En alle deskundige doen ook lekker mee met doem zaaien.quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
DitKan prima met alleen '00.
Ik las gisteren in bed nog wat nieuwswebsites en het viel me zo op dat óveral de tendens klagen is. Sportclubs trekken aan de noodbel, want er mogen geen kroketten en bier meer worden verkocht. Moeders klagen dat kinderen van 5 echt niet alleen naar de voetbal kunnen. Cafe's klagen dat ze nu failliet gaan want de omzet haal je in de kleine uurtjes. Sauna's klagen omdat de Efteling en dierentuin wel meer mensen mogen toelaten. Mensen klagen dat ze nu de verjaardag van oma niet kunnen vieren. Etc. Allemaal boos en woest (kranten gebruiken graag het woord woest) en failliet. Ik zie nergens mensen met oplossingen komen, alleen maar klagen. Ik zie nergens berichten over 'bang dat ik besmet raak omdat het zo om zich heen grijpt'. Media zetten wel een tendens zo hè
Mijn godquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nog taartfoto's!
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Zelfs de rand vond ik goed geluktDe ganache glanst en de frosting is niet overdadig pindakaasachtig. Er was van beide (frosting en ganache) wel echt véél te veel. Of ik ben Zeeuws Zuinig geweest, dat kan ook. Foto binnenkant volgt in de loop van de dag.
Online werken, en dan vanmiddag deelnemen aan een "Connectathon" als jurylid.quote:Op dinsdag 29 september 2020 07:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gaat iemand nog iets leuks doen vandaag?
Ik verven, auto wassen en stofzuigen, naar de boerderijwinkel, apotheek en drogist. Plus een zakelijk spoedklusje. Maar eerst ga ik nog even lekker op de bank liggen.
Ik moest de chocoladecakeplakken vlak snijden, dus er bleven restjes over. En er was dus véél te veel ganache en frosting over, dus eh, ik heb wel een idee jaquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:59 schreef FutureFairytale het volgende:
Mijn god![]()
Wat prachtig gedaan, hoera![]()
Zelf wel een stukje geproefd?
mja ik denk dat alle mensen die braaf zichzelf netjes aan de regels houden.. geen nieuwswaarde hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:50 schreef z80 het volgende:
[..]
En alle deskundige doen ook lekker mee met doem zaaien.
Iets dat goed gaat verkoopt blijkbaar niet.
hij is wel onwijs goed gelukt hoorquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nog taartfoto's!
Zelfs de rand vond ik goed geluktDe ganache glanst en de frosting is niet overdadig pindakaasachtig. Er was van beide (frosting en ganache) wel echt véél te veel. Of ik ben Zeeuws Zuinig geweest, dat kan ook. Foto binnenkant volgt in de loop van de dag.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nog taartfoto's!
Geef mij maar een ander type taart, maar als je van de combinatie pindakaas/chocolade houdt dan is het waarschijnlijk verrukkelijk.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:08 schreef Uhmmpie het volgende:
hij is wel onwijs goed gelukt hoor
hoe smaakte hij verder?
Dat is wel interessante businessquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Online werken, en dan vanmiddag deelnemen aan een "Connectathon" als jurylid.
Een set aan sessies waarin software oplossingen uit de zorg worden gekoppeld om aan te tonen dat een bepaalde vorm van digitale dossierinzage mogelijk is, en dat je daarmee mensen die wel toestemming geven hun dossier te delen hele goede zorg kunt geven.
Mooi hoorquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nog taartfoto's!
haha niet helemaal mijn ding... maar ik neem aan dat de mensen die hem wel gaan eten je wel laten weten hoe hij smaaktquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geef mij maar een ander type taart, maar als je van de combinatie pindakaas/chocolade houdt dan is het waarschijnlijk verrukkelijk.
Wow! Het is echt helemaal niet mijn ding, maar hij ziet er wel indrukwekkend uit.quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nog taartfoto's!
Als ik zou mogen kiezen, dan zou ik liever een erg goed gelukte klassieke slagroomtaart hebben denk ik. Zo eentje van mijn opaquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geef mij maar een ander type taart, maar als je van de combinatie pindakaas/chocolade houdt dan is het waarschijnlijk verrukkelijk.
ik heb mijn opa's receptenboekquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als ik zou mogen kiezen, dan zou ik liever een erg goed gelukte klassieke slagroomtaart hebben denk ik. Zo eentje van mijn opaMaar ja, de beste man is al een jaar of 20 geleden overleden
Helaasquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik heb mijn opa's receptenboek
dus wij eten hier nog weleens rozijnenbrood, cakejes, appelcake, appeltaart volgens opa's recept
niet gemaakt door opa... maar close enough.
Dan ben ik toch blij met een werkgever die stelt "als je geen essentiële taken aan het bed of in het gebouw hebt, werk je thuis."quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:29 schreef gcjoel het volgende:
Mijn werk heeft gister het volgende statement geplaatst op ons intranet:
Wij streven naar een ‘gezond’ evenwicht tussen thuiswerken en aanwezigheid op kantoor, om enerzijds veiligheid te borgen, maar ook de noodzakelijke betrokkenheid te garanderen. De kantoordirectie is hiervoor verantwoordelijk;
plus nog een hoop gezever wat echt nergens over gaat.
Ik mag hopen dat ze gisteravond de persco nog hebben gekeken en het vandaag toch nog iets serieuzer gaan nemen
Ik ben ook heel benieuwd of FFT nu wel thuis mag werken. Ik gok zo van niet eigenlijk.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:17 schreef fietsie het volgende:
Dan ben ik toch blij met een werkgever die stelt "als je geen essentiële taken aan het bed of in het gebouw hebt, werk je thuis."
Whoa.quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nog taartfoto's!
Wauwquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nog taartfoto's!
Interesse is gewektquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
mja hier een tijd banketbakker geweestquote:Op dinsdag 29 september 2020 10:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
HelaasZijn specifieke recepten heb ik niet. Hij was bakker van beroep. Ik heb wel zijn bakkerskookboek uit de jaren 50 gekregen van mijn oma
Wat goed geluktquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nog taartfoto's!
Ik las echt 2x gezond gewichtquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:29 schreef gcjoel het volgende:
Mijn werk heeft gister het volgende statement geplaatst op ons intranet:
Wij streven naar een ‘gezond’ evenwicht tussen thuiswerken en aanwezigheid op kantoor, om enerzijds veiligheid te borgen, maar ook de noodzakelijke betrokkenheid te garanderen. De kantoordirectie is hiervoor verantwoordelijk;
plus nog een hoop gezever wat echt nergens over gaat.
Ik mag hopen dat ze gisteravond de persco nog hebben gekeken en het vandaag toch nog iets serieuzer gaan nemen
Ik ben al een week bezig om 4 euro van de glazenwasser terug te krijgenquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:35 schreef Sarabi het volgende:
En toch lucht klagen soms op
En door klagen heb ik net een tientje terug gekregen
quote:Fletcher Hotels werd in 1997 opgericht door Chris Luken. Waarom noemde hij de hotelketen Fletcher? Nou, omdat zijn hond Fletcher heette!
quote:Op dinsdag 29 september 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nog taartfoto's!
Die Isabeau houdt er maar een jong kippetje op na he?quote:
Was het een Amerikaans recept? Die gebruiken vaak enorm veel frosting en ganache for some reasonquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nog taartfoto's!
Wat mooi!quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
HelaasZijn specifieke recepten heb ik niet. Hij was bakker van beroep. Ik heb wel zijn bakkerskookboek uit de jaren 50 gekregen van mijn oma
Die ruimte moet je dus je werkgever gewoon niet geven, lijkt mij.quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben ook heel benieuwd of FFT nu wel thuis mag werken. Ik gok zo van niet eigenlijk.
Hoe trek je nou deze conclusie dan?quote:Op dinsdag 29 september 2020 11:35 schreef AnneX het volgende:
[..]Wow. Ziet er prachtig uit en een héél klein stukje wil ik best proeven.
Goede bakskills!
Dus JRoss jarig: Van Harte
Ik hoor net dat ze bij ons zelfs net een ronde hebben gedaan met 't management om iedereen naar huis te sturen die niet daar aan de knoppen moet zittenquote:Op dinsdag 29 september 2020 11:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Die ruimte moet je dus je werkgever gewoon niet geven, lijkt mij.
Beleid is superduidelijk, klaar
Wat is precies een klassieke slagroomtaart?quote:Op dinsdag 29 september 2020 10:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als ik zou mogen kiezen, dan zou ik liever een erg goed gelukte klassieke slagroomtaart hebben denk ik. Zo eentje van mijn opaMaar ja, de beste man is al een jaar of 20 geleden overleden
Ik gokte "Jong --> Ross is jong --> Dan vast voor JRoss".quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:09 schreef golfer het volgende:
Mooi gelukte taart @:Isabeau![]()
Ik vroeg mij al af wie er zo jong geworden is, maar volgens Fietsie is JRoss het dus?
If so: van harte!
quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:31 schreef golfer het volgende:
@:tele6 , ben je al getest?
[ afbeelding ]
CUL / Kiwi's met schil eten.quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik had dus net wat nergi's. Jullie als CUL experts. Moet je die topjes eruit halen? Ik heb dat maar wel gedaan, maar twijfelde.
Kiwibessen? Lekker opknagen, luiheidquote:Op dinsdag 29 september 2020 12:53 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik had dus net wat nergi's. Jullie als CUL experts. Moet je die topjes eruit halen? Ik heb dat maar wel gedaan, maar twijfelde.
Vraag daar gesteld.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:04 schreef golfer het volgende:
[..]
CUL / Kiwi's met schil eten.
Oh...in dat topic post je al volop mee...
quote:
quote:Op dinsdag 29 september 2020 12:31 schreef golfer het volgende:
@:tele6 , ben je al getest?
[ afbeelding ]
Meer een jong haantje denk ikquote:Op dinsdag 29 september 2020 11:36 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die Isabeau houdt er maar een jong kippetje op na he?
Wauwquote:Op dinsdag 29 september 2020 09:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik had nog taartfoto's!
Ja. Dat is ook echt iets dat niet weggaatquote:Op dinsdag 29 september 2020 11:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat mooi!
Echt gave dingen om te erven zoiets
Zoiets ja. Maar dan wel met een goed gebakken, luchtige bodemquote:Op dinsdag 29 september 2020 12:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat is precies een klassieke slagroomtaart?
Bodem met laag banketbakkersroom en een laag jam. Bovenop slagroom, vruchten en chocolade?
Bij een goede slagroomtaart telt versheid nog het meestquote:Op dinsdag 29 september 2020 13:23 schreef PdeHoog het volgende:
Zoiets ja. Maar dan wel met een goed gebakken, luchtige bodemEn allemaal goed vers spul
Brrrrrquote:Op dinsdag 29 september 2020 13:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb andere neusspray gekregen en dat is me toch een portie smerigEcht heel bitter. Dymista heet het. Nou ja, hopelijk helpt het toegevoegde placebo-effect (extar smerig werkt beter
).
Binnenkort ga je verhuizen. Zennnnnquote:Op dinsdag 29 september 2020 13:28 schreef PdeHoog het volgende:
Hier maar een portie Sabaton aangezet om de dreun- en NL talige muziek van de benedenburen te verdrijven. Ik krijg af en toe de neiging om de balkondeuren open te zetten en dan lekker Rammstein of Sabaton te gaan draaien. Hard.:P
Die staan hier ook hard opquote:Op dinsdag 29 september 2020 13:28 schreef PdeHoog het volgende:
Hier maar een portie Sabaton aangezet om de dreun- en NL talige muziek van de benedenburen te verdrijven. Ik krijg af en toe de neiging om de balkondeuren open te zetten en dan lekker Rammstein of Sabaton te gaan draaien. Hard.:P
Nog 6 maanden tot oplevering hequote:Op dinsdag 29 september 2020 13:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Binnenkort ga je verhuizen. Zennnnn
Ik keek net in de spiegel en schrok van mezelf. Zo'n wegwerp masker (Ja niet mijn keuze, ik heb herbruikbare, maar tijdens practica moeten we ze omwisselen) met een kekke veiligheidsbril en piekhaar.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:39 schreef fietsie het volgende:
Ik heb een nieuwe webcam.
Nu moet ik tijdens mn confcalls toch met geborsteld haar en enigzinds wakker hoofd zitten... van VGA resolutie naar FullHD geupgrade voor 12,- , via Ali
This post is worthless without...quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik keek net in de spiegel en schrok van mezelf. Zo'n wegwerp masker (Ja niet mijn keuze, ik heb herbruikbare, maar tijdens practica moeten we ze omwisselen) met een kekke veiligheidsbril en piekhaar.ik rock die look niet helemaal, ook al doe ik wel alsof natuurlijk
Wijs. Ik zou nu ook in de auto zitten naar het UMCG (en dan daarna wat eten zelfs) maar nu maar MSTeams.quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:40 schreef PdeHoog het volgende:
Vanmorgen met de projectleider gesproken. Aanwezigheid bij de ketentest komende donderdag is beperkt tot de mensen die echt aan de knoppen moeten zitten. Kortom, ik ga vanaf huis de testen monitoren. Eens kijken of ik samen met de ontwikkelaar wat monitoring op kan zetten
Heel netjes!quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:40 schreef PdeHoog het volgende:
Vanmorgen met de projectleider gesproken. Aanwezigheid bij de ketentest komende donderdag is beperkt tot de mensen die echt aan de knoppen moeten zitten. Kortom, ik ga vanaf huis de testen monitoren. Eens kijken of ik samen met de ontwikkelaar wat monitoring op kan zetten
Mooie taart Isa!!quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:44 schreef fietsie het volgende:
[..]
Wijs. Ik zou nu ook in de auto zitten naar het UMCG (en dan daarna wat eten zelfs) maar nu maar MSTeams.
Op mn houten keukenstoel.
Als ik die kant wel (weer) op mag geef ik een headsup.quote:Op dinsdag 29 september 2020 14:31 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Mooie taart Isa!!
Als je wel eens weer naar umcg gaat.. woon er maar een km vandaan
quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
This post is worthless without...
Moet je hem eens opzetten in het stadtje. Krijg je helemaal geen rare blikken of domme opmerkingen naar je hoofd hoorquote:Op dinsdag 29 september 2020 13:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik keek net in de spiegel en schrok van mezelf. Zo'n wegwerp masker (Ja niet mijn keuze, ik heb herbruikbare, maar tijdens practica moeten we ze omwisselen) met een kekke veiligheidsbril en piekhaar.ik rock die look niet helemaal, ook al doe ik wel alsof natuurlijk
Vertelquote:Op dinsdag 29 september 2020 15:52 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik ben degene met het jonge kippetje..
quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:02 schreef fietsie het volgende:
Confcall met 25 mensen, en er druppelen er nog steeds binnen.
Dit gaat efficient worden
Werd de kale kruim zo dramatisch dat je je haar maar gewoon helemaal afgeschoren hebt? Ouder worden sucks...quote:
Ja maar onze stadsgenoten zijn ook gewoon een beetje.......bang voor alles wat 'anders' is en bovenal rete-eigenwijs.quote:Op dinsdag 29 september 2020 15:54 schreef Tally het volgende:
[..]
Moet je hem eens opzetten in het stadtje. Krijg je helemaal geen rare blikken of domme opmerkingen naar je hoofd hoor
Ik skip even. Straks verkoopt Feesboek mijn foto aan de overheid enzulks. Brrr!quote:Op dinsdag 29 september 2020 13:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
This post is worthless without...
Echt. Nu was ik het al gewend door mijn haarkleur. Maar dit sloeg echt nergens op. Zou iedereen moeten doen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Werd de kale kruim zo dramatisch dat je je haar maar gewoon helemaal afgeschoren hebt? Ouder worden sucks...
[..]
Ja maar onze stadsgenoten zijn ook gewoon een beetje.......bang voor alles wat 'anders' is en bovenal rete-eigenwijs.
We hebben ooit een demonstratie georganiseerd in het binnenstadje. Alleen Frits van de boekhandel was blij met ons. (Die bood nog aan een partytent tegen de regen op te zetten voor ons, en hij wilde drinken komen brengen. Ik heb de dag erna nog ijsjes naar hem gebracht).quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:23 schreef Tally het volgende:
[..]
Echt. Nu was ik het al gewend door mijn haarkleur. Maar dit sloeg echt nergens op. Zou iedereen moeten doen.
Zei iemand dat echt hardop?quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:34 schreef Tally het volgende:
Mijn kinderen hadden ook hun mondkapjes op. Hoefde niet van mij want het risico dat ze iemand besmetten is heeeeeeeel kleinmaar wilde het zelf. De jongste was het snel zat en de oudste had hem de hele tijd op. Maar dat was kindermishandeling kreeg ik te horen.
Oh verder woon je er prima. Er wonen ook wel aardige en leuke mensen hoor.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:36 schreef AnneX het volgende:
Jee...en ik heb serieus gekeken naar flats in jullie stadje.
Nou ja, dan wordt het voorlopig zingen en eten, als het weer kan.
Ha, zo had ik vandaag een medisch mondmasker met haarnetje, uitgelopen mascara en OK-pakje en crocs. Ook heel charmantquote:Op dinsdag 29 september 2020 13:42 schreef Candaasje het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ha, zo had ik vandaag een medisch mondmasker met haarnetje, uitgelopen mascara en OK-pakje en crocs. Ook heel charmant
En dat je dan in patiëntcontact heel lief glimlacht om de afstand wat minder groot te maken en het allemaal al zo raar en spannend is... tot je je realiseert dat de ander dat helemaal niet zietquote:Op dinsdag 29 september 2020 16:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ha, zo had ik vandaag een medisch mondmasker met haarnetje, uitgelopen mascara en OK-pakje en crocs. Ook heel charmant
Thuis heb ik meloenencrocs, die rock ik best. Deze waren geelquote:Op dinsdag 29 september 2020 16:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Haarnetjes rock ik wel trouwens. (Van die stoffen dan weer niet, wel graag over mijn oren.) Crocs rockt niemand.
En die mascara klinkt ook wel als kers op de taart
quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dat je dan in patiëntcontact heel lief glimlacht om de afstand wat minder groot te maken en het allemaal al zo raar en spannend is... tot je je realiseert dat de ander dat helemaal niet ziet
Dat is inderdaad een lastig iets ja. Ik heb zelf (veel te) veel mimiek (lang leve de frons -en lachrimpels...quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
En dat je dan in patiëntcontact heel lief glimlacht om de afstand wat minder groot te maken en het allemaal al zo raar en spannend is... tot je je realiseert dat de ander dat helemaal niet ziet
Ik heb een hang-oog, ben al eens eerder gecoached in smizen maar dat was geen succesquote:Op dinsdag 29 september 2020 16:50 schreef Clubsoda het volgende:
[..]dan moet je net als Tyra Banks gewoon 'smizen'
![]()
Halloween!quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Smile with hour eyesquote:Op dinsdag 29 september 2020 16:54 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een lastig iets ja. Ik heb zelf (veel te) veel mimiek (lang leve de frons -en lachrimpels...) maar daardoor ben ik nog wel aardig te lezen geloof ik. Vandaag was ik ook met iemand in gesprek en toen kon ik ook wel een glimlach ontdekken, hoewel ik dat vooral zag toen hij zich wat wegdraaide en ik dus meer de zijkant van zijn gezicht zag. En het was geen onbekende, dus ik kon zijn reactie ook nog eens een beetje inschatten.
@:Clubsoda: wat is smizen?
quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:54 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb een hang-oog, ben al eens eerder gecoached in smizen maar dat was geen succes
Je hebt ook leuke stukkenquote:Op dinsdag 29 september 2020 16:36 schreef AnneX het volgende:
Jee...en ik heb serieus gekeken naar flats in jullie stadje.
Nou ja, dan wordt het voorlopig zingen en eten, als het weer kan.
Ik was in het hele stadtje de enigequote:Op dinsdag 29 september 2020 17:03 schreef Kreator het volgende:
Ik was de enige in de Appie XL met een mondkapje. Zo helpt het wel lekker allemaal.
Mijn broer en schoonzus zijn ook heel lief, en zij hebben heel veel leuke mensen in de buurt wonen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:38 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Oh verder woon je er prima. Er wonen ook wel aardige en leuke mensen hoor.
(Ik bedoel, ik, Tally, mijn ouders...ik vind ons wel te pruimen. En mijn onderbuurvrouw is ook een schatje.)
Maar ik zou jouw idyllische tuintje er niet snel voor inruilen.
Nouja, gezien jij een mogelijke superverspreider was (Griekenland dicht...en er was nog een plek waar je net geweest wasquote:Op dinsdag 29 september 2020 17:03 schreef Kreator het volgende:
Ik was de enige in de Appie XL met een mondkapje. Zo helpt het wel lekker allemaal.
Waar leven die dan van in een dichte auto?quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik had een indrukwekkende hoeveelheid spinnenwebben en nesten in mij auto. Dat gebeurt er blijkbaar als je je auto altijd onder bomen parkeert en je hem twee jaar niet stofzuigt.
Geen idee, ik ben geen spin. Ik heb ook geen levende gezien. De nesten zaten allemaal in de sponningen trouwens dus technisch gezien niet in de auto.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:08 schreef fietsie het volgende:
[..]
Waar leven die dan van in een dichte auto?
Is vast ook een markt voorquote:Op dinsdag 29 september 2020 16:40 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik heb vanochtend na sporten en vanmiddag ook nog ff buiten in de zon zitten lezen, heerlijk!quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:22 schreef AnneX het volgende:
In het zonnetje een uur in de tuin gewerkt.
Gewoon een natte rug en zweten😎
Wat kapster betreft: al weer van 2 kanten gehoord dat ik er oud uitzie met het lange haar. I know. Ik ben een jongere oudere.![]()
Ik heb vandaag ook al de hele dag hoofdpijn. Tevens twee aapjes gelikt en een vleermuis gebakken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 17:07 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nouja, gezien jij een mogelijke superverspreider was (Griekenland dicht...en er was nog een plek waar je net geweest was) zou het in theorie inderdaad al best helpen.
He wat leuk!quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:08 schreef derLudolf het volgende:
Tweede gesprek geweest bij bedrijf. Ook met de Zweedse eigenaar, via teams.
Ik mag volgende week laten zien wat ik kan
Via Teams?quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:08 schreef derLudolf het volgende:
quote:
Nee, op locatie. Ze heel veel kantoorruimte voor de hoeveelheid personeel.quote:
Jup, eigenlijk zou hij er eerst zelf zijn, dus ik had zoiets van "ik hoop dat ik over kom via de cam"quote:
Tof. Ik ging uit van machinewerk vandaar de PI netquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, op locatie. Ze heel veel kantoorruimte voor de hoeveelheid personeel.
Tekenaar.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Tof. Ik ging uit van machinewerk vandaar de PI net
Wat voor functie?
Jup. Dunne, ielige onderdelen heb ik niet heel mee. Zo ben ik zelf ook nietquote:
Succesquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nee, op locatie. Ze heel veel kantoorruimte voor de hoeveelheid personeel.
Gaaf! Een voorzichtige gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:08 schreef derLudolf het volgende:
Leuk!quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:08 schreef derLudolf het volgende:
Ik las mijn Moloquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gaaf! Een voorzichtige gefeliciteerd.
Ik type dit vanaf een iPhone. Ik ben aan het testen of ik mijn Moto hiervoor in wil ruilen. Valt niet tegen.
Ik moest ook 2x lezenquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:43 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik las mijn Molo![]()
Goed bezig Ludolf
Ik las dementeren morgenquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:44 schreef Lonaa het volgende:
Ik kreeg vorige week wat stukken kalfsvlees van de buurvrouw. Die had ze gekregen van haar werkgever maar ze eet het zelf niet. Het zijn grooooooote stukken, maar ik weet niet welk stuk precies.Er ligt nu wat uit (760 gram) voor morgen dus dat wordt detemineren morgen. Misschien heb ik hulp nodig
![]()
Lag dus niet aan mijquote:
Nou met het vorige gesprek (met Nederlander) was het zoquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk!
Voertaal Duits om het voor jou makkelijk te maken?
Nou echt he. Wel onverwacht fijnquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lag dus niet aan mij
Wat is het trouwens warm buiten. Ging een uurtje wandelen maar had echt te veel kleding aan.
Dat had ik vanmiddag ook. Gisteren met de zomerjas aan even wezen fietsen en ik kwam verkleumd thuis. Dus met wandelen een warmere jas aan. Je kon me uitwringen thuisquote:Op dinsdag 29 september 2020 18:49 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Lag dus niet aan mij
Wat is het trouwens warm buiten. Ging een uurtje wandelen maar had echt te veel kleding aan.
ik lees, klik dubbel op de spatiebalk dan komt er een punt plus spatiequote:Op dinsdag 29 september 2020 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iphonegebruikers, is er een mogelijkheid om mijn punt en komma in het hoofdscherm van het toetsenbord (bij de letters) te krijgen? En is midden in een woord gaan staan een optie?
Ja lastig he....quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat had ik vanmiddag ook. Gisteren met de zomerjas aan even wezen fietsen en ik kwam verkleumd thuis. Dus met wandelen een warmere jas aan. Je kon me uitwringen thuisBen er nog niet achter wat ik nu aan moet
Ja dit. 4x natgemiezerregent vandaag.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:59 schreef derLudolf het volgende:
Heerlijk weer? Ik kon de bovenkant van de hoogspanningsmasten niet eens zien toen ik er onderdoor reed.
Midden in een woord gaan staan doe je met de spatie. Als je die even in gedrukt houd kan je je cursor naar boven of beneden swipen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Iphonegebruikers, is er een mogelijkheid om mijn punt en komma in het hoofdscherm van het toetsenbord (bij de letters) te krijgen? En is midden in een woord gaan staan een optie?
Maar nog niet aan een pangolin gesabbeld?quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:05 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook al de hele dag hoofdpijn. Tevens twee aapjes gelikt en een vleermuis gebakken.
quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
ik lees, klik dubbel op de spatiebalk dan komt er een punt plus spatie
Ik ging dit testen met de Androidquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:03 schreef Tally het volgende:
[..]
Midden in een woord gaan staan doe je met de spatie. Als je die even in gedrukt houd kan je je cursor naar boven of beneden swipen.
Lona ging morgen pas dementeren, je bent te vroegquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
[..]
Ik ging dit testen met de Android![]()
Etenstijd geloof ik.
Auto's?quote:Op dinsdag 29 september 2020 16:48 schreef Clubsoda het volgende:
Qua haarnetjes vind ik het vooral tof dat er soms OK-assistenten zijn met auto's, dreadlocks en andere enorme kapsels die hun eigen mega-mutsen hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door sigme op 29-09-2020 19:21:04 ]ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Goeie! Ik neem 'm aan.quote:
Dat laatste. Engineer, constructeur, tekenaar, wordt eigenlijk veel door elkaar gebruikt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:12 schreef Candaasje het volgende:
Klinkt tof @:derLudolf!
En nee, ik zag jou ook niet als het type dat loopt te priegelen met lensjes en wavertjes (hoe de fuck schrijf je dat?)
Is er een aparte opleiding tot tekenaar, of kom je uit de werktuigbouwkunde o.i.d. ?
Ja ik wist niet of er nog meer opleidingen waren die zich daar op richten. Mijn vriend is ook werktuigbouwkundige (en natuurkundig ingenieur.) hij tekent ook heel erg veel.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat laatste. Engineer, constructeur, tekenaar, wordt eigenlijk veel door elkaar gebruikt.
Je kunt iets op papier doorrekenen, maar je kunt het ook in bijvoorbeeld Inventor zetten, zeggen waar iets vast zit en er een bepaalde kracht op zetten.
Ik ben ook nog kort tekenaar geweestquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:33 schreef derLudolf het volgende:
Er zijn wel meer mensen die tekenen. In de bouwkunde, elektro/installatie techniek wordt ook getekend maar dat is allemaal net iets anders.
We kregen net een ingesproken/automatisch bericht via de telefoon van de leverancier van hulpmiddelen.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:34 schreef Jagärtrut het volgende:
pff, zo'n hekel aan. Bank adverteert met dat je kan bellen op werkdagen tussen 8-22. Ik bel net. Momenteel zijn we gesloten. Je kunt ons bereiken op werkdagen tussen 8-22 uur.
Pff, gedoe.
Waddan?quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben ook nog kort tekenaar geweest
Wel andere setting
Ze omzeilen de vragen zo mooiquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
We kregen net een ingesproken/automatisch bericht via de telefoon van de leverancier van hulpmiddelen.
Morgen tussen x en y komen we. Mocht u nog vragen hebben kunt u bellen tussen 8 en 17.
Ja als dat bericht toch automatisch is, verstuur het dan om 16u zodat mensen eventueel nog kunnen bellen.
Hulpmiddelen en aangepaste ruimtes voor rolstoelgebruikers enzoquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:37 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Waddan?![]()
Oh en ik ben het ook eigenlijk van origine. Maar ook andere setting
Ik kan daar zo boos om worden, dan ben je een multinational zeg. Beetje professionaliteit lijkt me wel goed.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
We kregen net een ingesproken/automatisch bericht via de telefoon van de leverancier van hulpmiddelen.
Morgen tussen x en y komen we. Mocht u nog vragen hebben kunt u bellen tussen 8 en 17.
Ja als dat bericht toch automatisch is, verstuur het dan om 16u zodat mensen eventueel nog kunnen bellen.
Ah tof!quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Hulpmiddelen en aangepaste ruimtes voor rolstoelgebruikers enzo
Was niet mijn ding, maar wel hendig om te leren
En jij?
Weer andere context ja. Wel heel wat anders dan je nu leert zegquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah tof!
Ik ben eigenlijk van beroep...of nouja, ik heb een diploma, laten we het zo zeggen..., klassiek animator. (En een beetje illustrator, hoewel dan meer in functie van de film).
Dat heeft dus geen zier te maken met machines ontwerpen. Maar wel met tekenen
Ja, de opleiding was toen heel tof, maar het is altijd een 2e keus gebleven. En beroepsmatig moet ik er echt niet meer aan denken.quote:Op dinsdag 29 september 2020 19:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Weer andere context ja. Wel heel wat anders dan je nu leert zeg
De fysio deed advies over hulpmiddelen er bij. Ma krijgt een glijplank. Zoiets had ik ook bedankt, maar dan veel te moeilijkquote:Op dinsdag 29 september 2020 19:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Hulpmiddelen en aangepaste ruimtes voor rolstoelgebruikers enzo
Op 123 gaan staan en leestekens openen. Zoiets?quote:Op dinsdag 29 september 2020 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil ze juist zonder leestekens te openen. Op Android zitten de punt en de komma gewoon aan weerszijden van de spatiebalk.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
Op 123 gaan staan en leestekens openen. Zoiets?
Ja kan!quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:44 schreef Tele6 het volgende:
Kan je andere toetsenborden installeren op een IPhone? Dat kan in Android wel en dan kan je je toetsenbord precies hebben zoals je wilt. Ik heb bv zowel een Engels als een Duits als een Nederlands toetsenbord erop zitten - toetsen op dezelfde plek, maar autocorrect kent andere woorden. Maar als ik een AZERTY had gewild had dat ook gekund.
Ach, ik zal eraan gewend zijn geraakt.quote:Op dinsdag 29 september 2020 20:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik wil ze juist zonder leestekens te openen. Op Android zitten de punt en de komma gewoon aan weerszijden van de spatiebalk.
Morgen eens verder kijken.
tik-tik-tik....kaboem!quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:05 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Er is ergens buiten bij een buur iets aan het tikken..
WHYquote:
Ik overtref je graag met dezequote:
https://www.badgerbadgerbadger.com/quote:Op dinsdag 29 september 2020 22:23 schreef Molo het volgende:
Badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger badger
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op woensdag 30 september 2020 07:45 schreef Uhmmpie het volgende:
koffie koffietijijijijijijijijd!
Gaap.
En welke meals gaan er geprepped worden?quote:Op woensdag 30 september 2020 07:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb mealprepdag vandaag. Behalve wat werkklusjes is er niets anders te doen. Lekker overzichtelijk.
Weck: 4 soorten peulvruchten, een paar potten saus voor shakshuka, enchiladasaus, soep van geroosterde tomaat en courgette, Mexicaanse tomatensoepquote:Op woensdag 30 september 2020 07:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
En welke meals gaan er geprepped worden?
Jij maakt echt veel in! leuk!quote:Op woensdag 30 september 2020 08:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Weck: 4 soorten peulvruchten, een paar potten saus voor shakshuka, enchiladasaus, soep van geroosterde tomaat en courgette, Mexicaanse tomatensoep
Vriezer: bladerdeeg gevuld met gehakt, nasi en een curry ofzo van de kliekjes.
Dit weekend nog zuurkool maken. En waarschijnlijk binnenkort nog potten passata. Dan zit alle conservering er voor dit seizoen weer op.
Nicequote:Op woensdag 30 september 2020 08:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Weck: 4 soorten peulvruchten, een paar potten saus voor shakshuka, enchiladasaus, soep van geroosterde tomaat en courgette, Mexicaanse tomatensoep
Vriezer: bladerdeeg gevuld met gehakt, nasi en een curry ofzo van de kliekjes.
Dit weekend nog zuurkool maken. En waarschijnlijk binnenkort nog potten passata. Dan zit alle conservering er voor dit seizoen weer op.
Ik heb gewoon 20 kilo tomaat te verwerken gehadquote:Op woensdag 30 september 2020 08:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Jij maakt echt veel in! leuk!
Ik heb vooral augurken, piccalilly en courgette chutney staan nu![]()
Onze tuin is natuurlijk een stuk minder groot dus het meeste dat eruit komt ging meteen op.
Ik moet nog aan ronde 1 beginnen. Nu maar even doen voor mijn volgende overleg zometeen.quote:
Ik hoor dit veel. Het wordt toch echt een stuk minder serieus genomen dan in maart. Het is net alsof de meerderheid denkt 'oh, maar de kans dat ik er zelf aan overlijd is zo minimaal, dat risico kunnen we wel nemen'. En daar gaat het niet eens echt om. De kans dat je er zelf aan overlijdt neemt overigens wel toe als de ziekenhuizen helemaal overspoelt raken en je iets anders krijgt.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:20 schreef PdeHoog het volgende:
Toch naar kantoor morgenMaar ze zorgen voor een corona-veilige werkplek waar niemand in mijn nek staat te hijgen. We gaan het meemaken
Nou hij verzorgt de tuin vooral. ik eet de dingen opquote:Op woensdag 30 september 2020 08:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb gewoon 20 kilo tomaat te verwerken gehadNiet normaal meer. We eten vaak blokjes, passata, pastasaus, shakshuka, etc. Het komt dus wel op uiteindelijk.
Er hangt nog een kilo of 5 aan de planten.
Ik wil ook nog eens piccalilly makenAugurken eet ik nog van vorig jaar. Die plant ik in 2021 weer.
Ben je door je vriend aangestoken met het moestuinvirus?
Was net ook gewoon even druk als vorige week op de weg.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoor dit veel. Het wordt toch echt een stuk minder serieus genomen dan in maart. Het is net alsof de meerderheid denkt 'oh, maar de kans dat ik er zelf aan overlijd is zo minimaal, dat risico kunnen we wel nemen'. En daar gaat het niet eens echt om. De kans dat je er zelf aan overlijdt neemt overigens wel toe als de ziekenhuizen helemaal overspoelt raken en je iets anders krijgt.
Lucky, wat een leuke dag zo en het komt heel georganiseerd, verantwoord en culinair over
Als ik het echt niet prettig vind, ben ik weer weg. Maar niet aanwezig zijn is wel verrrekte onhandig want je bent compleet buitengesloten van de testen. Een Teams-sessie opzetten is ook niet echt een optie aangezien het over een flink stuk fabriek gebeurt en het een mega-herrie is daar.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hoor dit veel. Het wordt toch echt een stuk minder serieus genomen dan in maart. Het is net alsof de meerderheid denkt 'oh, maar de kans dat ik er zelf aan overlijd is zo minimaal, dat risico kunnen we wel nemen'. En daar gaat het niet eens echt om. De kans dat je er zelf aan overlijdt neemt overigens wel toe als de ziekenhuizen helemaal overspoelt raken en je iets anders krijgt.
Lucky, wat een leuke dag zo en het komt heel georganiseerd, verantwoord en culinair over
Ik herken dit ook wel, maar ben er wel vrij bipolair inquote:Op woensdag 30 september 2020 09:04 schreef Myraela het volgende:
Ik herken in mezelf trouwens het gevoel van 'ik ga niet wéér als de grootste braverik thuis zitten, terwijl anderen lekker doorgaan met hun leven'. En daar ben ik niet trots op, maar ik vind het wel lastig om weer een flinke stap terug te zetten.
Daarmee zeg ik overigens niet dat ik me niet aan de regels hou, maar zolang er binnen die regels ruimte is om uiteten te gaan of een dagje weg te gaan, wil ik dat eigenlijk wel gewoon doen.
Hier had ik het ook net over. Mensen luisteren een stuk minder dan in maart. Dit kan nog een leuke 2e golf worden.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja herkenbaar wel. Maar goed de meeste dingen qua drukte opzoeken deed ik al niet.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:04 schreef Myraela het volgende:
Ik herken in mezelf trouwens het gevoel van 'ik ga niet wéér als de grootste braverik thuis zitten, terwijl anderen lekker doorgaan met hun leven'. En daar ben ik niet trots op, maar ik vind het wel lastig om weer een flinke stap terug te zetten.
Daarmee zeg ik overigens niet dat ik me niet aan de regels hou, maar zolang er binnen die regels ruimte is om uiteten te gaan of een dagje weg te gaan, wil ik dat eigenlijk wel gewoon doen.
Ik vind thuis op zich wel gezellig met vriendje enzo.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik vind thuis werken ook verschrikkelijk, maar dat is omdat ik mijn werk verschrikkelijk vind en ik geen (wel leuke) collega's om me heen heb om me er met flauwe grappen van af te leiden
Dat heb ik ook. Waar de ruimte (letterlijk en figuurlijk) is blijf ik mijn dingen doen.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:04 schreef Myraela het volgende:
Acute crisisgevoel is voorbijquote:Op woensdag 30 september 2020 09:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hier had ik het ook net over. Mensen luisteren een stuk minder dan in maart. Dit kan nog een leuke 2e golf worden.
Zou wel fijn zijn he?quote:Op woensdag 30 september 2020 09:15 schreef fietsie het volgende:
Ik raak er hoe langer hoe meer van overtuigd dat we in Nederland een tijdelijke gehoorzaamheidswet nodig hebben.
Ja, het is natuurlijk ook goed dat dat eerste gevoel weg is.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Acute crisisgevoel is voorbij
Is een andere fase, als je dit langdurig vol moet houden allemaal zijn er andere mechanismen nodig in je jezelf.
En vanuit wellicht overheid om dit mogelijk te maken. En dan bedoel ik niet en totalitair systeem want dat werkt echt niet in Nederland, maar gericht op compensatie en flexibiliteit om anders om te gaan met wat langdurig niet meer kan.
Virusverspreiding gaat nu door, maar de samenleving gaat ook door
Ik vond het nieuwe idee van de burgermeester van Groningen een leuk idee.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Acute crisisgevoel is voorbij
Is een andere fase, als je dit langdurig vol moet houden allemaal zijn er andere mechanismen nodig in je jezelf.
En vanuit wellicht overheid om dit mogelijk te maken. En dan bedoel ik niet en totalitair systeem want dat werkt echt niet in Nederland, maar gericht op compensatie en flexibiliteit om anders om te gaan met wat langdurig niet meer kan.
Virusverspreiding gaat nu door, maar de samenleving gaat ook door
Inderdaad. Het interesseert me verder echt helemaal niets wat anderen doen bij het maken van keuzes voor mezelf. Ik wil graag gezond blijven en de mensen om me heen niet in gevaar brengen en met een beetje mazzel mijn werk blijven doen, en daarop baseer ik mijn keuzes.quote:Op woensdag 30 september 2020 08:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Positief belonen, zekersquote:Op woensdag 30 september 2020 09:29 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik vond het nieuwe idee van de burgermeester van Groningen een leuk idee.
Positief belonen!
Restaurants die de regels goed naleven mogen meer dan 30, of langer open enz.
Fijn dat het werk dat aanbiedt!quote:Op woensdag 30 september 2020 09:34 schreef Blues het volgende:
Moet me zo laten testen op het werk in de 'swabstraat'. Sinds gistermiddag niet lekker, steeds koud en hoesten beetje verstopte neus en vannacht nogal koorts. Eerst dus ziekgemeld en protocol erbij gepakt.
Bij de GGD hier in de regio kan ik niet eens een afspraak maken vandaag, als je belt hoor je een bandje dat je over een uur het weer kan proberen. Ik rij dus maar met mijn zieke lijf ff naar het werk en daar kan je dan in je auto blijven zitten, je melden bij de spoedeisende hulp en dan komen ze van het lab naar je toe. En als het goed is zelfde dag nog uitslag dus dat ritje doe ik dan maar ff.
Verstandig. Ik moet er inderdaad ook 50 km voor rijden, maar dan ben je er wel binnen 12 uur vanaf. Ik hoop dat je test negatief is!quote:Op woensdag 30 september 2020 09:34 schreef Blues het volgende:
Moet me zo laten testen op het werk in de 'swabstraat'. Sinds gistermiddag niet lekker, steeds koud en hoesten beetje verstopte neus en vannacht nogal koorts. Eerst dus ziekgemeld en protocol erbij gepakt.
Bij de GGD hier in de regio kan ik niet eens een afspraak maken vandaag, als je belt hoor je een bandje dat je over een uur het weer kan proberen. Ik rij dus maar met mijn zieke lijf ff naar het werk en daar kan je dan in je auto blijven zitten, je melden bij de spoedeisende hulp en dan komen ze van het lab naar je toe. En als het goed is zelfde dag nog uitslag dus dat ritje doe ik dan maar ff.
Ook jij moet weten dat niets zo definitieve is als tijdelijk.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:15 schreef fietsie het volgende:
Ik raak er hoe langer hoe meer van overtuigd dat we in Nederland een tijdelijke gehoorzaamheidswet nodig hebben.
Ja speciale voetbalwedstrijden aanbieden die wel beginnen, maar waarna het stadion niet meer open gaat om er uit te kunnenquote:Op woensdag 30 september 2020 09:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Positief belonen, zekers
Weet niet of ik het met je laatste regel eens ben, want zo werkt virusbestrijding niet echt. Kan zo onwijs van pech en toeval afhankelijk zijn. Niet de goeie aanpak denk ik
Wel met dingen organiseren voor mensen, gericht op doelgroepen, wat er wel kán, makkelijker maken etc.
Oh bahquote:Op woensdag 30 september 2020 09:34 schreef Blues het volgende:
Scheelt ook een hoop vandalismequote:Op woensdag 30 september 2020 09:40 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja speciale voetbalwedstrijden aanbieden die wel beginnen, maar waarna het stadion niet meer open gaat om er uit te kunnen
Top dat ze het aanbieden.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:34 schreef Blues het volgende:
Mijn werkgever geeft niet eens de mogelijkheid. We mogen gewoon niet komen. En dat gaat nog wel even duren.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:43 schreef minilot het volgende:
@:Lucky_Strike Wat ongeloofelijk gaaf zeg, zoveel opbrengst al dat je je vriezer vol kunt stouwen met zelfgemaakt spul.Heb je het idee dat het al significant scheelt in boodschappenuitgaven eigenlijk?
Wat thuiswerken betreft, de Koele Blauwe laat werknemers absoluut niet naar kantoor komen als ze zich daar niet prettig bij voelen, hoeveel maatregelen er ook gelden op het hoofdkantoor om alles met voldoende afstand te laten verlopen. Maar J. - die sinds afgelopen maart nog precies nul keer op kantoor is gaan werken - zou het ook gewoon resoluut weigeren als zijn werkgever om zijn fysieke aanwezigheid zou zeuren. Maar goed, het scheelt natuurlijk als je in een positie zit waarin je gerust je middelvinger bij wijze van spreken kunt opsteken als je baas zegt dat je naar kantoor moet komen.
Zou er nog iemand zijn die 'm wilde zien die 'm nog niet gezien heeft? Dat ding draait ook al een eeuwigheid.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:45 schreef PdeHoog het volgende:
https://www.ad.nl/show/he(...)-ligt-stil~a500758f/
En dit werkt ook niet echt mee voor de cultuursector
Eindelijk is het geluktquote:Op woensdag 30 september 2020 09:45 schreef PdeHoog het volgende:
Moest wel lachen om de commentaren op Twitter onder dat nieuwsberichtquote:Op woensdag 30 september 2020 09:45 schreef PdeHoog het volgende:
Duidelijk merkbaar ja.quote:
Na bijna tien jaar en een pandemie.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Eindelijk is het geluktsoldaat van oranje stopt (tijdelijk)
Er is ook een wetenschappelijk rapport dat onderzoek gedaan heeft in Duitsland naar de effectiviteit van monden neus bedekking in winkels. Resultaat, minimaal.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Waar de ruimte (letterlijk en figuurlijk) is blijf ik mijn dingen doen.
Dus wel etentje van morgen afgezegd met vijf mensen, maar overmorgen wel naar geile herten kijken met mijn ouders en nog 12 andere mensen. Op 1,5 meter in de buitenlucht. En bij klachten thuisblijven.
Verder thuiswerken voor mijn kantoorbaan (vandaag uitdaging, want er rennen vijf kleuterkittens rond) en bij mijn thuiszorgbaan mondkapje op.
Mondkapje in winkels doe ik niet, als het niet verplicht is. Niet omdat ik niet wil, maar omdat de effectiviteit van die zelfmaakdingen nooit bewezen is.
Klinkt als goed geregeld, al is ziek naar werk rijden natuurlijk niet fijn, als je lijf in bed wil blijven liggen.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:34 schreef Blues het volgende:
Ik ga daar wel van uit.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Verstandig. Ik moet er inderdaad ook 50 km voor rijden, maar dan ben je er wel binnen 12 uur vanaf. Ik hoop dat je test negatief is!
Dit is wel waar ja.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:39 schreef z80 het volgende:
[..]
Ook jij moet weten dat niets zo definitieve is als tijdelijk.
g wil/kan me uiteraard brengen maar zó ziek ben ik nou ook weer niet. Steenkoud rillerig en bleh. That's all. Normaal blijf je een paar dagen thuis om uit te zieken.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klinkt als goed geregeld, al is ziek naar werk rijden natuurlijk niet fijn, als je lijf in bed wil blijven liggen.
Beterschap en hopelijk een negatieve uitslag.
Mag wel in het rijtje van positieve effecten ja!quote:Op woensdag 30 september 2020 09:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zou me toch lekker laten rijden.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:49 schreef Blues het volgende:
g wil/kan me uiteraard brengen maar zó ziek ben ik nou ook weer niet. Steenkoud rillerig en bleh. That's all. Normaal blijf je een paar dagen thuis om uit te zieken.
Als het kan, zelf rijden. Of anders mondkapje op, als je knus bij elkaar in de auto zit.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:49 schreef Blues het volgende:
[..]
g wil/kan me uiteraard brengen maar zó ziek ben ik nou ook weer niet. Steenkoud rillerig en bleh. That's all. Normaal blijf je een paar dagen thuis om uit te zieken.
Met je partner??quote:Op woensdag 30 september 2020 09:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als het kan, zelf rijden. Of anders mondkapje op, als je knus bij elkaar in de auto zit.
Nee hoor. Gaat prima, lekker rustig aan radiootje aan en ik ben in 20 min op het werk.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:50 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik zou me toch lekker laten rijden.Je gaat elkaar toch wel aansteken.
Als 'ie naast je slaapt, besmet je elkaar toch wel denk ik.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:50 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als het kan, zelf rijden. Of anders mondkapje op, als je knus bij elkaar in de auto zit.
Heb je met haar samengewerkt en heeft ze je mogelijk aangestoken? Wel fijn om die wetenschap al in the pocket te hebben, scheelt hopelijk wat stress.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:48 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik ga daar wel van uit.
Directe collega is afgelopen vrijdag weer komen werken, zelfde klachten, test negatief.
Een slaapkamer is groter dan een auto.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:52 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Als 'ie naast je slaapt, besmet je elkaar toch wel denk ik.
Zij was nog een beetje snotterig en ja direct contact gehad, paar keer redelijk dichtbij elkaar staan werken/praten/overdracht. Tja... risico van het vak, je kán gewoon bij ons niet continue die afstand garanderen.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Heb je met haar samengewerkt en heeft ze je mogelijk aangestoken? Wel fijn om die wetenschap al in the pocket te hebben, scheelt hopelijk wat stress.
Had mijn vader ook: verkouden, getest, negatief. Wat we al dachten want hij was bij verkouden kleinkind geweest.
Daarom is het zo belangrijk om ook bij verkoudheden thuis te blijven, tenzij het écht niet anders kan
Is eigenlijk wel het advies om alleen te komen, en anders niet naast elkaar te zitten maar achter de bestuurder te gaan zitten. Maar als ik ziek ben komt m'n vriend toch nog wel in de buurt, dus waarom in de auto naar de teststraat dan ineens niet.quote:
Als één van de twee verkouden is zou ik dat wel doen ja. Omdat auto’s zo’n kleine ventilatieloze hokken zijn En blues vast medische mondkapjes heeft Baat misschien niet, maar schaadt ook niet.quote:
We've won... but...quote:Op woensdag 30 september 2020 09:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mja, historisch gezien steken vriend en ik elkaar toch wel aan, die auto kan er dan ook wel bij.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Een slaapkamer is groter dan een auto.
Al is de kans dat G al is aangestoken natuurlijk wel aanwezig.
Droegen jullie nu wel of geen mondkapjes op werk?quote:Op woensdag 30 september 2020 09:53 schreef Blues het volgende:
[..]
Zij was nog een beetje snotterig en ja direct contact gehad, paar keer redelijk dichtbij elkaar staan werken/praten/overdracht. Tja... risico van het vak, je kán gewoon bij ons niet continue die afstand garanderen.
Die hadden 15 jaar geleden al beloofd, uitgeroepen zelfs op tv uitgezonden dat het toen de aller aller aller aller laatste keer zou zijn dat ze geld uit de bevolking zouden zwendelen. Maar toch...quote:Op woensdag 30 september 2020 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat wordt er hier gehaat op de Soldaat
Een bed met slapen en andere bedbezigheden gaat doorgaans op kortere afstanden hoorquote:Op woensdag 30 september 2020 09:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Een slaapkamer is groter dan een auto.
Al is de kans dat G al is aangestoken natuurlijk wel aanwezig.
Niet per se op de musical zelf. Wel dat ze al 9 jaar roepen nu echt te gaan stoppenquote:Op woensdag 30 september 2020 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Nee niet in het secretariaat en ook niet achter de balie. (daar zit je in een redelijk kleine ruimte met zijn 2tjes) en secr. is een grote ruimte met 3x4 bureaus.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Droegen jullie nu wel of geen mondkapjes op werk?
En het blijft altijd lastig. Mondkapje op als je aan de snotter bent is ook haast onmogelijk. En dan moet je echt goede mondkap- en handhygiëne toepassen.
Ik haat niet, heb het ding nooit gezien.quote:Op woensdag 30 september 2020 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Werken jullie wel met schermen ertussen enzo, ook voor elkaar?quote:Op woensdag 30 september 2020 10:00 schreef Blues het volgende:
[..]
Nee niet in het secretariaat en ook niet achter de balie. (daar zit je in een redelijk kleine ruimte met zijn 2tjes) en secr. is een grote ruimte met 3x4 bureaus.
Wel in de zorg naar patiënten toe.
We opperden eergisteren wel dat we er goed aan zouden doen ook in dat secr. mondkapjes te dragen.
Dan zou dat dus de volle 8 uur zijn -je pauze mits je naar buiten gaat. (en dat doen er ook niet veel, er zijn er die in de wachtkamer gaan etenen in het restaurant (tafels en stoelen ver uit elkaar). Ik doe dat nooit, ga altijd naar buiten.
quote:Op woensdag 30 september 2020 09:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Die hadden 15 jaar geleden al beloofd, uitgeroepen zelfs op tv uitgezonden dat het toen de aller aller aller aller laatste keer zou zijn dat ze geld uit de bevolking zouden zwendelen. Maar toch...
quote:Op woensdag 30 september 2020 09:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niet per se op de musical zelf. Wel dat ze al 9 jaar roepen nu echt te gaan stoppen
Conclusie: COVID is een act of Godquote:Op woensdag 30 september 2020 10:01 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik haat niet, heb het ding nooit gezien.
Maar ze roepen volgens mij wel al een jaar of 8 dat ze gaan stoppen.
Mja, is misschien ook wel zoquote:Op woensdag 30 september 2020 09:57 schreef Blues het volgende:
Hij hoeft van mij niet te rijden omdat ik niet doodziek ben.
Maak er nou niet meer van dan er staat
En of ik hem wel/niet heb aangestoken met wat dan ook, dat is dan allang gedaan.
Oh damn, weel herinneringen aan Mexicaanse griep in Monster (Westland) en de gristelijke gemeenschap die daar de grieplijers verguisde want straf van God enzoquote:Op woensdag 30 september 2020 10:06 schreef Tally het volgende:
De musical is gaafmaar had allang moeten stoppen.
En act of god. Dat denken ze bij ons op school wel ja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |