heel belangrijk natuurlijk.....wat een idiootquote:Op donderdag 24 september 2020 14:22 schreef roos94 het volgende:
[..]
En mijn theorievak op locatie in hartje centrum is nog steeds verplichte aanwezigheid want "de docent wil studenten in de ogen kunnen aankijken"

In ieder geval lang genoeg om alle "nacht" horeca, de culturele sector, de luchtvaart, de evenementen industrie en alles wat ik vergeten ben om te laten vallen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:23 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is letterlijk wat ik zeg. Ik zeg "tweede helft volgend jaar". Dat is q3 of q4 dus. Dat is mijn verwachting die ik uitsprak, ik zeg er zelfs letterlijk bij Dat ik voorjaar dus te optimistisch acht 😉

In sommige delen van Amsterdam test bijna 1 op de 4 positiefquote:Op donderdag 24 september 2020 14:27 schreef Dven het volgende:
Dat een kleine 10% van het aantal geteste personen besmet is, is wel ongelofelijk slecht hoor. Zat landen met overcapaciteit binnen de EU nota bene, ga eens aan de slag daarmee. Bulgarije doet dagelijks tussen de 1000 en 3600 tests en hebben een capaciteit die ruim boven de 10K stijgt.
Organiseer dat nu eens

Gewoon een kleine uitbraak ergens. Morgen zijn het er weer 3.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Relatief gezien veel want tot nu toe hebben wij hier nauwelijks wat gemerkt wat betreft uitbraken.

Ik zou naar de GP van Duitsland gaan maar Noord Holland dus helaas. Je kunt straks een jaar op sabbatical van al die vouchersquote:Op donderdag 24 september 2020 14:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zou 5 oktober een weekje Duitsland doen, maar we zijn intussen al in overleg over annulering en een voucher oid. Tegen die tijd laten ze toch geen Nederlanders meer toe

toevallig in al die gemeenten die +10 hebbenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kan ook 1 haardje zijn ergens in een verzorgingstehuis.

Het scheelt dat je dat niet volhoudt als ze in België en Duitsland wel de beperkingen opheffen. En die hebben niets met onze politieke verhoudingen te maken.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ik ben er wel bang voor en denk ook dat het gigantische bullshit is. Dit is mijn gok: Vaccin is er in Q1 2021. In Q1 zijn ook de verkiezingen van de tweede kamer, eind Q1. Dan gaan ze paar weken formeren, en worden alle beslissingen controversieel verklaard.
Alle partijen zijn risicomijdend, want ze willen niet als eerste op hun conto hebben dat ze versoepelen en het onverhoopt foutgaat. Dus, gaan ze wachten tot de formatie rond is en er dan naar kijken. Dan zitten we gok ik al zo tegen het zomerreces aan.
Dan komt het zomerreces en kunnen ze erna langzaam gaan afbouwen, als ze het even 'hebben aangekeken'
Ik hoop echt dat ik het fout heb, als dit in een niet-verkiezingsjaar zou zijn zou het denk ik veel sneller gaan, maar geen enkele partij gaat dat electorale risico nemen.

Interessant. Welke twintig organisaties zijn dit dan? Ik wil weten of mijn werkgever erbij zit.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:43 schreef miss_sly het volgende:
We hadden het er vanochtend nog over:
https://www.at5.nl/artike(...)erdamse-spits-houden
Goed voornemen en goed dat er al afspraken liggen.

Geen idee, in de krant heeft in ieder geval niets gestaan van een haard in een verzorgingstehuis hier.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:25 schreef iBenny het volgende:
[..]
Was dat niet het verzorgingshuis?

Oh goed punt, daar had ik niet over nagedacht. Dat kan inderdaad veel verschil maken.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het scheelt dat je dat niet volhoudt als ze in België en Duitsland wel de beperkingen opheffen. En die hebben niets met onze politieke verhoudingen te maken.

Vind nog dat we het lang hebben volgehouden.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alle versoepelingen na 1 juli in combi met toerisme overal en nergens waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest dan?

Je kunt het wel zien aan de verspreiding, eerste golf was echt heel geclusterd in een paar gebieden, nu is de spreiding veel ruimer, waarschijnlijk ook omdat veel mensen binnen Nederland op vakantie zijn geweest.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alle versoepelingen na 1 juli in combi met toerisme overal en nergens waarschijnlijk toch teveel van het goede geweest dan?

Het is denk ik ook onderschat hoe moeilijk het is om na zulke versoepelingen weer over te gaan tot strengere maatregelen.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

Mischien iets TE lang?quote:Op donderdag 24 september 2020 14:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Vind nog dat we het lang hebben volgehouden.

Waarom bezocht hij nog klantenquote:Op donderdag 24 september 2020 14:28 schreef Simmertje het volgende:
Bij mij op werk nu ook het eerst echte corona geval, één van de techneuten die dagelijks zo'n 5 klanten bezoekt

Nee, te weinig zelfs.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

Die verkiezingen komen niet behoorlijk gelegen inderdaad.quote:Op donderdag 24 september 2020 14:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tja, ik ben er wel bang voor en denk ook dat het gigantische bullshit is. Dit is mijn gok: Vaccin is er in Q1 2021. In Q1 zijn ook de verkiezingen van de tweede kamer, eind Q1. Dan gaan ze paar weken formeren, en worden alle beslissingen controversieel verklaard.
Alle partijen zijn risicomijdend, want ze willen niet als eerste op hun conto hebben dat ze versoepelen en het onverhoopt foutgaat. Dus, gaan ze wachten tot de formatie rond is en er dan naar kijken. Dan zitten we gok ik al zo tegen het zomerreces aan.
Dan komt het zomerreces en kunnen ze erna langzaam gaan afbouwen, als ze het even 'hebben aangekeken'
Ik hoop echt dat ik het fout heb, als dit in een niet-verkiezingsjaar zou zijn zou het denk ik veel sneller gaan, maar geen enkele partij gaat dat electorale risico nemen.

Niet persé, ik denk vooral het niet ingrijpen op de signalen dat het begin augustus de verkeerde kant op begon te gaan. Als ze toen de haarden in bijv. Amsterdam en Rotterdam uit hadden weten te trappen, was er nu nog niet zo veel aan de hand geweest (het Duitse model).quote:Op donderdag 24 september 2020 14:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |