Wat brutaalquote:Op donderdag 24 september 2020 06:41 schreef vencodark het volgende:
Heeft 1 of andere klootzak vannacht de e-Bike van mijn man gestolen.![]()
Ik kwam vannacht thuis van werk en het viel mij niet eens op dat ie weg was.![]()
Man appte net dat hij mijn fiets maar meegenomen heeft naar werk.
En we hebben zo’n Ring deurbel dus toen ik beelden terugkeek, zie je precies zo’n smerige dief met zijn hoodie op, dat ding uit de voortuin vissen.
Wat je zo’n persoon dan niet allemaal toewenst!![]()
![]()
Dat wel. Maar het is gewoon kut.quote:Op donderdag 24 september 2020 06:44 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Wat brutaalEcht heel stom, venco
En wat nu, behalve aangifte doen? Zijn jullie hier voor verzekerd?
Bij nader inzien hebben ze 2 uur voor de diefstal gekeken. Niet de avond ervoor. Loopt net van de 23e op de 24e.quote:Op donderdag 24 september 2020 07:20 schreef Leandra het volgende:
Oh damn, die hebben de boel dus echt verkend
Zuur. Maar, dat was te verwachten eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 24 september 2020 07:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Overigens doet de verzekering niks. Alleen als ie in het schuurtje stond.![]()
Ik ook. En hij is verzekerd. Dat loont zeker bij een ebike wel.quote:Op donderdag 24 september 2020 07:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zuur. Maar, dat was te verwachten eerlijk gezegd.
Waarom stond hij niet in de schuur als het zo’n dure fiets is?
Ik zet de mijne zelfs op slot in de schuur.
Ik vermoed dat het onder inboedelverzekering valt, maar daarvoor moet je inboedel wel IN je woning staanquote:Op donderdag 24 september 2020 07:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat een geraffineerde bastards! Maar, begrijp ik nu dus goed dat jullie niets terugkrijgen van de verzekering? Mèn, dat is zuur zeg. Wisten jullie dat, dat hij in de schuur moest staan? En hoe doe je dat als je geen schuur hebt? Of bij bv de fietsenstalling op het werk? Ben je dan niet verzekerd tegen diefstal? Dat is een mooieDan is het dus eigenlijk een zeer overbodige verzekering als je het mij vraagt.
Inderdaad.quote:Op donderdag 24 september 2020 07:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Klopt, inboedel.quote:Op donderdag 24 september 2020 07:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het onder inboedelverzekering valt, maar daarvoor moet je inboedel wel IN je woning staanvoor een fietsverzekering moet je fiets op slot staan, dat hoeft dus niet in de schuur te zijn.
De ebike van mijn collega werd op straat gestolen voor de supermarkt en ze heeft “gewoon” een nieuwe gekregen.quote:Op donderdag 24 september 2020 07:54 schreef Mrs.Peel het volgende:
Wat een geraffineerde bastards! Maar, begrijp ik nu dus goed dat jullie niets terugkrijgen van de verzekering? Mèn, dat is zuur zeg. Wisten jullie dat, dat hij in de schuur moest staan? En hoe doe je dat als je geen schuur hebt? Of bij bv de fietsenstalling op het werk? Ben je dan niet verzekerd tegen diefstal? Dat is een mooieDan is het dus eigenlijk een zeer overbodige verzekering als je het mij vraagt.
Het staat niet alleen in de nacht onbeheerd. Zo'n ding is in 10 seconden weg. Ik neem aan dat je er de rest van de dag niet naast zit.quote:Op donderdag 24 september 2020 08:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Klopt, inboedel.![]()
Het is laks van ons geweest geen fietsverzekering te doen maar dat is achteraf. Het staat hier alleen onbeheerd in de nacht. We gaan er verder niet stad en land mee door.
Anyway: komt goed en je leert hier ook van natuurlijk.
Kut gast. Hoop dat ie zijn tanden breekt terwijl hij ermee rijdt ofzo.
Bij onze verzekering valt een afgesloten tuin ook onder inboedelverkering mits er duidelijke braaksporen zijn.quote:Op donderdag 24 september 2020 07:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het onder inboedelverzekering valt, maar daarvoor moet je inboedel wel IN je woning staanvoor een fietsverzekering moet je fiets op slot staan, dat hoeft dus niet in de schuur te zijn.
Was dat dan geen losse fietsverzekering?quote:Op donderdag 24 september 2020 08:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
De ebike van mijn collega werd op straat gestolen voor de supermarkt en ze heeft “gewoon” een nieuwe gekregen.
Je hebt helemaal gelijk hoor! Dus het geeft niets dat je dat zegt. Man is daar zelf ook gewoon nuchter onder.quote:Op donderdag 24 september 2020 08:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Het staat niet alleen in de nacht onbeheerd. Zo'n ding is in 10 seconden weg. Ik neem aan dat je er de rest van de dag niet naast zit.
Het is op zijn zachtst gezegd onhandig om zo'n dure fiets, waar je ook nog eens totaal afhankelijk van bent, onverzekerd voor je huis for grabs neer te zetten. Hopelijk is er van geleerd
(En ja, ik vind absoluut dat mensen met hun poten van andermans spullen af moeten blijven hoor, het is mij ook een paar keer overkomen, en inmiddels staan ze hier altijd verzekerd op slot in de achtertuin)
Was de fiets zelf niet verzekerd?quote:Op donderdag 24 september 2020 07:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Bij nader inzien hebben ze 2 uur voor de diefstal gekeken. Niet de avond ervoor. Loopt net van de 23e op de 24e.
Overigens doet de verzekering niks. Alleen als ie in het schuurtje stond.![]()
Man heeft 1 oktober een afspraak voor de aangifte ivm delen van de beelden.![]()
We gaan zelf marktplaats eens doorzoeken. Wie weet komt ie voorbij.
Dure fiets dus wellicht gewild. Fietstassen weg. Regenpak weg.
Alles weg!![]()
En man is afhankelijk van de fiets want geen rijbewijs. Het is allemaal geen ramp want we hadden geld gespaard om de zolder te verbouwen maar het is gewoon klote.
Mijn fiets staat ook op slot in de berging idd.quote:Op donderdag 24 september 2020 07:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dit had ik bij mijn vorige huis in centrum Eindhoven inderdaad.quote:Op donderdag 24 september 2020 08:45 schreef Leandra het volgende:
Misschien kun je een muuranker monteren waar een volgende fiets dan met een slot aan vastgemaakt kan worden?
Darn 🤔quote:Op donderdag 24 september 2020 08:54 schreef SQ het volgende:
[..]
Dit had ik bij mijn vorige huis in centrum Eindhoven inderdaad.
Hebben ze wel mijn toen onverzekerde moederfiets van losgeknipt maar hey, de drempel was iig al wat verhoogd
Oh ja!quote:Op donderdag 24 september 2020 09:24 schreef exode het volgende:
Eej en waarom hebben we geen stobbenfrees OP?
Ja, dan is het lekker effectief.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:01 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zo'n zender is wel ideaal Leandra. Op die manier zijn hier vorige week tientallen fietsen uit ons dorp teruggevonden doordat ze een vrachtwagen van de A4 konden plukken op basis van de zendergegevens van één van de fietsen. Het was gewoon een transporteur met alle benodigde papieren etc. die op weg was naar Polen, dus de daders zijn nog spoorloos. Maar wel fijn voor een boel dorpsbewoners hier dat die ene fiets een zender had, want zij hebben allemaal hun fiets terug.
De man in kwestie leek eigenlijk ook wel op een persoon uit 1 van de Oostbloklanden.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dan is het lekker effectief.
Overigens verwacht ik dat mijn gestolen E-bike ook in Polen of een ander oostblokland terechtgekomen is, ik heb tot een half jaar na de diefstal automatische meldingen van marktplaats gehad voor dat model, maar er was er nooit een bij in mijn kleurstelling, en dan had ik ook nog eens een vrij forse framehoogte (59 cm), dus ik ga er vanuit dat die fiets sowieso al vrij rap uit NL verdwenen was.
Ja, idd melden bij de verzekering.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:07 schreef trui het volgende:
Zo'n zender klinkt inderdaad wel heel effectief! Toch snap ik ook wel dat 8,50 per maand niet voor iedereen een heel klein bedrag is.
Ik realiseer me ineens dat de fiets van mijn dochter wel verzekerd is, maar ze is laatst wel een fietssleutel kwijt geraakt. Dus als hij nu gestolen wordt denken ze dat hij niet op slot stond. Ik zal dit maar eens doorgeven aan de verzekering (en een sleutel bij laten maken).
Gelukkig!quote:Op woensdag 23 september 2020 07:21 schreef exode het volgende:
Dank je wel Phaidre, mijn onderzoek is bij de huisarts. Geen test nodig, die vraag stelde ik toevallig bij de afspraak die gecancelled werd 2 weken geleden.
Kak, ik word er alleen maar feller van.quote:Op donderdag 24 september 2020 10:18 schreef Leandra het volgende:
Soms ook local: https://www.rtlnieuws.nl/(...)stal-fietsendiefstal
Maar het gros niet: https://www.gelderlander.(...)-explosief~a2e36d67/
Darn.... 95% Oost-Europeanen
Wat een geluk!quote:Op donderdag 24 september 2020 10:39 schreef mousemicky het volgende:
Onze buren hebben maandag 3 mega confineren laten omzagen uit de tuin. EIndelijk, want nu is er meer zonin onze tuin, en bij elke storm was ik bang dat die dingen om zouden gaan (waren echt al 50+ jaar oud en ruim 15 meter hoog). Dus nu heb ik ook echt een reden om het mooie woord stobbenfrees te gebruiken de volgende keer als ik ze spreek. Die hebben ze vast nodig om de stronken te verwijderen
![]()
Vast niet in Amsterdamquote:Op donderdag 24 september 2020 11:49 schreef Ynske het volgende:
Toevallig vandaag mijn nieuwe fiets verzekerd. Diefstal en schade voor 54 Euro per jaar. 3 jaar 100% dekking en daarna wat afbouw.
Viel me reuze mee.
Succes en plezier met "stobbenfrees" inpassen in een gesprekquote:Op donderdag 24 september 2020 10:39 schreef mousemicky het volgende:
Topictitel![]()
Onze buren hebben maandag 3 mega confineren laten omzagen uit de tuin. EIndelijk, want nu is er meer zonin onze tuin, en bij elke storm was ik bang dat die dingen om zouden gaan (waren echt al 50+ jaar oud en ruim 15 meter hoog). Dus nu heb ik ook echt een reden om het mooie woord stobbenfrees te gebruiken de volgende keer als ik ze spreek. Die hebben ze vast nodig om de stronken te verwijderen
![]()
Dan waren het vast nog geen dikke bomenquote:Op donderdag 24 september 2020 13:05 schreef aapieannie het volgende:
Haha grappig. Wij hebben laatst ook coniveren afgezaagd. Vriend had geen zin om een stobbenfrees te huren, dus hebben we de wortels doorgezaagd met een reciprozaag om zo de stammen alsnog te kunnen verwijderen.
Viel opzich mee inderdaad. En zonde dat ze erui zijn, maar het moest wel. De buurman was aan zijn kant zo rigoreus aan het snoeien geweest dat de onderkanten al kaal waren, we keken er dwars doorheen. Er staat nu een schutting.quote:Op donderdag 24 september 2020 13:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan waren het vast nog geen dikke bomen
Wij hebben hier een stronk in de tuin waar je niet goed van wordt. Maar goed, dat was ook een boom van 15 meter hoog ofzo. Daar helpt zelfs een stobbenfrees niet meer tegen
Ook niet als je elk weekend een klein stukje stobbenfreest? Dan kun je het er juist wékenlang over hebben!quote:Op donderdag 24 september 2020 13:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan waren het vast nog geen dikke bomen
Wij hebben hier een stronk in de tuin waar je niet goed van wordt. Maar goed, dat was ook een boom van 15 meter hoog ofzo. Daar helpt zelfs een stobbenfrees niet meer tegen
Bij ons 1jr geleden terwijl we sliepen.quote:Op donderdag 24 september 2020 16:25 schreef Tally het volgende:
Hier hebben ze 2 weken geleden overdag (terwijl we thuis waren) geprobeerd in te breken bij het keukenraam. Daar hebben ze met een grote schroevendraaier geprobeerd het raam open te krijgen. Ik heb er een aantal nachten niet lekker van geslapen. Alle sloten heb ik vervangen. Ook de raamhaken want die hebben nu een sleuteltje. Maar gewoon overdag terwijl we beide thuis waren
Dit. Ze kijken vooral waar ze makkelijk binnen kunnen komen, het zijn geen kunstdieven die een operatie van een half jaar voorbereiden om The Fallen Madonna (with the Big Boobies) van Van Clomp te stelen.quote:Op donderdag 24 september 2020 18:33 schreef vencodark het volgende:
Weinig te halen...dat weet zo’n dief toch niet?
Die kijkt gewoon of er wat te halen is en of het makkelijk gaat. iPads heb je overal.
Wij hebben alleen een dure fiets en wonen in een nieuwbouwwijk. Onze auto is 13 jaar oud.
De wijk verderop heeft villa’s.Kunnen ze beter daar heen, al zal die beter beveiligd zijn.
Anyway: wij flaneren ook niet met dure spullen dus ik acht mij niet veiliger met de gedachte: er valt niets te halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De foto verdwijnt na een uur. De naam hier niet plaatsen als je de nonogram hebt opgelost. Geen idee nl hoe zeldzaam de naam is.
Ik wist tot 5 minuten geleden nog niet wat een nonogram was, maar ik ga eens even een paar proberen (na een youtube uitleg).quote:Op donderdag 24 september 2020 19:14 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een geboorte kaartje nonogram. Als je hem oplost weet je de naam.
Ik snap hoe een nonogram werkt. Maar hij is 20x15 dat is echt verververgevorderd
Dit is ver ver vergevorderdquote:Op donderdag 24 september 2020 19:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wist tot 5 minuten geleden nog niet wat een nonogram was, maar ik ga eens even een paar proberen (na een youtube uitleg).
Zal een behoorlijke uitdaging zijn, met een 20x15
quote:Op donderdag 24 september 2020 19:20 schreef amaranta het volgende:
Voor wie mee wil puzzelen*ontlurkt*SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De foto verdwijnt na een uur. De naam hier niet plaatsen als je de nonogram hebt opgelost. Geen idee nl hoe zeldzaam de naam is.
Ik kan nonogrammen niet weerstaanmaar gelukt, leuk wel!
(Wij kregen toen schoonzus zwanger was een legpuzzeltje waarin dat stond aangekondigd, vond ik ook tof!)
Dat heb ik niet gedaan. We hebben hier ook geen beleid over ontvangen. Wel bij positieve test uiteraard.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:23 schreef amaranta het volgende:
Oh en nog iets anders. Als je als ouder een Corona test zou moeten ondergaan. Zou je dan de leerkracht van je kind inlichten?
Haha, ze zijn meestal goed op te lossen als je een paar handigheidjes kent.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:41 schreef amaranta het volgende:
Maar ik weet de oplossing inmiddels... collega heeft een solver gebruikt
Ja mijn gevoel zei me beginnen met de 13.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:45 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Haha, ze zijn meestal goed op te lossen als je een paar handigheidjes kent.
Een ouder uit mijn klas is positief getest. Maakt voor mij niks uit.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat heb ik niet gedaan. We hebben hier ook geen beleid over ontvangen. Wel bij positieve test uiteraard.
Ja, dat is wel een makkelijke omdat je dan van de 15 hokjes al een groot deel kan pakken. Dat geldt ook voor het hokje met bijvoorbeeld 11.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja mijn gevoel zei me beginnen met de 13.
Dat hoeft dus niet, als er geen sprake is van koorts.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:56 schreef lunapuella het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat bij een test sowieso het hele huishouden binnen bleef tot de uitslag bekend is. Zo deden wij het tenminste toen ik 2 weken geleden ziek was (maar ik had ook koorts). Heb toen bij school ook aangegeven dat mijn kind dus afwezig zou zijn en waarom dat was.
Ja want in onze school mag het kind dan niet naar school.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:23 schreef amaranta het volgende:
Oh en nog iets anders. Als je als ouder een Corona test zou moeten ondergaan. Zou je dan de leerkracht van je kind inlichten?
Duidelijk! Ik ga de app downloadenquote:Op donderdag 24 september 2020 19:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een makkelijke omdat je dan van de 15 hokjes al een groot deel kan pakken. Dat geldt ook voor het hokje met bijvoorbeeld 11.
Ik tel dan eerst vanaf deze ene kant; tot hoever zou de 11 komen als ik gelijk het eerste vlakje zou inkleuren? En dan vanaf de andere kant; tot hoever daar? Het overlappende deel tussen beide mogelijkheden is dus zeker ingekleurd. (in het geval van 13 hou je dan dus een hokje boven en onder over; een van beide moet nog ingekleurd worden, maar dat zal later duidelijk moeten volgen. In het geval van 11hou je aan beide kanten 4 hokjes over, en kleur je dus de middelste 7 hokjes in.
(Snappen we het nog?)
En verder is het een soort zeeslag; heb je ergens 1 hokje dat je moet inkleuren, dan weet je dat direct daarnaast niks anders kan zitten. Dus ik zet altijd stipjes om die hokjes onbruikbaar te maken.
Heb je een rij enkel met 3 hokjes in te kleuren, en 'krijg' je op een gegeven moment de locatie van 1tje daarvan, dan kun je de rest van de rij al grotendeels afschrijven.
Et cetera.
Hij kan een paar dagen thuis blijven en kijken of de klachten minder worden.quote:Op donderdag 24 september 2020 20:03 schreef F_r het volgende:
Sac is vandaag jarig. Het cadeautje viel gelukkig in de smaak had het dit jaar al in Frankrijk gekocht
Ik zag trouwens dat het voorrangsnummer gewoon om de site staat waar je een afspraak kunt maken
Mijn man is verkouden geen koorts maar ja en nu.
Hij blijft morgen idd thuis. Hij ligt nu in bad met eucalyptusoliequote:Op donderdag 24 september 2020 20:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij kan een paar dagen thuis blijven en kijken of de klachten minder worden.
Of morgen bellen en laten testen.
Gefeliciteerd met je dochter.
Het komt met de wachttijden soms op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 24 september 2020 20:07 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hij kan een paar dagen thuis blijven en kijken of de klachten minder worden.
Of morgen bellen en laten testen.
Gefeliciteerd met je dochter.
Hier zeiden ze bij de GGD dat we alleen thuis moesten blijven als de patiënt kortademig werd.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:56 schreef lunapuella het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat bij een test sowieso het hele huishouden binnen bleef tot de uitslag bekend is. Zo deden wij het tenminste toen ik 2 weken geleden ziek was (maar ik had ook koorts). Heb toen bij school ook aangegeven dat mijn kind dus afwezig zou zijn en waarom dat was.
Dat kloptquote:Op donderdag 24 september 2020 20:24 schreef BE het volgende:
[..]
Het komt met de wachttijden soms op hetzelfde neer.
Op zich een leuk idee, maar snap het niet zo goed. Als je kindje geboren is wil je toch de naam aan iedereen bekend maken? Of anders hoor je via via de naam vaak toch al voor je het kaartje hebt? Zou het zelf heel apart vinden als iemand bevallen is en er wordt gezegd, de naam mag je met het geboortekaartje zelf puzzelenquote:Op donderdag 24 september 2020 19:14 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een geboorte kaartje nonogram. Als je hem oplost weet je de naam.
Ik snap hoe een nonogram werkt. Maar hij is 20x15 dat is echt verververgevorderd
Ze kunnen vast wel even kijken.quote:Op donderdag 24 september 2020 20:31 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat klopt
En ik heb nog iets geks. Mijn trouwring is ovaal geworden. Ik ben naar mijn idee nergens achter blijven hangen. Gisteren was het nog niet dus heb maar een mail naar de edelsmit die hem gemaakt heeft gestuurd. Kijken of ze iets voor mij kunnen doen. Mijn zilveren ringen draag ik al jaren eentje al meer dan 20 jaar dag en nacht en die is nog gewoon rond
Bij het vorige kind was de kaart een soort van kaart waar je in eerste instantie een epileptische aanval van kreeg. Dan moest je daarna een 3D bril achtig ding opzetten. En dan kon je de naam ontcijferen.quote:Op donderdag 24 september 2020 20:45 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Op zich een leuk idee, maar snap het niet zo goed. Als je kindje geboren is wil je toch de naam aan iedereen bekend maken? Of anders hoor je via via de naam vaak toch al voor je het kaartje hebt? Zou het zelf heel apart vinden als iemand bevallen is en er wordt gezegd, de naam mag je met het geboortekaartje zelf puzzelen
Hopelijk lukt hetquote:Op donderdag 24 september 2020 20:31 schreef F_r het volgende:
[..]
Dat klopt
En ik heb nog iets geks. Mijn trouwring is ovaal geworden. Ik ben naar mijn idee nergens achter blijven hangen. Gisteren was het nog niet dus heb maar een mail naar de edelsmit die hem gemaakt heeft gestuurd. Kijken of ze iets voor mij kunnen doen. Mijn zilveren ringen draag ik al jaren eentje al meer dan 20 jaar dag en nacht en die is nog gewoon rond
Mijn trouwring is witgoud met kopergoud. Is goud zachter dan zilver?quote:Op donderdag 24 september 2020 20:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
Hopelijk lukt het
Ik heb 2 zilveren ringen: mijn trouwring, die heb ik al 11 jaar dag en nacht om en die ziet er nog prima uit. En ik heb een asring. Die heb ik net 2 jaar en die zit vol butsen en krassen.. beide zilver..
Dat hebben wij niet gedaan, maar als ik serieus had gedacht dat er kans was op corona, waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:23 schreef amaranta het volgende:
Shoot.... ik was zo lekker bezig met die nonogrammen dat ik hem gemist heb.... kun je hem nog even elders sturen?quote:
Nope, Soneal en N zijn afgelopen week ook naar school en het werk geweest tussen mijn aanvraag test (maandag), daadwerkelijke test (woensdag) en de uitslag (vanavond: negatief), alleen als degene die getest werd koorts heeft of last van benauwdheid heeft moeten de gezinsleden ook thuisblijven.quote:Op donderdag 24 september 2020 19:56 schreef lunapuella het volgende:
Donequote:Op donderdag 24 september 2020 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Shoot.... ik was zo lekker bezig met die nonogrammen dat ik hem gemist heb.... kun je hem nog even elders sturen?
Ik heb er nu lol van
Oh echt hè....quote:Op donderdag 24 september 2020 22:34 schreef vencodark het volgende:
Moeders.![]()
Ik liet mijn ma die beelden zien van de diefstal. Heeft ze die zonder onze toestemming en medeweten op Facebook gezet.![]()
Inclusief straatnaam.
Ik zie dat pas na een half uur en nu is ze dus waarschijnlijk al gaan slapen.
Echt. Waarom.![]()
Ze wilt dan helpen maar de politie heeft deze beelden geeneens en ik deel ze ook niet online.
Man, man, man.![]()
![]()
Misschien maak ik mij druk om niks en veel delen betekent ook dat de dief wellicht herkend wordt. Maar toch. Waarom vraagt ze het niet gewoon even. Mag dit überhaupt?![]()
Ik zie het ergens anders ook.quote:Op donderdag 24 september 2020 23:42 schreef Viv het volgende:
[..]
Nee: https://www.ad.nl/rotterd(...)p-facebook~afbad9fd/
Nou, anders vaders wel.....quote:Op vrijdag 25 september 2020 00:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik zie het ergens anders ook.![]()
https://www.50five.nl/blo(...)el-of-ip-camera.html
Nogmaals: moeders.
Goed systeem wel.quote:Op vrijdag 25 september 2020 00:06 schreef Leandra het volgende:
Als je het nog niet weet kun je gewoon aan de feestelijkheden deelnemen
Zonder dat ik het belerend bedoel...quote:Op donderdag 24 september 2020 22:34 schreef vencodark het volgende:
Moeders.![]()
Ik liet mijn ma die beelden zien van de diefstal. Heeft ze die zonder onze toestemming en medeweten op Facebook gezet.![]()
Inclusief straatnaam.
Ik zie dat pas na een half uur en nu is ze dus waarschijnlijk al gaan slapen.
Echt. Waarom.![]()
Ze wilt dan helpen maar de politie heeft deze beelden geeneens en ik deel ze ook niet online.
Man, man, man.![]()
![]()
Misschien maak ik mij druk om niks en veel delen betekent ook dat de dief wellicht herkend wordt. Maar toch. Waarom vraagt ze het niet gewoon even. Mag dit überhaupt?![]()
Zeker, maar ik liet het gewoon zien omdat je zoiets toch gewoon moet kunnen delen zonder bang te moeten zijn dat het gelijk op Facebook komt. Ik stuur ook weleens foto’s van de kinderen en die staan ook niet op Facebook.quote:Op vrijdag 25 september 2020 07:34 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zonder dat ik het belerend bedoel...
Waarom deelde je het filmpje met haar?
“Mam, de fiets van man is gestolen vannacht”, was toch ook genoeg geweest?
Heb je haar inmiddels gesproken en is het verwijderd?quote:Op vrijdag 25 september 2020 08:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zeker, maar ik liet het gewoon zien omdat je zoiets toch gewoon moet kunnen delen zonder bang te moeten zijn dat het gelijk op Facebook komt. Ik stuur ook weleens foto’s van de kinderen en die staan ook niet op Facebook.
Ik deel daar zelden iets. Ik baal hier gewoon van. Ongeacht wat ik op whatsapp stuur, dat zet je niet ongevraagd op je eigen Facebook.
Dat was ook mijn overweging, maar de toekomstige buren komen uit Utrecht dus die hebben ook een camera hangen.quote:Op vrijdag 25 september 2020 08:27 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier een 3 sterrenslot op de garage. Man heeft wel een camera overwogen, maar toch niet gedaan. Dan lijkt het alsof je wat te beschermen hebt. En zoveel valt hier niet te halen. En aan onze doorgaande straat valt het ook teveel op als je staat te prutsen bij een slot.
Misschien juist omdat hij het zelf hoorde en anders niet?quote:Op vrijdag 25 september 2020 08:41 schreef amaranta het volgende:
Mijn is vannacht ook midden in de nacht opgestaan omdat hij dacht dat hij iemand in de schuur hoorde.
Ik was verbaasd. Meestal ben ik degene die wat hoort en dan zegt ie altijd dat ik zelf moet gaan kijken.
Ik woon ook niet in een hele grote stad. Een paar jaar terug wel een inbraak golf on deze wijk gehad. En zelfs toen kwamen ze niet bij ons langsquote:Op vrijdag 25 september 2020 08:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat was ook mijn overweging, maar de toekomstige buren komen uit Utrecht dus die hebben ook een camera hangen.
Er zouden sowieso maar 2 vanaf de weg te zien zijn, nummers 3 en 4 (of samen in één 360 graden) cam komt dan achter het huis, als je die vanaf de openbare ruimte ziet heb de boel sowieso al heel erg lopen scannen.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 25 september 2020 08:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien juist omdat hij het zelf hoorde en anders niet?
Ja, zojuist. Ze past vandaag op mijn dochter dus ik ging er al langs. Ze ziet dergelijke beelden vaker online voorbij komen en wist niet dat het niet mocht.quote:Op vrijdag 25 september 2020 08:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je haar inmiddels gesproken en is het verwijderd?
Dat is het hè. Wat als je inderdaad zo’n persoon betrapt. Ai.quote:Op vrijdag 25 september 2020 08:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Maar hij is zelfs helemaal naar de schuur gelopen. Ik vraag me af wat hij gedaan zou hebben als er daadwerkelijk iemand was geweest.
Had hij zijn hockeystick mee?quote:Op vrijdag 25 september 2020 08:56 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Maar hij is zelfs helemaal naar de schuur gelopen. Ik vraag me af wat hij gedaan zou hebben als er daadwerkelijk iemand was geweest.
Dat is wel het grote voordeel van zo'n beveikigingscamera; als je dan wat hoort kun je gewoon de beelden checken en de politie bellen als er idd iemand rond je huis loopt.quote:Op vrijdag 25 september 2020 09:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat is het hè. Wat als je inderdaad zo’n persoon betrapt. Ai.![]()
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 25 september 2020 09:08 schreef Leandra het volgende:
Net de trein gemist omdat in beveiligingscamera's zat te zoeken![]()
![]()
![]()
Mijn moeder dacht dat je als familie elkaar niet kunt besmetten en dus geen afstand hoeft te houdenquote:
Die 1,5 van huisgenoten stond in de flyer die ik kreeg bij de test. Maar we waren allemaal al verkouden (of geweest), dus dan heeft het ook weinig zin..quote:Op vrijdag 25 september 2020 02:20 schreef Viv het volgende:
[..]
Goed systeem wel.![]()
Dat je in afwachting van de uitslag al 1,5 meter afstand zou moeten houden van huisgenoten zie ik overigens niet staan op Rijksoverheid/RIVM, wel op sites van lokale GGD's. Hier niet gedaan tot dusver. Lijkt me ook geen fijne boodschap om mijn peuter mee te geven, dat ze met een boog om haar vader heen moet.Hij is namelijk vandaag alweer voor de vierde keer getest (hij werkt met kankerpatiënten, dus ieder beginnend keelpijntje is meteen testen op het werk). Het was weer negatief.
Ik denk dat het in de meeste huishoudens haast niet te doen is om besmettingen onderling te voorkomen. Al helemaal omdat je inderdaad al samen in dezelfde bubbel zit voordat je aanleiding hebt om een test aan te vragen. Ik denk dat wij ons daar alleen voor zouden inspannen als één van ons drieën tot een risicogroep zou behoren.quote:Op vrijdag 25 september 2020 10:53 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Die 1,5 van huisgenoten stond in de flyer die ik kreeg bij de test. Maar we waren allemaal al verkouden (of geweest), dus dan heeft het ook weinig zin..
Dat komt omdat je vanaf hetzelfde ip adres op internet zitquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:38 schreef Nijna het volgende:
Ik krijg op mijn telefoon nu steeds reclame: How to get rid of a tree stump...Terwijl ik Fok! op mn laptop en niet op mijn telefoon...
Of door cookies.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat komt omdat je vanaf hetzelfde ip adres op internet zit. Je kunt ook advertenties tegenkomen van producten waar huisgenoten op hebben gezocht bijv.
Dat vermoeden had ik al, maar wel maf als je dan een spelletje zit te spelen en zo'n advertentie tegenkomtquote:Op vrijdag 25 september 2020 11:06 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat komt omdat je vanaf hetzelfde ip adres op internet zit. Je kunt ook advertenties tegenkomen van producten waar huisgenoten op hebben gezocht bijv.
Het is ook niet te doen om jezelf of je kind bij elk niesje af te zonderen. En als je niet bij de eerste symptomen afzondert heb je al genoeg kans gehad om elkaar te besmetten. Dus het stond in de folder, maar leek mij ook niet werkbaar inderdaad.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:05 schreef Viv het volgende:
[..]
Ik denk dat het in de meeste huishoudens haast niet te doen is om besmettingen onderling te voorkomen. Al helemaal omdat je inderdaad al samen in dezelfde bubbel zit voordat je aanleiding hebt om een test aan te vragen. Ik denk dat wij ons daar alleen voor zouden inspannen als één van ons drieën tot een risicogroep zou behoren.
Een collega van mij is ooit heel ernstig ziek geweest (astma gecombineerd met dubbele longontsteking), zij verbant haar tienerzoon dus wel naar zijn eigen kamer als hij wacht op een test(uitslag), na de zomervakantie al twee keer, twee keer negatief. Wat dat betreft zouden sneltesten echt een uitkomst zijn.
Waarschijnlijk dat.. Allebei via Chrome?quote:
Ja dat... boek ik een reis naar Sevilla met Transavia, krijg ik allemaal advertenties van Transavia voor reizen naar Sevillaquote:Op vrijdag 25 september 2020 13:19 schreef Viv het volgende:
Ik gebruik inderdaad op mijn telefoon een gmail-account omdat je anders geen apps kan downloaden, en die gebruik ik verder nergens voor (ik mail met Outlook), ik log er nooit mee in op mijn pc.
Gepersonaliseerde advertenties krijg ik vooral over producten die ik net heb aangeschaft.Bijvoorbeeld na een avondje waterkokers vergelijken en uiteindelijk bestellen. Als er daarna íemand niet ontvankelijk is voor waterkoker-advertenties ben ik het wel.
Of thuistests. En ik snap er helemaal niks van dat die niet gewoon worden ingekocht en groot uitgerold. Ik ken iemand die tijdelijk op Mallorca woont en zij heeft een aantal van die thuistests. Als ze verkouden wakker wordt, doet ze meteen een test en weet ze het binnen een paar minuten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 11:05 schreef Viv het volgende:
Wat dat betreft zouden sneltesten echt een uitkomst zijn.
Ik zou "Knibbel knabbel knuisje, wie knabbelt daar aan mijn huisje?" doenquote:Op vrijdag 25 september 2020 10:43 schreef exode het volgende:
Ik sprak zojuist een vrouw die hier om het hoekje woont, haar tuinmeubels en fiets zijn uit de voortuin gestolen en haar auto die voor de deur stond ook. Dit is vorige week gebeurd.
Zij hebben nu ook een camera op de straat gericht staan en er rijden blijkbaar 's nachts heel wat busjes door de straat, langzaam, met leuke kentekens uit met name Polen. Niet onze straat, onze straat is niet zo aantrekkelijk voor dat soort ritjes aangezien het 1richting is en enorm smal, je kan hier niet alsnog gas geven.
Op de camera die wij hebben besteld zit ook een speaker en microfoon functie. Kan ik vanaf afstand roepen 'Eej ga mijn huis eens uit!'![]()
En verder![]()
![]()
![]()
Juul was al vanaf 04:00 aan het rommelen en ik was al moe en klaar met de week. Leve Netflix
Zoiets hebben wij ook... vorig jaar voor de zomer al een offerte gevraagd en het werk is nog steeds niet gedaan. Mijn man heeft het geregeld, dus ik laat het aan hem over, maar ik zou ondertussen allang een ander gevraagd hebben.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:38 schreef Hupje het volgende:
Ik ben al sinds mei bezig om een paar ruiten te laten vervangen, geen grote of moeilijke klus. Volgens het bedrijf zou dat rondom de bouwvak lukken. Tig telefoontjes verder (op mijn initiatief) hoor ik vandaag dat er iets tussen kwam en dat het zeker nog 3 weken duurt.![]()
Zou ik er onderuit kunnen? Ik heb geen getekende offerte. Vorig jaar heb ik een offerte voor 2/3 van dit werk gekregen en daar ben ik door omstandigheden pas dit voorjaar op teruggekomen en heb ik nog wat aan toegevoegd. Mondeling een globale prijs gekregen voor dat extra werk maar verder niets op papier.
Ik ben hem eigenlijk wel zat.
Die heb ik dus nietquote:Op vrijdag 25 september 2020 13:42 schreef SaskiaR het volgende:
Maar op een offerte staat een geldigheidsdatum toch? Of even in de voorwaarden van de klusser kijken.
LOL, idem hier, ik heb een apart gmail-account voor mijn telefoon.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:19 schreef Viv het volgende:
Ik gebruik inderdaad op mijn telefoon een gmail-account omdat je anders geen apps kan downloaden, en die gebruik ik verder nergens voor (ik mail met Outlook), ik log er nooit mee in op mijn pc.
Gepersonaliseerde advertenties krijg ik vooral over producten die ik net heb aangeschaft.Bijvoorbeeld na een avondje waterkokers vergelijken en uiteindelijk bestellen. Als er daarna íemand niet ontvankelijk is voor waterkoker-advertenties ben ik het wel.
Of gewoon dat soort opties uit zetten.quote:Op vrijdag 25 september 2020 13:04 schreef exode het volgende:
Als je een gmail account hebt, volgt Google je overal. Dan wordt alles wat je zoekt opgeslagen in je account.
Dat kan je wel vermijden door op 1 van de 2 gmail uit te loggen/verwijderen of met verschillende accounts te werken.
Ze maken buiten de accounts om ook profielen van je hoor, ze knopen allerlei data aan elkaar.quote:Op vrijdag 25 september 2020 18:27 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Of gewoon dat soort opties uit zetten.
Oh zo. Ik maak me eerder zorgen over het gedeelte dat ik niet zie.quote:Op vrijdag 25 september 2020 18:31 schreef Budabuddumbam het volgende:
Ooh tuurlijk maar alle opties zijn wel zo uit te zetten dat je het zelf niet ziet, zoals locaties en gepersonaliseerde advertenties.
Ik gebruik DuckDuckGo en ik typ overal ‘Nederland’ achter als ik iets zoek. Werkt perfect.quote:Op vrijdag 25 september 2020 18:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Oh zo. Ik maak me eerder zorgen over het gedeelte dat ik niet zie.
Ik gebruik dus geen Gmail op mijn pc maar wel Chrome, dus ze weten ongetwijfeld genoeg over mij.Ik heb een tijdje DuckDuckGo als browser gebruikt, zij leggen niks vast en houden geen rekening met je locatie of wat dan ook. Maar dat had ook weer nadelen, bijvoorbeeld als ik een specifiek artikel wilde kopen en dan webshops uit de hele wereld te zien kreeg.
Misschien nog eens proberen.quote:Op zaterdag 26 september 2020 00:00 schreef Adrian4 het volgende:
Ik gebruik DuckDuckGo en ik typ overal ‘Nederland’ achter als ik iets zoek. Werkt perfect.
quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:58 schreef Mariposas het volgende:
Ik plaats nu wel véél minder persoonlijke berichten hier op Fok, en dat komt door @:Viv .![]()
Oh, do tell.quote:Op zaterdag 26 september 2020 11:58 schreef Mariposas het volgende:
Ik plaats nu wel véél minder persoonlijke berichten hier op Fok, en dat komt door @:Viv .![]()
Dat laatste ja! Erg creepy. Maar goed voor de bewustwording.quote:Op zaterdag 26 september 2020 12:26 schreef Viv het volgende:
[..]![]()
Omdat ik daar ooit voor gewaarschuwd heb, of omdat ik bijna alles onthoud?
quote:Op zaterdag 26 september 2020 13:55 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat laatste ja! Erg creepy. Maar goed voor de bewustwording.
Goede tip, helaas te laat..quote:Op zondag 27 september 2020 11:03 schreef Viv het volgende:
@:Vicky het maakt niet uit waar je begint, want alles moet toch mee.![]()
Doos in elkaar vouwen, vullen, dichtvouwen, een nummer erop schrijven, op een vel papier dat nummer noteren met wat er grofweg in zit, repeat.
Alles in dozen gooien.. vriendin van me stuurde een appje vanmorgen.quote:Op zondag 27 september 2020 09:49 schreef F_r het volgende:
Ieks Nikki
Succes Vicky. Laat je je plan van aanpak weten kan ik er nog iets mee over een tijdje.
quote:Succes met inpakken. Even een tip van een ervaren verhuizer: schrijf je dozen die als eerst uitgepakt moeten worden met een rode stift. En laat je huisgenoten dit ook doen. Deel de tip met de verhuizers zodat deze dozen vooraan komen te staan. Dan ben je helemaal het mannetje. (Bij mij was het 40 graden buiten, dat is ook af te raden 🤪)
Ah nou ja, een systeem is een systeem.quote:Op zondag 27 september 2020 11:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
Goede tip, helaas te laat..
Ik schrijf er alleen op van wie het is en welke etage/kamer het moet
Klopt. Nu hebben we afgelopen week al heel wat weggedaan wat niet mee gaat. Dat scheelt al enorm.quote:Op zondag 27 september 2020 11:34 schreef Viv het volgende:
[..]
Ah nou ja, een systeem is een systeem.![]()
Een belangrijke valkuil is dat je gaat zitten afwegen wat er wel of niet mee mag, die tijd heb je niet één dag van tevoren. Die schifting kan je in het nieuwe huis alsnog doen.
Succes!
Ah kijk, dan ben je al goed op weg joh! Vermoedelijk is dan bijna alles wat je nu nog inpakt al snel weer nodig, dat maakt zo'n paklijst minder zinvol.quote:Op zondag 27 september 2020 11:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
Klopt. Nu hebben we afgelopen week al heel wat weggedaan wat niet mee gaat. Dat scheelt al enorm.
En er staan ql een tijdje een shitload aan dozen bij mijn moeder met spullen die niet belangeijk zijn.
Omg.quote:Op zondag 27 september 2020 08:56 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vond net in mijn eitje een half ontwikkeld kippenembryo van ongeveer 2cm in diameter. En zo ging ik van genietend van mijn ontbijtje naar kokhalzend door het huis in 2 seconden.
Toch maar even de Appie informeren met de code van de leverancier etc. want blijkbaar zit er stiekem een haantje tussen die kippetjes.
Ja, zo deden wij het ook met dan erbij naar welke kamer het moest. We hadden dozen van de verhuizer met labels, dus we konden vrij specifiek zijnquote:Op zondag 27 september 2020 13:01 schreef vencodark het volgende:
Toen we verhuisde van appartement naar een echt huis heb ik per kamer/hoek en kastje ingepakt.![]()
- Doos douchekastje lang.
- doos buffet kast keuken.
- doos nachtkastje + kledingkast parfum.
Dat soort dingen. Ik wist zo goed waar alles stond dat uitpakken daarna ook niet moeilijk was.
Nee nog lang niet.quote:Op zondag 27 september 2020 12:34 schreef Leandra het volgende:
Succes @:Vicky !
Is jullie nieuwe huis al bewoonbaar dan?
quote:Op zondag 27 september 2020 13:07 schreef BE het volgende:
[..]
Ja, zo deden wij het ook met dan erbij naar welke kamer het moest. We hadden dozen van de verhuizer met labels, dus we konden vrij specifiek zijn
Oi! Da’s wel even afzien!quote:Op zondag 27 september 2020 13:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee nog lang niet.
We gaan voorlopig boven wonen.
Ze gaan morgen wel heel veel doen in de uitbouw; de electricien, metselaar, dakdekker en dan de mannen die de binnenkant doen.
Als zij helemaal klaar zijn moet de stukadoor komen. Dat moet drogen en dan moeten we verven.
9 november wordt de vloer geëgaliseerd, woensdag 11 november gelegd.
In de week van 16 november komt de keuken, 25 november de meubels.
We hebben straks 1,5 maand geen keuken. Dat wordt improviseren met 2 campingpitjes, een combimagnetron en een airfryer
Oi, dat is wel afzien, nog 2 maanden.... Sterkte.quote:Op zondag 27 september 2020 13:22 schreef Vicky het volgende:
[..]
Nee nog lang niet.
We gaan voorlopig boven wonen.
Ze gaan morgen wel heel veel doen in de uitbouw; de electricien, metselaar, dakdekker en dan de mannen die de binnenkant doen.
Als zij helemaal klaar zijn moet de stukadoor komen. Dat moet drogen en dan moeten we verven.
9 november wordt de vloer geëgaliseerd, woensdag 11 november gelegd.
In de week van 16 november komt de keuken, 25 november de meubels.
We hebben straks 1,5 maand geen keuken. Dat wordt improviseren met 2 campingpitjes, een combimagnetron en een airfryer
Ja gezienquote:Op zondag 27 september 2020 14:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oi, dat is wel afzien, nog 2 maanden.... Sterkte.
Oh en Ikea heeft een 1-pits inductieplaatje, die is wel heel prettig, mocht je een aanvulling willen op je campingpitjes.
Komt wel goed. Ooit 🤣quote:Op zondag 27 september 2020 15:10 schreef SQ het volgende:
Oh joh boven wonen is hartstikke gezellig! Heeft ons gezin juist veel goeds gedaan! En... de beloning is straks des te zoeter
Tuurlijk!quote:
Whaha dat was ik niet van plan hoor.quote:Op zondag 27 september 2020 15:22 schreef SQ het volgende:
[..]
Tuurlijk!
Wij hebben het uiteindelijk 5 maanden gedaan en we hebben zelfs nog moedwillig een kind verwekt in die periode
Nee dat snap ik, maar was om aan te geven dat het echt niet het eind van de wereld isquote:Op zondag 27 september 2020 15:38 schreef Vicky het volgende:
[..]
Whaha dat was ik niet van plan hoor.
Ik hoop het nooit meer te hoeven doen....quote:Op zondag 27 september 2020 17:04 schreef Ticootje het volgende:
Dit soort verhalen weerhouden me ervan om ooit nog eens te verhuizen.
quote:Op zondag 27 september 2020 17:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik hoop het nooit meer te hoeven doen....
Mwa... keuken, badkamer en 2 slaapkamers zijn zo goed als leeg.quote:
Ja dat zegt de vloerenman zelf. 4 uurtjes droogtijdquote:Op zondag 27 september 2020 17:46 schreef Tink89 het volgende:
Maar staat er nu echt in je planning dat je vloer één dag droogtijd heeft? Nadat ze met egaline aan de slag gaan? Ik hoop onwijs voor je dat dat lukt, dat duurde hier een dag of vijf...
En gadver, dat ei. Brrrrt.
Ging hier destijds ook vlot, maar dat was dan ook een dun laagje voor pvc.quote:Op zondag 27 september 2020 18:01 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ja dat zegt de vloerenman zelf. 4 uurtjes droogtijd
Ja bij ons ookquote:Op zondag 27 september 2020 18:06 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ging hier destijds ook vlot, maar dat was dan ook een dun laagje voor pvc.
Offerte en ontwerp voor onze tuin is binnen, zo tof
Omdat je geen zesde wilt?quote:Op zondag 27 september 2020 17:04 schreef Ticootje het volgende:
Dit soort verhalen weerhouden me ervan om ooit nog eens te verhuizen.
Die wordt komende week gestort 🤣quote:Op zondag 27 september 2020 18:54 schreef SQ het volgende:
Dan zal het idd wel geen zandcement dekvloer zijn
Mijn ervaring is dat al dit soort vakmensen om 7:30 of 8:00 aanbellen.quote:Op zondag 27 september 2020 20:32 schreef exode het volgende:
Hier komen morgen 3 mannen over de vloer. 2 voor de ketel en 1 om de vloer te isoleren. 1 klein probleem, ik heb geen idee hoe laat. Dus ik sta maar extra vroeg op om niet in pj open te doen.
En jeetje succes met alle klus- en verhuisperikelen!
Mwah, het scheelde behoorlijk zonder bon hoorquote:Op zondag 27 september 2020 20:54 schreef Burdie het volgende:
Op zondag mogen ze mooi thuisblijven, dan doe ik de deur niet open.
Ja...nou de vloerenman komt iig tenminste die mailde vrijdag nog. De ketel is wel een nare want dan kunnen we ook even niet douchen natuurlijk.quote:Op zondag 27 september 2020 21:22 schreef Elleska het volgende:
Zit je netjes aangekleed te wachten, komt er niemand langs. Afgelopen jaar al meerdere keren gehad met de stukadoors dus nu hebben we er ook een die in het weekend werkt.
Doet je ketel het nu dan niet?quote:Op zondag 27 september 2020 21:25 schreef exode het volgende:
[..]
Ja...nou de vloerenman komt iig tenminste die mailde vrijdag nog. De ketel is wel een nare want dan kunnen we ook even niet douchen natuurlijk.
Nog wel, maar hij wordt morgen vervangen dus zodra ze gaan afkoppelen, heb ik geen heet water of een verwarming.quote:
Nee oké maar dat duurt dan toch maar hoogstens een paar uur? Of douche jij zes keer per dag?quote:Op zondag 27 september 2020 21:35 schreef exode het volgende:
[..]
Nog wel, maar hij wordt morgen vervangen dus zodra ze gaan afkoppelen, heb ik geen heet water of een verwarming.
Ik maak me er niet druk om dat ik een paar uur geen warm water heb, maar ik heb wel graag gedoucht voor ze beginnen.quote:Op zondag 27 september 2020 21:36 schreef SQ het volgende:
[..]
Nee oké maar dat duurt dan toch maar hoogstens een paar uur? Of douche jij zes keer per dag?
Of je doucht nu en morgenvroeg niet.quote:Op zondag 27 september 2020 21:39 schreef exode het volgende:
[..]
Ik maak me er niet druk om dat ik een paar uur geen warm water heb, maar ik heb wel graag gedoucht voor ze beginnen.dus ik douche vroeger dan normaal morgen, you never know.
Mijn tactiek meestal!quote:Op zondag 27 september 2020 21:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Of je doucht nu en morgenvroeg niet.
Erg he, hoeveel zooi er uit een huis kan komenquote:Op zondag 27 september 2020 21:46 schreef Vicky het volgende:
De verhuizers komen tussen 7.30 en 8.00. Ik zorg dat ik om 7.00 klaar ben![]()
Het einde is in zicht. Man man man wat heb je onbewust een hoop spullen.
[ afbeelding ]
Beidequote:Op zondag 27 september 2020 21:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Echt niet normaalquote:Op zondag 27 september 2020 21:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Erg he, hoeveel zooi er uit een huis kan komen
Dat kan ik dus niet...quote:Op zondag 27 september 2020 21:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zag vandaag echt een leuk huis op funda.quote:Op zondag 27 september 2020 17:19 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik hoop het nooit meer te hoeven doen....
Oh oh....quote:Op zondag 27 september 2020 22:26 schreef BE het volgende:
[..]
Ik zag vandaag echt een leuk huis op funda.Ik hou van verhuizen!
Score!quote:Op zondag 27 september 2020 22:34 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb vandaag het woord stobbenfrees kunnen gebruiken in een gesprek! En nog on topic ook, over wortels van struiken die in de weg zitten.
Haha, zelfs F overwoog het een seconde!quote:
Hoera!quote:Op zondag 27 september 2020 22:34 schreef FlyingFish het volgende:
Ik heb vandaag het woord stobbenfrees kunnen gebruiken in een gesprek! En nog on topic ook, over wortels van struiken die in de weg zitten.
Wij zaten begin deze maand anderhalve week zonder keuken, nu vind ik het weer een luxe dat je gewoon een glas water uit de kraan kan tappen.quote:Succes met de verhuizing morgen Vicky! En sterkte met zo lang zonder keuken. Wij zijn volgende week een week keukenloos en ik vind het maar veel gedoe. We moesten vandaag verplicht gourmetten om de vriezer nog een beetje leeg te eten. Verder heb ik een dag extra opvang en drie dagen opa en oma geregeld om zo min mogelijk kinderen in huis te hebben die week, en hoop ik heel hard dat ze echt op vrijdag klaar zijn.
Open elk willekeurig topic in LIF eens zou ik zeggenquote:Op zondag 27 september 2020 22:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Tijd voor een wanneer en hoe vaak douchen we opsomming?
Hier vertelt google vooral moppen. Maar er werd ook gevraagd of hij soms ook moet poepen. Het antwoord was briljant. Iets als: "ja ik moet soms ook mijn cache legen". Grote vraagtegens boven de hoofdjes van de kinderen.quote:Op zondag 27 september 2020 23:01 schreef Burdie het volgende:
@:exode zijn jullie kinderen ook de hele dag onzin dingen aan het vragen aan de "hey Google"?
Wij ontdekten laatst dat hij ook reageerde op "geen poephoofd" en sindsdien is het áán met de woordgrapjes![]()
![]()
.
Ik ook hoor.. dikke stress hier..quote:Op maandag 28 september 2020 08:01 schreef F_r het volgende:
Succes vicky Ik zie er heel erg tegen op.
Exode waren ze allemaal op tijd?
Ik krijg hulp bij het inpakken
[ afbeelding ]
Soms moeten ze eerst nog even naar de groothandel ofzo, zeker op maandag, en die gaan vaak om 8 uur open. Dus zou nog niet meteen wanhopenquote:Op maandag 28 september 2020 08:46 schreef exode het volgende:
De vloerenman is nog in geen velden of wegen te bekennen....de ketelmannen rennen al sinds 08:00 de trap op en af. Wanneer is het normaal om te bellen of hij nog komt? Ik zet in op 09:00.
Ah nog meer Eeeeeej Google fans hier![]()
B doet vooral vaak de Donald Duck quiz op dat ding en roept steeds sommen, zoals 'hoeveel is 1000 x 1000 x oneindig?' Ik moet zeggen dat hij eigenlijk heel netjes blijft ermee. Ik denk eerder dat zijn zusje dat ding gaat 'misbruiken'.
De lamp aan en uit in zijn herfsttafereel was meteen een dikke hit. En ik weet niet hoe het algoritme werkt maar vanochtend hebben ze 6 nummers van de Snollebollekes voorgeschoteld gekregen van Google.
2008, dat is nog niet zo'n heel oude ketel dan. Was hij nu al aan vervanging toe?quote:Op zondag 27 september 2020 22:06 schreef exode het volgende:
Ben wel erg benieuwd hoeveel minder we gaan verstoken. Nu een vr ketel uit 2008 en een slecht geisoleerd hoekhuisje uit 1926.
VR ketel....in een nauwelijks geïsoleerd huis. De investering heb ik er binnen 6 maanden uit. Overigens is 12 jaar toch al wel aan de oude kant, zeg ik met mijn beperkte ketel kennis.quote:Op maandag 28 september 2020 08:55 schreef trui het volgende:
[..]
2008, dat is nog niet zo'n heel oude ketel dan. Was hij nu al aan vervanging toe?
En wij zijn nog 2 a 3 mnd huisloos dus alles op wat kleding, beddengoed en handdoeken na moet eruit. Ik ben straks alles kwijtquote:
ik zit even te zoeken en inderdaad, er wordt gezegd dat een ketel zo'n 12-15 jaar mee gaat. Ik dacht toch echt dat dat wel langer was, meer richting 20 jaar. Maar helaas dus. Die van ons zal dan ook wel binnenkort vervangen moeten worden, buh.quote:Op maandag 28 september 2020 08:58 schreef exode het volgende:
[..]
VR ketel....in een nauwelijks geïsoleerd huis. De investering heb ik er binnen 6 maanden uit. Overigens is 12 jaar toch al wel aan de oude kant, zeg ik met mijn beperkte ketel kennis.
oh dat lijkt me ook vervelend zeg, sterkte met de overbrugging!quote:Op maandag 28 september 2020 09:08 schreef F_r het volgende:
[..]
En wij zijn nog 2 a 3 mnd huisloos dus alles op wat kleding, beddengoed en handdoeken na moet eruit. Ik ben straks alles kwijt
Nefits gaan langer mee, maar die hebben wij niet. Maar wij stoken vooral heel veel nu. Door een nieuwe, zuinige ketel en isolering hopen we een stuk te zakken. En onze huidige ketel is best lang bezig om water op te warmen en kan niet modulair verwarmen. Dus hij gaat ineens als een dolle opwarmen als hij aangaat, full power zeg maar.quote:Op maandag 28 september 2020 09:34 schreef trui het volgende:
[..]
ik zit even te zoeken en inderdaad, er wordt gezegd dat een ketel zo'n 12-15 jaar mee gaat. Ik dacht toch echt dat dat wel langer was, meer richting 20 jaar. Maar helaas dus. Die van ons zal dan ook wel binnenkort vervangen moeten worden, buh.
Ik ben blij dat we dat niet hebben.quote:Op maandag 28 september 2020 09:08 schreef F_r het volgende:
[..]
En wij zijn nog 2 a 3 mnd huisloos dus alles op wat kleding, beddengoed en handdoeken na moet eruit. Ik ben straks alles kwijt
Nee, maar we douchen wel graag warm.quote:Op maandag 28 september 2020 09:51 schreef watmoetikkiezen het volgende:
maar hebben jullie nu de verwarming al aan? Hier nog níet aangeweest.. Onze ketel is geloof ik uit 2012 dus die zou het nog even moeten uithouden, maar misschien wel eens onderhoud aan laten plegen, niet gebeurd sinds we er wonen en dat is toch al een tijdje..
Ga je ook op een lagere temperatuur stoken?quote:Op maandag 28 september 2020 09:42 schreef exode het volgende:
[..]
Nefits gaan langer mee, maar die hebben wij niet. Maar wij stoken vooral heel veel nu. Door een nieuwe, zuinige ketel en isolering hopen we een stuk te zakken. En onze huidige ketel is best lang bezig om water op te warmen en kan niet modulair verwarmen. Dus hij gaat ineens als een dolle opwarmen als hij aangaat, full power zeg maar.
Oldtimersquote:Op maandag 28 september 2020 09:50 schreef lunapuella het volgende:
KetelsWe wisten toen we ons huis kochten al wel dat er een behoorlijk oude CV-ketel in zat die aan vervanging toe was. Hij heeft het toch nog ruim drie jaar extra uitgehouden, maar inmiddels stoort 'ie zo vaak dat we hem met de aankomende winter in het achterhoofd gaan vervangen. Over drie weken komt de nieuwe, ben benieuwd.
Bij de ergste storing een paar weken geleden belden we een onderhoudsbedrijf. "Oh, die ketel? Zo'n model hebben we al acht jaar niet meer gezien hier." Moesten ze gaan zoeken of ze daar überhaupt nog onderdelen voor hadden.
Luxepeerdquote:Op maandag 28 september 2020 09:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Nee, maar we douchen wel graag warm.
Pfieuw!!quote:Op maandag 28 september 2020 09:56 schreef exode het volgende:
Vloerenman is terecht, staak de zoekactie. Hij was verdwaald....
sjee zeg, wat slordig van ze.quote:Op maandag 28 september 2020 09:49 schreef Vicky het volgende:
In de mail van het verhuis bedrijf stond dat ze tussen 7.30 en 8.30 zouden komen. Om 9.00 nog niemand, dus ik bellen. Blijken ze pas begin middag te komen..
Fijn hoor.
Onze badkamer moet ook, is al zeker 50 jaar niet gedaanquote:Op maandag 28 september 2020 09:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ga je ook op een lagere temperatuur stoken?
Wij hebben deze zomer het huis beter geïsoleerd dus dat was hier wel de bedoeling alleen hangen er op sommige plekken nog van die oude radiatoren met meerdere lagen verf van de vorige bewoners waardoor dat niet blijkt te kunnen. Die ook maar vervangen, moesten toch al worden losgekoppeld voor de stukadoor dus nu worden er nieuwe teruggehangen.
Waar ik trouwens tegenop zie qua verbouwing is de badkamer. Dat zouden we eigenlijk deze zomer doen maar ivm corona uitgesteld. Weken zonder keuken ging prima, lekker studentenstijl in de schuur. Maar zonder badkamer en alleen elders kunnen douchen lijkt me super onhandig.
En dan heb ik het nog niet eens over het positief ingestraalde linksdraaiende mineraalwater gehad.quote:
Wij hebben nu een nefit uit 2006 dus die loopt wel op zijn einde. Nieuwe huis heeft een atag ook al wat ouder maar geen ervaring meequote:Op maandag 28 september 2020 09:42 schreef exode het volgende:
[..]
Nefits gaan langer mee, maar die hebben wij niet. Maar wij stoken vooral heel veel nu. Door een nieuwe, zuinige ketel en isolering hopen we een stuk te zakken. En onze huidige ketel is best lang bezig om water op te warmen en kan niet modulair verwarmen. Dus hij gaat ineens als een dolle opwarmen als hij aangaat, full power zeg maar.
De onze is in 2008 nog gedaan en was dus vrij nieuw toen we hier kwamen wonen maar er is een matige woningbouw kwaliteit afgeleverd, lekker makkelijk over de oude laag tegels heen tegelen waardoor tegels gaan barsten en de muur bij de douche meer niet volledig waterdicht was. Dat hebben we opgelapt met impregneermiddel maar eigenlijk moet het gewoon nieuw.quote:Op maandag 28 september 2020 10:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Onze badkamer moet ook, is al zeker 50 jaar niet gedaanHij is niet zo groot, dus het zou maar een paar dagen hoeven duren, maar ik zie daar idd wel tegenop. We hebben dan ook geen wc, want we hebben er maar één en die zit in de badkamer...
We moeten ook de planken vloer van de huiskamer opnieuw verven, maar dat is echt onhandig... we hebben namelijk geen andere plek om de meubels neer te zetten. Behalve de keuken, maar dan staat die zo vol dat je daar niet meer in kan. Eigenlijk moet dit al 4 jaar nodig gebeuren, maar we stellen het steeds uit
haha, dat natuurlijk wel ja..quote:Op maandag 28 september 2020 09:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Nee, maar we douchen wel graag warm.
Die van ons is ook klein maar het drogen tussendoor duurt lang. Ik zal toch zeker rekenen op een week. En dat is wel optimistischquote:Op maandag 28 september 2020 10:14 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Onze badkamer moet ook, is al zeker 50 jaar niet gedaanHij is niet zo groot, dus het zou maar een paar dagen hoeven duren, maar ik zie daar idd wel tegenop. We hebben dan ook geen wc, want we hebben er maar één en die zit in de badkamer...
We moeten ook de planken vloer van de huiskamer opnieuw verven, maar dat is echt onhandig... we hebben namelijk geen andere plek om de meubels neer te zetten. Behalve de keuken, maar dan staat die zo vol dat je daar niet meer in kan. Eigenlijk moet dit al 4 jaar nodig gebeuren, maar we stellen het steeds uit
Ik ken alleen nefit van de jubelverhalen, wij laten nu een Intergas installeren, ik heb me volledig laten leiden door de vakmannen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:26 schreef F_r het volgende:
[..]
Wij hebben nu een nefit uit 2006 dus die loopt wel op zijn einde. Nieuwe huis heeft een atag ook al wat ouder maar geen ervaring mee
Als we de huiskamermeubels naar buiten willen sjouwen, moeten we een best wel krappe trap af, dus dat past voor een deel niet eens... dan maar in de keuken.quote:Op maandag 28 september 2020 10:27 schreef Elleska het volgende:
[..]
De onze is in 2008 nog gedaan en was dus vrij nieuw toen we hier kwamen wonen maar er is een matige woningbouw kwaliteit afgeleverd, lekker makkelijk over de oude laag tegels heen tegelen waardoor tegels gaan barsten en de muur bij de douche meer niet volledig waterdicht was. Dat hebben we opgelapt met impregneermiddel maar eigenlijk moet het gewoon nieuw.
We weten dus niet watvoor verrassingen we onder de tegels gaan aantreffen. Het verhaal is dat de blokken achter de oude laag tegels zo zacht zijn dat alles met de hand moet worden losgebikt. Daarnaast staat de wc staat veel te ver van de muur af doordat de rioolaansluiting niet op de juiste plek zit. Geen idee of dat makkelijk te verhelpen is met een ander type pot of dat de rioolaansluiting moet worden verplaats. Verder klein is het een badkamertje en blijft de indeling precies hetzelfde en we hebben een wc beneden dus ook dat is geen probleem.
Huiskamermeubels in voorjaar/zomer naar buiten? Zo deden mijn ouders dat met het de parketvloer.
Dat is zo'n dixi geval?quote:Op maandag 28 september 2020 10:20 schreef exode het volgende:
Je hebt van die douche units die ze in je tuin of voor je deur zetten. (eigenlijk een trailer ding) Dat hadden onze overburen, een badkamer geheel doen, duurt zo een week of langer.
Hadden wij ook gedaan. Nu horen we de monteurs soms mopperen dat ze de ketel niet rechstreeks kunnen uitlezen. Ehm... het is jullie eigen lease ketel, niet onze keuze.quote:Op maandag 28 september 2020 10:29 schreef exode het volgende:
[..]
Ik ken alleen nefit van de jubelverhalen, wij laten nu een Intergas installeren, ik heb me volledig laten leiden door de vakmannen.
Er zijn ook luxere gelukkigquote:Op maandag 28 september 2020 10:34 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is zo'n dixi geval?
We mogen bij de buurman een paar deuren verderop douchen alleen vonden we dat coronatechnisch niet zo'n strak plan.
Nee, een hele unit, is echt een trailer met wastafel, douche en toilet erin.quote:Op maandag 28 september 2020 10:34 schreef Elleska het volgende:
[..]
Dat is zo'n dixi geval?
We mogen bij de buurman een paar deuren verderop douchen alleen vonden we dat coronatechnisch niet zo'n strak plan.
Een trailer kunnen we niet kwijt tenzij we een deel van de schutting verwijderen of ze moeten het eroverheen kunnen tillen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:41 schreef exode het volgende:
[..]
Nee, een hele unit, is echt een trailer met wastafel, douche en toilet erin.
Ja hou op over leuke ontdekkingen. De afvoer van de afzuigkap liep door de keukenkastjes heen waardoor de helft van het kastje onbruikbaar was. Keukenkastjes gemonteerd in de elektraleidingen. Lichtschakelaars die op niks uit kwamen.quote:Op maandag 28 september 2020 10:20 schreef exode het volgende:
Je hebt van die douche units die ze in je tuin of voor je deur zetten. (eigenlijk een trailer ding) Dat hadden onze overburen, een badkamer geheel doen, duurt zo een week of langer.
Wij willen onze badkamer en toilet opnieuw laten tegelen. Dat kan op zich mijn vriendin zelf doen, maar we twijfelen nog of zij het gaat doen in de spaarzame vrije tijd of we toch een bedrijf (via mijn zwager) laten komen.
Zo DE dat is ook een leuke ontdekking. Ons huisje is door de vorige bewoonster volledig gerenoveerd, maar dat zijn best wel wat dingen mee verkeerd gegaan. Leidingen van radiatoren die omgekeerd zaten waardoor die niet goed warm werden, draadje niet aangesloten van de vloerverwarming in de badkamer waardoor die het niet deed, veel te veel apparatuur op 1 groep aangesloten waardoor de stoppen er steeds uitklapten. Sowieso nog steeds raar dat de vloer volledig is vernieuwd inclusief vloerbalken maar dat er niet meteen geïsoleerd is, maar dat geldt voor het hele huis, alle plafonds en binnenmuren zijn nieuw geplaatst, allemaal zonder isolatie.
Wij hebben hem sinds nieuwe pomp dus niet meer uitgezet, want zie bovenstaand stukje: onze oude pomp zat vastgeroest omdat hij te lang uit had gestaan. Hoe het verder werkte ben ik echt weer vergeten, ik vraag het vanavond even aan manlief. Wellicht dat hij nog weet wat toen geadviseerd isquote:Op maandag 28 september 2020 10:23 schreef Maria2.0 het volgende:
Mag ik even inbreken in de SC? Aangezien er hier veel klussende mensen en huiseigenaren zijn.
Ik heb dit jaar voor het eerst een woning met vloerverwarming. Het leek me ideaal, maar ik heb er geen kijk op.
Het is echt wel kil aan het worden in huis nu, dus ik wil hem aan gaan zetten. Wat is nou een fijne temperatuur voor de thermostaat bij vloerverwarming? En klopt het dat het toch wel lonend is om hem 's nachts/op werkdagen een graad of 3 te verlagen?
Ik hoop de energiekosten binnen de perken te houden, zonder al teveel in te leveren op comfort. Ik heb het snel koud en pak daarbij wel dikke sloffen, een dekentje en een sjaal. Ik hoef dus niet op blote voeten in een t-shirt rond te lopen. In ons vorige huis met radiatoren hadden we het met een graad of 19,5 prettig.
Dit is een huis uit 1974 met dubbel glas overal, vloerverwarming als hoofdverwarming beneden en radiatoren boven. Ik merk wel wat kille trek bij de ramen voor (grote ramen) dus ergens in de komende paar jaar loont het wellicht om te laten checken of de isolatie beter kan. Energieklasse C is het.
Hier ook niet, maar we zitten nu in een nieuwbouw appartement met alleen maar ramen op het zuiden, ik denk dat in mijn voormalige jaren 70 tweekapper de verwarming al wel aangeweest is.quote:Op maandag 28 september 2020 09:51 schreef watmoetikkiezen het volgende:
maar hebben jullie nu de verwarming al aan? Hier nog níet aangeweest.. Onze ketel is geloof ik uit 2012 dus die zou het nog even moeten uithouden, maar misschien wel eens onderhoud aan laten plegen, niet gebeurd sinds we er wonen en dat is toch al een tijdje..
Ik zou het eerst gewoon proberen, ik had de instelling in mijn oude huis ook zo dat hij met maximaal 55 graden verwarmt, en dat scheelt echt heel veel stookkosten, want anders jaag je water van 80 graden door de verwarming en het verwarmen van water van 55 naar 80 kost veel meer gas dan van 5 naar 55, en van 5 naar 55 moet het sowieso eerst om vervolgens van 55 naar 80 te verwarmen.quote:Op maandag 28 september 2020 09:52 schreef Elleska het volgende:
[..]
Ga je ook op een lagere temperatuur stoken?
Wij hebben deze zomer het huis beter geïsoleerd dus dat was hier wel de bedoeling alleen hangen er op sommige plekken nog van die oude radiatoren met meerdere lagen verf van de vorige bewoners waardoor dat niet blijkt te kunnen. Die ook maar vervangen, moesten toch al worden losgekoppeld voor de stukadoor dus nu worden er nieuwe teruggehangen.
Waar ik trouwens tegenop zie qua verbouwing is de badkamer. Dat zouden we eigenlijk deze zomer doen maar ivm corona uitgesteld. Weken zonder keuken ging prima, lekker studentenstijl in de schuur. Maar zonder badkamer en alleen elders kunnen douchen lijkt me super onhandig.
Ik kan ook niet wachten tot volgend jaarquote:Op maandag 28 september 2020 12:20 schreef laziness het volgende:
Mijn koeling slaat nog steeds aan elke dag zelfsDie zet ik wel uit als ik het zie. Gaat me iets te ver. Te koud aan mijn voeten
Ik zou met vloerverwarming niet teveel verlagen, die 3 graden is wel echt het maximum, liefst maar 2 graden, ik zou in etappes verhogen met een klokthermostaat.quote:Op maandag 28 september 2020 10:23 schreef Maria2.0 het volgende:
Mag ik even inbreken in de SC? Aangezien er hier veel klussende mensen en huiseigenaren zijn.
Ik heb dit jaar voor het eerst een woning met vloerverwarming. Het leek me ideaal, maar ik heb er geen kijk op.
Het is echt wel kil aan het worden in huis nu, dus ik wil hem aan gaan zetten. Wat is nou een fijne temperatuur voor de thermostaat bij vloerverwarming? En klopt het dat het toch wel lonend is om hem 's nachts/op werkdagen een graad of 3 te verlagen?
Ik hoop de energiekosten binnen de perken te houden, zonder al teveel in te leveren op comfort. Ik heb het snel koud en pak daarbij wel dikke sloffen, een dekentje en een sjaal. Ik hoef dus niet op blote voeten in een t-shirt rond te lopen. In ons vorige huis met radiatoren hadden we het met een graad of 19,5 prettig.
Dit is een huis uit 1974 met dubbel glas overal, vloerverwarming als hoofdverwarming beneden en radiatoren boven. Ik merk wel wat kille trek bij de ramen voor (grote ramen) dus ergens in de komende paar jaar loont het wellicht om te laten checken of de isolatie beter kan. Energieklasse C is het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |