abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195359379
Of Jos B hem vermoord heeft of niet is helemaal niet belangrijk. Er is een kind vermoord. Zijn sporen zijn op het kind gevonden. Hij is er dus bij betrokken. Iedere betrokkenheid bij een dood van een kind moet gestraft worden. Jos B moet gewoon veroordeeld worden. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 09:14:27 #252
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195359483
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:06 schreef Barlexus het volgende:
Er is een kind vermoord. Zijn sporen zijn op het kind gevonden. Hij is er dus bij betrokken.
Deze stap volg ik niet.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195360933
Ik heb hier het boek liggen, uit 2010 van Simon Vuijks. Die heeft toen een hele studie gedaan en het politiedossier gelezen en alle betrokken partijen gesproken.

Hoofdstuk 9 de vondst

Peter, het neefje van vader Nicky gaat met de laatste groep mee zoeken om 20:15.
Ze gaan in het perceel met de jonge kerstbomen zoeken.

Daar ziet Peter uiteindelijk “iets” liggen, hij dacht eerst aan een rode paraplu.

Het lichaam ligt tussen de kerstboompjes, zo’n vier meter van de afrastering.

Het jongetje is al blauw verkleurd. Zijn hoofd ligt dicht bij een stam.
pi_195361238
Op pagina 155 staat ook zoiets vreemds:

De begrafenis was op zaterdag, daarna begon het onderzoek op de Heikop, het terrein wordt uitgekamd. Ook de inhoud van de vuilcontainers.
Daarin zit een vreemd spoor.

Er wordt een foto van Nicky aangetroffen, die in een editie van de krant De Limburger is gewikkeld. De krant is van 4 augustus...

De moeder van Nicky heeft de foto van thuis meegenomen op 10 augustus, de dag van de verdwijning naar het kamp. Ook zat er een pakje shag en vloeitjes in de krant gewikkeld.

Ok, vreemd...
pi_195361621
oud artikel gevonden :

Rond half twaalf melden twee hoofdagenten van de politie Brunssum zich. Kampleider Jack vertelt dat Nicky vermoedelijk rond half zes is weggelopen. De agenten nemen niet de moeite vader Peetje te spreken, al zien ze hem wel. De agenten vertrekken en gaan in de omgeving vragen of iemand de wegloper heeft gezien. Om half drie ’s middags doet Jack op het politiebureau aangifte van de vermissing, tot verbazing van dienstdoende agenten: waarom doen de ouders dit niet? Jack wil het liefst geen ruchtbaarheid. Als de media moeten worden ingeseind, zullen er geen cameraploegen worden toegelaten om de andere kinderen niet nodeloos ongerust te maken. Er wordt die middag wel gezocht in de omgeving: met een megafoon wordt de naam van Nicky geroepen. De volgende dag, dinsdag 11 augustus, komen er twee rechercheurs naar De Heikop. Als ze Peetje spreken, zegt hij dat hij zeker weet dat Nicky niet vrijwillig is verdwenen. Er wordt meteen groot alarm geslagen. Het duurt nog tot vier uur ’s middags voor het zoekteam compleet is: een peloton van de Mobiele Eenheid, de Koninklijke Marechaussee, personeel van een nabijgelegen militaire basis, vrijwilligers van de brandweer en burgers uit Heibloem. Oom Wim en neefje Peter zoeken ook mee, de vader van Nicky mag van de politie niet mee. Om kwart over acht ’s avonds gaat de laatste zoekploeg op pad. Om negen uur lopen ze door een maisveld en komen ze bij de draadafrastering van een smal, langgerekt bosje met jonge kerstbomen.

Neefje Peter ziet iets roods en roept: “Daar ligt iets!” Een marechaussee klimt over het hekje en ziet het lichaam van Nicky, tussen de boompjes, ongeveer vier meter achter de afrastering.
Hij is blauw verkleurd. Hij draagt alleen een onderbroek en de lange rode pyjamabroek van zijn favoriete voetbalclub: Ajax.
Blunders en misverstanden

Dan begint het politieonderzoek: een aaneenschakeling van blunders en misverstanden. Er is geen duidelijke leiding: de teamleider en de officier van justitie kunnen niet met elkaar door één deur. Daardoor begint het technisch onderzoek op De Heikop pas de volgende dag om vier uur ’s middags. Daar is al niks meer te vinden: de kampleiding heeft het tentenkamp afgebroken en alles in een vrachtauto teruggebracht naar Heibloem. Een zwembroek en een sportbroek van Nicky zijn spoorloos verdwenen en worden nooit meer gevonden. Alleen de tent waar Nicky lag is achtergebleven. In het rapport van de lijkschouwing staat dat de doodsoorzaak niet kan worden vastgesteld. Mogelijk verstikking. Er zijn geen zichtbare sporen van geweld of seksueel misbruik, maar dat vermoeden is er wel. De pyjamabroek zit binnenstebuiten, de blauwe onderbroek binnenstebuiten en achterstevoren. Bij veel misdrijven is de wet van Ockham van toepassing: “Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem.”
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 11:28:32 #256
8781 crew  Frutsel
pi_195361702
Wel handig als er bronnen vermeld worden incl. linkjes...
pi_195361757
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:28 schreef Frutsel het volgende:
Was een artikel in de Panorama dacht ik.
pi_195361891
Op pagina 193:

Hebben ze het over PD 2, die verborgen seksplek in het mais. Het gaat dus niet om de homo ontmoetingsplek. Die zit daar ook.

Op een afstand van PD 1 van ongeveer 60 meter, in het bijna 2 meter hoge mais, hebben onbekenden een rechthoek van 1 meter bij 2,6 meter gemaakt.
Het mais was nagenoeg recht afgesneden en het afgesneden mais was gebruikt als bodembekleding.

De heimelijke ruimte bestond nog niet zo lang en was met enige aandacht geprepareerd. Niet in het wilde weg. De uiteinden van de planten waren groen en recht afgesneden.

PD2 ligt, gezien PD1, in de richting van de heikop en de homo ontmoetingsplek.

Tijdens de eerste verhoren lijkt Joos zich hierover te verspreken, vanuit het niets.
Niemand weet dat er nog een andere plaats is.

Joos zei dat er een trimmer was, een getuige, de politie vroeg waar? Hij verklaarde dat dit in de buurt was van de plek waar Nicky was gevonden. En direct daarna maakte hij de opmerking: Of was dit op die andere plek geweest?

De onderzoekers keken verbaast want er was geen “andere plek”

Eerder toen Nicky nog niet gevonden was, had Joos de politie al geattendeerd op die seksplek daar en in de richting van PD 1.
pi_195361912
quote:
4s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:28 schreef Frutsel het volgende:
Ik gebruik het boek De mysterieus dood van Nicky Verstappen, door Simon Vuijks.
pi_195362083
Er was een sleepspoor gevonden, deze liep van de plek die Jos aanwees als Plasplek, naar PD 1.

Bijzonder... :X

Edit: PD 2, de seksplek in het mais, ligt iets ten zuid-westen van de plek waar Jos stond te plassen.

[ Bericht 25% gewijzigd door ootjekatootje op 01-10-2020 11:52:46 ]
  donderdag 1 oktober 2020 @ 11:48:08 #261
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195362102
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 09:06 schreef Barlexus het volgende:
Of Jos B hem vermoord heeft of niet is helemaal niet belangrijk. Er is een kind vermoord. Zijn sporen zijn op het kind gevonden. Hij is er dus bij betrokken. Iedere betrokkenheid bij een dood van een kind moet gestraft worden. Jos B moet gewoon veroordeeld worden. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Dat zeker .
Het DNA van Jos op alle kanten van en in de onderbroek roept vragen op
Ook het spuug van Jos op de binnenkant van de onderbroek is vreemd
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_195362260
Ik vraag me af wie deze verdachte dan was:

2007
De man die is aangehouden is volgens deskundigen de schrijver van een aantal brieven die het afgelopen jaar zijn gevonden bij het monument ter nagedachtenis aan de jongen uit Heibloem. In totaal zijn in 2005 en 2006 zo'n zes brieven bij het monument achtergelaten.

De politie zegt dat er in de brieven daderinformatie staat, informatie die de 'gewone burger' niet kan kennen, maar de dader wel. Daarbij zou het onder meer gaan om hoe het lichaam van Nicky werd aangetroffen.

https://web.archive.org/w(...)icky-verstappen.html

[ Bericht 2% gewijzigd door Spectator19 op 01-10-2020 11:56:09 (url toegevoegd) ]
pi_195362318
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat zeker .
Ik heb hier ook het boek voor me van Simon Vuijk vraag me ook af heeft Jos dit alleen gedaan houd hij iemand uit de wind ?
pi_195362422
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Ik heb hier ook het boek voor me van Simon Vuijk vraag me ook af heeft Jos dit alleen gedaan houd hij iemand uit de wind ?
Kijk eens in de bijlage achterin, daar staat een kaartje met het sleepspoor. Precies de plek die Jos aanwees...

Op pagina 349 staat dat een kampleidster s nachts een onbekende man met puntkin op het terrein zag lopen. Nou wordt het helemaal bizar.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 12:03:21 #265
323876 michaelmoore
pi_195362428
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:57 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

Er is DNA spuug van onze Jos gevonden , hij is dus daar bezig geweest een andere dader is niet in beeld bij Justitie.
indianen verhalen van andere personen zijn er altijd, maar dat is niet aan de orde

quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:03 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Kijk eens in de bijlage achterin, daar staat een kaartje met het sleepspoor. Precies de plek die Jos aanwees...

Op pagina 349 staat dat een kampleidster s nachts een onbekende man met puntkin op het terrein zag lopen. Nou wordt het helemaal bizar.
Jos moet voor minstens 20 jaar uit de samenleving gehaald worden
De Nicky is snachts in de Pyamabrioek uit de tent gehaald met een smoes en meegelokt

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 01-10-2020 12:13:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_195362503
pi_195362551
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:54 schreef Spectator19 het volgende:
Ik vraag me af wie deze verdachte dan was:

2007
De man die is aangehouden is volgens deskundigen de schrijver van een aantal brieven die het afgelopen jaar zijn gevonden bij het monument ter nagedachtenis aan de jongen uit Heibloem. In totaal zijn in 2005 en 2006 zo'n zes brieven bij het monument achtergelaten.

De politie zegt dat er in de brieven daderinformatie staat, informatie die de 'gewone burger' niet kan kennen, maar de dader wel. Daarbij zou het onder meer gaan om hoe het lichaam van Nicky werd aangetroffen.

https://web.archive.org/w(...)icky-verstappen.html
Pagina 356, de man werd in januari 2008 gearresteerd, er was geen sprake van daderwetenschap. Maar die inhoud van de briefjes was wel zorgwekkend.

Hij heeft ook twee keer het monument vernield en kreeg drie maanden celstraf.
Hij had bij zijn aanhouding een agent bedreig met een bijl.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 12:13:41 #268
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_195362621
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Pagina 356, de man werd in januari 2008 gearresteerd, er was geen sprake van daderwetenschap. Maar die inhoud van de briefjes was wel zorgwekkend.

Hij heeft ook twee keer het monument vernield en kreeg drie maanden celstraf.
Hij had bij zijn aanhouding een agent bedreig met een bijl.
Ergens te lezen wat er in die briefjes staat?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_195362654
quote:
:r

Weet jij elke kleur de auto van Joos had? Het was een Suzuki.
pi_195362696
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ergens te lezen wat er in die briefjes staat?
Nee niets.
pi_195363210
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

:r

Weet jij elke kleur de auto van Joos had? Het was een Suzuki.

Bij de kinderen die aan het vliegeren waren die Jos betast had staat dat hij in een Citroën reed die herkende de onderwijzer van hun toen dr politie bij Jos kwam was zijn baard weg scheert U vaker U baard af ? Geen commentaar was het antwoord (Tweet van Paul Bots)
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat zeker .
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:03:53 #272
323876 michaelmoore
pi_195363756
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:41 schreef Woonbootjes het volgende:

[..]

[..]

altijd bij zulke zaken zijn er indianen verhalen net als met de Joran van der Sloot , het is zaak om te blijven bij de feiten
pi_195364303
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 12:41 schreef Woonbootjes het volgende:
heeft Jos dit alleen gedaan houd hij iemand uit de wind ?
Waarom zou je dat doen als er een langdurige celstraf met mogelijk TBS boven je hoofd hangt?
pi_195364420
[quote]0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:33 schreef hartloper het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen als er een langdurige celstraf met mogelijk TBS boven je hoofd hangt?
[/

Jos verzweeg ook zijn betrokkenheid nu al 22 jaar
pi_195364478
Wist men hier dat Jos bij zijn aanhouding in Spanje vrijwillig DNA afstond?
pi_195364533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

altijd bij zulke zaken zijn er indianen verhalen net als met de Joran van der Sloot , het is zaak om te blijven bij de feiten
Boek staat vol met feiten.

Feit is dat Joos tien keer is ondervraagd, en het volgende zei:

Nogmaals ik weet niet waarom ik de vraag heb gesteld of het lijk van een kind misbruikt kan worden. Ik vraag me af of de dader buiten de kick van het seksueel misbruik van Nicky nog een extra kick heeft gehad in het doodmaken van Nicky.
(Pagina280)

Dit vraagt een veroordeelde pedoseksueel zich af tijdens een politie verhoor....
Een man die zijn levenslang tientallen jongens heeft misbruikt, veelal in dezelfde leeftijd van Nicky.

Nick was voor de tweede keer mee op kamp geweest, kende Joos goed, ook via de voetbalvereniging. Toen hij de eerste keer meeging op kamp kreeg hij een cadeautje van Joos, zomaar (pagina 218)
pi_195364550
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:42 schreef Za het volgende:
Wist men hier dat Jos bij zijn aanhouding in Spanje vrijwillig DNA afstond?
Nou ja vrijwillig...
Die arrestatie ging er hard aan toe, die was ff onder de indruk.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:50:17 #278
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195364596
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:50 schreef JohnDDD het volgende:
Jos komt later Nicky ophalen en neemt hem mee op de fiets. (Gezien door twee getuigen) Nicky is door Joos al eerder aan pedofielen verkocht. (Verklaart tekenen van anaal misbruik in het verleden)
1. knap dat je een gedrogeerd kind achterop je fiets kunt vervoeren.
2. anale ervaringen verschillen de experts over van mening.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195364754
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:

Nou ja vrijwillig...
Die arrestatie ging er hard aan toe, die was ff onder de indruk.
True, de arrestatie was over de top.
Maar de speeksel afname vond niet tegelijkertijd plaats.

Ik had het niet eerder vernomen, het is het eerste rechtstreekse DNA.
pi_195364886
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:01 schreef Za het volgende:

[..]

True, de arrestatie was over de top.
Maar de speeksel afname vond niet tegelijkertijd plaats.

Ik had het niet eerder vernomen, het is het eerste rechtstreekse DNA.
Dat klinkt dan ook als rechtsgeldig verkregen bewijs.
pi_195364978
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:11 schreef ootjekatootje het volgende:

Dat klinkt dan ook als rechtsgeldig verkregen bewijs.
Dat is zo.
Alleen is zijn aanhouding en de hele reutemeteut op basis van onrechtmatig verkregen bewijs.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 15:09:16 #282
323876 michaelmoore
pi_195365882
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:15 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is zo.
Alleen is zijn aanhouding en de hele reutemeteut op basis van onrechtmatig verkregen bewijs.
die spuug van Jos in de onderbroek van Nicky bedoel je ??
Misschien was Jos misselijk toen hij de dode Nicky zag

Dat kan ik me wel voorstellen , dan al dat de reden zijn dat de onderbroek andersom is aangedaan met de spuug aan de buitenkant dan dus
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:50 schreef matthijst het volgende:

[..]

1. knap dat je een gedrogeerd kind achterop je fiets kunt vervoeren.
2. anale ervaringen verschillen de experts over van mening.
vastbinden aam de drager , kan dat ?

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 01-10-2020 15:28:11 ]
pi_195366197
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Misschien was Jos misselijk toen hij de dode Nicky zag

Dat kan ik me wel voorstellen , dan al dat de reden zijn dat de onderbroek andersom is aangedaan
[..]

vastbinden aam de drager , kan dat ?
Micheal P flikte ook zoiets met Anna op de scooter.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 15:28:53 #284
323876 michaelmoore
pi_195366206
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

O das ook zo een lekker jochie die Michael P
pi_195367049
Dit was een jochie van 10. Hoeveel zou die gewogen hebben? Die was zelfs door een leeftijdgenoot nog makkelijk
gesjouwd naar die locatie waar die gevonden was.
pi_195367109
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:13 schreef Barlexus het volgende:
Dit was een jochie van 10. Hoeveel zou die gewogen hebben? Die was zelfs door een leeftijdgenoot nog makkelijk
Hij was elf, denk zo’n 30-35 kilo.
pi_195367476
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij was elf, denk zo’n 30-35 kilo.
ik kan 35 kilo op een fiets of zonder fiets binnen 2 minuten verplaatsen van kamp naar plaats delict...
pi_195367682
Bron de Dagelijkse Standaard

Hadden ze maar door gepakt

Gesneuvelde militaire held blijkt sleutelrol te hebben gespeeld in identificatie Jos Brech in zaak Nicky Verstappen
De politie heeft een één op één DNA match gevonden met Jos Brech.
Door Michael van der Galien 25 augustus 2018

Helaas overleed Jeroen Severs in 2014 in Irak. Hij zal dus nooit weten dat hij een sleutelrol speelde in de — uiteindelijke! — identificatie van Jos Brech als waarschijnlijke moordenaar van Nicky Verstappen.
De Telegraaf heeft vandaag een bijzonder interessant artikel gepubliceerd over Jeroen Severs. Deze militair sneuvelde in augustus 2014 in Irak. Hij is dus een held. Maar er is nog meer reden om zijn nagedachtenis te eren: zijn beslissing om de naam van Jos Brech op te schrijven omdat hij een slecht gevoel had bij de fietsende man speelde een sleutelrol in de identificatie van Brech als waarschijnlijke moordenaar van Nicky Verstappen.
De vader van Jeroen vertelt aan De Limburger dat het een van de eerste klussen van zijn zoon was. „Jeroen kwam thuis en vertelde dat hij iemand had aangehouden die een paar keer op en neer fietste”, aldus de vader. Volgens zijn moeder had haar zoon daar een raar gevoel bij. Het onderbuikgevoel dat Jeroen die avond had, blijkt nu te kloppen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 17:26:23 #289
323876 michaelmoore
pi_195368406
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:35 schreef Barlexus het volgende:

[..]

ik kan 35 kilo op een fiets of zonder fiets binnen 2 minuten verplaatsen van kamp naar plaats delict...
zo een jonge woudloper kan best lopen hoor , het was maar 1200 meter he
Di eis gewoon mee gegaan met de Jos met een smoes dat er daar wat te vinden was ofzo

quote:
De volgende dag wordt een grootschalige zoekactie gestart met onder meer hulp van de politie, de marechaussee, militairen, een vliegtuig en particulieren.
Rond 21:00 uur wordt het levenloze lichaam van Nicky gevonden, bij een dennenbosje aan de Schinvelderweg, zo'n 1.200 meter van het kampterrein, nabij een verborgen seksplek midden in een maisveld.
Uit politie-onderzoek blijkt dat Nicky waarschijnlijk seksueel is misbruikt.
Nicky droeg alleen zijn rode stoffen Ajax-pyjamabroek (zie foto rechts) en daaronder een donkerblauwe onderbroek.

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 01-10-2020 17:31:56 ]
pi_195368678
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:09 schreef michaelmoore het volgende:

Dat kan ik me wel voorstellen , dan al dat de reden zijn dat de onderbroek andersom is aangedaan met de spuug aan de buitenkant dan dus

Geen speeksel van Jos B, maar DNA met een aanwijzing van speeksel, omdat er een enzym is aangetroffen dat in speeksel voorkomt.
Maar gezien het hier een onderbroek betreft zou je een dergelijk enzym er sowieso aantreffen, er is er makkelijk sprake van contaminatie.
Maw, het is niet vastgesteld dat er sprake was van een miniem DNA spoor uit speeksel, en zelfs dan heeft vrijwel iedereen sporen van z'n eigen speeksel aan de vingers ook jij op dit moment, dus onnodig om daar weer een hele fantasie op los te laten.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 17:44:44 #291
28167 matthijst
pi_195368696
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Scooter is makkelijker. Kan je achter iemand gaan zitten.
Kind van 11 op een fiets lijkt me lastig.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 17:45:41 #292
28167 matthijst
pi_195368711
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:13 schreef Barlexus het volgende:
Jaja _O-
Mn neefje is net 10 en die kan ik nog wel optillen, maar zeker niet makkelijk. En die is nog klein voor z'n leeftijd.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 17:50:07 #293
323876 michaelmoore
pi_195368811
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:43 schreef Za het volgende:

[..]

Geen speeksel van Jos B, maar DNA met een aanwijzing van speeksel, omdat er een enzym is aangetroffen dat in speeksel voorkomt.
Maar gezien het hier een onderbroek betreft zou je een dergelijk enzym er sowieso aantreffen, er is er makkelijk sprake van contaminatie.
Maw, het is niet vastgesteld dat er sprake was van een miniem DNA spoor uit speeksel, en zelfs dan heeft vrijwel iedereen sporen van z'n eigen speeksel aan de vingers ook jij op dit moment, dus onnodig om daar weer een hele fantasie op los te laten.
Maar goed , je kan zoveel omwegen verzinnen als je wilt meer er was speeksel DNA van Jos in de onderbroek van Nicky
misschien had een engeltje het er heen gebracht
pi_195369260
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:15 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is zo.
Ik geloof dat ze daarmee konden bevestigen dat het DNA dat ze eerder hadden verkregen inderdaad van Jos was.
pi_195369869
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:45 schreef matthijst het volgende:

[..]

Jaja _O-
Mn neefje is net 10 en die kan ik nog wel optillen, maar zeker niet makkelijk. En die is nog klein voor z'n leeftijd.
35 kilo is echt niets. Kleine meisjes tillen dat op in de sportschool. Wat ik ermee willen zeggen dat het slachtoffer met gemak van A naar B is verplaats door een volwassene. Lopend of met de fiets.

[ Bericht 4% gewijzigd door Barlexus op 01-10-2020 18:44:27 ]
pi_195373559
In deze zaak lijken veel mensen uit te gaan van maar twee mogelijke scenario's: Brech heeft Nicky misbruikt en gedood, of hij is onschuldig. Dat hij geen goede verklaring kan geven waarom zijn DNA op de onderbroek van Nicky zat, zien mensen (Peter R. voorop) als bewijs dat Brech schuldig is. Maar zelfs als zou kunnen worden vastgesteld dat de verklaring van Brech niet waar is, laat dat nog genoeg alternatieve scenario's open. Niet in de laatste plaats het scenario van post-mortem misbruik. Het is inmiddels algemeen bekend dat hij kickte op extreemheden, dus het zou denk ik niemand verbazen. Maar lijkschennis is Brech niet ten laste gelegd.

Los van de vraag hoe het DNA op de onderbroek terecht is gekomen, kunnen alternatieve scenario's simpelweg niet worden uitgesloten. Dat heb je vaak wanneer bewijs zo algemeen van aard is. Iedereen kan ruiken dat dit alleen daarom al een vrijspraak wordt. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat een exacte doodsoorzaak en uitsluitsel over wel of geen misbruik ontbreekt.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:13:42 #297
323876 michaelmoore
pi_195373608
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:10 schreef Petpampim het volgende:
. Maar zelfs als zou kunnen worden vastgesteld dat de verklaring van Brech niet waar is, laat dat nog genoeg alternatieve scenario's open. Niet in de laatste plaats het scenario van post-mortem misbruik.
Hoe wist hij dan dat het lijkje ruim 30 meter van het fietspad achter het graag tussen de dennenbomen lag ?/

Is hij op de lucht afgegaan
fantasieverhaal
pi_195373688
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hoe wist hij dan dat het lijkje ruim 30 meter van het fietspad achter het graag tussen de dennenbomen lag ?/

fantasieverhaal
Wie zegt dat hij dat wist? Misschien zocht Brech, ervaren natuurkenner, Nicky wel bewust. Als ik het goed heb begrepen was toen al bekend dat er een kindje vermist was. Of misschien toeval dat hij hem vond. Zeker niet de meest voor de hand liggende scenario's, maar niet een scenario dat juridisch gezien kan worden uitgesloten. Daarom kan dit niet anders dan een vrijspraak worden, tenzij de OvJ nog een konijn uit de hoed tovert.
pi_195374216
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:10 schreef Petpampim het volgende:
In deze zaak lijken veel mensen uit te gaan van maar twee mogelijke scenario's: Brech heeft Nicky misbruikt en gedood, of hij is onschuldig. Dat hij geen goede verklaring kan geven waarom zijn DNA op de onderbroek van Nicky zat, zien mensen (Peter R. voorop) als bewijs dat Brech schuldig is. Maar zelfs als zou kunnen worden vastgesteld dat de verklaring van Brech niet waar is, laat dat nog genoeg alternatieve scenario's open. Niet in de laatste plaats het scenario van post-mortem misbruik. Het is inmiddels algemeen bekend dat hij kickte op extreemheden, dus het zou denk ik niemand verbazen. Maar lijkschennis is Brech niet ten laste gelegd.
Hier heb ik ook aan gedacht. Dat hij helemaal niets heeft gedaan lijkt me sterk (mening), maar de mogelijkheid dat hij Nicky heeft gevonden en daarna ontuchtige handelingen heeft gepleegd zonder betrokken te zijn geweest bij zijn dood lijkt me aanwezig. Als je wilt checken of een kind nog leeft check je de halsslagader of de pols, dan heb je bij een onderbroek niks te zoeken. Misschien is dat ook de reden dat hij later opnieuw terugkeerde naar de bewuste plek. Voor herhaling, of om de sporen op te willen ruimen uit angst betrapt te worden.

Enfin, tenzij hij het hele verhaal doet zullen we het nooit weten. Lijkt me ook moeilijk hem veroordeeld te krijgen met zoveel mogelijke scenario's en een onduidelijke doodsoorzaak.
pi_195374337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:18 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij dat wist? Misschien zocht Brech, ervaren natuurkenner, Nicky wel bewust. Als ik het goed heb begrepen was toen al bekend dat er een kindje vermist was. Of misschien toeval dat hij hem vond. Zeker niet de meest voor de hand liggende scenario's, maar niet een scenario dat juridisch gezien kan worden uitgesloten. Daarom kan dit niet anders dan een vrijspraak worden, tenzij de OvJ nog een konijn uit de hoed tovert.
Die zag ik niet aankomen... bijzondere invalshoek.

Probleem is wel dat de kampleiding de vermissing de eerste dag heeft gerapporteerd als weglopertje.
Verre van een amber alert zoals nu gebruikelijk is. De politie kwam in de middag even langs om te vragen of het weglopertje al terug was.

De ouders, het halve kamp en familie van de ouders hebben op dag 1 zelf gezocht. Pas op dag twee rond het middaguur werd de vermissing officieel opgeschakeld naar zeer ernstig.

De ouders werden maandagavond niet serieus genomen op het politiebureau, mede doordat de kampleiding de politie had verteld dat hij was weggelopen... en ze hadden het druk met een ruzie in een plaatselijk zwembad.

Dus eigenlijk kon Jos B niet weten dat er een jongetje weg was via de media. Dat kon pas vanaf dinsdagmiddag 12:00
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')