abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 september 2020 @ 17:11:27 #101
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195308660
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:08 schreef Tjacka het volgende:
Ik zou graag bij de GGD werken, maar ik heb geen medische achtergrond. Dus werd niet aangenomen. :)
Gewoon een van deze pakken en dan teruggaan:

https://wallpaperaccess.com/surgeon-desktop
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_195308670
Toch nog maar eens een stuk over mondkapjes, nu de discussie wéér oplaait?

Zijn mondkapjes een goed idee of niet? Dit zijn we inmiddels wijzer

Samenvatting: Zinnig op plekken waar je noodgedwongen langdurig op elkaars lip zit, maar verwacht er in de openbare ruimte geen wonderen van, dat is ongeveer het beeld dat zich opdringt. (...) Als je wil dat mensen zich beter houden aan de coronaregels, kun je beter zorgen voor gescheiden looprichtingen of minder mensen (...).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 28 september 2020 @ 17:11:59 #103
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_195308675
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:09 schreef Kyran het volgende:
Het lijkt er bij de regering en een groot deel van de burgers ook gewoon niet in te gaan dat eerder ingrijpen vaak ook betekent dat je korter hoeft in te grijpen (en andersom laat ingrijpen vaak resulteert in langduriger ingrijpen).
Dit is juist bij het hele 'exponentiële groei'-idee niet waar.
Antifa
pi_195308703
quote:
8s.gif Op maandag 28 september 2020 17:06 schreef Vallon het volgende:

[..]

[..]

Het lijkt mij dat de GGD vooral heel veel reserves moet inbouwen en dat niet zo moet zeggen.

Ik proef zelf hier een voorsorteerroute, die mij doet fronsen.
GGD moet niet spreken in kansen of afwegingen maar dat dan vooral ontkrachten of aan (willen) tonen.
Ik vind de ventilatie van meet af aan wel een eerste route voor een virus dat zich primair door de lucht verspreidt.
Zelfde als bij de conclusie die getrokken wordt bij diamond princess.

quote:
Uit de studie van Xu et al. (2020) bleek het ventilatiesysteem van het cruiseschip de Diamond Princess geen rol te spelen in de verspreiding. Lu et al. (2020) stellen dat mogelijk transmissie heeft plaatsgevonden door de airconditioning, maar door de opzet van de studie kunnen andere routes niet worden uitgesloten. Vooralsnog is daarom de conclusie dat de rol van deze installaties in de verspreiding van SARS-CoV-2 nog niet opgehelderd is, maar dat dit geen rol lijkt te hebben gespeeld in de epidemie en dat er geen reden is het huidige beleid aan te passen.
Tja...
  Moderator / Redactie Sport maandag 28 september 2020 @ 17:14:05 #105
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_195308722
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Mja, na dit hele gebeuren maar even naar de lespakketten kijken volgens mij.
pi_195308731
Deze maatregelen zijn voor paar weken toch maar
blablablabla
pi_195308774
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:14 schreef Elan het volgende:
Dat zal afhangen van hoe de zaken zich ontwikkelen.
pi_195308778
quote:
Geloof je het zelf?
Zonder wrijving geen glans
pi_195308792
quote:
Officieel voor 3 weken, maar ik gok voor 6 weken want over 3 weken liggen de ziekenhuizen waarschijnlijk behoorlijk vol.
pi_195308796
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:11 schreef Claudia_x het volgende:
Toch nog maar eens een stuk over mondkapjes, nu de discussie wéér oplaait?

Zijn mondkapjes een goed idee of niet? Dit zijn we inmiddels wijzer

Samenvatting: Zinnig op plekken waar je noodgedwongen langdurig op elkaars lip zit, maar verwacht er in de openbare ruimte geen wonderen van, dat is ongeveer het beeld dat zich opdringt. (...) Als je wil dat mensen zich beter houden aan de coronaregels, kun je beter zorgen voor gescheiden looprichtingen of minder mensen (...).
Los van dat. Wat doet het met de beeldvorming en naleving van de regels in zijn algemeen.

Creëert het meer bewustwording en navolging of werkt het asverechts doordat zieke mensen alles doen met een mondkapje?

Ik vind een mondkapje in openbare ruimtes prima mits wel bebadrukt wordt dat afstand houden en klachten = testeb en thuis blijven net zo belangrijk blijft.
  maandag 28 september 2020 @ 17:16:48 #111
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_195308799
quote:
Echt niet.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_195308800
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:09 schreef Kyran het volgende:
Het lijkt er bij de regering en een groot deel van de burgers ook gewoon niet in te gaan dat eerder ingrijpen vaak ook betekent dat je korter hoeft in te grijpen (en andersom laat ingrijpen vaak resulteert in langduriger ingrijpen).
Dit is niet waar bedoel kijk naar Australië daar duurt of duurde de lock down ook andere halve maand. De eerste versoepeling in plaats van 1 uur mag je 2 uur naar buiten. Als je van een incubatie tijd uit gaat van 10 dagen. Dan kunnen mensen ook nog een tijd hun huisgenoten aansteken. Je wilt pas open gaan wanneer het virus zo goed als weg is want wat doen mensen als ze uit en lock down komen. Juist elkaar opzoeken omdat je dan je huisgenoten ook wel zat bent.
pi_195308812
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:11 schreef VoMy het volgende:

[..]

Precies. Je vertraagt dan slechts tijdelijk wat toch al ging gebeuren. Het is niet even een paar weken alles dichtklappen en het redt zich daarna vanzelf automagisch.
I'll give you something to do
pi_195308827
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:16 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Officieel voor 3 weken, maar ik gok voor 6 weken want over 3 weken liggen de ziekenhuizen waarschijnlijk behoorlijk vol.
Wel erg voor de zorg. Zijn we gewoon weer te laat. Dit is echt februari/maart opnieuw qua reacties en handelen.
pi_195308830
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:16 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Geloof je het zelf?
Waarom niet kan snel omhoog maar ook weer snel dalen toch.
Maandenlange maatregelen kosten klauwen met geld.
blablablabla
  maandag 28 september 2020 @ 17:18:09 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_195308835
quote:
In eerste instantie ja. Bereid je maar vast voor op een week of 6.
pi_195308845
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:17 schreef Elan het volgende:

[..]

Waarom niet kan snel omhoog maar ook weer snel dalen toch.
Maandenlange maatregelen kosten klauwen met geld.
Dit gaat gewoon de rest van 2020 voortduren
Zonder wrijving geen glans
  maandag 28 september 2020 @ 17:18:44 #118
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195308847
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:00 schreef Kyran het volgende:

[..]

Ik vind dit zo'n irritante maatregel. Snap op zich wel dat ze daarmee hopen mensen op 1.5m te houden, maar zonder winkelwagen kan ik 3x zo snel door de winkel en raak ik echt alleen maar de producten aan die ik in mijn tas gooi. Ik scan de producten met mijn telefoon en reken af zonder ook maar één extra ding aan te raken.

... maar goed, ik snap de bedoeling verder wel en als dit mijn grootste frustratie is dan heb ik het goed :P
Schijnmaatregelen wmb maar goed als het in gevoel helpt, wens ik het OMT suc6.

Schoonmaken karretjes doe ik zelf sws niet aan, mag van mij wel. Eventueel bij thuiskomen, handenwassen vindt ik goed genoeg. Met/zonder Corona gaan wij thuis sws niet zomaar likken aan boodschappen en worden blikken sws afgespoeld waar zij worden geopend en (blik)openers regelmatig ontsmet etc.
Ooit een blauwe maandag in een restaurant gewerkt waar dit soort - kruisbesmetting - er in werden gehamerd. Was totaal niet mijn ding maar er is wel iets blijven hangen van het geziek/gezeik.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_195308851
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:10 schreef Kyran het volgende:

[..]

Werk zelf part-time en heb serieus overwogen om de GGD te helpen, maar de eisen die ze stellen aan werkzaamheden die zelfs door een gemiddelde VMBO-er gedaan kan worden is echt belachelijk. En maar zeuren dat ze tekorten hebben _O-

Je krijgt ook nog eens maar een tientje en een kauwgombal per uur betaald.
Precies. Werk slaat helemaal nergens op en is 15 euro per uur. Heb jaren bij een kcc gewerkt maar vertellen dat mensen corona hebben is inderdaad veel moeilijker ofzo.
Groot fan van User Wotte
pi_195308858
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wel erg voor de zorg. Zijn we gewoon weer te laat. Dit is echt februari/maart opnieuw qua reacties en handelen.
Misschien valt het wel mee met de zorg, je schetst een extreem negatief beeld nu. De groep die nu besmet raakt is over het algemeen jonger dan in maart.
blablablabla
pi_195308864
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Zelfde als bij de conclusie die getrokken wordt bij diamond princess.
[..]

Tja...
Ik ben uiteraard ook geen wetenschapper, maar het is bijzonder om te zien dat de bewijslast voor enkele maatregelen minder streng is dan voor andere maatregelen. Het mantra 'beter safe than sorry' gaat blijkbaar niet op bij ventileren van binnenruimten.

Verder zijn ze nu in de VS en Duitsland wel maatregelen aan het nemen op gebied van ventilatie.
pi_195308885
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:18 schreef Justin_Case het volgende:

[..]

Dit gaat gewoon de rest van 2020 voortduren
Nah geloof eerder wat die Harvard professor zei over kortdurende lockdowns om de zorg te ontlasten en in zomer en voorjaar periodes met minder lockdowns tot er een vaccin is.
blablablabla
  maandag 28 september 2020 @ 17:20:58 #123
131800 Tarado
capô de fusca
pi_195308888
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:17 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

zo makkelijk is dat niet vergelijkbaar
pi_195308898
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:18 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Precies. Werk slaat helemaal nergens op en is 15 euro per uur. Heb jaren bij een kcc gewerkt maar vertellen dat mensen corona hebben is inderdaad veel moeilijker ofzo.
Ik vibd dit een goede bijbaan voor studenten. Wat meer bewustwording bij de groep die het hardst over de schreef gaat en inkomen.
pi_195308908
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 17:19 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik ben uiteraard ook geen wetenschapper, maar het is bijzonder om te zien dat de bewijslast voor enkele maatregelen minder streng is dan voor andere maatregelen. Het mantra 'beter safe than sorry' gaat blijkbaar niet op bij ventileren van binnenruimten.

Verder zijn ze nu in de VS en Duitsland wel maatregelen aan het nemen op gebied van ventilatie.
Maatregelen in de VS? Weet je dat zeker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')