quote:
boven de 20% bedoel je?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:17 schreef Elan het volgende:
Jeetje weer verkouden aan het worden, volgens de RIVM richtlijn dus weer tijd voor een test. Hoop echt dat ze dat aanpassen want ik ben er wel klaar mee. Kost me gelukkig geen dagen maar mag wel weer opgesloten zitten.
Terwijl ik 95% zeker weet dat een van m'n verkouden neefjes me woensdag hebben aangestoken. Vraag me serieus af hoeveel mensen zich met verkoudheidsklachten nog laten testen op dit moment, laat ze dat eens grootschalig onderzoeken want het zou wel zomaar eens onder de 20% kunnen uitkomen.
Krijgen we taart als je er naast zit?quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:05 schreef Scrummie het volgende:
Volgende week vrijdag zitten we op 6500 nieuwe besmettingen.
Quote me dan maar.
Schept extra duidelijkheid. Ik heb dit aan meerdere mensen in mijn omgeving gevraagd. Allen met het antwoord 'tja, uhm, weet ik eigenlijk ook niet'...quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar waarom moet dat nou per se omschreven staan?
Ja we zijn allang over de aantallen van de eerste golf heen qua gerapporteerde besmettingsaantallen. Overigens ontbreekt België nog in dat rijtje volgens mij. Die hebben ook een record vandaag dacht ik.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:17 schreef capricia het volgende:
We staan er weer mooi op.
Klopt dit wel? Is het een record?
[ twitter ]
Ik kan er een note van maken bij Scrummiequote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alsof iemand dat dan nog herinnert met het tempo van deze reeks
Een record! Vieren bij de vrimibo straks.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:17 schreef capricia het volgende:
We staan er weer mooi op.
Klopt dit wel? Is het een record?
[ twitter ]
Niet op mij afschuiven nu.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap dat je je verstand moet gebruiken, en in deze situatie dus in quarantaine moet en een test moet aanvragen. Ik vind het echter kwalijk dat deze situatie (die vaker voor moet komen) gewoon niet duidelijk omschreven staat (althans ik kan het niet vinden).
Jouw manier van reageren heeft niemand wat aan. Het was maar gewoon een vraag of daar een duidelijke instructie voor is.
Niet als je normaal 1.5 meter afstand houdt... dan is een verkoudheid ook gelijk een stuk minder besmettelijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is wel een vervelend ding ja. Dan heb je een negatieve test, mag je de straat weer op met je verkoudheid, steek je 10 anderen aan die vervolgens ook weer allemaal voor Jan L een test mogen laten doen. Heel vervelend.
Dat woordje vermoedelijk is extreem gevaarlijk. Dan kun jij bij je baas aangeven dat je in aanraking bent geweest met iemand die vermoedelijk corona heeft maar in de praktijk gewoon een snotneus heeft. In jouw situatie is het gewoon duidelijk, daar heb je echt geen extra woordje voor nodig.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Schept extra duidelijkheid. Ik heb dit aan meerdere mensen in mijn omgeving gevraagd. Allen met het antwoord 'tja, uhm, weet ik eigenlijk ook niet'...
Het is maar een woordje extra hoor. 'Vermoedelijk'
Ja niks er van, dat kost me weer punten in de userscore.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan er een note van maken bij Scrummie
Zo bedoel ik het ook niet, maar als je je doktor belt heb je wel snel een antwoord.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Lees de vraag nog eens. Ik weiger toch geen test ofzo?
quote:Quarantaine: als je contact hebt gehad met iemand met COVID-19 kun je ziek worden.
Als je in quarantaine gaat, ben je niet ziek. Je bent in contact geweest met iemand die (mogelijk) besmet is. De meeste mensen die ziek worden krijgen de klachten binnen 10 dagen na het laatste contact. Daarom moeten zij gedurende 10 dagen voor de zekerheid thuis blijven, om zo de verspreiding van het virus tegen te gaan. Je kunt dan ook niet reizen of op vakantie gaan. Als mensen in de quarantaineperiode klachten krijgen, adviseren we om direct een test aan te vragen.
In de volgende situaties is het de bedoeling dat mensen in quarantaine gaan:
Als iemand in je huishouden positief is getest of je hebt nauw contact gehad met een besmette patiënt.
Als je in een land/gebied bent geweest dat is aangemerkt als COVID-19-risicogebied, waarvoor een oranje reisadvies geldt.
Na de 10 dagen quarantaine gelden de gebruikelijke regels: thuisblijven en testen bij verkoudheidsklachten, 1,5 meter afstand houden van anderen en regelmatig handen wassen.
Daar zit altijd een vertraging in, zelfs als men de maatregelen volgt duurt het, wat, een week voor dat effect sorteert, dacht ik. Nu krijg je nog de mensen die geinfecteerd zijn maar nog geen symptomen hadden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:21 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Hopen dat de maatregelen snel effect gaan hebben.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja niks er van, dat kost me weer punten in de userscore.
Ja en aangezien veel basisschoolkinderen zoals elk jaar verkouden zijn (en dus ook veel papa en mamas) ondermijn je daarmee alleen maar de testbereidheid.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:20 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat is wel een vervelend ding ja. Dan heb je een negatieve test, mag je de straat weer op met je verkoudheid, steek je 10 anderen aan die vervolgens ook weer allemaal voor Jan L een test mogen laten doen. Heel vervelend.
Ja en met de wachttijden voor de teststations is er nu nog weer extra vertraging, zoals iemand al opmerkte.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Daar zit altijd een vertraging in, zelfs als men de maatregelen volgt duurt het, wat, een week voor dat effect sorteert, dacht ik. Nu krijg je nog de mensen die geinfecteerd zijn maar nog geen symptomen hadden.
Ik zou jouw situatie gewoon zien als een 'melding' vanuit een Bron & Contactonderzoek. Oftewel: Laat je testen, ga 14 dagen in quarantaine.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Schept extra duidelijkheid. Ik heb dit aan meerdere mensen in mijn omgeving gevraagd. Allen met het antwoord 'tja, uhm, weet ik eigenlijk ook niet'...
Het is maar een woordje extra hoor. 'Vermoedelijk'
Dan gaat half twitter weer steigeren omdat ze vinden dat iedereen die verkouden is ook getest moet kunnen worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en aangezien veel basisschoolkinderen zoals elk jaar verkouden zijn (en dus ook veel papa en mamas) ondermijn je daarmee alleen maar de testbereidheid.
Vraag me echt af of die verkoudheidsklachten er niet uit moeten.
Da's ook een punt, ja.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:25 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja en met de wachttijden voor de teststations is er nu nog weer extra vertraging, zoals iemand al opmerkte.
Nee ik bedoel dat minder dan 20% zich laat testen, om reden precies wat jij zegt. Meerdere negatieve testen, verkouden kinderen om je heen ja daaaag.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:21 schreef _serial_ het volgende:
[..]
boven de 20% bedoel je?
Vriend van mij is voor zijn 3e test geweest gisteren, ook vanwege verkoudheidsklachten, wederom negatief natuurlijk
Nee, als ik er meer dan 250 (dus marge 6250-6750) naast zit trakteer ik 1 user die volgende week in het topic post waarin de cijfers geplaatst worden op 6 maanden basic abo van FOK!quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Krijgen we taart als je er naast zit?
Je bedoelt denk ik de testcapaciteit ? De mensen willen wel laten testen tegenwoordig, dat was een paar weken geleden wel anders.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:25 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en aangezien veel basisschoolkinderen zoals elk jaar verkouden zijn (en dus ook veel papa en mamas) ondermijn je daarmee alleen maar de testbereidheid.
Vraag me echt af of die verkoudheidsklachten er niet uit moeten.
Heldendaad zelfsquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, als ik er meer dan 250 (dus marge 6250-6750) naast zit trakteer ik 1 user die volgende week in het topic post waarin de cijfers geplaatst worden op 6 maanden basic abo van FOK!
Is dat een idee?
Dat zeg ik toch helemaal nietquote:Op vrijdag 2 oktober 2020 15:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Niet op mij afschuiven nu.
Jij stelt een vraag waarop verscheidende user je adviseren om je te testen.
Daarop reageer je op iedereen met een 'ja maar...'
Nou dan laat je je toch niet testen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |