ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Ja maar om nou een blanco cheque te schrijven is wel een beetje overdreven natuurlijk.
Het gaat mij niet eens om salaris ofzo maar wat je nu opgeeft krijg je niet meer terug. Denk bijvoorbeeld aan voorkeursroosters, geen gebroken diensten. Starten en eindigen op eigen standplaats.
Ik doe nu wel eens diensten vanuit Dordrecht. Dan is de afspraak dat de dienst is aangepast zodat deze begint en eindigt in Rotterdam al dan niet doormiddel van Passagieren. Nu is Dordrecht voor mij niet zo’n issue want dat is qua reistijd net zo ver maar als ze dalijk opeens met diensten uit Den Haag of Roosendaal verdubbelt dat voor mij wel de reistijd die ook nog eens in eigen tijd zou moeten geschieden en van de rusttijd tussen 2 diensten af gaat.
Dat zijn dan ook zaken waar goede afspraken over moeten komen, maar niet direct voor mij als reiziger zijn.
Als je een reis maakt van Groningen naar Maastricht wil je toch regelmatig onderweg een HC treffen en niet tussen Groningen en Assen eentje zien en dan tot Maastricht niet meer.
Dat zijn dan ook zaken waar goede afspraken over moeten komen
klopt. Het grootste probleem aan dit ‘pact’ is dan ook dat er nog geen invulling bekend is. Ik neem aan dat jij ook geen goedkeuring geeft als je niet eens weet waar je goedkeuring aan geeft.
Het probleem lijkt te zijn dat NS allerlei plannen wil doordrukken die niks met corona te maken hebben, en dat de bonden daar niet in trappen. Daar heb je vakbonden voor. Heeft in dit geval niks met verwend zijn te maken.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op donderdag 1 oktober 2020 18:49 schreef Duvel het volgende: Het probleem lijkt te zijn dat NS allerlei plannen wil doordrukken die niks met corona te maken hebben, en dat de bonden daar niet in trappen. Daar heb je vakbonden voor. Heeft in dit geval niks met verwend zijn te maken.
klopt. Het grootste probleem aan dit ‘pact’ is dan ook dat er nog geen invulling bekend is. Ik neem aan dat jij ook geen goedkeuring geeft als je niet eens weet waar je goedkeuring aan geeft.
Zeker niet. Ik verwacht dan ook dat het lange en pittige onderhandelingen gaan worden.
Het andere deel dat ik noemde is wel een probleem waar goed naar gekeken moet worden.
Daar ben ik het wel mee eens. Als ik drie uur in één trein zit en ik de conducteur niet één keer zie, dan vraag ik me wel af wat de meerwaarde van een conducteur ís.
Ja maar om nou een blanco cheque te schrijven is wel een beetje overdreven natuurlijk.
Het gaat mij niet eens om salaris ofzo maar wat je nu opgeeft krijg je niet meer terug. Denk bijvoorbeeld aan voorkeursroosters, geen gebroken diensten. Starten en eindigen op eigen standplaats.
Ik doe nu wel eens diensten vanuit Dordrecht. Dan is de afspraak dat de dienst is aangepast zodat deze begint en eindigt in Rotterdam al dan niet doormiddel van Passagieren. Nu is Dordrecht voor mij niet zo’n issue want dat is qua reistijd net zo ver maar als ze dalijk opeens met diensten uit Den Haag of Roosendaal verdubbelt dat voor mij wel de reistijd die ook nog eens in eigen tijd zou moeten geschieden en van de rusttijd tussen 2 diensten af gaat.
En als je nu eens denkt aan het groter geheel? Snap niet waarom de NS-medewerkers zo dwars liggen. De NS heeft tot op heden ruim 700 miljoen belastinggeld ontvangen om alles in de benen te houden. In de plannen wordt afscheid genomen van mensen door natuurlijk verloop dus wellicht zullen mensen na herverdeling/-structurering een andere standplaats krijgen. Wat is het probleem? Deze bijzondere omstandigheden vragen nu eenmaal om offers. Nu kunnen de vakbonden en COR het wel hard willen spelen, maar de NS wil ook in 2021 steun. We hebben bij de KLM al gezien dat Hoekstra een tegenprestatie wil zien. En terecht, want het gaat om belastinggeld. Om dan te beginnen over voorkeursroosters en geprefereerde standplaatsen doet mij nogal wereldvreemd aan.
quote:
Op donderdag 1 oktober 2020 18:49 schreef Duvel het volgende: Het probleem lijkt te zijn dat NS allerlei plannen wil doordrukken die niks met corona te maken hebben, en dat de bonden daar niet in trappen. Daar heb je vakbonden voor. Heeft in dit geval niks met verwend zijn te maken.
Wat nergens vermeld word was dat met dit pact de vakbonden en OR voor 4 jaar zo goed als buiten spel gezet zouden worden. Dus men zou akkoord gaan met meer flexibiliteit waarvan nog niet eens precies bekend is hoe dat ingevuld gaat worden en mocht dat dan totaal anders zijn dan NS het voorhoudt dan is er geen bond of OR die er nog wat aan kan doen.
Vind je het gek dat er massaal tegen gestemd is
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
En als je nu eens denkt aan het groter geheel? Snap niet waarom de NS-medewerkers zo dwars liggen. De NS heeft tot op heden ruim 700 miljoen belastinggeld ontvangen om alles in de benen te houden. In de plannen wordt afscheid genomen van mensen door natuurlijk verloop dus wellicht zullen mensen na herverdeling/-structurering een andere standplaats krijgen. Wat is het probleem? Deze bijzondere omstandigheden vragen nu eenmaal om offers. Nu kunnen de vakbonden en COR het wel hard willen spelen, maar de NS wil ook in 2021 steun. We hebben bij de KLM al gezien dat Hoekstra een tegenprestatie wil zien. En terecht, want het gaat om belastinggeld. Om dan te beginnen over voorkeursroosters en geprefereerde standplaatsen doet mij nogal wereldvreemd aan. [..]
omdat de flexibiliteit gevraagd wordt van mensen die nu juist het afgelopen half jaar de boel rijdend hebben gehouden en in de eerste maanden met weinig tot geen beschermende maatregelen. Flexibiliteit die gevraagd word door mensen die zelf al een half jaar met een vorstelijk salaris thuis werken en elke dag om 18:00 met hun prakkie op schoot op de bank naar het journaal zit te kijken.
Willen ze als organisatie krimpen en efficiënter gaan werken? Laat ze bij zichzelf beginnen want ik heb geen idee waarom NS 50 verschillende directeuren nodig heeft want als ze thuis zitten blijven de treinen ook gewoon rijden hebben we gezien.
Dat zou niet rechtsgeldig zijn geweest dus dat lijkt mij eerder het vaatje fake news dan de waarheid. Wel zat natuurlijk een verlenging van de huidige (verlopen) CAO van ik meen 2 jaar in het pact. Dus op dat punt zouden de bonden even niets kunnen roepen, maar dat is met het tweejaarlijks vaststellen van een CAO sowieso het geval.
Voor wat betreft de "oude plannen doordrukken" vraag ik mij wel af of dat niet het gevolg is van dat het voorstel de onderbuik is ingeschoten bij de voormensen van drie van de vier vakbonden. Die plannen hielden dingen in waar je sowieso al het eerste aan zou denken: Meer automatiseren op kantoor waar mogelijk, mensen sneller herplaatsen als ze niet nodig zijn op de plek waar ze zitten en er elders (in de organisatie of andere werkplek) wel werk is en ja, minder HC's.
Nu zal dat herplaatsen in de praktijk niet zo'n vaart lopen. In de cijfers van pensionering zijn geen mensen meegerekend die nog niet aan de AOW-leeftijd zouden zitten maar uit eigen beweging vervroegd met pensioen zouden gaan. Daarvan zijn er héél veel bij NS omdat bij velen op de AOW-leeftijd het inkomen na pensionering hoger zou zijn dan daarvoor. Dat kan minder, daarvan kan je met pensioen.
Tjah, dan rest de invulling en hoe je daar afspraken over maakt. De vakbonden hadden naast een simpel "eens" of "oneens" ook kunnen vragen of iemand het eens was met "Eerst nadere invulling nodig". Deze mensen moesten nu voor of tegen stemmen.
Voor wat betreft de "oude plannen doordrukken" vraag ik mij wel af of dat niet het gevolg is van dat het voorstel de onderbuik is ingeschoten bij de voormensen van drie van de vier vakbonden.
Er zijn tijdens gesprekken tussen bonden en directie een aantal zaken genoemd waar ik inhoudelijk in dit topic niet verder op in wil gaan maar waarvan de bonden aangaven dat deze zaken bekend in de oren klonken. Daarvan heeft de directie al toegegeven dat dit zaken waren die al uit het verleden, (ver) voordat iemand ooit van Corona gehoord had, in de kast lagen en die toentertijd al geschrapt zijn.
Het pact is afgewezen omdat er inhoudelijk geen duidelijkheid is. Bonden, OR en directie kijken nu hoe verder. Niemand die bij zijn gezonde verstand is zal akkoord gaan met een pact waarvan men niet weet wat de maatregelen inhouden.
Laat ze maar duidelijk specificeren wat de gevraagde flexibiliteit inhoud dan kunnen we verder praten.
En als je nu eens denkt aan het groter geheel? Snap niet waarom de NS-medewerkers zo dwars liggen. De NS heeft tot op heden ruim 700 miljoen belastinggeld ontvangen om alles in de benen te houden. In de plannen wordt afscheid genomen van mensen door natuurlijk verloop dus wellicht zullen mensen na herverdeling/-structurering een andere standplaats krijgen. Wat is het probleem? Deze bijzondere omstandigheden vragen nu eenmaal om offers. Nu kunnen de vakbonden en COR het wel hard willen spelen, maar de NS wil ook in 2021 steun. We hebben bij de KLM al gezien dat Hoekstra een tegenprestatie wil zien. En terecht, want het gaat om belastinggeld. Om dan te beginnen over voorkeursroosters en geprefereerde standplaatsen doet mij nogal wereldvreemd aan.
De KLM opereert in een vrije markt, NS niet. KLM zou duurzaamheidsdoelstellingen gekregen moeten hebben, bij NS minder nodig. En NS is gevraagd om door te rijden. Op basis van het aantal reizigers zou je de dienstregeling langer hebben moeten inkrimpen, maar dat is op verzoek niet gebeurd.
quote:
Kom eens met voorbeelden dan?
Stond in nieuwsbrieven van de bond volgens mij, maar die staan niet openbaar. Zie verder de post boven me.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Herinneren jullie je dat verhaal nog van die trein die een aan een viaduct hangend putdeksel geraakt had? De machinist van die trein is nu tot 1 jaar en 9 maanden celstraf veroordeeld omdat ie hem zelf opgehangen had.....
omdat de flexibiliteit gevraagd wordt van mensen die nu juist het afgelopen half jaar de boel rijdend hebben gehouden en in de eerste maanden met weinig tot geen beschermende maatregelen. Flexibiliteit die gevraagd word door mensen die zelf al een half jaar met een vorstelijk salaris thuis werken en elke dag om 18:00 met hun prakkie op schoot op de bank naar het journaal zit te kijken.
Dat is natuurlijk ook enkel een kwestie van perspectief. Je zou ook kunnen stellen dat het rijdend personeel de boel rijdend heeft gehouden door 1e klasse coupés te claimen. Met tot gevolg dat de reizigers nog minder ruimte hadden in de trein en dus meer risico liepen. Terwijl de vertrekprocedure in menig trein prima door de machinist uitgevoerd kon worden. De overtreffende trap is dan om dat gedrag te linken aan 'verwende kinderen' die halsstarrig vasthouden aan verworven rechten. Nu lijkt me dat beeld geen recht doen aan de werkelijkheid. Maar afijn. Suggeren dat kantoorpersoneel het maar makkelijk heeft want thuiswerken is ook een oversimplificering.
Ik denk dat dit soort zwart-wit frames vooral tegenstellingen benadrukt en uiteindelijk niet bijdraagt aan een oplossing.
[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 05-10-2020 19:22:16 ]
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
Bwooh, afgelopen weekend spontaan een weekendje Ameland gedaan. De fans weten mijn TRV topic wel te vinden. Maar wat ook gebeurd is Voor het eerst sinds kleurentelevisie weer eens een bordje gescoord
Zozo, het lijkt er op dat zowaar ook inmiddels een nieuwe OBIS versie naar VIRM wordt uitgerold Ik zag net dat hippe kaartje van de actuele positie en een overzicht met de huidige snelheid voorbij komen op het scherm.
[ Bericht 0% gewijzigd door MTL op 06-10-2020 08:55:39 ]
Op dinsdag 6 oktober 2020 08:47 schreef MTL het volgende: Zozo, het lijkt er op dat zowaar ook inmiddels een nieuwe OBIS versie naar VIRM wordt uitgerold Ik zag net dat hippe kaartje van de actuele positie en een overzicht met de huidige snelheid voorbij komen op het scherm.
Heb je een OBIS-scherm in de cabine?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Woon-werkverkeer met keurig ingecheckt 1e klas abonnement. En ik was inderdaad de enige in die in de 1e klas daar zat. De jongeman die er zat vluchtte de 1e klas uit toen ik binnenkwam. Geen idee waarom. Het zal vast mijn slechte adem wel zijn