Maar Poetin, een dictator die 100 keer erger is dan Erdogan mag wel zijn zin krijgen? Dezelfde Poetin die Assad helpt met een genocide tegen zijn eigen bevolking. De Poetin die politieke tegenstanders vergiftigt. De Poetin die moordaanslagen laat plegen op kritische jounalisten, dezelfde Poetin die nu Loekasjenko in het zadel houdt.quote:Op woensdag 30 september 2020 02:15 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dat is welhaast een parodie zo sneu.
Heb overigens geen voorkeur tussen deze twee landen.
Wil natuurlijk wel dat die verschrikkelijke dictator van een Erdogan niet zijn zin krijgt.
Niemand betwist de aanwezigheid van deze volkeren in de regio. Tot voor kort had zelfs Baku een grote Armeense minderheid. Feit is echter wel dat de Russen heel veel heen en weer hebben gesjouwd met mensen en grenzen, waarbij vooral rekening is gehouden met de macht van de Russen zelf. Het inbouwen van de verschillende Armeense en Azerbeidzjaanse enclaves heeft dan ook niks te maken met de historische aanwezigheid van deze volkeren in dat gebied. Want zoals je het zelf al aangeeft: die leefden al kriskras door elkaar.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is niet alsof de Azeri en Armeniërs daar niet al eeuwenlang door elkaar heen woonden hè. In Armenië en Karabach zie je her en der verlaten dorpen van Azeri's, evident vrij oud ook. In Azerbeidzjan liggen ook dat soort dorpen van Armeniërs.
Van Karabach zijn er vanaf 180 vChr berichten van Armeense aanwezigheid maar de aanwezigheid op grond van archeologische vondsten gaat terug tot twee, misschien wel vijf eeuwen daarvoor. Perzische aanwezigheid dateert van een paar eeuwen na Christus.
Dus er woont al van alles sinds mensenheugenis zonder dat daar een Russisch complot voor nodig is, hoor.
Oke dan heb ik het voortaan over 600.000 Azerbeidzanen die zijn verjaagd. Dit blijft een etnische zuivering. Jij had het over gruwelijkheden van beide kanten. De gruwelijkheden zijn vooral door de Armeniërs uirgevoerd aangezien vooral Azerbeidzanen vermoord en verjaagd zijn. Laten we ook niet de moordpartijen door Armeniërs vergeten zoals in Khojali, waar de complete bevolking inclusief vrouwen en kinderen zijn vermoord of verjaagd. Ogen van burgers waren door Armeniërs uitgestoken. Burgers werden in huizen opgesloten waarna de huizen in brand werden gestoken. Volgens de genocide conventie valt dit onder genocide.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:36 schreef Qarrad het volgende:
[..]
In het conflicht rond NK en de overige bezette gebieden zijn destijds 1 miljoen mensen ontheemd. En ja, het merendeel bestond uit Azeri-burgers, maar het waren er geen miljoen alleen maar van dat soort. Het zou ook een beetje raar zijn om over een gebied waar nu 150.000 mensen wonen (en met moeite, weet niet of je ooit in het gebied bent geweest maar ik wel en het is nogal schraal en moeilijk te bewonen) te beweren dat er een miljoen in hebben gepast hebben ooit.
[..]
Mijn ex-partner was Armeens uit Nagorno Karabach, uit een familie waarin ook veel mensen met een Azeri-achtergrond (en Georgisch, en Turks, en Russisch, zo'n beetje alles wat daar woont tot aan Kazakhen aan toe) opgenomen waren. Zijn moeder was kwart Georgisch, kwart Azeri, half Armeens bijvoorbeeld. Die familie was zeg maar een uithangbord voor het Sovjet-regime want iedereen was lief voor elkaar uit goed burgerschap en zulks.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:43 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mooie inkijk zo, ben jij Azeri of Armeni of een van de andere Kaukasus minderheden qua afkomst?
Ik heb het nergens over al dan niet etnisch zuiveren gehad en ontken niet dat er misdaden gepleegd zijn door de Armeniërs. Geen idee dus wat je nu van me wilt behalve vooral aanstippen voor de bühne dat het allemaal toch wel heel erg is en dus gerechtvaardigd dat er nu pief paf poef wordt gedaan?quote:Op woensdag 30 september 2020 10:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
Oke dan heb ik het voortaan over 600.000 Azerbeidzanen die zijn verjaagd. Dit blijft een etnische zuivering. Jij had het over gruwelijkheden van beide kanten. De gruwelijkheden zijn vooral door de Armeniërs uirgevoerd aangezien vooral Azerbeidzanen vermoord en verjaagd zijn. Laten we ook niet de moordpartijen door Armeniërs vergeten zoals in Khojali, waar de complete bevolking inclusief vrouwen en kinderen zijn vermoord of verjaagd. Ogen van burgers waren door Armeniërs uitgestoken. Burgers werden in huizen opgesloten waarna de huizen in brand werden gestoken. Volgens de genocide conventie valt dit onder genocide.
"
... any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:
(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
(e) Forcibly transferring children of the group to another group.
— Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, Article 2[5]"
Populaties en samenstellingen zijn ook nogal gewisseld door de eeuwen heen. Op Wikipedia kan je heel interessante informatie vinden over het gebied:quote:Op woensdag 30 september 2020 09:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is niet alsof de Azeri en Armeniërs daar niet al eeuwenlang door elkaar heen woonden hè. In Armenië en Karabach zie je her en der verlaten dorpen van Azeri's, evident vrij oud ook. In Azerbeidzjan liggen ook dat soort dorpen van Armeniërs.
Van Karabach zijn er vanaf 180 vChr berichten van Armeense aanwezigheid maar de aanwezigheid op grond van archeologische vondsten gaat terug tot twee, misschien wel vijf eeuwen daarvoor. Perzische aanwezigheid dateert van een paar eeuwen na Christus.
Dus er woont al van alles sinds mensenheugenis zonder dat daar een Russisch complot voor nodig is, hoor.
Het is ontzettend vermoeiend dat je geen topic kan openen over Turks-gerelateerde onderwerpen of @polderturk laat weer de armoedige staat van integratie in Nederland zien. Blind voor feiten, volledig pro-Turks, anti-Grieks en anti-Armeens sentiment all over the place. Wat denkt zo'n iemand, dat een conflict als dit één slechte partij kent en één goede?quote:Op woensdag 30 september 2020 10:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over al dan niet etnisch zuiveren gehad en ontken niet dat er misdaden gepleegd zijn door de Armeniërs. Geen idee dus wat je nu van me wilt behalve vooral aanstippen voor de bühne dat het allemaal toch wel heel erg is en dus gerechtvaardigd dat er nu pief paf poef wordt gedaan?
Wees eens eerst wat meer mens en wat minder Turk, je draait de volgorde om.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:04 schreef polderturk het volgende:
[..]
Oke dan heb ik het voortaan over 600.000 Azerbeidzanen die zijn verjaagd. Dit blijft een etnische zuivering. Jij had het over gruwelijkheden van beide kanten. De gruwelijkheden zijn vooral door de Armeniërs uirgevoerd aangezien vooral Azerbeidzanen vermoord en verjaagd zijn. Laten we ook niet de moordpartijen door Armeniërs vergeten zoals in Khojali, waar de complete bevolking inclusief vrouwen en kinderen zijn vermoord of verjaagd. Ogen van burgers waren door Armeniërs uitgestoken. Burgers werden in huizen opgesloten waarna de huizen in brand werden gestoken. Volgens de genocide conventie valt dit onder genocide.
"
... any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:
(a) Killing members of the group;
(b) Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
(c) Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;
(e) Forcibly transferring children of the group to another group.
— Convention on the Prevention and Punishment of the Crime of Genocide, Article 2[5]"
Daarnaast moeten Turken echt een zeer nederige positie innemen als het gaat om Armeniërs en genocides, door hun eigen ambivalente houding ten aanzien van de feitelijke, internationaal erkende Armeense genocide.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wees eens eerst wat meer mens en wat minder Turk, je draait de volgorde om.
Thanks voor deze post.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn ex-partner was Armeens uit Nagorno Karabach, uit een familie waarin ook veel mensen met een Azeri-achtergrond (en Georgisch, en Turks, en Russisch, zo'n beetje alles wat daar woont tot aan Kazakhen aan toe) opgenomen waren. Zijn moeder was kwart Georgisch, kwart Azeri, half Armeens bijvoorbeeld. Die familie was zeg maar een uithangbord voor het Sovjet-regime want iedereen was lief voor elkaar uit goed burgerschap en zulks.
Toen ze uit Karabach vluchtten zijn ze naar Jerevan gegaan omdat daar op dat moment niet etnisch gezuiverd werd en in Bakoe wel. Uiteindelijk werd het toch wat minder vriendelijk en zijn de Azeri's naar Moskou, Los Angeles en Brussel verhuisd. Hele familie was al in shock toen de Sovjetunie instortte, dit was de druppel.
Vandaar dat ik de juichstemming niet snap. De mensen die ik ken van beide zijden zijn vooral aan het bellen en mailen hoe het gaat met iedereen en wat de stand van zaken is. En dan zie je hier stoere filmpjes gepost worden over "bommetjes" en "Icarusje erop" van jochies die waarschijnlijk hun dienstplicht afgekocht hebben.
Dank voor deze post, jij kan ons helpen het conflict te begrijpen en te duiden.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:09 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn ex-partner was Armeens uit Nagorno Karabach, uit een familie waarin ook veel mensen met een Azeri-achtergrond (en Georgisch, en Turks, en Russisch, zo'n beetje alles wat daar woont tot aan Kazakhen aan toe) opgenomen waren. Zijn moeder was kwart Georgisch, kwart Azeri, half Armeens bijvoorbeeld. Die familie was zeg maar een uithangbord voor het Sovjet-regime want iedereen was lief voor elkaar uit goed burgerschap en zulks.
Toen ze uit Karabach vluchtten zijn ze naar Jerevan gegaan omdat daar op dat moment niet etnisch gezuiverd werd en in Bakoe wel. Uiteindelijk werd het toch wat minder vriendelijk en zijn de Azeri's naar Moskou, Los Angeles en Brussel verhuisd. Hele familie was al in shock toen de Sovjetunie instortte, dit was de druppel.
Vandaar dat ik de juichstemming niet snap. De mensen die ik ken van beide zijden zijn vooral aan het bellen en mailen hoe het gaat met iedereen en wat de stand van zaken is. En dan zie je hier stoere filmpjes gepost worden over "bommetjes" en "Icarusje erop" van jochies die waarschijnlijk hun dienstplicht afgekocht hebben.
That's fok for ya!quote:Op woensdag 30 september 2020 10:35 schreef Bortecinem het volgende:
Sorry hoor, maar sommige reacties op polderturk gaan echt nergens meer over. Het is zwaar vervelend om telkens door de ad hominem comments heen te lezen. Zijn posts zijn allemaal inhoudelijk aan het onderwerp gerelateerd, of je het nou met hem eens bent of niet. Maar de reacties op hem zijn allemaal in de trant van: ‘Niet jij weer, zo niet-geïntegreerd dit.’![]()
Jij zegt eerst dat er 600.000 Azerbeidzanen zijn verjaagd ipv 1 miljoen. Daar heb ik geen problemen mee. Vervolgens zeg jij dat beide kanten misdaden hebben gepleegd. Dan suggereer jij dat beide kanten even fout zijn. Dat 600.000 Azerbeidzanen etnisch gezuiverd zijn, dat er een genocide heeft plaatsgevonden in Khojali en dat de meeste gedode burgers Azerbeidzanen zijn bewijst dat de Armeniërs veel fouter zijn in dit conflict. Misschien wel 10 keer zo fout. Waarom zeg je dat er niet bij?quote:Op woensdag 30 september 2020 10:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb het nergens over al dan niet etnisch zuiveren gehad en ontken niet dat er misdaden gepleegd zijn door de Armeniërs. Geen idee dus wat je nu van me wilt behalve vooral aanstippen voor de bühne dat het allemaal toch wel heel erg is en dus gerechtvaardigd dat er nu pief paf poef wordt gedaan?
Geen punt dat ik heb geschreven is gelogen. Het klopt dat ik partijdig ben, echter het staat 100% vast dat de Armeniërsnin dit conflict het grootste deel van de misdaden heeft gepleegd.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:29 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wees eens eerst wat meer mens en wat minder Turk, je draait de volgorde om.
Mooie racistische standpunt van je die je blijft herhalen.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:32 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarnaast moeten Turken echt een zeer nederige positie innemen als het gaat om Armeniërs en genocides, door hun eigen ambivalente houding ten aanzien van de feitelijke, internationaal erkende Armeense genocide.
Als ik het niet zeg, waarom ga je er dan alsnog op in alsof ik er wel iets over gezegd zou hebben? Zoek alsjeblieft iemand anders om je logoree aan op te hangen, ik leen me er liever niet voor.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij zegt eerst dat er 600.000 Azerbeidzanen zijn verjaagd ipv 1 miljoen. Daar heb ik geen problemen mee. Vervolgens zeg jij dat beide kanten misdaden hebben gepleegd. Dan suggereer jij dat beide kanten even fout zijn. Dat 600.000 Azerbeidzanen etnisch gezuiverd zijn, dat er een genocide heeft plaatsgevonden in Khojali en dat de meeste gedode burgers Azerbeidzanen zijn bewijst dat de Armeniërs veel fouter zijn in dit conflict. Misschien wel 10 keer zo fout. Waarom zeg je dat er niet bij?
De oplossing zou zijn:
- Armenië trekt zich terug uit Azerbeidzan
- Karabakh krijgt autonomie, de overige gebieden komen onder Azerbeidzaans bestuur.
- Alle vluchtelingen mogen terugkeren
- Mogelijk VN troepen in Karabakh
- Armeniërs in Karabakh profiteren mee van olie en gasinkomsten
- Grenzen tussen Turkije, Armenië en Azerbeidzan gaan weer open.
Wil je je aub wat nederiger opstellen, Turk? I mean, een Turk met een mening? Dat dit kan in Nederland!quote:
Wat heb ik gedaan?quote:Op woensdag 30 september 2020 10:26 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het is ontzettend vermoeiend dat je geen topic kan openen over Turks-gerelateerde onderwerpen of @:Polderturk laat weer de armoedige staat van integratie in Nederland zien. Blind voor feiten, volledig pro-Turks, anti-Grieks en anti-Armeens sentiment all over the place. Wat denkt zo'n iemand, dat een conflict als dit één slechte partij kent en één goede?
De historie van dat gebied is ontzettend complex en beide partijen hebben zich ook schuldig gemaakt aan oorlogsmisdaden.
Verdeel en heers zijn de Russen natuurlijk meester in geweest. Beleid van eeuwen terug zal zich nog eeuwen doen gelden.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, dit. Maar laten we ook vooral niet vergeten hoe de Russen deze hele shit zijn begonnen. Hier en daar verschillende Armeense en Azerbeidzjaanse enclaves creëren, de instabiliteit en onrust lekker hoog houden en vervolgens wapens aan beide kanten verkopen.
Jij zegt dat beide kanten misdaden hebben gepleegd, terwijl jij dondersgoed weet dat Armeniërs het overgrote deel (meer dan 90%) van de misdaden hebben gepleegd.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:41 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Als ik het niet zeg, waarom ga je er dan alsnog op in alsof ik er wel iets over gezegd zou hebben? Zoek alsjeblieft iemand anders om je logoree aan op te hangen, ik leen me er liever niet voor.
Okay, de kapotte grammofoonplaat dan maar: wil je ophouden met te reageren op mij met invullingen van dingen die ik niet zeg maar waarvan jij invult dat ik ze moet denken? Ik leen me daar liever niet voor.quote:Op woensdag 30 september 2020 10:47 schreef polderturk het volgende:
[..]
Jij zegt dat beide kanten misdaden hebben gepleegd, terwijl jij dondersgoed weet dat Armeniërs het overgrote deel (meer dan 90%) van de misdaden hebben gepleegd.
Poetin zou ik niet 100 keer erger noemen, als het aan Erdogan ligt heeft de regio slechts krijgsheren aan de macht met banden met de moslim broederschap die hem loyaliteit schuldig zijn.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:51 schreef polderturk het volgende:
[..]
Maar Poetin, een dictator die 100 keer erger is dan Erdogan mag wel zijn zin krijgen? Dezelfde Poetin die Assad helpt met een genocide tegen zijn eigen bevolking. De Poetin die politieke tegenstanders vergiftigt. De Poetin die moordaanslagen laat plegen op kritische jounalisten, dezelfde Poetin die nu Loekasjenko in het zadel houdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |