Matzes met Pasen? Nooit van gehoord, waarom is dat?quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:45 schreef H_T het volgende:
[..]
De meeste dingen die we hier traditioneel gezien eten zijn nog wel lekkerAl zou ik matzes met Pasen prima kunnen missen
Is lekkerquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:48 schreef Prisha het volgende:
[..]
Matzes met Pasen? Nooit van gehoord, waarom is dat?
Je hoort ze eigenlijk met Pesach te eten. Ik geloof dat dat te maken heeft met de ontsnapping uit Egypt en dat de Joden toen alleen dat konden eten.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:48 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ja, nu wil ik daar dus beelden van zien over een maand, he!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:34 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ohhh Halloween![]()
Moet je het hier zien en bij m’n zus. We gaan altijd helemaal los.
Echt?? Hmm.quote:
Nooit geweten, nooit van gehoord ook. Tnx!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Je hoort ze eigenlijk met Pesach te eten. Ik geloof dat dat te maken heeft met de ontsnapping uit Egypt en dat de Joden toen alleen dat konden eten.
Ik zit nu op mobiel maar ik kan morgen wat foto’s plaatsen.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:52 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ja, nu wil ik daar dus beelden van zien over een maand, he!
Heb eigenlijk altijd vrij weinig met Halloween gehad, want ik werd overal vooral heel bang van altijd
En het scaren vind ik nog steeds verschrikkelijk, maar wanneer het goed gedaan is, kan je er een heerlijke sfeer mee creëren!
Op de basisschool hebben we dat een keer gevierd ipv pasen. Wel leuk! je kreeg er ook een bordje met zout water en een radijs bij.quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:53 schreef Prisha het volgende:
[..]
Nooit geweten, nooit van gehoord ook. Tnx!
Dit klopt, ja! Volgens de overlevering kreeg het volk van Israël de opdracht van God om vlak voor het vertrek ongedesemd brood te baken, dus dan krijg je van die platte schijvenquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:51 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Je hoort ze eigenlijk met Pesach te eten. Ik geloof dat dat te maken heeft met de ontsnapping uit Egypt en dat de Joden toen alleen dat konden eten.
Wat Bill ook al zegt. Toen de Joden halsoverkop Egypte uit moesten was er geen tijd om brood te laten rijzen, en dus waren ze aangewezen op ongerezen brood. Matzes komen daar dicht bij in de buurt, en dus staan die bij onze familie altijd op tafel met Pasenquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:48 schreef Prisha het volgende:
[..]
met inderdaad een bak smots er naast die bestaat uit boter, bruine suiker en een beetje kaneelquote:
Klinkt cool!quote:Op dinsdag 22 september 2020 22:55 schreef Prisha het volgende:
[..]
Ik zit nu op mobiel maar ik kan morgen wat foto’s plaatsen.
We nemen steeds een hoop spul uit de VS mee. Grafstenen en skeletten in de tuin, knipperende ogen in de heg spoken die rondvliegen.. zo gaaf altijd.
Is dat het briefje van Bleker?quote:
Ach eerder vandaag wist ze niet eens waar ze zat, dus dit is al heel wat.quote:
Jahoorquote:Op dinsdag 22 september 2020 22:58 schreef Meridiaan het volgende:
Krijgt ze wel een beetje tegengas?
Is het niet Irene Moors?quote:
Oh gelukkig. Ik kijk uit principe niet. Ik word wel een beetje treurig van je tweetfilmpje eronderquote:
Het lijkt net een typetje ja.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |