pi_195439342
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 09:27 schreef vencodark het volgende:

[..]

Huh, hoe dan? Lijkt alsof het een soort bedrukte plastic dingen zijn. Die rode?

Sowieso knap gedaan. Leuk ontwerp! ^O^
Zijn het ook hoor, zijn platte plastic dingen. Je hebt best wel wat van Lego waardoor je niet hoeft te bouwen. Wie weet maken we ze volgende jaar gewoon van steentjes.
  maandag 5 oktober 2020 @ 09:34:58 #54
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_195439418
Wow, exode!

en SQ, waah, het kan nu echt niet lang meer duren dus. Succes!
in de haak.
pi_195439450
quote:

[..]

Wauw!!! Ik zag dit weekend ergens een doos Lego van Friends staan en moest aan jou denken. Waar Fok al niet goed voor is :+
pi_195440800
Over Lego gesproken: ik ben eens met de bladblazer onder het bed van mijn zoon gaan blazen, daar waar stofzuigen niet mogelijk is.
Met een stofzuiger kom je er niet geheel onder.
Ik moet het matras en de lattenbodem weghalen om vervolgens wel dáár te stofzuigen.

En wat er door zo’n bladblazer niet allemaal tevoorschijn komt. _O_ :D
Behalve dustbunnies dan. :+
  maandag 5 oktober 2020 @ 12:14:37 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195442099
Ik heb Lego friends te koop voor wie wil
  maandag 5 oktober 2020 @ 13:01:57 #58
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195442952
Oh Exode, die mag je vaker delen die tafels. Zo tof! Ben benieuwd naar jullie winter variant :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195443669
Wauw, Exode, echt héél gaaf!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_195443673
quote:
Wij gaan gewoon door met ons huis, zaterdag kwam een glaszetmannetje langs voor een offerte. Via mijn zwager (die aannemer is) dus dan kan het ineens snel...over 3 weken komt hij 2 ramen die nog enkel glas zijn vervangen en in de slaapkamers komen roosters in de ramen.
Dan zijn we wel even klaar met geld uitgeven aan dingen die je niet ziet (maar hopelijk wel voelt).

[ afbeelding ]
Zo, wauw :D Wat gaaf zeg!
  maandag 5 oktober 2020 @ 17:27:32 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_195448362
Gaaf Exode
  maandag 5 oktober 2020 @ 18:20:05 #62
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_195449450
quote:
1s.gif Op maandag 5 oktober 2020 12:14 schreef amaranta het volgende:
Ik heb Lego friends te koop voor wie wil
Joe! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_195450808
quote:
Wij gaan gewoon door met ons huis, zaterdag kwam een glaszetmannetje langs voor een offerte. Via mijn zwager (die aannemer is) dus dan kan het ineens snel...
Ik wacht nog steeds op de schilder voor onze ruiten... Maar de komende twee weken mag hij niet komen, want dan is de hovenier nog niet klaar. Ken je die grap van die 2 pallets tegels met dezelfde naam en streepjescode, maar toch een andere kleur? .... :(
pi_195451794
Vandaag kwam de schoorsteenveger en ons vermoeden klopte: de schoorsteen lekt, op zolder. Kortom hij moet gefixt worden. Pfff, hij raadde een reparatie af aangezien het kanaal al erg oud is (ons huis is uit 1926). Dan moet er een pijp in wat misschien niet past waardoor er geboord moet worden. De buis kan weer niet echt op onze open haard aangesloten worden. ZUCHT.
Nu maar eens gaan nadenken over een inzet haard en dus hout blijven stoken of een inzet gashaard. Maar voorlopug niet, wat een bedragen joh!
pi_195452228
@exode ik zie toevallig een advertentie voorbij komen van een kledingcollectie van Lego in samenwerking met Levi's. Al gezien ;)

Het heet LEGO Group x Levi’s® en zalando verkoopt het in ieder geval.
pi_195452478
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 20:21 schreef Roosje84 het volgende:
@:exode ik zie toevallig een advertentie voorbij komen van een kledingcollectie van Lego in samenwerking met Levi's. Al gezien ;)

Het heet LEGO Group x Levi’s® en zalando verkoopt het in ieder geval.
Ja....uhm...vreselijk, net als die Adidas Lego sneakers. Lego moet gewoon speelgoed maken. De samenwerking met Ikea snapte ik wel, opbergboxen met Lego integratie maar die kleding nee.
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:03:42 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195453375
Exode, je tafel! _O_
  maandag 5 oktober 2020 @ 21:08:15 #68
56471 pinquit
oh my lama!
pi_195453533
Ohh die schoenen vind ik echt super :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_195454498
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2020 21:08 schreef pinquit het volgende:
Ohh die schoenen vind ik echt super :D
Je bent niet de enige, ze worden verkocht dmv loting. Alles wat Lego momenteel aanraakt, is goud. Gun het ze wel, mooi bedrijf.
pi_195460513
Hebben jullie ook al verlichting in de boomhut @exode? Dat zag ik ergens langskomen en het oogde heel knus en gezellig. O+
pi_195460557
Ik wil ook zo'n lego tafel, gaaf exode.
pi_195460902
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 08:58 schreef _NIKKI_ het volgende:
Hebben jullie ook al verlichting in de boomhut @:exode? Dat zag ik ergens langskomen en het oogde heel knus en gezellig. O+
Nee nog niet, goed idee inderdaad! Wel bezig om verlichting voor de nieuwe winter set van Lego te regelen. Zo raar en een gemiste kans, aan set 10275 zitten kerstlampjes maar dat zijn dus geen echte lampjes. Zo zonde. Dus we gaan zelf freubelen.

Ik ga de boomhut met lampjes meteen opzoeken :D
pi_195462649
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:32 schreef exode het volgende:

[..]

Nee nog niet, goed idee inderdaad! Wel bezig om verlichting voor de nieuwe winter set van Lego te regelen. Zo raar en een gemiste kans, aan set 10275 zitten kerstlampjes maar dat zijn dus geen echte lampjes. Zo zonde. Dus we gaan zelf freubelen.

Gaaf, het elfjeshuis! En de boom kan natuurlijk ook gewoon met witte blaadjes mee jullie kerstdorp in. O+

Ik aas al maanden op de boomhut, maar ik vind 'm zo duur en wij bouwen momenteel de Bugatti Chiron van Technic Lego à +/- 4500 stukjes, dus die moet eerst maar 'ns af. :Y
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:03:49 #74
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195462881
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 09:32 schreef exode het volgende:

[..]

Mijn man heeft ze via AliExpress gekocht.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195463629
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 12:03 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Mijn man heeft ze via AliExpress gekocht.
Ik net ook :D

Ja de Treehouse is duur Nikki, maar hij gaat eruit dus dan wordt ie nog duurder....onze wintersets zijn ook 3 a 4 keer zoveel waard geworden.
De boomhut komt niet in het Kerstdorp, past niet in de set up met uitstraling en ook gewoon niet qua plek. We hebben bijna alle wintersets van Lego.
pi_195505949
Wat is het stil hier :D heb ik het topic gekilld met mijn Lego ;)

We zitten hier in een soort van quarantaine, Juul had gisteren een paar uur koorts. En als we de richtlijnen strikt volgen, moeten we dus 24 uur wachten. Ze ging net naar bed met 38 graden dus ik vrees dat we morgen ook nog allemaal thuis zijn. Geen inval voor klas van mijn vriendin dus die zijn allemaal thuis morgen. Ze gaat wel online van alles met ze doen.
Verder heeft Juul nergens last van al wijst alles op een beginnende verkoudheid (geen snotneus, maar soms wat schor alsof er snot dwars zit ergens).
Morgenavond zouden we met zijn 2tjes uit eten gaan, oppas geregeld etc. Nu maar thuis uit eten als de kinderen op bed liggen.

En verder: wat een ontzettend k%&$^*t weer zeg!
  donderdag 8 oktober 2020 @ 14:23:35 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195506067
Het is echt pokkeweer :Y en toch is op de bank met een dekentje en thee ook wel lekker hoor! O+

Ik kijk de docu over Merlijn en Anthonie Kamerling. O+ Mooi, vind ik!

Hopelijk blijft Juul er zo vrolijk bij en valt het allemaal mee!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 8 oktober 2020 @ 14:28:01 #78
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_195506148
hier lekker gaan wandelen op de hei O+

Gister de docu van Merlijn gezien, echt mooi ja! Maar meteen ook Nu ik je zie bij de bieb gehaald.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_195506162
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:23 schreef BE het volgende:
Het is echt pokkeweer :Y en toch is op de bank met een dekentje en thee ook wel lekker hoor! O+

Ik kijk de docu over Merlijn en Anthonie Kamerling. O+ Mooi, vind ik!

Hopelijk blijft Juul er zo vrolijk bij en valt het allemaal mee!
Ik 'moet' elke dag 10.000 stappen houden vanwege een challenge op het werk. Ik heb zo bila met mijn manager en die gaan we lopend doen (bellend, niet samen lopend). Hopelijk is het dan droog....

Ja ook gezien, ook pas geleden interview in de Volkskrant en de special in de Linda. Niet omdat ik het allemaal perse wilde lezen, gewoon omdat ik die bladen altijd lees :D
Echt indrukwekkend, ik vind Isa echt een topwijf en die kinderen zijn zo...volwassen, zo open en mooi. Heel bijzonder, ook dat ze dingen in Vlinder herkent. Dat lijkt me best heftig eigenlijk en beangstigend.
pi_195506180
Ik was dinsdag naar huis aan het fietsen. En ineens uit het niets een stortbui van jewelste. Stoppen voor regenbroek had ook geen zin. Ik was 3 meter verder en echt al compleet doorweekt.

Beterschap met Juul, Exode.
pi_195506198
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:28 schreef exode het volgende:

[..]

Ik 'moet' elke dag 10.000 stappen houden vanwege een challenge op het werk. Ik heb zo bila met mijn manager en die gaan we lopend doen (bellend, niet samen lopend). Hopelijk is het dan droog....
Wat is Bila
pi_195506256
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:30 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat is Bila
Stomme kantoorterm (hoewel mijn vriendin als juf de term ook gebruikt)
Staat voor Bilateraal overleg, oftewel gewoon een gesprek onder 4 ogen tussen medewerker en manager. Wij hebben die elke 2 weken. Wat speelt er, dingen aftikken etc.
pi_195506274
Wij hebben gisteren / vandaag de complete dakbedekking laten vervangen.
Korte versie van het verhaal.
Bedrijf dat het dak vernieuwd had in 2015 bestaat helaas niet meer.
Andere dakdekker gebeld. Hij constateerde dat alles gewoon los lag.
Verzekering gebeld. Zij vergoeden niks. (Oorzaak niet, gevolg wel. Dus bv stucadoor om binnen alles opnieuw te stuccen ofzo)
Dakdekker opnieuw gebeld en die heeft dus alles vervangen.
pi_195506435
Ik had vanmorgen trouwens een mri scan. En ik moest in dat ding mn mondkapje ophouden. Dat was wel een vreemde ervaring. Mét mondkapje in zo’n smalle buis
pi_195506476
Wat balen Amaranta, was dat bedrijf niet aangesloten bij een garantiefonds of zo? Misschien kan je daar nog wat mee.

Als het een ZZP'er was kan je ook nog persoonlijk aansprakelijk stellen overigens. Je kan altijd even bij je rechtsbijstand informeren.
pi_195506497
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:42 schreef exode het volgende:
Wat balen Amaranta, was dat bedrijf niet aangesloten bij een garantiefonds of zo? Misschien kan je daar nog wat mee.

Als het een ZZP'er was kan je ook nog persoonlijk aansprakelijk stellen overigens. Je kan altijd even bij je rechtsbijstand informeren.
Het was en bedrijf uit België.....
En ik meen dat we geen rechtsbijstand hebben. Niet waar we al onze andere verzekeringen hebben lopen in ieder geval.
pi_195506520
Bestaat het bedrijf niet meer of zijn ze failliet? Als het het eerste is, kan je ze echt nog wel aansprakelijkstellen. Maar het is een hoop gedoe en tijdrovend denk ik. Zonder rechtsbijstand al helemaal.
Misschien eerst proberen met een briefje naar bedrijf als je er uberhaupt een adres van hebt.

Gedoe is het in ieder geval!
pi_195506866
Amaranta wat enorm balen. Dat zijn altijd van die kosten waar je écht niet op zit te wachten en al helemaal niet 5 jaar na het leggen van de dakbedekking. }:|

Mijn man is gisteren getest op corona. Via zijn werkgever kreeg hij commerciële test. Resultaat kwam vanmorgen al binnen: positief. -O- We waren best een beetje verbaasd over de uitslag omdat hij gisteren alleen hoofdpijn en spierpijn had en 37.4°-37.9°. Vanmorgen waren alle klachten verdwenen. Hoe dan ook zitten we met het hele gezin in quarantaine voorlopig en hopen we maar dat niemand anders in het gezin besmet is inmiddels. :{
pi_195507100
Ah nee joh Nikki! Gelukkig heeft hij niet echt klachten nu en hopelijk gaat het jullie voorbij.
Succes daar :*
pi_195507140
Wat balen Nikki! Wij zitten sinds afgelopen vrijdag in quarantaine omdat we contact hadden met iemand die positief getest was op corona. Ondertussen heb ik ook een positieve test en ben ik na een aanloop van vijf dagen wel echt beroerd. Vermoedelijk zitten we nog wel even binnen, want de rest van het gezin moet nog in isolatie blijven als ik klachtenvrij ben.
pi_195507335
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:45 schreef exode het volgende:
Bestaat het bedrijf niet meer of zijn ze failliet? Als het het eerste is, kan je ze echt nog wel aansprakelijkstellen. Maar het is een hoop gedoe en tijdrovend denk ik. Zonder rechtsbijstand al helemaal.
Misschien eerst proberen met een briefje naar bedrijf als je er uberhaupt een adres van hebt.

Gedoe is het in ieder geval!
Het was een bedrijf in België. Telefoonnummer is afgesloten, website is afgesloten.
Volgens de vorige eigenaar van dit huis zijn ze verhuisd naar het noorden van het land.
Ik heb meerdere dakdekkers gebeld met dezelfde naam, maar geen van hen was deze meneer.
Ik weet niet of ze niet meer bestaan of failliet zijn.

Maargoed. Het dak is inmiddels vervangen en betaald....
pi_195507338
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:04 schreef _NIKKI_ het volgende:
Amaranta wat enorm balen. Dat zijn altijd van die kosten waar je écht niet op zit te wachten en al helemaal niet 5 jaar na het leggen van de dakbedekking. }:|

Mijn man is gisteren getest op corona. Via zijn werkgever kreeg hij commerciële test. Resultaat kwam vanmorgen al binnen: positief. -O- We waren best een beetje verbaasd over de uitslag omdat hij gisteren alleen hoofdpijn en spierpijn had en 37.4°-37.9°. Vanmorgen waren alle klachten verdwenen. Hoe dan ook zitten we met het hele gezin in quarantaine voorlopig en hopen we maar dat niemand anders in het gezin besmet is inmiddels. :{
Sterkte met de quarantaine.
pi_195507362
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:17 schreef Cholula het volgende:
Wat balen Nikki! Wij zitten sinds afgelopen vrijdag in quarantaine omdat we contact hadden met iemand die positief getest was op corona. Ondertussen heb ik ook een positieve test en ben ik na een aanloop van vijf dagen wel echt beroerd. Vermoedelijk zitten we nog wel even binnen, want de rest van het gezin moet nog in isolatie blijven als ik klachtenvrij ben.
Wat enorm balen! Hopelijk voel je je snel beter. En de quarantaine van het gezin is wel echt en ding ja. Want jij mag straks alweer naar buiten en zij niet. Dat geldt hier net zo goed.

Bij ons is waarschijnlijk mijn zwager die hier verkouden :( naartoe is gekomen afgelopen weekend de boosdoener. Hij werd een dag later gebeld dat zijn collega een positieve test had.
En ik kan er boos om worden dat hij min of meer verkouden is langsgekomen, maar het is gebeurd en daar doen we nu toch niets meer aan.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:46:02 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195507585
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 14:28 schreef Ynske het volgende:
hier lekker gaan wandelen op de hei O+

Gister de docu van Merlijn gezien, echt mooi ja! Maar meteen ook Nu ik je zie bij de bieb gehaald.
Ik had het boek meteen besteld toen ik wist dat het uit zou komen en meteen gelezen. Mooi ook! O+

Boh _Nikki_ Ben je mooi klaar mee zeg! :o -O-
pi_195507680
Sterkte Nikki en Cholula :*
  donderdag 8 oktober 2020 @ 15:57:55 #96
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195507723
Pff, ik kreeg gelukkig deze week een negatieve uitslag. Wat bijna een wonder is als je de cijfers in mijn stad bekijkt. Sterkte in quarantaine, @Cholula en @_NIKKI_!

[ Bericht 22% gewijzigd door Mariposas op 08-10-2020 16:00:08 (e) ]
pi_195507976
Nee ai wat vervelend Cholula!
Misschien zit je er helemaal niet op te wachten, negeer het dan gewoon maar vitamince C en D bommen hielpen bij mij om snel weer op de been te zijn. Het wordt nu ook in ziekenhuizen gegeven. Mij als referentiekader is misschien niet goed, maar ik heb wsl gewoon pech gehad met het herstel nadat ik ziek was.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 16:17:00 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_195508040
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 15:17 schreef Cholula het volgende:
Oh jee! Jij ook! :o
Sterkte!!
pi_195508977
Ai, sterkte allemaal!
Oudste kind is hier nu al 2 weken ziekish, mijn middelste volgde afgelopen weekend, en ook ik ben flink ziek geweest.
Nu heb ik mijn jongste besmet en middelste heeft alweer koorts.

Helaas voor zowel mij als oudste geen test kunnen regelen :o
Telefonisch zijn ze steeds niet bereikbaar vanwege drukte, en via internet krijg ik of geen testplaats, of dingen als Zaandam enzo.. Dat gaat echt niet werken.
Dus wij zijn gewoon allemaal thuis, behalve m'n partner, die gaat morgen weer werken want die mag alleen thuis blijven als hij zelf klachten heeft..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 8 oktober 2020 @ 17:10:29 #100
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195509054
Het is inderdaad erg lastig doorkomen @pinquit.
Tips: via DigiD meerdere malen proberen, steeds terug gaan naar de pagina waar je de postcode invult. Dit moet je soms echt wel 20 keer doen. Telefonisch hadden wij het meeste succes tussen 09:00 en 10:00 uur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')