Ik heb er eentje, en is heel fijn ja. Shows van hem vind ik niks aan maar recepten zijn lekker. Klassiek en goed te makenquote:Op zondag 27 september 2020 21:58 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat is echt een fijn boek. Sowieso zijn de boeken van Ramsay fijn. Ik heb er zes staan hier.
Post ik regelmatigquote:Op zondag 27 september 2020 22:25 schreef Fugue het volgende:
Als jullie mee willen lezen zijn jullie van harte welkom in de TTK boekenclub
Ik jaag je hier toch niet weg? Ik moedig je aan om eens in de SC te kijken van het subforum waar je mod van bent.quote:
Daar kijk ik zodra er wordt gepost. Maar toch bedankt voor de tip.quote:Op zondag 27 september 2020 22:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik jaag je hier toch niet weg? Ik moedig je aan om eens in de SC te kijken van het subforum waar je mod van bent.
Nee! Wij zijn leuk en jij bent leukquote:
quote:
Ik ook een beetje. Hex en 22/11/63 staan bovenaan.quote:Op zondag 27 september 2020 22:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee! Wij zijn leuk en jij bent leuk![]()
Is er al een volgend boek van de leesclub bekend? Ik hoopte op Fight Club vorige maand maar helaas.
Dit zou ook een tof boek zijn om te bespreken. Maar geen Nederlandse vertaling zo te zien.quote:Op zondag 27 september 2020 22:44 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ik ook een beetje. Hex en 22/11/63 staan bovenaan.
Fight club komt vast nog weleens langs.
We hebben vast nog een keer Engelstalig. Deze onthoud ik evenquote:Op zondag 27 september 2020 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit zou ook een tof boek zijn om te bespreken. Maar geen Nederlandse vertaling zo te zien.
https://www.bol.com/nl/f/lamb/30261037/
Zelden zo hard gelachenBij het hele oeuvre van Moore trouwens.
Denk dat bij vertaling... een deel van de lol... erg moeilijk te vertalen zal zijn.quote:Op zondag 27 september 2020 22:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit zou ook een tof boek zijn om te bespreken. Maar geen Nederlandse vertaling zo te zien.
https://www.bol.com/nl/f/lamb/30261037/
Zelden zo hard gelachenBij het hele oeuvre van Moore trouwens.
Winstquote:Op maandag 28 september 2020 06:25 schreef Barreltje het volgende:
Morguh!
Ik werd wakker van de wekker![]()
Nouja ik was in een soort van sluimerstand dat je hersens het al wel weer doen, maar je lichaam nog slaapt.. maar toch..
Dat denk ik ook. Ik ben blij dat ik geen problemen heb met lezen in het Engels.quote:Op maandag 28 september 2020 06:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Denk dat bij vertaling... een deel van de lol... erg moeilijk te vertalen zal zijn.
Ja he?quote:Op maandag 28 september 2020 07:20 schreef Myraela het volgende:
Jeetje, wat is het toch ineens weer koud en donker. Dat is snel gegaan.
Bah ja. Vanaf donderdag regen regen regenquote:Op maandag 28 september 2020 07:20 schreef Myraela het volgende:
Het regent al...quote:Op maandag 28 september 2020 07:38 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Bah ja. Vanaf donderdag regen regen regen![]()
Toevallig de TT; vandaag opent de nieuwe (heel grote, inclusief restaurant) bibliotheek hierGelukkig haalt ma vanmiddag gelijk een boek voor me.
Mja ik ben denk met een jaar of 15 overgestapt naar engels lezen omdat ik boeken bleef kopenquote:Op maandag 28 september 2020 07:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik ben blij dat ik geen problemen heb met lezen in het Engels.
Ik zou maar niet beginnen aan de boeken van Game of Thrones danquote:Op maandag 28 september 2020 07:59 schreef Candaasje het volgende:
Ik was nu al voortdurend bezig met de kaart erbij houden om al die liggingen van al die koninkrijken en dorpen en routes die ze lopen te kunnen volgen.
Ja die staan hier ook in de kastquote:Op maandag 28 september 2020 08:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou maar niet beginnen aan de boeken van Game of Thrones dan
quote:Op maandag 28 september 2020 08:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
FOK!wet. Hier zijn ze. Mooi. Koffie uitdelen en even paaien voor meerwerk.
Geregeld. Er liggen hier terrastegels die we niet verplaatst krijgen vanwege het gewicht. De mannen gooien ze vandaag of morgen even in de puincontainer.quote:
Uitzondering op de regelquote:Op maandag 28 september 2020 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Ik probeerde zaterdag de FOK!wet met de bezorging van m'n hamburger. Werkte niet
Ha, ja. Dat was altijd vaste prik.quote:Op maandag 28 september 2020 08:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Uitzondering op de regelDe sigarettenwet werkte ook wel goed, vooral bij trams.
+1 herkenbaar.quote:Op maandag 28 september 2020 08:33 schreef Lonaa het volgende:
snel nog 3 hijsen nemen anders is het zonde.
Hex en 22-11-63 al gelezen (beiden super goed!) en afgelopen weken dus De Avond is Ongemak. Ik begrijp al die lovende kritiek niet.quote:Op zondag 27 september 2020 22:44 schreef Fugue het volgende:
Ik ook een beetje. Hex en 22/11/63 staan bovenaan.
Fight club komt vast nog weleens langs.
Ik vond ook al dat het zo lang donker bleef vanmorgenquote:Op maandag 28 september 2020 07:20 schreef Myraela het volgende:
Veel succes alvast met de taartquote:Op maandag 28 september 2020 09:13 schreef Isabeau het volgende:
Plannen hier zijn hardlopen, bureau opruimen, wc schoonmaken en die monster taart maken. Oh en nog iemand bellen voor een uitleg. Daar maar mee beginnen.
Groningen hierquote:Op zondag 27 september 2020 19:20 schreef Candaasje het volgende:
Volgende week naar een eindexpositie (klassieke academie van de kunst) van een goede vriendin. In Groningen, dus lekker om de hoek![]()
Ik zal zwaaien, mochten er CULlertjes in de buurt zijn
Hex ben ik heel nieuwsgierig naar maar ik durf het niet helemaal aan, ik vond Echo huiveringwekkendquote:Op maandag 28 september 2020 08:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hex en 22-11-63 al gelezen (beiden super goed!) en afgelopen weken dus De Avond is Ongemak. Ik begrijp al die lovende kritiek niet.
Goedemorgen
[..]
Ik vond ook al dat het zo lang donker bleef vanmorgen*sip
Hex is leuk spannendquote:Op maandag 28 september 2020 09:25 schreef Clubsoda het volgende:
Hex ben ik heel nieuwsgierig naar maar ik durf het niet helemaal aan, ik vond Echo huiveringwekkendEn heel goed, dat dan weer wel
Ik ben wel een beetje een sissyquote:Op maandag 28 september 2020 09:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hex is leuk spannend
Telefoontje kan ik afstrepen.Nu de rest nog.
Oh, maar dat type scenes zitten best veel in dit boek. Maar dan één oude oma die overal en nergens opduikt. Maar de mensen in het boek gaan er heel relaxt mee om, misschien helpt dat.quote:Op maandag 28 september 2020 09:28 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben wel een beetje een sissyIn Echo zit een scene over mensen zonder ogen die in de badkamer staan en de trap opkomen. Dat achtervolgt me altijd als ik 's nachts moet plassen
Maar hij schrijft wel heel goed, dus misschien probeer ik het nog eens.
Ja, ik vond het horrorverhaal met de huidige tijd als setting echt een briljante zet.quote:Op maandag 28 september 2020 09:37 schreef Myraela het volgende:
Ik vond Hex wel echt één van de tofste boeken van de laatste tijd. Gewoon omdat het weer eens wat anders was.
Afhankelijk of je via de polder gaat (fietsie) of de Veluwe (anthrax en isabeau). Dus bedenk even naar wie je zwaait.quote:Op maandag 28 september 2020 09:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Veel succes alvast met de taart
Hoe is het afgelopen met je moeder? Operatie goed gegaan?quote:Op maandag 28 september 2020 09:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Afhankelijk of je via de polder gaat (fietsie) of de Veluwe (anthrax en isabeau). Dus bedenk even naar wie je zwaait.
Mocht je via de N34 gaan, dan rekenen ik zwaaien bij Emmen goed genoeg
Alles zit op de plek, en normaal gesproken moet alles wel genezen. Wel veel bloed verloren, logisch met een snee van 40cm en dat is inmiddels aangevuld. Pijn was onder controle en gisteren ook al voorzichtig wat bewogen met zo'n buigapparaat. Wond was ook goed.quote:Op maandag 28 september 2020 09:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hoe is het afgelopen met je moeder? Operatie goed gegaan?
Het is heel belangrijk dat ze rust neemt en het absoluut niet belast. Dat is echt heel belangrijk. Dat wil ik nog even benadrukken. Mensen die denken dat ze zelf stoerder zijn dan de breuk en gewoon niet moeten klagen, maar aanpakken, die lopen het risico de rest van hun leven kreupel te worden. Dus NIET belasten. Zeg haar dat dagelijks. Drie keer per dag voor mijn part.quote:Op maandag 28 september 2020 10:06 schreef derLudolf het volgende:
Alles zit op de plek, en normaal gesproken moet alles wel genezen. Wel veel bloed verloren, logisch met een snee van 40cm en dat is inmiddels aangevuld. Pijn was onder controle en gisteren ook al voorzichtig wat bewogen met zo'n buigapparaat. Wond was ook goed.
Dus het lijkt niet per se slecht maar arts wil z'n hand er niet voor in het vuur steken dat er geen verdere schade is. Het bot was wel redelijk brokkelig.
Nu eerst zes weken sowieso niets belasten. Als het goed is woensdag of donderdag thuis.
Ik kan daar erg slecht tegen, voelt altijd als een verspilling van m'n vrije tijd in plaats van dat ik er van kan genieten. Dus als het even kan, plan ik vrije dagen gewoon zo in dat ik 's ochtends toch al iets ga doen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:07 schreef Isabeau het volgende:
Wie herkent dit. Als ik 's morgens ergens heen moet (werk, afspraak etc) dan ben ik altijd zo klaar en heel efficient met alles. Maar op een vrije dag zoals vandaag dan rommel ik wat aan, ben totaal niet effiecient, doe alles door elkaar en ondertussen is het alweer 10 uur geweeest
Dit klinkt wel als een goeie aanbeveling eerder gezegd. Triggert wel, op positieve manierquote:Op maandag 28 september 2020 09:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, maar dat type scenes zitten best veel in dit boek. Maar dan één oude oma die overal en nergens opduikt. Maar de mensen in het boek gaan er heel relaxt mee om, misschien helpt dat.
Fijn; logisch ook. Daarnaast werkt t spul natuurlijk ook alleen als je continueert, incidenteel opnieuw beginnen heb je vrij weinig aan...quote:Op maandag 28 september 2020 10:05 schreef Isabeau het volgende:
@:fietsie net belde een vervangende huisarts die niet begreep waarom mijn neusspray geweigerd was als herhalingsrecept. Want het kon geen kwaad dat langer dan een jaar te gebruiken en mijn probleem duurde altijd een lange tijd en niet maar een maandje. Dus vanmiddag weer nieuwe ophalen.
Gisteren ging ik om 14 uur douchen..heel herkenbaar dusquote:Op maandag 28 september 2020 10:07 schreef Isabeau het volgende:
Wie herkent dit. Als ik 's morgens ergens heen moet (werk, afspraak etc) dan ben ik altijd zo klaar en heel efficient met alles. Maar op een vrije dag zoals vandaag dan rommel ik wat aan, ben totaal niet effiecient, doe alles door elkaar en ondertussen is het alweer 10 uur geweeest
Ja, het is ook logisch. Daarom was het ook zo vaagquote:Op maandag 28 september 2020 10:15 schreef fietsie het volgende:
Fijn; logisch ook. Daarnaast werkt t spul natuurlijk ook alleen als je continueert, incidenteel opnieuw beginnen heb je vrij weinig aan...
Ik ben op 3/4 van t flesje dus heb net weer nieuwe georderd; die kan ik dan in de robot oppikken![]()
(hoop ik)
quote:Op maandag 28 september 2020 10:18 schreef Barreltje het volgende:
ik rommel elke dag maar wat aanniet alleen als ik vrij ben
Waar woon je tegenwoordig?quote:Op maandag 28 september 2020 10:18 schreef Barreltje het volgende:
internet in het nieuwe huis doet het nu!
vanavond de tv instellen
toch wel lastig 2 dagen zonder tv en internet
Vandaag vrij en pas net mn bed uit en gedouchedquote:Op maandag 28 september 2020 10:18 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, het is ook logisch. Daarom was het ook zo vaagHet is alweer verergert, want ik had dit weekend niets
Nu (rommelig) hardlopen. Dat wilde ik rond 8 uur gaan doen. Misschien helpt het als ik gewoon 's avonds een wat striktere dagplanning maak ipv een soort van lijstje in mijn hoofd.
Guiltyquote:Op maandag 28 september 2020 08:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
+1 herkenbaar.
En in een arme periode, nog net voor shag, uitmaken en weer in je pakje doen
Guiltyquote:Op maandag 28 september 2020 10:18 schreef Barreltje het volgende:
Je moet je concentratie er constant bijhouden dat je hersenen bij een vrije dag even in de ruststand willen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:07 schreef Isabeau het volgende:
Ja bekent. Vrij standaard hier.quote:Op maandag 28 september 2020 10:07 schreef Isabeau het volgende:
Ja.quote:Op maandag 28 september 2020 10:18 schreef Barreltje het volgende:
Oh dat is wel super handig dat je twee soorten internetverbinding hebtquote:Op maandag 28 september 2020 11:16 schreef z80 het volgende:
Glasverbinding ligt er uit. Wel verbinding, geen data. Weer terug naar de dsl lijn. Contract van de dsl loopt nog bijna een jaar. Kan dus redelijk snel wisselen. Gelukkig wel zo dat ik slechts 1 isp moet betalen. Dus nu 2 lijnen voor de prijs van 1.
Eens kijken of ik dit ook via de pfsense geregeld kan krijgen. Dus geen instellingen meer op de computer, maar enkel de dsl modem weer aan zetten.
Dan draai je die machine toch omquote:Op maandag 28 september 2020 11:20 schreef z80 het volgende:
Achterbuurman is in de regen in de tuin bezig met een frees/graaf machine.
Sleuf aan het maken voor iets. Echter de machine heeft als draairichting naar voren. Hij staat als een gek aan dat ding te sjorren naar achter. Gaat ook wel, maar lijkt me niet de bedoeling. Moe worden als de machine het werk voor je kan doen.
Die eerste. Maar dan een paar maten kleiner.quote:Op maandag 28 september 2020 11:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan draai je die machine toch om
Maar hij heeft een kettinggraver ofzo?
[ afbeelding ]
Ik kende dat alleen als grotere machines voor drainage
[ afbeelding ]
Ja, zijn het beroepskosten? Je hoeft niet op de televisie.quote:Op maandag 28 september 2020 11:53 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik mag dan ook echt te veel uitgeven aan mn haar op het moment, maar dhuuuude, wel betere waar voor mn geld dan Trump hoor
Ik ben wel een keer op BBC geweest!quote:Op maandag 28 september 2020 11:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, zijn het beroepskosten? Je hoeft niet op de televisie.![]()
Ik maak er een groepszwaai van!quote:Op maandag 28 september 2020 09:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Afhankelijk of je via de polder gaat (fietsie) of de Veluwe (anthrax en isabeau). Dus bedenk even naar wie je zwaait.
Mocht je via de N34 gaan, dan rekenen ik zwaaien bij Emmen goed genoeg
Op minstens 1.5 m afstand mag toch alles?quote:Op maandag 28 september 2020 12:00 schreef Candaasje het volgende:
Ik maak er een groepszwaai van!
(Mag dat eigenlijk wel ivm corona?)
op minimaal 1.5 meter en maximaal 50 personen tegelijk is toegestaan.quote:Op maandag 28 september 2020 12:00 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik maak er een groepszwaai van!
(Mag dat eigenlijk wel ivm corona?)
Ik heb dezelfde uitzending gezien en ik verbaas me er eigenlijk over dat jullie het in dit topic koppelen aan verplicht boeken moeten lezen voor school. Want dát is nou juist, volgens zijn gegevens, enorm veel minder geworden ten opzichte van vroeger.quote:Op maandag 28 september 2020 12:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Op minstens 1.5 m afstand mag toch alles?
Net even Lubach terug gekeken (eh stond niet op mijn planning) en dat stuk over lezen is toch vreselijkEn ja, ja ik snap dat kinderen begrijpend lezen vreselijk vinden en dat dat de lust tot lezen helemaal kapot maakt. En waarom is dat nķg veel meer geworden! Het was imo al zoveel en zo stom. Ik ben de zomer ná mijn eindexamen heel veel literatuur gaan lezen voor de lol, want ik kon eindelijk gewoon genieten van een boek ipv het helemaal te moeten analyseren
Ah, nouja de kennisgeving-template voor demonstraties heb ik hier nog wel.quote:Op maandag 28 september 2020 12:06 schreef z80 het volgende:
[..]
op minimaal 1.5 meter en maximaal 50 personen tegelijk is toegestaan.
Ander melden dat het een demonstratie of religieuze bijeenkomst is. Dan gelden de beperkende regels niet meer.
Demonstratie laatst mocht met max 500 personen en allemaal mondkapje op en op 1,5 meter stip, en buiten natuurlijkquote:Op maandag 28 september 2020 12:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah, nouja de kennisgeving-template voor demonstraties heb ik hier nog wel.
Demonstreren jullie mee dan?
Maar jij hebt dan ook weinig andere dingen te doenquote:Op maandag 28 september 2020 12:12 schreef golfer het volgende:
Qua lezen hier elke 2 weken 3 boeken van de bibliotheek (wordt steeds lastiger om nog interessante titels te vinden bij onze beperkte dorpsbieb) en daarnaast kopen we ook nog wel wat boeken.
Geschatte aantal gelezen boeken per jaar: ca. 80-90.
Ook een scheurkalender boven je bed met de dagen naar je pensioen?quote:Op maandag 28 september 2020 12:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar jij hebt dan ook weinig andere dingen te doenIk wou dat ik de tijd en rust had om weer eens lekker veel boeken te lezen
Je was dan ook niet bepaald de groep mensen waar Lubach het over had die steeds minder goed kan lezenquote:Op maandag 28 september 2020 12:12 schreef golfer het volgende:
Qua lezen hier elke 2 weken 3 boeken van de bibliotheek (wordt steeds lastiger om nog interessante titels te vinden bij onze beperkte dorpsbieb) en daarnaast kopen we ook nog wel wat boeken.
Geschatte aantal gelezen boeken per jaar: ca. 80-90.
Nou, links van me ligt de ereader naar me te grijnzen, maar voor me een stapel werk waar ze me voor betalen. Tjaquote:Op maandag 28 september 2020 12:21 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar jij hebt dan ook weinig andere dingen te doenIk wou dat ik de tijd en rust had om weer eens lekker veel boeken te lezen
Lang leve de pensionado.quote:Op maandag 28 september 2020 12:21 schreef PdeHoog het volgende:
quote:Op maandag 28 september 2020 12:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ook een scheurkalender boven je bed met de dagen naar je pensioen?
#bornreadyquote:
Nee, die groep was (incl. hijzelf) 45 jaar en jonger.quote:Op maandag 28 september 2020 12:21 schreef Isabeau het volgende:
Je was dan ook niet bepaald de groep mensen waar Lubach het over had die steeds minder goed kan lezen
VWO?quote:Op maandag 28 september 2020 12:30 schreef Clubsoda het volgende:
Jeetje, ik ben toch duidelijk jonger dan 45 jaar, maar wij lazen toch gewoon 30-40 boeken voor ons eindexamen?Dat noem ik nou niet bepaald weinig.
Mijn basisschoolkind vindt begrijpend lezen overigens prima. Ze koppelen het aan nieuwsbegrip, dus ze kijken het jeugdjournaal, lezen een tekst en beantwoorden daar vragen over. Hij leest ook spontaan boeken. Dat moet sowieso iedere dag op school en ze moeten ook vanaf groep 3 (klas 1) een boekbespreking houden.
Wauw! Ik vond de criteria (voor Nederlands: 5 boeken van voor de 20e eeuw, uit ieder decenium van de 20e eeuw minimaal een boek etc.) best wel beperkend. En ik las niet zoveel spontaan in het Duitsquote:Op maandag 28 september 2020 12:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik hoefde niet eens te lezen voor mn lijstAllemaal al afgetikt. Toen nog wel
Nu is het bij mij ook om te janken.
Ik weet ook wel zeker dat ik ze niet allemaal in de oorspronkelijke taal al in de pocket had.quote:Op maandag 28 september 2020 12:35 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Wauw! Ik vond de criteria ( voor Nederlands: 5 boeken van voor de 20e eeuw, uit ieder decenium van de 20e eeuw minimaal een boek etc.) best wel beperkend. En ik las niet zoveel spontaan in het Duits![]()
Ik heb een hele poos heel weinig gelezen maar nu ik meerdere keren per week met de trein reis, ben ik weer goed op stoom.
Dat is bedroevend ja. En zeker bij de gemiddelde en ondergemiddelde opgeleide Nederlanderquote:Op maandag 28 september 2020 12:36 schreef Lienekien het volgende:
Het gaat er trouwens niet eens om of mensen nog wel boeken lezen op latere leeftijd, maar of hun leesvaardigheid voldoende is om zich goed te kunnen redden met bijv. formulieren en bijsluiters.
quote:Op maandag 28 september 2020 12:33 schreef Molo het volgende:
[..]
VWO?
Idem hier, heb nog een zooi Middelnederlandse boeken moeten lezen ook. Heerlijk
Lubach stuk nog niet gezien, alleen de carnavalsliedjes
Ik heb de prequel al uit, vond het erg leuk. Nu maar weer eens begonnen in deel 1 van de trilogie.quote:Op maandag 28 september 2020 07:50 schreef PdeHoog het volgende:
Ik lees een mix tussen Engels en Nederlands. Nu toevallig bezig met een thriller in het Engels. Volgende boek wordt weer Nederlands. Ken Follett bracht een prequel uit van zijn Pillars Of The Earth-trilogieEn alles relaxed op de kindle
Enige nadeel op dit moment is dat ik dus voor het slapen lees in bed en dat ik toch elke keer dezelfde pagina aan het lezen was de afgelopen week
Dan ben jij een uitzondering? Ik zie heel veel post van users die bijvoorbeeld zeggen:quote:Op maandag 28 september 2020 12:30 schreef Clubsoda het volgende:
Jeetje, ik ben toch duidelijk jonger dan 45 jaar, maar wij lazen toch gewoon 30-40 boeken voor ons eindexamen?Dat noem ik nou niet bepaald weinig.
Mijn basisschoolkind vindt begrijpend lezen overigens prima. Ze koppelen het aan nieuwsbegrip, dus ze kijken het jeugdjournaal, lezen een tekst en beantwoorden daar vragen over. Hij leest ook spontaan boeken. Dat moet sowieso iedere dag op school en ze moeten ook vanaf groep 3 (klas 1) een boekbespreking houden.
quote:Vond lezen op school ook verschrikkelijk, heb nog bij les gehad in begrijpend lezen. Haalde er ook echt geen plezier uit omdat het vooral van die niet boeiende stukken text waren.
Het erge is ook dat toen we voor ons eind examen boeken moesten lezen en moesten samenvatten ik op 1 boek na alles van scholieren.com gejat had en daar gewoon prima cijfers mee heb gehaald, maar voor het enige boek wat ik wel echt had gelezen een dikke onvoldoende kreeg
Overigens lees ik nu wel graag, dus is toch nog allemaal goed gekomen.
quote:Dat hele begrijpend lezen herinner ik me niet heel goed meer, dus zo boeiend vond ik dat kennelijk niet.
Ik herinner me vooral dat ik een pokkehekel had aan Nederlandse literatuur (en al helemaal aan Duitse literatuur). Heb me er geloof ik in m'n examenjaar makkelijk vanaf gemaakt bij Nederlands met wat boekjes van Giphart en Zwagermans en voor Duits helemaal niets gelezen.
quote:Toch kreeg ik een vrij grote haat aan lezen door de middelbare school door die verplichte boeken die ik moest lezen. (en boekbesprekingen voor de klas maakte het helemaal erg voor mij). Volgens mij hebben velen hetzelfde. Op een of andere manier wist de middelbare school heel efficiënt het plezier in lezen wat ik had de nek om te draaien.
Ik heb bv nooit een boek moeten lezen op school waarbij ik echt naar de volgende pagina wil gaan om te zien wat er gebeurd. Die spanning van een goed boek was mij totaal onbekend geworden.
quote:Ik heb van de acht boeken Nederlands 1 boek gelezen, de rest samenvattingen van gelezen. Doorheen gebluft op mondeling examen naar een mooie 6.
Voor Duits moest ik ook een paar boeken lezen, ook eentje van gelezen. Ik vond het nog een leuk boek ook. Maar de tijd nemen om te gaan lezen terwijl het internet en alles om je aandacht schreeuwt is niet zo makkelijk
quote:Ik las als kind heel graag, heb ook niet echt moeite gehad met mijn literatuurlijst, maar ook ik raakte mijn plezier in lezen kwijt tijdens die eindexamenperiode. Dat kwam weer terug toen ik in een nieuwe stad lid werd van de daar aanwezige bibliotheek.
Zo was begrijpend lezen bij ons op het middelbare ook gewoon. Geen trucjes oid, gewoon een tekst lezen en daar vervolgens inhoudelijke vragen over beantwoorden. Ik begreep nooit waarom iedereen daar zoveel moeite mee had, daar vielen vaak de laagste cijfers. Bij mij krikte het juist m'n cijfer voor grammatica een beetje omhoog.quote:Op maandag 28 september 2020 12:30 schreef Clubsoda het volgende:
Dat gaat bijna allemaal over lezen voor je lijst. Dat is niet 'begrijpend lezen' naar mijn idee, maar literatuuronderwijs. Begrijpend lezen is een tekst lezen en daar vragen over beantwoorden. Ik vond dat ook niet per se boeiend, maar ik geef in mijn post aan dat ik anekdotisch bewijs heb dat de huidige basischooljeugd (lagereschooljeugd) dat niet allemaal stom vindt.quote:Op maandag 28 september 2020 12:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan ben jij een uitzondering? Ik zie heel veel post van users die bijvoorbeeld zeggen:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Karel ende Elegast en zulks. En Couperus, heb ik ook veel gelezen, prachtig die heerlijke volle lange zinnen.quote:Op maandag 28 september 2020 12:38 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Middelnederlands las ik alleen Van den vos Reynaerde. Verder Eline Vere, van Oude menschen, de dingen die voorbij gaan, Betje Wolff en Aagje Deken en dan nog eentje uit de 19e eeuw maar dat weet ik niet meer.
Nu zijn bepaalde bijsluiters ook niet bepaald begrijpend opgesteld. Zeker het stukje mogelijke bijwerkingen.quote:Op maandag 28 september 2020 12:38 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is bedroevend ja. En zeker bij de gemiddelde en ondergemiddelde opgeleide Nederlander
Mijn gequote teksten gaan inderdaad over het grote verschil tussen jouw 30-40 boeken voor het eindexamen lezen en de users die zeggen zich met samenvattingen van scholieren.com of gewoon met heel veel minder boeken lezen er vanaf maakten.quote:Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef Clubsoda het volgende:
Dat gaat bijna allemaal over lezen voor je lijst. D
Als de omstandigheden motiverend zijn, docent, onderwerp, aansluitend bij belevingswereld etc, geeft dat ook even iets meer cachet en kans van slagen.quote:Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat gaat bijna allemaal over lezen voor je lijst. Dat is niet 'begrijpend lezen' naar mijn idee, maar literatuuronderwijs. Begrijpend lezen is een tekst lezen en daar vragen over beantwoorden. Ik vond dat ook niet per se boeiend, maar ik geef in mijn post aan dat ik anekdotisch bewijs heb dat de huidige basischooljeugd (lagereschooljeugd) dat niet allemaal stom vindt.
Kloptquote:Op maandag 28 september 2020 12:45 schreef z80 het volgende:
[..]
Nu zijn bepaalde bijsluiters ook niet bepaald begrijpend opgesteld. Zeker het stukje mogelijke bijwerkingen.
Ja, maar ze mķesten die boeken wel lezen. Of mensen het ook deden is een tweede natuurlijk.quote:Op maandag 28 september 2020 12:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Mijn gequote teksten gaan inderdaad over het grote verschil tussen jouw 30-40 boeken voor het eindexamen lezen en de users die zeggen zich met samenvattingen van scholieren.com of gewoon met heel veel minder boeken lezen er vanaf maakten.
Bij mij stoppen ze er altijd een velletje bij met betere informatie; een soort samenvatting en wat puntsgewijze dingetjes. Veel fijnerquote:Op maandag 28 september 2020 12:45 schreef z80 het volgende:
[..]
Nu zijn bepaalde bijsluiters ook niet bepaald begrijpend opgesteld. Zeker het stukje mogelijke bijwerkingen.
Ik was blij dat zowel Nederlands als Duits op het examen voornamelijk tekstverklaringen/begrijpend lezen was.quote:Op maandag 28 september 2020 12:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan ben jij een uitzondering? Ik zie heel veel post van users die bijvoorbeeld zeggen:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Bij mij helpt het om muziek te luisteren tijdens het lezen, dan heb ik niet dat m'n aandacht er telkens zo vandoor gaat en kom ik wel in een soort van boek-bubbelquote:Op maandag 28 september 2020 12:47 schreef Myraela het volgende:
Ik denk overigens dat boeken tegenwoordig ook een oneerlijke strijd moeten voeren tegen social media en games. Die zo zijn gemaakt dat ze je tijd en aandacht wel blijven vragen, uiteindelijk is dat ook waar je een beetje aan went. Het lukt mij al niet om de rust te vinden voor een boek, ik ben gewend om meerdere dingen tegelijk te doen, niet meer om mezelf helemaal te verliezen in een boek. Terwijl ik het vroeger heerlijk vond.
Ik moet echt vakantie hebben om te lezen.
Bij kind op school verdelen ze het in twee groepen, kinderen die een wat hoger niveau aankunnen en kinderen die wat meer hulp nodig hebben. Dat helpt denk ik ook wel om iedereen erbij te houden.quote:Op maandag 28 september 2020 12:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Als de omstandigheden motiverend zijn, docent, onderwerp, aansluitend bij belevingswereld etc, geeft dat ook even iets meer cachet en kans van slagen.
Vond het vaak klassikaal wat stommig, was ouderwets bij ons, maar achteraf wel nuttig
Ik zat in een combinatieklas, oldskool style, en was echt geen hoogbegaafde leerling ofzo, maar wel slimmer dan gemiddeld.quote:Op maandag 28 september 2020 12:49 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bij kind op school verdelen ze het in twee groepen, kinderen die een wat hoger niveau aankunnen en kinderen die wat meer hulp nodig hebben. Dat helpt denk ik ook wel om iedereen erbij te houden.
Bij ons was dat minder, denk de helft. Deed tien jaar terug vwo eindexamen.quote:Op maandag 28 september 2020 12:30 schreef Clubsoda het volgende:
Herkenbaar, van de basisschool. Dan kreeg je maandag dictee, dan moest je de hele week je fouten oefenen en vrijdag weer hetzelfde dictee. Ik had zelden fouten, dus wat deed je dan de hele tijdquote:Op maandag 28 september 2020 12:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik zat in een combinatieklas, oldskool style, en was echt geen hoogbegaafde leerling ofzo, maar wel slimmer dan gemiddeld.
Ik heb me regelmatig flink verveeld toen.
Resulteerde op de middelbare in vrij veel spijbelen, omdat saai
Zo ben ik momenteel nog eigenlijk
Kind hier zou naar Westlandse stijl montessori (niet zo streng in de leer) gaan maar zit nu op ouderwets klein katholiek schooltje.quote:Op maandag 28 september 2020 12:54 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Herkenbaar, van de basisschool. Dan kreeg je maandag dictee, dan moest je de hele week je fouten oefenen en vrijdag weer hetzelfde dictee. Ik had zelden fouten, dus wat deed je dan de hele tijdVeel lezen in ieder geval. Ik heb op een gegeven moment maar het Spreekwoordenboek zitten uitspellen.
Wat dat betreft is het basisonderwijs wel veel leuker geworden, kindgericht, op allerlei niveaus, verzwarende programma's. Zo worden ook de slimmerds een beetje gehard in faalervaringen en uitgedaagd. Dat voorkomt inderdaad hopelijk gedoe op de middelbare
quote:Op maandag 28 september 2020 12:55 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik was echt dol op lezen, maar sinds de leeslijsten lees ik amper nog.
Begrijpend lezen op de basisschool had ik om een of andere reden vrijstelling voor.
Ik ben in een bijzonder arm gezin qua literatuur, kunst etc opgegroeid.quote:Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Al die weerzin tegen literatuur vind ik altijd vrij treurig. Bij ons thuis stonden de boeken tot aan het plafond. Ik had per taal meer dan genoeg keuze om mijn leeslijsten gewoon thuis uit de kast te trekken. Er was bij ons thuis ook wel zo’n aandacht voor geschiedenis, cultuur en maatschappij dat ik de ervaring van ‘waar gaat dit over’ ook niet herken. Dat paste gewoon allemaal in de leergierigheidopwekkendheid van mijn reeds lang vervlogen jeugd.
*boks*quote:Op maandag 28 september 2020 12:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik ben in een bijzonder arm gezin qua literatuur, kunst etc opgegroeid.
Het is bij mij nu meer een niet zo hoog op mijn prioriteitenlijstje en daar is het gekomen door het restrictieve karakter van de literatuurlijsten. Best hoor, die klassiekers, maar voor m'n ontspanning lees ik ze niet.quote:Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Al die weerzin tegen literatuur vind ik altijd vrij treurig. Bij ons thuis stonden de boeken tot aan het plafond. Ik had per taal meer dan genoeg keuze om mijn leeslijsten gewoon thuis uit de kast te trekken. Er was bij ons thuis ook wel zo’n aandacht voor geschiedenis, cultuur en maatschappij dat ik de ervaring van ‘waar gaat dit over’ ook niet herken. Dat paste gewoon allemaal in de leergierigheidopwekkendheid van mijn reeds lang vervlogen jeugd.
Ik had een complete map met extra werkjes.quote:
Ben benieuwdquote:Op maandag 28 september 2020 12:38 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Ik heb de prequel al uit, vond het erg leuk. Nu maar weer eens begonnen in deel 1 van de trilogie.
Ik lees veel te veel. Ik denk een stuk of 10 boeken per maand. Voor het slapen gaan, in bed....
Herkenbaarquote:Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb wel veel vrienden die veel lezen en meer zouden willen lezen, maar ja bubbel.
Bij ons thuis was nooit geld, maar mn ouders hielden beiden van lezen, dus boeken waren er altijd wel.
De Boek & Plaat was ook altijd zo'n ding bij ons thuisKon net zo goed de Boek en Boek heten, maar goed.Bestaat dat nog? Heette later ECI ofzo... Nooit helemaal gesnapt wat daar nou de meerwaarde van was over een boekenzaak...
Wat is de voorlopige oplevering? Hier heb je een keuring voorafgaand aan de overdracht bij de notaris. Meer nietquote:Op maandag 28 september 2020 12:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Verder, voorlopige oplevering van huis gehad. Ziet er goed uit, paar kleine puntjes. Zin om te verhuizen!
Dat herken ik wel, ik haalde de boeken voor Nederlands vrijwel allemaal uit de kast van mijn vader. Onvertaald Engels en Duits had hij minder staan. Ik vond het lezen zelf ook niet vervelend, wel tijdrovend en daardoor stressvol, want ik was wel braaf genoeg om álles te willen lezen. En sommige boeken konden me niet boeien (De Avonden bijvoorbeeld...). Maar van veel boeken was ik ook echt onder de indruk.quote:Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Dat is ook alleen bij nieuwbouw toch?quote:Op maandag 28 september 2020 13:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wat is de voorlopige oplevering? Hier heb je een keuring voorafgaand aan de overdracht bij de notaris. Meer niet
Heb ik gemist dat JT naar nieuwbouw gaat dan?quote:Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dat is ook alleen bij nieuwbouw toch?
Jup, volledig nieuw!quote:Op maandag 28 september 2020 13:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heb ik gemist dat JT naar nieuwbouw gaat dan?
Klopt, het onderscheid is veel minder groot dan vroeger. Mijne zit wel echt op een klassieke Montessori trouwens en het klinkt vooral allemaal heel leuk vind ik.quote:Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef Molo het volgende:
[..]
Kind hier zou naar Westlandse stijl montessori (niet zo streng in de leer) gaan maar zit nu op ouderwets klein katholiek schooltje.
Dat is echt bijzonder naar elkaar toe gegroeid afgelopen jaren merk ik, wat jij zegt, echt een andere aanpak nu dan vroeger.
Sluit goed aan denk ik, fijn.
Ik begin in maart met mijn master, wel benieuwd hoe ik mijn (almost) Just In Time principes daar erdoorheen ga frummelen![]()
![]()
Wel zin in
3 jaar gewerkt bij de Nederlandse Boekenclub ((later overgenomen door ECI). Meerwaarde voor klant was dat boeken wat goedkoper tot veel goedkoper waren.quote:Op maandag 28 september 2020 12:42 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb wel veel vrienden die veel lezen en meer zouden willen lezen, maar ja bubbel.
Bij ons thuis was nooit geld, maar mn ouders hielden beiden van lezen, dus boeken waren er altijd wel.
De Boek & Plaat was ook altijd zo'n ding bij ons thuisKon net zo goed de Boek en Boek heten, maar goed.Bestaat dat nog? Heette later ECI ofzo... Nooit helemaal gesnapt wat daar nou de meerwaarde van was over een boekenzaak...
Het literatuur lezen op de middelbare school dient ook niet in hoofdzaak voor het kweken van literatuurliefhebbers, denk ik. Meer als onderdeel van de algemene ontwikkeling en als mogelijke positieve bijdrage aan de taalvaardigheid.quote:Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat herken ik wel, ik haalde de boeken voor Nederlands vrijwel allemaal uit de kast van mijn vader. Onvertaald Engels en Duits had hij minder staan. Ik vond het lezen zelf ook niet vervelend, wel tijdrovend en daardoor stressvol, want ik was wel braaf genoeg om álles te willen lezen. En sommige boeken konden me niet boeien (De Avonden bijvoorbeeld...). Maar van veel boeken was ik ook echt onder de indruk.
Volgens mij is dat hele 'ik ben gestopt met lezen door mijn lijst' ook een beetje een illusie, veel mensen gaan direct daarna een compleet andere levensfase met andere omgeving en budget in, dat zou er zomaar ook debet aan kunnen zijn.
Ik ook om zo'n reden.quote:Op maandag 28 september 2020 13:33 schreef Lienekien het volgende:
Ik werd volgens mij lid van de ECI voor drie gratis cd’s.
Eh, accuraat wel. Het verplichte lezen maakte dat het lezen ter ontspanning wegviel (eerst de literatuurlijst en daarna wetenschappelijke artikelen) en nu is het er steeds de situatie niet voor ofzo.quote:Op maandag 28 september 2020 13:06 schreef Clubsoda het volgende:
Volgens mij is dat hele 'ik ben gestopt met lezen door mijn lijst' ook een beetje een illusie, veel mensen gaan direct daarna een compleet andere levensfase met andere omgeving en budget in, dat zou er zomaar ook debet aan kunnen zijn.
Oh wat fijnquote:Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Idem vroeger bij ons thuis en (erfelijk belast) nu ook nog steeds hier in huis. Hoewel we het nu wel verspreid hebben staan over onze woning.quote:Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Oh ja, dat boek was vreselijk. Ik kreeg er geen vragen over, want ze moest het ding analyseren voor haar studie en ze vond het een waardeloos boekquote:Op maandag 28 september 2020 13:42 schreef Candaasje het volgende:
Ik denk dat mijn taalvaardigheid en algemene ontwikkeling echt prima zonder 'de trein der traagheid' hadden gekund. De rest van de boeken die ik moest lezen van die lijst, op 'de ontdekking van de hemel' en 'knielen op een bed violen' na, herinner ik me niet eens meer. Maakte geen indruk.
Waarmee ik niet wil zeggen dat je helemaal geen boek zou moeten lezen voor Nederlands, (voor Engels en Duits lazen we er minder, maar daarvan ken ik de titels en inhoud nog wel van alle gelezen boeken), maar die lijst heeft me echt geen beter mens gemaakt.
(In huis altijd stapels boeken aanwezig verder. Ik kom uit een gezin waarin geld voor zulke zaken geen issue was, en lezen echt wel aangemoedigd werd).
Het is net hoe je opgroeit. Sommige ouders zullen helemaal gek zijn van sport, muziek of hebben een grote werkplaats.quote:Op maandag 28 september 2020 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Mulisch wilde niet dat zijn boeken bij een boekenclub verkocht werden, dat was niet het juiste soort lezersquote:Op maandag 28 september 2020 13:52 schreef golfer het volgende:
Ook nog ECI-lid geweest, want de samensteller van de boekencatalogus was een kennis van ons, die voor geld zijn 'principes' opzij had gezet. Koos Schuur (1 van de vijftigers).
quote:Op maandag 28 september 2020 13:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Mulisch wilde niet dat zijn boeken bij een boekenclub verkocht werden, dat was niet het juiste soort lezers
De montessori hier bleek een onderwijspuinhoop, dus toch maar niet gedaan. Maar had alles met directie en niets met type scholing te makenquote:Op maandag 28 september 2020 13:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Klopt, het onderscheid is veel minder groot dan vroeger. Mijne zit wel echt op een klassieke Montessori trouwens en het klinkt vooral allemaal heel leuk vind ik.
Wat voor master ga je doen?
Ik heb geen weerzin tegen wat jij noemt en ik kijk er ook niet op neer. Omgekeerd ervaar ik gek genoeg wel een mate van dedain.quote:Op maandag 28 september 2020 13:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Het is net hoe je opgroeit. Sommige ouders zullen helemaal gek zijn van sport, muziek of hebben een grote werkplaats.
Is Piet die op z'n veertiende een motorblok van een Puch uit elkaar kan halen dan treurig?
Het gros van de mensen die goed kan sleutelen verdient daar later een betere boterham mee dan de kleine meerderheid die in muziek of sport doorbreekt. Tuurlijk het draait niet alleen om geld, maar het verhevenen van bepaalde kennis/ontwikkeling vind ik een beetje elitair.
Zou sowieso voor de douche gaan.quote:Op maandag 28 september 2020 14:04 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga stoelen verven. Stap één is schuren natuurlijk. Ik dacht eerst dat ik dat op het balkon zou doen, maar dat is met het weer van vandaag niet echt leuk. Heeft iemand een idee van hoe veel stof eraf komt bij een eerste schuurbeurt? Ik ga met de hand schuren. Misschien ga ik anders in de douche schuren, dat is het makkelijkst schoonmaken naderhand.
Dat moet je niet binnen willen doen, schuursel is ongezond en smerig en meer dan je denkt.quote:Op maandag 28 september 2020 14:04 schreef Tele6 het volgende:
Ik ga stoelen verven. Stap één is schuren natuurlijk. Ik dacht eerst dat ik dat op het balkon zou doen, maar dat is met het weer van vandaag niet echt leuk. Heeft iemand een idee van hoe veel stof eraf komt bij een eerste schuurbeurt? Ik ga met de hand schuren. Misschien ga ik anders in de douche schuren, dat is het makkelijkst schoonmaken naderhand.
Op het balkon sta ik onder het balkon daarboven.quote:Op maandag 28 september 2020 14:07 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat moet je niet binnen willen doen, schuursel is ongezond en smerig en meer dan je denkt.
Heb je geen afdakje ergens?
Ga je het helemaal blank maken? Anders gewoon met een schuurpad, water en Sint Marc.quote:Op maandag 28 september 2020 14:04 schreef Tele6 het volgende:
Dan heb je het over het hele marketingcircus dat tegenwoordig de boventoon voert. Ik kijk al jaren niet meer naar talkshows, de mensen daarin zijn sowieso al ergerlijk.quote:Op maandag 28 september 2020 14:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind schrijvers in talkshows vaak nou niet echt overkomen als de meest leuke mensen... Zeker "grote" schrijvers.
Nee, ik ga het niet helemaal blank maken. Maar er moet wel meer geschuurd worden dan een beetje opruwen, want er zitten krassen en druipers in de bovenste laag verf en ik wil het wel weer een beetje vlak krijgen.quote:Op maandag 28 september 2020 14:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ga je het helemaal blank maken? Anders gewoon met een schuurpad, water en Sint Marc.
Nee hoor, ook niet, laat elkaar lekkerquote:Op maandag 28 september 2020 14:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb geen weerzin tegen wat jij noemt en ik kijk er ook niet op neer. Omgekeerd ervaar ik gek genoeg wel een mate van dedain.
Daarmee moet het zeker lukken.quote:Op maandag 28 september 2020 14:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, ik ga het niet helemaal blank maken. Maar er moet wel meer geschuurd worden dan een beetje opruwen, want er zitten krassen en druipers in de bovenste laag verf en ik wil het wel weer een beetje vlak krijgen.
Ik had al ammonia gehaald om te ontvetten, dat is toch ook wel oké? En gewoon schuurpapier?
Dit is dus waarom ik die stoelen al bijna een jaar heb staan en nog niet geverfd heb, ik kom er maar niet uit hoe het de bedoeling is dat je dat doet. Nou heb ik mezelf dus zover gekregen om spullen te halen bij de bouwmarkt (met advies van B en mijn vader) maar ik weet nog steeds niet of het dan wel de goede spullen zijn.
Stofmasker op en beginnen met zo grof mogelijk schuurpapier. Laatste schuurronde zo fijn mogelijk schuurpapier gebruiken.quote:Op maandag 28 september 2020 14:12 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Nee, ik ga het niet helemaal blank maken. Maar er moet wel meer geschuurd worden dan een beetje opruwen, want er zitten krassen en druipers in de bovenste laag verf en ik wil het wel weer een beetje vlak krijgen.
Ik had al ammonia gehaald om te ontvetten, dat is toch ook wel oké? En gewoon schuurpapier?
Dit is dus waarom ik die stoelen al bijna een jaar heb staan en nog niet geverfd heb, ik kom er maar niet uit hoe het de bedoeling is dat je dat doet. Nou heb ik mezelf dus zover gekregen om spullen te halen bij de bouwmarkt (met advies van B en mijn vader) maar ik weet nog steeds niet of het dan wel de goede spullen zijn.
Ammoniak is best wel een smerig goedje, erg kleverig. Daarom zijn, aldus de docent Meet- Regel- en Systeemtechniek die ik had in Wageningen, de metingen waarop het huidige beleid is bepaald ook niet goed.quote:Op maandag 28 september 2020 14:12 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb een pot verf op waterbasis waarmee mijn vader al een van de stoelen gedaan heeft, dus dat zou moeten werken.quote:Op maandag 28 september 2020 14:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ammoniak is best wel een smerig goedje, erg kleverig. Daarom zijn, aldus de docent Meet- Regel- en Systeemtechniek die ik had in Wageningen, de metingen waarop het huidige beleid is bepaald ook niet goed.
Voor verfwerkzaamheden heb ik dat ook wel es gelezen, dat bij het gebruik van ammonia er toch wel wat ammoniak achter bleef op het oppervlakte wat juist niet goed voor de hechting is. Zelf zou ik St Marc kopen. Anders nog even een keer extra schoonmaken met enkel water na gebruik van ammonia.
In elk geval, eerst schoonmaken en dan schuren, omdat je anders het vet in de verf/oude laklaag schuurt. Wat voor verf ga je er op doen? Als je niet weet wat er op zit kun je volgens mij beter of alles kaal maken en product naar keuze doen. Of bij twijfel altijd een verf op oplosmiddelbasis ipv waterbasis nemen.
Het is Ronquote:Op maandag 28 september 2020 14:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fijn dat de Mol wel langer dan een week online blijft staan. Even bingen
Oh, dan komt 't vast goed. Beginnen met wat grover papier als er druipers en zo op zitten (korrel 80 bijvoorbeeld) en dan met 120 of 180quote:Op maandag 28 september 2020 14:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb een pot verf op waterbasis waarmee mijn vader al een van de stoelen gedaan heeft, dus dat zou moeten werken.
Ik was van plan om eerst schoon te maken met ammonia en dan nog eens met water inderdaad. Ik twijfelde in de winkel tussen ammonia en St Marc maar ze hadden alleen enorme dozen St Marc.
St. Marc kun je ook voor schoonmaakwerkzaamheden in en om het huis gebruiken. Of voor zeer vuile was.quote:Op maandag 28 september 2020 14:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik heb een pot verf op waterbasis waarmee mijn vader al een van de stoelen gedaan heeft, dus dat zou moeten werken.
Ik was van plan om eerst schoon te maken met ammonia en dan nog eens met water inderdaad. Ik twijfelde in de winkel tussen ammonia en St Marc maar ze hadden alleen enorme dozen St Marc.
Ruikt zo lekkerquote:Op maandag 28 september 2020 14:32 schreef z80 het volgende:
[..]
St. Marc kun je ook voor schoonmaakwerkzaamheden in en om het huis gebruiken. Of voor zeer vuile was.
Voordeel van St Mark is dat dit niet giftig is. Nadeel is wel dat het een sterke base is. Werken met handschoenen is wel aan te raden.
Koos (Schuur) kreeg ook veel kritiek omdat hij 'voor het grote geld' overstapte van de Bezige Bij naar ECI.quote:Op maandag 28 september 2020 13:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Mulisch wilde niet dat zijn boeken bij een boekenclub verkocht werden, dat was niet het juiste soort lezers
Is er een poederversie? Ken alleen die flessen van 1,25Lquote:Op maandag 28 september 2020 14:35 schreef Molo het volgende:
[..]
Ruikt zo lekker![]()
Standaard in huis hier, voor van alles. Wel de vloeibare versie, want te lui voor het poeder
Yep, lijkt op oldskool waspoederquote:Op maandag 28 september 2020 14:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is er een poederversie? Ken alleen die flessen van 1,25L
Maar inderdaad, ook prima als allesreiniger te gebruiken
Ja. Standaard hier in huis. En een spuitfles met water/stmark oplossing.quote:Op maandag 28 september 2020 14:39 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is er een poederversie? Ken alleen die flessen van 1,25L
Maar inderdaad, ook prima als allesreiniger te gebruiken
quote:
Ik twijfel of ik nu toch niet gewoon moet stoppen met werkenquote:Op maandag 28 september 2020 15:09 schreef gcjoel het volgende:
Ok de maatregelen lekken alweer uit.
Twijfel nu toch wel of ik niet weer compleet thuis moet gaan werken.
Weer van die halfslachtige zaken, als ik het zo lees.quote:
Maar dat is jouw modus operandi toch alquote:Op maandag 28 september 2020 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik twijfel of ik nu toch niet gewoon moet stoppen met werken
Jaa nee maar nu echt...quote:Op maandag 28 september 2020 15:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat is jouw modus operandi toch al
Ik snap dat je dan zit te wachten tot zij je ontslaanquote:Op maandag 28 september 2020 15:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Jaa nee maar nu echt...Hoop nog steeds dat zij daartoe besluiten
Goede opties, nog niet aan gedacht.quote:Op maandag 28 september 2020 15:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik twijfel of ik nu toch niet gewoon moet stoppen met werken
Ja dat laatste dat laatstequote:Op maandag 28 september 2020 15:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik snap dat je dan zit te wachten tot zij je ontslaanNou, ik wens je een spoedig ontslag toe!
en dan verdulleme iets leuks gaan doen![]()
Wat houdt je tegen?quote:Op maandag 28 september 2020 15:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja dat laatste dat laatste
Die lekken niet uit. Die worden gepeild en ingemasseerdquote:Op maandag 28 september 2020 15:09 schreef gcjoel het volgende:
Ok de maatregelen lekken alweer uit.
Twijfel nu toch wel of ik niet weer compleet thuis moet gaan werken.
Iddquote:Op maandag 28 september 2020 15:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Die lekken niet uit. Die worden gepeild en ingemasseerd
Superkutquote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Sarabi het volgende:
Mijn man heeft in ieder geval net te horen gekregen dat hij nog tot de zomer thuis moet/mag werken.
Tot de zomer?quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Sarabi het volgende:
Mijn man heeft in ieder geval net te horen gekregen dat hij nog tot de zomer thuis moet/mag werken.
Mijn haat voor zo'n beetje allesquote:
In augustus vanuit huis een grote release gedaanquote:Op maandag 28 september 2020 15:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tot de zomer?Die nemen geen halve maatregelen.
Ik ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. De komende maand staat er een live-gang en een verhuizing op het programma.
Bij ons formeel ergens tot Maart 2021. Maar wij zullen echt de laatste zijn die naar kantoor mogen komen, dus dat zal wel Maart 2024 zijn.quote:Op maandag 28 september 2020 15:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe dat bij ons gaat. De komende maand staat er een live-gang en een verhuizing op het programma.
Ja, zo gaat dat daar.quote:Op maandag 28 september 2020 15:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh ja, zal ook wel inderdaad.quote:Op maandag 28 september 2020 15:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Die lekken niet uit. Die worden gepeild en ingemasseerd
Mjah. De livegang is in dit geval met een berg machines en zo.quote:Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef Molo het volgende:
[..]
In augustus vanuit huis een grote release gedaan
Het kán
Wel veel minder efficiënt en veel meer kans op miscommunicatie. Mega strakke processen zijn aan te raden
Oh ik heb enorm toffe collega's en mis het echt welquote:Op maandag 28 september 2020 15:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja, zo gaat dat daar.
In april kregen ze ook al te horen dat het sowieso tot december zal zijn.
@:Molo heel vervelend, not
Van die marsmanpakken aan dan maar. ER zit niets anders op.quote:Op maandag 28 september 2020 15:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mjah. De livegang is in dit geval met een berg machines en zo.
Als je het graag genoeg wil, kan het 🤗quote:Op maandag 28 september 2020 15:37 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mjah. De livegang is in dit geval met een berg machines en zo.
Ik vond het 5 dagen per week thuis werken wel echt saai worden. Mja denk dat ik er toch weer aan moet geloven.quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Sarabi het volgende:
Je keukenquote:Op maandag 28 september 2020 15:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarvoor kan je St Marc dan nog meer gebruiken?
Ik heb er net nog wat te verven hout mee gereinigd. Hopelijk morgen tijd en droog genoeg om even te verven.
Ik mis het ook. Maar het is gewoon niet anders. Voordeel is wel dat ik Marijn letterlijk zie opgroeien elke dagquote:Op maandag 28 september 2020 15:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ik heb enorm toffe collega's en mis het echt wel
En sommige delen van werk gaan ook echt aanzienlijk beter in real life contact
Maar jij dus elke lunchtijd batstijd?
Je hoort dat veel huwelijken het zwaar hebben maar hier is het wel gezelligquote:Op maandag 28 september 2020 15:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Oh ik heb enorm toffe collega's en mis het echt wel
En sommige delen van werk gaan ook echt aanzienlijk beter in real life contact
Maar jij dus elke lunchtijd batstijd?
quote:Op maandag 28 september 2020 15:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Van die marsmanpakken aan dan maar. ER zit niets anders op.
Ja zijn ook veel voordelen, dat is zeker zo hoorquote:Op maandag 28 september 2020 15:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik mis het ook. Maar het is gewoon niet anders. Voordeel is wel dat ik Marijn letterlijk zie opgroeien elke dag.
Dat is wel weer een heel mooi voordeelquote:Op maandag 28 september 2020 15:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik mis het ook. Maar het is gewoon niet anders. Voordeel is wel dat ik Marijn letterlijk zie opgroeien elke dag.
Ik vind af en toe zonder Koos meer dan fijn jaquote:Op maandag 28 september 2020 15:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je hoort dat veel huwelijken het zwaar hebben maar hier is het wel gezellig![]()
Verder is hij ook een halve kluizenaar en vindt het onlinecontact gezellig genoeg met zijn collega's.
1 dag in de weekquote:Op maandag 28 september 2020 15:40 schreef Molo het volgende:
[..]
Ja zijn ook veel voordelen, dat is zeker zo hoor
Op de fiets die Miep hier naar school brengen enzo
Is hij niet naar de crčche?
Moet hij dan die dure leasebak ook weer inleveren nu hij die niet meer gebruikt?quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Sarabi het volgende:
Oh, ja, dat compliceert de boel wel een beetjequote:Op maandag 28 september 2020 15:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Mijn haat voor zo'n beetje alles
En dat ie opeens heel veel meer salaris krijgt? Denk het niet.quote:Op maandag 28 september 2020 15:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Moet hij dan die dure leasebak ook weer inleveren nu hij die niet meer gebruikt?
Die contracten gelden voor bepaalde duur. Afkopen kost misschien meer.quote:Op maandag 28 september 2020 15:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Moet hij dan die dure leasebak ook weer inleveren nu hij die niet meer gebruikt?
Mijn vriend werkt nog vrijwel volledig thuis en zijn werk klinkt voornamelijk als slap lullen hele dag.quote:Op maandag 28 september 2020 15:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
De man en ik zouden het matig trekken. De man moet vooral af en toe onder mensen zijn die net zo graag kwebbelen als hij. Of die hem iig een stuk liever horen kwebbelen dan ik
Hij heeft gelukkig een eigen kantoor in huis, dus overdag zie ik hem nauwelijks.quote:Op maandag 28 september 2020 15:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik vind af en toe zonder Koos meer dan fijn ja
Nou ja, regelen we dat wel op andere manieren
Ja dat helpt. Zie België, Spanje en Frankrijk.quote:Op maandag 28 september 2020 15:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Weer van die halfslachtige zaken, als ik het zo lees.
Ga gewoon eens 3 weken voor een echte lockdown i.p.v. die compromissen die vooral economische- en geen gezondheids-achtergronden hebben.
Zie New-Zeeland.quote:Op maandag 28 september 2020 15:49 schreef z80 het volgende:
Ja dat helpt. Zie België, Spanje en Frankrijk.
Ongeveer alles dat schoongemaakt dient te worden. Met uitzondering van de ramen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarvoor kan je St Marc dan nog meer gebruiken?
Ik heb er net nog wat te verven hout mee gereinigd. Hopelijk morgen tijd en droog genoeg om even te verven.
Maar het had en heeft wel geresulteerd tot nauwelijks besmettingen. Omdat daar een premier (mevrouw Jacinda Ardern) kordate maatregelen aankondigde en handhaaft.quote:Op maandag 28 september 2020 15:52 schreef Anthraxx het volgende:
Als eiland is dat wellicht een tikkeltje makkelijker
Met een bevolkingsdichtheid die 25 keer lager ligt dan in Nederland. Het laat zich ook zo lekker vergelijken allemaal.quote:Op maandag 28 september 2020 15:52 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Als eiland is dat wellicht een tikkeltje makkelijker
Ook die zijn er nog niet vanaf. Popt nog regelmatig een besmetting op. En dat voor een compleet afgesloten eiland.quote:
Ik zit ook 3 dagen als kluizenaar hoor. Muziek op de achtergrond, gesloten hok. En Anna ziet mij alleen als ik thee of koffie kom halen.quote:Op maandag 28 september 2020 15:53 schreef Tally het volgende:
Hier werkt de man 3 dagen thuis. Maar als die thuis werkt zie ik hem alleen als hij iets te drinken of snoepen komt halen. De rest zit hij op zolder te werken.
Dat dusquote:Op maandag 28 september 2020 15:55 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zit ook 3 dagen als kluizenaar hoor. Muziek op de achtergrond, gesloten hok. En Anna ziet mij alleen als ik thee of koffie kom halen.
Wow! Ik hebt echt nog geen idee hoe lang het hier gaat duren. Ben ook benieuwd hoe lang ik nodig ga hebben om te wennen aan wel weer naar kantoor gaan.quote:Op maandag 28 september 2020 15:33 schreef Sarabi het volgende:
Dat herken ik ook wel. Heb echt een betere balans en daardoor gewoon veel gelukkigerquote:Op maandag 28 september 2020 16:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wow! Ik hebt echt nog geen idee hoe lang het hier gaat duren. Ben ook benieuwd hoe lang ik nodig ga hebben om te wennen aan wel weer naar kantoor gaan.Ik ben de laatste tijd echt intens gelukkig, heb meer werkplezier en meer energie om ook van m'n vrije tijd te genieten.
En dat komt toch wel voor een groot gedeelte door het vanuit huis werken. Al deed ik dat voor m'n vorige baan natuurlijk ook, maar uit deze baan haal ik veel meer voldoening.
Verwacht je dat (als alles weer normaal is) je weer fulltime naar kantoor moet? Of zullen er een paar thuiswerkdagen blijven?quote:Op maandag 28 september 2020 16:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wow! Ik hebt echt nog geen idee hoe lang het hier gaat duren. Ben ook benieuwd hoe lang ik nodig ga hebben om te wennen aan wel weer naar kantoor gaan.Ik ben de laatste tijd echt intens gelukkig, heb meer werkplezier en meer energie om ook van m'n vrije tijd te genieten.
En dat komt toch wel voor een groot gedeelte door het vanuit huis werken. Al deed ik dat voor m'n vorige baan natuurlijk ook, maar uit deze baan haal ik veel meer voldoening.
Same here.. geen reistijd maakt echt een wereld van verschil.quote:Op maandag 28 september 2020 16:18 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dat herken ik ook wel. Heb echt een betere balans en daardoor gewoon veel gelukkiger
Bij ons zeker nietquote:Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Verwacht je dat (als alles weer normaal is) je weer fulltime naar kantoor moet? Of zullen er een paar thuiswerkdagen blijven?
Maatregelen zijn het probleem niet. Mensen die elke maatregel als schending van mensenrechten zien welquote:Op maandag 28 september 2020 15:49 schreef z80 het volgende:
[..]
Ja dat helpt. Zie België, Spanje en Frankrijk.
Las net wat commentaren over de persco van kuijpers en gommers. De schrijvers zijn niet meer te reddenquote:Op maandag 28 september 2020 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maatregelen zijn het probleem niet. Mensen die elke maatregel als schending van mensenrechten zien wel![]()
Ordnung muss sein. Pak het leger er maar bij anders om te handhaven.
Als er van die 2996 nieuwe besmettingen nou een aantal in hun families zitten is dat goed voor het "groepsverstand" hopelijk.quote:Op maandag 28 september 2020 16:30 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Las net wat commentaren over de persco van kuijpers en gommers. De schrijvers zijn niet meer te redden
Nee want die zieken worden ook betaaldquote:Op maandag 28 september 2020 16:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als er van die 2996 nieuwe besmettingen nou een aantal in hun families zitten is dat goed voor het "groepsverstand" hopelijk.
Herkenbaarquote:Op maandag 28 september 2020 16:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het gekke is dat ik met zakelijk bellen totaal geen probleem heb
Denk dat de vaste thuiswerkdagen wel blijven plakken, maar ik hoop eigenlijk dat we nog veel meer vrijheid krijgen om zelf te kijken wanneer het wel of niet nodig is om naar kantoor te gaan. Bijvoorbeeld op zo'n dag als vandaag, is vanuit huis werken gewoon veel beter. Ik ben om 7 uur vanochtend begonnen zodat ik op tijd een ochtendanalyse kon sturen, maar ik werk vanavond tijdens/na de persco ook. Dat kan ik doen doordat ik thuis gewoon m'n dag op kan breken, voor mij fijn, maar voor m'n werkgever ook.quote:Op maandag 28 september 2020 16:23 schreef Sarabi het volgende:
Verwacht je dat (als alles weer normaal is) je weer fulltime naar kantoor moet? Of zullen er een paar thuiswerkdagen blijven?
Kwast inpakken met keukenfolie tussen de schilderbeurten door. Hoef je deze niet schoon te maken en drogen ze niet uit.quote:Op maandag 28 september 2020 16:38 schreef Tele6 het volgende:
Stoelen geschuurd op balkon. Miezer waaide wel een beetje binnen, maar het ging.
Ze zijn wel mooi glad geworden. Eigenlijk zijn ze nu al mooier dan dat ze waren. En daar heb ik een jaar tegenaan zitten hikken. Manmanman.
Later deze week of zo eens verven. Ik wil twee dagen achter elkaar verven, zodat ik minimaal kwasten hoef te wassen.
Wat ben jij aan het schilderen @:Lucky_Strike ?
Ja daarom. Ik wil het risico niet nemen dat ik laag één doe, kwasten inpak, paar weken later aan laag twee wil beginnen en dat de ingepakte kwasten alsnog ingedroogd zijn. Dus eerste laag verven, kwasten inpakken en in de koelkast, volgende dag de tweede laag verven, en dan één (EEN) keer kwasten wassen.quote:Op maandag 28 september 2020 16:40 schreef z80 het volgende:
[..]
Kwast inpakken met keukenfolie tussen de schilderbeurten door. Hoef je deze niet schoon te maken en drogen ze niet uit.
Fijn!quote:Op maandag 28 september 2020 16:49 schreef Candaasje het volgende:
Vriend is helemaal blij met (grotendeels) thuiswerken.
We hadden het de laatste maanden/weken ook wel echt gezellig en fijn samen.
Maar ik moet zeggen dat grapjes via de chat terwijl je een college online live volgt, niet echt lekker overkomen.
Ik weet eigenlijk niet waarom ik het nog probeer. (Gelukkig kijken er steeds maar 150 mensen mee)
De ramen hier zijn verschrikkelijk smerig. Denk dat de ramenlapper over 2 weken komtquote:Op maandag 28 september 2020 16:51 schreef AnneX het volgende:
St.Marc is níet voor de ramen. Niét, zoals Zet opmerkte.
Ik herhaal het maar even...het schuurt nl?! met minuscule korreltjes hars.
Verder weinig te melden. JeugdBieb gedraaid en geneuzel.
Zo’n assistent-coördinator die zich laat gelden.
Láat ons, onderling konden wij het prima regelen.
Zelfs de groepsapp. moet een officiële naam hebben.
Goed bezig Tele....stom hé, ergens tegenaan hikken en dan is het gefikst.
*kijkt naar de ramen. Gelukkig pas geschilderd, kan nog een paar weken wachten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Wat een gedoe bij jullie bieb. Ik hoop dat ze het niet vergallen. Vaak weten de vrijwilligers die het al lang doen het écht beter dan een zo'n coördinator.quote:Op maandag 28 september 2020 16:51 schreef AnneX het volgende:
Klopt hoor, wat je hebt onthoudenquote:Op maandag 28 september 2020 16:56 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Fijn!
Ik dacht me te herinneren dat het in het begin wel lastig was bij jullie, omdat jullie zo klein wonen en elkaar in de weg zaten? Maar dat valt dus wel mee. Goed om te horen.
B mist ook het meest het maken van suffe grapjes met z'n collega's. Sowieso is hij in april begonnen bij een nieuwe baan en heeft hij z'n nieuwe collega's welgeteld één keer fysiek ontmoet inmiddels![]()
Het is wel fijn om je grapjes te kunnen delen. Ik hoop dat je de gelegenheid krijgt om een kleiner groepje mensen te leren kennen en dan kun je daarbinnen wat meer delen, ik denk dat dat beter werkt dan met een chat van 150 man.
Als je met watergedragen verf werkt kun je zelfs op dezelfde dag makkelijk twee lagen aanbrengenquote:Op maandag 28 september 2020 16:43 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja daarom. Ik wil het risico niet nemen dat ik laag één doe, kwasten inpak, paar weken later aan laag twee wil beginnen en dat de ingepakte kwasten alsnog ingedroogd zijn. Dus eerste laag verven, kwasten inpakken en in de koelkast, volgende dag de tweede laag verven, en dan één (EEN) keer kwasten wassen.![]()
* Tele6 heeft vaker kwasten gewassen dan geschilderd en weet wel wat ze leuker vindt
Het schuurt nietquote:Op maandag 28 september 2020 16:51 schreef AnneX het volgende:
quote:Op maandag 28 september 2020 16:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De ramen hier zijn verschrikkelijk smerig. Denk dat de ramenlapper over 2 weken komtOops.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ooit een hh gehad, die met de jas aan, de emmer vast liet vollopen om ramen te zemen.
“Als dat schoon was, is alles schoon”.
Je hebt gelijk:quote:Op maandag 28 september 2020 17:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Het schuurt niet
Als het al zou schuren zou dat effect homeopathisch zijn door de verdunning
Ik gooi beeld nog weleens uit.. ivm haperende verbinding.quote:Op maandag 28 september 2020 16:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
Het gekke is dat ik met zakelijk bellen totaal geen probleem heb (prive, laten we het niet doen, je kan me op 29 andere manieren bereiken, gebruik die), maar ineens vind iedereen dan weer dat we naar elkaar moeten gaan zitten kijken ofzo en dan ook BIJ ALLES wat overlegd moet worden?
Hou op met me, bel gewoon!
Ik heb een schuifje. Schuifje open geen meerwaarde? Schuifje dicht.quote:Op maandag 28 september 2020 17:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik gooi beeld nog weleens uit.. ivm haperende verbinding.
Ik zal niet ontkennen dat er meer voordelen aan zitten
Ik ga zo mn hoepel maar eens opzoekenquote:
Bij die eerste quote dan weer de kanttekening dat spiritus op den duur ook een waas geeft op ramen die er slecht weer af gaat.quote:Op maandag 28 september 2020 17:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Je hebt gelijk:
Quote “ Bedoel je om je ramen mee te zemen? Zou ik niet doen. Het is een soort allesreiniger op basis van dennenolie. Het ontvet wel maar allesreiniger droogt nooit helemaal streeploos op, dus je zult altijd een waas of strepen op je ramen zien. Gewoon warm water met een scheutje spiritus of een halve ui, dat werkt het beste voor je ramen.”
Altijd gehoord van een vakschilder.
Als:” Die st marc express kan je gewoon voor het reinigen van ramen en alles en nog wat te gebruiken.Er zit gewoon een dennengeurtje in maar geen dennenhars.Dat is gewoon een verkooptruck van de importeur,omdat dennenhars niet in water oplost.Het laat niets geen sporen na op ramen,alleen voor schilderwerk moet je het nawassen.”
Mja maar hier is beeld wel gewenst vaak.quote:Op maandag 28 september 2020 17:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb een schuifje. Schuifje open geen meerwaarde? Schuifje dicht.
Ook van de switch?quote:Op maandag 28 september 2020 17:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ga zo mn hoepel maar eens opzoeken
Die van de Switch is te klein om mee te hoepelen. Wel grappig, al sport ik liever niet voor de tv.quote:Op maandag 28 september 2020 17:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ook van de switch?
Zag die laatst in de winkel... is dat leuk?
Of een echte natuurlijk
Hahaha nee! Een echte hoepel!quote:Op maandag 28 september 2020 17:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ook van de switch?
Zag die laatst in de winkel... is dat leuk?
Of een echte natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |