Een van de redenen dat het in Duitsland relatief beter gaan dan in Nederland of België is omdat ze al vanaf het begin een lokale aanpak hadden. Nu zijn Nederland en België daar misschien te klein voor maar als je ziet dat het regionaal fout gaat hadden ze toch wel eerder regionaal moeten ingrijpen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:20 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik een vraag als 'waarom is er zo lang gewacht met regionaal ingrijpen dat het nu landelijk nodig is' een wat betere vinden, net een iets andere invalshoek dus. Want alleen de vraag 'had dit eerder gemoeten' vind ik dan wat plat en simpel, daar draaien ze heel makkelijk omheen in de politiek
Maar goed, dan ben ik misschien wat nitpicky
Oh Jezus. Hoe zit het nou echt met corona?quote:Op maandag 28 september 2020 20:27 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is ook weer cringe![]()
Met een complot theorie vlogger die Tisjeboy heet
Ja wat er gaat gebeuren dan is dat de winkeliersdie het willen handhaven maar dan loopt het een paar keer bijna uit de hand met boze mensen en dan laten ze het los waarschijnlijk.quote:Op maandag 28 september 2020 20:22 schreef Strani het volgende:
Dat winkeliers mensen mogen weigeren als ze geen mondkapje op hebben; Dat vind ik dus het probleem bij de winkeliers neerleggen. Die mensen zouden dat niet moeten hoeven te vragen. Je moet zoiets gewoon landelijk vastleggen voor de bescherming van het winkelpersoneel.
Waarschijnlijk wel inderdaad. En je kan ook niet van Tamara (19) van de Jamin verwachten dat ze eigenhandig iedereen de deur uitwerkt als men niet meewerkt.quote:Op maandag 28 september 2020 20:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja wat er gaat gebeuren dan is dat de winkeliersdie het willen handhaven maar dan loopt het een paar keer bijna uit de hand met boze mensen en dan laten ze het los waarschijnlijk.
Ja, dat zou ook fijn zijn! De huisartsen hebben meer ruimte om dit soort verklaringen uit te schrijven, nu mensen weer zorgmijdend zijn, dus vind ik dit wel een goede oplossing.quote:Op maandag 28 september 2020 20:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar die mensen zouden dan een verklaring moeten kunnen krijgen dat ze om wat voor reden dan ook geen mondkapje kunnen dragen, en die zouden dan ook niet geweigerd moeten worden. Zo werkt het hiet ook, dat moet kunnen.
De meeste bakkers, slagers, etc. kennen hun klanten wel goed genoeg om te zien wie echt een medische reden heeft en wie niet. Je bent nu wel echt een lul als je net gaat doen alsof je problemen hebt, om zo geen mondkapje op te hoeven. Helaas zitten die mensen er vast tussen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja en dan heeft plotseling iedereen dusdanige luchtwegproblemen dat ze geen mondkap op kunnen.
Waarom in dit topic?quote:Op maandag 28 september 2020 20:30 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Ja, dat zou ook fijn zijn! De huisartsen hebben meer ruimte om dit soort verklaringen uit te schrijven, nu mensen weer zorgmijdend zijn, dus vind ik dit wel een goede oplossing.
[..]
De meeste bakkers, slagers, etc. kennen hun klanten wel goed genoeg om te zien wie echt een medische reden heeft en wie niet. Je bent nu wel echt een lul als je net gaat doen alsof je problemen hebt, om zo geen mondkapje op te hoeven. Helaas zitten die mensen er vast tussen.
Dat onderste is meer een correctie. Buiten hebben mondkapjes amper effect, terwijl sommige gemeenten ze overal verplicht stellen, zelfs op verlaten bospaadjes. Dat soort lokaal beleid is nu alleen nog toegelaten op plekken waar 1.5 meter afstand houden regelmatig onmogelijk is.quote:Op maandag 28 september 2020 20:27 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Een van de redenen dat het in Duitsland relatief beter gaan dan in Nederland of België is omdat ze al vanaf het begin een lokale aanpak hadden. Nu zijn Nederland en België daar misschien te klein voor maar als je ziet dat het regionaal fout gaat hadden ze toch wel eerder regionaal moeten ingrijpen.
De mondkapjesplicht in België wordt dan weer versoepeld vanaf aankomende donderdag.
Ook dat inderdaad. Dan wordt het probleem bij het winkelpersoneel gelegd. Die gaan dan én sowieso niet over het beleid van de winkel, de regering legt de verantwoordelijkheid wel bij hen, en zij krijgen alles over zich heen als klanten moeilijk gaan doen.quote:Op maandag 28 september 2020 20:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel inderdaad. En je kan ook niet van Tamara (19) van de Jamin verwachten dat ze eigenhandig iedereen de deur uitwerkt als men niet meewerkt.
Tamara was zaterdag jarig. Heb je die Instagram-post met die opblaasletters 2 0 en die onnatuurlijke houding in dat strakke jurkje niet gezien?quote:Op maandag 28 september 2020 20:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel inderdaad. En je kan ook niet van Tamara (19) van de Jamin verwachten dat ze eigenhandig iedereen de deur uitwerkt als men niet meewerkt.
Omdat ik gequote werd kleppo.quote:Op maandag 28 september 2020 20:33 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Geen idee waarom je hier op me reageerde, maar welkom in ieder geval
Fuck was dat afgelopen zaterdag!? Ik had nog een subtiele 'Gefeliciteerd met alweer een jaar legaal zijn' willen posten in de reacties op Instagramquote:Op maandag 28 september 2020 20:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tamara was zaterdag jarig. Heb je die Instagram-post met die opblaasletters en die onnatuurlijke houding in dat strakke jurkje niet gezien?
Ja, maar dat was een post die je hier in dit topic gemaakt hebtquote:Op maandag 28 september 2020 20:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Omdat ik gequote werd kleppo.
Ah ik zie iemand die in de tussenweg kan bemiddelenquote:Op maandag 28 september 2020 20:32 schreef Strani het volgende:
Nou wil ik overigens niet zeggen dat men in Spanje alles beter doet dan in Nederland hoor, en de cijfers zijn daar ook vrij duidelijk in dat dat niet het geval is. Maar ik denk dat beide landen wel wat van elkaar zouden kunnen leren.
quote:Op maandag 28 september 2020 20:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja en dan heeft plotseling iedereen dusdanige luchtwegproblemen dat ze geen mondkap op kunnen.
Nee hoor.quote:Op maandag 28 september 2020 20:34 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Omdat ik gequote werd kleppo.
Bedankt. Het artikel wat ik net las had het in de kop al over een versoepeling.quote:Op maandag 28 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat onderste is meer een correctie. Buiten hebben mondkapjes amper effect, terwijl sommige gemeenten ze overal verplicht stellen, zelfs op verlaten bospaadjes. Dat soort lokaal beleid is nu alleen nog toegelaten op plekken waar 1.5 meter afstand houden regelmatig onmogelijk is.
Neuhquote:Op maandag 28 september 2020 20:32 schreef Strani het volgende:
Nou wil ik overigens niet zeggen dat men in Spanje alles beter doet dan in Nederland hoor
Afhankelijk van wat er precies in die glazen zat ligt de schuld misschien niet helemáál bij het feit dat het maandag is.quote:Op maandag 28 september 2020 20:38 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb vandaag ook al 2 keer mijn drinken omgegooid
Hoho, ze hebben wel twee keer achter elkaar gewonnen hèquote:Op maandag 28 september 2020 20:38 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Neuh
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |