Dus alle coronaregels schrappen?quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In welk tempo verspreidt het virus zich dan? Als je het uit had willen doven ben je te laat, dan had je van de zomer toen er nog maar restjes waren de luchthavens en grenzen niet open moeten zetten. Dat is vragen om een opleving.
En hoe is de relatie tussen 'besmettingen' en ziekenhuisopnames inmiddels? Ik denk dat je moet sturen op ziekenhuiscapaciteit. Maar het is onzin om nu nog te doen alsof er niemand aan corono, griep of verkoudheid dood mag gaan.
Ze sturen ook op ziekenhuiscapaciteit. Nu niks doen, dan is over een week of 4/5 er een groot probleem in de ziekenhuizen. Pas optreden op het moment dat de ziekenhuizen vol liggen, dan loop je minstens 2 en eigenlijk 3 of 4 weken achter (mensen komen pas 3 weken na besmetting in het ziekenhuis, na 4 weken op de IC).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 14:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In welk tempo verspreidt het virus zich dan? Als je het uit had willen doven ben je te laat, dan had je van de zomer toen er nog maar restjes waren de luchthavens en grenzen niet open moeten zetten. Dat is vragen om een opleving.
En hoe is de relatie tussen 'besmettingen' en ziekenhuisopnames inmiddels? Ik denk dat je moet sturen op ziekenhuiscapaciteit. Maar het is onzin om nu nog te doen alsof er niemand aan corono, griep of verkoudheid dood mag gaan.
quote:VVD en PVV lopen verder uit
Rozemarijn Lubbe
In de maand van Prinsjesdag en verscherpte coronamaatregelen, lopen de twee grootste partijen verder uit in de nieuwste Peiling van EenVandaag en Ipsos.
De VVD leek de afgelopen twee maanden wat terug te zakken maar deze maand wint de partij weer flink. Er komen drie virtuele zetels bij, daarmee komt de VVD op 40.
Ook de partij van Geert Wilders, die zich juist kritisch opstelt tegen het kabinetsbeleid en de premier in het bijzonder, wint deze maand. De PVV krijgt er twee zetels bij. Dat gaat ten koste van Forum voor Democratie, die partij verliest juist twee virtuele zetels.
Verlies voor links
De VVD staat al tijden aan kop, de PVV is de tweede partij. Die partijen lopen deze maand dus verder uit. Het CDA staat daar met 17 zetels weer achter (+1).
Daarna volgen D66 (13, -2), de PvdA (13, -1), GroenLinks (12, -1) en de SP (10, -1). Deze partijen wisselen vooral kiezers met elkaar uit en slagen er al een tijd niet in nieuwe kiezers aan te trekken.
https://depeiling.eenvandaag.nl/?peilingId=121&tileId=1
Ik vind eenvandaag betrouwbaarder dan De Hond en zo veel wijken ze niet af van de rest: https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.htmlquote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:37 schreef Nattekat het volgende:
Kleine kanttekening dat deze peiler echt één van de meest onbetrouwbare is die er rond loopt. Altijd wel een beetje bias naar de meer gevestigde partijen zoals VVD en D66, maar ook PVV.
1,5 jaar geleden waren ze nog de alllergrootste van het land en Baudet had uitzicht op het premierschap. Dat is totaal ondenkbaar inmiddelsquote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik vind eenvandaag betrouwbaarder dan De Hond en zo veel wijken ze niet af van de rest: https://peilingwijzer.tomlouwerse.nl/p/laatste-cijfers.html
Maar goed, zelfs al hebben ze een bias: bij eenvandaag stond FvD in januari ook nog op 16 als 2e partij, nu zijn ze de 8e partij.
en hun eigen volksvertegenwoordigers.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:53 schreef KareldeStoute het volgende:
Ze spelen nu inderdaad nu wel heel openlijk gekkie. Dat jaagt toch een deel van de aanhang weg.
Het geeft een verschuiving aan, dat de VVD er beter uitkomt dan bij andere polls is minder interessant dan de onderlinge verschuiving, volgens mij.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:37 schreef Nattekat het volgende:
Kleine kanttekening dat deze peiler echt één van de meest onbetrouwbare is die er rond loopt. Altijd wel een beetje bias naar de meer gevestigde partijen zoals VVD en D66, maar ook PVV.
De bami schijf, wie red de bami schijf van het cultuur-marxisme!!quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:53 schreef KareldeStoute het volgende:
Ze spelen nu inderdaad nu wel heel openlijk gekkie. Dat jaagt toch een deel van de aanhang weg.
Kleine verschuivingen niet. Maar je ziet ook bij peilers dat FvD bij steeds minder mensen als een optie wordt genoemd, ook niet als 2e, 3e of 4e partij. Dat zegt wel wat: Baudet lijkt een heleboel potentiële stemmers in elk geval voorlopig te hebben weggejaagd. En die komen voor maart echt niet meer terug.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ik ga er niet van uit dat peilingen al erg relevant zijn als we nog zo ver van de verkiezingen zijn.
Dat is te vroeg om te zeggen, we krijgen het ZP seizoen nog waarin de FvD uiteraard vol op het orgel zal gaan, bijvoorbeeld. Uiteraard de PVV ook, natuurlijk, wat wel vermakelijk gaat worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kleine verschuivingen niet. Maar je ziet ook bij peilers dat FvD bij steeds minder mensen als een optie wordt genoemd, ook niet als 2e, 3e of 4e partij. Dat zegt wel wat: Baudet lijkt een heleboel potentiële stemmers in elk geval voorlopig te hebben weggejaagd. En die komen voor maart echt niet meer terug.
Tja, daar gaat FvD geen zetels van PVV afsnoepen. Verder gaan er helemaal nergens intochten zijn, denk ik. Dus gaat het veel minder spelen (alleen bij het sinterklaasjournaal, maar politici die steeds mopperen over een kinderprogramma is toch ook niet echt interessant).quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is te vroeg om te zeggen, we krijgen het ZP seizoen nog waarin de FvD uiteraard vol op het orgel zal gaan, bijvoorbeeld. Uiteraard de PVV ook, natuurlijk, wat wel vermakelijk gaat worden.
Ah, wat jammer, nou ja, er is de bami schijf nog als vote getter, natuurlijk.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 17:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, daar gaat FvD geen zetels van PVV afsnoepen. Verder gaan er helemaal nergens intochten zijn, denk ik. Dus gaat het veel minder spelen (alleen bij het sinterklaasjournaal, maar politici die steeds mopperen over een kinderprogramma is toch ook niet echt interessant).
Maar goed ook. Een ongeleid projectiel als Baudet is geen premier materiaal.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 16:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
1,5 jaar geleden waren ze nog de alllergrootste van het land en Baudet had uitzicht op het premierschap. Dat is totaal ondenkbaar inmiddels
79% gelukkig wel verstandig: https://eenvandaag.avrotr(...)an-fvd-zijn-het-zat/quote:Op donderdag 1 oktober 2020 18:33 schreef Bluesdude het volgende:
net op eenvandaag
FvD-kiezers zijn de grootste groep van onveilig gedrag 2/3 van hen zeggen zich niet aan de simpele coronaregels te houden. Andere kiezers van de PVV bijv hebben ongeveer 1/3 asociale kiezers.
VVD en GL het minst.
Vandaar dus maar 7 zeteltjes in de peiling voor FvD ? Kiezers lopen over naar PVV, omdat FvD de coronacrisis bagatelliseert ? Dat ontkennen slaat eerder aan bij jongeren, minder bij ouderen
Naar mijn bescheiden visie is de stereotiepe FvD-stemmer een omhooggeklommen academicus (mbo/havo-hbo-uni), die een academische master ziet als een hoog hbo. Studeert iets met economie, rechten. Opgevoed met alleen rechten of alleen plichten en daardoor compensatiegedrag. Veel kennis van B-films. Teleurgesteld weggelopen bij de VVD. Zzp’er of ‘ondernemer’, vrije jongen. Sport kan van alles zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 19:58 schreef Bluesdude het volgende:
Men moet een profiel maken van die FvD-aanhang met corona-ontkenning neigingen
Ik dacht dat de harde kern jongere onder de 40 is, gestudeerd , rechts, Toch wel enig vermogen door te denken.
Maar waar faalt dit doordenken ?
Egocentrisme: moet ik toch zelf weten, zal wel niet veel gebeuren... en die paar mensen moeten toch dood
Of In hoeverre komt het door Baudet die covid19 bagatelliseert, door een autoritairisme van achter de gewenste sterke man aanhollen
En dan een profiel naar leeftijd, inkomen, school, man, vrouw, corona-ontkennend.
Doe dan ook dorp of grote stad, erbij
Velen denken ook ongeveer zo over de doorsnee FvD-er. Ik ook welquote:Op donderdag 1 oktober 2020 22:39 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Naar mijn bescheiden visie is de stereotiepe FvD-stemmer een omhooggeklommen academicus (mbo/havo-hbo-uni), die een academische master ziet als een hoog hbo. Studeert iets met economie, rechten. Opgevoed met alleen rechten of alleen plichten en daardoor compensatiegedrag. Veel kennis van B-films. Teleurgesteld weggelopen bij de VVD. Zzp’er of ‘ondernemer’, vrije jongen. Sport kan van alles zijn.
De Thierry’s getuigen binnen de club voldoen wel aan dat profiel. Natuurlijk zijn er ook genoeg (relatief) atypische stemmers, want ik kan er met mijn pet niet bij dat Nederland een miljoen vrije jongens heeft dat de VW-bus parkeert om te stemmen voor de provinciale staten...quote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Velen denken ook ongeveer zo over de doorsnee FvD-er. Ik ook wel
Maar wordt dit beeld misschien bepaald door de leden en geïnteresseerden die we zien op de filmpjes.
Terwijl de kiezers misschien andere profielen behoeven ?
Blijft nog dat zoveel rechtsdenkenden beneden de 40 jaar wel de coronacrisis erkennen ( zie winsten VVD)
Is het een soort egocentrisme ? Vooral van jonge mannen ? Is het een ouderwets follow-the-leader gebeuren.
Als Baudet dwaalt, dan dwalen we mee ..
Wilders maakt niet de indruk corona te bagatelliseren ... kan hij zo de fvd-teleurgesttelden oogsten ?
Doet hij al, 2 zetels van FvD verhuist naar PVV in de laatste peiling.quote:Op donderdag 1 oktober 2020 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Velen denken ook ongeveer zo over de doorsnee FvD-er. Ik ook wel
Maar wordt dit beeld misschien bepaald door de leden en geïnteresseerden die we zien op de filmpjes.
Terwijl de kiezers misschien andere profielen behoeven ?
Blijft nog dat zoveel rechtsdenkenden beneden de 40 jaar wel de coronacrisis erkennen ( zie winsten VVD)
Is het een soort egocentrisme ? Vooral van jonge mannen ? Is het een ouderwets follow-the-leader gebeuren.
Als Baudet dwaalt, dan dwalen we mee ..
Wilders maakt niet de indruk corona te bagatelliseren ... kan hij zo de fvd-teleurgesttelden oogsten ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |