Volgens mij heeft de koper al keurig uitgezocht hij hij jou schadeloos kan stellen.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:57 schreef Aventura het volgende:
In mei hebben wij onze woning verkocht, de afgesproken opleverdatum is 27 november. Koper belde met het verzoek de overdacht op 4 januari 2021 te doen zodat zij geen overdrachtsbelasting hoeven te betalen. Voor zover ik het kan overzien heeft zo’n afspraak voor ons enkel nadelen. Sowieso willen wij dat ze ons schadeloos stellen voor het teveel aan betaalde hypotheekrente en rente voor het overbruggingskrediet en verzekeringspremies. Maar zien wij nog iets over het hoofd? Hoor graag jullie inzichten!
Ja, stel je voor dat je een ander ergens mee zou helpen zonder geldelijk gewin.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:01 schreef halfway het volgende:
De helft van de overdrachtsbelasting in contanten en anders zoeken ze het maar uit.
Interessant. Uit welke informatie uit de OP haal jij dat precies?quote:Op woensdag 30 september 2020 09:09 schreef Innisdemon het volgende:
Volgens mij heeft de koper al keurig uitgezocht hij hij jou schadeloos kan stellen.
Je triggert mij nog eens goed te lezen, en ja hoor willen wij heeft mijn grijze massa gelezen als 'zij'quote:Op woensdag 30 september 2020 09:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Interessant. Uit welke informatie uit de OP haal jij dat precies?
Zakelijk inzicht is je vreemd he? Het is een win-win situatiequote:Op woensdag 30 september 2020 09:09 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de koper al keurig uitgezocht hij hij jou schadeloos kan stellen.
De enige vraag is nu nog, of je die 5 weken wilt wachten (zie niet in waarom niet, maar da's voor ieder persoonlijk)
[..]
Ja, stel je voor dat je een ander ergens mee zou helpen zonder geldelijk gewin.
Energierekening over 1 maand misschien? Gemeentelijke belastingen etc. Gewoon al de lasten van een eigen woning.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:57 schreef Aventura het volgende:
Sowieso willen wij dat ze ons schadeloos stellen voor het teveel aan betaalde hypotheekrente en rente voor het overbruggingskrediet en verzekeringspremies.
quote:Op woensdag 30 september 2020 09:15 schreef halfway het volgende:
[..]
Zakelijk inzicht is je vreemd he? Het is een win-win situatie
Is er doorheen!quote:Op woensdag 30 september 2020 09:44 schreef RedFever007 het volgende:
Ze kunnen de tering krijgen![]()
Voor jou enkel nadelen. Wat als ik noem maar wat een boom op je huis valt of de schutting waait om? Heb je alleen maar gezeik mee dan.
Zou het zelf niet doen als verkoper.
Als koper snap ik het wel dat ze het vragen.
Maar is die wet er nu al doorheen iegenlijk of is het nog een "voorstel"
Misschien ben je te zacht in dat opzicht, waarom zou ik een vreemde matsen met een paar duizend euro en er zelf alleen maar slechter van zou worden?quote:Op woensdag 30 september 2020 09:36 schreef Innisdemon het volgende:
[..]Het is een win-win situatie als je de helft van de overdrachtsbelasting gaat eisen van de kopers?
.........en dan heb ik geen zakelijk inzicht hahahahahahaha
Zou ik ook niet doen. Maar als je er zelf geen last van hebt, dan had ik het wel gedaan.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:46 schreef halfway het volgende:
[..]
Misschien ben je te zacht in dat opzicht, waarom zou ik een vreemde matsen met een paar duizend euro en er zelf alleen maar slechter van zou worden?
quote:Op woensdag 30 september 2020 09:44 schreef RedFever007 het volgende:
Ze kunnen de tering krijgen![]()
Voor jou enkel nadelen. Wat als ik noem maar wat een boom op je huis valt of de schutting waait om? Heb je alleen maar gezeik mee dan.
Lol wat een argument.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:48 schreef blomke het volgende:
[..]![]()
Tja, dat gebeurt maandelijks. Daar is nou de verzekering voor waarvan koper die maand premie betaalt.
Je kan wel roepen "de tering", maar daarmee maak je het anderen onmogelijk winst te maken (lees: minder belasting). Alleen al omdat je de overheid daarmee belasting ontneemt, moet je eraan meewerken vind ik.
Ja nou en? de koper wil benadert TS in eerste instantie ook vanwege geldelijk gewin.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:09 schreef Innisdemon het volgende:
Ja, stel je voor dat je een ander ergens mee zou helpen zonder geldelijk gewin.
Waarom is dat intressant?quote:Op woensdag 30 september 2020 09:13 schreef baskick het volgende:
[..]
Interessant. Uit welke informatie uit de OP haal jij dat precies?
verhuiswagen die misschien al geregeld hebt kun je omboeken. Stel dat dat niet kan, moet je een nieuw verhuisbedrijf of bus zoeken. Klein voorbeeld maar al die zaken meot je regelen. Verzekeringen, belastingen. Zit je met kerst en oud en nieuw nog niet lekker in je mooie nieuwe huis.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:59 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja nou en? de koper wil benadert TS in eerste instantie ook vanwege geldelijk gewin.
ik zou zelf zeggen dat ik geen zin in al dat gezeik zou hebben, het is al gezeur genoeg verhuizen etc. het is niet dat ze op dit moment nog kunnen afhaken en de koop ontbinden.
Omdat de user waar ik op reageerde iets stelde wat niet het geval was.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |