abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195215608
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dit zijn niet de plannen van FvD zoals zijn die steeds rondroepen.

Trouwens ziet een plan waarbij de mensen met bijstand er op achteruit gaan er niet "prima uit", dat is gewoon beroerd. Voor mijn gezinssamenstelling (alleenverdiener met kinderen) is het denk ik inderdaad prima, maar toch ben ik er op tegen.
Er staan dan ook andere regelingen tegenover, zoals bijvoorbeeld de belastingvrije voet van 20k en de inkomensverrekening en vermogenstoets in de toeslagen komen te vervallen bijstandsgerechtigden. Voor die groepen loont het tenminste als ze aan het werk gaan met een belastingvrije voet van 20k wat ook nog eens een extra motivator is om aan het werk te gaan.

Met het huidig stelsel gaan bijstandsgerechtigden er al jaren op achteruit. Als je bijvoorbeeld kijkt naar 2019, bijstandsuitkeringen zijn met 2,58% gestegen en de inflatie was al 2,6% en veel bijstandsgerechtigden gaan niet werken omdat het gewoon niet loont doordat de heffingskorting maar op één inkomen kan worden toegepast. Verder nooit meer gezeik met toeslagen die met terugwerkende kracht weer teruggevorderd moeten worden etcetera. Ik zie meer voordelen dan nadelen.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_195215632
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:56 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik denk niet dat FvDers veel hechten aan mensen met bijstand. Je weet toch, zijn toch alleen maar allochtonen, die moeten hun plaats kennen.
Ik heb 8 jaar bij de Sociale Dienst gewerkt en sinds vier jaar begeleid ik Wajongers naar werk.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
pi_195215642
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:02 schreef Selqae het volgende:

[..]

...en veel bijstandsgerechtigden gaan niet werken omdat het gewoon niet loont doordat de heffingskorting maar op één inkomen kan worden toegepast.
Je krijgt geen bijstand als je partner werkt, je praat dus onzin.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195215662
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je krijgt geen bijstand als je partner werkt, je praat dus onzin.
Ik heb het dan ook over bijstandsgerechtigden die aan het werk gaan.
Als de partner een te hoog inkomen heeft ben je dus niet bijstandsgerechtigd.

Voor de duidelijkheid, vaak werken bijstandsgerechtigden niet volledig en moeten aangevuld worden met een uitkering. Heffingskorting kan maar één keer worden toegepast, op de uitkering of op het salaris. Hierdoor gaan ze er vaak op achteruit omdat ze heffingskorting maar op één inkomen (salaris of uitkering) kan worden toegepast.

[ Bericht 3% gewijzigd door Selqae op 23-09-2020 13:10:40 ]
pi_195215694
quote:
9s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:56 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ik denk niet dat FvDers veel hechten aan mensen met bijstand. Je weet toch, zijn toch alleen maar allochtonen, die moeten hun plaats kennen.
Ik wilde initieel reageren met dat dit wel zal meevallen omdat er vast niet zo ontzettend veel allochtonen in de bijstand zitten, maar schijnbaar was in 2018 nog oprecht meer dan de helft van de mensen in de bijstand allochtoon. Dat had ik eigenlijk niet verwacht :{.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 13:07:43 ]
pi_195215749
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:05 schreef Selqae het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook over bijstandsgerechtigden die aan het werk gaan.
Als de partner een te hoog inkomen heeft ben je dus niet bijstandsgerechtigd.
Er zijn dus in de praktijk nauwelijks bijstandsgerechtigden met een werkende partner, laat staan dat die niet gaan werken vanwege de heffingskorting. Dat is echt een broodje aap verhaal dat aan geeft dat je er gewoon weinig van weet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_195215880
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er zijn dus in de praktijk nauwelijks bijstandsgerechtigden met een werkende partner,
Het hangt af van de hoogte van het inkomen van de partner, er zijn genoeg huishoudens waar de partner gedeeltelijk werkt en de uitkeringsgerechtigde een aanvulling vanuit de bijstand tot 100% van het minimumloon ontvangt.
pi_195216000
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:19 schreef Selqae het volgende:

[..]

Het hangt af van de hoogte van het inkomen van de partner, er zijn genoeg huishoudens waar de partner gedeeltelijk werkt en de uitkeringsgerechtigde een aanvulling vanuit de bijstand tot 100% van het minimumloon ontvangt.
Maar in die situatie loont gaan werken wel altijd, dat kun je gewoon berekenen.
pi_195216310
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar in die situatie loont gaan werken wel altijd, dat kun je gewoon berekenen.
Vaak loont het maar in veel gevallen ook niet. In bovenstaande situatie werkt alleen de partner, als de bijstandsgerechtigde met werkende partner gaat werken loont het alleen als klant geen recht meer heeft op een aanvulling vanuit de Bijstand anders blijf je zitten met de heffingskorting. En daar houdt het jammer genoeg niet op, als ze gebruik maken van bijvoorbeeld zorg- en huurtoeslag en andere regelingen krijgen ze aan het eind van het jaar nog een fijne terugvordering wegens vervallen of verlagen van huur en zorgtoeslag door stijging van inkomen. Mijn ervaring is dat veel mensen door zulke wet- en regelgeving liever niet aan het werk gaan omdat het forse gevolgen kan hebben.
  woensdag 23 september 2020 @ 13:47:49 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195216371
Mensen in de bijstand zijn in economisch goede tijden ook vrijwel enkel mensen waar van alles mee aan de hand is. Mensen die echt geen werk kunnen vinden zie je vooral in slechtere tijden zoals nu weer met Corona.
  woensdag 23 september 2020 @ 13:51:42 #161
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_195216416
Aangezien andere topic was gesloten:
"Baudetgod, wat een baas deze man. Straks de opvolger van Rutte.
Links gaat het denk ik in zijn broek doen....
Allereerst wat er moet gebeuren is die 1000 miljard voor de klimaatgekkies terugdraaien en investeren in zorg, onderwijs en veiligheid."
Want het wetboek ken ik ook
pi_195216429
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:54 schreef Hanca het volgende:
Hun partijprogramma
pi_195216504
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:51 schreef cabe0002 het volgende:
Allereerst wat er moet gebeuren is die 1000 miljard voor de klimaatgekkies terugdraaien en investeren in zorg, onderwijs en veiligheid."
Dit is een parodie op de FvD-fans?
  woensdag 23 september 2020 @ 14:10:02 #164
pi_195216662
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:58 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dit is een parodie op de FvD-fans?
Nee dit is een voorspelling die volgend jaar mogelijk zal verwezenlijken. Mensen beginnen in paniek te raken getuige ook de reden waarom deze topic waarschijnlijk is aangemaakt. Zie heel veel raakvlakken met de politieke situatie in 2002: een charismatische politieke rechts leider die het voornemen heeft het partijkartel en de politieke establishment af te gaan breken. Zolang er geen nieuwe kogel van links komt, zou het er wel een keer van kunnen komen nu...
pi_195216691
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:10 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Nee dit is een voorspelling die volgend jaar mogelijk zal verwezenlijken. Mensen beginnen in paniek te raken getuige ook de reden waarom deze topic waarschijnlijk is aangemaakt. Zie heel veel raakvlakken met de politieke situatie in 2002: een charismatische politieke rechts leider die het voornemen heeft het partijkartel en de politieke establishment af te gaan breken. Zolang er geen nieuwe kogel van links komt, zou het er wel een keer van kunnen komen nu...
Je noemt slechts één raakvlak...
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195216805
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:10 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Aha, je meent het dus. Dacht dat je expres zo overdreef om de lezers op het verkeerde been te zetten.
pi_195216942
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

En je kunt Baudet nou niet echt het charisma van Fortuyn toedichten.

Gelukkig zegt de werkelijkheid ook wat anders: in de peilingen is FvD gewoon weer een marginale oppositiepartij, 8e partij van het land.
  woensdag 23 september 2020 @ 14:31:08 #168
pi_195216982
quote:
10s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:12 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Er zijn vast wel meerdere te noemen. Inhoudelijk is/was voor beide immigratie bijvoorbeeld een van de belangrijkste speerpunten.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:19 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Aha, je meent het dus. Dacht dat je expres zo overdreef om de lezers op het verkeerde been te zetten.
Waarom die veronderstelling? Heb je de 1e kamer verkiezingen van vorig jaar niet meegekregen. FvD is samen met VVD daar al de grootste. In 2e kamer verwacht ik ook een verpletterende overwinning. Ik zie ze het kunstje wel herhalen in maart....
pi_195217016
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:51 schreef cabe0002 het volgende:
Baudet haalt alleen maar stemmen bij rechts, vooral bij de PVV en VVD aanhang. Dus wat veranderd daar voor links?

En klimaatgekkies? Ik weet niet welk universum jij leeft maar in het universum waar wij leven is klimaatsverandering gewoon een feit.
  woensdag 23 september 2020 @ 14:32:43 #170
pi_195217021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

En je kunt Baudet nou niet echt het charisma van Fortuyn toedichten.

Gelukkig zegt de werkelijkheid ook wat anders: in de peilingen is FvD gewoon weer een marginale oppositiepartij, 8e partij van het land.
Als er nou iets geen ene reet zegt, dan zijn het peilingen wel. Zit een hele misselijkmakend industrie achter. :')
pi_195217073
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:32 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Als er nou iets geen ene reet zegt, dan zijn het peilingen wel. Zit een hele misselijkmakend industrie achter. :')
Ah, ja, het gebruikelijke excuus als de resultaten niet volgens de verwachtingen zijn "Het is een complot!"

Kom nou, toch, man.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-09-2020 14:35:40 ]
pi_195217095
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ah, ja, het gebruikelijke excuus als de resultaten niet volgens de verwachtingen zijn "Het is een complot!"

Kom nou, toch, man.
Zoals ik in het net gesloten topic al zei: Als ik een complotgekkie zou zijn, zou ik fvd stemmen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_195217111
quote:
6s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zoals ik in het net gesloten topic al zei: Als ik een complotgekkie zou zijn, zou ik fvd stemmen.
Dat is zo langzamerhand dan ook de enige reden om voor de FvD te kiezen, het is in ieder geval niet vanwege hun fantastische inbreng in de 2e Kamer of vanwege hun doordachte wetsvoorstellen.
  woensdag 23 september 2020 @ 14:42:03 #174
pi_195217155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Baudet haalt alleen maar stemmen bij rechts, vooral bij de PVV en VVD aanhang. Dus wat veranderd daar voor links?

En klimaatgekkies? Ik weet niet welk universum jij leeft maar in het universum waar wij leven is klimaatsverandering gewoon een feit.
Nee geloof ik niet. Heel veel mensen zijn EU en klimaat sceptisch. Deze mensen zitten verspreid over het gehele politieke spectrum. Valt genoeg stemmen mee binnen te halen vermoed ik.

Meningen als feiten benoemen is overigens geen sterk argument. 1000 miljard investeren in een piepklein landje als de onze met als resultaat 0,00007 graden minder opwarming in de komende eeuw, dat beschouw ik inderdaad als klimaatgekte.
pi_195217172
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:32 schreef cabe0002 het volgende:

[..]

Ah, iemand die in alles een complot ziet. Ja, dan zit je aan de flanken wel goed, inderdaad. FvD is dan helemaal jouw partij. Je wordt dan alleen niet echt serieus genomen, sorry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')