Dit is inderdaad ondoordacht geneuzel. Maar het is wel zo dat we moeten nadenken over beleid dat voor de langere termijn houdbaar is. Dit virus blijft er hoe dan ook wel tot eind volgend jaar, en misschien nog wel langer (ook als we tussendoor een hoopgevend vaccin vinden). Dan kan je niet continu in paniekmodus blijven, en bijvoorbeeld één dag van tevoren een wielerwedstrijd afgelasten waar toch geen hond zou komen kijken.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens een aantal forum aanhangers op het forum moet gewoon iedereen die ouder is dan 60 niet meer de deur uit voor een jaar. Net als mensen met overgewicht, astma, nierproblemen of hartproblemen.
Dat is ongeveer de helft van de Nederlandse bevolking, gewoon geen stap of iets naar buiten.
Dan kunnen hun weer lekker naar de kroeg
Ik ben niet straight, maar iemand hier zal Heidi toch wel willen redden?quote:
Ok, we hebben een redder voor Heidiquote:Op woensdag 30 september 2020 14:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Wat is er aan de hand?
Moedige persoon!quote:Op woensdag 30 september 2020 14:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik zag welgeteld één iemand met mondkapje, dus het begin is er!
![]()
Ja dat maak je natuurlijk normaal altijd andersom mee.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ken haar niet maar ik zal direct even reageren met een afwijzing. Voelt ook wel eens lekker.
Krijgen ze wel precies de samenleving die ze het liefst zien...quote:Op woensdag 30 september 2020 14:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Volgens een aantal forum aanhangers op het forum moet gewoon iedereen die ouder is dan 60 niet meer de deur uit voor een jaar. Net als mensen met overgewicht, astma, nierproblemen of hartproblemen.
Dat is ongeveer de helft van de Nederlandse bevolking, gewoon geen stap of iets naar buiten.
Dan kunnen hun weer lekker naar de kroeg
Nou mag het niet hopen dat dit nog bijna anderhalf jaar duurt. Het is wel belangrijk om de juiste balans te vinden tussen maatregelen en de economie en druk op de zorg. Maar dat is denk ik een lastig proces om daar de juiste keuzes in te maken. We hebben dit nog nooit meegemaakt in een moderne samenleving. De belangrijkste lessen leren we door het te doen nu.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:11 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit is inderdaad ondoordacht geneuzel. Maar het is wel zo dat we moeten nadenken over beleid dat voor de langere termijn houdbaar is. Dit virus blijft er hoe dan ook wel tot eind volgend jaar, en misschien nog wel langer (ook als we tussendoor een hoopgevend vaccin vinden). Dan kan je niet continu in paniekmodus blijven, en bijvoorbeeld één dag van tevoren een wielerwedstrijd afgelasten waar toch geen hond zou komen kijken.
Daarom, dagelijks!quote:Op woensdag 30 september 2020 14:13 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat maak je natuurlijk normaal altijd andersom mee.
Waar te beginnen..quote:Op woensdag 30 september 2020 14:11 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Wat is er aan de hand?
Nou ja goed, als je ook dagelijks een stuk of 50 pogingen doet dan gaat het wat afwijzingen betreft ook snel natuurlijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:15 schreef Em31 het volgende:
[..]
Arme jongen, je hebt het ook niet makkelijk!
Bij het begin. En dat hoeft niet bij de oerknal te zijn, mag iets recenter.quote:
Ze heeft het over dat debatquote:Op woensdag 30 september 2020 14:16 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Bij het begin. En dat hoeft niet bij de oerknal te zijn, mag iets recenter.
quote:Op woensdag 30 september 2020 14:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou ja goed, als je ook dagelijks een stuk of 50 pogingen doet dan gaat het wat afwijzingen betreft ook snel natuurlijk.
(Nee dit is niet waar, voordat iemand zich het echt afvraagt!)
Het zal niet continu hevig zijn, maar ik zie niet echt in hoe we met zo’n besmettelijk virus kunnen voorkomen dat er continu golfbewegingen zijn tot er een heel grote groep is gevaccineerd.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou mag het niet hopen dat dit nog bijna anderhalf jaar duurt. Het is wel belangrijk om de juiste balans te vinden tussen maatregelen en de economie en druk op de zorg. Maar dat is denk ik een lastig proces om daar de juiste keuzes in te maken. We hebben dit nog nooit meegemaakt in een moderne samenleving. De belangrijkste lessen leren we door het te doen nu.
De Nederlandse regering wel. Dat deden ze al voor de corona maatregelen. Partijen zijn te bang om stemmen te verliezen bij de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 30 september 2020 14:18 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het zal niet continu hevig zijn, maar ik zie niet echt in hoe we met zo’n besmettelijk virus kunnen voorkomen dat er continu golfbewegingen zijn tot er een heel grote groep is gevaccineerd.
Wat overigens niet betekent dat ik een pasklare oplossing heb, maar je kan de maatschappij niet oneindig opzadelen met hak op de tak-beleid.
quote:Op woensdag 30 september 2020 14:29 schreef ESF1Gamer het volgende:
Net een mini appeltaartje uit de oven gehaald.
Duitsland heeft ook relatief weinig besmettingen.quote:
quote:Op woensdag 30 september 2020 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je van haken en breien houdt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |