Was het niet zo naarmate je ouder wordt minder slaap nodig hebt?quote:Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef Marsenal het volgende:
Ik slaap 6 uur per nacht, en functioneer naar behoren, hoewel ik soms 's ochtends grote tegenzin heb. Maar eerder dan 1.00 uur in slaap komen is heel lastig gebleken. Naarmate ik ouder word, wordt het alleen maar erger, die moeite om in slaap te vallen..
Minder dan 5 uur vind ik echt een aanslag op m'n energiepeil, dat begrijp ik niet, dat mensen dat kunnen. Toen ik 25 was, was het niet zo'n probleem, maar toen kon ik overdag ook nog makkelijk dutjes doen, uit pure luiheid
Ik geloof dat het wel zo werkt, alleen als je kinderen hebt gaat dat in combinatie met chronisch slaaptekort waardoor ik daar niet zo'n objectief zicht op hebquote:Op donderdag 24 september 2020 13:55 schreef osodevo het volgende:
[..]
Was het niet zo naarmate je ouder wordt minder slaap nodig hebt?
Dit verklaart wel een hoop nu.quote:Op donderdag 24 september 2020 18:00 schreef Mikeytt het volgende:
Ik slaap zo'n 3-4 uur per nacht. Prima te doen.
Als je dit gewoon elke dag doet, wordt het gewoon onderdeel van je ritme en wordt je gewoon vol energie wakker
Dat is echt enorme tijdsverspilling.quote:
Dan is het maar tijdsverspilling. Ik ben chronisch ziek dus mijn lichaam heeft het gewoon nodig.quote:Op donderdag 24 september 2020 18:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is echt enorme tijdsverspilling.
Bij een gemiddelde levensverwachting slaap je dus 32 jaar van je leven.
Dan moet jij vast een hele diepe slaper zijn als je in die 3 uur alle benodigde slaap meepakt zonder de dag erna doodmoe te zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 18:22 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is echt enorme tijdsverspilling.
Bij een gemiddelde levensverwachting slaap je dus 32 jaar van je leven.
Als je dat elke dag doet, went je lichaam er vanzelf aan. Zolang je maar niet de ene dag 3 uur slaapt en dan ineens 7 uur en dan weer 5 uurquote:Op donderdag 24 september 2020 18:46 schreef osodevo het volgende:
[..]
Dan moet jij vast een hele diepe slaper zijn als je in die 3 uur alle benodigde slaap meepakt zonder de dag erna doodmoe te zijn.
Ik slaap altijd 1.5uur en dat is echt geen enkel probleem. Voel me veel fitter dan toen ik 7 of 8 uur per dag sliep. En veel meer tijd om nuttige dingen te doen waar je normaal niet aan toe komt. Geen idee of ik heel diep slaap overigens.quote:Op donderdag 24 september 2020 18:46 schreef osodevo het volgende:
[..]
Dan moet jij vast een hele diepe slaper zijn als je in die 3 uur alle benodigde slaap meepakt zonder de dag erna doodmoe te zijn.
Nee.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:14 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Is dit het topic waar ik stoer kan doen met hoe weinig ik slaap?
Neequote:Op donderdag 24 september 2020 19:14 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Hey hallo, jij ook hier, leukquote:Op donderdag 24 september 2020 19:14 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Ik slaap helemaal niet meer manquote:Op donderdag 24 september 2020 19:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Hey hallo, jij ook hier, leukIk doe gemiddeld zo'n 2 uur per dag maar soms op zondagen ook wel 2,5
Jij?
Altijd plafonddienstquote:Op donderdag 24 september 2020 19:30 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
[..]
Ik slaap helemaal niet meer man
Nee.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:14 schreef SjaakKlapkaak het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 24 september 2020 21:08 schreef SQ het volgende:
Nu ik hoogzwanger ben merk ik trouwens dat ik liever 10-12 uur heb, maar dat red ik alleen met flink bijslapen overdag.
Ik denk dat het alvast reserves opbouwen is voor straks als slaap soberso een illusie is
Tuurlijk joh.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:04 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ik slaap altijd 1.5uur en dat is echt geen enkel probleem. Voel me veel fitter dan toen ik 7 of 8 uur per dag sliep. En veel meer tijd om nuttige dingen te doen waar je normaal niet aan toe komt. Geen idee of ik heel diep slaap overigens.
Nou, ik weet dat ik ruim onder het gemiddelde zit, maar voor mij is het inmiddels doodnormaal. Toch weet ik van meer mensen die om en nabij dit slaapritme hebben. Vroeger had ik me niet voor kunnen stellen dat ik daar geen last van zou hebben. Alleen ik had altijd al het gevoel dat ik tijd tekort kwam met dingen die ik op een dag had gepland, dus is dit voor mij echt een uitkomst.quote:
Lekker gezond ookquote:Op zondag 27 september 2020 22:01 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nou, ik weet dat ik ruim onder het gemiddelde zit, maar voor mij is het inmiddels doodnormaal. Toch weet ik van meer mensen die om en nabij dit slaapritme hebben. Vroeger had ik me niet voor kunnen stellen dat ik daar geen last van zou hebben. Alleen ik had altijd al het gevoel dat ik tijd tekort kwam met dingen die ik op een dag had gepland, dus is dit voor mij echt een uitkomst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |