abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 september 2020 @ 17:11:27 #101
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195308660
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:08 schreef Tjacka het volgende:
Ik zou graag bij de GGD werken, maar ik heb geen medische achtergrond. Dus werd niet aangenomen. :)
Gewoon een van deze pakken en dan teruggaan:

https://wallpaperaccess.com/surgeon-desktop
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_195308670
Toch nog maar eens een stuk over mondkapjes, nu de discussie wéér oplaait?

Zijn mondkapjes een goed idee of niet? Dit zijn we inmiddels wijzer

Samenvatting: Zinnig op plekken waar je noodgedwongen langdurig op elkaars lip zit, maar verwacht er in de openbare ruimte geen wonderen van, dat is ongeveer het beeld dat zich opdringt. (...) Als je wil dat mensen zich beter houden aan de coronaregels, kun je beter zorgen voor gescheiden looprichtingen of minder mensen (...).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 28 september 2020 @ 17:11:59 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195308675
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:09 schreef Kyran het volgende:
Het lijkt er bij de regering en een groot deel van de burgers ook gewoon niet in te gaan dat eerder ingrijpen vaak ook betekent dat je korter hoeft in te grijpen (en andersom laat ingrijpen vaak resulteert in langduriger ingrijpen).
Dit is juist bij het hele 'exponentiële groei'-idee niet waar.
pi_195308703
quote:
8s.gif Op maandag 28 september 2020 17:06 schreef Vallon het volgende:

[..]


[..]

Het lijkt mij dat de GGD vooral heel veel reserves moet inbouwen en dat niet zo moet zeggen.

Ik proef zelf hier een voorsorteerroute, die mij doet fronsen.
GGD moet niet spreken in kansen of afwegingen maar dat dan vooral ontkrachten of aan (willen) tonen.
Ik vind de ventilatie van meet af aan wel een eerste route voor een virus dat zich primair door de lucht verspreidt.
Zelfde als bij de conclusie die getrokken wordt bij diamond princess.

quote:
Uit de studie van Xu et al. (2020) bleek het ventilatiesysteem van het cruiseschip de Diamond Princess geen rol te spelen in de verspreiding. Lu et al. (2020) stellen dat mogelijk transmissie heeft plaatsgevonden door de airconditioning, maar door de opzet van de studie kunnen andere routes niet worden uitgesloten. Vooralsnog is daarom de conclusie dat de rol van deze installaties in de verspreiding van SARS-CoV-2 nog niet opgehelderd is, maar dat dit geen rol lijkt te hebben gespeeld in de epidemie en dat er geen reden is het huidige beleid aan te passen.
Tja...
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 september 2020 @ 17:14:05 #105
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195308722
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is juist bij het hele 'exponentiële groei'-idee niet waar.
Mja, na dit hele gebeuren maar even naar de lespakketten kijken volgens mij.
pi_195308731
Deze maatregelen zijn voor paar weken toch maar
blablablabla
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 17:15:51 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195308774
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Deze maatregelen zijn voor paar weken toch maar
Dat zal afhangen van hoe de zaken zich ontwikkelen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die overal opduikt 2022 maandag 28 september 2020 @ 17:16:06 #108
186611 Haags
pi_195308778
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Deze maatregelen zijn voor paar weken toch maar
Geloof je het zelf?
Zonder wrijving geen glans
pi_195308792
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Deze maatregelen zijn voor paar weken toch maar
Officieel voor 3 weken, maar ik gok voor 6 weken want over 3 weken liggen de ziekenhuizen waarschijnlijk behoorlijk vol.
pi_195308796
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
Toch nog maar eens een stuk over mondkapjes, nu de discussie wéér oplaait?

Zijn mondkapjes een goed idee of niet? Dit zijn we inmiddels wijzer

Samenvatting: Zinnig op plekken waar je noodgedwongen langdurig op elkaars lip zit, maar verwacht er in de openbare ruimte geen wonderen van, dat is ongeveer het beeld dat zich opdringt. (...) Als je wil dat mensen zich beter houden aan de coronaregels, kun je beter zorgen voor gescheiden looprichtingen of minder mensen (...).
Los van dat. Wat doet het met de beeldvorming en naleving van de regels in zijn algemeen.

Creëert het meer bewustwording en navolging of werkt het asverechts doordat zieke mensen alles doen met een mondkapje?

Ik vind een mondkapje in openbare ruimtes prima mits wel bebadrukt wordt dat afstand houden en klachten = testeb en thuis blijven net zo belangrijk blijft.
  maandag 28 september 2020 @ 17:16:48 #111
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195308799
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Deze maatregelen zijn voor paar weken toch maar
Echt niet.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_195308800
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:09 schreef Kyran het volgende:
Het lijkt er bij de regering en een groot deel van de burgers ook gewoon niet in te gaan dat eerder ingrijpen vaak ook betekent dat je korter hoeft in te grijpen (en andersom laat ingrijpen vaak resulteert in langduriger ingrijpen).
Dit is niet waar bedoel kijk naar Australië daar duurt of duurde de lock down ook andere halve maand. De eerste versoepeling in plaats van 1 uur mag je 2 uur naar buiten. Als je van een incubatie tijd uit gaat van 10 dagen. Dan kunnen mensen ook nog een tijd hun huisgenoten aansteken. Je wilt pas open gaan wanneer het virus zo goed als weg is want wat doen mensen als ze uit en lock down komen. Juist elkaar opzoeken omdat je dan je huisgenoten ook wel zat bent.
pi_195308812
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is juist bij het hele 'exponentiële groei'-idee niet waar.
Precies. Je vertraagt dan slechts tijdelijk wat toch al ging gebeuren. Het is niet even een paar weken alles dichtklappen en het redt zich daarna vanzelf automagisch.
I'll give you something to do
pi_195308827
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:16 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Officieel voor 3 weken, maar ik gok voor 6 weken want over 3 weken liggen de ziekenhuizen waarschijnlijk behoorlijk vol.
Wel erg voor de zorg. Zijn we gewoon weer te laat. Dit is echt februari/maart opnieuw qua reacties en handelen.
pi_195308830
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:16 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?
Waarom niet kan snel omhoog maar ook weer snel dalen toch.
Maandenlange maatregelen kosten klauwen met geld.
blablablabla
  maandag 28 september 2020 @ 17:18:09 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195308835
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Deze maatregelen zijn voor paar weken toch maar
In eerste instantie ja. Bereid je maar vast voor op een week of 6.
  User die overal opduikt 2022 maandag 28 september 2020 @ 17:18:41 #117
186611 Haags
pi_195308845
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom niet kan snel omhoog maar ook weer snel dalen toch.
Maandenlange maatregelen kosten klauwen met geld.
Dit gaat gewoon de rest van 2020 voortduren
Zonder wrijving geen glans
  maandag 28 september 2020 @ 17:18:44 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195308847
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind dit zo'n irritante maatregel. Snap op zich wel dat ze daarmee hopen mensen op 1.5m te houden, maar zonder winkelwagen kan ik 3x zo snel door de winkel en raak ik echt alleen maar de producten aan die ik in mijn tas gooi. Ik scan de producten met mijn telefoon en reken af zonder ook maar één extra ding aan te raken.

... maar goed, ik snap de bedoeling verder wel en als dit mijn grootste frustratie is dan heb ik het goed :P
Schijnmaatregelen wmb maar goed als het in gevoel helpt, wens ik het OMT suc6.

Schoonmaken karretjes doe ik zelf sws niet aan, mag van mij wel. Eventueel bij thuiskomen, handenwassen vindt ik goed genoeg. Met/zonder Corona gaan wij thuis sws niet zomaar likken aan boodschappen en worden blikken sws afgespoeld waar zij worden geopend en (blik)openers regelmatig ontsmet etc.
Ooit een blauwe maandag in een restaurant gewerkt waar dit soort - kruisbesmetting - er in werden gehamerd. Was totaal niet mijn ding maar er is wel iets blijven hangen van het geziek/gezeik.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195308851
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Werk zelf part-time en heb serieus overwogen om de GGD te helpen, maar de eisen die ze stellen aan werkzaamheden die zelfs door een gemiddelde VMBO-er gedaan kan worden is echt belachelijk. En maar zeuren dat ze tekorten hebben _O-

Je krijgt ook nog eens maar een tientje en een kauwgombal per uur betaald.
Precies. Werk slaat helemaal nergens op en is 15 euro per uur. Heb jaren bij een kcc gewerkt maar vertellen dat mensen corona hebben is inderdaad veel moeilijker ofzo.
Gino ♥
pi_195308858
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wel erg voor de zorg. Zijn we gewoon weer te laat. Dit is echt februari/maart opnieuw qua reacties en handelen.
Misschien valt het wel mee met de zorg, je schetst een extreem negatief beeld nu. De groep die nu besmet raakt is over het algemeen jonger dan in maart.
blablablabla
pi_195308864
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zelfde als bij de conclusie die getrokken wordt bij diamond princess.
[..]

Tja...
Ik ben uiteraard ook geen wetenschapper, maar het is bijzonder om te zien dat de bewijslast voor enkele maatregelen minder streng is dan voor andere maatregelen. Het mantra 'beter safe than sorry' gaat blijkbaar niet op bij ventileren van binnenruimten.

Verder zijn ze nu in de VS en Duitsland wel maatregelen aan het nemen op gebied van ventilatie.
pi_195308885
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:18 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Dit gaat gewoon de rest van 2020 voortduren
Nah geloof eerder wat die Harvard professor zei over kortdurende lockdowns om de zorg te ontlasten en in zomer en voorjaar periodes met minder lockdowns tot er een vaccin is.
blablablabla
  maandag 28 september 2020 @ 17:20:58 #123
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195308888
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wel erg voor de zorg. Zijn we gewoon weer te laat. Dit is echt februari/maart opnieuw qua reacties en handelen.
zo makkelijk is dat niet vergelijkbaar
pi_195308898
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:18 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Precies. Werk slaat helemaal nergens op en is 15 euro per uur. Heb jaren bij een kcc gewerkt maar vertellen dat mensen corona hebben is inderdaad veel moeilijker ofzo.
Ik vibd dit een goede bijbaan voor studenten. Wat meer bewustwording bij de groep die het hardst over de schreef gaat en inkomen.
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 17:21:51 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195308908
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:19 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik ben uiteraard ook geen wetenschapper, maar het is bijzonder om te zien dat de bewijslast voor enkele maatregelen minder streng is dan voor andere maatregelen. Het mantra 'beter safe than sorry' gaat blijkbaar niet op bij ventileren van binnenruimten.

Verder zijn ze nu in de VS en Duitsland wel maatregelen aan het nemen op gebied van ventilatie.
Maatregelen in de VS? Weet je dat zeker?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195308931
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vibd dit een goede bijbaan voor studenten. Wat meer bewustwording bij de groep die het hardst over de schreef gaat en inkomen.
Prima bijbaan ja. Alleen zijn er niet duizenden geneeskunde studenten in Nederland en die zijn bezig met hun studie.
Gino ♥
  maandag 28 september 2020 @ 17:23:40 #127
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_195308947
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:21 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik vibd dit een goede bijbaan voor studenten. Wat meer bewustwording bij de groep die het hardst over de schreef gaat en inkomen.
Helaas niet te combineren met een studie, of hebben ze inmiddels de eis van bijna fulltime (6 van de 7 dagen) beschikbaarheid de hele week losgelaten?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_195308953
quote:
14s.gif Op maandag 28 september 2020 17:23 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Helaas niet te combineren met een studie, of hebben ze inmiddels de eis van bijna fulltime beschikbaarheid de hele week losgelaten?
Nee.
Gino ♥
pi_195308963
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Deze maatregelen zijn voor paar weken toch maar
Hehe het begint altijd met een paar weken. Die corona cases gaan standaard stijgen in de herfst. Dan komt er de verlenging op de uitbreiding op de verlenging en zit je zo in 2021.
  maandag 28 september 2020 @ 17:26:54 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195309004
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:05 schreef Kyran het volgende:
Maar fijn dat ze thuiswerken weer meer gaan promoten. Dat is echt een prima maatregel met relatief weinig nadelen.
Eensch hoor.
//-//
Weet iemand of is ergens bekend of inzichtelijk; hoeveel dit als effect heeft of gaat bijdragen ?

Ik mag toch glad aannemen dat iedereen die thuis kan werken dat min of meer al zal doen. Of het moet zijn om (dat het gesellig kan) te socializen. Oook hier ben ik dan benieuwd welk aandeel daarvan te wijten is aan/voor besmetting ?
Ik kan mij maar moeilijk voorstellen dat er werkgevers (net mensen) zijn die hun personeel dwingen om op kantoor te komen dat net zo goed thuis kan worden uitgevoerd. Thuiswerken is sws goedkoper voor een werkgever.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195309008
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:17 schreef galantis het volgende:

[..]

Precies. Je vertraagt dan slechts tijdelijk wat toch al ging gebeuren. Het is niet even een paar weken alles dichtklappen en het redt zich daarna vanzelf automagisch.
Het idee is dat je de besmettingen door even strenge maatregelen in te voeren reduceert tot behapbare proporties, d.w.z. laag genoeg om te kunnen varen op testen, bron- en contactonderzoek en gerichte maatregelen. Doel: tijd rekken tot de (preventieve) behandelingen goed genoeg zijn. Modellen spiegelen voor dat we daarmee maar korte periodes allemaal zullen lijden onder erg strenge maatregelen, dat er minder doden en zieken zullen zijn en dat de financiële klap minder groot zal zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 28 september 2020 @ 17:28:08 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195309027
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:06 schreef Elan het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ag-binnen-40-minuten

40 minuten testuitslag in plaats van 4 dagen of meer, wij moeten dit ook! :(
Kost was en dan heb je ook wat. De business is echt een goudmijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 28 september 2020 @ 17:28:28 #133
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195309036
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het idee is dat je de besmettingen door even strenge maatregelen in te voeren reduceert tot behapbare proporties, d.w.z. laag genoeg om te kunnen varen op testen, bron- en contactonderzoek en gerichte maatregelen. Doel: tijd rekken tot de (preventieve) behandelingen goed genoeg zijn. Modellen spiegelen voor dat we daarmee maar korte periodes allemaal zullen lijden onder erg strenge maatregelen, dat er minder doden en zieken zullen zijn en dat de financiële klap minder groot zal zijn.
Moet wel eerst ons BCO op orde zijn en daar rammelt het aan alle kanten.
pi_195309047
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Moet wel eerst ons BCO op orde zijn en daar rammelt het aan alle kanten.
Dat heeft natuurlijk alles met capaciteit te maken. Des te belangrijker om het aantal besmettingen tot behapbare proporties te reduceren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195309083
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat heeft natuurlijk alles met capaciteit te maken. Des te belangrijker om het aantal besmettingen tot behapbare proporties te reduceren.
Het is natuurlijk niet het 1 of het ander. Het is het totaalplaatje en dat bleek zelfs in de zomer, toen de besmettingen nog behapbaar waren, een onhaalbare kaart. Ik zie niet in waarom dit nu de komende periode wél goed zou gaan.
pi_195309103
quote:
De burgemeesters van het Veiligheidsberaad lijken voor een mondkapjesplicht te zijn. Voorafgaand aan hun vergadering in het provinciehuis in Utrecht lieten meerdere bestuurders weten dat mondkapjes kunnen helpen het snel oplopende aantal coronabesmettingen te stoppen. ,,Mijn voorstel is om dit zoveel mogelijk generiek te doen. Dat is helder voor de handhaving en communicatie. Het is verwarrend als zo'n plicht in de ene regio wel en de andere niet van kracht is", aldus John Jorritsma van Eindhoven.

Pieter Broertjes van Hilversum vindt dat wij 'toe zijn aan mondkapjes in de openbare ruimte, winkels en supermarkten'. ,,Baat het niet, dan schaadt het niet. Het geeft vorm aan de urgentie."

Het aantal besmettingen loopt flink op en mensen moeten zich volgens burgemeesters bewust worden dat zij zich aan de maatregelen houden. Mondkapjes kunnen hierbij helpen. ,,Ons gedrag moet veranderen, dat is wel duidelijk", beklemtoont burgemeester Jack Mikkers van Den Bosch. ,,Er moet een offer worden gebracht om corona tegen te gaan", stelt Annemarie Penn-te Strake van Maastricht.
https://www.ad.nl/dossier(...)in-weekend~a8acc77d/
Ook dat nog o|O
blablablabla
  maandag 28 september 2020 @ 17:33:36 #137
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195309128
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:32 schreef Elan het volgende:

[..]

Ook dat nog o|O
'Openbare ruimte' wat valt daar allemaal onder?

Verder weer heel veel salon gelul van die burgemeesters, uiteraard moeten we het weer 'samen doen' en 'samen offers brengen' bla bla bla. En het gaat kennelijk om bewustwording en niet of die dingen uberhaupt nut hebben :') Maar goed zo kennen we ze weer
pi_195309141
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 17:31 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet het 1 of het ander. Het is het totaalplaatje en dat bleek zelfs in de zomer, toen de besmettingen nog behapbaar waren, een onhaalbare kaart. Ik zie niet in waarom dit nu de komende periode wél goed zou gaan.
De capaciteit was niet genoeg opgevoerd, dat is inmiddels toch wel duidelijk? Het verschil tussen toen en nu is dat iedereen dat wel inziet. Verder durf ik niet te garanderen dat die fout niet nog eens wordt gemaakt...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_195309142
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maatregelen in de VS? Weet je dat zeker?
Jep.
pi_195309157
In De Lijst stond dat het RIVM volgende week nog eens ging kijken naar de resultaten van de proef in Amsterdam. Ik heb het gevoel dat het mondkapje een scholen-geval wordt, het RIVM mag het wel niet nodig vinden maar om andere redenen wordt het alsnog wel ingevoerd.
pi_195309164
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

'Openbare ruimte' wat valt daar allemaal onder?

Verder weer heel veel salon gelul van die burgemeesters, uiteraard moeten we het weer 'samen doen' en 'samen offers brengen' bla bla bla
Ligt er aan sec vallen winkels niet onder openbare ruimte maar daar lijkt in elk geval die gozer van Hilversum wel op aan te willen sturen.
blablablabla
pi_195309165
Pfff :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Games maandag 28 september 2020 @ 17:36:33 #143
181272 crew  Noppie2000
pi_195309183
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Pfff :r
?
  maandag 28 september 2020 @ 17:37:06 #144
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195309197
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:35 schreef Elan het volgende:

[..]

Ligt er aan sec vallen winkels niet onder openbare ruimte maar daar lijkt in elk geval die gozer van Hilversum wel op aan te willen sturen.
Ach in de supermarkt zet ik er wel eentje op. Maar toch niet in een parkeergarage of zo :')
pi_195309206
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:34 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De capaciteit was niet genoeg opgevoerd, dat is inmiddels toch wel duidelijk? Het verschil tussen toen en nu is dat iedereen dat wel inziet. Verder durf ik niet te garanderen dat die fout niet nog eens wordt gemaakt...
Nou ja, buiten capaciteit ook gewoon de hoeveelheid aan contacten die men had/heeft en de bereidheid van het waarheidsgetrouw meewerken aan BCO. Dat gaat verder dan alleen capaciteit. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat we straks in het kader van BCO weer in een lockdown gaan waarbij de horeca en allerhande zaken gesloten gaan worden omdat anders het BCO in duigen valt.
  maandag 28 september 2020 @ 17:39:19 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195309217
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Pfff :r
Eenmaal ingevoerd komen we er ook niet meer vanaf , ben ik bang...
pi_195309219
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het idee is dat je de besmettingen door even strenge maatregelen in te voeren reduceert tot behapbare proporties, d.w.z. laag genoeg om te kunnen varen op testen, bron- en contactonderzoek en gerichte maatregelen. Doel: tijd rekken tot de (preventieve) behandelingen goed genoeg zijn. Modellen spiegelen voor dat we daarmee maar korte periodes allemaal zullen lijden onder erg strenge maatregelen, dat er minder doden en zieken zullen zijn en dat de financiële klap minder groot zal zijn.
Dat zou impliceren dat de huidige toename grotendeels te wijten is aan falend BCO en testbeleid. Ik betwijfel sterk of dat zo is.
I'll give you something to do
pi_195309222
Wat ik heel ergerniswekkend vind, is dat een tijdje geleden het argument was dat niet zwaar getroffen regio's niet moeten lijden onder strenge maatregelen die worden ingevoerd in zwaar getroffen regio's. En nu is het argument ineens dat het verwarrend werkt als je overal verschillende regels hebt. Ja, duh. Dit kunnen die bestuurders toch zelf ook wel bedenken?

En het is helemaal niet slim van Halsema geweest om zo halfhartig een mondkapjesexperiment in te voeren én al gauw weer af te blazen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  User die overal opduikt 2022 maandag 28 september 2020 @ 17:40:08 #149
186611 Haags
pi_195309227
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Eenmaal ingevoerd komen we er ook niet meer vanaf , ben ik bang...
Jawel, zodra het weer beter gaat worden mensen het vanzelf zat.
Zonder wrijving geen glans
pi_195309239
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:39 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat zou impliceren dat de huidige toename grotendeels te wijten is aan falend BCO en testbeleid. Ik betwijfel sterk of dat zo is.
Nou, niet helemaal. Snel testen en opsporen helpt om de besmettingen te beteugelen. Maar mensen moeten zich natuurlijk ook houden aan de maatregelen die daarop volgen. En als mensen erg veel contacten hebben wordt het BCO bemoeilijkt. Draagvlak en gedrag zijn dus belangrijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')