quote:
boven de 20% bedoel je?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:17 schreef Elan het volgende:
Jeetje weer verkouden aan het worden, volgens de RIVM richtlijn dus weer tijd voor een test. Hoop echt dat ze dat aanpassen want ik ben er wel klaar mee. Kost me gelukkig geen dagen maar mag wel weer opgesloten zitten.
Terwijl ik 95% zeker weet dat een van m'n verkouden neefjes me woensdag hebben aangestoken. Vraag me serieus af hoeveel mensen zich met verkoudheidsklachten nog laten testen op dit moment, laat ze dat eens grootschalig onderzoeken want het zou wel zomaar eens onder de 20% kunnen uitkomen.
Krijgen we taart als je er naast zit?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:05 schreef Scrummie het volgende:
Volgende week vrijdag zitten we op 6500 nieuwe besmettingen.
Quote me dan maar.
Schept extra duidelijkheid. Ik heb dit aan meerdere mensen in mijn omgeving gevraagd. Allen met het antwoord 'tja, uhm, weet ik eigenlijk ook niet'...quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar waarom moet dat nou per se omschreven staan?
Ja we zijn allang over de aantallen van de eerste golf heen qua gerapporteerde besmettingsaantallen. Overigens ontbreekt België nog in dat rijtje volgens mij. Die hebben ook een record vandaag dacht ik.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:17 schreef capricia het volgende:
We staan er weer mooi op.
Klopt dit wel? Is het een record?
[ twitter ]
Ik kan er een note van maken bij Scrummiequote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alsof iemand dat dan nog herinnert met het tempo van deze reeks
Een record! Vieren bij de vrimibo straks.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:17 schreef capricia het volgende:
We staan er weer mooi op.
Klopt dit wel? Is het een record?
[ twitter ]
Niet op mij afschuiven nu.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap dat je je verstand moet gebruiken, en in deze situatie dus in quarantaine moet en een test moet aanvragen. Ik vind het echter kwalijk dat deze situatie (die vaker voor moet komen) gewoon niet duidelijk omschreven staat (althans ik kan het niet vinden).
Jouw manier van reageren heeft niemand wat aan. Het was maar gewoon een vraag of daar een duidelijke instructie voor is.
Niet als je normaal 1.5 meter afstand houdt... dan is een verkoudheid ook gelijk een stuk minder besmettelijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is wel een vervelend ding ja. Dan heb je een negatieve test, mag je de straat weer op met je verkoudheid, steek je 10 anderen aan die vervolgens ook weer allemaal voor Jan L een test mogen laten doen. Heel vervelend.
Dat woordje vermoedelijk is extreem gevaarlijk. Dan kun jij bij je baas aangeven dat je in aanraking bent geweest met iemand die vermoedelijk corona heeft maar in de praktijk gewoon een snotneus heeft. In jouw situatie is het gewoon duidelijk, daar heb je echt geen extra woordje voor nodig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Schept extra duidelijkheid. Ik heb dit aan meerdere mensen in mijn omgeving gevraagd. Allen met het antwoord 'tja, uhm, weet ik eigenlijk ook niet'...
Het is maar een woordje extra hoor. 'Vermoedelijk'
Ja niks er van, dat kost me weer punten in de userscore.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan er een note van maken bij Scrummie
Zo bedoel ik het ook niet, maar als je je doktor belt heb je wel snel een antwoord.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lees de vraag nog eens. Ik weiger toch geen test ofzo?
quote:Quarantaine: als je contact hebt gehad met iemand met COVID-19 kun je ziek worden.
Als je in quarantaine gaat, ben je niet ziek. Je bent in contact geweest met iemand die (mogelijk) besmet is. De meeste mensen die ziek worden krijgen de klachten binnen 10 dagen na het laatste contact. Daarom moeten zij gedurende 10 dagen voor de zekerheid thuis blijven, om zo de verspreiding van het virus tegen te gaan. Je kunt dan ook niet reizen of op vakantie gaan. Als mensen in de quarantaineperiode klachten krijgen, adviseren we om direct een test aan te vragen.
In de volgende situaties is het de bedoeling dat mensen in quarantaine gaan:
Als iemand in je huishouden positief is getest of je hebt nauw contact gehad met een besmette patiënt.
Als je in een land/gebied bent geweest dat is aangemerkt als COVID-19-risicogebied, waarvoor een oranje reisadvies geldt.
Na de 10 dagen quarantaine gelden de gebruikelijke regels: thuisblijven en testen bij verkoudheidsklachten, 1,5 meter afstand houden van anderen en regelmatig handen wassen.
Daar zit altijd een vertraging in, zelfs als men de maatregelen volgt duurt het, wat, een week voor dat effect sorteert, dacht ik. Nu krijg je nog de mensen die geinfecteerd zijn maar nog geen symptomen hadden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Hopen dat de maatregelen snel effect gaan hebben.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja niks er van, dat kost me weer punten in de userscore.
Ja en aangezien veel basisschoolkinderen zoals elk jaar verkouden zijn (en dus ook veel papa en mamas) ondermijn je daarmee alleen maar de testbereidheid.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is wel een vervelend ding ja. Dan heb je een negatieve test, mag je de straat weer op met je verkoudheid, steek je 10 anderen aan die vervolgens ook weer allemaal voor Jan L een test mogen laten doen. Heel vervelend.
Ja en met de wachttijden voor de teststations is er nu nog weer extra vertraging, zoals iemand al opmerkte.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zit altijd een vertraging in, zelfs als men de maatregelen volgt duurt het, wat, een week voor dat effect sorteert, dacht ik. Nu krijg je nog de mensen die geinfecteerd zijn maar nog geen symptomen hadden.
Ik zou jouw situatie gewoon zien als een 'melding' vanuit een Bron & Contactonderzoek. Oftewel: Laat je testen, ga 14 dagen in quarantaine.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Schept extra duidelijkheid. Ik heb dit aan meerdere mensen in mijn omgeving gevraagd. Allen met het antwoord 'tja, uhm, weet ik eigenlijk ook niet'...
Het is maar een woordje extra hoor. 'Vermoedelijk'
Dan gaat half twitter weer steigeren omdat ze vinden dat iedereen die verkouden is ook getest moet kunnen worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en aangezien veel basisschoolkinderen zoals elk jaar verkouden zijn (en dus ook veel papa en mamas) ondermijn je daarmee alleen maar de testbereidheid.
Vraag me echt af of die verkoudheidsklachten er niet uit moeten.
Da's ook een punt, ja.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja en met de wachttijden voor de teststations is er nu nog weer extra vertraging, zoals iemand al opmerkte.
Nee ik bedoel dat minder dan 20% zich laat testen, om reden precies wat jij zegt. Meerdere negatieve testen, verkouden kinderen om je heen ja daaaag.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
boven de 20% bedoel je?
Vriend van mij is voor zijn 3e test geweest gisteren, ook vanwege verkoudheidsklachten, wederom negatief natuurlijk
Nee, als ik er meer dan 250 (dus marge 6250-6750) naast zit trakteer ik 1 user die volgende week in het topic post waarin de cijfers geplaatst worden op 6 maanden basic abo van FOK!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Krijgen we taart als je er naast zit?
Je bedoelt denk ik de testcapaciteit ? De mensen willen wel laten testen tegenwoordig, dat was een paar weken geleden wel anders.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en aangezien veel basisschoolkinderen zoals elk jaar verkouden zijn (en dus ook veel papa en mamas) ondermijn je daarmee alleen maar de testbereidheid.
Heldendaad zelfsquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, als ik er meer dan 250 (dus marge 6250-6750) naast zit trakteer ik 1 user die volgende week in het topic post waarin de cijfers geplaatst worden op 6 maanden basic abo van FOK!
Is dat een idee?
Dat zeg ik toch helemaal nietquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niet op mij afschuiven nu.
Jij stelt een vraag waarop verscheidende user je adviseren om je te testen.
Daarop reageer je op iedereen met een 'ja maar...'
Nou dan laat je je toch niet testen.
Ja oke, dan zullen inderdaad wel mensen thuisblijven, maar ik merk ook vooral ongerustheid bij mensen die normaal verkouden zijn, nu gaan testen, terwijl ze eigenlijk weten verkouden te zijn (door zoals jij al schets, neefjes die op bezoek zijn geweest, of dwars door de regenbuien heenfietsen met een t-shirt)quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat minder dan 20% zich laat testen, om reden precies wat jij zegt. Meerdere negatieve testen, verkouden kinderen om je heen ja daaaag.
Ik hoop uiteraard dat je ongelijk hebt, niet voor dat abbo maar omdat ik denk dat een verdubbeling in een week een ramp zou zijn.quote:
Thanks! Exact wat ik zocht.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:24 schreef Verbruikersnaam het volgende:
[..]
Zo bedoel ik het ook niet, maar als je je doktor belt heb je wel snel een antwoord.
Maar hier
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte
[..]
Ja herkenbaar, vond de eerste keer ook best spannend nu vooral lastig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja oke, dan zullen inderdaad wel mensen thuisblijven, maar ik merk ook vooral ongerustheid bij mensen die normaal verkouden zijn, nu gaan testen, terwijl ze eigenlijk weten verkouden te zijn (door zoals jij al schets, neefjes die op bezoek zijn geweest, of dwars door de regenbuien heenfietsen met een t-shirt)
Normaliter zou je volgens mij in het BCO proces terecht komen (indien er een positieve test komt van je moeder (dacht ik toch?)), waardoor je een brief zou krijgen. Die brief heb ik een aantal posts terug nog voor je geplaatst, en capricia deed hetzelfde. Er is dus wel een instructie, maar dan wel pas nadat er een positieve test is geweest, waar je mijn inziens gewoon van uit kan gaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:28 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch helemaal nietIk laat me gewoon testen hoor. ik vroeg of er voor deze situatie een duidelijk instructie is. Die is er dus niet.
Ik ga mijn werkgever bellen en vraag wat de richtlijnen van het bedrijf zijn.
Mijn vrouw heeft haar werkgever gebeld (onderwijs), zij zeggen 'zolang je geen klachten hebt, kom je gewoon werken'.
Vandaar mijn vraag.
Ik hoop het ookquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop uiteraard dat je ongelijk hebt, niet voor dat abbo maar omdat ik denk dat een verdubbeling in een week een ramp zou zijn.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik hoop het ook
Het was ook meer een reactie op dat gedram op de cijfers van vosss, maar als ik een grote mond heb moet ik 't ook waarmaken natuurlijk
Ligt een beetje wat de cijfertjes de komende dagen al gaan doen. Als we doorstijgen zoals nu is er niets mis met 6500 op vrijdagquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop uiteraard dat je ongelijk hebt, niet voor dat abbo maar omdat ik denk dat een verdubbeling in een week een ramp zou zijn.
Juist, en we vinden het gek dat we "records" breken wanneer mensen zich meteen laten testen als er een verkoudheid opspeelt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik weet het...ik hoop dat er wat bezinning komt zolangzamerhand.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ligt een beetje wat de cijfertjes de komende dagen al gaan doen. Als we doorstijgen zoals nu is er niets mis met 6500 op vrijdag.
Klopt, dat helpt niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken, als je getest word dan krijg je geen positieve covid melding als je verkouden bent.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Juist, en we vinden het gek dat we "records" breken wanneer mensen zich meteen laten testen als er een verkoudheid opspeelt.
Misschien moet je dit nog even een keertje beredeneren voor jezelf.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Juist, en we vinden het gek dat we "records" breken wanneer mensen zich meteen laten testen als er een verkoudheid opspeelt.
Nouja, ze kunnen het natuurlijk wel iets aanpassen. Heb je verkoudheidsklachten zonder koorts, blijf thuis. Krijg je koorts of verlies je geur/smaak, laat je testen (en blijf thuis). Ontwikkel je na x tijd geen koorts (bijv een week oid), dan is de kans dat je het hebt heel klein.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:33 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Klopt, dat helpt niet.
Maar om nou verkoudheidsklachten uit het lijstje symptomen te halen terwijl dat veel voorkomende symptomen zijn, lijkt me ook niet handig!
Hoop er natuurlijk niet op, maar die opnames gaan vast weer oplopen nu de besmettingen dat ook weer lijken te doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Afgaande van zo'n 40.000 tests per dag momenteel zijn 3800 besmettingen toch wel weer erg veel
Opname/sterftecijfers blijven gelukkig stabiel!
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:35 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien moet je dit nog even een keertje beredeneren voor jezelf.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat heeft dat nou weer met elkaar te maken, als je getest word dan krijg je geen positieve covid melding als je verkouden bent.
Dat ligt er aan.. men ziet de afgelopen weken een langzame verschuiving van de 20-39 jarigen die besmet raken naar de groepen daarboven (40/50/60+).. met name die groepen zullen sneller opgenomen worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:38 schreef Randier het volgende:
[..]
Hoop er natuurlijk niet op, maar die opnames gaan vast weer oplopen nu de besmettingen dat ook weer lijken te doen.
Ik denk dat het nergens omschreven staat, omdat het helemaal niet de bedoeling is dat het testen zo lang duurt (wachten op afspraak, wachten op uitslag). Als jouw moeder binnen 24 uur na het begin van de klachten al uitsluitsel zou krijgen, dan zat je nu niet in deze situatie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap dat je je verstand moet gebruiken, en in deze situatie dus in quarantaine moet en een test moet aanvragen. Ik vind het echter kwalijk dat deze situatie (die vaker voor moet komen) gewoon niet duidelijk omschreven staat (althans ik kan het niet vinden).
Jouw manier van reageren heeft niemand wat aan. Het was maar gewoon een vraag of daar een duidelijke instructie voor is.
Ik vraag me af of dit verstandig is. Jongere mensen hebben toch vaker mildere symptomen? Lijkt me dat je het zo onnodig ingewikkeld maakt EN er een hoop mist.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, ze kunnen het natuurlijk wel iets aanpassen. Heb je verkoudheidsklachten zonder koorts, blijf thuis. Krijg je koorts of verlies je geur/smaak, laat je testen (en blijf thuis). Ontwikkel je na x tijd geen koorts (bijv een week oid), dan is de kans dat je het hebt heel klein.
Wat ik tot nu toe hoor is dat koorts in veel gevallen het eerste symptoom is. Ook nog 's goed voor de teststraten, omdat je meer gericht gaat testen.
Maar laat het gezonde verstand nou net het grote probleem zijn bij een hoop mensen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:42 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat het nergens omschreven staat, omdat het helemaal niet de bedoeling is dat het testen zo lang duurt (wachten op afspraak, wachten op uitslag). Als jouw moeder binnen 24 uur na het begin van de klachten al uitsluitsel zou krijgen, dan zat je nu niet in deze situatie.
Ik had een tijd geleden ook zoiets. Mijn man was in afwachting van de uitslag en ik had een cursusdag in die week (een hele dag in zo'n Van der Valk-zaaltje, en ik zou met het OV gaan). Hij had geen koorts of benauwdheid, dus ik hoefde volgens de richtlijnen niet thuis te blijven. Maar zodra hij positief zou blijken natuurlijk wel. En die uitslag zou zomaar midden op die cursusdag teruggekoppeld kunnen worden, dus het was op zijn minst dubieus om te gaan.
Ik ben daarom niet gegaan, mijn man wachtte uiteindelijk 3,5 dag op zijn uitslagen die was negatief.
Lang verhaal kort: die richtlijnen laten inderdaad nog veel ruimte voor onverstandige acties, dus gezond verstand blijft belangrijk.
Oh zo bracht je het wel naar mijn ideequote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:41 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
[..]![]()
Ik post dit al tijden (en ik dacht dat ik in jou een medestander had, @:Da_Sandman). Uiteraard doel ik niet op het feit dat een verkoudheid de facto tot een positieve testuitslag leidt maar dat het aantal positeve testen toeneemt naarmate mensen zich steeds meer laten testen met (zeer) lichte symptomen als een verkoudheid. Het gaat er om: wat is de waarde van een positieve test in deze omstandigheden, en wanneer is positief daadwerkelijk besmettelijk. Over dit onderwerp heb ik reeds meerdere artikelen gepost, veelal afkomstig van het CEBM (Centre of Evidence Based Medicine gelieerd aan de Oxford University).
Sorry, maar als je dit tweet:quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Zo zie je wel die stijgende lijn tot verhouding van andere landen
... Dan diskwalificeer je jezelf behoorlijk.quote:Opvallend is dat wat de Fransen doen (mondkapjes verplicht in Parijs sinds paar weken) blijkbaar effect heeft gesorteerd?
True, maar nu mis je er ook veel, en potentieel met ergere symptomen dan een verkoudheid doordat het 4/5 dagen duurt voor je uitslag hebt op veel plekken. Leek me een potentieel alternatief zolang testen nog niet op orde is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik vraag me af of dit verstandig is. Jongere mensen hebben toch vaker mildere symptomen? Lijkt me dat je het zo onnodig ingewikkeld maakt EN er een hoop mist.
Dat de stijgende lijn zorgwekkend is, ja. Maar dat het aan mondkapjes te wijten is hoe het in Frankrijk gaat, is wel erg kort de bocht. Persoonlijk denk ik dat de kapjes niets uitmaken in de cijfers. Misschien een enkele besmetting wordt er mee voorkomen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ging mij om de grafiek maar ok, wie weet komt het daardoor of misschien niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:55 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Sorry, maar als je dit tweet:
[..]
... Dan diskwalificeer je jezelf behoorlijk.
Straks het epicentrum van Europa dusquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.te vergelijken met 'kop in het zand' juni:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het aantal posts hier zit duidelijk in de lift.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Het is juist erg belangrijk om te benadrukken dat dit soort uitspraken echt niet kunnen. Het brengen van dit soort pseudo Twitter-wetenschappelijke uitspraken zorgt namelijk weer voor "oh, zie je wel!" bij mensen die zich louter laten informeren door dit soort bronnen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Ging mij om de grafiek maar ok, wie weet komt het daardoor of misschien niet.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wel grappig om 'paniekmaand' september:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.te vergelijken met 'kop in het zand' juni:JAAAAA een 1e plaatsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het aantal posts hier zit duidelijk in de lift.![]()
Klopt. Dus hoe meer de richtlijnen dit soort hiaten vertonen, hoe slechter we af zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Maar laat het gezonde verstand nou net het grote probleem zijn bij een hoop mensen.
Zat tijdje terug bij Op1 een psychologe volgens mij, die zei ‘t wel mooi. “Hier in NL vergeten we soms dat er mensen zijn die meer verstand hebben van een onderwerp, en dat hun mening over dat onderwerp daardoor zwaarder weegt.” (parafraserend)quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:02 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Het is juist erg belangrijk om te benadrukken dat dit soort uitspraken echt niet kunnen. Het brengen van dit soort pseudo Twitter-wetenschappelijke uitspraken zorgt namelijk weer voor "oh, zie je wel!" bij mensen die zich louter laten informeren door dit soort bronnen.
Hopelijk volgt de regering het advies en gaan ze niet drie weken wachten met extra maatregelen. We zullen echt harder moeten ingrijpen om te voorkomen dat het nog verder uit de hand loopt.quote:Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 3831 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Gisteren meldde het RIVM nog 3263 nieuwe besmettingen.
Jouw voordeur is al dichtgelast van binnen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hopelijk volgt de regering het advies en gaan ze niet drie weken wachten met extra maatregelen. We zullen echt harder moeten ingrijpen om te voorkomen dat het nog verder uit de hand loopt.
Ik ken er wel een paar hoorquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alsof iemand dat dan nog herinnert met het tempo van deze reeks
Volgens mij zei Rutte op de persco maandag dat ze rekening hielden met 5000 aankomende maandag. Cijfers nu zullen dus nog geen aanleiding zijn tot extra maatregelen, lijkt me.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Hopelijk volgt de regering het advies en gaan ze niet drie weken wachten met extra maatregelen. We zullen echt harder moeten ingrijpen om te voorkomen dat het nog verder uit de hand loopt.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:02 schreef DireStraits7 het volgende:
Overigens wel grappig om 'paniekmaand' september:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.te vergelijken met 'kop in het zand' juni:Sommige mensen hebben blijkbaar erg veel tijd over dankzij corona.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het aantal posts hier zit duidelijk in de lift.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
Hopelijk gebruikt de regering hun hersens en laten ze zich niet van de kaart brengen door dag-tot-dag fluctuaties en door de oplopende cijfers die volledig in de lijn der verwachtingen liggen daar ze weten dat de effecten van maatregelen pas later zichtbaar zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ja, terwijl ik het ook kwalijk vind om experts die veel weten van één deeltje van de puzzel (Anne Wensing, Marion Koopmans) teveel eenzijdig aan het woord te laten. De waarheidsvinding omtrent deze deeltjes, zoals de achterlijke discussie over mondkapjes, is inmiddels belangrijker geworden dan vragen stellen als: wat vinden we als maatschappij belangrijk, welke keuzes willen we maken en welke rol speelt massahysterie en collectief (opgedrongen) angst op dit moment. Ongelooflijk dat daar zo weinig aandacht voor is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zat tijdje terug bij Op1 een psychologe volgens mij, die zei ‘t wel mooi. “Hier in NL vergeten we soms dat er mensen zijn die meer verstand hebben van een onderwerp, en dat hun mening over dat onderwerp daardoor zwaarder weegt.” (parafraserend)
Pardon? Op basis van deze statistiek trek jij de conclusie dat zaken uit de hand aan het lopen zijn?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:08 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik heb goed nieuws voor je: de regering is al sinds de zomer te snel met versoepelen en te traag met het instellen van noodzakelijke nieuwe maatregelen, dus als ze die koers doorzetten dan zal er inderdaad niet zo veel gebeuren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:15 schreef galantis het volgende:
[..]
Hopelijk gebruikt de regering hun hersens en laten ze zich niet van de kaart brengen door dag-tot-dag fluctuaties en door de oplopende cijfers die volledig in de lijn der verwachtingen liggen daar ze weten dat de effecten van maatregelen pas later zichtbaar zijn.
'Te snel' is relatief. De één vindt van wel, de ander niet. Het kan jou niet ontwrichtend genoeg dus dat is ook geen maat. Ik ben enigszins blij met de liberale houding van de regering en wat mij betreft mogen we wel nog meer het randje opzoeken. Lijkt erop dat we dan in het midden uitkomenquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik heb goed nieuws voor je: de regering is al sinds de zomer te snel met versoepelen en te traag met het instellen van noodzakelijke nieuwe maatregelen, dus als ze die koers doorzetten dan zal er inderdaad niet zo veel gebeuren.
Van de andere kant, dat er deze week in de loop van de week toch eindelijk een (halve) mondkapjesplicht op scholen werd ingevoerd is dan weer een goed teken dat ze misschien iets van urgentie zien.
Dankzij of vanwege?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:14 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben blijkbaar erg veel tijd over dankzij corona.
Urgentie zien en dringende adviezen afgeven vind ik nog altijd zeer tegenstrijdig. De scholen lijken meer en meer als een zwaard van Damocles boven het hoofd van Rutte en de Jonge te komen hangen. Zeer benieuwd wat ze daar mee gaan doen want de besmettingen nemen daar zienderogen toe en de kritiek idem.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik heb goed nieuws voor je: de regering is al sinds de zomer te snel met versoepelen en te traag met het instellen van noodzakelijke nieuwe maatregelen, dus als ze die koers doorzetten dan zal er inderdaad niet zo veel gebeuren.
Van de andere kant, dat er deze week in de loop van de week toch eindelijk een (halve) mondkapjesplicht op scholen werd ingevoerd is dan weer een goed teken dat ze misschien iets van urgentie zien.
Dit inderdaad. Het wonderlijke is dat die helikopterview er in het begin van de crisis juist wél leek te zijn, maar dat dat langzaam maar zeker is weggeëbd. Misschien ook wel logisch door toegenomen emoties en daaruit voortvloeiende maatschappelijke druk, maar micromanagement lijkt me nu juist wat je nu net níet wil hebben.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:19 schreef Jedi_Pimp het volgende:
De waarheidsvinding omtrent deze deeltjes, zoals de achterlijke discussie over mondkapjes, is inmiddels belangrijker geworden dan vragen stellen als: wat vinden we als maatschappij belangrijk, welke keuzes willen we maken en welke rol speelt massahysterie en collectief (opgedrongen) angst op dit moment. Ongelooflijk dat daar zo weinig aandacht voor is.
Nou ja, het gaat mij meer om de relatie tov de testcapaciteit. Als het nu dinsdag weer verder stijgt van 7,4% naar bijvoorbeeld 9-10% besmet zie je - ondanks de maatregelen van de afgelopen weken - dus echt nog geen verandering en kunnen we ons op gaan maken voor strenger beleid na 20 oktober denk ik zo.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:50 schreef Ven1972 het volgende:
Het lijkt er op dat het situatie wel langzamerhand ernstiger wordt, heb ik het gevoel. @:Jor_Dii, je hebt inderdaad gelijk over de cijfers waarom je vanmorgen slechte gevoel had.
Ja denk ik het ook ja, maar ze hebben meer maatregelen achter de hand zoals avond en nachtklok. En als die niet ook helpen, dan maar weer intelligente lockdown zoals in afgelopen maart.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nou ja, het gaat mij meer om de relatie tov de testcapaciteit. Als het nu dinsdag weer verder stijgt van 7,4% naar bijvoorbeeld 9-10% besmet zie je - ondanks de maatregelen van de afgelopen weken - dus echt nog geen verandering en kunnen we ons op gaan maken voor strenger beleid na 20 oktober denk ik zo.
Ik denk dat ze eerder de horeca gaan sluiten dan zoiets complex en mentaal ingrijpend als een avondklok.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:54 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ja denk ik het ook ja, maar ze hebben meer maatregelen achter de hand zoals avond en nachtklok. En als die niet ook helpen, dan maar weer intelligente lockdown zoals in afgelopen maart.
Bijvoorbeeld wat in afgelopen voorjaar met horeca's is gebeurd algehele sluiting, maar misschien ook sportscholen en bioscopen/theaters. De scholen krijgen langzamerhand meer problemen met ventilatie en mondkapjesadvies die ook voor leerlingen geldt... is te verschillend per school eigenlijk. Dat wordt weer een heel lang seizoen thuis online onderwijs.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder de horeca gaan sluiten dan zoiets complex en mentaal ingrijpend als een avondklok.
Nou daar hebben ze eigenlijk geen melding gedaan dat er bijkomende getallen die ze achterstand hebben weggewerkt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:57 schreef Breekfast het volgende:
Je zou haast denken dat het om een administratieve achterstand gaat. Wel een erg grote stijging t.o.v. de voorgaande dagen.
ik zie op het dashboard geen stijging van besmettingen ?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:57 schreef Breekfast het volgende:
Je zou haast denken dat het om een administratieve achterstand gaat. Wel een erg grote stijging t.o.v. de voorgaande dagen.
Van 3300 naar 3800 besmettingen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:59 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik zie op het dashboard geen stijging van besmettingen ?
wat is er dan gestegen ?
holy sh*t.....dat is de grootste stijging in weken ?quote:
Het is weekendquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:02 schreef Predator40 het volgende:
is er nog wat positiefs te melden verder ?
En wat als nu de komende tijd steeds duidelijker wordt dat de scholen toch de grootste haarden zijn?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 16:54 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder de horeca gaan sluiten dan zoiets complex en mentaal ingrijpend als een avondklok.
Aantal ziekenhuisopnames lijkt mee te vallen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:02 schreef Predator40 het volgende:
[..]
holy sh*t.....dat is de grootste stijging in weken ?
is er nog wat positiefs te melden verder ?
De regering heeft ervoor gekozen om de scholen na de vakantie zonder een enkele maatregel te heropenen. Dertig pubers en een docent in een slecht geventileerd hok van acht bij acht, duizend leerlingen bij elkaar op schoot in de pauze zonder mondkapjes en zonder afstand te houden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wat als nu de komende tijd steeds duidelijker wordt dat de scholen toch de grootste haarden zijn?
Scholen sluiten zo lang mogelijk uitstellen en als 'compensatie' de horeca dicht doen? Ik weet het niet hoor...
Beetje dweilen met de kraan open he?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En wat als nu de komende tijd steeds duidelijker wordt dat de scholen toch de grootste haarden zijn?
Scholen sluiten zo lang mogelijk uitstellen en als 'compensatie' de horeca dicht doen? Ik weet het niet hoor...
Waar ze dat prachtige overzichtje elke keer vandaan hebben, weet ik ook niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:08 schreef Leonos het volgende:
Waar kan ik de besmettingen per gemeente zien?
Jullie posten altijd zo'n mooi overzicht.
Maar maar maar, ik wil die ranglijstquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:22 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Waar ze dat prachtige overzichtje elke keer vandaan hebben, weet ik ook niet.
Als je het van je eigen gemeente wil weten, kan je op deze kijken:
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/gemeente
Ook een mooie site met heel veel info:
https://www.bddataplan.nl/corona/
Vraag Danny een fatsoenlijke zoekfunctie te bouwen. Dan kun je zoeken op de posts van @_serial_quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Maar maar maar, ik wil die ranglijst
over covid...tevens is elke dag voor mij precies hetzelfde dus voor mij maakt het weinig uitquote:
probeert nog steeds zijn eigen domme uitspraken weg te moffelen met dit soort zaken....quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:27 schreef kol7680 het volgende:
Van Dissel! Held!!! Weg met die onzinnige mondkapjes.
Gering effect mondkapjes
https://nos.nl/l/2350709
@Dannyquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:31 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vraag Danny een fatsoenlijke zoekfunctie te bouwen. Dan kun je zoeken op de posts van @:_serial_
Zoals ik al dacht komt het puur door hem dat we pas zo laat aan de mondkapjes gingen. Net zoals hij vast nog steeds ontkent dat scholen brandhaarden zijn of dat aerosolen een rol spelen in de verspreiding.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:27 schreef kol7680 het volgende:
Van Dissel! Held!!! Weg met die onzinnige mondkapjes.
Gering effect mondkapjes
https://nos.nl/l/2350709
smerige spelletjes worden er gespeeldquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 17:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zoals ik al dacht komt het puur door hem dat we pas zo laat aan de mondkapjes gingen. Net zoals hij vast nog steeds ontkent dat scholen brandhaarden zijn of dat aerosolen een rol spelen in de verspreiding.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |