Vind tanken niet zo spannend, gevaarlijk en vaak de keuze eerder te gaan tanken ipv inhalen. Ook daardoor weer grote snelheidsvershillen waardoor de inhaalacties meh zijn.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 21:14 schreef Lionheaad het volgende:
FIA zou inderdaad ballen moeten tonen en zeggen: dit is het technische regelement n voor de komende 5 jaar.
Als er iemand dan iets heel slims bedenkt, kopieert de rest het toch wel. Heeft het eerste team er hooguit 1 seizoen profijt van.
Daarnaast beviel me die indycar race van 85 ronden wel. Lekker lang en meerdere pitstops nodig.
En tanken moet terug. Geeft wat extra tactische dimensie aan de race.
Het vervelende is alleen dat je aan motoren weinig kunt zien en het vaak ook nog in de software verborgen zit.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:04 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Krijg je beetje van Nascar race van.
Ik wil een F1 waarin men de nieuwste technologie gaat uitproberen en een wedstrijd mee winnen.. Degene die slimmer dan de spel regels, wint de race.. Dat wil ik zien.
eens maar de president wil het in Rio en z'n zoon is er meen ik ook bij betrokken dus er zal ook wel weer het nodige smeergeld inzitten, maar het zal nog wel even duren voor ze beginnen en misschien is de president dan alweer wegquote:Op dinsdag 6 oktober 2020 23:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een paar jaar geleden hebben ze in Rio het Jacarepagua circuit afgebroken om accommodaties voor de olympische spelen op die locatie te kunnen bouwen en nu moet er blijkbaar om een of andere reden een nieuw circuit uit de grond gestampt worden ten koste van een bos? Waarom in hemelsnaam? Er rijdt geeneens een Braziliaan in de F1. Het zou ook zonde zijn als men Interlagos niet meer aandoet want dat circuit klopt gewoon. Er gebeurt altijd wat.
Maar valt het dan binnen het budget plafond? Dan zal RB die afdeling kopen en onder een nieuw bedrijf onder moeten brengen wat goedkoop levert aan RB en AT.quote:Op maandag 5 oktober 2020 22:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Alhoewel het vergezocht klinkt sluit ik dat soort constructies toch niet uit. Zo'n constructie zou wel "des Red Bull's" zijn. En Honda was destijds met Brawn GP ook wel bereid tot allerlei gekke deals.
Dat ze met Mercedes een deal zouden sluiten wil ik trouwens ook niet perse uitsluiten. Er zijn gekkere dingen gebeurd.
Dit wind ik ook wel vermakelijk, Australian super truck racing:quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 15:49 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Wat ik helemaal een kromme vorm van autosport vind, zijn die GT klasses waarin men een 'balance of performance' systeem gebruikt om de boel 'gelijk' te trekken. Stel dat je als Chevrolet een hele goede Corvette hebt gebouwd dan krijg je dermate veel restricties opgelegd door de organisatie dat je weer net zo snel bent als Ferrari en Porsche. Als je pech hebt ben je zelfs langzamer. Wat heeft het dan nog voor nut om een zo goed mogelijke auto te ontwikkelen?
De beste, meeste vermakelijke en meest competitieve raceklasse die ik mij voor de geest kan halen was CART eind jaren 90. Twee bandenfabrikanten (Goodyear, Firestone), vijf constructeurs (Reynard, Lola, Swift, Penske, Eagle) vier motorleveranciers (Mercedes, Honda, Ford, Toyota) en talloze topcoureurs. Er waren zoveel verschillende chassis, motor en bandencombinaties dat heel veel verschillende rijders konden winnen en op verschillende circuits verschillende auto's boven kwamen drijven. Er waren races op super speedways, short ovals, stratencircuits, permanente circuits. Niemand kon domineren omdat de omstandigheden iedere race anders waren. Ik kijk die races nog steeds graag terug op YouTube. De huidige F1 is ver van dergelijk spektakel verwijderd.
Wat in ieder geval geen oplossing is, is van de F1 een 'spec klasse' willen maken waarbij iedereen gelijk materiaal heeft. Vrijwel alle spec klasses zijn slaapverwekkend. Porsche Supercup, Formule 2 etc.
Stadium Super Trucks is een Amerikaanse serie die in het voorprogramma rijdt van een aantal Indycar en Supercars races in de VS en Australie.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:53 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dit wind ik ook wel vermakelijk, Australian super truck racing:
Maar niet echt serieus, meer slapstick vermakelijk.
Het circuit is prima, alleen de omgeving niet. Altijd is er wel weer wat met één of andere gang die coureurs of teampersoneel overvallen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 11:01 schreef Nattekat het volgende:
Zou wel weer echt des F1s zijn om weer een corrupt circuit op de kalender te zetten.
Zelfs Bernie beschermde Interlagos.
reken er maar niet op, Rio is een slag erger wat dat betreft maar Sao Paulo betaalt weinig tot niets voor F1 dus vandaar dat Liberty wel oren heeft naar een circuit dat er wel (veel) geld voor over heeftquote:
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik hetquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Het circuit is prima, alleen de omgeving niet. Altijd is er wel weer wat met één of andere gang die coureurs of teampersoneel overvallen.
Hopelijk is dat in Rio beter.
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behoudenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het
Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat.
Niet als het op zo'n manier gaat. Ik vind Saoedi Arabië ook al zo'n extreem achterlijk plan.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden
Het komt uit de koker van grote sport-marketingbureaus in de USA en Duitsland.quote:Op dinsdag 6 oktober 2020 23:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Een paar jaar geleden hebben ze in Rio het Jacarepagua circuit afgebroken om accommodaties voor de olympische spelen op die locatie te kunnen bouwen en nu moet er blijkbaar om een of andere reden een nieuw circuit uit de grond gestampt worden ten koste van een bos? Waarom in hemelsnaam? Er rijdt geeneens een Braziliaan in de F1. Het zou ook zonde zijn als men Interlagos niet meer aandoet want dat circuit klopt gewoon. Er gebeurt altijd wat.
Met dat circuit bedoel je interlagos?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik krijg spontaan kromme tenen van iedereen die ook maar een beetje positief is over dat circuit, zo erg vind ik het
Gewoon oprotten uit dat land als Interlagos niet gaat.
Die in Rio. Interlagos isquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:11 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Met dat circuit bedoel je interlagos?
Als dit allemaal doorgang vindt, vrees ik dat Interlagos heel erg rap achteruit gaat.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
mooi circuit maar qua faciliteiten enorm verouderd, daar zouden ze echt wat aan moeten doen
ja dan is het gewoon overquote:Op woensdag 7 oktober 2020 13:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als dit allemaal doorgang vindt, vrees ik dat Interlagos heel erg rap achteruit gaat.
Van F1technical, deze user heeft al meerdere keren dingen weten te vertellen van Mercedes die waar bleken.quote:Mudflap
5 Quote
Post 06 Oct 2020, 12:50
I got word that Mercedes have been developing a new intake concept for the last year which will be ready for the start of 2021 and is expected to bring a good step in performance.
The new architecture will be visibly different and the engine cover will have to be compromised slightly to accommodate it but the aero loss is said to be small compared to the power gained.
Volgens mij vielen de kosten van motoren buiten het budgetplatform. Dat was een van de uitzonderingen.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 10:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar valt het dan binnen het budget plafond? Dan zal RB die afdeling kopen en onder een nieuw bedrijf onder moeten brengen wat goedkoop levert aan RB en AT.
https://www.formula1.com/(...)FgBhDxjccMseCHO.htmlquote:The cost of purchasing a customer engine supply deal – which has been capped at ¤15m per season – as well as flight and hotel costs for race and testing travel do not count.
Geen idee of het bij de uitzonderingen hoorde, maar klinkt wel logisch. Anders kunnen ze de motoren voor een euro aan Red Bull en AT verkopen, zodat beide teams meer geld over houden voor andere ontwikkelingenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:28 schreef beantherio het volgende:
[..]
Volgens mij vielen de kosten van motoren buiten het budgetplatform. Dat was een van de uitzonderingen.
Maar Red Bull zou het ook in een apart bedrijf kunnen onderbrengen en dat bedrijf dan kosten laten doorrekenen richting RBR en AT zoals Honda dat deed.
Misschien ben ik 1 van de weinige maar het zal mij aan me reet roesten of een baan in Brazilië, China, Australië of Engeland staat. Het enige waar de locatie invloed op heeft wat ik interessant vind is het weer (daarom liever niet te veel in de zandbak). Als het verder een leuk circuit is vind ik het prima. Het liefst natuurlijk niet gebouwd of gefinancieerd door corruptie of ten kosten van mens en milieu.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 12:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat zou betekenen weg uit Zuid Amerika dus ik begrijp best wel dat ze het belangrijk vinden om Brazilië op z'n minst te behouden
begrijpelijk en van mij hoeft het ook niet in bedenkelijke landen maar de F1 bazen denken daar niet onterecht anders overquote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:19 schreef opreis het volgende:
[..]
Misschien ben ik 1 van de weinige maar het zal mij aan me reet roesten of een baan in Brazilië, China, Australië of Engeland staat. Het enige waar de locatie invloed op heeft wat ik interessant vind is het weer (daarom liever niet te veel in de zandbak). Als het verder een leuk circuit is vind ik het prima. Het liefst natuurlijk niet gebouwd of gefinancieerd door corruptie of ten kosten van mens en milieu.
Het beste is om andere fabrikanten iets ruimte te geven om hun motoren meer gelijkwaardig aan de Benz te makenquote:Op donderdag 8 oktober 2020 06:44 schreef Fer het volgende:
Daarom heeft het zelf produceren van de Honda motor alleen kans als de ontwikkelingen nu gestopt of flink geremd worden.
Zoals je ziet blijft Mercedes ook volgas doorontwikkelen. Ze krijgen immers 45 miljoen van McLaren, Aston en Williams. En hun eigen team heeft na de budget cap ook geld over.
Beste is na 2021 een kleine update en daarna bevriezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |