abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195335179
Armeni zegt dat het Azerbeidzjaanse leger burgerdoelen heeft aangevallen in Nagorno-Karabach. Dat is een vooral door Armenirs bewoond gebied in Azerbeidzjan dat door Armeni wordt gesteund, ook militair. Het Armeense leger zegt dat het twee Azerbeidzjaanse helikopters, drie drones en drie tanks heeft uitgeschakeld.

Azerbeidzjan erkent dat het een militaire operatie is begonnen. Het zegt dat het reageert op beschietingen langs de frontlijn. Daarbij zouden burgers zijn omgekomen en gewond zijn geraakt. Een Azerbeidzjaanse helikopter zou verloren zijn gegaan, maar de bemanning zou ongedeerd zijn gebleven.

Of er aan Armeense kant slachtoffers zijn gevallen, is niet bekend. Armeni heeft de bevolking van Nagorno-Karabach gemaand schuilplaatsen op te zoeken. Het Armeense ministerie van Buitenlandse Zaken veroordeelt de aanval en zegt dat het een gepast militair en politiek antwoord zal geven.

De regering van Nagorno-Karabach heeft de staat van beleg en de mobilisatie afgekondigd.

Bloedige strijd
Armeni en Azerbeidzjan maakten vroeger deel uit van de Sovjet-Unie. Toen die begin jaren 90 uiteenviel riepen beide republieken de onafhankelijkheid uit. De etnische Armenirs in Nagorno-Karabach maakten zich een jaar later los van Azerbeidzjan.

Na een bloedige strijd, die naar schatting aan 30.000 mensen het leven heeft gekost, kwam in 1994 een staakt-het-vuren tot stand. In de jaren daarna beschuldigden beide partijen elkaar over en weer van het schenden daarvan. De afgelopen maanden namen de spanningen weer toe.

https://nos.nl/artikel/23(...)agorno-karabach.html

Dit is niets nieuws van Azerbeidzjan. Het is een schurkenstaat dat al bijna 20 jaar door een dictator wordt bestuurd die een oorlog wilt starten om de aandacht rondom zichzelf weg te krijgen.
pi_195335261
twitter


Syrische terroristen worden gemporteerd door Azerbeidzjan.
pi_195335322
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:44 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]

Syrische terroristen worden gemporteerd door Azerbeidzjan.
Waar lees je dat?
pi_195335402
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:51 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
twitter


[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2020 23:58:40 ]
pi_195335411
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

[ twitter ]
2 fighters say. Mooie bron.
pi_195335425
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2020 23:59 schreef Rupibma het volgende:

[..]

2 fighters say. Mooie bron.
twitter
pi_195335431
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:00 schreef vigen98 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Possibly lees ik.
pi_195335456
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:01 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Possibly lees ik.
Ja we hebben ook familie leden van een gestorven Syrische terrorist die het erkennen.

twitter


[ Bericht 54% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 00:05:06 ]
  woensdag 30 september 2020 @ 00:05:02 #9
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195335475
Ik denk dat een paar (mogelijk) Russische poppetjes die Armeni helpen of een paar (mogelijke) Syrische poppetjes die Azerbeidzjan helpen niet veel uit gaan maken. Die beelden spreken voor zich, de onbemande luchtvaartuigen van Azerbeidzjan zijn geen pretje en gaan denk ik de beslissing maken. Ik zag op 1 van de beelden van vigen98 een Armeense soldaat wanhopig omhoog schieten.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195335488
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:05 schreef EenAndereWeg het volgende:
Ik denk dat een paar (mogelijk) Russische poppetjes die Armeni helpen of een paar (mogelijke) Syrische poppetjes die Azerbeidzjan helpen niet veel uit gaan maken. Die beelden spreken voor zich, de onbemande luchtvaartuigen van Azerbeidzjan zijn geen pretje en gaan denk ik de beslissing maken. Ik zag op 1 van de beelden een Armeense soldaat wanhopig omhoog schieten op 1 van de beelden van vigen98.
Jazeker. Oorlog is geen grapje. Wanneer een soldaat getraumatiseerd zit te schreeuwen terwijl er kogels om hem heen vliegen dan weet je hoe vernietigend de mens eigenlijk is.
  woensdag 30 september 2020 @ 00:07:17 #11
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195335499
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Jazeker. Oorlog is geen grapje. Wanneer een soldaat getraumatiseerd zit te schreeuwen terwijl er kogels om hem heen vliegen dan weet je hoe vernietigend de mens eigenlijk is.
Jonge gasten ook.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195335522
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:03 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja we hebben ook familie leden van een gestorven Syrische terrorist die het erkennen.

[ twitter ]
De vraag is, hoe weet je dat Turkije ze daarheen haalt.
pi_195335526
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:07 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Jonge gasten ook.
Ja allemaal rond mijn leeftijd.
pi_195335533
Azerbaijan gebruikt ook kamikaze drones.

twitter
pi_195335542
Armeni maakt gebruik van buitenlandse strijders.

twitter
pi_195335554
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:12 schreef polderturk het volgende:
Armeni maakt gebruik van buitenlandse strijders.

[ twitter ]
??? Dit zijn Armenirs. Waar heb jij het over. Azerbeidzjan importeert Arabieren uit Syrirs om voor ze te vechten terwijl de Armeense diaspora terug gaan naar Armeni.
pi_195335556
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:12 schreef polderturk het volgende:
Armeni maakt gebruik van buitenlandse strijders.

[ twitter ]
Zou me niets verbazen. Er waren ook Armenirs uit het buitenland die naar Syri gingen om Bashar al-Assad te steunen.
pi_195335564
twitter


twitter
pi_195335567
https://www.theguardian.c(...)-of-turkeys-ambition

Nog een bron dat Syrische terroristen gemporteerd worden door Azerbeidzjan.
  woensdag 30 september 2020 @ 00:20:46 #20
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195335586
Turkije wordt de nieuwe boeman in het midden-oosten/kaukasus zo lijkt het. :Y

Maar dat wisten we al toen de kilometers lange files van tankwagens van IS gecontroleerd gebied naar de Turkse grens opweg waren.


Vooral lekker de Russen n het westen tegen het zere been blijven schoppen. ^O^
pi_195335602
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:20 schreef YoungDriller het volgende:
Turkije wordt de nieuwe boeman in het midden-oosten/kaukasus zo lijkt het. :Y

Maar dat wisten we al toen de kilometers lange files van tankwagens van IS gecontroleerd gebied naar de Turkse grens opweg waren.


Vooral lekker de Russen n het westen tegen het zere been blijven schoppen. ^O^
Ja, Rusland speelt geen rol in dit conflict 😊
  woensdag 30 september 2020 @ 00:25:02 #22
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195335605
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:24 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Ja, Rusland speelt geen rol in dit conflict 😊
Armeni is een Russisch bondgenoot.
pi_195335615
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:25 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Armeni is een Russisch bondgenoot.
Sense the sarcasm.
pi_195335617
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:25 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Armeni is een Russisch bondgenoot.
Niet echt tbh. Ze verkopen ook wapens aan Azerbeidzjan.
pi_195335639
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:20 schreef YoungDriller het volgende:
Vooral lekker de Russen n het westen tegen het zere been blijven schoppen. ^O^
Het Westen en Rusland zijn elkaars vijanden.
  woensdag 30 september 2020 @ 00:31:45 #26
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195335666
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:26 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Niet echt tbh. Ze verkopen ook wapens aan Azerbeidzjan.
Dat klopt, maar de samenwerking tussen Armeni en Rusland is hechter. Zo zijn ze beide lid van zowel de EAEU unie en het militaire CSTO. Rusland heeft ook troepen in Armeni als ik het goed heb.
https://en.m.wikipedia.or(...)_Treaty_Organization

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Eurasian_Economic_Union
pi_195335668
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:31 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de samenwerking tussen Armeni en Rusland is hechter. Zo zijn ze beide lid van zowel de EAEU unie en het militaire CSTO. Rusland heeft ook troepen in Armeni als ik het goed heb.
Dat klopt wel.
pi_195335669
twitter
pi_195335749
twitter
pi_195335938
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195336046
twitter
pi_195336062
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 01:46 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]
Zal wel niet lang meer duren voordat er wat Iskander-raketten richting Baku vliegen.
pi_195336089
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 01:49 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Zal wel niet lang meer duren voordat er wat Iskander-raketten richting Baku vliegen.
Dat zal Armeni niet doen. Armeni heeft geen enkel belang om civiele doelen te raken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 01:55:49 ]
pi_195336102
Heeft Armeni de oliepijplijn naar Turkije (via Georgi) nog niet aangevallen? Ligt wel minstens een meter onder de grond, maar met enkele Iskanders zou dat moeten lukken. En de gas pijplijn ligt er net naast...
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_195336108
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 01:55 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat zal Armeni niet doen. Armeni heeft geen enkel belang om civiele doelen te raken.
Geen civiele doelen, maar er zullen vast wel wat militairen doelen in buurt van Baku liggen.
pi_195336114
twitter


Inmiddels de gebruikelijke boodschap van de VN.

Verder wat meer video's bij het front.
twitter


[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 02:07:50 ]
pi_195336152
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:32 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]
Dat is welhaast een parodie zo sneu.
Heb overigens geen voorkeur tussen deze twee landen.
Wil natuurlijk wel dat die verschrikkelijke dictator van een Erdogan niet zijn zin krijgt.
pi_195336219
twitter
pi_195337394
Anti Turkse propaganda op volle toeren

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195337423
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Jazeker. Oorlog is geen grapje. Wanneer een soldaat getraumatiseerd zit te schreeuwen terwijl er kogels om hem heen vliegen dan weet je hoe vernietigend de mens eigenlijk is.
Zo is het conflict tussen de azeris en de Armenirs ontstaan. Omdat de Armenirs vonden dat ze een extra stukje grond moesten hebben gingen ze oorlog voeren en nu lijken de rollen omgedraaid.oorlog is geen pretje
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195337424
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:11 schreef Slayage het volgende:
Anti Turkse propaganda op volle toeren

[ twitter ]
Nou ja die hele regio in Syri was onduidelijk, genoeg van die kleine groepjes die wellicht onder een eigen naam opereerde maar nog steeds met Isis samenwerkte.

Die olie van IS kwam immers niet vanzelf over de grens met Turkije.
Dat verliep vast niet officieel en verliep via zulk soort tussen personen / Turkse “militia” groepjes.
pi_195337451
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 01:49 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Zal wel niet lang meer duren voordat er wat Iskander-raketten richting Baku vliegen.
Het is niet in het belang van Armeni om het conflict te escaleren naar Azerbaycan. De gevechten houden in nagorno bjarabag is het meest verstandige. Dan kunnen blijven volhouden dat ze een "verdedigende" oorlog vechten. Dat nagorno karabag feitelijk Azeri grondgebied is veranderd daar niks aan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195337453
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 01:58 schreef crystal_meth het volgende:
Heeft Armeni de oliepijplijn naar Turkije (via Georgi) nog niet aangevallen? Ligt wel minstens een meter onder de grond, maar met enkele Iskanders zou dat moeten lukken. En de gas pijplijn ligt er net naast...
Lijkt me niet goed voor je pr
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195337454
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 02:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is welhaast een parodie zo sneu.
Heb overigens geen voorkeur tussen deze twee landen.
Wil natuurlijk wel dat die verschrikkelijke dictator van een Erdogan niet zijn zin krijgt.
Je spreekt je zelf tegen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 september 2020 @ 08:36:25 #45
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195338053
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2020 17:48 schreef polderturk het volgende:

[..]

Azerbeidzanen vinden dat Armenirs de bezetting moeten stoppen en Armenirs willen dat hoe dan ook niet doen.

Weet je wat de beste oplossing is?

- Verregaande autonomie voor de Armenirs in Karabakh
- De miljoen Azerbeidzanen die zijn verjaagd mogen terugkeren naar de gebieden waaruit ze zijn verjaagd (dit zijn gebieden rondom Karabakh

De Armenirs in Karabakh kunnen dan meeprofiteren van het oliegeld. De grenzen tussen Turkije, Armeni en Azerbaijan gaan weer open. Hierdoor kan er weer handel gedreven worden en kan Armeni daarvan meeprofiteren. Armenirs staan bekend als goede handelaren, dus ze kunnen goed hiervan profiteren.
In het conflicht rond NK en de overige bezette gebieden zijn destijds 1 miljoen mensen ontheemd. En ja, het merendeel bestond uit Azeri-burgers, maar het waren er geen miljoen alleen maar van dat soort. Het zou ook een beetje raar zijn om over een gebied waar nu 150.000 mensen wonen (en met moeite, weet niet of je ooit in het gebied bent geweest maar ik wel en het is nogal schraal en moeilijk te bewonen) te beweren dat er een miljoen in hebben gepast hebben ooit.

quote:
According to official statistics, today Azerbaijan hosts over 200,000 naturalised ethnic Azerbaijani refugees from Armenia and some 586,000 IDPs from NK and adjacent occupied areas; the occupied territories constitute about 14% of the country.

Bron
  woensdag 30 september 2020 @ 08:58:16 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195338267
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 01:55 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat zal Armeni niet doen. Armeni heeft geen enkel belang om civiele doelen te raken.
Gezien het feit dat het een bijzonder smerig conflict is geweest altijd denk ik niet dat het de Armenirs om de civiele doelen te doen zal zijn, maar om de terugslag van zo'n aanval buiten het omstreden gebied. Ik herinner me van de vorige ronde iets van onthoofde burgers en afgesneden oren etc. dus ik maak me geen illusies over terughoudendheid jegens de burgers in en om het gebied, van beide kanten.

Vandaar dat de juichstemming onder Turken hier een beetje slecht te verteren is. Tevens: ook al worden de Armenirs compleet overlopen, er zullen desondanks een aantal Azeri's op een nare manier omgebracht gaan worden en het beeldmateriaal daarvan zal dan weer gebruikt worden voor een nieuwe claim van "een miljoen" slachtoffers of een dergelijk ongefundeerd aantal en om de sentimenten aan te wakkeren "kijk wat ons is aangedaan!" zoals we dat kennen uit de Turkse politiek wanneer er weer wat aandacht afgeleid moet worden van de eigen incompetentie.

Niet dat de Armeense politici zo brandschoon zijn, trouwens. Maar die sturen in elk geval geen extremistische huurlingen de wereld over om nog meer brandhaardjes te starten. Armeense politici zijn meer lokale mafioso-types.
pi_195338477
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:15 schreef Slayage het volgende:

[..]

Zo is het conflict tussen de azeris en de Armenirs ontstaan. Omdat de Armenirs vonden dat ze een extra stukje grond moesten hebben gingen ze oorlog voeren en nu lijken de rollen omgedraaid.oorlog is geen pretje
Ja, dit. Maar laten we ook vooral niet vergeten hoe de Russen deze hele shit zijn begonnen. Hier en daar verschillende Armeense en Azerbeidzjaanse enclaves creren, de instabiliteit en onrust lekker hoog houden en vervolgens wapens aan beide kanten verkopen. :r
pi_195338830
Breaking is het niet echt meer he
  woensdag 30 september 2020 @ 09:41:45 #49
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195338919
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:13 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ja, dit. Maar laten we ook vooral niet vergeten hoe de Russen deze hele shit zijn begonnen. Hier en daar verschillende Armeense en Azerbeidzjaanse enclaves creren, de instabiliteit en onrust lekker hoog houden en vervolgens wapens aan beide kanten verkopen. :r
Het is niet alsof de Azeri en Armenirs daar niet al eeuwenlang door elkaar heen woonden h. In Armeni en Karabach zie je her en der verlaten dorpen van Azeri's, evident vrij oud ook. In Azerbeidzjan liggen ook dat soort dorpen van Armenirs.

Van Karabach zijn er vanaf 180 vChr berichten van Armeense aanwezigheid maar de aanwezigheid op grond van archeologische vondsten gaat terug tot twee, misschien wel vijf eeuwen daarvoor. Perzische aanwezigheid dateert van een paar eeuwen na Christus.

Dus er woont al van alles sinds mensenheugenis zonder dat daar een Russisch complot voor nodig is, hoor.
  Grootste filosoof 2022 woensdag 30 september 2020 @ 09:43:25 #50
442397 UitStraling
pi_195338946
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Gezien het feit dat het een bijzonder smerig conflict is geweest altijd denk ik niet dat het de Armenirs om de civiele doelen te doen zal zijn, maar om de terugslag van zo'n aanval buiten het omstreden gebied. Ik herinner me van de vorige ronde iets van onthoofde burgers en afgesneden oren etc. dus ik maak me geen illusies over terughoudendheid jegens de burgers in en om het gebied, van beide kanten.

Vandaar dat de juichstemming onder Turken hier een beetje slecht te verteren is. Tevens: ook al worden de Armenirs compleet overlopen, er zullen desondanks een aantal Azeri's op een nare manier omgebracht gaan worden en het beeldmateriaal daarvan zal dan weer gebruikt worden voor een nieuwe claim van "een miljoen" slachtoffers of een dergelijk ongefundeerd aantal en om de sentimenten aan te wakkeren "kijk wat ons is aangedaan!" zoals we dat kennen uit de Turkse politiek wanneer er weer wat aandacht afgeleid moet worden van de eigen incompetentie.

Niet dat de Armeense politici zo brandschoon zijn, trouwens. Maar die sturen in elk geval geen extremistische huurlingen de wereld over om nog meer brandhaardjes te starten. Armeense politici zijn meer lokale mafioso-types.
Mooie inkijk zo, ben jij Azeri of Armeni of een van de andere Kaukasus minderheden qua afkomst?
pi_195339086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 02:15 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat is welhaast een parodie zo sneu.
Heb overigens geen voorkeur tussen deze twee landen.
Wil natuurlijk wel dat die verschrikkelijke dictator van een Erdogan niet zijn zin krijgt.
Maar Poetin, een dictator die 100 keer erger is dan Erdogan mag wel zijn zin krijgen? Dezelfde Poetin die Assad helpt met een genocide tegen zijn eigen bevolking. De Poetin die politieke tegenstanders vergiftigt. De Poetin die moordaanslagen laat plegen op kritische jounalisten, dezelfde Poetin die nu Loekasjenko in het zadel houdt.
pi_195339125
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het is niet alsof de Azeri en Armenirs daar niet al eeuwenlang door elkaar heen woonden h. In Armeni en Karabach zie je her en der verlaten dorpen van Azeri's, evident vrij oud ook. In Azerbeidzjan liggen ook dat soort dorpen van Armenirs.

Van Karabach zijn er vanaf 180 vChr berichten van Armeense aanwezigheid maar de aanwezigheid op grond van archeologische vondsten gaat terug tot twee, misschien wel vijf eeuwen daarvoor. Perzische aanwezigheid dateert van een paar eeuwen na Christus.

Dus er woont al van alles sinds mensenheugenis zonder dat daar een Russisch complot voor nodig is, hoor.
Niemand betwist de aanwezigheid van deze volkeren in de regio. Tot voor kort had zelfs Baku een grote Armeense minderheid. Feit is echter wel dat de Russen heel veel heen en weer hebben gesjouwd met mensen en grenzen, waarbij vooral rekening is gehouden met de macht van de Russen zelf. Het inbouwen van de verschillende Armeense en Azerbeidzjaanse enclaves heeft dan ook niks te maken met de historische aanwezigheid van deze volkeren in dat gebied. Want zoals je het zelf al aangeeft: die leefden al kriskras door elkaar.
pi_195339173
Armenirs bombarderen dorpen en dorpscentra met artillerie.

twitter
pi_195339277
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:36 schreef Qarrad het volgende:

[..]

In het conflicht rond NK en de overige bezette gebieden zijn destijds 1 miljoen mensen ontheemd. En ja, het merendeel bestond uit Azeri-burgers, maar het waren er geen miljoen alleen maar van dat soort. Het zou ook een beetje raar zijn om over een gebied waar nu 150.000 mensen wonen (en met moeite, weet niet of je ooit in het gebied bent geweest maar ik wel en het is nogal schraal en moeilijk te bewonen) te beweren dat er een miljoen in hebben gepast hebben ooit.
[..]

Oke dan heb ik het voortaan over 600.000 Azerbeidzanen die zijn verjaagd. Dit blijft een etnische zuivering. Jij had het over gruwelijkheden van beide kanten. De gruwelijkheden zijn vooral door de Armenirs uirgevoerd aangezien vooral Azerbeidzanen vermoord en verjaagd zijn. Laten we ook niet de moordpartijen door Armenirs vergeten zoals in Khojali, waar de complete bevolking inclusief vrouwen en kinderen zijn vermoord of verjaagd. Ogen van burgers waren door Armenirs uitgestoken. Burgers werden in huizen opgesloten waarna de huizen in brand werden gestoken. Volgens de genocide conventie valt dit onder genocide.

"
... any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:

(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
(e) Forcibly transferring children of the group to another group.
— Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, Article 2[5]"
  woensdag 30 september 2020 @ 10:09:55 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195339342
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:43 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Mooie inkijk zo, ben jij Azeri of Armeni of een van de andere Kaukasus minderheden qua afkomst?
Mijn ex-partner was Armeens uit Nagorno Karabach, uit een familie waarin ook veel mensen met een Azeri-achtergrond (en Georgisch, en Turks, en Russisch, zo'n beetje alles wat daar woont tot aan Kazakhen aan toe) opgenomen waren. Zijn moeder was kwart Georgisch, kwart Azeri, half Armeens bijvoorbeeld. Die familie was zeg maar een uithangbord voor het Sovjet-regime want iedereen was lief voor elkaar uit goed burgerschap en zulks.

Toen ze uit Karabach vluchtten zijn ze naar Jerevan gegaan omdat daar op dat moment niet etnisch gezuiverd werd en in Bakoe wel. Uiteindelijk werd het toch wat minder vriendelijk en zijn de Azeri's naar Moskou, Los Angeles en Brussel verhuisd. Hele familie was al in shock toen de Sovjetunie instortte, dit was de druppel.

Vandaar dat ik de juichstemming niet snap. De mensen die ik ken van beide zijden zijn vooral aan het bellen en mailen hoe het gaat met iedereen en wat de stand van zaken is. En dan zie je hier stoere filmpjes gepost worden over "bommetjes" en "Icarusje erop" van jochies die waarschijnlijk hun dienstplicht afgekocht hebben.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:16:46 #56
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195339444
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

Oke dan heb ik het voortaan over 600.000 Azerbeidzanen die zijn verjaagd. Dit blijft een etnische zuivering. Jij had het over gruwelijkheden van beide kanten. De gruwelijkheden zijn vooral door de Armenirs uirgevoerd aangezien vooral Azerbeidzanen vermoord en verjaagd zijn. Laten we ook niet de moordpartijen door Armenirs vergeten zoals in Khojali, waar de complete bevolking inclusief vrouwen en kinderen zijn vermoord of verjaagd. Ogen van burgers waren door Armenirs uitgestoken. Burgers werden in huizen opgesloten waarna de huizen in brand werden gestoken. Volgens de genocide conventie valt dit onder genocide.

"
... any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:

(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
(e) Forcibly transferring children of the group to another group.
— Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, Article 2[5]"
Ik heb het nergens over al dan niet etnisch zuiveren gehad en ontken niet dat er misdaden gepleegd zijn door de Armenirs. Geen idee dus wat je nu van me wilt behalve vooral aanstippen voor de bhne dat het allemaal toch wel heel erg is en dus gerechtvaardigd dat er nu pief paf poef wordt gedaan?
  woensdag 30 september 2020 @ 10:18:12 #57
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195339465
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Het is niet alsof de Azeri en Armenirs daar niet al eeuwenlang door elkaar heen woonden h. In Armeni en Karabach zie je her en der verlaten dorpen van Azeri's, evident vrij oud ook. In Azerbeidzjan liggen ook dat soort dorpen van Armenirs.

Van Karabach zijn er vanaf 180 vChr berichten van Armeense aanwezigheid maar de aanwezigheid op grond van archeologische vondsten gaat terug tot twee, misschien wel vijf eeuwen daarvoor. Perzische aanwezigheid dateert van een paar eeuwen na Christus.

Dus er woont al van alles sinds mensenheugenis zonder dat daar een Russisch complot voor nodig is, hoor.
Populaties en samenstellingen zijn ook nogal gewisseld door de eeuwen heen. Op Wikipedia kan je heel interessante informatie vinden over het gebied:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Nagorno-Karabakh

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shusha_massacre

Zelfs de oorsprong van de naam wordt betwist:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Karabakh#Etymology
  woensdag 30 september 2020 @ 10:26:17 #58
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195339580
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over al dan niet etnisch zuiveren gehad en ontken niet dat er misdaden gepleegd zijn door de Armenirs. Geen idee dus wat je nu van me wilt behalve vooral aanstippen voor de bhne dat het allemaal toch wel heel erg is en dus gerechtvaardigd dat er nu pief paf poef wordt gedaan?
Het is ontzettend vermoeiend dat je geen topic kan openen over Turks-gerelateerde onderwerpen of @polderturk laat weer de armoedige staat van integratie in Nederland zien. Blind voor feiten, volledig pro-Turks, anti-Grieks en anti-Armeens sentiment all over the place. Wat denkt zo'n iemand, dat een conflict als dit n slechte partij kent en n goede?

De historie van dat gebied is ontzettend complex en beide partijen hebben zich ook schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden.
  Grootste filosoof 2022 woensdag 30 september 2020 @ 10:29:04 #59
442397 UitStraling
pi_195339612
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:04 schreef polderturk het volgende:

[..]

Oke dan heb ik het voortaan over 600.000 Azerbeidzanen die zijn verjaagd. Dit blijft een etnische zuivering. Jij had het over gruwelijkheden van beide kanten. De gruwelijkheden zijn vooral door de Armenirs uirgevoerd aangezien vooral Azerbeidzanen vermoord en verjaagd zijn. Laten we ook niet de moordpartijen door Armenirs vergeten zoals in Khojali, waar de complete bevolking inclusief vrouwen en kinderen zijn vermoord of verjaagd. Ogen van burgers waren door Armenirs uitgestoken. Burgers werden in huizen opgesloten waarna de huizen in brand werden gestoken. Volgens de genocide conventie valt dit onder genocide.

"
... any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:

(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
(e) Forcibly transferring children of the group to another group.
— Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, Article 2[5]"
Wees eens eerst wat meer mens en wat minder Turk, je draait de volgorde om.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:32:24 #60
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195339656
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Wees eens eerst wat meer mens en wat minder Turk, je draait de volgorde om.
Daarnaast moeten Turken echt een zeer nederige positie innemen als het gaat om Armenirs en genocides, door hun eigen ambivalente houding ten aanzien van de feitelijke, internationaal erkende Armeense genocide.
pi_195339699
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Mijn ex-partner was Armeens uit Nagorno Karabach, uit een familie waarin ook veel mensen met een Azeri-achtergrond (en Georgisch, en Turks, en Russisch, zo'n beetje alles wat daar woont tot aan Kazakhen aan toe) opgenomen waren. Zijn moeder was kwart Georgisch, kwart Azeri, half Armeens bijvoorbeeld. Die familie was zeg maar een uithangbord voor het Sovjet-regime want iedereen was lief voor elkaar uit goed burgerschap en zulks.

Toen ze uit Karabach vluchtten zijn ze naar Jerevan gegaan omdat daar op dat moment niet etnisch gezuiverd werd en in Bakoe wel. Uiteindelijk werd het toch wat minder vriendelijk en zijn de Azeri's naar Moskou, Los Angeles en Brussel verhuisd. Hele familie was al in shock toen de Sovjetunie instortte, dit was de druppel.

Vandaar dat ik de juichstemming niet snap. De mensen die ik ken van beide zijden zijn vooral aan het bellen en mailen hoe het gaat met iedereen en wat de stand van zaken is. En dan zie je hier stoere filmpjes gepost worden over "bommetjes" en "Icarusje erop" van jochies die waarschijnlijk hun dienstplicht afgekocht hebben.
Thanks voor deze post.

Wanneer politieke systeem omvallen komt ons lelijkste tribale karakter naar boven drijven helaas. Wat we beschaving noemen verdampt grotendeels. Onder dat soort omstandigheden bzijn er weinig mensen die hun menselijkheid kunnen behouden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195339702
Sorry hoor, maar sommige reacties op polderturk gaan echt nergens meer over. Het is zwaar vervelend om telkens door ad hominem comments heen te lezen. Zijn posts zijn allemaal inhoudelijk aan het onderwerp gerelateerd, of je het nou met hem eens bent of niet. Maar de reacties op hem zijn allemaal in de trant van: ‘Niet jij weer, zo niet-gentegreerd dit.’ :')
  Grootste filosoof 2022 woensdag 30 september 2020 @ 10:36:13 #63
442397 UitStraling
pi_195339722
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Mijn ex-partner was Armeens uit Nagorno Karabach, uit een familie waarin ook veel mensen met een Azeri-achtergrond (en Georgisch, en Turks, en Russisch, zo'n beetje alles wat daar woont tot aan Kazakhen aan toe) opgenomen waren. Zijn moeder was kwart Georgisch, kwart Azeri, half Armeens bijvoorbeeld. Die familie was zeg maar een uithangbord voor het Sovjet-regime want iedereen was lief voor elkaar uit goed burgerschap en zulks.

Toen ze uit Karabach vluchtten zijn ze naar Jerevan gegaan omdat daar op dat moment niet etnisch gezuiverd werd en in Bakoe wel. Uiteindelijk werd het toch wat minder vriendelijk en zijn de Azeri's naar Moskou, Los Angeles en Brussel verhuisd. Hele familie was al in shock toen de Sovjetunie instortte, dit was de druppel.

Vandaar dat ik de juichstemming niet snap. De mensen die ik ken van beide zijden zijn vooral aan het bellen en mailen hoe het gaat met iedereen en wat de stand van zaken is. En dan zie je hier stoere filmpjes gepost worden over "bommetjes" en "Icarusje erop" van jochies die waarschijnlijk hun dienstplicht afgekocht hebben.
Dank voor deze post, jij kan ons helpen het conflict te begrijpen en te duiden.
pi_195339728
quote:
15s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:35 schreef Bortecinem het volgende:
Sorry hoor, maar sommige reacties op polderturk gaan echt nergens meer over. Het is zwaar vervelend om telkens door de ad hominem comments heen te lezen. Zijn posts zijn allemaal inhoudelijk aan het onderwerp gerelateerd, of je het nou met hem eens bent of niet. Maar de reacties op hem zijn allemaal in de trant van: ‘Niet jij weer, zo niet-gentegreerd dit.’ :')
That's fok for ya!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195339739
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik heb het nergens over al dan niet etnisch zuiveren gehad en ontken niet dat er misdaden gepleegd zijn door de Armenirs. Geen idee dus wat je nu van me wilt behalve vooral aanstippen voor de bhne dat het allemaal toch wel heel erg is en dus gerechtvaardigd dat er nu pief paf poef wordt gedaan?
Jij zegt eerst dat er 600.000 Azerbeidzanen zijn verjaagd ipv 1 miljoen. Daar heb ik geen problemen mee. Vervolgens zeg jij dat beide kanten misdaden hebben gepleegd. Dan suggereer jij dat beide kanten even fout zijn. Dat 600.000 Azerbeidzanen etnisch gezuiverd zijn, dat er een genocide heeft plaatsgevonden in Khojali en dat de meeste gedode burgers Azerbeidzanen zijn bewijst dat de Armenirs veel fouter zijn in dit conflict. Misschien wel 10 keer zo fout. Waarom zeg je dat er niet bij?

De oplossing zou zijn:
- Armeni trekt zich terug uit Azerbeidzan
- Karabakh krijgt autonomie, de overige gebieden komen onder Azerbeidzaans bestuur.
- Alle vluchtelingen mogen terugkeren
- Mogelijk VN troepen in Karabakh
- Armenirs in Karabakh profiteren mee van olie en gasinkomsten
- Grenzen tussen Turkije, Armeni en Azerbeidzan gaan weer open.
pi_195339768
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:29 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Wees eens eerst wat meer mens en wat minder Turk, je draait de volgorde om.
Geen punt dat ik heb geschreven is gelogen. Het klopt dat ik partijdig ben, echter het staat 100% vast dat de Armenirsnin dit conflict het grootste deel van de misdaden heeft gepleegd.
pi_195339774
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:32 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daarnaast moeten Turken echt een zeer nederige positie innemen als het gaat om Armenirs en genocides, door hun eigen ambivalente houding ten aanzien van de feitelijke, internationaal erkende Armeense genocide.
Mooie racistische standpunt van je die je blijft herhalen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 september 2020 @ 10:41:55 #68
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195339787
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij zegt eerst dat er 600.000 Azerbeidzanen zijn verjaagd ipv 1 miljoen. Daar heb ik geen problemen mee. Vervolgens zeg jij dat beide kanten misdaden hebben gepleegd. Dan suggereer jij dat beide kanten even fout zijn. Dat 600.000 Azerbeidzanen etnisch gezuiverd zijn, dat er een genocide heeft plaatsgevonden in Khojali en dat de meeste gedode burgers Azerbeidzanen zijn bewijst dat de Armenirs veel fouter zijn in dit conflict. Misschien wel 10 keer zo fout. Waarom zeg je dat er niet bij?

De oplossing zou zijn:
- Armeni trekt zich terug uit Azerbeidzan
- Karabakh krijgt autonomie, de overige gebieden komen onder Azerbeidzaans bestuur.
- Alle vluchtelingen mogen terugkeren
- Mogelijk VN troepen in Karabakh
- Armenirs in Karabakh profiteren mee van olie en gasinkomsten
- Grenzen tussen Turkije, Armeni en Azerbeidzan gaan weer open.
Als ik het niet zeg, waarom ga je er dan alsnog op in alsof ik er wel iets over gezegd zou hebben? Zoek alsjeblieft iemand anders om je logoree aan op te hangen, ik leen me er liever niet voor.
pi_195339788
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:36 schreef Slayage het volgende:

[..]

That's fok for ya!
Wil je je aub wat nederiger opstellen, Turk? I mean, een Turk met een mening? Dat dit kan in Nederland!
pi_195339847
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:26 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het is ontzettend vermoeiend dat je geen topic kan openen over Turks-gerelateerde onderwerpen of @:Polderturk laat weer de armoedige staat van integratie in Nederland zien. Blind voor feiten, volledig pro-Turks, anti-Grieks en anti-Armeens sentiment all over the place. Wat denkt zo'n iemand, dat een conflict als dit n slechte partij kent en n goede?

De historie van dat gebied is ontzettend complex en beide partijen hebben zich ook schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden.
Wat heb ik gedaan?
Ik ben niet onpartijdig, maar ik heb aangegeven dat de Armenirs het grootste gedeelte van de misdaden heeft gepleegd. Wat is daaraan gelogen?

Vigen heeft hier de etnische zuivering van alle Azerbeidzanen in de omgevingen rond Karabakh goedgepraat omdat het volgens hem OOK Armeens grondgebied is. Op de vraag of Armenirs recht hebben op nog meer grond in Azerbeidzan geeft hij geen antwoord. Toch heb je alleen kritiek op mij, terwijl ik voor een oplossing ben waarbij Armenirs verregaande autonomie krijgen in Karabakh en waarbij Armenirs meeprofiteren van het oliegeld.
pi_195339848
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:13 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ja, dit. Maar laten we ook vooral niet vergeten hoe de Russen deze hele shit zijn begonnen. Hier en daar verschillende Armeense en Azerbeidzjaanse enclaves creren, de instabiliteit en onrust lekker hoog houden en vervolgens wapens aan beide kanten verkopen. :r
Verdeel en heers zijn de Russen natuurlijk meester in geweest. Beleid van eeuwen terug zal zich nog eeuwen doen gelden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195339873
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:41 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Als ik het niet zeg, waarom ga je er dan alsnog op in alsof ik er wel iets over gezegd zou hebben? Zoek alsjeblieft iemand anders om je logoree aan op te hangen, ik leen me er liever niet voor.
Jij zegt dat beide kanten misdaden hebben gepleegd, terwijl jij dondersgoed weet dat Armenirs het overgrote deel (meer dan 90%) van de misdaden hebben gepleegd.
  woensdag 30 september 2020 @ 10:49:55 #73
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195339905
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:47 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij zegt dat beide kanten misdaden hebben gepleegd, terwijl jij dondersgoed weet dat Armenirs het overgrote deel (meer dan 90%) van de misdaden hebben gepleegd.
Okay, de kapotte grammofoonplaat dan maar: wil je ophouden met te reageren op mij met invullingen van dingen die ik niet zeg maar waarvan jij invult dat ik ze moet denken? Ik leen me daar liever niet voor.
pi_195340304
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 07:24 schreef Slayage het volgende:

[..]

Je spreekt je zelf tegen
Welnee, een stalemate werkt dus ook prima voor mij.
pi_195340416
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 09:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

Maar Poetin, een dictator die 100 keer erger is dan Erdogan mag wel zijn zin krijgen? Dezelfde Poetin die Assad helpt met een genocide tegen zijn eigen bevolking. De Poetin die politieke tegenstanders vergiftigt. De Poetin die moordaanslagen laat plegen op kritische jounalisten, dezelfde Poetin die nu Loekasjenko in het zadel houdt.
Poetin zou ik niet 100 keer erger noemen, als het aan Erdogan ligt heeft de regio slechts krijgsheren aan de macht met banden met de moslim broederschap die hem loyaliteit schuldig zijn.
In die zin zie ik ze beide liever niet maar dan toch net iets liever Poetin.
Op binnenlands gebied heeft Erdogan het de eerste jaren wel economisch beter gedaan dan Poetin, alhoewel wij de lat dan wat laag leggen.
  woensdag 30 september 2020 @ 11:30:46 #76
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195340592
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

Mooie racistische standpunt van je die je blijft herhalen.
Ooooooh, de racisme en iedereen is tegen Turkije kaart wordt weer getrokken door jou :')

Licht nou eens een keer toe als je kan (en durft) wat hier precies racistisch aan is? Ik zal de andere kant alvast voor je toelichten:

-Turken zijn geen ras (feit)
-Turken hebben een ambivalente houding tegenover de Armeense genocide (dubbel feit, zowel de ambivalente houding als de Armeense genocide)
-Turken zoals @polderturk hakken graag in op Grieken en Armenen (feit)
-Turken zoals @polderturk praten de illegale annexatie van Noord-Cyprus constant goed
-Die houding van het vingertje wijzen staat je niet als je enerzijds n van de gruwelijkste genocides ontkent, illegale annexaties goedpraat en anderzijds het volk waarop de genocide is gepleegd constant zwart maakt (feit) zonder de historische context en misdaden van de andere kant in ogenschouw te nemen van het gebied Nagorno Karabakh / Artsakh (feit). Dan ben je meer verblind door Armenenhaat dan dat je openstaat voor feiten (interpretatie). Dus ja, het siert Turken als ze een terughoudende houding aannemen als het gaat om vingers wijzen naar Armenen.
  woensdag 30 september 2020 @ 11:33:11 #77
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195340646
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:22 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Poetin zou ik niet 100 keer erger noemen, als het aan Erdogan ligt heeft de regio slechts krijgsheren aan de macht met banden met de moslim broederschap die hem loyaliteit schuldig zijn.
In die zin zie ik ze beide liever niet maar dan toch net iets liever Poetin.
Op binnenlands gebied heeft Erdogan het de eerste jaren wel economisch beter gedaan dan Poetin, alhoewel wij de lat dan wat laag leggen.
Erdogan had ook stukken minder sancties dan Poetin, dus dat is wel logisch natuurlijk ;)
  woensdag 30 september 2020 @ 11:50:46 #78
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195341061
Maar goed, om even wat context in plaats van gebekvecht aan het topic toe te voegen.

De relatie tussen Georgi en Armeni is een interessante, ook ten aanzien van dit conflict. Je zou verwachten dat Georgi en Armeni als twee Orthodox Christelijke landen een goede relatie hebben, in een regio omringd door moslims en met historische veroveringen (Perzen, Ottomanen, Mongolen, Russen). Dat is niet zo. De relatie tussen Georgi en Azerbaijan (en Georgi en Turkije) is veel beter dan die tussen Georgi en Armeni.

Waarom? Verschillende redenen. Ten eerste leunt Armeni veel meer naar Rusland en Georgi veel meer naar het Westen. Er is dus al een geopolitiek verschil. Rusland is voor Georgi een big bully waar ze niet aan kunnen ontsnappen en na de annexatie van Abkhazi en Zuid-Osseti is dat alleen maar versterkt natuurlijk. In de jaren '90 was Georgi een wetteloos land, zonder stromend water en electriciteit in grote delen. Tbilisi had geeneens verharde wegen in grote delen. De Russische maffia bestond voor een aanzienlijk deel uit Georgirs en elke Georgische vrouw wilde met een gangster trouwen. Politici en politie waren ultra corrupt en de kerk liep hand in hand met de gangsters (een fenomeen dat sowieso in die contreien niet ongewoon is, in Servi, Oekrane en Rusland is dit ook een bekend fenomeen). In de jaren '00 begon dit meer te veranderen en ontwikkelde Georgi zich. Fenomale economische groei door export en toerisme, bijna de gehele politiemacht werd ontslagen en vervangen door goed geschoolde jongemannen waardoor corruptie bijna niet meer voorkomt. Voornamelijk omdat Georgi ervoor koos om meer naar het Westen te leunen dan naar Rusland. Helaas hebben de annexaties en nu Corona flink roet in het eten gegooid.

Maar ze hebben hun redenen om niet zo blij te zijn met Armeni. Naast de innige band met Rusland, de nachtmerrie van Georgi, vochten bij de oorlog in Abkhazi tussen 1990-1995 zo'n 1.500 etnische Armenen mee aan Russische zijde en zijn daar buitengewoon tekeergegaan.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bagramyan_Battalion

Daarnaast legt Armeni een claim op Georgi, specifiek de Javakheti regio. Hierdoor kunnen de Georgirs Armenen niet vertrouwen. Azerbeidzjanen hebben geen claims op regio's in Georgi, noch hebben ze geparticipeerd in Russische / eigen acties richting Georgi. Idem voor Turken. Het viel me ook op dat Georgirs veel slechter praten over Armenen dan over Azerbeidzjanen, die ze meer als een verwant volk lijken te zien. Ook aan Turken hebben ze bepaald geen hekel. Na wat discussies en eigen zoekwerk kwam ik er dus achter waarom.

Daarnaast heb je nog een soort culturele rivaliteit tussen Georgi en Armeni: oudste wijn producerende landen, constante beschuldigingen richting elkaar over het stelen van elkaars geloof, dans en muziek etc.

[ Bericht 8% gewijzigd door Richestorags op 30-09-2020 11:59:33 ]
  Grootste filosoof 2022 woensdag 30 september 2020 @ 12:08:02 #79
442397 UitStraling
pi_195341450
Wat een ongelofelijk tribaal en onbeschaafd afvoerputje is het daar in de zuidelijke Kaukasus zeg, geen reclame voor de Homo Sapiens.
  woensdag 30 september 2020 @ 12:20:08 #80
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195341707
quote:
11s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:08 schreef UitStraling het volgende:
Wat een ongelofelijk tribaal en onbeschaafd afvoerputje is het daar in de zuidelijke Kaukasus zeg, geen reclame voor de Homo Sapiens.
Tsja, een harde, bergachtige omgeving. Repressieve historie vanuit de USSR, gebieden zijn vaak van eigenaar gewisseld en er zijn veel religies aanwezig. Daarnaast brain drain en weinig hoopvolle economische perspectieven.

Tegelijkertijd de meest gastvrije mensen die je je kan bedenken.
  Grootste filosoof 2022 woensdag 30 september 2020 @ 12:33:55 #81
442397 UitStraling
pi_195341948
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Tsja, een harde, bergachtige omgeving. Repressieve historie vanuit de USSR, gebieden zijn vaak van eigenaar gewisseld en er zijn veel religies aanwezig. Daarnaast brain drain en weinig hoopvolle economische perspectieven.

Tegelijkertijd de meest gastvrije mensen die je je kan bedenken.
De gewone mensen wel ja, dat zie je vaker, als je niets hebt kun je nog altijd je vriendelijkste lach en je gastvrijheid wegschenken.
pi_195342057
quote:
11s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:08 schreef UitStraling het volgende:
Wat een ongelofelijk tribaal en onbeschaafd afvoerputje is het daar in de zuidelijke Kaukasus zeg, geen reclame voor de Homo Sapiens.
Wat wil je ook. Orthodoxo christenen zijn even erg als moslims.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 30 september 2020 @ 12:45:38 #83
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195342164
quote:
11s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:08 schreef UitStraling het volgende:
Wat een ongelofelijk tribaal en onbeschaafd afvoerputje is het daar in de zuidelijke Kaukasus zeg, geen reclame voor de Homo Sapiens.
Ik zou zeggen, kijk eens wat er hier gebeurt als je een weekje de stroom afsluit.
  woensdag 30 september 2020 @ 12:47:59 #84
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195342209
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Tsja, een harde, bergachtige omgeving. Repressieve historie vanuit de USSR, gebieden zijn vaak van eigenaar gewisseld en er zijn veel religies aanwezig. Daarnaast brain drain en weinig hoopvolle economische perspectieven.

Tegelijkertijd de meest gastvrije mensen die je je kan bedenken.
Jaaah dat contrast is echt ongelooflijk. Ben je net langs een stel bandieten-achtige types met Kalashnikovs gekomen in een bergpas die je Wehkamp-gids kwijlend in beslag namen en hintten dat het ook je nichtjes achterin hadden kunnen zijn, word je in het dorp erna zo'n beetje onder dwang compleet overvoerd door een oud vrouwtje dat iedereen daarna onder de tafel zuipt :D
  Grootste filosoof 2022 woensdag 30 september 2020 @ 12:56:00 #85
442397 UitStraling
pi_195342371
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, kijk eens wat er hier gebeurt als je een weekje de stroom afsluit.
Daar heb je een punt wel, de jaren 90 waren hier ook al een stukje beschaafder toen iedereen wat meer welvaart kende.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:13:52 #86
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195342662
Ben heel erg benieuwd wanneer Rusland zich gaat bemoeien met het conflict. En zeker naar de manier van bemoeien.
pi_195342829
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:13 schreef YoungDriller het volgende:
Ben heel erg benieuwd wanneer Rusland zich gaat bemoeien met het conflict. En zeker naar de manier van bemoeien.
Alsof ze dat al niet doen achter de grenzen.
  woensdag 30 september 2020 @ 13:27:57 #88
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195342912
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:47 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Jaaah dat contrast is echt ongelooflijk. Ben je net langs een stel bandieten-achtige types met Kalashnikovs gekomen in een bergpas die je Wehkamp-gids kwijlend in beslag namen en hintten dat het ook je nichtjes achterin hadden kunnen zijn, word je in het dorp erna zo'n beetje onder dwang compleet overvoerd door een oud vrouwtje dat iedereen daarna onder de tafel zuipt :D
Ja, Georgirs kunnen zuipen als geen ander. Wat me wel tegenstaat in Georgi (maar dat concept is berhaupt nergens in Oost-Europa / ex Sovjet landen te vinden) is service. Ze vinden het prima je op te lichten, extreem traag te doen over je eten en extreem anaal te doen over gerechten.

In Georgi ben ik samen met een Poolse dude en een chick uit Kazachstan een restaurant zo ongeveer uitgezet omdat zij vroeg of ze in plaats van friet ook aardappels bij het hoofdgerecht kon krijgen. Aardappels konden ook geserveerd worden volgens de kaart als los gerecht, dus dit zou geen enkel probleem moeten zijn. De dude in kwestie weigerde dit echter en wat wel vaker gebeurt dan in Oost-Europese contreien is dat ze in een ego/power trip belanden dan. Dus hij begon dingen te zeggen als "als het je niet bevalt ga je toch lekker weg" en "ik hoef jullie hier niet". Nou prima, doei.

Of wat dacht je van een koude champignonsoep met rauwe champignons erin geserveerd krijgen nadat je ze erop hebt geattendeerd dat je al een uur wacht hierop (vergeten want het was niet druk). Het mooie was dat ik met een totale non-comprimising Libanees aan tafel zat die zich er veel drukker om maakte dan ik zelf en na een epische standoff met de eigenaar het na twintig minuten voor elkaar kreeg dat het van de rekening werd gehaald :') Ik denk niet dat het verstandig was daar nog ooit iets te bestellen haha.

Bij Kazbeki vele beledigingen naar ons hoofd geslingerd gekregen toen we ons paspoort niet wilden inleveren als deel van de borg voor wat bergbeklimequipment. Dit nadat zij ons niet konden vertellen waar ze het bewaarden en niet bereid waren om als compromis een kopie ervan te nemen, noch uit te leggen waarom een exorbitante borg van tien keer de waarde van de troep die ze verhuurden nodig was. Op google maps de reviews later gechecked van dit bedrijf en het was toch wel :') :') :') bedreigingen, vechtpartijen met dronken gidsen (I kid you not) en uiteraard verzonnen schades aan equipment.

Of bij een nationaal park waar niemand Engels sprak ondanks dat ze daar mee adverteerden, alles (uiteraard zonder dat het officieel was aangekondigd, de gidsen hadden er gewoon geen zin in) ineens dicht was en de eigenaar n of andere mattie opbelde toen we vroegen om een taxi om weg te gaan die echt vijf keer de prijs vroeg van wat het had moeten zijn. Vervolgens de eerste de beste Marshutka gepakt :')

Anderzijds een lift vanuit Borjomi gehad naar Tbilisi om 12 uur 's nachts van een dude die daar niet eens hoefde te zijn, ruzie maakte met zijn vrouw onderweg hierom over de telefoon (no shit...) en midden in de ruzie ophing en begon over "Georgian women, always want to put men on the leash". Bleek een kerel te zijn die vlak voor de oorlog in Syri uitbrak random naar Syri was gegaan, de bloemetjes had buiten gezet in Damascus en bijna twee vrachtwagens vol luiers had gemporteerd (die schenen zeer goedkoop te zijn in pre-oorlogs Syri). Zijn neef vertelde hem echter dat de nationale luier dude in Georgi nogal goede matties met enkele ministers was dus dat dit op zijn zachtst gezegd geen goed idee zou zijn en heeft het dus maar niet gedaan. Vervolgens de hele nacht Georgische wijn gedronken met die vent waarop hij weer terug reed 's ochtends naar Borjomi :D
pi_195342981
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, Georgirs kunnen zuipen als geen ander. Wat me wel tegenstaat in Georgi (maar dat concept is berhaupt nergens in Oost-Europa / ex Sovjet landen te vinden) is service. Ze vinden het prima je op te lichten, extreem traag te doen over je eten en extreem anaal te doen over gerechten.

In Georgi ben ik samen met een Poolse dude en een chick uit Kazachstan een restaurant zo ongeveer uitgezet omdat zij vroeg of ze in plaats van friet ook aardappels bij het hoofdgerecht kon krijgen. Aardappels konden ook geserveerd worden volgens de kaart als los gerecht, dus dit zou geen enkel probleem moeten zijn. De dude in kwestie weigerde dit echter en wat wel vaker gebeurt dan in Oost-Europese contreien is dat ze in een ego/power trip belanden dan. Dus hij begon dingen te zeggen als "als het je niet bevalt ga je toch lekker weg" en "ik hoef jullie hier niet". Nou prima, doei.

Of wat dacht je van een koude champignonsoep met rauwe champignons erin geserveerd krijgen nadat je ze erop hebt geattendeerd dat je al een uur wacht hierop (vergeten want het was niet druk). Het mooie was dat ik met een totale non-comprimising Libanees aan tafel zat die zich er veel drukker om maakte dan ik zelf en na een epische standoff met de eigenaar het na twintig minuten voor elkaar kreeg dat het van de rekening werd gehaald :') Ik denk niet dat het verstandig was daar nog ooit iets te bestellen haha.

Bij Kazbeki vele beledigingen naar ons hoofd geslingerd gekregen toen we ons paspoort niet wilden inleveren als deel van de borg voor wat bergbeklimequipment. Dit nadat zij ons niet konden vertellen waar ze het bewaarden en niet bereid waren om als compromis een kopie ervan te nemen, noch uit te leggen waarom een exorbitante borg van tien keer de waarde van de troep die ze verhuurden nodig was. Op google maps de reviews later gechecked van dit bedrijf en het was toch wel :') :') :') bedreigingen, vechtpartijen met dronken gidsen (I kid you not) en uiteraard verzonnen schades aan equipment.

Of bij een nationaal park waar niemand Engels sprak ondanks dat ze daar mee adverteerden, alles (uiteraard zonder dat het officieel was aangekondigd, de gidsen hadden er gewoon geen zin in) ineens dicht was en de eigenaar n of andere mattie opbelde toen we vroegen om een taxi om weg te gaan die echt vijf keer de prijs vroeg van wat het had moeten zijn. Vervolgens de eerste de beste Marshutka gepakt :')

Anderzijds een lift vanuit Borjomi gehad naar Tbilisi om 12 uur 's nachts van een dude die daar niet eens hoefde te zijn, ruzie maakte met zijn vrouw onderweg hierom over de telefoon (no shit...) en midden in de ruzie ophing en begon over "Georgian women, always want to put men on the leash". Bleek een kerel te zijn die vlak voor de oorlog in Syri uitbrak random naar Syri was gegaan, de bloemetjes had buiten gezet in Damascus en bijna twee vrachtwagens vol luiers had gemporteerd (die schenen zeer goedkoop te zijn in pre-oorlogs Syri). Zijn neef vertelde hem echter dat de nationale luier dude in Georgi nogal goede matties met enkele ministers was dus dat dit op zijn zachtst gezegd geen goed idee zou zijn en heeft het dus maar niet gedaan. Vervolgens de hele nacht Georgische wijn gedronken met die vent waarop hij weer terug reed 's ochtends naar Borjomi :D
Klinkt interessant. Maar niet iets om alleen heen te gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 30 september 2020 @ 13:35:14 #90
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195343020
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, Georgirs kunnen zuipen als geen ander. Wat me wel tegenstaat in Georgi (maar dat concept is berhaupt nergens in Oost-Europa / ex Sovjet landen te vinden) is service. Ze vinden het prima je op te lichten, extreem traag te doen over je eten en extreem anaal te doen over gerechten.

In Georgi ben ik samen met een Poolse dude en een chick uit Kazachstan een restaurant zo ongeveer uitgezet omdat zij vroeg of ze in plaats van friet ook aardappels bij het hoofdgerecht kon krijgen. Aardappels konden ook geserveerd worden volgens de kaart als los gerecht, dus dit zou geen enkel probleem moeten zijn. De dude in kwestie weigerde dit echter en wat wel vaker gebeurt dan in Oost-Europese contreien is dat ze in een ego/power trip belanden dan. Dus hij begon dingen te zeggen als "als het je niet bevalt ga je toch lekker weg" en "ik hoef jullie hier niet". Nou prima, doei.

Of wat dacht je van een koude champignonsoep met rauwe champignons erin geserveerd krijgen nadat je ze erop hebt geattendeerd dat je al een uur wacht hierop (vergeten want het was niet druk). Het mooie was dat ik met een totale non-comprimising Libanees aan tafel zat die zich er veel drukker om maakte dan ik zelf en na een epische standoff met de eigenaar het na twintig minuten voor elkaar kreeg dat het van de rekening werd gehaald :') Ik denk niet dat het verstandig was daar nog ooit iets te bestellen haha.

Bij Kazbeki vele beledigingen naar ons hoofd geslingerd gekregen toen we ons paspoort niet wilden inleveren als deel van de borg voor wat bergbeklimequipment. Dit nadat zij ons niet konden vertellen waar ze het bewaarden en niet bereid waren om als compromis een kopie ervan te nemen, noch uit te leggen waarom een exorbitante borg van tien keer de waarde van de troep die ze verhuurden nodig was. Op google maps de reviews later gechecked van dit bedrijf en het was toch wel :') :') :') bedreigingen, vechtpartijen met dronken gidsen (I kid you not) en uiteraard verzonnen schades aan equipment.

Of bij een nationaal park waar niemand Engels sprak ondanks dat ze daar mee adverteerden, alles (uiteraard zonder dat het officieel was aangekondigd, de gidsen hadden er gewoon geen zin in) ineens dicht was en de eigenaar n of andere mattie opbelde toen we vroegen om een taxi om weg te gaan die echt vijf keer de prijs vroeg van wat het had moeten zijn. Vervolgens de eerste de beste Marshutka gepakt :')

Anderzijds een lift vanuit Borjomi gehad naar Tbilisi om 12 uur 's nachts van een dude die daar niet eens hoefde te zijn, ruzie maakte met zijn vrouw onderweg hierom over de telefoon (no shit...) en midden in de ruzie ophing en begon over "Georgian women, always want to put men on the leash". Bleek een kerel te zijn die vlak voor de oorlog in Syri uitbrak random naar Syri was gegaan, de bloemetjes had buiten gezet in Damascus en bijna twee vrachtwagens vol luiers had gemporteerd (die schenen zeer goedkoop te zijn in pre-oorlogs Syri). Zijn neef vertelde hem echter dat de nationale luier dude in Georgi nogal goede matties met enkele ministers was dus dat dit op zijn zachtst gezegd geen goed idee zou zijn en heeft het dus maar niet gedaan. Vervolgens de hele nacht Georgische wijn gedronken met die vent waarop hij weer terug reed 's ochtends naar Borjomi :D
Hahaha prachtige verhalen! Georgi ben ik maar n keer geweest en dan als "familie" dus dan heb je niet al te gekke dingen. De hysterische beleving van voedsel en service/alfamannetjesgevoelens is wel hetzelfde dan :D
  Grootste filosoof 2022 woensdag 30 september 2020 @ 13:36:45 #91
442397 UitStraling
pi_195343041
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:27 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, Georgirs kunnen zuipen als geen ander. Wat me wel tegenstaat in Georgi (maar dat concept is berhaupt nergens in Oost-Europa / ex Sovjet landen te vinden) is service. Ze vinden het prima je op te lichten, extreem traag te doen over je eten en extreem anaal te doen over gerechten.

In Georgi ben ik samen met een Poolse dude en een chick uit Kazachstan een restaurant zo ongeveer uitgezet omdat zij vroeg of ze in plaats van friet ook aardappels bij het hoofdgerecht kon krijgen. Aardappels konden ook geserveerd worden volgens de kaart als los gerecht, dus dit zou geen enkel probleem moeten zijn. De dude in kwestie weigerde dit echter en wat wel vaker gebeurt dan in Oost-Europese contreien is dat ze in een ego/power trip belanden dan. Dus hij begon dingen te zeggen als "als het je niet bevalt ga je toch lekker weg" en "ik hoef jullie hier niet". Nou prima, doei.

Of wat dacht je van een koude champignonsoep met rauwe champignons erin geserveerd krijgen nadat je ze erop hebt geattendeerd dat je al een uur wacht hierop (vergeten want het was niet druk). Het mooie was dat ik met een totale non-comprimising Libanees aan tafel zat die zich er veel drukker om maakte dan ik zelf en na een epische standoff met de eigenaar het na twintig minuten voor elkaar kreeg dat het van de rekening werd gehaald :') Ik denk niet dat het verstandig was daar nog ooit iets te bestellen haha.

Bij Kazbeki vele beledigingen naar ons hoofd geslingerd gekregen toen we ons paspoort niet wilden inleveren als deel van de borg voor wat bergbeklimequipment. Dit nadat zij ons niet konden vertellen waar ze het bewaarden en niet bereid waren om als compromis een kopie ervan te nemen, noch uit te leggen waarom een exorbitante borg van tien keer de waarde van de troep die ze verhuurden nodig was. Op google maps de reviews later gechecked van dit bedrijf en het was toch wel :') :') :') bedreigingen, vechtpartijen met dronken gidsen (I kid you not) en uiteraard verzonnen schades aan equipment.

Of bij een nationaal park waar niemand Engels sprak ondanks dat ze daar mee adverteerden, alles (uiteraard zonder dat het officieel was aangekondigd, de gidsen hadden er gewoon geen zin in) ineens dicht was en de eigenaar n of andere mattie opbelde toen we vroegen om een taxi om weg te gaan die echt vijf keer de prijs vroeg van wat het had moeten zijn. Vervolgens de eerste de beste Marshutka gepakt :')

Anderzijds een lift vanuit Borjomi gehad naar Tbilisi om 12 uur 's nachts van een dude die daar niet eens hoefde te zijn, ruzie maakte met zijn vrouw onderweg hierom over de telefoon (no shit...) en midden in de ruzie ophing en begon over "Georgian women, always want to put men on the leash". Bleek een kerel te zijn die vlak voor de oorlog in Syri uitbrak random naar Syri was gegaan, de bloemetjes had buiten gezet in Damascus en bijna twee vrachtwagens vol luiers had gemporteerd (die schenen zeer goedkoop te zijn in pre-oorlogs Syri). Zijn neef vertelde hem echter dat de nationale luier dude in Georgi nogal goede matties met enkele ministers was dus dat dit op zijn zachtst gezegd geen goed idee zou zijn en heeft het dus maar niet gedaan. Vervolgens de hele nacht Georgische wijn gedronken met die vent waarop hij weer terug reed 's ochtends naar Borjomi :D
Mooie verhalen, keep 'em coming _O_

Is dat criminele laffe gedrag nu een gevolg van de armoede of is er iets cultureels op ego gebied (haantjes) mis met de regio?
pi_195343161
quote:
De Azerbeidzjaanse president Alijev stelde in 2012 dat Armenirs niet in de Kaukasus thuishoren. Het zouden, volgens hem, migranten zijn uit Iran. En ook de voormalige burgemeester van de Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe wond er, op bezoek in Duitsland, geen doekjes om: "Ons doel is de vernietiging van het Armeense volk."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)lict-oorlog-kaukasus

Opzich aannemelijk dus dat de Armenirs zich niet gaan overgeven tijdens deze invasie.
pi_195343173
Armeens persbureau publiceert steeds de namen en het geboortejaar van gesneuvelden. Meesten zijn van 2000, 2001 en 2002. Ik gok dat ze geen beroepsleger hebben daar.
pi_195343183
Ik ga weer wat dronebeelden plaatsen die door Azerbeidzan zijn vrijgegeven. Als je hier kritiek op hebt, dan wil ik je melden dat vigen98 hetzelfde doet. Met deze videos zien jullie wat er aan de hand is.

Een groepje Armeense soldaten worden opgeblazen door een Azerbeidzaanse drone.

twitter


Er worden ook wat tanks opgeblazen.

twitter


Aanval op Armeense soldaten met een Isralische Harop kamikaze drone. In de drone zitten 130 kg aan explosieven.

twitter


Drone aanvallen

twitter


Weer wat drone aanvallen.

twitter
pi_195343248
twitter
pi_195343286
twitter


Meer voertuigen vernietigd.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 14:02:19 ]
pi_195343757
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:44 schreef polderturk het volgende:
Ik ga weer wat dronebeelden plaatsen die door Azerbeidzan zijn vrijgegeven. Als je hier kritiek op hebt, dan wil ik je melden dat vigen98 hetzelfde doet. Met deze videos zien jullie wat er aan de hand is.

Een groepje Armeense soldaten worden opgeblazen door een Azerbeidzaanse drone.

[ twitter ]

Er worden ook wat tanks opgeblazen.

[ twitter ]

Aanval op Armeense soldaten met een Isralische Harop kamikaze drone. In de drone zitten 130 kg aan explosieven.

[ twitter ]

Drone aanvallen

[ twitter ]

Weer wat drone aanvallen.

[ twitter ]
Netjes.
pi_195343951
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 00:31 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de samenwerking tussen Armeni en Rusland is hechter. Zo zijn ze beide lid van zowel de EAEU unie en het militaire CSTO. Rusland heeft ook troepen in Armeni als ik het goed heb.
Rusland helpt al jaren Armeni omdat Armeni de bakermat van het Christendom is (de berg Ararat ligt in Armeni, en dat is waar volgens de Bijbel Noach weer aan land kwam).

Het is een religieuze zaak. En religieuze zaken zijn heel erg belangrijk in Rusland. Onderschat niet de kans dat Rusland Armeni gaat helpen.
  Grootste filosoof 2022 woensdag 30 september 2020 @ 14:33:09 #99
442397 UitStraling
pi_195343986
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:30 schreef RetepV het volgende:

[..]

Rusland helpt al jaren Armeni omdat Armeni de bakermat van het Christendom is (de berg Ararat ligt in Armeni, en dat is waar volgens de Bijbel Noach weer aan land kwam).

Het is een religieuze zaak. En religieuze zaken zijn heel erg belangrijk in Rusland. Onderschat niet de kans dat Rusland Armeni gaat helpen.
Huh?
  woensdag 30 september 2020 @ 14:38:06 #100
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195344078
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:30 schreef RetepV het volgende:

[..]

Rusland helpt al jaren Armeni omdat Armeni de bakermat van het Christendom is (de berg Ararat ligt in Armeni, en dat is waar volgens de Bijbel Noach weer aan land kwam).

Het is een religieuze zaak. En religieuze zaken zijn heel erg belangrijk in Rusland. Onderschat niet de kans dat Rusland Armeni gaat helpen.
Religie speelt minder rol dan je zou denken, aangezien er banden zijn tussen landen en bevolkingsgroepen die je niet zou verwachten. En lees een atlas, de Ararat ligt in Turkije.
pi_195344092
Het is opvallend, misschien zelfs opmerkelijk dat Moskou tpt op heden niks van zich laat horen.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195344131
Armeense soldaat controleert of zijn vrienden nog leven.

twitter
pi_195344160
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:13 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Welnee, een stalemate werkt dus ook prima voor mij.
Maw dat de Armenirs hun zin krijgen en de bezetting doorgaat. Helder.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195344174
Er is een Armeense vliegtuig tegen een berg geknald. De piloot is gevangen genomen.

twitter
pi_195344210
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

Maw dat de Armenirs hun zin krijgen en de bezetting doorgaat. Helder.
Volgens mij is de huidige situatie ook niet eckt de doelstelling van de Armenirs, zij streven naar een normalisatie en dus regularisatie.
Dat hoeft van mij ook weer niet, wij (niet langer door Jerevan betaalde bots) zien graag rafelrandjes en geen saaie Ikea.
pi_195344228
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:42 schreef polderturk het volgende:
Er is een Armeense vliegtuig tegen een berg geknald. De piloot is gevangen genomen.

[ twitter ]
Zou dat dan de berg zijn waar de ark van Noah verstopt is?
pi_195344261
twitter
pi_195344326
Weet iemand of de huidige strijd heviger is dan de strijd in 2016?
pi_195344398
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:47 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]
En straks huilen dat Trkiye 5000 Armeense 'burgers' heeft weggevaagd.

'Genocide'.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 14:55:33 ]
pi_195344517
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 11:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ooooooh, de racisme en iedereen is tegen Turkije kaart wordt weer getrokken door jou :')

Licht nou eens een keer toe als je kan (en durft) wat hier precies racistisch aan is? Ik zal de andere kant alvast voor je toelichten:

-Turken zijn geen ras (feit)
-Turken hebben een ambivalente houding tegenover de Armeense genocide (dubbel feit, zowel de ambivalente houding als de Armeense genocide)
-Turken zoals @:Polderturk hakken graag in op Grieken en Armenen (feit)
-Turken zoals @:Polderturk praten de illegale annexatie van Noord-Cyprus constant goed
-Die houding van het vingertje wijzen staat je niet als je enerzijds n van de gruwelijkste genocides ontkent, illegale annexaties goedpraat en anderzijds het volk waarop de genocide is gepleegd constant zwart maakt (feit) zonder de historische context en misdaden van de andere kant in ogenschouw te nemen van het gebied Nagorno Karabakh / Artsakh (feit). Dan ben je meer verblind door Armenenhaat dan dat je openstaat voor feiten (interpretatie). Dus ja, het siert Turken als ze een terughoudende houding aannemen als het gaat om vingers wijzen naar Armenen.
Turken, Turken, Turken Turken Turken.

Turken haat runs deep with this one.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195344530
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 12:45 schreef Qarrad het volgende:

Ik zou zeggen, kijk eens wat er hier gebeurt als je een weekje de stroom afsluit.
Dit.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195344668
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Turken, Turken, Turken Turken Turken.

Turken haat runs deep with this one.
Als Turk mag je geen mening hebben van Richestorage. Je moet je bek houden, want Turken zij fout. Erdogan is foei. Als je een mening hebt ben je slecht gentegreerd. Zelfs als je zoals ik bent voor autonomie voor inwoners van Karabakh en voor de terugkeer van vluchtelingen bent. Ik begin schijtziek te worden van dat nzijdige gedrag van Richestorage.

Pro-Armenirs mogen alles zeggen. Die mogen propaganda videos plaatsen geen probleem. Zelfs Poetin prijzen vindt hij geen probleem.
pi_195344698
Azerbeidzjanse gesneuvelden. Er is 0.0 terughoudendheid bij het tonen van gesneuvelden valt mij op.

pi_195344765
Armeense doelen worden met artillerie raketten geraakt.

twitter
  woensdag 30 september 2020 @ 15:18:35 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195344924
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als Turk mag je geen mening hebben van Richestorage. Je moet je bek houden, want Turken zij fout. Erdogan is foei. Als je een mening hebt ben je slecht gentegreerd. Zelfs als je zoals ik bent voor autonomie voor inwoners van Karabakh en voor de terugkeer van vluchtelingen bent. Ik begin schijtziek te worden van dat nzijdige gedrag van Richestorage.

Pro-Armenirs mogen alles zeggen. Die mogen propaganda videos plaatsen geen probleem. Zelfs Poetin prijzen vindt hij geen probleem.
Was het maar je eigen mening. Het lijkt er nu op alsof je bezig bent om een spaarkaart bij elkaar te spammen van Officile Turkse Deug(stand)punten of zo.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:21:22 #116
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195344984
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:11 schreef Pleun2011 het volgende:
Azerbeidzjanse gesneuvelden. Er is 0.0 terughoudendheid bij het tonen van gesneuvelden valt mij op.

Gadver. Ik ben ook bang dat we nog geen halve stap af zitten van het opnieuw trots posten van filmpjes van afgesneden lichaamsdelen...
pi_195345118
Gaan we hier nu een wedstrijdje houden tussen polderturk en vigen wie de meeste killvideos plaatsen ofzo?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_195345159
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als Turk mag je geen mening hebben van Richestorage. Je moet je bek houden, want Turken zij fout. Erdogan is foei. Als je een mening hebt ben je slecht gentegreerd. Zelfs als je zoals ik bent voor autonomie voor inwoners van Karabakh en voor de terugkeer van vluchtelingen bent[b]. Ik begin schijtziek te worden van dat nzijdige gedrag van Richestorage.

Pro-Armenirs mogen alles zeggen. Die mogen propaganda videos plaatsen geen probleem. Zelfs Poetin prijzen vindt hij geen probleem.
Dat zou de meest logische oplossing zijn, maar ben bang dat ze dat geen van 2en vinden.
Niet pragmatisch genoeg.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_195345572
quote:
Soundtrack van die filmpjes :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195345603
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:18 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Was het maar je eigen mening. Het lijkt er nu op alsof je bezig bent om een spaarkaart bij elkaar te spammen van Officile Turkse Deug(stand)punten of zo.
Wat heb ik dan gezegd?
Ik heb gezegd dat Armenirs Karabakh en de gebieden eromheen etnisch gezuiverd hebben.
Ik heb gezegd dat er een miljoen Azerbeidzanen verdreven zijn. Jij hebt laten zien dat het er 600.000 zijn.
Ik heb gezegd dat Armenirs in Khojali de burgerbevolking uitgemoord hebben.
Ik heb gezegd dat Armenirs het grootste gedeelte van de misdaden heeft uitgevoerd in Karabakh en de gebieden er omheen.

Wat is hier verkeerd aan?
pi_195345605
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:51 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]

Meer voertuigen vernietigd.
De Armeense filmpjes hebben een betere soundtrack :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 september 2020 @ 15:52:49 #122
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195345608
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat zou de meest logische oplossing zijn, maar ben bang dat ze dat geen van 2en vinden.
Niet pragmatisch genoeg.
Ja maar dat is niet meer haalbaar inmiddels. Er is teveel gebeurd dus die mensen willen niet eens naast elkaar wonen dus dan is de enige optie die overblijft voor beide partijen het exclusieve recht over het gebied. Als Azerbeidzjan aan het langste eind trekt moeten er dus zo'n 150.000 mensen weg om plaats te maken voor meer dan 600.000 Azeri's in het extreemste geval. Zolang de Karabaxci Armenirs het volhouden dan blijven er 150.000 mensen wonen en kunnen de ontheemde mensen in Azerbeidzjan uit die regio niet terug. In beide scenario's minus een hoop burgerslachtoffers uiteraard.

In het geval van dat het geweld overslaat naar andere gebieden buiten de betwiste (en het lijkt er nu al op dat de Armenirs aan het rotzooien zijn vrij ver in de Azerbeidzjaanse gebieden, andersom zal ook het geval zijn) dan wordt het nog veel erger.

Gezien de Azerbeidzjaanse pogingen om snel Azeri's in het gebied te proppen voor en tijdens Gorbatsjov zullen die net zo weinig problemen hebben met omvolking als de Armenirs destijds hadden.
  woensdag 30 september 2020 @ 15:54:36 #123
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195345647
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Turken, Turken, Turken Turken Turken.

Turken haat runs deep with this one.
Je komt er misschien mee weg die kaart vaak te trekken, maar hier bereik je vrij weinig met die Calimero rol. Ga maar lekker ergens anders over racisme huilen.
pi_195345681
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:38 schreef Qarrad het volgende:

En lees een atlas, de Ararat ligt in Turkije.
Historisch Armeni ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 september 2020 @ 15:56:12 #125
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195345685
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als Turk mag je geen mening hebben van Richestorage. Je moet je bek houden, want Turken zij fout. Erdogan is foei. Als je een mening hebt ben je slecht gentegreerd. Zelfs als je zoals ik bent voor autonomie voor inwoners van Karabakh en voor de terugkeer van vluchtelingen bent. Ik begin schijtziek te worden van dat nzijdige gedrag van Richestorage.

Pro-Armenirs mogen alles zeggen. Die mogen propaganda videos plaatsen geen probleem. Zelfs Poetin prijzen vindt hij geen probleem.
Als je dit wil lezen in mijn woorden, zijn we bij deze uitgepraat. Met gekte valt niet te discussiren :Y
  woensdag 30 september 2020 @ 15:57:55 #126
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195345721
Turkije denkt weer dat de PKK Armenie helpt.

https://www.middleeastmon(...)to-fight-azerbaijan/
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195345735
Nog een video


twitter
  woensdag 30 september 2020 @ 15:59:37 #128
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195345763
Ik vraag me af hoe vaak @polderturk zich aftrekt op die filmpjes. Bij @vigen98 vraag ik me dit overigens ook af..
  woensdag 30 september 2020 @ 16:00:53 #129
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195345792
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet meer haalbaar inmiddels. Er is teveel gebeurd dus die mensen willen niet eens naast elkaar wonen dus dan is de enige optie die overblijft voor beide partijen het exclusieve recht over het gebied. Als Azerbeidzjan aan het langste eind trekt moeten er dus zo'n 150.000 mensen weg om plaats te maken voor meer dan 600.000 Azeri's in het extreemste geval. Zolang de Karabaxci Armenirs het volhouden dan blijven er 150.000 mensen wonen en kunnen de ontheemde mensen in Azerbeidzjan uit die regio niet terug. In beide scenario's minus een hoop burgerslachtoffers uiteraard.

In het geval van dat het geweld overslaat naar andere gebieden buiten de betwiste (en het lijkt er nu al op dat de Armenirs aan het rotzooien zijn vrij ver in de Azerbeidzjaanse gebieden, andersom zal ook het geval zijn) dan wordt het nog veel erger.

Gezien de Azerbeidzjaanse pogingen om snel Azeri's in het gebied te proppen voor en tijdens Gorbatsjov zullen die net zo weinig problemen hebben met omvolking als de Armenirs destijds hadden.
Ik verwacht niet dat ze aan het langste eind trekken. Het leger heeft een zwakke moraal, is geplaagd door corruptie en desertie. Voor de Armenen voelt het meer als een bestaansstrijd.
pi_195345818
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:40 schreef polderturk het volgende:

Armeense soldaat controleert of zijn vrienden nog leven.

[ twitter ]
We worden momenteel overladen door Social media beelden waarvan we niet weten wat de bron is, vraage af wat er overblijft wanneer de beelden kritisch worden geanalyseerd.

We hebben in met name Syri gezien hoe ver de Social media oorlog kan gaan. List en bedrog is nu eenmaal onderdeel van oorlog.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195345854
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 14:47 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]
İs artsag een andere benaming voor nagorno karabag?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 30 september 2020 @ 16:04:30 #132
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195345882
Artsakh is de historische (Armeense) benaming voor de regio.
pi_195346016
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:02 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dit.
Lees Rutger Bregmans, de meeste mensen deugen eens :)
  woensdag 30 september 2020 @ 16:15:10 #134
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195346070
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 13:36 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Mooie verhalen, keep 'em coming _O_

Is dat criminele laffe gedrag nu een gevolg van de armoede of is er iets cultureels op ego gebied (haantjes) mis met de regio?
Ik zou zeggen dat het iets cultureels is. Het zijn sterke, trotse volken met een obsessie voor mannelijkheid. Kaukasische autobestuurders staan bekend als zeer roekeloze bestuurders met gebruikelijke bullshit. Ik zat een keer in een Marshrutka = autobusje in Armeni waarin een Russische dame aan de bestuurder vroeg of hij iets normaler wilde rijden en zijn antwoord was: "ik rijd al 25 jaar, vertel me niet hoe te rijden" :')

Als je van avonturen met vrouwen houdt, is dit niet je bestemming. In Georgi kijken de mannen nogal neer op vrouwen die met een "toerist" iets doen (belediging van hun mannelijkheid, zijn we niet mannelijk genoeg) dus vrouwen zijn als de dood geslutshamed te worden. In Azerbeidzjan wordt het als extreem onmannelijk gezien met een korte broek rond te lopen en tevens wordt men geacht vanuit wederom mannelijkheid voor ELKE vrouw op te staan in de bus, ook gezonde en jonge vrouwen.

Het zijn overigens alle drie zonder uitzondering zeer veilige landen. De kans dat je beroofd of in elkaar geslagen wordt in Parijs of Londen is vele malen groter.
pi_195346099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:59 schreef Richestorags het volgende:
Ik vraag me af hoe vaak @:polderturk zich aftrekt op die filmpjes. Bij @:vigen98 vraag ik me dit overigens ook af..
Mwah ik hoef ze eigenlijk niet te zien. Het wordt gebruikt als propaganda door beide kanten natuurlijk.
  woensdag 30 september 2020 @ 16:17:02 #136
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195346114
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:16 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Mwah ik hoef ze eigenlijk niet te zien. Het wordt gebruikt als propaganda door beide kanten natuurlijk.
Het lijkt erop alsof je een soort battle hebt met filmpjes.
pi_195346122
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

İs artsag een andere benaming voor nagorno karabag?
Ja.
pi_195346171
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:17 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het lijkt erop alsof je een soort battle hebt met filmpjes.
Ik snap dat het daarop lijkt. Ik plaats die video's niet om een soort propaganda oorlog te beginnen. Het is nieuws daarom plaats ik ze hier.
pi_195346191
https://www.rt.com/russia(...)-azerbaijan-armenia/

Azerbeidzjan claimt 2000 Armeense soldaten te hebben gedood/verwond.

2000 :') Het regime in Baku zit weer met cijfers te goochelen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 16:24:07 ]
pi_195346370
twitter
pi_195346402
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:58 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Niet dat de Armeense politici zo brandschoon zijn, trouwens. Maar die sturen in elk geval geen extremistische huurlingen de wereld over om nog meer brandhaardjes te starten. Armeense politici zijn meer lokale mafioso-types.
Omdat ze niet groter en machtiger zijn, anders zouden ze het ook doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:09 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Vandaar dat ik de juichstemming niet snap. De mensen die ik ken van beide zijden zijn vooral aan het bellen en mailen hoe het gaat met iedereen en wat de stand van zaken is. En dan zie je hier stoere filmpjes gepost worden over "bommetjes" en "Icarusje erop" van jochies die waarschijnlijk hun dienstplicht afgekocht hebben.
Degenen die je niet kent zijn elkaar aan het uitmoorden, als we de videos van vigen en polderturk moeten geloven.
pi_195346445
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:29 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Omdat ze niet groter en machtiger zijn, anders zouden ze het ook doen.
[..]

Degenen die je niet kent zijn elkaar aan het uitmoorden, als we de videos van vigen en polderturk moeten geloven.
Pure speculatie.
pi_195346506
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:59 schreef Richestorags het volgende:
Ik vraag me af hoe vaak @:polderturk zich aftrekt op die filmpjes. Bij @:vigen98 vraag ik me dit overigens ook af..
Die video's zijn relevanter dan jouw reisverhalen die in een dagboek thuishoren.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 15:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zelfs als je zoals ik bent voor autonomie voor inwoners van Karabakh en voor de terugkeer van vluchtelingen bent.
Ben je ook voor autonomie voor Koerden in Turkije? :') Een beetje raar om met autonomie te strooien in andermans land.
pi_195346541
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:32 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Pure speculatie.
In het klein zien we het al gebeuren: Armenen (uit het buitenland) die in verschillende conflicten actief meevechten.
pi_195346568
twitter


Video die net is uitgekomen. Schijnt dat paar Azerbeidzjaanse posities zijn overgenomen na hevige gevechten. Qua slachtoffers zijn er momenteel geen exacte cijfers.
pi_195346582
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:36 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

In het klein zien we het al gebeuren: Armenen (uit het buitenland) die in verschillende conflicten actief meevechten.
Hmm, enige waar ik aan kan denken zijn etnische Armenirs uit Syri die naar Syri gaan om daar te vechten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 16:39:33 ]
  woensdag 30 september 2020 @ 16:39:02 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195346588
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195346602
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:38 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hmm, enige waar ik aan kan denken zijn etnische Armenen uit Syri die naar Syri gaan om daar te vechten.
Iemand noemde al eerder het Russisch-Georgisch conflict waar 1500 Armenen aan deelnamen aan Russische zijde.
pi_195346641
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:39 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Iemand noemde al eerder het Russisch-Georgisch conflict waar 1500 Armenen aan deelnamen aan Russische zijde.
Oh dat. Maar dat waren Armenirs die in Abchazi woonden en dus niet vanuit het buitenland naar Georgi gingen om te vechten.
pi_195346684
Armeni tekent protest aan bij Isral over het gebruik van Israelische Harop kamikaze drones door Azerbeidzan. De drones hebben vele Armeense doden veroorzaakt. Ze bevatten 130 kg aan explosieven, 5 keer zoveel als de bommen die door de Azerbeidzaanse drones gedropt worden.


https://www.haaretz.com/a(...)tter_impression=true
pi_195346705
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:43 schreef polderturk het volgende:
Armeni tekent protest aan bij Isral over het gebruik van Israelische Harop kamikaze drones door Azerbeidzan. De drones hebben vele Armeense doden veroorzaakt. Ze bevatten 130 kg aan explosieven, 5 keer zoveel als de bommen die door de Azerbeidzaanse drones gedropt worden.

https://www.haaretz.com/a(...)tter_impression=true
2016. :') Zoek jij iets uit je archief ofzo?
pi_195346722
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:41 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oh dat. Maar dat waren Armenirs die in Abchazi woonden en dus niet vanuit het buitenland naar Georgi gingen om te vechten.
Rusland is het meest machtige orthodoxe land, en we zien dat ze zelfs in Mozambique actief zijn met hun Wagner Groep. Voor mij is het meer een capaciteits-kwestie. En het kan mij niets schelen of Armenirs naar het buitenland gaan om zich met die conflicten te mengen. Ze moeten vooral zelf bepalen wat ze met hun levens gaan doen.
pi_195347027
Beelden van Kamikaze drones. Ook raketsystemen en rijdende doelen worden ermee vernietigd.


twitter
pi_195347041
twitter

twitter

twitter


[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 17:01:37 ]
pi_195347057
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:39 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Iemand noemde al eerder het Russisch-Georgisch conflict waar 1500 Armenen aan deelnamen aan Russische zijde.
Het is wachten tot Poetin de strijders van Kadyrov stuurt want dan kunnen de Azeri en hun gemporteerde Arabieren wel inpakken, als er iemand goed vecht, sowieso, in de bergen dan zijn het Tsetsjenen wel :Y
Maar denk niet dat Poetin die inzet tegen musselmannen.
  Grootste filosoof 2022 woensdag 30 september 2020 @ 17:04:25 #156
442397 UitStraling
pi_195347085
Vraag me af of Poetin wel eens heeft overwogen om een Navalnytje op Erdogan uit te voeren.
pi_195347114
Volgens dit account worden beelden van een oefening als beelden gebruikt van vluchtende Azerbeidzaanse soldaten.


twitter
pi_195347150
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:06 schreef polderturk het volgende:
Volgens dit account worden beelden van een oefening als beelden gebruikt van vluchtende Azerbeidzaanse soldaten.

[ twitter ]
Persvoorlichter van MoD van Armeni bevestigd dat dit echt is. Natuurlijk ga jij dat niet accepteren dus is het wachten op onafhankelijke berichten. Maar dat gaat moeilijk bij Azerbeidzjan gezien ze journalisten niet toelaten want het regime in Baku wilt geen transparantie. Armeni nodigt buitenlandse journalisten uit om te komen om alles te documenteren. Mocht het gebied veilig zijn, dan stromen de westerse journalisten binnen.

twitter


[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 17:12:00 ]
pi_195347213
twitter


6 Azerbeidzjaanse spionnen zijn in Iran gearresteerd, ze waren protesten in Iran aan te wakkeren tegen Armeni.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 17:15:03 ]
pi_195347256
quote:
Ik kan heel makkelijk aantonen dat dit nepnieuws is. Als ze hier hebben gelogen, dan liegen ze mogelijk ook over die beelden van vluchtende Azerbeidzaanse soldaten.

De afstand van Kars tot aan het oosten van Karabakh is meer dan 400 km. Vanaf Erzurum is het meer dan 500 km.

De Bayraktar TB2 drones zijn NIET satelietgestuurd. Ze kunnen op maximaal 200 km afstand bestuurd worden. Je hebt ook nog de kromming van de aarde en het is een bergachtig gebied.

Waar hebben ze deze info vandaan? Wat is het bewijs?

NEPNIEUWS dus.
pi_195347268
twitter

De gemporteerde Syrische terroristen door Azerbeidzjan krijgen geen eens normale helmen. Kanonnenvoer dus.

Verder zien we meer fake news vanuit Azerbeidzjan waarin de woordvoerder van MoD Azerbeidzjan een foto uit een video plaatst waarin er geclaimd werd dat een Armeens militair auto opgeblazen werd, blijkt het een jaar oude video te zijn uit Afghanistan. Te gnant dit. Tweet is ook snel verwijderd door de Azerbeidzjanen.

twitter


[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 17:24:22 ]
pi_195347362
twitter


Ik weet niet of dit al geplaatst is. Maar hierin kunnen we zien dat Azerbeidzjaanse posities bestookt worden door artillerie.
pi_195347394
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:18 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]
De gemporteerde Syrische terroristen door Azerbeidzjan krijgen geen eens normale helmen. Kanonnenvoer dus.

Verder zien we meer fake news vanuit Azerbeidzjan waarin de woordvoerder van MoD Azerbeidzjan een video plaatst waarin er geclaimd werd dat een Armeense auto opgeblazen werd, blijkt het een jaar oude video te zijn uit Afghanistan. Te gnant dit. Tweet is ook snel verwijderd door de Azerbeidzjanen.

[ twitter ]
Een paar donkere mannen die voor een Azerbeidzaanse vlag poseren. Kan totaal niet in scene zijn gezet. Dit is 100% bewijs.

En als het om Syrirs gaat, dan zijn het automatisch terroristen.
pi_195347420
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:25 schreef polderturk het volgende:

[..]

Een paar donkere mannen die voor een Azerbeidzaanse vlag poseren. Kan totaal niet in scene zijn gezet. Dit is 100% bewijs.

En als het om Syrirs gaat, dan zijn het automatisch terroristen.
Ik bedoel je kan de mega skeptic spelen. Doe je best, maar er stapelt meer en meer bewijs dat Turkije en Azerbeidzjan, Syrische terroristen gebruiken.

Iran lijkt ook wel genoeg te krijgen van de Azeri's. Iran schiet een Azerbeidzjaanse drone uit de lucht voor het schenden van hun luchtruim.

twitter


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 17:27:45 ]
pi_195347442
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:17 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik kan heel makkelijk aantonen dat dit nepnieuws is. Als ze hier hebben gelogen, dan liegen ze mogelijk ook over die beelden van vluchtende Azerbeidzaanse soldaten.

De afstand van Kars tot aan het oosten van Karabakh is meer dan 400 km. Vanaf Erzurum is het meer dan 500 km.

De Bayraktar TB2 drones zijn NIET satelietgestuurd. Ze kunnen op maximaal 200 km afstand bestuurd worden. Je hebt ook nog de kromming van de aarde en het is een bergachtig gebied.

Waar hebben ze deze info vandaan? Wat is het bewijs?

NEPNIEUWS dus.
Zijn die niet te besturen middels een relay dus een vliegtuig bijvoorbeeld?
  woensdag 30 september 2020 @ 17:28:47 #166
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195347454
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:39 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Iemand noemde al eerder het Russisch-Georgisch conflict waar 1500 Armenen aan deelnamen aan Russische zijde.
Dat was ik. Naast mijn reisverhalen die in een dagboek thuishoren ;) Dit waren overigens wel etnische Armenen wonend in de Abkhazi regio.
pi_195347585
twitter


Wtf is dit _O- Lijkt uit een parodie te komen.
pi_195348012
twitter


Makkelijk praten nu. Deed hij maar iets in 2016 toen Azerbeidzjan weer een oorlog startte.
Ondertussen de huidige president van Frankrijk.
twitter


[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 18:06:37 ]
pi_195348477
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:28 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zijn die niet te besturen middels een relay dus een vliegtuig bijvoorbeeld?
De enige vliegtuigen die dat zouden kunnen zijn de Peace Eagle AWACS. Turkije heeft er vier van en heeft er $2 miljard voor betaald. Lijkt me heel duur en risicovol om die 24/7 te laten vliegen. Als er een valt ben je $500 miljoen kwijt, en een hoop personeel. Heeft Armeni flightradar gegevens die aantonen dat AWACS 24/7 in de lucht vliegen?

Turkije heeft ook satelietgestuurde drones: de ANKA-S. Die heeft Turkije echter niet verkocht aan Azerbaijan.

Het lijkt me veel handiger om die Bayraktar TB2 drones vanuit Azerbeidzan te vliegen.
pi_195348568
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:26 schreef polderturk het volgende:

[..]

De enige vliegtuigen die dat zouden kunnen zijn de Peace Eagle AWACS. Turkije heeft er vier van en heeft er $2 miljard voor betaald. Lijkt me heel duur en risicovol om die 24/7 te laten vliegen. Als er een valt ben je $500 miljoen kwijt, en een hoop personeel. Heeft Armeni flightradar gegevens die aantonen dat AWACS 24/7 in de lucht vliegen?

Turkije heeft ook satelietgestuurde drones: de ANKA-S. Die heeft Turkije echter niet verkocht aan Azerbaijan.

Het lijkt me veel handiger om die Bayraktar TB2 drones vanuit Azerbeidzan te vliegen.
Duidelijk antwoord.
pi_195348680
quote:
10s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

We worden momenteel overladen door Social media beelden waarvan we niet weten wat de bron is, vraage af wat er overblijft wanneer de beelden kritisch worden geanalyseerd.

We hebben in met name Syri gezien hoe ver de Social media oorlog kan gaan. List en bedrog is nu eenmaal onderdeel van oorlog.
Niet alleen hoeveel er overblijft, maar ook wat het nut is is van het posten ervan. Heb t idee dat bepaalde gasten hier klaarkomen op dit soort beelden.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  woensdag 30 september 2020 @ 19:25:22 #172
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195349629
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:26 schreef polderturk het volgende:

[..]

De enige vliegtuigen die dat zouden kunnen zijn de Peace Eagle AWACS. Turkije heeft er vier van en heeft er $2 miljard voor betaald. Lijkt me heel duur en risicovol om die 24/7 te laten vliegen. Als er een valt ben je $500 miljoen kwijt, en een hoop personeel. Heeft Armeni flightradar gegevens die aantonen dat AWACS 24/7 in de lucht vliegen?

Turkije heeft ook satelietgestuurde drones: de ANKA-S. Die heeft Turkije echter niet verkocht aan Azerbaijan.

Het lijkt me veel handiger om die Bayraktar TB2 drones vanuit Azerbeidzan te vliegen.
Dit is een goede, informatieve post.
pi_195349906
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:37 schreef marsan het volgende:

[..]

Niet alleen hoeveel er overblijft, maar ook wat het nut is is van het posten ervan. Heb t idee dat bepaalde gasten hier klaarkomen op dit soort beelden.
Social media tijdperk yo!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195349933
quote:
What's the international situation?
On Wednesday French President Macron warned Turkey about "warlike comments... which essentially remove any inhibitions from Azerbaijan in what would be a reconquest of Nagorno-Karabakh. That we will not accept."
Turkey is an ally of Azerbaijan, and even closed its border with Armenia in 1993 in solidarity over the Nagorno-Karabakh dispute.
France meanwhile has a large expatriate Armenian population. Mr Macron appeared to promise greater support to Armenia in the coming days: "I say to Armenia and to the Armenians, France will play its role."
The country is also a chair of the Organization for Security and Co-operation in Europe (OSCE) Minsk Group, created in 1992 to resolve the conflict between Armenia and Azerbaijan.
https://www.bbc.com/news/world-europe-54356334
pi_195350159
twitter


Azerbeidzjan zit te pronken dat ze (wat zij blijkbaar niet weten) kartonnen decoy hebben vernietigd met een drone die miljoenen kost.

Oh over fake news gesproken.



[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2020 19:48:54 ]
pi_195350304
Azerbeidzaans vrachtvliegtuig landt in Israel.

Gaan ze extra kamikaze drones halen?

twitter
pi_195350418
dit topic _O-
pi_195350523
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 16:45 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Rusland is het meest machtige orthodoxe land,
Ik zal er nog bij noemen dat Griekenland het tweede machtigste orthodoxe land is. Als Turkije Griekenland aanvalt, dan zal Rusland ook daar gaan helpen. Zelfs ALS Griekenland een NATO land is.

Geen enkel orthodox land wil dat hier een vrouw voet zet, laat staan een moslim: https://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Athos
  woensdag 30 september 2020 @ 20:20:57 #179
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_195351021
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 20:00 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik zal er nog bij noemen dat Griekenland het tweede machtigste orthodoxe land is. Als Turkije Griekenland aanvalt, dan zal Rusland ook daar gaan helpen. Zelfs ALS Griekenland een NATO land is.

Geen enkel orthodox land wil dat hier een vrouw voet zet, laat staan een moslim: https://en.wikipedia.org/wiki/Mount_Athos
Wat dacht je, dit topic heeft mr wensdenken nodig?
  woensdag 30 september 2020 @ 20:35:40 #180
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195351277
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:58 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]

Makkelijk praten nu. Deed hij maar iets in 2016 toen Azerbeidzjan weer een oorlog startte.
Ondertussen de huidige president van Frankrijk.
[ twitter ]
Uitstekend.
  woensdag 30 september 2020 @ 20:57:07 #181
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195351696
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 19:46 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]

Azerbeidzjan zit te pronken dat ze (wat zij blijkbaar niet weten) kartonnen decoy hebben vernietigd met een drone die miljoenen kost.

Oh over fake news gesproken.

[ afbeelding ]
_O-
pi_195351766
8 Grad raketlanceerders vernietigd door drones.
Alleen al van vandaag zijn er 40 videos van drone aanvallen.
In de video zijn er 5 aanvallen te zien. In de 2e video valt de bom op het moment dat een Armeense soldaat de truck instapt.
Hoe lang kan Armeni dit volhouden?

Hopelijk gaat dit snel eindigen en kunnen Armeni en Azerbeidzaan tot een langdurig vredesakkoord komen. Dat meen ik van harte. Laat deze jonge mannen niet meer sterven. Laat ze naar hun huizen gaan. Laat de Azerbeidzaanse vluchtelingen terugkeren naar de gebieden waar ze vandaan komen. Verleen Karabakh autonomie.

Gisteren zag ik een Azerbeidzaanse professor op tv. Hij had aangegeven dat Azerbeidzan Karabakh autonomie had aangeboden binnen Azerbeidzan voordat de oorlog uitbrak. Ik weet niet in hoeverre dit waar is.


twitter
pi_195351846
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 19:56 schreef Dimachaerus het volgende:
dit topic _O-
Wedstrijdje wie het verst kan plassen. :')
  woensdag 30 september 2020 @ 21:06:59 #184
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195351894
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:00 schreef polderturk het volgende:
8 Grad raketlanceerders vernietigd door drones.
Alleen al van vandaag zijn er 40 videos van drone aanvallen.
In de video zijn er 5 aanvallen te zien. In de 2e video valt de bom op het moment dat een Armeense soldaat de truck instapt.


[ twitter ]
Die decoys worden steeds vernuftiger. Deze loopt..
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 30 september 2020 @ 21:13:49 #185
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352032
Die video van die gillende Armeense (jonge) soldaat gaat nog steeds door merg en been en dat alleen maar omdat zijn president koste wat het kost een stuk buurland wilt bezetten. Hij weet toch ook wel dat hij daar uiteindelijk geen echte medestanders mee gaat krijgen?
Politieke hufters allemaal en sneu voor deze jonge gasten die nu lekker op 1,5 meter afstand van elkaar een biertje konden drinken in een kroeg in Jerevan.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195352039
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:06 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Die decoys worden steeds vernuftiger. Deze loopt..
Jij denkt dat het een android ala Data van Star Trek is? ;)
pi_195352060
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef EenAndereWeg het volgende:
Die video van die gillende Armeense (jonge) soldaat gaat nog steeds door merg en been en dat alleen maar omdat zijn president koste wat het kost een stuk buurland wilt bezetten. Hij weet toch ook wel dat hij daar uiteindelijk geen echte medestanders mee gaat krijgen?
Politieke hufters allemaal en sneu voor deze jonge gasten die nu lekker op 1,5 meter afstand van elkaar een biertje konden drinken in een kroeg in Jerevan.
Welke ? Linkje ?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:16:15 #188
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352084
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Jij denkt dat het een android ala Data van Star Trek is? ;)
Je weet maar nooit. Misschien zijn ze wel gefabriceerd door de Chinezen ofzo. :D
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 30 september 2020 @ 21:17:35 #189
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352117
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Welke ? Linkje ?
ik dacht dat vigen98 die hier had gepost. Die gast met dat camera'tje op zn helm.
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 30 september 2020 @ 21:18:28 #190
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195352133
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef EenAndereWeg het volgende:
Die video van die gillende Armeense (jonge) soldaat gaat nog steeds door merg en been en dat alleen maar omdat zijn president koste wat het kost een stuk buurland wilt bezetten. Hij weet toch ook wel dat hij daar uiteindelijk geen echte medestanders mee gaat krijgen?
Politieke hufters allemaal en sneu voor deze jonge gasten die nu lekker op 1,5 meter afstand van elkaar een biertje konden drinken in een kroeg in Jerevan.
Ehm, ze waren nog niet eens geboren toen dit conflict is gestart. Daarnaast is dit offensief dankzij Erdogan gestart.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:18:40 #191
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195352137
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Welke ? Linkje ?
Geen leuke video man.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:20:57 #192
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352179
quote:
Die video van die gillende Armeense (jonge) soldaat gaat nog steeds door merg en been en dat alleen maar omdat zijn president koste wat het kost een stuk buurland wilt blijven bezetten. Hij weet toch ook wel dat hij daar uiteindelijk geen echte medestanders mee gaat krijgen?
Politieke hufters allemaal en sneu voor deze jonge gasten die nu lekker op 1,5 meter afstand van elkaar een biertje konden drinken in een kroeg in Jerevan.
Ik heb het aangepast. Dat maakt het nog erger inderdaad. Voor eigen gewin stuur je die jonge gasten de grens over.
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 30 september 2020 @ 21:24:23 #193
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195352234
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:20 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ik heb het aangepast. Dat maakt het nog erger inderdaad. Voor eigen gewin stuur je die jonge gasten de grens over.
Die regio gaat nooit worden opgegeven en weggegeven dude. Erdogan moet stoppen met stoken.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:24:40 #194
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195352238
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:20 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ik heb het aangepast. Dat maakt het nog erger inderdaad. Voor eigen gewin stuur je die jonge gasten de grens over.
Das toch altijd pipo
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 30 september 2020 @ 21:24:58 #195
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352245
Ik zie iedereen wel video's posten van bomaanvallen maar zijn er geen kaarten beschikbaar? Zo kunnen we zien wie er aan de winnende hand is.
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 30 september 2020 @ 21:26:57 #196
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195352275
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:24 schreef EenAndereWeg het volgende:
Ik zie iedereen wel video's posten van bomaanvallen maar zijn er geen kaarten beschikbaar? Zo kunnen we zien wie er aan de winnende hand is.
https://caucasus.liveuamap.com/
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 30 september 2020 @ 21:27:25 #197
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352285
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:24 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Die regio gaat nooit worden opgegeven en weggegeven dude. Erdogan moet stoppen met stoken.
Mij maakt het geen moer uit wie het krijgt. Het ziet er dus inderdaad naar uit dat dit conflict nog zeer lang gaat duren. Beide kampen houden vast aan hun gelijk.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195352293
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:17 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

ik dacht dat @vigen98 die hier had gepost. Die gast met dat camera'tje op zn helm.
Linkje ?
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:29:02 #199
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352314
quote:
Thanks! Ook andere conflicten zoals Wit Rusland worden in kaart gebracht.
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 30 september 2020 @ 21:30:49 #200
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195352354
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:29 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Thanks! Ook andere conflicten zoals Wit Rusland worden in kaart gebracht.
Ja klopt bij SelectRegions kan je de hele wereld uitkiezen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195352388
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:20 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Ik heb het aangepast. Dat maakt het nog erger inderdaad. Voor eigen gewin stuur je die jonge gasten de grens over.
Waarom zouden we grenzen aanvaarden die bij het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, tegen de wil van de plaatselijke bevolking, werden vastgelegd? Zuid-Osseti, Transnistria, Abkhazia en Nagorno-Karabach gaven reeds voor de splitsing aan dat ze niet bij Georgi, Moldavi of Azerbaijan wilden horen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  woensdag 30 september 2020 @ 21:32:31 #202
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352389
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:30 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ja klopt bij SelectRegions kan je de hele wereld uitkiezen.
Wow! Je hebt geen kranten meer nodig met deze site. Het nieuws wordt met minuten ge update.
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 30 september 2020 @ 21:34:43 #203
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352436
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waarom zouden we grenzen aanvaarden die bij het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, tegen de wil van de plaatselijke bevolking, werden vastgelegd? Zuid-Osseti, Transnistria, Abkhazia en Nagorno-Karabach gaven reeds voor de splitsing aan dat ze niet bij Georgi, Moldavi of Azerbaijan wilden horen.
Omdat je anders bezig blijft met aanpassen tot in de eeuwigheid, mensen zijn nooit tevreden. Je moet een keer een 'grens' trekken.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195352467
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:34 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Omdat je anders bezig blijft met aanpassen tot in de eeuwigheid, mensen zijn nooit tevreden. Je moet een keer een 'grens' trekken.
Ze zijn de facto onafhankelijk, waarom dat niet aanvaarden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  woensdag 30 september 2020 @ 21:37:37 #205
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352489
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 30 september 2020 @ 21:39:33 #206
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352530
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ze zijn de facto onafhankelijk, waarom dat niet aanvaarden?
Kijk even naar de wereldkaart. Er zijn zoveel minderheden in verschillende landen. Dan moet je wel consequent zijn en elke minderheid een eigen land in een land geven.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195352622
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:15 schreef Geerd het volgende:

[..]

Welke ? Linkje ?
twitter
pi_195352631
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:39 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Kijk even naar de wereldkaart. Er zijn zoveel minderheden in verschillende landen. Dan moet je wel consequent zijn en elke minderheid een eigen land in een land geven.
Zoveel minderheden die reeds 25 jaar de facto onafhankelijk zijn, met hun eigen regering en leger? We hebben de onafhankelijkheid van Kroati, Bosni etc. aanvaard.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
  woensdag 30 september 2020 @ 21:45:25 #209
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352647
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zoveel minderheden die reeds 25 jaar de facto onafhankelijk zijn, met hun eigen regering en leger? We hebben de onafhankelijkheid van Kroati, Bosni etc. aanvaard.
Kroati daar zeg je wat. Waarom is Krajina niet van de Serven?
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195352661
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zoveel minderheden die reeds 25 jaar de facto onafhankelijk zijn, met hun eigen regering en leger? We hebben de onafhankelijkheid van Kroati, Bosni etc. aanvaard.
Soms begrijp ik het verschil ook niet. De Koerden zijn ook een goed voorbeeld.
pi_195352679
quote:
Russia concerned about movement of militants to Nagorno-Karabakh

Moscow is concerned about reports of the movement of militants from Syria and Libya to the Nagorno-Karabakh region, the Russian Foreign Ministry said in a statement on Wednesday.

"Reports are coming in that members of illegal armed groups are being moved to the Nagorno-Karabakh conflict zone, particularly from Syria and Libya, to take part in military activities. We are deeply concerned about these developments that can not only raise tensions further in the conflict zone but also create long-term security threats for all countries in the region," the statement reads.

"We call on the interested countries to take effective measures to prevent attempts to engage foreign terrorists and mercenaries in the conflict and immediately remove them from the region," the Russian Foreign Ministry added.
https://tass.com/politics/1207101
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_195352681
quote:
Mijn ogen lopen vol. Was hij maar niet gestorven. Was hij maar een arts ofzo geworden.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:50:00 #214
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352739
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:46 schreef polderturk het volgende:

[..]

Mijn ogen lopen vol. Was hij maar niet gestorven. Was hij maar een arts ofzo geworden.
Op zijn 19e zeker.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195352769
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:50 schreef EenAndereWeg het volgende:

[..]

Op zijn 19e zeker.
Ik bedoel in de toekomst.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:52:40 #216
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195352805
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:50 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik bedoel in de toekomst.
ah ok dat bedoel je...
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195352906
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:44 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Zoveel minderheden die reeds 25 jaar de facto onafhankelijk zijn, met hun eigen regering en leger? We hebben de onafhankelijkheid van Kroati, Bosni etc. aanvaard.
Als het alleen om Karabakh ging, dan viel daar wat over te zeggen. Armenirs hebben echter de gebieden er omheen ook bezet en etnisch gezuiverd. 600.000 Azerbeidzanen zijn verjaagd. Dit is voor Azerbeidzan onverteerbaar. In Karabakh wonen 140.000 Armenirs.

De beste oplossing
- Armeense leger trekt zich terug uit Azerbeidzan
- Karabakh krijgt zelfbestuur
- Mogelijk met VN soldaten
- Armenirs profiteren mee van oliegeld
- Azerbeidzaanse vluchtelingen keren terug.
- Grenzen tussen Turkije, Azerbeidzan en Armeni gaan open

Waarom zou Armeni dit niet accepteren? Ook voor Azerbaijan zou dit acceptabel moeten zijn.
  woensdag 30 september 2020 @ 21:59:03 #218
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_195352959
In hoeverre zou dit conflict nog kunnen ontaarden in een massa oorlog? Nu israel blijkbaar azerbedjan voorziet van Drones en iran blijkbaar turkse drones uit de lucht haalt? Voor je het weet heb je 2 kampen met vele betrokken bondgenoten die elkaar de tent uitjagen.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  woensdag 30 september 2020 @ 22:04:42 #219
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195353086
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:59 schreef Walterwhite64 het volgende:
In hoeverre zou dit conflict nog kunnen ontaarden in een massa oorlog? Nu israel blijkbaar azerbedjan voorziet van Drones en iran blijkbaar turkse drones uit de lucht haalt? Voor je het weet heb je 2 kampen met vele betrokken bondgenoten die elkaar de tent uitjagen.
De proxyoorlog gaat weer verder idd
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 30 september 2020 @ 22:07:26 #220
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_195353160
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:04 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

De proxyoorlog gaat weer verder idd
Proxy voor nu, maar ik bedoel dat er nu toch meerdere nato bondgenoten betrokken zijn, in beide kampen dus er zal een punt komen dat er gereageerd moet worden. Gaat het lont niet in het kruidvat op den duur? Er zijn 2 wereldoorlogen gevoerd voor minder.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  woensdag 30 september 2020 @ 22:08:03 #221
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195353174
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:04 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

De proxyoorlog gaat weer verder idd
Isral kan wel lekker de effectiviteit van zijn drones testen zo. Ik neem aan dat de info van de gebruikte drones gedeeld wordt met ze.
houd ANDERHALVE METER afstand
  woensdag 30 september 2020 @ 22:10:12 #222
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195353227
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:07 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Proxy voor nu, maar ik bedoel dat er nu toch meerdere nato bondgenoten betrokken zijn, in beide kampen dus er zal een punt komen dat er gereageerd moet worden. Gaat het lont niet in het kruidvat op den duur? Er zijn 2 wereldoorlogen gevoerd voor minder.
Welk Navoland zit bij Armenie?

Of sowieso welke andere behalve Turkije
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  woensdag 30 september 2020 @ 22:22:50 #223
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_195353573
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:10 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Welk Navoland zit bij Armenie?

Of sowieso welke andere behalve Turkije
Israel aan de zijde van azerbeidjan en de turken ook als ik me niet vergis. Maar inderdaad aan Armeense zijde misschien geen Navo Nato land maar wel de russen aan hun kant.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_195353590
quote:
Het is oorlog? De verontwaardiging van sommige users in dit topic doet mij oprecht verbazen. Maar wellicht toch een eye opener voor een paar fok! internethelden hier, die bij iedere scheet roepen dat land x land y maar moet bombarderen.
  woensdag 30 september 2020 @ 22:27:00 #225
486162 EenAndereWeg
houd 1,5 meter afstand
pi_195353676
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:22 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]

Israel aan de zijde van azerbeidjan en de turken ook als ik me niet vergis. Maar inderdaad aan Armeense zijde misschien geen Navo Nato land maar wel de russen aan hun kant.
Iran steunt Armenie.
houd ANDERHALVE METER afstand
pi_195353769
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:10 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Welk Navoland zit bij Armenie?

Of sowieso welke andere behalve Turkije
Griekenland heeft Armeni steun betuigd. Maar ik betwijfel dat ze ook militaire steun zouden leveren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht gengend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schne Augen weinen
pi_195353796
quote:
15s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:23 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Het is oorlog? De verontwaardiging van sommige users in dit topic doet mij oprecht verbazen. Maar wellicht toch een eye opener voor een paar fok! internethelden hier, die bij iedere scheet roepen dat land x land y maar moet bombarderen.
Toen IS nog volop aan het sputteren was heb ik veel filmpjes gezien van o.a. de strijd om Mosul. Dat was minstens even heftig. Het verschil met het huidige conflict is denk ik dat mensen meer betrokkenheid voelen met hetzij Armeni, hetzij Azerbeidzjan.
pi_195354042
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Toen IS nog volop aan het sputteren was heb ik veel filmpjes gezien van o.a. de strijd om Mosul. Dat was minstens even heftig. Het verschil met het huidige conflict is denk ik dat mensen meer betrokkenheid voelen met hetzij Armeni, hetzij Azerbeidzjan.
Ja, ik wou nog schrijven, na al die ISIS-onthoofdingen (of de concentratiekampen op de Balkan niet zo lang terug) zou je denken dat men onderhand wel weet dat oorlog meer is dan een videospelletje. Bias of niet.
  woensdag 30 september 2020 @ 22:44:19 #229
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195354084
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 17:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het is wachten tot Poetin de strijders van Kadyrov stuurt want dan kunnen de Azeri en hun gemporteerde Arabieren wel inpakken, als er iemand goed vecht, sowieso, in de bergen dan zijn het Tsetsjenen wel :Y
Maar denk niet dat Poetin die inzet tegen musselmannen.
Je bedoelt de Kadyrovtsy?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195354454
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:44 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Je bedoelt de Kadyrovtsy?
Correct, ook bekend van Syri en de Krim.
Het moment dat Tsetsjenen en Circassirs oorlog komen voeren moeten karige vechters als de Armenirs en de Azeri echt een stapje terug doen.
pi_195355994
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 22:59 schreef WammesWaggel het volgende:

Het moment dat Tsetsjenen en Circassirs oorlog komen voeren moeten karige vechters als de Armenirs en de Azeri echt een stapje terug doen.
Hear, hear.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195357321
Eigenlijk is dit zo'n zinloze herhaling van zetten :{

-Moslims vertonen agressie
-Maar zijn niet in staat een deuk in het pakje boter te slaan
-Hoop gedoe, maar uiteindelijk de onherroepelijke fail
-Het eindigt op een ongemakkelijk gelijkspel

En dan is het weer een paar jaar rustig. :N
pi_195358804
In de avonduren zijn de aanvallen doorgegaan.

Er zijn nieuwe dronebeelden van aanvallen tussen 17:30 en 22:00 uur. In de avonduren zijn de aanvallen doorgegaan. In totaal zijn er beelden van bijna 50 aanvallen van gisteren.

Vernietiging van 8 grad raket lanceerders. 5 daarvan op video.

twitter


Aanvallen op twee luchtverdedigingssystemen.

twitter


Meer aanvallen.

twitter


Aanval op een konvooi met logistieke aanvoer.


twitter


Ik weet niet of in de nacht de beelden zijn doorgegaan.

De vraag is hoe lang Armenirs dit kunnen volhouden. Er moeten zo snel mogelijk weer gesprekken komen.
pi_195359323
Armenirs hebben een dorp gebombardeerd.

Op de beelden is er een burger te zien die dood op straat ligt.

twitter
  Grootste filosoof 2022 donderdag 1 oktober 2020 @ 09:41:28 #235
442397 UitStraling
pi_195359920
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:02 schreef polderturk het volgende:
Armenirs hebben een dorp gebombardeerd.

Op de beelden is er een burger te zien die dood op straat ligt.

[ twitter ]
Dit is nu precies waarom dat degenereerde volk geen toekomst heeft.
pi_195359962
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:13 schreef EenAndereWeg het volgende:
Die video van die gillende Armeense (jonge) soldaat gaat nog steeds door merg en been en dat alleen maar omdat zijn president koste wat het kost een stuk buurland wilt bezetten. Hij weet toch ook wel dat hij daar uiteindelijk geen echte medestanders mee gaat krijgen?
Ik dacht dat in de regio Nagorno-Karabakh voornamelijk etnische Armeniers wonen. Maakt dat dan niet dat de regio dan dus door Azerbeijan bezet wordt gehouden? Het is niet alsof die Armenirs in die regio daar economische vluchtelingen zijn, toch?

De vraag is of Armeense christenen in die regio vrijheid van religie hebben. Ik weet dat niet. Wat ik wel weet is dat waar moslims de macht hebben, het altijd weer uitloopt op het inperken van de vrijheid van religie van niet-moslims. Want moslims zijn o-zo gevoelig, wat betreft hun eigen religie. Andersom gaat het er meestal veel toleranter aan toe.

Vooralsnog begrijp ik niet precies wat Azerbeijan nou precies met die regio wil, en waar ze nu eigenlijk voor vechten. Waarom zou een moslim-land zo hard vechten voor een stuk land waar overwegend christenen wonen?

Waarom er import-moslimstrijders komen, is wel duidelijk. Die vechten omdat ze vinden dat het moslim-geloof overal te vuur en te zwaard moet worden verspreid. Dit is een conflict tussen een christenland en een moslimland, en dus komen ze daar naartoe om christenen dood te schieten en hopelijk weer een nieuw bruggehoofd te maken vanwaaruit ze opnieuw het Kalifaat kunnen gaan proberen op te bouwen. Azerbeijan zal nu wel vol met ex-IS soldaten stromen. En het zal daarom waarschijnlijk voluit gaan escaleren, en ik verwacht dat de etnische zuiveringen niet lang op zich zullen laten wachten. Nagorno-Karabakh is voor ex-IS een nieuwe kans.
pi_195360166
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 21:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Als het alleen om Karabakh ging, dan viel daar wat over te zeggen. Armenirs hebben echter de gebieden er omheen ook bezet en etnisch gezuiverd. 600.000 Azerbeidzanen zijn verjaagd. Dit is voor Azerbeidzan onverteerbaar. In Karabakh wonen 140.000 Armenirs.

De beste oplossing
- Armeense leger trekt zich terug uit Azerbeidzan
- Karabakh krijgt zelfbestuur
- Mogelijk met VN soldaten
- Armenirs profiteren mee van oliegeld
- Azerbeidzaanse vluchtelingen keren terug.
- Grenzen tussen Turkije, Azerbeidzan en Armeni gaan open

Waarom zou Armeni dit niet accepteren? Ook voor Azerbaijan zou dit acceptabel moeten zijn.
Ik denk dat Armeni er ook nog wel wat harde garanties bij zou willen hebben. Tenslotte is het een christelijk land, met een heel belangrijk christelijk monument, dat omring is door moslimlanden die het land heel graag weg zouden willen hebben. Ze hebben in het verleden al vele van dit soort afspraken gemaakt, en zijn keer op keer weer verraden. Want Armeni is een grote christelijke doorn in het oog van de moslimlanden, net als Israel.

Dat Turkije zich in het conflict mengt is ook nogal brutaal. Tenslotte hebben zij nog een open rekening met de wereld, wat betreft die genocide in Armeni (en Griekenland, niet te vergeten). De enige reden die ik kan bedenken, waarom Turkije zich inmengt in Nagorno-Karabakh, is dat ze alles zullen doen om Armeni te verzwakken, tot het moment dat het uit elkaar valt, het land er niet meer is, en iedereen eindelijk zal vergeten wat Turkije daar gedaan heeft.
pi_195360200
-= verkeerde knopje gedrukt =-
pi_195360323
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Dit is nu precies waarom dat degenereerde volk geen toekomst heeft.
Oh, mooi display van ongefundeerde haat tegen de Armenirs, dit.

Waarom vind jij ze gedegenereerd? Hebben ze jou iets aangedaan? Of heeft iemand jou geleerd dat je ze 'gedegenereerd' moet noemen? Ik ben gewoon benieuwd waar jouw haat vandaan komt. Het zal ons iets leren over de oorzaak van waarom Armeni toch zo kapot moet.
  Grootste filosoof 2022 donderdag 1 oktober 2020 @ 10:07:32 #240
442397 UitStraling
pi_195360356
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 10:05 schreef RetepV het volgende:

[..]

Oh, mooi display van ongefundeerde haat tegen de Armenirs, dit.

Waarom vind jij ze gedegenereerd? Hebben ze jou iets aangedaan? Of heeft iemand jou geleerd dat je ze 'gedegenereerd' moet noemen? Ik ben gewoon benieuwd waar jouw haat vandaan komt. Het zal ons iets leren over de oorzaak van waarom Armeni toch zo kapot moet.
Nee hoor ik kies geen partij, ik maal niet om geloof of kleur of afkomst maar de manier waarop zo'n kerel naar een lijk staat te wijzen gaat mij elke vorm van menselijkheid voorbij.
pi_195364465
Zouden we hier het begin van het einde meemaken van het gebruik van tanks en andere gepantserde voertuigen? Die dingen zijn veel te kwetsbaar voor drones. Het doet me denken aan de machtige slagschepen van vroeger, die onbruikbaar werden door de komst van vliegdekschepen.

Al die filmpjes van drone-aanvallen.. al die tanks zijn sitting ducks
pi_195364633
twitter


Meer bewijs dat Azerbeidzjan Syrische terroristen heeft gemporteerd omdat ze zelf niet kunnen vechten.
pi_195365390
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195365440
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:41 schreef Pleun2011 het volgende:
Zouden we hier het begin van het einde meemaken van het gebruik van tanks en andere gepantserde voertuigen? Die dingen zijn veel te kwetsbaar voor drones. Het doet me denken aan de machtige slagschepen van vroeger, die onbruikbaar werden door de komst van vliegdekschepen.

Al die filmpjes van drone-aanvallen.. al die tanks zijn sitting ducks
Misschien de start van de "drone wars" dus straks ook mogelijk drone tanks enzo. Over de F35 wordt ook gespeculeerd dat het mogelijk de laatste bemande gevechtsvliegtuig zal zijn. En steeds meer electronic Warfare om die drones electronisch uit te schakelen
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195365498
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 1 oktober 2020 @ 14:47:22 #246
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195365522
Forza Azeri's!!
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195365709
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:55 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik denk dat Armeni er ook nog wel wat harde garanties bij zou willen hebben. Tenslotte is het een christelijk land, met een heel belangrijk christelijk monument, dat omring is door moslimlanden die het land heel graag weg zouden willen hebben. Ze hebben in het verleden al vele van dit soort afspraken gemaakt, en zijn keer op keer weer verraden. Want Armeni is een grote christelijke doorn in het oog van de moslimlanden, net als Israel.

Dat Turkije zich in het conflict mengt is ook nogal brutaal. Tenslotte hebben zij nog een open rekening met de wereld, wat betreft die genocide in Armeni (en Griekenland, niet te vergeten). De enige reden die ik kan bedenken, waarom Turkije zich inmengt in Nagorno-Karabakh, is dat ze alles zullen doen om Armeni te verzwakken, tot het moment dat het uit elkaar valt, het land er niet meer is, en iedereen eindelijk zal vergeten wat Turkije daar gedaan heeft.
Armenen waren vet braaf toen zeker?
pi_195365730
Kennelijk komen die kamikaze drones van de azeris uit Isral terwijl 60% van de wapens van de azeris uit Isral komen ,Isral ook een grote importeur van van Azeri olie

https://www.axios.com/isr(...)88-b24d80a8569f.html
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195365896
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:58 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Armenen waren vet braaf toen zeker?
Ik neem aan dat dit een argument is tegen wat ik over Turkije schreef.

Wat maakt het uit of de Armenen toen wel of niet braaf waren? Is dat een reden om 1 op de 3 Armenirs op een gruwelijke wijze de dood in te jagen?
pi_195365950
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:10 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dit een argument is tegen wat ik over Turkije schreef.

Wat maakt het uit of de Armenen toen wel of niet braaf waren? Is dat een reden om 1 op de 3 Armenirs op een gruwelijke wijze de dood in te jagen?
Zeker niet, Turkije staat in mijn ogen ook niet in de top 10 van vreedzame landen. Maar de Armenirs waren ook niet lief. Mijn overgrootmoeder heeft t zelf meegemaakt.
pi_195366168
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:13 schreef Rupibma het volgende:

Maar de Armenirs waren ook niet lief. Mijn overgrootmoeder heeft t zelf meegemaakt.
Wat heeft je overgrootmoeder meegemaakt?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195366261
Tijdens een interview op Azeri tv moeten de journalisten vluchten voor een bom.

Volgens Azerbeidzaanse bronnen zijn er in 4 dagen 20 Azerbeidzaanse burgers omgekomen door Armeense aanvallen.

Op BBC zijn er Azerbeidzaanse woningen getoond die door Armenirs zijn aangevallen. Zijn er ook bewijzen dat Armeense burgers zijn aangevallen?

Er waren wel beelden van een Armeense bus die was aangevallen, maar volgens de Azerbeidzanen zaten daar vrijwilligers in die naar het front werden gebracht.

Het bewust aanvallen van burgers is heel fout.

twitter
pi_195366330
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:26 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat heeft je overgrootmoeder meegemaakt?
Ranting Armenian. die haar dorpsgenoten kwamen ombrengen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 15:37:40 #254
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195366339
Gor komt uit Armeni

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_195366583
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:52 schreef vigen98 het volgende:
[ twitter ]

Meer bewijs dat Azerbeidzjan Syrische terroristen heeft gemporteerd omdat ze zelf niet kunnen vechten.
Die label "terrorist" is natuurlijk heel subjectief, de een zijn terrorist is de andere zijn vrijheidsstrijder. Als de strijd van dr persoon in kwestie je bevalt is hij een vrijheidsstrijder zo niet is hij een terrorist. İn het geval van deze Syrirs is dr label huurling passender.

Tweet reeks met achtergrond info mbt de mensen die kennelijk door de Turken verscheept worden richting Azerbaycan. Charles lister is een kenner van het Syri conflict.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195366605
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:37 schreef michaelmoore het volgende:
Gor komt uit Armeni

[ afbeelding ]
İs dat de Armeense Gordon?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195366715
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 18:26 schreef polderturk het volgende:

[..]

De enige vliegtuigen die dat zouden kunnen zijn de Peace Eagle AWACS. Turkije heeft er vier van en heeft er $2 miljard voor betaald. Lijkt me heel duur en risicovol om die 24/7 te laten vliegen. Als er een valt ben je $500 miljoen kwijt, en een hoop personeel. Heeft Armeni flightradar gegevens die aantonen dat AWACS 24/7 in de lucht vliegen?

Turkije heeft ook satelietgestuurde drones: de ANKA-S. Die heeft Turkije echter niet verkocht aan Azerbaijan.

Het lijkt me veel handiger om die Bayraktar TB2 drones vanuit Azerbeidzan te vliegen.
Hahahaa
Lezen die Armenirs mee op fok?
Of heeft vigen98 de Armeense ambassade genformeerd?

Het is veel handiger om die ground control stations in Azerbeidzan te plaatsen in een bunker.

Hebben de Armenirs bewijzen hiervoor?

Wat is de toegevoegde waarde hiervan? Het is een extra risicofactor.

Als het via alleen via groundcontrol vanuit Azerbeidzan gaat heb je de volgende link:

Groundcontrol - Bayraktar TB2 drone

Via een AWACS:
Groundcontrol - AWACS - Bayraktar TB2

Dus een extra risicofactor.

Turkije heeft ook satelietgestuurde armed drones: de ANKA-S. Dan had Turkije die beter kunnen verkopen.

twitter
pi_195366728
Eerst je huis kwijtraken aan de door de Turken gesteunde HTS en dan namens de Turken vechten in een conflict ver van je geboortegrond in een oorlog waar zelfs de locals de moeite niet voor nemen, best wel spijtig.
Hij had beter gewoon naar Zweden kunnen gaan en daar een beetje bendeoorlogen kunnen uitvechten.
pi_195367215
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Eerst je huis kwijtraken aan de door de Turken gesteunde HTS en dan namens de Turken vechten in een conflict ver van je geboortegrond in een oorlog waar zelfs de locals de moeite niet voor nemen, best wel spijtig.
Hij had beter gewoon naar Zweden kunnen gaan en daar een beetje bendeoorlogen kunnen uitvechten.
1 grote drama die Syrirs inderdaad. Overal worden ze uitgebuit en overal worden ze uitgekotst
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195367222
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:43 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ik dacht dat in de regio Nagorno-Karabakh voornamelijk etnische Armeniers wonen. Maakt dat dan niet dat de regio dan dus door Azerbeijan bezet wordt gehouden? Het is niet alsof die Armenirs in die regio daar economische vluchtelingen zijn, toch?
Dan bezet Nederland ook Friesland?

quote:
Wat ik wel weet is dat waar moslims de macht hebben, het altijd weer uitloopt op het inperken van de vrijheid van religie van niet-moslims. Want moslims zijn o-zo gevoelig, wat betreft hun eigen religie. Andersom gaat het er meestal veel toleranter aan toe.
Klopt van geen kant, in Spanje onder de moslims hadden de joden hun gouden eeuw, onder de katholieken waren zowel de joden als moslims de lul.

quote:
Waarom zou een moslim-land zo hard vechten voor een stuk land waar overwegend christenen wonen?
Omdat het volgens hen hun grondgebied is, en het is een nationalistisch seculier land, nationalisten staan er bekend om dat ze elkaars hersenen inslaan.

quote:
Azerbeijan zal nu wel vol met ex-IS soldaten stromen. En het zal daarom waarschijnlijk voluit gaan escaleren, en ik verwacht dat de etnische zuiveringen niet lang op zich zullen laten wachten. Nagorno-Karabakh is voor ex-IS een nieuwe kans.
Je hebt een rijke fantasie, maar het klopt van geen kant wat je zegt. Er is een verschil tussen IS en het soort 'rebellen' die naar het buitenland worden verscheept door Ankara. IS heeft Turkse soldaten levend verbrand, en ze moeten niks hebben van sjiieten (meerderheid van Azerbeidzjan zijn sjiieten).

Maar even serieus, waarom reageer jij zo emotioneel? Ben jij ook een zogenaamd "objectieve athest" die toevallig altijd voor christenen kiest in dit soort conflicten?
pi_195367245
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Eerst je huis kwijtraken aan de door de Turken gesteunde HTS en dan namens de Turken vechten in een conflict ver van je geboortegrond in een oorlog waar zelfs de locals de moeite niet voor nemen, best wel spijtig.
Hij had beter gewoon naar Zweden kunnen gaan en daar een beetje bendeoorlogen kunnen uitvechten.
WammesWaggel is weer aan het trollen :)

Turkije steunt HTS niet. HTS heeft een aantal dodelijke aanslagen op Turkse soldaten gepleegd en vice versa. Turkije steunt de SNA en daar vormt HTS geen onderdeel van.

[ Bericht 7% gewijzigd door polderturk op 01-10-2020 16:32:15 ]
pi_195367612
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:24 schreef polderturk het volgende:

[..]

WammesWaggel is weer aan het trollen :)

Turkije steunt HTS niet. HTS heeft een aantal dodelijke aanslagen op Turkse soldaten gepleegd en vice versa. Turkije steunt de SNA en daar vormt HTS geen onderdeel van.
HTS is complex de Turken werken wel degelijk met hen samen. En zijn die aanslagen op Turkse soldaten niet gepleegd door HTS maar door een nieuwe checheense groep. Maar dit is uiteraard off topic.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 1 oktober 2020 @ 16:48:50 #263
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195367733
Hebben Iran en KSA zich al ergens bij gevoegd? Dan weet ik wie ik steun
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 1 oktober 2020 @ 16:59:30 #264
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195367931
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Eerst je huis kwijtraken aan de door de Turken gesteunde HTS en dan namens de Turken vechten in een conflict ver van je geboortegrond in een oorlog waar zelfs de locals de moeite niet voor nemen, best wel spijtig.
Hij had beter gewoon naar Zweden kunnen gaan en daar een beetje bendeoorlogen kunnen uitvechten.
Ja, echt in elke fuckup die nu gaande is zie je de hand van Erdogan.
pi_195368417
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:23 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Dan bezet Nederland ook Friesland?
[..]

Klopt van geen kant, in Spanje onder de moslims hadden de joden hun gouden eeuw, onder de katholieken waren zowel de joden als moslims de lul.
[..]

Omdat het volgens hen hun grondgebied is, en het is een nationalistisch seculier land, nationalisten staan er bekend om dat ze elkaars hersenen inslaan.
[..]

Je hebt een rijke fantasie, maar het klopt van geen kant wat je zegt. Er is een verschil tussen IS en het soort 'rebellen' die naar het buitenland worden verscheept door Ankara. IS heeft Turkse soldaten levend verbrand, en ze moeten niks hebben van sjiieten (meerderheid van Azerbeidzjan zijn sjiieten).

Maar even serieus, waarom reageer jij zo emotioneel? Ben jij ook een zogenaamd "objectieve athest" die toevallig altijd voor christenen kiest in dit soort conflicten?

Vanaf minuut 3:47, ongelofelijk hoe zijn post en de uitleg van deze Nederlandse Turkoloog op elkaar passen. :D Het is simpelweg niet mogelijk om een discussie met veel users hier aan te gaan; men begint al te schuimbekken bij het horen van het woordje ‘moslim’. Maar zoals eerder al was benoemd: behalve dat het gebied eerder illegaal door Armenirs was geannexeerd, speelt religie hier amper een rol. Armeni heeft net zo goed conflicten gehad met hun (Christelijke) Georgische buren om grondgebied, maar is dat nooit uit de hand gelopen zoals in Karabagh omdat het ze niet is gelukt om ook Akhalkalaki te annexeren. Daarbij ligt Georgi wel op dezelfde wijze in de clinch met hun andere Christelijke buren: de Abkhaziers, terwijl ze met hun moslimburen amper conflicten hebben. En laten we ook niet vergeten dat Shiitisch Iran niet Shiitisch Azerbaijan steunt, maar juist het Christelijke Armeni.

Het is zo lui om dit allemaal maar af te schuiven op: ‘Moslims, weeeh.’ |:(
pi_195368436
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

HTS is complex de Turken werken wel degelijk met hen samen. En zijn die aanslagen op Turkse soldaten niet gepleegd door HTS maar door een nieuwe checheense groep. Maar dit is uiteraard off topic.
HTS wordt door Turkije gezien als een terreurorganisatie.
pi_195368838
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:28 schreef polderturk het volgende:

[..]

HTS wordt door Turkije gezien als een terreurorganisatie.
De pkk wordt door de Amerikanen gezien als terreurorganisatie

İo weet trouwens niet of de Turken inderdaad HTS als terreurorganisatie wordt gezien. Maar off topic. Laten we blijven bij de Kaukasus
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195368915
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:23 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Dan bezet Nederland ook Friesland?
[..]

Klopt van geen kant, in Spanje onder de moslims hadden de joden hun gouden eeuw, onder de katholieken waren zowel de joden als moslims de lul.
[..]

Omdat het volgens hen hun grondgebied is, en het is een nationalistisch seculier land, nationalisten staan er bekend om dat ze elkaars hersenen inslaan.
[..]

Je hebt een rijke fantasie, maar het klopt van geen kant wat je zegt. Er is een verschil tussen IS en het soort 'rebellen' die naar het buitenland worden verscheept door Ankara. IS heeft Turkse soldaten levend verbrand, en ze moeten niks hebben van sjiieten (meerderheid van Azerbeidzjan zijn sjiieten).

Maar even serieus, waarom reageer jij zo emotioneel? Ben jij ook een zogenaamd "objectieve athest" die toevallig altijd voor christenen kiest in dit soort conflicten?
Joden in Spanje hun gouden eeuw hahaha.

Ze mochten bestaan daar zolang ze de belasting maar betaalde ja.
pi_195368950
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 10:09 schreef Qarrad het volgende:
En dan zie je hier stoere filmpjes gepost worden over "bommetjes" en "Icarusje erop" van jochies die waarschijnlijk hun dienstplicht afgekocht hebben.
Dit idd. Toch gek hoe al die mensen hier 5000 lappen en stoer blijven doen. :') Je zou toch denken dat het een hele eer is om het beste "leeger" van "de" hele universum te dienen.
pi_195369036
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:27 schreef Bortecinem het volgende:

[..]


Vanaf minuut 3:47, ongelofelijk hoe zijn post en de uitleg van deze Nederlandse Turkoloog op elkaar passen. :D Het is simpelweg niet mogelijk om een discussie met veel users hier aan te gaan; men begint al te schuimbekken bij het horen van het woordje ‘moslim’. Maar zoals eerder al was benoemd: behalve dat het gebied eerder illegaal door Armenirs was geannexeerd, speelt religie hier amper een rol. Armeni heeft net zo goed conflicten gehad met hun (Christelijke) Georgische buren om grondgebied, maar is dat nooit uit de hand gelopen zoals in Karabagh omdat het ze niet is gelukt om ook Akhalkalaki te annexeren. Daarbij ligt Georgi wel op dezelfde wijze in de clinch met hun andere Christelijke buren: de Abkhaziers, terwijl ze met hun moslimburen amper conflicten hebben. En laten we ook niet vergeten dat Shiitisch Iran niet Shiitisch Azerbaijan steunt, maar juist het Christelijke Armeni.

Het is zo lui om dit allemaal maar af te schuiven op: ‘Moslims, weeeh.’ |:(
Karel de Groot geeft geweldige hoor colleges. Heb ooit in leiden wat lessen van hem gevolgd.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195369066
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:56 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Dit idd. Toch gek hoe al die mensen hier 5000 lappen en stoer blijven doen. :') Je zou toch denken dat het een hele eer is om het beste "leeger" van "de" hele universum te dienen.
İk heb 1000 euros betaald
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195369622
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

İk heb 1000 euros betaald
Mooi op tijd dus.
pi_195369655
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:27 schreef Bortecinem het volgende:

[..]


Vanaf minuut 3:47, ongelofelijk hoe zijn post en de uitleg van deze Nederlandse Turkoloog op elkaar passen. :D Het is simpelweg niet mogelijk om een discussie met veel users hier aan te gaan; men begint al te schuimbekken bij het horen van het woordje ‘moslim’. Maar zoals eerder al was benoemd: behalve dat het gebied eerder illegaal door Armenirs was geannexeerd, speelt religie hier amper een rol. Armeni heeft net zo goed conflicten gehad met hun (Christelijke) Georgische buren om grondgebied, maar is dat nooit uit de hand gelopen zoals in Karabagh omdat het ze niet is gelukt om ook Akhalkalaki te annexeren. Daarbij ligt Georgi wel op dezelfde wijze in de clinch met hun andere Christelijke buren: de Abkhaziers, terwijl ze met hun moslimburen amper conflicten hebben. En laten we ook niet vergeten dat Shiitisch Iran niet Shiitisch Azerbaijan steunt, maar juist het Christelijke Armeni.

Het is zo lui om dit allemaal maar af te schuiven op: ‘Moslims, weeeh.’ |:(
Wilde dank je zeggen tot ik je naam zag 😆
pi_195369682
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:29 schreef Rupibma het volgende:

[..]

Wilde dank je zeggen tot ik je naam zag 😆
Waarom krijg ik geen dankje, lan.
pi_195369708
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:00 schreef Slayage het volgende:

[..]

Karel de Groot geeft geweldige hoor colleges. Heb ooit in leiden wat lessen van hem gevolgd.
Ben ook wel benieuwd wat hij nu over de situatie zou zeggen..
pi_195369813
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:54 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Joden in Spanje hun gouden eeuw hahaha.

Ze mochten bestaan daar zolang ze de belasting maar betaalde ja.
Het is een historisch feit, wat lach je schaapachtig?
  donderdag 1 oktober 2020 @ 18:37:40 #277
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195369824
Dit artikel maakt duidelijk dat de agressie van het Turks / Azerbeidzjaanse kamp buiten proporties is. Ze willen doorvechten, no matter what.

https://www.bbc.com/news/world-europe-54356334

quote:
BBC Arabic, meanwhile, has contacted one man who was recruited in northern Syria "to guard military points" on Azerbaijan's borders for $2,000 (1,550).
Abdullah - not his real name - said he was flown to Azerbaijan via Istanbul with other Syrian men. They received no training, but were sent to Nagorno-Karabakh "wearing Azerbaijani uniforms" when fighting broke out.
"The car stopped and we were surprised to find ourselves on the front line," he said. "Then the bombing began, people were crying in fear and wanted to go home."
President Erdogan's adviser Ilnur Cervik called the accusation "a kind of disinformation campaign".
Wat is Erdogan toch een gezwel voor de wereld :r
  donderdag 1 oktober 2020 @ 18:38:02 #278
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195369835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:36 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Het is een historisch feit, wat lach je schaapachtig?
:') De Gouden Eeuw van de Joden is in het beloofde land vriend.
pi_195369848
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:27 schreef Bortecinem het volgende:

[..]


Vanaf minuut 3:47, ongelofelijk hoe zijn post en de uitleg van deze Nederlandse Turkoloog op elkaar passen. :D Het is simpelweg niet mogelijk om een discussie met veel users hier aan te gaan; men begint al te schuimbekken bij het horen van het woordje ‘moslim’. Maar zoals eerder al was benoemd: behalve dat het gebied eerder illegaal door Armenirs was geannexeerd, speelt religie hier amper een rol. Armeni heeft net zo goed conflicten gehad met hun (Christelijke) Georgische buren om grondgebied, maar is dat nooit uit de hand gelopen zoals in Karabagh omdat het ze niet is gelukt om ook Akhalkalaki te annexeren. Daarbij ligt Georgi wel op dezelfde wijze in de clinch met hun andere Christelijke buren: de Abkhaziers, terwijl ze met hun moslimburen amper conflicten hebben. En laten we ook niet vergeten dat Shiitisch Iran niet Shiitisch Azerbaijan steunt, maar juist het Christelijke Armeni.

Het is zo lui om dit allemaal maar af te schuiven op: ‘Moslims, weeeh.’ |:(
Interessante video. De Britten en andere Europeanen hebben hetzelfde geflikt elders op de wereld.
pi_195369934
quote:
8s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:31 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Waarom krijg ik geen dankje, lan.
Dank je kurban
pi_195369943
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:38 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Interessante video. De Britten en andere Europeanen hebben hetzelfde geflikt elders op de wereld.
Ja, maar dat zijn geen moslims, dat maakt het minder erg.
pi_195369979
Wel een goed punt tho, wat moet IS zgn in een land dat sjiitisch is?
pi_195370016
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:36 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Het is een historisch feit, wat lach je schaapachtig?
Het feit is dat de joden daar destijds het beter afging dan elders in christelijke Europa was desondanks de moslim onderdrukkers, niet dankzij.

Een belangrijk verschil.
pi_195370090
Mijn theorie is dat Erdogan vreest dat veel van de door Turkije gesteunde milities zonder vooruitzicht eindigen woonachtig in een buitenwijk van een grote Turkse stad, derhalve stuurt hij ze maar gewoon op goed geluk naar Libi, Armeni etc.
pi_195370210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het feit is dat de joden daar destijds het beter afging dan elders in christelijke Europa was desondanks de moslim onderdrukkers, niet dankzij.

Een belangrijk verschil.
Ach, ze hadden het beter. Richt je daar maar op.
pi_195370337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:28 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Mooi op tijd dus.
Ja samenloop van omstandigheden :p wilde aanvankelijk die 5000 betalen maar ik was gelukkig te laat met de aanvraag :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 1 oktober 2020 @ 19:04:45 #287
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_195370340
Ontopic svp
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 1 oktober 2020 @ 19:05:29 #288
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_195370353
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn theorie is dat Erdogan vreest dat veel van de door Turkije gesteunde milities zonder vooruitzicht eindigen woonachtig in een buitenwijk van een grote Turkse stad, derhalve stuurt hij ze maar gewoon op goed geluk naar Libi, Armeni etc.
Dat kan, maar het kan ook dat hij ze als goedkoop kanonnenvoer ziet om zijn objectieven op de wereldkaart te behalen in plaats van Turkse soldaten. Duizenden Turkse lijken komt hij niet mee weg. Frankrijk heeft het Vreemdelingenlegioen ook vaak voor vieze klusjes gebruikt. Hoewel het Vreemdelingenlegioen de vloer aanveegt met de Islamitische terroristen van Erdogan.
pi_195370383
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:37 schreef Richestorags het volgende:
Dit artikel maakt duidelijk dat de agressie van het Turks / Azerbeidzjaanse kamp buiten proporties is. Ze willen doorvechten, no matter what.

https://www.bbc.com/news/world-europe-54356334
[..]

Wat is Erdogan toch een gezwel voor de wereld :r
Het lijkt me duidelijk dat hij geen jihadist of terrorist is ofzo. Hij is onder valse voorwendselen voor een goed salaris (20x Syrische salaris) naar Azerbaijan gestuurd om faciliteiten te bewaken. Niet om te vechten. Voordat hij het wist was hij naar het front met zijn Syrische kameraden. Heel sneu.

Maar laten we niet vergeten dat de VAE hetzelfde deed met Soedanese huurlingen. Ze werden een goede baan in Abu Dhabi beloofd maar moesten vechten in Libi tegen Haftar. Deze Haftar wordt gesteund door Frankrijk, Egypte, Rusland etc. Maar jij noemt MBZ geen kankergezwel. Wagner liet boebytraps zetten in babyspeelgoed, maar jij noemt Poetin geen kankergezwel. Poetin hielp Assad met een genocide. Assad noem je ook geen kankergezwel.

Erdogan is een rotzak. Maar Poetin en Assad zijn veel grotere klootzakken.
pi_195370425
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:04 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ja samenloop van omstandigheden :p wilde aanvankelijk die 5000 betalen maar ik was gelukkig te laat met de aanvraag :p
Jij wilde die 5000 betalen vlak voordat het naar 10.000 werd verhoogd.
pi_195370468
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:05 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dat kan, maar het kan ook dat hij ze als goedkoop kanonnenvoer ziet om zijn objectieven op de wereldkaart te behalen in plaats van Turkse soldaten. Duizenden Turkse lijken komt hij niet mee weg. Frankrijk heeft het Vreemdelingenlegioen ook vaak voor vieze klusjes gebruikt. Hoewel het Vreemdelingenlegioen de vloer aanveegt met de Islamitische terroristen van Erdogan.
Waarom noem je die gasten terroristen? Ze gingen naar Azerbeidzan om installaties te bewaken. Niet om te vechten. Ze wilden helemaal niet vechten.
pi_195370475
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:32 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ben ook wel benieuwd wat hij nu over de situatie zou zeggen..
Hem kennende zou hij de humor van de situatie wel inzien. Over de Armeense genocide zei hij, "de eerste genocide dat op volkoren onder de Ottomanen werd gepleegd, was gepleegd op moslim Turken op de Balkan, maar dat geeft jou niet het recht om hetzelfde te doen met de Armenirs" hij lach in een scheur toen dit zei en in die periode was de tweede intifada gaande en zei hij "de Isralisch krijgen een koekje van eigen deeg omdat de Isralische hun staat hebben gesticht op basis vam terreur, bomaanslagen op burgers enz." En over de stichting van Isral zei hij ook, "hoe je ook kijkt naar Isral je kan nooit ontkennen dat het een kolonie is van westerse mogendheden en een Europees probleem dat gexporteerd werd naar het midden Oosten".

Maw zal je deze man niet vaak tegenkomen in de Nederlandse media ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195370494
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:36 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Het is een historisch feit, wat lach je schaapachtig?
Hij lacht omdat de realiteit niet strookt met zijn waanbeelden over de Islam in Spanje
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 1 oktober 2020 @ 19:17:04 #294
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_195370548
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:12 schreef polderturk het volgende:

[..]

Waarom noem je die gasten terroristen? Ze gingen naar Azerbeidzan om installaties te bewaken. Niet om te vechten. Ze wilden helemaal niet vechten.
Als ze dat niet willen dan hadden ze niet gegaan. Simpel zat.

'bewaken' aan de frontlinie. _O-
pi_195370551
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:38 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

Interessante video. De Britten en andere Europeanen hebben hetzelfde geflikt elders op de wereld.
Verdeel en heers is uiteraard een bekende strategie.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195370555
Ik ga net als Richestorage nu slechte leiders een kankergezwel noemen.

De leider van Armeni, die niet toestaat dat etnisch gezuiverde Azerbeidzanen terugkeren, is een kankergezwel.
pi_195370588
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 18:52 schreef WammesWaggel het volgende:
Mijn theorie is dat Erdogan vreest dat veel van de door Turkije gesteunde milities zonder vooruitzicht eindigen woonachtig in een buitenwijk van een grote Turkse stad, derhalve stuurt hij ze maar gewoon op goed geluk naar Libi, Armeni etc.
Dat gaat sowieso gebeuren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195370613
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:10 schreef polderturk het volgende:

[..]

Jij wilde die 5000 betalen vlak voordat het naar 10.000 werd verhoogd.
İk zat ook in de rij te wachten met een groot aantal stumpers :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195370619
quote:
10s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:19 schreef Slayage het volgende:

[..]

Dat gaat sowieso gebeuren
Dat hoop ik ook oprecht.
pi_195370748
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 19:17 schreef polderturk het volgende:
Ik ga net als Richestorage nu slechte leiders een kankergezwel noemen.

De leider van Armeni, die niet toestaat dat etnisch gezuiverde Azerbeidzanen terugkeren, is een kankergezwel.
Niet gaan verzinken naar zijn niveau ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_195370751
.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')