abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195387037
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:56 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Ja, ellendig is dat. In mijn omgeving wordt er gelukkig positiever gereageerd. Probeer ook altijd een stapje opzij te doen als ik zie dat ik iemand kruis of als iemand er langs wil, krijg je regelmatig wel een glimlach of een duim voor terug.

Is toch zoveel beter dan elkaar belachelijk maken of geen rekening met elkaar te houden? Zo lastig is het allemaal echt niet :@ Dus bij deze: duim voor je vrouw ^O^
Dat opzij gaan voor elkaar mag wat mij betreft wel blijven, elkaar een beetje ruimte geven. Ook voor deze pandemie werd ik er altijd een beetje ongemakkelijk van als iemand in de supermarkt tegen je aan stond te schuren, dat mag wel wegblijven :)
pi_195387051
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:54 schreef dick_laurent het volgende:
Vrouwlief draagt tegenwoordig braaf mondkapje in winkels en binnenruimte. Niet omdat ze een risicogroep is en omdat ze heilig overtuigd is dat het werkt, maar omdat ze haar steentje wilt bijdragen en alles wilt 'proberen' om de verspreiding op zijn minst tegen te gaan.

Appte ze me net dat ze rustig in de rij stond in een winkel met mondkapje op en een wat oudere man voor haar in de rij stond en omkeek en haar uitlachte en iets riep van "wat een kul die mondkapjes".

:( Fackin hell, ik mag het niet zeggen maar als je iemand een zware infectie wilt toewensen dan zijn het dat soort figuren wel :r
Sta daarboven, laat die vieze tokkies toch lekker corona krijgen. Je mag best wel een paar passen opzij doen als je weer eens zo'n levend virusbaal tokkie zonder mondkap ziet / die tegen de corona maatregelen zijn, geliever niets daar tegen zeggen want voor je het weet krijg je een stomp op je neus.

Tokkies blijven tokkies.
pi_195387067
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:54 schreef vosss het volgende:
Wat maakt het uit of ik er 10, 20, 50, 500 of 20.000 naast zit?
In principe niets natuurlijk. Maar als iedereen hier gewoon dingen mag roepen, omdat het toch niet uitmaakt wat iemand roept wordt dit wel een heel nihilistisch topic: 'boeie of ik een mondkapje draag, ik ben maar één van de 17 miljoen'.

Maar hopelijk ben je het er wel mee eens dat het nogal wat is om een exponentiële groei compleet verkeerd in te schatten. Het kan het verschil zijn tussen 'we moeten deze week nog ingrijpen' en 'we kijken het nog een maandje aan'.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_195387076
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:55 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nou kan ik het mis hebben, maar je maakt je zelf nogal druk.
Omdat jij blijft zuigen. En dat trek ik slecht. :*
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_195387086
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:57 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik zou daar juist van kunnen genieten. Zo meteen bij boodschappen ook maar even een mondkapje op doen, heb wel zin in gefrustreerde boomer blikken.
_O_ _O_

Het is gewoon een makkelijke erkenning wie er aso zijn en wie niet.
pi_195387093
23 posts verder sinds de modbreak, maar het gaat nog steeds over de cijfertjes van voss.
pi_195387119
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 14:38 schreef Momo het volgende:
Aantal mensen op de IC met Covid-19 op dit moment naar leeftijd:
20- jaar 0
20-29 jaar 3
30-39 jaar 8
40-49 jaar 16
50-59 jaar 25
60-69 jaar 55
70-79 jaar 58
80+ jaar 5
Heb je toevallig een bron van deze data?
(zou mooi zijn of er ook ooit nog bijkomt of er onderliggende problemen van toepassingen zijn, maar dat zal wel niet)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_195387131
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:01 schreef Scrummie het volgende:
23 posts verder sinds de modbreak, maar het gaat nog steeds over de cijfertjes van voss.
Die modbreak ging over het spelen van de man (goh, er zijn wat berichten van jou verwijderd, toch?). Die cijfers van vosss zijn een bal.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:03:20 #59
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195387132
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

(zou mooi zijn of er ook ooit nog bijkomt of er onderliggende problemen van toepassingen zijn, maar dat zal wel niet)
Gewoon van de stichting NICE pagina, groene balkjes optellen.
pi_195387138
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Omdat jij blijft zuigen. En dat trek ik slecht. :*
Nou dat valt ook wel mee he. Maar goed, door.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_195387142
Mijn moeder is waarschijnlijk besmet met het coronavirus (hoesten, 38°C koorts, geen reuk en geen smaak). Ze werkt in een verzorgingstehuis waar corona is vastgesteld bij een van de bewoners waar zij contact mee heeft gehad.
Nu ben ik afgelopen zaterdag nog op bezoek geweest. Het is zeer waarschijnlijk dat zij het virus toen al had. Ze is zelf in zelf-quarantaine gegaan en wacht nu op een test. Ik kan echter niet vinden wat ik zelf nu moet doen... Rijksoverheid en RIVM hebben het alleen over verdenkingen en positieve tests van huisgenoten.

Dien ik dit bij de werkgever te melden? Moet ik wachten op de uitslag? Of moet ik gewoon gaan werken totdat ik zelf symptomen krijg?

Graag antwoord met bron ;)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_195387144
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:01 schreef Scrummie het volgende:
vosss is de naam;

:7
vosss is de naam,
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:04:57 #63
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_195387163
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:03 schreef Stoorzendert het volgende:
Mijn moeder is waarschijnlijk besmet met het coronavirus (hoesten, 38°C koorts, geen reuk en geen smaak). Ze werkt in een verzorgingstehuis waar corona is vastgesteld bij een van de bewoners waar zij contact mee heeft gehad.
Nu ben ik afgelopen zaterdag nog op bezoek geweest. Het is zeer waarschijnlijk dat zij het virus toen al had. Ze is zelf in zelf-quarantaine gegaan en wacht nu op een test. Ik kan echter niet vinden wat ik zelf nu moet doen... Rijksoverheid en RIVM hebben het alleen over verdenkingen en positieve tests van huisgenoten.

Dien ik dit bij de werkgever te melden? Moet ik wachten op de uitslag? Of moet ik gewoon gaan werken totdat ik zelf symptomen krijg?

Wat denk je zelf? Quarantaine en je zsm laten testen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195387166
Volgende week vrijdag zitten we op 6500 nieuwe besmettingen.

Quote me dan maar.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:05:15 #65
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195387170
quote:

Had ze toen al klachten? Dan zou ik ook gaan testen (incubatietijd 2-6 dagen) en niet naar het werk gaan. Bron heb ik niet, maar ik zou voorzichtig zijn met je collega's en andere mensen buiten.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:05:21 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195387171
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:03 schreef vosss het volgende:

[..]

vosss is de naam;

:7
The Foxman
pi_195387172
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:02 schreef _serial_ het volgende:

[..]

In het wekelijkse RIVM-rapport staan deze cijfers voor overleden mensen < 70 jaar. Ik zie vooralsnog geen reden waarom dezelfde percentages niet ook van toepassing zouden zijn op IC-opnames.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:05:32 #68
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195387176
was net even in de groothandel, 100% mondkapjes, naar mijn mening niet nodig daar maar toch maar meegedaan
pi_195387180
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:00 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

_O_ _O_

Het is gewoon een makkelijke erkenning wie er aso zijn en wie niet.
Het gaat mij niet eens om aso zijn, zolang het niet verplicht is blijft het keuze van de persoon zelf. Maar ga dan niet lopen bitchen op mensen die het wel doen.
pi_195387182
quote:

Melden bij je werkgever, als je moet wachten op de uitslag moet je in principe in quarantaine totdat je een negatieve uitslag krijgt.
pi_195387184
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:05 schreef Tarado het volgende:
was net even in de groothandel, 100% mondkapjes, naar mijn mening niet nodig daar maar toch maar meegedaan
Netjes.
pi_195387186
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:05 schreef Momo het volgende:

[..]

Had ze toen al klachten? Dan zou ik ook gaan testen (incubatietijd 2-6 dagen) en niet naar het werk gaan. Bron heb ik niet, maar ik zou voorzichtig zijn met je collega's en andere mensen buiten.
Nee, klachten zijn vandaag begonnen.
pi_195387193
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:05 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Netjes.
Nee mondkapjes!!!
vosss is de naam,
pi_195387202
quote:
6s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:06 schreef vosss het volgende:

[..]

Nee mondkapjes!!!
:')

Moest glimlachen. Like gegeven.
pi_195387214
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Quarantaine en je zsm laten testen.
Klinkt vanzelfsprekend inderdaad, maar toon mij eens een artikel waarin dat staat dan?

Ik snap die slechte communicatie van de overheid en RIVM niet.
pi_195387242
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:07 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Klinkt vanzelfsprekend inderdaad, maar toon mij eens een artikel waarin dat staat dan?

https://www.zorg-en-gezondheid.be/contactpersonen-en-reizigers

Oh wacht dat is Belgie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2020 15:11:14 ]
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:09:21 #77
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195387252
quote:

[..]

Zou niet wachten op de communicatie van de overheid. Neem zelf de verantwoordelijkheid, je wilt geen andere mensen besmetten.
pi_195387255
quote:

Voor die situatie ga je volgens mij geen bron vinden.
pi_195387267
quote:

[..]

Je verwijt de overheid terwijl je toch ook gewoon zelf kunt denken?
Als het vanzelfsprekend is dan is het dat toch? Wat wil je dan nu nog meer?
Go hard or go home
pi_195387274
quote:

Quote me dan maar.
Alsof iemand dat dan nog herinnert met het tempo van deze reeks :P
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:10:22 #81
445514 DonDruiper
pi_195387283
quote:

[..]

Moet daar dan een artikel voor zijn?

Je bent in contact geweest met iemand die waarschijnlijk al corona had.

Dan is 1 en 1 toch 2?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195387292
quote:

[..]

Want de overheid moet maar voor ieder scenario uittekenen wat je moet doen? Je zit in een coronagevaarlijke situatie. Gebruik je verstand en ga in quarantaine.
In Southern Sun
pi_195387299
quote:
Daar staat precies wat ik bedoel. 'In contact gekomen met iemand die Corona heeft'. Niet iemand die nog getest moet worden...

Natuurlijk, met gezond verstand blijf je dan ook thuis, maar zo staat het er niet.
pi_195387308
quote:

Quote me dan maar.
WE GAAN HET ZIEN
Nieuw is niet altijd beter.
pi_195387317
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Daar staat precies wat ik bedoel. 'In contact gekomen met iemand die Corona heeft'. Niet iemand die nog getest moet worden...

Natuurlijk, met gezond verstand blijf je dan ook thuis, maar zo staat het er niet.
Wacht, dat was Vlaanderen.

In Nederland is het precies hetzelfde, ff zoeken.

RIVM is slecht met communiceren, echt zeer kwalijk.
pi_195387324
quote:

[..]

Is dit niet wat je bedoelt?

https://lci.rivm.nl/informatie-contacten-patient

quote:
Beste meneer, mevrouw,

U krijgt deze informatie omdat u contact heeft gehad met een patiënt met COVID-19. U moet uw gezondheid extra goed in de gaten houden, omdat u nog ziek kunt worden tot en met 14 dagen na het laatste contact met deze persoon. U kunt klachten krijgen die passen bij COVID-19, zoals:

verkoudheidsklachten; neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn
(licht) hoesten
plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping)
kortademigheid/benauwdheid
verhoging óf koorts boven de 38 graden

We vragen u om met de volgende dingen rekening te houden tot en met 14 dagen na het laatste contact met deze persoon:

Hygiëne
Was regelmatig uw handen met water en zeep. Doe dit altijd:
na hoesten en niezen
nadat u op het toilet bent geweest
na het schoonmaken en opruimen
voor het (bereiden van) eten
Gebruik voor het hoesten een papieren zakdoek. Heeft u geen papieren zakdoek bij de hand? Hoest dan in de plooi van uw elleboog.
Gebruik een zakdoek maar 1 keer en gooi de zakdoek na gebruik weg. Was daarna uw handen.
Afstand en social distancing
Vermijd drukte.
Houd 1,5 meter afstand van anderen.
Werk zoveel mogelijk thuis.
Krijgt u klachten?
Belangrijk: let op of u klachten krijgt. Als u klachten krijgt, mag u niet naar buiten. Neem dan per telefoon contact op met de huisarts of GGD. Als dat nodig is, wordt u getest op COVID-19. U blijft thuis en u heeft geen contact met anderen, totdat de testuitslag bekend is.
De meest voorkomende klachten die passen bij COVID-19 zijn: verkoudheidsklachten (neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn), (licht) hoesten, plotseling verlies van reuk en/of smaak (zonder neusverstopping), kortademigheid/benauwdheid, verhoging óf koorts boven de 38 graden. Indien u deze klachten krijgt, maar ook bij andere klachten, belt u de huisarts of GGD.
Bij een vermoeden van koorts meet u uw temperatuur (rectaal of via het oor); koorts is een temperatuur van 38,0 graden of hoger.

Bent u ernstig ziek of heeft u medische hulp nodig? Ga niet naar de huisarts of het ziekenhuis toe, maar bel direct de huisarts.

Als u geen klachten krijgt binnen 14 dagen na het laatste contact met de patiënt, dan gelden de algemene adviezen die op dat moment gelden in Nederland rondom COVID-19. Zie Rijksoverheid.nl.

Heeft u nog vragen? Neem dan contact op met de GGD in uw regio of kijk op Coronavirus COVID-19 op Rijksoverheid.nl.
pi_195387358
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:09 schreef Noek het volgende:

[..]

Je verwijt de overheid terwijl je toch ook gewoon zelf kunt denken?
Als het vanzelfsprekend is dan is het dat toch? Wat wil je dan nu nog meer?
Ik zal toch niet de enige zijn die in contact is geweest met iemand die zelf vermoed besmet te zijn en wacht op een test? En met deze vraag zit?

Sterker nog, haar werkgever vertelde haar zelfs dat ze moest komen werken totdat de testresultaten binnen waren :') Ze werkt met bejaarden...
pi_195387359
160 covidpatiënten op IC, 573 in kliniek
2 oktober 2020

Het totaal aantal opgenomen covidpatiënten bedraagt 733, 42 meer dan de vorige dag. Daarvan liggen er 573 buiten de Intensive Care, 34 meer dan gisteren.

Op de IC liggen 160 covidpatiënten, 8 meer dan de dag ervoor. Er liggen daarnaast 594 non-covid-patiënten op de IC, 17 minder dan gisteren. De totale IC-bezetting bedraagt daarmee 754, 9 minder dan de vorige dag.

In de afgelopen 24 uur zijn er 14 klinische patiënten verplaatst tussen de regio’s. Er zijn geen IC-patiënten verplaatst.

Dit blijkt uit de gegevens van het LCPS. Voorzitter Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg: ‘Het aantal covidpatiënten in de ziekenhuizen stijgt conform de verwachting. We verwachten dat deze stijging ook in de komende dagen door zal zetten. De spreiding richt zich op het mogelijk maken dat reguliere zorg in alle regio’s zo goed mogelijk doorgang kan vinden.

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:13:53 #89
236264 crew  capricia
pi_195387362
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:10 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Lijkt met wel duidelijk dat ze het opgepikt heeft. Ga maar van een positieve test uit.
Heel veel beterschap voor je moeder.

https://lci.rivm.nl/covid-19-nauwe-contacten
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195387367
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Moet daar dan een artikel voor zijn?

Je bent in contact geweest met iemand die waarschijnlijk al corona had.

Dan is 1 en 1 toch 2?
Zo staat dat er niet.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:15:15 #91
445514 DonDruiper
pi_195387382
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:14 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zo staat dat er niet.
Dan laat je je niet testen.

Wat wil je nou horen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_195387392
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:13 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ik zal toch niet de enige zijn die in contact is geweest met iemand die zelf vermoed besmet te zijn en wacht op een test? En met deze vraag zit?

Sterker nog, haar werkgever vertelde haar zelfs dat ze moest komen werken totdat de testresultaten binnen waren :') Ze werkt met bejaarden...
Dan heeft haar werkgever waarschijnlijk nog nooit een test gedaan, want dan krijg je informatie mee waar duidelijk in staat dat je tot het testresultaat niet de deur uit mag. Sowieso een slecht geïnformeerde werkgever trouwens, want volgens mij is dat ook algemeen bekend.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:17:28 #93
236264 crew  capricia
pi_195387414
We staan er weer mooi op.
Klopt dit wel? Is het een record?
twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195387420
Jeetje weer verkouden aan het worden, volgens de RIVM richtlijn dus weer tijd voor een test. Hoop echt dat ze dat aanpassen want ik ben er wel klaar mee. Kost me gelukkig geen dagen maar mag wel weer opgesloten zitten.

Terwijl ik 95% zeker weet dat een van m'n verkouden neefjes me woensdag hebben aangestoken. Vraag me serieus af hoeveel mensen zich met verkoudheidsklachten nog laten testen op dit moment, laat ze dat eens grootschalig onderzoeken want het zou wel zomaar eens onder de 20% kunnen uitkomen.
blablablabla
pi_195387437
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:14 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zo staat dat er niet.
Test gewoon of bel een doktor of zo.
pi_195387441
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:15 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dan laat je je niet testen.

Wat wil je nou horen?
Ik snap dat je je verstand moet gebruiken, en in deze situatie dus in quarantaine moet en een test moet aanvragen. Ik vind het echter kwalijk dat deze situatie (die vaker voor moet komen) gewoon niet duidelijk omschreven staat (althans ik kan het niet vinden).

Jouw manier van reageren heeft niemand wat aan. Het was maar gewoon een vraag of daar een duidelijke instructie voor is.
pi_195387458
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:18 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ik snap dat je je verstand moet gebruiken, en in deze situatie dus in quarantaine moet en een test moet aanvragen. Ik vind het echter kwalijk dat deze situatie (die vaker voor moet komen) gewoon niet duidelijk omschreven staat (althans ik kan het niet vinden).

Jouw manier van reageren heeft niemand wat aan. Het was maar gewoon een vraag of daar een duidelijke instructie voor is.
Maar waarom moet dat nou per se omschreven staan?
In Southern Sun
pi_195387464
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:17 schreef Elan het volgende:
Jeetje weer verkouden aan het worden, volgens de RIVM richtlijn dus weer tijd voor een test. Hoop echt dat ze dat aanpassen want ik ben er wel klaar mee. Kost me gelukkig geen dagen maar mag wel weer opgesloten zitten.

Terwijl ik 95% zeker weet dat een van m'n verkouden neefjes me woensdag hebben aangestoken. Vraag me serieus af hoeveel mensen zich met verkoudheidsklachten nog laten testen op dit moment, laat ze dat eens grootschalig onderzoeken want het zou wel zomaar eens onder de 20% kunnen uitkomen.
Dat is wel een vervelend ding ja. Dan heb je een negatieve test, mag je de straat weer op met je verkoudheid, steek je 10 anderen aan die vervolgens ook weer allemaal voor Jan L een test mogen laten doen. Heel vervelend.
pi_195387465
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 15:18 schreef Verbruikersnaam het volgende:

[..]

Test gewoon of bel een doktor of zo.
Lees de vraag nog eens. Ik weiger toch geen test ofzo? 8)7
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:20:17 #100
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_195387470
quote: