abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195364533
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

altijd bij zulke zaken zijn er indianen verhalen net als met de Joran van der Sloot , het is zaak om te blijven bij de feiten
Boek staat vol met feiten.

Feit is dat Joos tien keer is ondervraagd, en het volgende zei:

Nogmaals ik weet niet waarom ik de vraag heb gesteld of het lijk van een kind misbruikt kan worden. Ik vraag me af of de dader buiten de kick van het seksueel misbruik van Nicky nog een extra kick heeft gehad in het doodmaken van Nicky.
(Pagina280)

Dit vraagt een veroordeelde pedoseksueel zich af tijdens een politie verhoor....
Een man die zijn levenslang tientallen jongens heeft misbruikt, veelal in dezelfde leeftijd van Nicky.

Nick was voor de tweede keer mee op kamp geweest, kende Joos goed, ook via de voetbalvereniging. Toen hij de eerste keer meeging op kamp kreeg hij een cadeautje van Joos, zomaar (pagina 218)
pi_195364550
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:42 schreef Za het volgende:
Wist men hier dat Jos bij zijn aanhouding in Spanje vrijwillig DNA afstond?
Nou ja vrijwillig...
Die arrestatie ging er hard aan toe, die was ff onder de indruk.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 13:50:17 #278
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195364596
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2020 08:50 schreef JohnDDD het volgende:
Jos komt later Nicky ophalen en neemt hem mee op de fiets. (Gezien door twee getuigen) Nicky is door Joos al eerder aan pedofielen verkocht. (Verklaart tekenen van anaal misbruik in het verleden)
1. knap dat je een gedrogeerd kind achterop je fiets kunt vervoeren.
2. anale ervaringen verschillen de experts over van mening.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195364754
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:46 schreef ootjekatootje het volgende:

Nou ja vrijwillig...
Die arrestatie ging er hard aan toe, die was ff onder de indruk.
True, de arrestatie was over de top.
Maar de speeksel afname vond niet tegelijkertijd plaats.

Ik had het niet eerder vernomen, het is het eerste rechtstreekse DNA.
pi_195364886
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:01 schreef Za het volgende:

[..]

True, de arrestatie was over de top.
Maar de speeksel afname vond niet tegelijkertijd plaats.

Ik had het niet eerder vernomen, het is het eerste rechtstreekse DNA.
Dat klinkt dan ook als rechtsgeldig verkregen bewijs.
pi_195364978
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:11 schreef ootjekatootje het volgende:

Dat klinkt dan ook als rechtsgeldig verkregen bewijs.
Dat is zo.
Alleen is zijn aanhouding en de hele reutemeteut op basis van onrechtmatig verkregen bewijs.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 15:09:16 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_195365882
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:15 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is zo.
Alleen is zijn aanhouding en de hele reutemeteut op basis van onrechtmatig verkregen bewijs.
die spuug van Jos in de onderbroek van Nicky bedoel je ??
Misschien was Jos misselijk toen hij de dode Nicky zag

Dat kan ik me wel voorstellen , dan al dat de reden zijn dat de onderbroek andersom is aangedaan met de spuug aan de buitenkant dan dus
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 13:50 schreef matthijst het volgende:

[..]

1. knap dat je een gedrogeerd kind achterop je fiets kunt vervoeren.
2. anale ervaringen verschillen de experts over van mening.
vastbinden aam de drager , kan dat ?

[ Bericht 18% gewijzigd door michaelmoore op 01-10-2020 15:28:11 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_195366197
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Misschien was Jos misselijk toen hij de dode Nicky zag

Dat kan ik me wel voorstellen , dan al dat de reden zijn dat de onderbroek andersom is aangedaan
[..]

vastbinden aam de drager , kan dat ?
Micheal P flikte ook zoiets met Anna op de scooter.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 15:28:53 #284
323876 michaelmoore
pi_195366206
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

O das ook zo een lekker jochie die Michael P
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_195367049
Dit was een jochie van 10. Hoeveel zou die gewogen hebben? Die was zelfs door een leeftijdgenoot nog makkelijk
gesjouwd naar die locatie waar die gevonden was.
pi_195367109
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:13 schreef Barlexus het volgende:
Dit was een jochie van 10. Hoeveel zou die gewogen hebben? Die was zelfs door een leeftijdgenoot nog makkelijk
Hij was elf, denk zo’n 30-35 kilo.
pi_195367476
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:16 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Hij was elf, denk zo’n 30-35 kilo.
ik kan 35 kilo op een fiets of zonder fiets binnen 2 minuten verplaatsen van kamp naar plaats delict...
pi_195367682
Bron de Dagelijkse Standaard

Hadden ze maar door gepakt

Gesneuvelde militaire held blijkt sleutelrol te hebben gespeeld in identificatie Jos Brech in zaak Nicky Verstappen
De politie heeft een één op één DNA match gevonden met Jos Brech.
Door Michael van der Galien 25 augustus 2018

Helaas overleed Jeroen Severs in 2014 in Irak. Hij zal dus nooit weten dat hij een sleutelrol speelde in de — uiteindelijke! — identificatie van Jos Brech als waarschijnlijke moordenaar van Nicky Verstappen.
De Telegraaf heeft vandaag een bijzonder interessant artikel gepubliceerd over Jeroen Severs. Deze militair sneuvelde in augustus 2014 in Irak. Hij is dus een held. Maar er is nog meer reden om zijn nagedachtenis te eren: zijn beslissing om de naam van Jos Brech op te schrijven omdat hij een slecht gevoel had bij de fietsende man speelde een sleutelrol in de identificatie van Brech als waarschijnlijke moordenaar van Nicky Verstappen.
De vader van Jeroen vertelt aan De Limburger dat het een van de eerste klussen van zijn zoon was. „Jeroen kwam thuis en vertelde dat hij iemand had aangehouden die een paar keer op en neer fietste”, aldus de vader. Volgens zijn moeder had haar zoon daar een raar gevoel bij. Het onderbuikgevoel dat Jeroen die avond had, blijkt nu te kloppen.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 17:26:23 #289
323876 michaelmoore
pi_195368406
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:35 schreef Barlexus het volgende:

[..]

ik kan 35 kilo op een fiets of zonder fiets binnen 2 minuten verplaatsen van kamp naar plaats delict...
zo een jonge woudloper kan best lopen hoor , het was maar 1200 meter he
Di eis gewoon mee gegaan met de Jos met een smoes dat er daar wat te vinden was ofzo

quote:
De volgende dag wordt een grootschalige zoekactie gestart met onder meer hulp van de politie, de marechaussee, militairen, een vliegtuig en particulieren.
Rond 21:00 uur wordt het levenloze lichaam van Nicky gevonden, bij een dennenbosje aan de Schinvelderweg, zo'n 1.200 meter van het kampterrein, nabij een verborgen seksplek midden in een maisveld.
Uit politie-onderzoek blijkt dat Nicky waarschijnlijk seksueel is misbruikt.
Nicky droeg alleen zijn rode stoffen Ajax-pyjamabroek (zie foto rechts) en daaronder een donkerblauwe onderbroek.

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 01-10-2020 17:31:56 ]
pi_195368678
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:09 schreef michaelmoore het volgende:

Dat kan ik me wel voorstellen , dan al dat de reden zijn dat de onderbroek andersom is aangedaan met de spuug aan de buitenkant dan dus

Geen speeksel van Jos B, maar DNA met een aanwijzing van speeksel, omdat er een enzym is aangetroffen dat in speeksel voorkomt.
Maar gezien het hier een onderbroek betreft zou je een dergelijk enzym er sowieso aantreffen, er is er makkelijk sprake van contaminatie.
Maw, het is niet vastgesteld dat er sprake was van een miniem DNA spoor uit speeksel, en zelfs dan heeft vrijwel iedereen sporen van z'n eigen speeksel aan de vingers ook jij op dit moment, dus onnodig om daar weer een hele fantasie op los te laten.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 17:44:44 #291
28167 matthijst
pi_195368696
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 15:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Scooter is makkelijker. Kan je achter iemand gaan zitten.
Kind van 11 op een fiets lijkt me lastig.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 17:45:41 #292
28167 matthijst
pi_195368711
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:13 schreef Barlexus het volgende:
Jaja _O-
Mn neefje is net 10 en die kan ik nog wel optillen, maar zeker niet makkelijk. En die is nog klein voor z'n leeftijd.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 17:50:07 #293
323876 michaelmoore
pi_195368811
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:43 schreef Za het volgende:

[..]

Geen speeksel van Jos B, maar DNA met een aanwijzing van speeksel, omdat er een enzym is aangetroffen dat in speeksel voorkomt.
Maar gezien het hier een onderbroek betreft zou je een dergelijk enzym er sowieso aantreffen, er is er makkelijk sprake van contaminatie.
Maw, het is niet vastgesteld dat er sprake was van een miniem DNA spoor uit speeksel, en zelfs dan heeft vrijwel iedereen sporen van z'n eigen speeksel aan de vingers ook jij op dit moment, dus onnodig om daar weer een hele fantasie op los te laten.
Maar goed , je kan zoveel omwegen verzinnen als je wilt meer er was speeksel DNA van Jos in de onderbroek van Nicky
misschien had een engeltje het er heen gebracht
pi_195369260
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:15 schreef Za het volgende:

[..]

Dat is zo.
Ik geloof dat ze daarmee konden bevestigen dat het DNA dat ze eerder hadden verkregen inderdaad van Jos was.
pi_195369869
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:45 schreef matthijst het volgende:

[..]

Jaja _O-
Mn neefje is net 10 en die kan ik nog wel optillen, maar zeker niet makkelijk. En die is nog klein voor z'n leeftijd.
35 kilo is echt niets. Kleine meisjes tillen dat op in de sportschool. Wat ik ermee willen zeggen dat het slachtoffer met gemak van A naar B is verplaats door een volwassene. Lopend of met de fiets.

[ Bericht 4% gewijzigd door Barlexus op 01-10-2020 18:44:27 ]
pi_195373559
In deze zaak lijken veel mensen uit te gaan van maar twee mogelijke scenario's: Brech heeft Nicky misbruikt en gedood, of hij is onschuldig. Dat hij geen goede verklaring kan geven waarom zijn DNA op de onderbroek van Nicky zat, zien mensen (Peter R. voorop) als bewijs dat Brech schuldig is. Maar zelfs als zou kunnen worden vastgesteld dat de verklaring van Brech niet waar is, laat dat nog genoeg alternatieve scenario's open. Niet in de laatste plaats het scenario van post-mortem misbruik. Het is inmiddels algemeen bekend dat hij kickte op extreemheden, dus het zou denk ik niemand verbazen. Maar lijkschennis is Brech niet ten laste gelegd.

Los van de vraag hoe het DNA op de onderbroek terecht is gekomen, kunnen alternatieve scenario's simpelweg niet worden uitgesloten. Dat heb je vaak wanneer bewijs zo algemeen van aard is. Iedereen kan ruiken dat dit alleen daarom al een vrijspraak wordt. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat een exacte doodsoorzaak en uitsluitsel over wel of geen misbruik ontbreekt.
  donderdag 1 oktober 2020 @ 21:13:42 #297
323876 michaelmoore
pi_195373608
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:10 schreef Petpampim het volgende:
. Maar zelfs als zou kunnen worden vastgesteld dat de verklaring van Brech niet waar is, laat dat nog genoeg alternatieve scenario's open. Niet in de laatste plaats het scenario van post-mortem misbruik.
Hoe wist hij dan dat het lijkje ruim 30 meter van het fietspad achter het graag tussen de dennenbomen lag ?/

Is hij op de lucht afgegaan
fantasieverhaal
pi_195373688
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hoe wist hij dan dat het lijkje ruim 30 meter van het fietspad achter het graag tussen de dennenbomen lag ?/

fantasieverhaal
Wie zegt dat hij dat wist? Misschien zocht Brech, ervaren natuurkenner, Nicky wel bewust. Als ik het goed heb begrepen was toen al bekend dat er een kindje vermist was. Of misschien toeval dat hij hem vond. Zeker niet de meest voor de hand liggende scenario's, maar niet een scenario dat juridisch gezien kan worden uitgesloten. Daarom kan dit niet anders dan een vrijspraak worden, tenzij de OvJ nog een konijn uit de hoed tovert.
pi_195374216
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:10 schreef Petpampim het volgende:
In deze zaak lijken veel mensen uit te gaan van maar twee mogelijke scenario's: Brech heeft Nicky misbruikt en gedood, of hij is onschuldig. Dat hij geen goede verklaring kan geven waarom zijn DNA op de onderbroek van Nicky zat, zien mensen (Peter R. voorop) als bewijs dat Brech schuldig is. Maar zelfs als zou kunnen worden vastgesteld dat de verklaring van Brech niet waar is, laat dat nog genoeg alternatieve scenario's open. Niet in de laatste plaats het scenario van post-mortem misbruik. Het is inmiddels algemeen bekend dat hij kickte op extreemheden, dus het zou denk ik niemand verbazen. Maar lijkschennis is Brech niet ten laste gelegd.
Hier heb ik ook aan gedacht. Dat hij helemaal niets heeft gedaan lijkt me sterk (mening), maar de mogelijkheid dat hij Nicky heeft gevonden en daarna ontuchtige handelingen heeft gepleegd zonder betrokken te zijn geweest bij zijn dood lijkt me aanwezig. Als je wilt checken of een kind nog leeft check je de halsslagader of de pols, dan heb je bij een onderbroek niks te zoeken. Misschien is dat ook de reden dat hij later opnieuw terugkeerde naar de bewuste plek. Voor herhaling, of om de sporen op te willen ruimen uit angst betrapt te worden.

Enfin, tenzij hij het hele verhaal doet zullen we het nooit weten. Lijkt me ook moeilijk hem veroordeeld te krijgen met zoveel mogelijke scenario's en een onduidelijke doodsoorzaak.
pi_195374337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 21:18 schreef Petpampim het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij dat wist? Misschien zocht Brech, ervaren natuurkenner, Nicky wel bewust. Als ik het goed heb begrepen was toen al bekend dat er een kindje vermist was. Of misschien toeval dat hij hem vond. Zeker niet de meest voor de hand liggende scenario's, maar niet een scenario dat juridisch gezien kan worden uitgesloten. Daarom kan dit niet anders dan een vrijspraak worden, tenzij de OvJ nog een konijn uit de hoed tovert.
Die zag ik niet aankomen... bijzondere invalshoek.

Probleem is wel dat de kampleiding de vermissing de eerste dag heeft gerapporteerd als weglopertje.
Verre van een amber alert zoals nu gebruikelijk is. De politie kwam in de middag even langs om te vragen of het weglopertje al terug was.

De ouders, het halve kamp en familie van de ouders hebben op dag 1 zelf gezocht. Pas op dag twee rond het middaguur werd de vermissing officieel opgeschakeld naar zeer ernstig.

De ouders werden maandagavond niet serieus genomen op het politiebureau, mede doordat de kampleiding de politie had verteld dat hij was weggelopen... en ze hadden het druk met een ruzie in een plaatselijk zwembad.

Dus eigenlijk kon Jos B niet weten dat er een jongetje weg was via de media. Dat kon pas vanaf dinsdagmiddag 12:00
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')