Gewoon een van deze pakken en dan teruggaan:quote:Op maandag 28 september 2020 17:08 schreef Tjacka het volgende:
Ik zou graag bij de GGD werken, maar ik heb geen medische achtergrond. Dus werd niet aangenomen.
Dit is juist bij het hele 'exponentiële groei'-idee niet waar.quote:Op maandag 28 september 2020 17:09 schreef Kyran het volgende:
Het lijkt er bij de regering en een groot deel van de burgers ook gewoon niet in te gaan dat eerder ingrijpen vaak ook betekent dat je korter hoeft in te grijpen (en andersom laat ingrijpen vaak resulteert in langduriger ingrijpen).
Zelfde als bij de conclusie die getrokken wordt bij diamond princess.quote:Op maandag 28 september 2020 17:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt mij dat de GGD vooral heel veel reserves moet inbouwen en dat niet zo moet zeggen.
Ik proef zelf hier een voorsorteerroute, die mij doet fronsen.
GGD moet niet spreken in kansen of afwegingen maar dat dan vooral ontkrachten of aan (willen) tonen.
Ik vind de ventilatie van meet af aan wel een eerste route voor een virus dat zich primair door de lucht verspreidt.
Tja...quote:Uit de studie van Xu et al. (2020) bleek het ventilatiesysteem van het cruiseschip de Diamond Princess geen rol te spelen in de verspreiding. Lu et al. (2020) stellen dat mogelijk transmissie heeft plaatsgevonden door de airconditioning, maar door de opzet van de studie kunnen andere routes niet worden uitgesloten. Vooralsnog is daarom de conclusie dat de rol van deze installaties in de verspreiding van SARS-CoV-2 nog niet opgehelderd is, maar dat dit geen rol lijkt te hebben gespeeld in de epidemie en dat er geen reden is het huidige beleid aan te passen.
Mja, na dit hele gebeuren maar even naar de lespakketten kijken volgens mij.quote:Op maandag 28 september 2020 17:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is juist bij het hele 'exponentiële groei'-idee niet waar.
Dat zal afhangen van hoe de zaken zich ontwikkelen.quote:Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Deze maatregelen zijn voor paar weken toch maar
Geloof je het zelf?quote:Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Officieel voor 3 weken, maar ik gok voor 6 weken want over 3 weken liggen de ziekenhuizen waarschijnlijk behoorlijk vol.quote:Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Los van dat. Wat doet het met de beeldvorming en naleving van de regels in zijn algemeen.quote:Op maandag 28 september 2020 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
Toch nog maar eens een stuk over mondkapjes, nu de discussie wéér oplaait?
Zijn mondkapjes een goed idee of niet? Dit zijn we inmiddels wijzer
Samenvatting: Zinnig op plekken waar je noodgedwongen langdurig op elkaars lip zit, maar verwacht er in de openbare ruimte geen wonderen van, dat is ongeveer het beeld dat zich opdringt. (...) Als je wil dat mensen zich beter houden aan de coronaregels, kun je beter zorgen voor gescheiden looprichtingen of minder mensen (...).
Echt niet.quote:Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Dit is niet waar bedoel kijk naar Australië daar duurt of duurde de lock down ook andere halve maand. De eerste versoepeling in plaats van 1 uur mag je 2 uur naar buiten. Als je van een incubatie tijd uit gaat van 10 dagen. Dan kunnen mensen ook nog een tijd hun huisgenoten aansteken. Je wilt pas open gaan wanneer het virus zo goed als weg is want wat doen mensen als ze uit en lock down komen. Juist elkaar opzoeken omdat je dan je huisgenoten ook wel zat bent.quote:Op maandag 28 september 2020 17:09 schreef Kyran het volgende:
Het lijkt er bij de regering en een groot deel van de burgers ook gewoon niet in te gaan dat eerder ingrijpen vaak ook betekent dat je korter hoeft in te grijpen (en andersom laat ingrijpen vaak resulteert in langduriger ingrijpen).
Precies. Je vertraagt dan slechts tijdelijk wat toch al ging gebeuren. Het is niet even een paar weken alles dichtklappen en het redt zich daarna vanzelf automagisch.quote:Op maandag 28 september 2020 17:11 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is juist bij het hele 'exponentiële groei'-idee niet waar.
Wel erg voor de zorg. Zijn we gewoon weer te laat. Dit is echt februari/maart opnieuw qua reacties en handelen.quote:Op maandag 28 september 2020 17:16 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Officieel voor 3 weken, maar ik gok voor 6 weken want over 3 weken liggen de ziekenhuizen waarschijnlijk behoorlijk vol.
Waarom niet kan snel omhoog maar ook weer snel dalen toch.quote:
In eerste instantie ja. Bereid je maar vast voor op een week of 6.quote:Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Dit gaat gewoon de rest van 2020 voortdurenquote:Op maandag 28 september 2020 17:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom niet kan snel omhoog maar ook weer snel dalen toch.
Maandenlange maatregelen kosten klauwen met geld.
Schijnmaatregelen wmb maar goed als het in gevoel helpt, wens ik het OMT suc6.quote:Op maandag 28 september 2020 17:00 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n irritante maatregel. Snap op zich wel dat ze daarmee hopen mensen op 1.5m te houden, maar zonder winkelwagen kan ik 3x zo snel door de winkel en raak ik echt alleen maar de producten aan die ik in mijn tas gooi. Ik scan de producten met mijn telefoon en reken af zonder ook maar één extra ding aan te raken.
... maar goed, ik snap de bedoeling verder wel en als dit mijn grootste frustratie is dan heb ik het goed
Precies. Werk slaat helemaal nergens op en is 15 euro per uur. Heb jaren bij een kcc gewerkt maar vertellen dat mensen corona hebben is inderdaad veel moeilijker ofzo.quote:Op maandag 28 september 2020 17:10 schreef Kyran het volgende:
[..]
Werk zelf part-time en heb serieus overwogen om de GGD te helpen, maar de eisen die ze stellen aan werkzaamheden die zelfs door een gemiddelde VMBO-er gedaan kan worden is echt belachelijk. En maar zeuren dat ze tekorten hebben
Je krijgt ook nog eens maar een tientje en een kauwgombal per uur betaald.
Misschien valt het wel mee met de zorg, je schetst een extreem negatief beeld nu. De groep die nu besmet raakt is over het algemeen jonger dan in maart.quote:Op maandag 28 september 2020 17:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel erg voor de zorg. Zijn we gewoon weer te laat. Dit is echt februari/maart opnieuw qua reacties en handelen.
Ik ben uiteraard ook geen wetenschapper, maar het is bijzonder om te zien dat de bewijslast voor enkele maatregelen minder streng is dan voor andere maatregelen. Het mantra 'beter safe than sorry' gaat blijkbaar niet op bij ventileren van binnenruimten.quote:Op maandag 28 september 2020 17:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Zelfde als bij de conclusie die getrokken wordt bij diamond princess.
[..]
Tja...
Nah geloof eerder wat die Harvard professor zei over kortdurende lockdowns om de zorg te ontlasten en in zomer en voorjaar periodes met minder lockdowns tot er een vaccin is.quote:Op maandag 28 september 2020 17:18 schreef Justin_Case het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon de rest van 2020 voortduren
zo makkelijk is dat niet vergelijkbaarquote:Op maandag 28 september 2020 17:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wel erg voor de zorg. Zijn we gewoon weer te laat. Dit is echt februari/maart opnieuw qua reacties en handelen.
Ik vibd dit een goede bijbaan voor studenten. Wat meer bewustwording bij de groep die het hardst over de schreef gaat en inkomen.quote:Op maandag 28 september 2020 17:18 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Precies. Werk slaat helemaal nergens op en is 15 euro per uur. Heb jaren bij een kcc gewerkt maar vertellen dat mensen corona hebben is inderdaad veel moeilijker ofzo.
Maatregelen in de VS? Weet je dat zeker?quote:Op maandag 28 september 2020 17:19 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Ik ben uiteraard ook geen wetenschapper, maar het is bijzonder om te zien dat de bewijslast voor enkele maatregelen minder streng is dan voor andere maatregelen. Het mantra 'beter safe than sorry' gaat blijkbaar niet op bij ventileren van binnenruimten.
Verder zijn ze nu in de VS en Duitsland wel maatregelen aan het nemen op gebied van ventilatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |