met vaccin, gaat het ook nog door las ik gister in een artikel ( was hier gepost) denk dat thuis test nu de kortste klap is Bosch ontwikkelt ze nu in Duitsland, binnen 40 min uitslagquote:Op dinsdag 29 september 2020 22:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Het vaccin is toch de grote endgame? of is dat inmiddels bijgesteld.
Tussen onze provincies waren waanzinnige verschillen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:03 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Als je in zake van de eerste golf naar de oversterftecijfers van Nederland en Duitsland kijkt (enkele media hebben dit onderzocht) dan blijkt dat er in beide landen ongeveer evenveel doden zijn gevallen, in absolute aantallen. In Duitsland wonen echter wel 5x zoveel mensen....
Kortom, mortaliteit per hoofd van de bevolking lag in Nederland 5x zo hoog en dat is vermoedelijk voor een groot deel te danken aan beleidskeuzes en voor een kleiner deel aan toeval of menselijk gedrag van de bevolking.
Deshalb relativ! jij tript altijd om het generaliseren van groepen toch.quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:56 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik ging even drie tellen zoeken. Kan die fabel van de zo gedisciplineerde Duitser ook meteen weer in de prullenbak.
https://www.dw.com/en/we-(...)nightlife/a-54650159
Wat wou je daarmee bereiken? Het invullen is niet verplicht he?quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:08 schreef Ven1972 het volgende:
Waarom leren we nooit van Duitsers om de boete in te stellen voor onjuiste gegevens achter te laten in de cafés en het restaurants of openbare bijeenkomsten?????
Nee, want het is momenteel nog onzeker of een van de vaccins die nu in ontwikkeling zijn voor permanente groepsimmuniteit gaan zorgen. Dat moeten we maar afwachtenquote:Op dinsdag 29 september 2020 22:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
En hoe ga je dat dan doen? Ik laat onjuiste gegeven achter, men kan mij niet vinden. Hoe krijg ik dan een boete, precies?quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:08 schreef Ven1972 het volgende:
Waarom leren we nooit van Duitsers om de boete in te stellen voor onjuiste gegevens achter te laten in de cafés en het restaurants of openbare bijeenkomsten?????
Leuk artikel. Het maakt duidelijk dat met deze wijze; het vooral van op-en-neer zal gaan. Zoals ook de bedoeling met dat HamerDansen en wachten tot het virus dood is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:57 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Ook weer niet helemaal waar, getuige de kennis van deze gezondheidseconoom cq. hoogleraar die geboren is in Duitsland en waarschijnlijk wel een redelijk beeld heeft van de culturele verschillen.
[..]
https://www.dvhn.nl/groni(...)en-zin-26061428.html
quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:31 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
NRW is toch juist de meest dichtbevolkte staat van Duitsland?
Ik trip niet zo snel hoor. Maar ik gaf alleen een voorzetje, mocht je denken dat het een soort uitzondering was verwijs ik je naar dit artikel: https://www.zdf.de/nachri(...)pahn-feiern-100.htmlquote:Op dinsdag 29 september 2020 22:10 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Deshalb relativ! jij tript altijd om het generaliseren van groepen toch.
Laten we niet alle Duitse jongeren over 1 kam scheren:)
Momenteel is dat de kennelijke verlossing. Geen enkel zicht op een exit -of alternatief plan B of C.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:01 schreef Gunner het volgende:
[..]
Eens. Eerst vond ik dat ook maar niks, maar ik ben er van overtuigd dat dit de beste optie is. Ik ben wat dat betreft wel om.quote:Op dinsdag 29 september 2020 21:25 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ja idd, daarom vind ik dat we dat stoplicht(achtig) systeem moeten hebben.
Signaalwaardes waarbij we afschalen.
Klopt, maar als je wel onjuiste gegevens invult heb je wel een probleem als iemand naar jou belt met verzonnen telefoonnummer.... pfff.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat wou je daarmee bereiken? Het invullen is niet verplicht he?
M'n post was enigszins cynisch. omdat ik me ook zorgen maak over het gebrek aan een plan B, of C.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Momenteel is dat de kennelijke verlosing. Geen enkel zicht op een exit -of alternatie plan B of C.
Dus het vaccin moet en gaat een succes zijn. Precies hetgeen waar ik mij zorgen over maak.
Dat is wel moeilijk zeg..... maar ik merk ook Duitsers wel eens zichzelf moeilijk maken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En hoe ga je dat dan doen? Ik laat onjuiste gegeven achter, men kan mij niet vinden. Hoe krijg ik dan een boete, precies?
Omdat het hier niet is toegestaan dat je tegen je wil wordt getracked en getraced.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:08 schreef Ven1972 het volgende:
Ja, precies. Dus tenzij duitse restaurateurs kunnen eisen dat jij een geldige legitimatie laat zien is het een wassen neus.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:21 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is wel moeilijk zeg..... maar ik merk ook Duitsers wel eens zichzelf moeilijk maken.
Zolang het uitzicht op een vaccin reëel is en het ook de beste oplossing is blijft het gewoon op deze manier doorgaan.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Momenteel is dat de kennelijke verlosing. Geen enkel zicht op een exit -of alternatie plan B of C.
Dus het vaccin moet en gaat een succes zijn. Precies hetgeen waar ik mij zorgen over maak.
Ook zoals een Trump als october-suprise zegt dat ze eind otctober de eerste vaccinaties gaan doen en zijn controle-instituut (FDA) voor fake-news uitmaakt. Onbestaanbaar.
Prettig is wel weer dat we met zijn allen in deze Titanic zitten en niemand persoonlijk verantwoordelijk is voor wat dan ook.
Is dit niet wat pessimistisch? De investeringen in het ontwikkelen van een vaccin zijn momenteel enorm. De teller van het aantal vaccins in ontwikkeling staat inmiddels op 191(!), waarvan 40 zich momenteel al in de testfase bevinden. De kans dat hier een vaccin tussen zit die werkt en veilig is lijkt mij vrij groot.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Nee, want het is momenteel nog onzeker of een van de vaccins die nu in ontwikkeling zijn voor permanente groepsimmuniteit gaan zorgen. Dat moeten we maar afwachten
Ja maar welke is dat? dat weten we nog niet. We hebben als Nederland ingekocht op een bepaald vaccin. Mocht dit niet het beste blijken. wat dan?quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Is dit niet wat pessimistisch? De investeringen in het ontwikkelen van een vaccin zijn momenteel enorm. De teller van het aantal vaccins in ontwikkeling staat inmiddels op 191(!), waarvan 40 zich momenteel al in de testfase bevinden. De kans dat hier een vaccin tussen zit die werkt en veilig is lijkt mij vrij groot.
Maar hoeveel mensen gaan daadwerkelijk dat vaccin nemen, wetende hoe snel het geproduceerd is.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:24 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Is dit niet wat pessimistisch? De investeringen in het ontwikkelen van een vaccin zijn momenteel enorm. De teller van het aantal vaccins in ontwikkeling staat inmiddels op 191(!), waarvan 40 zich momenteel al in de testfase bevinden. De kans dat hier een vaccin tussen zit die werkt en veilig is lijkt mij vrij groot.
Waarom kan het niet zwakker worden naarmate de tijd en uitdoven? Dat gebeurde bij de Spaanse griep toch ook?quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:21 schreef Tijger_m het volgende:
Er is simpel gezegd gaan andere oplossing.
Als je maar veel geld op tafel legt dan kom je uiteindelijk wel vooraan in de rij.quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:26 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ja maar welke is dat? dat weten we nog niet. We hebben als Nederland ingekocht op een bepaald vaccin. Mocht dit niet het beste blijken. wat dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |