abonnement Unibet Coolblue
pi_195215608
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit zijn niet de plannen van FvD zoals zijn die steeds rondroepen.

Trouwens ziet een plan waarbij de mensen met bijstand er op achteruit gaan er niet "prima uit", dat is gewoon beroerd. Voor mijn gezinssamenstelling (alleenverdiener met kinderen) is het denk ik inderdaad prima, maar toch ben ik er op tegen.
Er staan dan ook andere regelingen tegenover, zoals bijvoorbeeld de belastingvrije voet van 20k en de inkomensverrekening en vermogenstoets in de toeslagen komen te vervallen bijstandsgerechtigden. Voor die groepen loont het tenminste als ze aan het werk gaan met een belastingvrije voet van 20k wat ook nog eens een extra motivator is om aan het werk te gaan.

Met het huidig stelsel gaan bijstandsgerechtigden er al jaren op achteruit. Als je bijvoorbeeld kijkt naar 2019, bijstandsuitkeringen zijn met 2,58% gestegen en de inflatie was al 2,6% en veel bijstandsgerechtigden gaan niet werken omdat het gewoon niet loont doordat de heffingskorting maar op één inkomen kan worden toegepast. Verder nooit meer gezeik met toeslagen die met terugwerkende kracht weer teruggevorderd moeten worden etcetera. Ik zie meer voordelen dan nadelen.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_195215632
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:56 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik denk niet dat FvDers veel hechten aan mensen met bijstand. Je weet toch, zijn toch alleen maar allochtonen, die moeten hun plaats kennen.
Ik heb 8 jaar bij de Sociale Dienst gewerkt en sinds vier jaar begeleid ik Wajongers naar werk.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_195215642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:02 schreef Selqae het volgende:

[..]

...en veel bijstandsgerechtigden gaan niet werken omdat het gewoon niet loont doordat de heffingskorting maar op één inkomen kan worden toegepast.
Je krijgt geen bijstand als je partner werkt, je praat dus onzin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195215662
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je krijgt geen bijstand als je partner werkt, je praat dus onzin.
Ik heb het dan ook over bijstandsgerechtigden die aan het werk gaan.
Als de partner een te hoog inkomen heeft ben je dus niet bijstandsgerechtigd.

Voor de duidelijkheid, vaak werken bijstandsgerechtigden niet volledig en moeten aangevuld worden met een uitkering. Heffingskorting kan maar één keer worden toegepast, op de uitkering of op het salaris. Hierdoor gaan ze er vaak op achteruit omdat ze heffingskorting maar op één inkomen (salaris of uitkering) kan worden toegepast.

[ Bericht 3% gewijzigd door Selqae op 23-09-2020 13:10:40 ]
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_195215694
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:56 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik denk niet dat FvDers veel hechten aan mensen met bijstand. Je weet toch, zijn toch alleen maar allochtonen, die moeten hun plaats kennen.
Ik wilde initieel reageren met dat dit wel zal meevallen omdat er vast niet zo ontzettend veel allochtonen in de bijstand zitten, maar schijnbaar was in 2018 nog oprecht meer dan de helft van de mensen in de bijstand allochtoon. Dat had ik eigenlijk niet verwacht :{.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 13:07:43 ]
pi_195215749
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:05 schreef Selqae het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over bijstandsgerechtigden die aan het werk gaan.
Als de partner een te hoog inkomen heeft ben je dus niet bijstandsgerechtigd.
Er zijn dus in de praktijk nauwelijks bijstandsgerechtigden met een werkende partner, laat staan dat die niet gaan werken vanwege de heffingskorting. Dat is echt een broodje aap verhaal dat aan geeft dat je er gewoon weinig van weet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195215880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er zijn dus in de praktijk nauwelijks bijstandsgerechtigden met een werkende partner,
Het hangt af van de hoogte van het inkomen van de partner, er zijn genoeg huishoudens waar de partner gedeeltelijk werkt en de uitkeringsgerechtigde een aanvulling vanuit de bijstand tot 100% van het minimumloon ontvangt.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_195216000
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:19 schreef Selqae het volgende:

[..]

Het hangt af van de hoogte van het inkomen van de partner, er zijn genoeg huishoudens waar de partner gedeeltelijk werkt en de uitkeringsgerechtigde een aanvulling vanuit de bijstand tot 100% van het minimumloon ontvangt.
Maar in die situatie loont gaan werken wel altijd, dat kun je gewoon berekenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195216310
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar in die situatie loont gaan werken wel altijd, dat kun je gewoon berekenen.
Vaak loont het maar in veel gevallen ook niet. In bovenstaande situatie werkt alleen de partner, als de bijstandsgerechtigde met werkende partner gaat werken loont het alleen als klant geen recht meer heeft op een aanvulling vanuit de Bijstand anders blijf je zitten met de heffingskorting. En daar houdt het jammer genoeg niet op, als ze gebruik maken van bijvoorbeeld zorg- en huurtoeslag en andere regelingen krijgen ze aan het eind van het jaar nog een fijne terugvordering wegens vervallen of verlagen van huur en zorgtoeslag door stijging van inkomen. Mijn ervaring is dat veel mensen door zulke wet- en regelgeving liever niet aan het werk gaan omdat het forse gevolgen kan hebben.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  woensdag 23 september 2020 @ 13:47:49 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195216371
Mensen in de bijstand zijn in economisch goede tijden ook vrijwel enkel mensen waar van alles mee aan de hand is. Mensen die echt geen werk kunnen vinden zie je vooral in slechtere tijden zoals nu weer met Corona.
  woensdag 23 september 2020 @ 13:51:42 #161
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195216416
Aangezien andere topic was gesloten:
"Baudetgod, wat een baas deze man. Straks de opvolger van Rutte.
Links gaat het denk ik in zijn broek doen....
Allereerst wat er moet gebeuren is die 1000 miljard voor de klimaatgekkies terugdraaien en investeren in zorg, onderwijs en veiligheid."
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195216429
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:54 schreef Hanca het volgende:
Hun partijprogramma
pi_195216504
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:51 schreef cabe0002 het volgende:
Aangezien andere topic was gesloten:
"Baudetgod, wat een baas deze man. Straks de opvolger van Rutte.
Links gaat het denk ik in zijn broek doen....
Allereerst wat er moet gebeuren is die 1000 miljard voor de klimaatgekkies terugdraaien en investeren in zorg, onderwijs en veiligheid."
Dit is een parodie op de FvD-fans?
  woensdag 23 september 2020 @ 14:10:02 #164
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195216662
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dit is een parodie op de FvD-fans?
Nee dit is een voorspelling die volgend jaar mogelijk zal verwezenlijken. Mensen beginnen in paniek te raken getuige ook de reden waarom deze topic waarschijnlijk is aangemaakt. Zie heel veel raakvlakken met de politieke situatie in 2002: een charismatische politieke rechts leider die het voornemen heeft het partijkartel en de politieke establishment af te gaan breken. Zolang er geen nieuwe kogel van links komt, zou het er wel een keer van kunnen komen nu...
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195216691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:10 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Nee dit is een voorspelling die volgend jaar mogelijk zal verwezenlijken. Mensen beginnen in paniek te raken getuige ook de reden waarom deze topic waarschijnlijk is aangemaakt. Zie heel veel raakvlakken met de politieke situatie in 2002: een charismatische politieke rechts leider die het voornemen heeft het partijkartel en de politieke establishment af te gaan breken. Zolang er geen nieuwe kogel van links komt, zou het er wel een keer van kunnen komen nu...
Je noemt slechts één raakvlak...
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195216805
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:10 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Nee dit is een voorspelling die volgend jaar mogelijk zal verwezenlijken. Mensen beginnen in paniek te raken getuige ook de reden waarom deze topic waarschijnlijk is aangemaakt. Zie heel veel raakvlakken met de politieke situatie in 2002: een charismatische politieke rechts leider die het voornemen heeft het partijkartel en de politieke establishment af te gaan breken. Zolang er geen nieuwe kogel van links komt, zou het er wel een keer van kunnen komen nu...
Aha, je meent het dus. Dacht dat je expres zo overdreef om de lezers op het verkeerde been te zetten.
pi_195216942
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je noemt slechts één raakvlak...
En je kunt Baudet nou niet echt het charisma van Fortuyn toedichten.

Gelukkig zegt de werkelijkheid ook wat anders: in de peilingen is FvD gewoon weer een marginale oppositiepartij, 8e partij van het land.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 23 september 2020 @ 14:31:08 #168
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195216982
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Je noemt slechts één raakvlak...
Er zijn vast wel meerdere te noemen. Inhoudelijk is/was voor beide immigratie bijvoorbeeld een van de belangrijkste speerpunten.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Aha, je meent het dus. Dacht dat je expres zo overdreef om de lezers op het verkeerde been te zetten.
Waarom die veronderstelling? Heb je de 1e kamer verkiezingen van vorig jaar niet meegekregen. FvD is samen met VVD daar al de grootste. In 2e kamer verwacht ik ook een verpletterende overwinning. Ik zie ze het kunstje wel herhalen in maart....
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 14:32:35 #169
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217016
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:51 schreef cabe0002 het volgende:
Aangezien andere topic was gesloten:
"Baudetgod, wat een baas deze man. Straks de opvolger van Rutte.
Links gaat het denk ik in zijn broek doen....
Allereerst wat er moet gebeuren is die 1000 miljard voor de klimaatgekkies terugdraaien en investeren in zorg, onderwijs en veiligheid."
Baudet haalt alleen maar stemmen bij rechts, vooral bij de PVV en VVD aanhang. Dus wat veranderd daar voor links?

En klimaatgekkies? Ik weet niet welk universum jij leeft maar in het universum waar wij leven is klimaatsverandering gewoon een feit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 14:32:43 #170
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195217021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

En je kunt Baudet nou niet echt het charisma van Fortuyn toedichten.

Gelukkig zegt de werkelijkheid ook wat anders: in de peilingen is FvD gewoon weer een marginale oppositiepartij, 8e partij van het land.
Als er nou iets geen ene reet zegt, dan zijn het peilingen wel. Zit een hele misselijkmakend industrie achter. :')
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 14:35:29 #171
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217073
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:32 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Als er nou iets geen ene reet zegt, dan zijn het peilingen wel. Zit een hele misselijkmakend industrie achter. :')
Ah, ja, het gebruikelijke excuus als de resultaten niet volgens de verwachtingen zijn "Het is een complot!"

Kom nou, toch, man.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195217095
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, ja, het gebruikelijke excuus als de resultaten niet volgens de verwachtingen zijn "Het is een complot!"

Kom nou, toch, man.
Zoals ik in het net gesloten topic al zei: Als ik een complotgekkie zou zijn, zou ik fvd stemmen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 14:38:51 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217111
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zoals ik in het net gesloten topic al zei: Als ik een complotgekkie zou zijn, zou ik fvd stemmen.
Dat is zo langzamerhand dan ook de enige reden om voor de FvD te kiezen, het is in ieder geval niet vanwege hun fantastische inbreng in de 2e Kamer of vanwege hun doordachte wetsvoorstellen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 14:42:03 #174
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195217155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Baudet haalt alleen maar stemmen bij rechts, vooral bij de PVV en VVD aanhang. Dus wat veranderd daar voor links?

En klimaatgekkies? Ik weet niet welk universum jij leeft maar in het universum waar wij leven is klimaatsverandering gewoon een feit.
Nee geloof ik niet. Heel veel mensen zijn EU en klimaat sceptisch. Deze mensen zitten verspreid over het gehele politieke spectrum. Valt genoeg stemmen mee binnen te halen vermoed ik.

Meningen als feiten benoemen is overigens geen sterk argument. 1000 miljard investeren in een piepklein landje als de onze met als resultaat 0,00007 graden minder opwarming in de komende eeuw, dat beschouw ik inderdaad als klimaatgekte.
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195217172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:32 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Als er nou iets geen ene reet zegt, dan zijn het peilingen wel. Zit een hele misselijkmakend industrie achter. :')
Ah, iemand die in alles een complot ziet. Ja, dan zit je aan de flanken wel goed, inderdaad. FvD is dan helemaal jouw partij. Je wordt dan alleen niet echt serieus genomen, sorry.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 14:45:08 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217189
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:42 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Nee geloof ik niet. Heel veel mensen zijn EU en klimaat sceptisch. Deze mensen zitten verspreid over het gehele politieke spectrum. Valt genoeg stemmen mee binnen te halen vermoed ik.

Meningen als feiten benoemen is overigens geen sterk argument. 1000 miljard investeren in een piepklein landje als de onze met als resultaat 0,00007 graden minder opwarming in de komende eeuw, dat beschouw ik inderdaad als klimaatgekte inderdaad.
En toch haalt de FvD die niet binnen, waarom is dat, denk je? Zou het kunnen zijn dat mensen weinig tot geen vertrouwen hebben in iemand die zeewind een goede bestrijdingsmethode voor CoVID noemt? Die leuke toneelstukjes op YT opvoert maar inhoudelijk in de Kamer op zijn bek gaat?

1000 miljard gaat over 27 EU landen, niet over Nederland. Maar dat wist je vast wel, hoop ik?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195217193
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Baudet haalt alleen maar stemmen bij rechts, vooral bij de PVV en VVD aanhang. Dus wat veranderd daar voor links?
Wat er voor links verandert is dat ze meer macht krijgen: hoe meer zetels van CDA en VVD naar PVV en FvD, hoe zekerder het is dat PvdA en GL mee moeten regeren.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 14:46:24 #178
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217205
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:45 schreef Hanca het volgende:

[..]

Wat er voor links verandert is dat ze meer macht krijgen: hoe meer zetels van CDA en VVD naar PVV en FvD, hoe zekerder het is dat PvdA en GL mee moeten regeren.
Ah, dat is wel een goed punt, ja, zo had het ik nog niet echt bekeken. Dat zou toch wel het toppunt van ironie zijn ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 14:46:37 #179
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195217208
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, ja, het gebruikelijke excuus als de resultaten niet volgens de verwachtingen zijn "Het is een complot!"

Kom nou, toch, man.
Hoe komt het dan toch dat FvD de grootste is in de 1e kamer, dat Trump de president van Amerika is (en dat straks ook gewoon weer zo is) en dat we een brexit hebben gehad. Vreemd he met die betrouwbare peilingen van je :')
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 14:48:22 #180
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217233
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:46 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Hoe komt het dan toch dat FvD de grootste is in de 1e kamer, dat Trump de president van Amerika is (en dat straks ook gewoon weer zo is) en dat we een brexit hebben gehad. Vreemd he met die betrouwbare peilingen van je :')
Wat heeft dat met peilingen te maken? Ik volg je even niet. De FvD peilde voor de provinciale verkiezingen hoog. Trump verloor de popular vote en de polls zaten binnen de fout marge en Brexit was ook in de polls leidend in de laatste 5 weken voor het referendum.

Het enige wat je nu doet is je eigen argument onderuit halen. Daarbij claimde ik nergens dat ze volledig betrouwbaar zijn, jij claimde dat ze niet te vertrouwen zijn zondr daarvoor een argument te geven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195217236
Op zich wel vermakelijk, figuren die hier al jaren bezig zijn met de wildste complottheorieën over Baudet en FvD vinden FvD een een prima partij voor complotdenkers.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_195217242
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:46 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Hoe komt het dan toch dat FvD de grootste is in de 1e kamer, dat Trump de president van Amerika is (en dat straks ook gewoon weer zo is) en dat we een brexit hebben gehad. Vreemd he met die betrouwbare peilingen van je :')
FvD werd ook gewoon gepeild als grootste of bijna grootste, Trump zijn overwinning viel ruim binnen de marges van de peilingen. Bij brexit heb ik de peilingen niet helemaal scherp meer, maar ik dacht niet dat daar een ruime meerderheid tegen werd gepeild. Voor stond dacht ik zelfs ruimer voor dan het uiteindelijk was.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 23 september 2020 @ 14:49:30 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_195217246
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:46 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Hoe komt het dan toch dat FvD de grootste is in de 1e kamer, dat Trump de president van Amerika is (en dat straks ook gewoon weer zo is) en dat we een brexit hebben gehad. Vreemd he met die betrouwbare peilingen van je :')
Er is nog geen Brexit, men zit nog in de overgangs/transitieperiode. Verder geven resultaten uit het verleden geen garanties voor de toekomst ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 14:49:48 #184
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195217252
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:48 schreef Selqae het volgende:
Op zich wel vermakelijk, figuren die hier al jaren bezig zijn met de wildste complottheorieën over Baudet en FvD vinden FvD een een prima partij voor complotdenkers.
Noem ze eens? Want als je je zo uitlaat dan verwacht ik dat je man en paard noemt en geen wilde verdachtmakingen rondstrooit want dan ben je gewoon aan het trollen dan wel de discussie aan het verneuken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games woensdag 23 september 2020 @ 14:52:28 #185
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_195217282
Overigens vind ik het wel een leuke alsof "het partijkartel" het in z'n broek doet wat betreft het FvD. In tegenstelling tot wat veel proleten denken leven we nog een democratie en moet Baudet heel veel water bij de wijn doen als hij wil regeren. Kijk maar naar Brabant, FvD voert daar braaf het afgesproken beleid uit door voor windmolens te pleiten en geld in cultuur te investeren. FvD zegt gewoon braaf ja en amen tegen de grotere partijen. In dat opzicht heb ik nog meer respect voor wilders, die blies nog het kabinet op toen hij zijn zin niet kreeg.

https://www.ed.nl/brabant(...)%2Fwww.google.com%2F
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  User die altijd boos en kwaad is 2022 woensdag 23 september 2020 @ 15:32:51 #186
491163 Viesdik
pi_195217980
Laatst een discussie gehad met een wijsman. Dat wij simpele zielen de complexiteit van internationale verdragen niet begrijpen (o.a. als argument voor het immigratieprobleem).
Wat het voor de reputatie van de EU zou betekenen als wij ons niet of niet meer aan internationale verdragen zouden houden. Dat zou een klap in het gezicht zijn naar een land als China.
Dat zou voor China een vrijbrief kunnen zijn om de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van het o zo superieure westen niet meer serieus te nemen, want: Kijk hier, zij die de internationale verdragen zelf hebben voorgeschreven, zijn niet meer in staat zich er zelf aan te houden.
En ondertussen lijkt China zijn macht uit te breiden in Afrika.
En dat -sinds Trump aan de macht is-, de Noord Atlantische Alliantie op losse schroeven staat, vanwege het feit dat Trump ook een handelsoorlog met de EU is aangegaan, dat de EU niet meer (zoals voorheen) kan rekenen op bescherming van de USA en dat de EU niet aan de betalingsverwachting van de NAVO voldoet. De verschuiving van Amerikaanse NAVO troepen.. enz enz..

Hij die zeer goed in de materie zit (vanwege zijn breed genoten studieverleden) en er meer van afweet dan menig simpel klaag graag figuur in NL.
Dat wil ik heel graag geloven. Dat wij (nogmaals) de complexiteit niet kunnen bevatten.
En dan nog hè. Leert men wat het moet weten, of leert men wat het wil weten?
Kennis vergaren is niet altijd even waardevol dan kennis vergaren door zelf op onderzoek uit te gaan cq onderzoek te doen.

Terwijl in mijn optiek dat het echte punt is. De wereld en Europa is vastgeroest in de complexiteit ervan.
Zo vastgeroest, dat democratie niet meer bestaat. Democratie is als een klokhuis van een appel. Het is nog steeds een appel, maar je kan er niet meer van eten.

Terwijl de mensen juist de behoefte hebben aan eenvoud, vrijheid, rechtvaardigheid, soevereiniteit, eigenheid en verbondenheid.
Er hangt een te strak koord van complexiteit om ons nek. De complexiteit van o.a. dogma wat beschermd wordt middels censuur en propaganda.

Ik heb altijd leren vertrouwen op mijn intuïtie. Mijn intuïtie als raadgever. Zo lijk ik een gave te hebben om op basis van vergaarde informatie en feiten uit het verleden, de toekomst op aardig niveau te voorspellen.
Dit heeft te maken omdat ik mij de vrijheid gun te denken, te relativeren en te experimenteren met gedachten.
Klinkt misschien hoogmoedig en arrogant. Maar zo leer je wel kritisch in het leven te staan en je mening niet al te veel te laten beïnvloeden door vastgeroeste idealen, meningen en visies.

INB4 voorspelbare reacties :)
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 15:37:59 #187
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195218068
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:32 schreef Viesdik het volgende:

INB4 voorspelbare reacties :)
Nou, heel verhaal maar toch wat meer R&P dan POL. Ik wens je veel succes verder.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 15:40:07 #188
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195218109
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En toch haalt de FvD die niet binnen, waarom is dat, denk je? Zou het kunnen zijn dat mensen weinig tot geen vertrouwen hebben in iemand die zeewind een goede bestrijdingsmethode voor CoVID noemt? Die leuke toneelstukjes op YT opvoert maar inhoudelijk in de Kamer op zijn bek gaat?

1000 miljard gaat over 27 EU landen, niet over Nederland. Maar dat wist je vast wel, hoop ik?
Ik weet niet waar je deze fabels van hebt. Die 1000 miljard gaan jij en ik betalen om alle woningen te isoleren, warmtepompen te installeren en windmolens te gaan bouwen. Daarnaast moet de hele infrastructuur worden uitgebreid om deze gigantische energiestromen te kunnen transporteren etc.

Overigens zie ik en hoor ik Baudet louter verstandige dingen zeggen in de Kamer.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wat heeft dat met peilingen te maken? Ik volg je even niet. De FvD peilde voor de provinciale verkiezingen hoog. Trump verloor de popular vote en de polls zaten binnen de fout marge en Brexit was ook in de polls leidend in de laatste 5 weken voor het referendum.

Het enige wat je nu doet is je eigen argument onderuit halen. Daarbij claimde ik nergens dat ze volledig betrouwbaar zijn, jij claimde dat ze niet te vertrouwen zijn zondr daarvoor een argument te geven.
Ik gaf alleen aan dat het irrationeel is om te veronderstellen dat peilingen 100% een juiste afspiegeling zijn van wat er gaat gebeuren in de toekomst. Hierbij wat voorbeelden aangehaald waarbij peilingen (zeker ver voor de verkiezingen zeer onbetrouwbaar zijn en andere resultaten lieten zien). We zitten nu nog ruim een halfjaar voor de aankomende verkiezingen. Ik hecht echt 0,0 waarde aan de huidige peilingen. Zeker die van de staatsomroep NOS. Die lui worden rechtstreeks gefinancierd door de regering. :')
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
pi_195218110
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nou, heel verhaal maar toch wat meer R&P dan POL. Ik wens je veel succes verder.
Meer F&L ;)
pi_195218129
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:40 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je deze fabels van hebt. Die 1000 miljard gaan jij en ik betalen om alle woningen te isoleren, warmtepompen te installeren en windmolens te gaan bouwen. Daarnaast moet de hele infrastructuur worden uitgebreid om deze gigantische energiestromen te kunnen transporteren etc.

Overigens zie ik en hoor ik Baudet louter verstandige dingen zeggen in de Kamer.
[..]

Ik gaf alleen aan dat het irrationeel is om te veronderstellen dat peilingen 100% een juiste afspiegeling zijn van wat er gaat gebeuren in de toekomst. Hierbij wat voorbeelden aangehaald waarbij peilingen (zeker ver voor de verkiezingen zeer onbetrouwbaar zijn en andere resultaten lieten zien). We zitten nu nog ruim een halfjaar voor de aankomende verkiezingen. Ik hecht echt 0,0 waarde aan de huidige peilingen. Zeker die van de staatsomroep NOS. Die lui worden rechtstreeks gefinancierd door de regering. :')
Wie had het over peilingen van de NOS? :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195218132
- Baudet
- Waan van de dag politiek
- Gebrek aan een bepaald respect die anderszijds wel wordt verwacht
- Trekt populisten aan
- Prijzen Trump en omarmen Rusland
- Gerommel binnen de partij
- Pseudo intellectueel geneuzel
  woensdag 23 september 2020 @ 15:45:01 #192
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_195218195
Omdat de beste man een totaalidioot is gebleken, daarom :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 23 september 2020 @ 15:50:57 #193
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195218333
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wie had het over peilingen van de NOS? :D
Niemand. :D Ik noemde een voorbeeld van een zogenaamde vooraanstaande "peilingsinstituut". :')
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 15:51:01 #194
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195218334
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:40 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Ik weet niet waar je deze fabels van hebt. Die 1000 miljard gaan jij en ik betalen om alle woningen te isoleren, warmtepompen te installeren en windmolens te gaan bouwen. Daarnaast moet de hele infrastructuur worden uitgebreid om deze gigantische energiestromen te kunnen transporteren etc.

Overigens zie ik en hoor ik Baudet louter verstandige dingen zeggen in de Kamer.
Die 1000 miljard gaat over het EU plan wat door Timmermans is gepresenteert.

quote:
Ik gaf alleen aan dat het irrationeel is om te veronderstellen dat peilingen 100% een juiste afspiegeling zijn van wat er gaat gebeuren in de toekomst. Hierbij wat voorbeelden aangehaald waarbij peilingen (zeker ver voor de verkiezingen zeer onbetrouwbaar zijn en andere resultaten lieten zien). We zitten nu nog ruim een halfjaar voor de aankomende verkiezingen. Ik hecht echt 0,0 waarde aan de huidige peilingen. Zeker die van de staatsomroep NOS. Die lui worden rechtstreeks gefinancierd door de regering. :')
Nee, dat deed je niet, je riep dat het gemanipuleerd word door de industrie erachter. En je hoeft er geen waarde aan te hechten, niemand die dat van je eist.

Baudet word ook rechtstreeks gefinancieerd door de regering, dat weet je hopelijk toch wel? Dus als dat de maatstaf is waarom vertrouw je Baudet dan wel?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 15:51:54 #195
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195218352
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:50 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Niemand. :D Ik noemde een voorbeeld van een zogenaamde vooraanstaande "peilingsinstituut". :')
De NOS is geen peilingsinstituut en pretendeert dat ook niet te zijn, de NOS geeft opdracht om peilingen uit te voeren net zoals EenVandaag bijvoorbeeld dat doet.

Het staat er ook gewoon bij, he? De NOS doet geen polls.

quote:
De Peilingwijzer voegt de peilingen van I&O Research, Ipsos, Kantar Public en EenVandaag samen. De steun voor de verschillende partijen wordt uitgedrukt in Kamerzetels

https://app.nos.nl/data/datavisualisatie/peilingen/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:10:39 #196
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195218731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die 1000 miljard gaat over het EU plan wat door Timmermans is gepresenteert.
[..]

Nee, dat deed je niet, je riep dat het gemanipuleerd word door de industrie erachter. En je hoeft er geen waarde aan te hechten, niemand die dat van je eist.

Baudet word ook rechtstreeks gefinancieerd door de regering, dat weet je hopelijk toch wel? Dus als dat de maatstaf is waarom vertrouw je Baudet dan wel?
We praten niet over hetzelfde. Die 1000 miljard is inderdaad wat de linkse klimaatgekkie Timmermans uit de EU wil ophalen met zijn Green deal. Ik heb over hetgeen wat alleen al in Nederland zal moeten worden uitgegeven om de doelen van de klimaatwet te halen.

De zijsprongetje die je maakt met de financiering van Baudet door regering is van een dusdanig bedenkelijk niveau, dat ik daar beter niet op in kan gaan. :')
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  woensdag 23 september 2020 @ 16:15:13 #197
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195218855
De reacties van cabe0002 illustreren prima waarom je de FvD ver uit de buurt van de macht moet hebben
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 16:15:43 #198
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195218868
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:10 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

We praten niet over hetzelfde. Die 1000 miljard is inderdaad wat de linkse klimaatgekkie Timmermans uit de EU wil ophalen met zijn Green deal. Ik heb over hetgeen wat alleen al in Nederland zal moeten worden uitgegeven om de doelen van de klimaatwet te halen.
Een bedrag verzonnen door Baudet, ja.

https://www.volkskrant.nl(...)uro-kosten~bd4fe21a/

quote:
De zijsprongetje die je maakt met de financiering van Baudet door regering is van een dusdanig bedenkelijk niveau, dat ik daar beter niet op in kan gaan. :')
Ho even, JIJ claimt dat de NOS niet te vertrouwen is omdat het gefinancieert word door de overheid. Als ik dan opmerk dat Baudet en de FvD dat ook worden dan is dat ineens bedenkelijk nivo? Wat een onzin.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 23 september 2020 @ 16:17:35 #199
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195218916
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De NOS is geen peilingsinstituut en pretendeert dat ook niet te zijn, de NOS geeft opdracht om peilingen uit te voeren net zoals EenVandaag bijvoorbeeld dat doet.

Het staat er ook gewoon bij, he? De NOS doet geen polls.
[..]

Helemaal prima. Dan nog hecht ik 0,0 waarde aan de uitslag van die peilingen die in opdracht van statsomroep NOS worden uitgevoerd. Dat is simpelweg geen objectieve club. :')
Op zondag 11 februari 2024 14:22 schreef Nova het volgende:"in principe is het slikken van zaad niet schadelijk of gevaarlijk voor een vrouw. Het bevat eiwitten, mineralen en andere voedingsstoffen die kunnen bijdragen aan een gezond dieet."
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 16:21:50 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195219003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:17 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Helemaal prima. Dan nog hecht ik 0,0 waarde aan de uitslag van die peilingen die in opdracht van statsomroep NOS worden uitgevoerd. Dat is simpelweg geen objectieve club. :')
Nee, jij vertrouwt iemand die zegt dat zeewind corona uit Nederland zal verdrijven. _O-
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')