Ik lees ook steeds dat de tijdsduur dat je in de buurt van een besmet persoon bent belangrijk zou zijn?quote:
Door het nauwe contact van veel mensen op dat event. Ze hielden zich niet aan de 1,5 meter afstand op elkaar. Het virus kan in de buitenlucht in principe alleen 1 op 1 overgedragen worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:42 schreef tesssssssss het volgende: [..] Nou er is dus een vermoeden dat dat een "superspread-event" was.
Ja, maar zoals ik al in een eerdere post aangaf, zegt dat niet zoveel over de veiligheid van buiten versus de veiligheid van binnen. Wáár mensen besmet raken, hangt namelijk af van waar mensen zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:54 schreef Jed1Gam het volgende:
Speciaal voor de "buiten is niet safe, buiten is hetzelfde als binnen" roepers.
Onderzoek: nauwelijks kans op besmetting in buitenlucht. Veruit de meeste besmettingen vinden plaats in huis en in het openbaar vervoer, constateren de onderzoekers.
Tuurlijk is de kans op besmetting buiten een stuk kleiner. Probleem is als mensen dat gaan door vertalen als "oh we kunnen gerust hutje mutje op elkaar staan, elkaar omhelzen, enzovoort, omdat we buiten zijn".quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:54 schreef Jed1Gam het volgende:
Speciaal voor de "buiten is niet safe, buiten is hetzelfde als binnen" roepers.
Onderzoek: nauwelijks kans op besmetting in buitenlucht. Veruit de meeste besmettingen vinden plaats in huis en in het openbaar vervoer, constateren de onderzoekers.
https://www.volkskrant.nl(...)lijks%20besmettelijk.
Dit principe bestaat niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:52 schreef erkel het volgende:
[..]
Het virus kan in de buitenlucht in principe alleen 1 op 1 overgedragen worden.
Je vergeet ventilatie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:58 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, maar zoals ik al in een eerdere post aangaf, zegt dat niet zoveel over de veiligheid van buiten versus de veiligheid van binnen. Wáár mensen besmet raken, hangt namelijk af van waar mensen zijn.
Drie redenen waarom de meeste besmettingen binnen zijn en waarom dat niets zegt over de veiligheid van buiten/binnen:
- Mensen zijn het grootste deel van de tijd binnen.
- Mensen zijn buiten voornamelijk vluchtig in de nabijheid van anderen (passeren over straat bijvoorbeeld) terwijl mensen binnen voornamelijk zitten en dan langdurig bij dezelfde mensen in de buurt zijn.
- Buiten is meer ruimte dus daar heeft men automatisch meer afstand tot anderen.
Als je echter buiten hetzelfde gevaarlijke gedrag vertoont als binnen, door bijvoorbeeld dicht op elkaar te gaan zitten voor langere tijd, dan kun je net zo goed besmet raken als binnen.
Via aerosolen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:00 schreef erkel het volgende:
[..]
Vertel eens, hoe wordt je dan besmet in de buitenlucht?
je kan wel besmet raken, maar de viruslading is minimaal door verdunning van de buitenlucht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:00 schreef erkel het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker belangrijk. Stel dat je elke 10 seconde (1 a 2x ademen) dat je bij een besmettelijk iemand in de buurt bent, een minimie kans p hebt om besmet te raken. Als je dan 1000 seconden bij iemand in de buurt bent, is de kans dat je besmet raakt 100*p, terwijl als je iemand vluchtig passeert is die kans nog steeds maar 'p'.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:52 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik lees ook steeds dat de tijdsduur dat je in de buurt van een besmet persoon bent belangrijk zou zijn?
In dit geval zaten mensen voor langere tijd dicht bij elkaar. En op straat passeer je elkaar vluchtig.
Noem me onwetend, maar hoe zwaar weegt dit?
Gokje, Turks/Marokkaans?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:02 schreef groenen het volgende:
Gisteren een huwelijk met 180 beëindigd in Tilburg.
Op dezelfde manier als binnen. Besmettelijke mensen verspreiden virusbevattende druppels die op je terecht komen en uiteindelijk je lichaam in komen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:00 schreef erkel het volgende:
[..]
Buitenlucht is niet 'bijzonder' en 'verdund' dus ook niet anders dan binnenlucht. Lucht is lucht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je kan wel besmet raken, maar de viruslading is minimaal door verdunning van de buitenlucht.
Als je heel lang met een besmet persoon op zeer korte afstand praat krijg je gewoon " de volle lading" virus binnen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja, dat is zeker belangrijk. Stel dat je elke 10 seconde (1 a 2x ademen) dat je bij een besmettelijk iemand in de buurt bent, een minimie kans p hebt om besmet te raken. Als je dan 1000 seconden bij iemand in de buurt bent, is de kans dat je besmet raakt 100*p, terwijl als je iemand vluchtig passeert is die kans nog steeds maar 'p'.
Daar bovenop komt nog dat de hoeveelheid virusmateriaal waarmee je in contact komt, groter kan zijn als je langere tijd bij iemand in de buurt bent, omdat het stapelt over tijd; het kan zijn dat dit het verschil betekent tussen besmet raken en niet besmet raken. Dit effect is er niet als je iemand passeert, dan moet de besmetting 'in 1x lukken'.
binnen is maar een beperkt aantal kubieke metersquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als binnen. Besmettelijke mensen verspreiden virusbevattende druppels die op je terecht komen en uiteindelijk je lichaam in komen.
[..]
Buitenlucht is niet 'bijzonder' en 'verdund' dus ook niet anders dan binnenlucht. Lucht is lucht.
Jaquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Is dat verschil echt zo gigantisch?
Die concentratie virusdeeltjes in de buitenlucht neemt natuurlijk veel sneller af als in een dicht hok.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Daar bovenop komt nog dat de hoeveelheid virusmateriaal waarmee je in contact komt, groter kan zijn als je langere tijd bij iemand in de buurt bent, omdat het stapelt over tijd; het kan zijn dat dit het verschil betekent tussen besmet raken en niet besmet raken. Dit effect is er niet als je iemand passeert, dan moet de besmetting 'in 1x lukken'.
En de verplaatsing van lucht is anders dan buiten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
binnen is maar een beperkt aantal kubieke meters
Via aerosolen kan het in theorie inderdaad, bij windstille en droge omstandigheden, maar kans is zeer klein. Door uitgestoten (grotere) druppels van de besmetter die je uiteindelijk in je mond of ogen krijgt, is de kans veel groter. Maar dan houd je je dus niet aan de 1,5 meter afstand.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je kan wel besmet raken, maar de viruslading is minimaal door verdunning van de buitenlucht.
Dit zijn excessen, ik weet het.. maar 180 mensen!quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:02 schreef groenen het volgende:
Nee, dat was op dat "Rose Garden Event" ook niet het gevalquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:07 schreef erkel het volgende:
[..]
Via aerosolen kan het in theorie inderdaad, bij windstille en droge omstandigheden, maar kans is zeer klein. Door uitgestoten (grotere) druppels van de besmetter die je uiteindelijk in je mond of ogen krijgt, is de kans veel groter. Maar dan houd je je dus niet aan de 1,5 meter afstand.
180 boetes uitgedeeld neem ik aan?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:02 schreef groenen het volgende:
Natuurlijk is buitenlucht wel anders dan de lucht binnenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Op dezelfde manier als binnen. Besmettelijke mensen verspreiden virusbevattende druppels die op je terecht komen en uiteindelijk je lichaam in komen.
[..]
Buitenlucht is niet 'bijzonder' en 'verdund' dus ook niet anders dan binnenlucht. Lucht is lucht.
Nee, Google maar eens op het open air factir. Al lang geleden ontdekt maar nooit een afdoende verklaring voor gevonden. Maar het effect zelf bestaat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:04 schreef VoMy het volgende:
[..]
Geen enkele..quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:09 schreef hooibaal het volgende:
[..]
180 boetes uitgedeeld neem ik aan?
Ze omhelsden en kusten elkaarquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:08 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, dat was op dat "Rose Garden Event" ook niet het geval
Er was geen 1,5 meter afstand tussen de stoelen, en ze omhelsden en kusten elkaar.quote:
Ik snap niet zo goed dat de handhaving hierop zo mild is. Ik ben niet per se voorstander van iedereen een boete geven, maar zo'n tent kun je toch gewoon gelijk sluiten onder het mom van onverantwoordelijk gedrag? En dat bruidspaar mag sowieso wel een boete krijgen. Gelijk het huwelijksfeest verpest.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:02 schreef groenen het volgende:
Hier bij de supermarkt werd door het personeel bij de ingang verteld dat ze het binnenkort gaan verplichten. Dan moet je wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:10 schreef PippenScottie het volgende:
De helft van de mensen draagt nu mondkapjes bij mijn lokale supermarkt. Fascinerend wel, dat ze nu opeens we gedragen worden.
Precies. Dus we zeggen hetzelfdequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er was geen 1,5 meter afstand tussen de stoelen, en ze omhelsden en kusten elkaar.
Allebei niet goed als je besmetting wilt voorkomen.
Daarmee tellen ze het aantal bezoekers binnen toch? Tenminste, dat was in het voorjaar de redenering.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:11 schreef Breekfast het volgende:
Is er trouwens al meer wetenschappelijk bewijs over de rol van besmetting via aanraking van oppervlakten?
Je wordt bij elke winkel nu zo'n beetje gedwongen om of een winkelwagen of een mandje te pakken, die vaak heel vluchtig even worden schoongemaakt.
Als ik dan weer buiten sta raak ik mijn gezicht weer aan als ik het mondkapje af doe. Ik snap die verplichting om overal maar een mandje te moeten pakken niet zo.
Omdat de meesten gewoon vertrouwen hebben in de regels die het kabinet en het OMT voorstellen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:10 schreef PippenScottie het volgende:
De helft van de mensen draagt nu mondkapjes bij mijn lokale supermarkt. Fascinerend wel, dat ze nu opeens we gedragen worden.
Maar dat zegt niet zoveel over het verschil tussen buitenbesmettingskansen en binnen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Van alle besmettingen heeft slechts 1 op de 7000 in de buitenlucht plaats volgens onderzoek.
Nee want de besmettende druppels zijn zo zwaar dat ze sowieso binnen een paar seconde op de grond belanden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die concentratie virusdeeltjes in de buitenlucht neemt natuurlijk veel sneller af als in een dicht hok.
Ja sommige lagen ook nog bij elkaar in bed.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Er was geen 1,5 meter afstand tussen de stoelen, en ze omhelsden en kusten elkaar.
Allebei niet goed als je besmetting wilt voorkomen.
Klopt ja.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die concentratie virusdeeltjes in de buitenlucht neemt natuurlijk veel sneller af als in een dicht hok.
Hier wordt nog veel beredeneert vanuit het idee dat het virus springt van de 1 op de ander, dat is de praktijk natuurlijk niet zo.
https://www.volkskrant.nl(...)nergens-op~b183cdef/quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:11 schreef Breekfast het volgende:
Is er trouwens al meer wetenschappelijk bewijs over de rol van besmetting via aanraking van oppervlakten?
Je wordt bij elke winkel nu zo'n beetje gedwongen om of een winkelwagen of een mandje te pakken, die vaak heel vluchtig even worden schoongemaakt.
Als ik dan weer buiten sta raak ik mijn gezicht weer aan als ik het mondkapje af doe. Ik snap die verplichting om overal maar een mandje te moeten pakken niet zo.
In het artikel wordt gelinkt naar enkele wetenschappelijke publicaties.quote:Dat stelt hoogleraar microbiologie Emanuel Goldman van de Amerikaanse Rutgers Universiteit, zaterdag in artsenblad The Lancet Infectious Diseases, na weging van het beschikbare bewijs. Studies die aantonen dat het coronavirus uren tot zelfs dagen kan overleven op een glad oppervlak zoals een winkelwagentje, een bureau of een liftknopje, ‘hebben weinig overeenkomst met de echte wereld’, constateert de wetenschapper.
Ja, ik heb gisteren op CNN gezien dat ze nog veel meer besmettingen verwachten afkomstig van dat event.quote:
CNN is niet zo gek op Trump dus is het ook wel een beetje wishful thinking.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:14 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, ik heb gisteren op CNN gezien dat ze nog veel meer besmettingen verwachten afkomstig van dat event.
Ik heb ook Joe Biden zijn toespraak gezien met zijn mondkapje, met (bij wijze van spreken) bijna de grootte van een laken.
Was echt veelzeggend.
Oppervlaktebesmettingen spelen maar een kleine rol. Je moet echt als besmet persoon net inje hand geniest hebben, daarmee een karretje vast pakken en dan moet er iemand anders meteen na jou dat karretje nemen en aan zijn gezicht gaan zitten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:11 schreef Breekfast het volgende:
Nee, maar ik kan bijna geen nieuwszender meer vinden die een beetje opbjectief is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:17 schreef Xqtress het volgende:
[..]
CNN is niet zo gek op Trump dus is het ook wel een beetje wishful thinking.
Ik hoor ze zelden over de kans van besmettingen bij demonstraties van BLM.
Dank voor de linkquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:14 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)nergens-op~b183cdef/
Onzin is het.
[..]
In het artikel wordt gelinkt naar enkele wetenschappelijke publicaties.
Ik hoor eigenlijk alleen maar dat het op alle fronten verslechterd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:19 schreef ZaZoe het volgende:
Gaat lekker overal,
Corona-uitbraak bij RKC: duel met PEC Zwolle afgelast
Bron: Telegraaf
In ideale laboratorium omstandigheden is het theoretisch mogelijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:11 schreef Breekfast het volgende:
Meh, de maatregelen zijn net verscherpt en het effect daarvan wordt pas in de loop van komende week voorzichtig verwacht.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:20 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik hoor eigenlijk alleen maar dat het op alle fronten verslechterd.
Lijkt mij een kwestie van tijd dat de maatregelen gaan worden aangepast.
Gaat wel hard zo met die sportteams ja. Ook in amateurvoetbal en in volleybal veel teams met besmettingen die zijn afgelast. Feyenoord had trouwens ook 2 positieve gevallen toch?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:19 schreef ZaZoe het volgende:
Gaat lekker overal,
Corona-uitbraak bij RKC: duel met PEC Zwolle afgelast
Bron: Telegraaf
Is ook lastig, zeker in deze enorme rommelige onzekere wereld.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:19 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nee, maar ik kan bijna geen nieuwszender meer vinden die een beetje opbjectief is.
Maar bij CNN willen ze Joe Biden duidelijk als volgende president, ja . Daar hoef je geen Peter. R. de Vries voor te zijn, om dat te zien.
Melania en Trump worden behandeld in een militair hospitaal. Trump met een experimentele cocktail.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:00 schreef tesssssssss het volgende:
Heeft iemand toevallig nog een update gezien of gelezen over de toestand van Trump?
(dus zijn gezondheid)
Klopt. I.v.m. privacy is niet verteld wie het zijn. Morgen zullen we het weten want ze zitten uiteraard niet bij de selectiequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Gaat wel hard zo met die sportteams ja. Ook in amateurvoetbal en in volleybal veel teams met besmettingen die zijn afgelast. Feyenoord had trouwens ook 2 positieve gevallen toch?
Klopt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:20 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Ik hoor eigenlijk alleen maar dat het op alle fronten verslechterd.
Lijkt mij een kwestie van tijd dat de maatregelen gaan worden aangepast.
quote:Maasstad Ziekenhuis schaalt reguliere zorg af, beddentekort dreigt vanwege coronapatiënten
Het Maasstad Ziekenhuis gaat vanaf maandag een deel van de reguliere ziekenhuisafspraken afzeggen. Vanwege de toestroom aan covid-19-patiënten dreigt in het Rotterdamse ziekenhuis een tekort aan bedden te ontstaan.
https://www.ad.nl/rotterd(...)apatienten~a7826e89/
Je ontkent dus blijkbaar het risico van virusdragende aerosolen. Alle cijfers van binnenbesmettingen wijzen op iets anders. Alle rijtjes die je hier plaatst ten spijt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:13 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar dat zegt niet zoveel over het verschil tussen buitenbesmettingskansen en binnen.
[..]
Nee want de besmettende druppels zijn zo zwaar dat ze sowieso binnen een paar seconde op de grond belanden.
eindelijk iemand die het snaptquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:09 schreef erkel het volgende:
[..]
Natuurlijk is buitenlucht wel anders dan de lucht binnenBuiten vind continu verversing en uitwisseling plaats met nieuw aangevoerde lucht. Binnen is dat (inclusief ventilatie) veel minder.
Is ook gebaseerd op zo'n bruiloft van 180 man.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Meh, de maatregelen zijn net verscherpt en het effect daarvan wordt pas in de loop van komende week voorzichtig verwacht.
Niemand van die 180 man heeft ook een boete gehad en niemand heeft ook zijn of haar gegevens moeten geven. De politie heeft alleen het feest beëindigt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:24 schreef Xqtress het volgende:
[..]
Is ook gebaseerd op zo'n bruiloft van 180 man.
De verantwoording bij de mensen zelf leggen werkt gewoon niet. Dat is wel duidelijk.
En waarom zou je ook? Er zijn nauwelijks consequenties.
Marsman en Burgerquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:23 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Klopt. I.v.m. privacy is niet verteld wie het zijn. Morgen zullen we het weten want ze zitten uiteraard niet bij de selectie
Vanmorgen een uitwedstrijd van mijn zoon. Op de vereniging waar we waren was het wel goed geregeld qua registratie, aanmelden en het uiteen zetten van de looppaden e.d. Maar langs het veld zag je mensen gewoon weer bij elkaar staanquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Die foto’s op NOS.nl van ouders die buiten de hekken van sportparken alsnog hutjemutje staan te kijken naar de sportwedstrijden van hun kinderen..ik moet er ergens wel om lachen hoe inventief sommige mensen zijn.
Uiteraard, aangezien de invloed daarvan overduidelijk beperkt is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:24 schreef erkel het volgende:
[..]
Je ontkent dus blijkbaar het risico van virusdragende aerosolen.
Hahahahahahahaha. Nee.quote:Alle cijfers van binnenbesmettingen wijzen op iets anders.
Dank jequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Melania en Trump worden behandeld in een militair hospitaal. Trump met een experimentele cocktail.
Verder heeft Trump getweet dat hij denkt dat het goed met hem gaat.
Goat verslaat the China plague wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:29 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dank je![]()
Owh hij heeft getweet, gelukkig, gisteren had hij 16 uur aan een stuk niet getweet.
Dus toen maakte ik me wel zorgen.
Ik vind het nogal dom. En tegendraads.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Die foto’s op NOS.nl van ouders die buiten de hekken van sportparken alsnog hutjemutje staan te kijken naar de sportwedstrijden van hun kinderen..ik moet er ergens wel om lachen hoe inventief sommige mensen zijn.
Dat zeiden ze ook serieus zo op CNN:quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Goat verslaat the China plague wel.
Welk onderzoek?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja
Van alle besmettingen heeft slechts 1 op de 7000 in de buitenlucht plaats volgens onderzoek.
Zou wat zijn als ze dat wel wist.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Welk onderzoek?
Is wel lastiger vast te stellen lijkt me. Het RIVM vraagt wel naar de setting, bijvoorbeeld feestjes etc., zou best een nuttige toevoeging zijn of dat volledig buiten plaatsvond. Zelfs Marion Koopmans weet dat namelijk nog niet:
[ twitter ]
Ben benieuwd wat ervoor zorgt dat nu een ondercapaciteit is van gewone ziekenhuisbedden en niet meer ic-bedden. In hoeverre is dat verhogen van de ic-capaciteit, en in hoeverre verbeterde behandeling pre-ic?quote:
Corona patiënten moet je altijd isoleren. Dus of het nu ic-bedden zijn of reguliere, je bent altijd de hele afdeling kwijt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat ervoor zorgt dat nu een ondercapaciteit is van gewone ziekenhuisbedden en niet meer ic-bedden. In hoeverre is dat verhogen van de ic-capaciteit, en in hoeverre verbeterde behandeling pre-ic?
Tuurlijk is het dom. Straks niet huilen als amateursport opnieuw geannuleerd gaat worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het nogal dom. En tegendraads.
En maar roepen om maatregelen, niet zelf mondkapjes gaan dragen als men dat zo belangrijk vindt, maar als er dan maatregelen komen, dan doen we lekker tegendraads.
https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~b28c006b/quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Welk onderzoek?
Is wel lastiger vast te stellen lijkt me. Het RIVM vraagt wel naar de setting, bijvoorbeeld feestjes etc., zou best een nuttige toevoeging zijn of dat volledig buiten plaatsvond. Zelfs Marion Koopmans weet dat namelijk nog niet:
[ twitter ]
quote:‘Je moet altijd een beetje oppassen, de ene buitenlucht is niet de andere’, zegt hoogleraar klinische virologie Louis Kroes (LUMC), doelend op overdekte tenten en afgeschermde terrassen. ‘Maar in de normale buitenwereld gaat het je echt niet lukken het virus over te dragen. Er is gewoon geen bewijs dat dit soort respiratoire virussen in de buitenlucht kunnen worden overgedragen op een manier die ook maar enigszins relevant is voor de epidemie.’
En dan zijn de kinderen er mede de dupe van.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tuurlijk is het dom. Straks niet huilen als amateursport opnieuw geannuleerd gaat worden.
MIsschien dat ze dan dit Rose Garden Event eens moeten onderzoeken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:43 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)uitenlucht~b28c006b/
[..]
Het kan prima hetzelfde verhaal zijn als met die jongeren in Dokkum, die zogenaamd op het terras besmet geraakt waren maar vervolgens wel naar dezelfde wc zijn geweest en allerlei andere activiteiten in de binnenruimte gezamenlijk hebben ondernomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
MIsschien dat ze dan dit Rose Garden Event eens moeten onderzoeken.
Wie weet wat daar nog uit komt.
Een Amerikaanse bijeenkomst van Republikeinen onderzoeken, en jij verwacht dat de uitkomst betrouwbaar zal zijn?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Op Twitter staat ook een foto dat de besmette mensen buiten allemaal bij elkaar zaten op rij 1 en 2 zowat. Dat is geen sluitend bewijs, maar wel toevallig..quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toevallig ook voornamelijk mensen die nauw met elkaar samenwerken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Op Twitter staat ook een foto dat de besmette mensen buiten allemaal bij elkaar zaten op rij 1 en 2 zowat. Dat is geen sluitend bewijs, maar wel toevallig..
Ik sta er morgen ook zo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het nogal dom. En tegendraads.
En maar roepen om maatregelen, niet zelf mondkapjes gaan dragen als men dat zo belangrijk vindt, maar als er dan maatregelen komen, dan doen we lekker tegendraads.
Ik was net op het sportpark, verbazingwekkend hoe weinig afstand er wordt gehouden tussen de toeschouwersquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:42 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tuurlijk is het dom. Straks niet huilen als amateursport opnieuw geannuleerd gaat worden.
Er waren dus veel toeschouwers? Apart..quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik was net op het sportpark, verbazingwekkend hoe weinig afstand er wordt gehouden tussen de toeschouwers
serieus, het kwartje is nog steeds niet gevallen hoor bij veel mensen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er waren dus veel toeschouwers? Apart..
wat een faal van het RIVM, OMT en regering.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:01 schreef Elan het volgende:
https://www.ad.nl/rotterd(...)apatienten~a7826e89/
En op dit punt mochten we dus nooit meer terecht komen
Een op de 6 legt de maatregelen toch ook gewoon compleet naast zich neer, dat werd hier gepost....quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus, het kwartje is nog steeds niet gevallen hoor bij veel mensen.
Ik train een jeugdteam, dus de ouders van de tegenstanders waren mee. Maar die staan gewoon bij elkaar alsof er nooit corona heeft bestaanquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:58 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er waren dus veel toeschouwers? Apart..
Dat mag je gewoon zeggen hoor. Blijkt immers ook uit de cijfers.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik train een jeugdteam, dus de ouders van de tegenstanders waren mee. Maar die staan gewoon bij elkaar alsof er nooit corona heeft bestaan
(En misschien mag ik het niet zeggen, maar ik merk sowieso dat er weinig rekening mee gehouden wordt door de allochtone medemens)
Dat was een onderzoek van het rivm zelf.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Een op de 6 legt de maatregelen toch ook gewoon compleet naast zich neer, dat werd hier gepost....
https://www.ad.nl/binnenl(...)t-iets-mis~aca1bb5b/
Er is veel te laat ingegrepen, toen we vrij snel naar de 1000 positieve tests gingen, het testprotocol en BCO vastliepen, en de "R" naar 1.1 hadden er direct harde maatregelen genomen moeten worden. Op lokaal niveau eigenlijk al veel eerder als je kijkt naar de dashboardwaarden voor Rotterdam, Amsterdam en Den Haag..quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een faal van het RIVM, OMT en regering.
Hoe kun je het de regering verwijten als complete bevolkingsgroepen lak hebben aan alle regels die al vanaf het begin gelden?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:02 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat een faal van het RIVM, OMT en regering.
Dat is gewoon echt niet slim.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:05 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dat was een onderzoek van het rivm zelf.
Het draagvlak was best hoog (90% thuisblijven bij klachten).
Maar vervolgens gaan mensen bij klachten alsnog naar buiten.
Ik herken mezelf er ook wel in, ik heb een lichte verkoudheid maar ga ook gewoon boodschappen doen.
Bij vrienden/sport meld ik het wel en als ze geen risico willen lopen blijf ik thuis.
Maar bij een jeugdteam zou je max 3 extra ouders verwachten naast de begeleiding. Heb het idee dat dat ook genegeerd wordt en er veel meer ouders mee gaan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:02 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik train een jeugdteam, dus de ouders van de tegenstanders waren mee. Maar die staan gewoon bij elkaar alsof er nooit corona heeft bestaan
(En misschien mag ik het niet zeggen, maar ik merk sowieso dat er weinig rekening mee gehouden wordt door de allochtone medemens)
Klopt, waren zeker met 8. Voor ieder kind 1 ouder. Niet samengereden in 1 autoquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:09 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Maar bij een jeugdteam zou je max 3 extra ouders verwachten naast de begeleiding. Heb het idee dat dat ook genegeerd wordt en er veel meer ouders mee gaan.
niet snel genoeg met hardere maatregelen ingegrepenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe kun je het de regering verwijten als complete bevolkingsgroepen lak hebben aan alle regels die al vanaf het begin gelden?
Ouders van de tegenstander mogen er gewoon bij zijn , deze vallen onder chauffeur (per vereniging aantal verschillend)quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:01 schreef Predator40 het volgende:
[..]
serieus, het kwartje is nog steeds niet gevallen hoor bij veel mensen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Klopt, waren zeker met 8. Voor ieder kind 1 ouder. Niet samengereden in 1 auto
Vereniging gaan daar een maximum aan stellen bv 5 inc stafquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]opnieuw een maatregel die dus geen stand gaat houden
Je ziet het eigenlijk overal, van alle intelligentie en begrip van maart (wat feitelijk primair gevoelens van schrik en angst zijn geweest) is amper iets over. Tenzij de ziekenhuizen echt drastisch gaan meevallen zullen we straks wel weer gezellig in lockdown zitten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:14 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]opnieuw een maatregel die dus geen stand gaat houden
met de feestdagen......dat gaat wat worden hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Je ziet het eigenlijk overal, van alle intelligentie en begrip van maart (wat feitelijk primair gevoelens van schrik en angst zijn geweest) is amper iets over. Tenzij de ziekenhuizen echt drastisch gaan meevallen zullen we straks wel weer gezellig in lockdown zitten.
Naast Irma , ook maar ondertiteling in het Pools Russisch Roemeens Bulgaars Turks en Marokkaansquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:07 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe kun je het de regering verwijten als complete bevolkingsgroepen lak hebben aan alle regels die al vanaf het begin gelden?
Is al verbodenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:19 schreef THEFXR het volgende:
ik zie alweer een verbod in aantocht: vuurwerk verbieden omdat anders de zkh overstromen.
Om dat te doen had Corona niet eens een reden moeten zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:19 schreef THEFXR het volgende:
ik zie alweer een verbod in aantocht: vuurwerk verbieden
En juist degenen die stelselmatig alle regels negeren, zijn ook degenen die straks het hardst lopen te janken als er weer een hoop dingen stilgelegd cq gesloten gaan worden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Je ziet het eigenlijk overal, van alle intelligentie en begrip van maart (wat feitelijk primair gevoelens van schrik en angst zijn geweest) is amper iets over. Tenzij de ziekenhuizen echt drastisch gaan meevallen zullen we straks wel weer gezellig in lockdown zitten.
een IQ van onder de 90/95 verbieden scheelt ook veel ziekenhuis opnames.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:19 schreef THEFXR het volgende:
ik zie alweer een verbod in aantocht: vuurwerk verbieden omdat anders de zkh overstromen.
Dan is de IC leeg inderdaad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een IQ van onder de 90/95 verbieden scheelt ook veel ziekenhuis opnames.
Ik betwijfel het, het Witte Huis zegt nog steeds dat maskers dragen optioneel is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 11:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Vooral dit inderdaad. Stoelen stonden gewoon dicht op elkaar ook.
Zou dit nu een eyeopener zijn voor de Republikeinen en zouden ze nu toch anders in deze hele toestand staan?
Jaap's invloed gaat ver.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, het Witte Huis zegt nog steeds dat maskers dragen optioneel is.
Ik leef nog steeds zoals in maart, maar ik mis het zonlicht ook wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:47 schreef VacaLoca het volgende:
Begin nu met de donkerdere dagen en afname buitenactiviteiten nu toch wel wat somber te worden en langzaam gaan waken dat het inactieve thuisleven (werk sinds maart thuis) niet schadelijker wordt dan de corona die ik netjes probeer te ontlopen so far.
Mn omgeving heeft allang opgegeven.. voor mij begint het ook wel kwestie te worden van hoe lang gaat dit alles nog duren..
Bij ons ook idd de komende 3 weken geen voetbalquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:14 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Ouders van de tegenstander mogen er gewoon bij zijn , deze vallen onder chauffeur (per vereniging aantal verschillend)
Hier op het sportpark vanochtend echt keurig , geen ouders gezien van thuis teams , wel van de tegenstanders
Nu is er 3 of 4 weken tot jo13 geen voetbal.
Waardoor ook veel rustiger
Ook zonder corona vind ik naar kantoor gaan in de wintermaanden een ramp in Nederland. 's ochtends met donker richting werk en 's avonds in het donker weer terug naar huis. Maar meestal vermaak ik mij in de winter wel met naar Ajax gaan en het fantaseren/nadenken over de reisjes voor in de lente/zomer. Dat is nu ook weggevallen, dus ik snap je gevoel wel een beetje.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:47 schreef VacaLoca het volgende:
Begin nu met de donkerdere dagen en afname buitenactiviteiten nu toch wel wat somber te worden en langzaam gaan waken dat het inactieve thuisleven (werk sinds maart thuis) niet schadelijker wordt dan de corona die ik netjes probeer te ontlopen so far.
Mn omgeving heeft allang opgegeven.. voor mij begint het ook wel kwestie te worden van hoe lang gaat dit alles nog duren..
Benieuwd naar het doel om bepaalde gevolgen of aspecten daarvan nader uit te (willen) diepen ?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 03:21 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk vanuit de gebruiker gezien. Wat voor terechte medische aandoeningen kunnen mensen hebben dat een mondkapje gevaarlijk/schadelijk voor ze is?
Eczeem of iets dergelijks kan ik me voorstellen, maar komt dat veel voor?
Astma ofzo geloof ik niet. Je stikt niet van een mondmasker, het is hoogstens zeer oncomfortabel omdat je gevoelsmatig minder zuurstof krijgt.
Zo bedoelde ik het. Heb je voorbeelden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor redenen om een masker al of niet te dragen, is dat simpel:
1) Volg de instructies op waar dat MOET van de (plaatselijke) autoriteiten of verzorgers (bij wilsonbekwamen).
2) Gebruik de eigen inschatting en mogelijkheden (masker dragen mag nu bijna altijd en overal).
NB: Een arts zal een patiënt doorgaans niet snel verplichten tot het langdurig dragen van een (niet) medisch mondmasker."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Maak het thuis gezellig is de missie nuquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ook zonder corona vind ik naar kantoor gaan in de wintermaanden een ramp in Nederland. 's ochtends met donker richting werk en 's avonds in het donker weer terug naar huis. Maar meestal vermaak ik mij in de winter wel met naar Ajax gaan en het fantaseren/nadenken over de reisjes voor in de lente/zomer. Dat is nu ook weggevallen, dus ik snap je gevoel wel een beetje.
Heb je geen hobby waar je normaal niet aan toe komt?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:47 schreef VacaLoca het volgende:
Trump is ineens hersteld en dat vaccin gaat de wereld reddenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Melania en Trump worden behandeld in een militair hospitaal. Trump met een experimentele cocktail.
Verder heeft Trump getweet dat hij denkt dat het goed met hem gaat.
Oh dat komt wel goed hoor, in een depressie zal ik niet zo snel raken. Ben sinds 4 maanden flink aan het sporten, ook aantal apps speciaal voor thuis, dat is wel echt een motivator. Daarnaast kan ik mij prima vermaken met games en boeken, dus die winter komen we echt wel door. Maar kan wel begrijpen dat het uitzichtloze en onzekere vooral deprimerend is. Als we allemaal gegarandeerd zouden weten dat vanaf april alles normaal is dan denk ik dat de meeste dit nog wel even kunnen uitzitten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:12 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Maak het thuis gezellig is de missie nu
Zolang iedereen veel thuis is kan Corrie ook niet echt rondwanen
legogod.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb je geen hobby waar je normaal niet aan toe komt?
Heb zelf het gamen weer opgepikt, hoewel ik dat de afgelopen 5 jaar amper deed (want ja, er zijn normaal gesproken toch wel leukere/belangrijkere dingen in het leven dan in je eentje als een autist naar een scherm te staren)
Mijn moeder heeft heerlijk kansloos inmiddels al voor iets van 1500 euro "volwassen" lego gekocht.
Flight simulator , kan je uren dagen doenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Heb zelf het gamen weer opgepikt, hoewel ik dat de afgelopen 5 jaar amper deed (want ja, er zijn normaal gesproken toch wel leukere/belangrijkere dingen in het leven dan in je eentje als een autist naar een scherm te staren)
Mijn moeder heeft heerlijk kansloos inmiddels al voor iets van 1500 euro "volwassen" lego gekocht.
Flight simulator , kan je uren dagen doenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt idd , we missen het normale normaal hahahaquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:14 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Oh dat komt wel goed hoor, in een depressie zal ik niet zo snel raken. Ben sinds 4 maanden flink aan het sporten, ook aantal apps speciaal voor thuis, dat is wel echt een motivator. Daarnaast kan ik mij prima vermaken met games en boeken, dus die winter komen we echt wel door. Maar kan wel begrijpen dat het uitzichtloze en onzekere vooral deprimerend is. Als we allemaal gegarandeerd zouden weten dat vanaf april alles normaal is dan denk ik dat de meeste dit nog wel even kunnen uitzitten.
Weet je wel hoe groot die staatsschuld is? Dan zullen ze nog wel een COVIDje of 1000 nodig hebben vooral omdat COVID de VS al 3 triljoen aan leningen heeft gekost.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:13 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Trump is ineens hersteld en dat vaccin gaat de wereld redden
En de Usa vult hun zakken , althans daar betalen ze een deel van hun staatsschuld mee af, is mijn voorspelling
Je hersteld niet met een vaccin. Je voorkomt het met een vaccin en voor trump is dat al te laat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:13 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Trump is ineens hersteld en dat vaccin gaat de wereld redden
En de Usa vult hun zakken , althans daar betalen ze een deel van hun staatsschuld mee af, is mijn voorspelling
Haha precies dat ja! Heb voor die nieuwe FS een andere videokaart gekocht van m'n thuiswerkvergoedingquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:14 schreef Freecky28 het volgende:
[..]
Flight simulator , kan je uren dagen doen
Beetje doelloos rondvliegen , heerlijk
hehe, ik heb pas mijn oude Lego wat nog bij mijn ouders op zolder lag te verstoffen meegenomen naar huis en ben nu de sets opnieuw aan het bouwen (alle steentjes lagen los in wat dozen).quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:13 schreef Elan het volgende:
Nouja prima investering als ze doos niet scheurt. Sommige Sets van een paar jaar oud gaat nu al voor 2000 euro weg op ebay. Helemaal die ultimate collector seriesquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Geweldig om op dagen als deze de tijd mee te doden inderdaad. Hopelijk zijn we als de volgende pandemie zich aan dient ver genoeg met augmented reality en VR dat je je vrienden en familie gewoon digitaal over de vloer kan halenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:17 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
hehe, ik heb pas mijn oude Lego wat nog bij mijn ouders op zolder lag te verstoffen meegenomen naar huis en ben nu de sets opnieuw aan het bouwen (alle steentjes lagen los in wat dozen).
Ligt het aan mij of vallen de ziekenhuisopnames relatief mee? Kan herinneren dat we vorige week een paar keer rond de 60 zaten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:20 schreef miss_sly het volgende:
#COVID19NL statistieken t.o.v. gisteren:
Positief getest: 3976
Totaal: 131889 (+3967 ivm -9 corr.)
Opgenomen: 31
Totaal: 12857 (+30 ivm -1 corr.)
Opgenomen op IC*: 6
Huidig: 170
Totaal: 3348
* bewezen of verdacht
(http://stichting-nice.nl)
Overleden: 21
Totaal: 6449
Ik ben ook echt stiekem enorm benieuwd naar de PSVR 2 op de PS5quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Geweldig om op dagen als deze de tijd mee te doden inderdaad. Hopelijk zijn we als de volgende pandemie zich aan dient ver genoeg met augmented reality en VR dat je je vrienden en familie gewoon digitaal over de vloer kan halen.
Jep die moet je altijd bewaren eigenlijk. Al is het maar om te kijken wat je precies hebt, zo'n bak op zolder kan nogal overweldigend zijn. Helemaal als je geen bouwtekeningen bewaard hebt. Zie dan maar eens uit te volgelen wat je allemaal precies in huis hebt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nouja prima investering als ze doos niet scheurt. Sommige Sets van een paar jaar oud gaat nu al voor 2000 euro weg op ebay. Helemaal die ultimate collector series
Klopt inderdaad. Combinatie van betere behandeling door voortschrijdend inzicht en relatief meer jonge besmette mensen dacht ik gelezen te hebben.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:21 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of vallen de ziekenhuisopnames relatief mee? Kan herinneren dat we vorige week een paar keer rond de 60 zaten.
Wat dacht je van studenten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
En langzaam stijgen we richting 5k..
Wat is er in Groningen trouwens aan de hand, ineens +150 besmettingen
Gisteren:quote:
Nergens is het hard te maken dat degenen die regels negeren dan ook gaan of zullen janken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:24 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
En juist degenen die stelselmatig alle regels negeren, zijn ook degenen die straks het hardst lopen te janken als er weer een hoop dingen stilgelegd cq gesloten gaan worden.
Daarboven dan ook, waarmee alle problemen daar zijn opgelost.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:26 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een IQ van onder de 90/95 verbieden scheelt ook veel ziekenhuis opnames.
Waar halen jullie de info per stad vandaan?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 14:26 schreef Jor_Dii het volgende:
En langzaam stijgen we richting 5k..
Wat is er in Groningen trouwens aan de hand, ineens +150 besmettingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |