abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:50:01 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195197306
Hoe ziet dat eruit in deze tijd? Mensen praten er veel over en er is zeker racisme (zeggen ze), maar het lijkt heel taboe als het om zwarten gaat. In Nederland zijn we openlijk racistisch over bijvoorbeeld Marokkanen, maar over zwarten is het anders. Dat is echt taboe en mag niet.

Als ik ergens kom en mensen spreek, zeker een paar jaar geleden, hoorde ik mensen van alles zeggen over Marokkanen en andere moslims. Maar over zwarte. En Afrikanen was het juist not done om onder één kam te scheren. Waarom is dat zo? Hoe merk jij dat zwarten worden gediscrimineerd in dit land?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195197368
We zijn openlijk racistisch over Marokkanen? Spreek voor jezelf. Iedereen heeft min of meer racistische neigingen, maar word geen hypocriet.
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:58:08 #3
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195197464
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:52 schreef K.Indertent het volgende:
We zijn openlijk racistisch over Marokkanen? Spreek voor jezelf. Iedereen heeft min of meer racistische neigingen, maar word geen hypocriet.
Nou ja, mijn ervaring dan. Ik was 21 toen ik in Nederland kwam wonen en ik hoorde medestudenten en de media openlijk klagen over Marokkanen en andere moslim groepen. Er was zeker spanningen tussen autochtonen en moslims. Ook bij verenigingen en kerkgemeenschappen sprak men open en oordelend over Marokkanen. Ik vond het best racistisch. Over zwarte mensen uit Suriname en de Antillen, of zelfs Afrikanen, merkte ik dat niet echt. Wat ik zag was dat de zwarten wantrouwend waren over witte Nederlanders, maar dat witte Nederlanders deed als er geen problemen waren met deze groep.

Maar ja, ik ben zelf ook zwart dus misschien dat de witte Nederlanders gewoon niet racistisch deden als ik in de buurt was.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195197500
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ja, mijn ervaring dan. Ik was 21 toen ik in Nederland kwam wonen en ik hoorde medestudenten en de media openlijk klagen over Marokkanen en andere moslim groepen. Er was zeker spanningen tussen autochtonen en moslims. Ook bij verenigingen en kerkgemeenschappen sprak men open en oordelend over Marokkanen. Ik vond het best racistisch. Over zwarte mensen uit Suriname en de Antillen, of zelfs Afrikanen, merkte ik dat niet echt. Wat ik zag was dat de zwarten wantrouwend waren over witte Nederlanders, maar dat witte Nederlanders deed als er geen problemen waren met deze groep.

Maar ja, ik ben zelf ook zwart dus misschien dat de witte Nederlanders gewoon niet racistisch deden als ik in de buurt was.
Moslims komen uit meer landen dan alleen Marokko. Niet alle Marokkanen zijn moslim. Wist je dat er in Marokko ook veel Joden wonen?
pi_195197531
Oke toegegeven, in Israël wonen veel joden van Marokkaanse afkomst. Als ik het dan goed moet verwoorden.
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:05:00 #6
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195197557
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:00 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Moslims komen uit meer landen dan alleen Marokko. Niet alle Marokkanen zijn moslim. Wist je dat er in Marokko ook veel Joden wonen?
Dat weet ik allemaal wel. Maar herken je wat ik zeg? Of ervaar je het anders?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195197681
Ik herken geen “racisme tegen zwarten“. Ik snap sowieso afkeur tegen “zwarten” niet zo. Die “groep“ an sich is zo divers en gemengd dat het niet eens meer als 1 “groep” te zien is.

Racisme tegen marrokanen is dan net weer wat makkelijker te verklaren omdat je het dan hebt over een specifieke bevolkingsgroep, wat het overigens niet minder belachelijk maakt.

Ik heb persoonlijk overigens wel een hekel aan bijna alle marrokanen. Het zijn echt de uitzonderingen die mijn persoonlijke verdraagzaamheid naar deze groep in stand houden.
pi_195197746
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat weet ik allemaal wel. Maar herken je wat ik zeg? Of ervaar je het anders?
Nou ik ervaar het dus anders en herken me niet in wat je zegt.
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:18:59 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195197802
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:16 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Nou ik ervaar het dus anders en herken me niet in wat je zegt.
Leg uit dan. Hoe ervaar je het? Welke groepen worden gediscrimineerd en hoe?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:24:27 #10
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195197898
Iedereen 'discrimineert' in meer- of mindere mate... Als je met witte kop in Tanzania een willekeurig dorp binnenloopt krijg je ook te maken met vooroordelen.

Iemand die 'anders' is, bestempelen als 'anders', is ook gewoon discriminatie.. ook al is het de keiharde waarheid.. opgeblazen kutpaniek allemaal.. Mensen met andere kleurtjes en andere culturen zijn domweg anders, denken anders, hebben andere prioriteiten, andere levenswijzen, andere inzichten, normen, waarden, alles.. ze zijn anders.. maar je mag het allemaal niet benoemen..

Kansloos geneuzel allemaal :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195197911
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:52 schreef K.Indertent het volgende:
We zijn openlijk racistisch over Marokkanen? Spreek voor jezelf. Iedereen heeft min of meer racistische neigingen, maar word geen hypocriet.
Ik vind wel dat je in Nederland vrij makkelijk iets onaardigs kan zeggen over marokkanen zonder dat je direct je stad uitgejaagd wordt. Openlijk racisme is over het algemeen een no-go in Nederland, maar als er een joker is, zijn het de marokkanen. Als het over bredere discriminatie ipv racisme gaat, zijn het de moslims waar je je als casual teringlijer geen buil aan kan vallen, ik vind zeker wel dat daar in Nederland veel ruimte aan wordt gegeven.

Ik ken werkelijk waar helemaal niemand die racistisch is tegenover zwarte mensen. Er is heus wel eens een geintje over luie surinamers of antilianen die hun kinderen in de steek laten in mijn omgeving, maar dat is meer spelen met een vooroordeel dan dat het daadwerkelijk een mening is van iemand, en het zijn vooral de surinamers en antilianen die ze maken.

De Black Lives Matter beweging voelt af en toe ook wat onwerkelijk aan, want in mijn beleving zijn het precies de zwarten in Nederland die het minste voor discriminatie hoeven te vrezen.
-nee-
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:26:52 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195197928
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:50 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe ziet dat eruit in deze tijd? Mensen praten er veel over en er is zeker racisme (zeggen ze), maar het lijkt heel taboe als het om zwarten gaat. In Nederland zijn we openlijk racistisch over bijvoorbeeld Marokkanen, maar over zwarten is het anders. Dat is echt taboe en mag niet.

Als ik ergens kom en mensen spreek, zeker een paar jaar geleden, hoorde ik mensen van alles zeggen over Marokkanen en andere moslims. Maar over zwarte. En Afrikanen was het juist not done om onder één kam te scheren. Waarom is dat zo? Hoe merk jij dat zwarten worden gediscrimineerd in dit land?
Voornamelijk doordat er figuren zijn die gewoon om dingen uit te lokken, hun best doen om ze in 6 regels tekst zo vaak mogelijk 'zwarten' te noemen om te provoceren..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195197944
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Leg uit dan. Hoe ervaar je het? Welke groepen worden gediscrimineerd en hoe?
Iedereen roept wel iets over de ander. In de ogen van Molukkers zijn de Mocros tuig, in de ogen van Mocros zijn de Antillianen tuig, in de ogen van de Turken mankeert iedereen geloof ik wel iets.

Same shit different day.
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:28:46 #14
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195197951
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:25 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik vind wel dat je in Nederland vrij makkelijk iets onaardigs kan zeggen over marokkanen zonder dat je direct je stad uitgejaagd wordt. Openlijk racisme is over het algemeen een no-go in Nederland, maar als er een joker is, zijn het de marokkanen. Als het over bredere discriminatie ipv racisme gaat, zijn het de moslims waar je je als casual teringlijer geen buil aan kan vallen, ik vind zeker wel dat daar in Nederland veel ruimte aan wordt gegeven.

Ik ken werkelijk waar helemaal niemand die racistisch is tegenover zwarte mensen. Er is heus wel eens een geintje over luie surinamers of antilianen die hun kinderen in de steek laten in mijn omgeving, maar dat is meer spelen met een vooroordeel dan dat het daadwerkelijk een mening is van iemand, en het zijn vooral de surinamers en antilianen die ze maken.

De Black Lives Matter beweging voelt af en toe ook wat onwerkelijk aan, want in mijn beleving zijn het precies de zwarten in Nederland die het minste voor discriminatie hoeven te vrezen.
Zo ervaar ik het ook een beetje.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:29:55 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195197969
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:28 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Iedereen roept wel iets over de ander. In de ogen van Molukkers zijn de Mocros tuig, in de ogen van Mocros zijn de Antillianen tuig, in de ogen van de Turken mankeert iedereen geloof ik wel iets.

Same shit different day. view.
FTFY.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195198002
Wees wat dat betreft als de Surinamers. Geef geen fuck en accepteer gewoon lekker buitenlandse culturele invloeden als een baas.
pi_195198003
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zo ervaar ik het ook een beetje.
Tja, maar blijkbaar zien we totaal niet wat de blm-beweging probeert duidelijk te maken, blijkbaar is er heel veel racisme waar we geen weet van hebben. Het is nu een beetje uit z'n jasje gegroeid, maar er moet toch wel een reëele basis voor zijn, zoiets komt niet uit de lucht vallen, lijkt me.
-nee-
pi_195198010
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:58 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat ik zag was dat de zwarten wantrouwend waren over witte Nederlanders, maar dat witte Nederlanders deed als er geen problemen waren met deze groep.

Wat ik zie is dat mensen die zich groeperen in zogenaamd anti-racistische clubjes zelf vaak juist superracistisch zijn en discriminatie o.a. op ras voorstaan zolang die discriminatie maar in hun voordeel uitpakt.
pi_195198037
quote:
81s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Voornamelijk doordat er figuren zijn die gewoon om dingen uit te lokken, hun best doen om ze in 6 regels tekst zo vaak mogelijk 'zwarten' te noemen om te provoceren..
Is dat echt provocerend om dat woord te gebruiken? TS heeft zelf een kleurtje, en het woord 'zwarte' is toch wel het meest gangbare ook.
-nee-
pi_195198063
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Tja, maar blijkbaar zien we totaal niet wat de blm-beweging probeert duidelijk te maken, blijkbaar is er heel veel racisme waar we geen weet van hebben. Het is nu een beetje uit z'n jasje gegroeid, maar er moet toch wel een reëele basis voor zijn, zoiets komt niet uit de lucht vallen, lijkt me.
Waarom zou je trouwens geen mening mogen hebben over het islamitisch gedachtengoed of zeg dat van scientology, en dus ook de mensen die ervoor kiezen dat aan te hangen, volgen, uitdragen, verspreiden, etc? Hoe is dat discriminerend als jouw probleem heel direct met de inhoud van dat gedachtengoed is? :? Dergelijke denkbeelden en het gedrag dat eruit volgt zijn nou net geen arbitraire karakteristiek zoals huidskleur en geslacht dat wel zijn.
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:36:49 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195198094
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:31 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Tja, maar blijkbaar zien we totaal niet wat de blm-beweging probeert duidelijk te maken, blijkbaar is er heel veel racisme waar we geen weet van hebben. Het is nu een beetje uit z'n jasje gegroeid, maar er moet toch wel een reëele basis voor zijn, zoiets komt niet uit de lucht vallen, lijkt me.
Ik zie eigenlijk niet waarom er een blm beweging is in Nederland. In de VS snap ik het wel, maar hier is het echt niet nodig. Begrijp me niet verkeerd, er is wel racisme, maar het lijkt me juist dat zwarte mensen het best goed geaccepteerd worden in de samenleving.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195198107
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:35 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Waarom zou je trouwens geen mening mogen hebben over het islamitisch gedachtengoed of zeg dat van scientology, en dus ook de mensen die ervoor kiezen dat aan te hangen, volgen, uitdragen, verspreiden, etc? Hoe is dat discriminerend als jouw probleem heel direct met de inhoud van dat gedachtengoed is? :? Dergelijke denkbeelden en het gedrag dat eruit volgt zijn nou net geen arbitraire karakteristiek zoals huidskleur en geslacht dat wel zijn.
Ja goede vraag wel. Ik denk dat er gewoon cultureel bepaald is dat je mag spugen op iedereen die gek is, maar als je gekheid kan verpakken als religie is het een heilig huisje. :)
-nee-
pi_195198232
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk niet waarom er een blm beweging is in Nederland. In de VS snap ik het wel, maar hier is het echt niet nodig. Begrijp me niet verkeerd, er is wel racisme, maar het lijkt me juist dat zwarte mensen het best goed geaccepteerd worden in de samenleving.
Misschien dat de blm-beweging in Nederland beter af is als ze zich een naam geven die wat inclusiever (oh de ironie) is, die wat meer aansluit bij discriminatie in zijn gehele breedte.
-nee-
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:43:50 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195198259
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:34 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Is dat echt provocerend om dat woord te gebruiken? TS heeft zelf een kleurtje, en het woord 'zwarte' is toch wel het meest gangbare ook.
Vind je? ik ben op zich best van een beetje van wat grover taalgebruik, maar 'zwarte' vind ik gewoon denigrerend.. Ik trek de boel wat vaker uit elkaar en benoem de afkomst doorgaans; dus een Anti, of een Cabo of een Suri, dat vinden diegenen meestal ook niet heel vervelend, want dan refereer je aan hun afkomst, waar ze doorgaans ook gewoon trots op zijn. Iemand adresseren als 'zwarte' is imo nooit respectvol, want dan heb je het over blank vs. zwart.. dán ben je dus aan het discrimineren vind ik.

Idem met 'moslims'.. is het een Syriër? een Turk? een Irakees? Indonees? Arabier? :?

Maar.. da's mijn mening.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 september 2020 @ 13:58:08 #25
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_195198513
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk niet waarom er een blm beweging is in Nederland
Omdat je daarmee subsidie binnen kan harken en aan de tafels van een boel talkshows mag zitten.
  dinsdag 22 september 2020 @ 14:03:18 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195198589
Ik vind wel dat zwarten recht hebben om boos te zijn, vanwege de geschiedenis enzo.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195198850
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind wel dat zwarten recht hebben om boos te zijn, vanwege de geschiedenis enzo.
Dat vind ik dan weer niet.
Ik heb ook geen hekel aan Duitsers vanwege de geschiedenis.
pi_195198879
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:36 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zie eigenlijk niet waarom er een blm beweging is in Nederland. In de VS snap ik het wel, maar hier is het echt niet nodig. Begrijp me niet verkeerd, er is wel racisme, maar het lijkt me juist dat zwarte mensen het best goed geaccepteerd worden in de samenleving.
Bandwagon waar negers en linkse hippies graag op springen blijkbaar. Ze zouden dankbaar moeten zijn om te mogen wonen in een van de rijkste landen van de wereld. :Y
pi_195198894
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vind je? ik ben op zich best van een beetje van wat grover taalgebruik, maar 'zwarte' vind ik gewoon denigrerend.. Ik trek de boel wat vaker uit elkaar en benoem de afkomst doorgaans; dus een Anti, of een Cabo of een Suri, dat vinden diegenen meestal ook niet heel vervelend, want dan refereer je aan hun afkomst, waar ze doorgaans ook gewoon trots op zijn. Iemand adresseren als 'zwarte' is imo nooit respectvol, want dan heb je het over blank vs. zwart.. dán ben je dus aan het discrimineren vind ik.

Idem met 'moslims'.. is het een Syriër? een Turk? een Irakees? Indonees? Arabier? :?

Maar.. da's mijn mening.
Nou ja, ik gebruik het woord ook niet gauw eigenlijk, maar als we het over een hele bevolkingsgroep hebben met als grote gemene deler de kleur zwart, zoals zij zelf ook benoemen, dan sta ik er eigenlijk niet meer bij stil.
-nee-
  dinsdag 22 september 2020 @ 14:35:27 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195199131
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:22 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Nou ja, ik gebruik het woord ook niet gauw eigenlijk, maar als we het over een hele bevolkingsgroep hebben met als grote gemene deler de kleur zwart, zoals zij zelf ook benoemen, dan sta ik er eigenlijk niet meer bij stil.
Ze hebben ook allemaal bloed, en een hoofd, en armen en benen, een hart, een familie, kinderen, relaties, problemen... ggd's zat, je verkiest alleen zélf om de kleur te nemen om ze te onderscheiden..

Als ik mezelf kaaskop noem, wil dat niet zeggen dat iemand anders dat ook 'mag', of dat ik dat dan ineens waardeer.. zelfspot is iets heel anders imho.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 september 2020 @ 14:36:19 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195199146
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:19 schreef DerekB het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer niet.
Ik heb ook geen hekel aan Duitsers vanwege de geschiedenis.
Je opa en oma ws wel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195199152
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind wel dat zwarten recht hebben om boos te zijn, vanwege de geschiedenis enzo.
Dus een bevolkingsgroep tot het einde der tijden bevooroordelen of juist veroordelen, om iets waar zij geen aandeel in hadden? Grappig. Weet je nog waarom Hitler zo populair werd?
pi_195199240
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je opa en oma ws wel.
Dat is geen reden om die haat voort te zetten. Elk land heeft zn geschiedenis, ook wij en ook Duitsland. Het hier en nu en nog belangrijker de toekomst is waar het om draait.
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:03:23 #34
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_195199651
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind wel dat zwarten recht hebben om boos te zijn, vanwege de geschiedenis enzo.
Ah, de reden waarom TS dit topic opent komt naar voren. Klein omweggetje maar soit.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:14:49 #35
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_195199867
Iedereen heeft recht om boos te zijn. En je kunt kiezen waarom je boos bent. Als iemand boos wilt zijn, vindt ie beslist een reden om dat te zijn.
En als je dan door hebt dat je er (in sommige gevallen) voordeel van kunt hebben om boos te zijn, om een slachtofferrol aan te nemen, dan is de stap nog sneller gezet.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_195199957
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind wel dat zwarten recht hebben om boos te zijn, vanwege de geschiedenis enzo.
Ja inderdaad, boos zijn is een recht. Tering zeg. Heb dan voortaan ook het lef om dat meteen in je OP te zetten in plaats van zo laf achteraf.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:21:07 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195200001
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:41 schreef K.Indertent het volgende:

[..]

Dat is geen reden om die haat voort te zetten. Elk land heeft zn geschiedenis, ook wij en ook Duitsland. Het hier en nu en nog belangrijker de toekomst is waar het om draait.
True, maar dat moet slijten.. duurt een generatie of 2, 3.. zodra de generatie daar is (de volgende) die het 'fysieke' contact mist met mensen die rechtstreeks beinvloed zijn komt dat goed..

Het zou overigens ook helpen als zenders als Discovery niet volcontinu WW2-oprakel pleuriszooi uit zouden zenden.. word er onderhand kotsmisselijk van.. Je zal als toerist hier in NL even komen kennismaken en je zet 's avonds lekker de TV aan; oh, het zit die Dutchies nogal hoog geloof ik; elke dag Hitler op TV, het is pas 75 jaar geleden ofzo :')
Beperk het lekker tot geschiedenisboeken ofzo, of gooi het op wiki of weet ik het; daar hoort die ellende. Niet vergeten, wel zo veel mogelijk uit het zicht opruimen, het is wel klaar..

En dat geldt ook voor slavernij-perikelen van 500 jaar geleden, want dat is de shit waar ze nu over lopen ze mekkeren, flikker toch op met dat gejank :r

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 22-09-2020 15:36:20 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195200018
Afrkanen zijn van oudsher in Holland beter ingeburgerd ,.........zo is de kans veel groter dat als een groepje Hollanders een feestje hebben dat er geen grap wordt gemaakt over afrikanen omdat dan iemand op het feestje kwaad wordt omdat ze persoonlijk een afrikaan kennen, Maroks zijn nooit echt zo ingeburgerd , die haatte vaak de Hollanders veel meer, dus als Hollanders een feestje hebben is het eerder : Ja wet je nog toen ik op straat lastig gevallen werdt door een vervelende Marok?
pi_195200043
Racisme is wanneer een allochtoon denkt last te hebben van een autochtoon.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195200048
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

True, maar dat moet slijten.. duurt een generatie of 2, 3.. zodra de generatie daar is (de volgende) die het 'fysieke' contact mist met mensen die rechtstreeks beinvloed zijn komt dat goed..
Het zou overigens ook helpen als zenders als Discovery niet volcontinu WW2-oprakel pleuriszooi uit zouden zenden.. word er onderhand kotsmisselijk van.. Je zal als toerist hier in NL even komen kennismaken en je zet 's avonds lekker de TV aan; oh, het zit die Dutchies nogal hoog geloof ik; elke dag Hitler op TV, het is pas 75 jaar geleden ofzo :') Beperk het lekker tot geschiedenisboeken ofzo, of gooi het op wiki of weet ik het; daar hoort die ellende. Niet vergeten, wel zo veel mogelijk uit het zicht opruimen, het is wel klaar..

En dat geldt ook voor slavernij-perikelen van 500 jaar geleden, want dat is de shit waar ze nu over lopen ze mekkeren, flikker toch op met dat gejank :r
Helemaal mee eens. Ik heb het vaker dan eens gezien als geniepige propaganda om toch wel de voordelen van het nazisme uit te lichten. Met al die gekke uitvindingen en bouwprojecten die ze altijd willen uitlichten.
pi_195200086
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind wel dat zwarten recht hebben om boos te zijn, vanwege de geschiedenis enzo.
Ligt er maar aan wat je geleerd hebt met geschiedenis lessen op school als je een kind was,

in Europa kon je in het jaar 1700 ook geboren worden als witte slaaf
  dinsdag 22 september 2020 @ 15:32:17 #42
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195200208
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 15:25 schreef possetje het volgende:

[..]

Ligt er maar aan wat je geleerd hebt met geschiedenis lessen op school als je een kind was,

in Europa kon je in het jaar 1700 ook geboren worden als witte slaaf
in 2020 ook hoor, wel eens in de land- en tuinbouw gekeken, of in de bouw? industrie? productiewerk? schoonmaakwerk? Transport? Hongaren en Roemenen, overal waar je kijkt.

Filipino's wereldwijd in de scheepvaart, Noord-Koreanen overal en nergens, Indiërs ook nog steeds in mindere mate, In Afrika gebeuren ook nog steeds heel bijzondere dingen sinds de Chinezen daar de lakens uitdelen, China zélf.... pff. hoeveel slavernij wil je hebben? :')

Laten we alsjeblieft niet doen of dat de wereld tegenwoordig een geweldig sociale plek is
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195203435
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind wel dat zwarten recht hebben om boos te zijn, vanwege de geschiedenis enzo.
Daar ben ik het niet mee eens, niemand leeft nog die dat gedaan heeft.
Maar laten we er eens even vanuit gaan dat het wel ok is om daar nog boos over te zijn: hoelang mag je daar nog boos om zijn?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195203636
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:45 schreef Lenny77 het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens, niemand leeft nog die dat gedaan heeft.
Maar laten we er eens even vanuit gaan dat het wel ok is om daar nog boos over te zijn: hoelang mag je daar nog boos om zijn?
Ja, precies. Dat vraag ik mij ook af. En of er dan uberhaupt wel iets is wat die boosheid kan doen afnemen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_195204191
Het probleem is dat sommige bevolkingsgroepen een huidskleurtje in hun identiteit hebben opgenomen, en daardoor sneller met enige regelmaat zich benadeeld of aangevallen voelen.

Nu heb ik persoonlijk zelf ervaren dat je als je tot een minderheid behoort, je sneller bewust bent dat je "anders" bent. De kunst is dan de overeenkomsten met alle medemensen te zien, en als je daadwerkelijk een keer benadeeld wordt de betreffende persoon ervoor verantwoordelijk te houden in plaats van een hele bevolkingsgroep over 1 kam te scheren.

Als je geen identiteit of standpunt verdedigd of beschermt kun je gaan en staan waar je wilt. Als je nog eens op de overeenkomsten let hoor je ook al snel overal bij. Racisme is dan ook vooral een mindfuck door jezelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hineni op 22-09-2020 19:41:46 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
  dinsdag 22 september 2020 @ 19:38:28 #46
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195204252
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 18:45 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet mee eens, niemand leeft nog die dat gedaan heeft.
Maar laten we er eens even vanuit gaan dat het wel ok is om daar nog boos over te zijn: hoelang mag je daar nog boos om zijn?
Wanneer we dezelfde welvaartsniveau hebben als witte mensen?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195204306
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wanneer we dezelfde welvaartsniveau hebben als witte mensen?
Raar. Alsof het aan de witte mensen ligt dat de meeste zwarte mensen niet welvaartig is.
pi_195204413
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wanneer we dezelfde welvaartsniveau hebben als witte mensen?
Maar zij moeten daar toch ook hard voor werken? Als ik niets doe heb ik evenveel of even weinig geld als ieder ander in dit land. Je zit toch hier? Dan kan je hetzelfde welvaartsniveau hebben als je wil. Je zegt zelf dat er geen discriminatie is, dus iedereen kan werken en centjes binnenharken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195205209
Ik kan vaak goed opschieten met negers, maar dat gejank over racisme de hele tijd is vermoeiend en dat zeg ik ook gewoon.
N A P O L I
C A M P A N I A
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:27:58 #50
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_195205272
Mijn vriendin doet juist aan racisme voor zwarten.

;(
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:37:19 #51
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195205431
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:41 schreef Amee het volgende:

[..]

Raar. Alsof het aan de witte mensen ligt dat de meeste zwarte mensen niet welvaartig is.
Jawel hoor. Slavernij en kolonialisme. De huidige problemen in zwarte gemeenschap is te herleiden aan eeuwenlang onderdrukking en uitbuiting van witte mensen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195205659
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jawel hoor. Slavernij en kolonialisme. De huidige problemen in zwarte gemeenschap is te herleiden aan eeuwenlang onderdrukking en uitbuiting van witte mensen.
Denk je niet dat de zwarte mensen zelf ook iets kunnen veranderen aan hun eigen situatie in deze tijd? Of wil je zeggen dat ze wachten op de witte mensen om ze welvaart te geven?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2020 20:51:08 ]
  dinsdag 22 september 2020 @ 20:57:59 #53
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195205787
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:50 schreef Amee het volgende:

[..]

Denk je niet dat de zwarte mensen zelf ook iets kunnen veranderen aan hun eigen situatie in deze tijd? Of wil je zeggen dat ze wachten op de witte mensen om ze welvaart te geven?
Sommigen vinden inderdaad dat witte mensen het goed moet maken. Hoe weet ik niet, maar de Nederlandse staat heeft alleen maar profijt gehad van zijn verleden.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195205828
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jawel hoor. Slavernij en kolonialisme. De huidige problemen in zwarte gemeenschap is te herleiden aan eeuwenlang onderdrukking en uitbuiting van witte mensen.
Dat zou ik mezelf ook wijsmaken als ik had gefaald in het leven. :7
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_195205949
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Sommigen vinden inderdaad dat witte mensen het goed moet maken. Hoe weet ik niet, maar de Nederlandse staat heeft alleen maar profijt gehad van zijn verleden.
Ach, kom nou zeg!
Maar wat vind jij?
  dinsdag 22 september 2020 @ 21:07:07 #56
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195205982
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:59 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat zou ik mezelf ook wijsmaken als ik had gefaald in het leven. :7
Ieder mens met een beetje kennis ziet dat zwarte mensen achterlopen op veel gebieden en dat zo is geweest vanwege de daden van witte mensen.

Zeker in Amerika. De zwarten hebben minder geld, minder connecties, minder goede scholen, slechtere buren en voorzieningen, noem maar op.

Als je een beetje van de geschiedenis kent, zie je ook dat dat komt door systematische racisme. Je had rechters die geallieerd waren met de ku klux klan.

Ook Nederland heeft een geschiedenis van uitbuiting en onderdrukking van gekleurde mensen. Nederland heeft dat ook niet rechtgezet. Daar draait het om, denk ik dan. Heeft Nederland een morele plicht om zijn acties goed te maken?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195206011
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ieder mens met een beetje kennis ziet dat zwarte mensen achterlopen op veel gebieden en dat zo is geweest vanwege de daden van witte mensen.

Zeker in Amerika. De zwarten hebben minder geld, minder connecties, minder goede scholen, slechtere buren en voorzieningen, noem maar op.

Als je een beetje van de geschiedenis kent, zie je ook dat dat komt door systematische racisme. Je had rechters die geallieerd waren met de ku klux klan.

Ook Nederland heeft een geschiedenis van uitbuiting en onderdrukking van gekleurde mensen. Nederland heeft dat ook niet rechtgezet. Daar draait het om, denk ik dan. Heeft Nederland een morele plicht om zijn acties goed te maken?
En hoe zit dit met Afrika hedendaags? Ben oprecht benieuwd naar je antwoord. Waarom lukt het daar niet?
pi_195206204
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:37 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Jawel hoor. Slavernij en kolonialisme. De huidige problemen in zwarte gemeenschap is te herleiden aan eeuwenlang onderdrukking en uitbuiting van witte mensen.
Weet je wie ook heel veel geld hebben verdiend met slavenhandel? De Ashanti! Weet je wie directe afstammeling van die slavenhandelaren zijn? Akwasi en Afriyie. Denk daar maar eens over na.. :')
pi_195206217
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ieder mens met een beetje kennis ziet dat zwarte mensen achterlopen op veel gebieden en dat zo is geweest vanwege de daden van witte mensen.

Zeker in Amerika. De zwarten hebben minder geld, minder connecties, minder goede scholen, slechtere buren en voorzieningen, noem maar op.

Als je een beetje van de geschiedenis kent, zie je ook dat dat komt door systematische racisme. Je had rechters die geallieerd waren met de ku klux klan.

Ook Nederland heeft een geschiedenis van uitbuiting en onderdrukking van gekleurde mensen. Nederland heeft dat ook niet rechtgezet. Daar draait het om, denk ik dan. Heeft Nederland een morele plicht om zijn acties goed te maken?
Ik wil niet rude zijn eigenlijk, maar je vraagt erom.
Als zwarte mensen dit echt denken dan verbaast het me niet dat er geen vooruitgang komt in hun gemeenschap. Gaan ze dan eeuwenlang vrijwillig blijven sukkelen alleen omdat ze vinden dat de witten hen iets verschuldigd zijn? Hebben ze geen ambities ofzo of blijven ze in het verleden leven?
pi_195206738
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:07 schreef Keep_Walking het volgende:

Ook Nederland heeft een geschiedenis van uitbuiting en onderdrukking van gekleurde mensen. Nederland heeft dat ook niet rechtgezet. Daar draait het om, denk ik dan. Heeft Nederland een morele plicht om zijn acties goed te maken?
Mijn ouders hebben het ook wel bont gemaakt in mijn jeugd! En dat was nog relatief recent! Hebben zij een plicht om het goed te maken? Moet ik gewoon wachten tot ze dat doen of zou ik er zelf iets van proberen te maken?

Je kan de generatie van nu toch niet beschuldigen van iets dat zo lang geleden heeft plaatsgevonden? Waar je zelf notabene niet bij was en waarvan je zelf zegt dat zij je hier in Nederland goed hebben opgevangen en waar je hopen kansen hebt gekregen?
En wat moeten ze dan wel doen volgens jou? Iedereen een baan geven? Dan kan je zelf ook vinden hoor. Iedereen een zak geld geven? Maar hoeveel is dan genoeg? Geld voor een leven lang niets te doen? En wat moet de volgende generatie dan doen? Ook een zak geld?
Zeg eens wat je graag zou willen zien?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 23 september 2020 @ 08:01:28 #61
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195211387
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:18 schreef Amee het volgende:

[..]

Ik wil niet rude zijn eigenlijk, maar je vraagt erom.
Als zwarte mensen dit echt denken dan verbaast het me niet dat er geen vooruitgang komt in hun gemeenschap. Gaan ze dan eeuwenlang vrijwillig blijven sukkelen alleen omdat ze vinden dat de witten hen iets verschuldigd zijn? Hebben ze geen ambities ofzo of blijven ze in het verleden leven?
Nou zwarte mensen hebben zeker vooruitgang geboekt in de wereld.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195211389
Elk vorm van racisme is not done. Dus ook niet tegen blanken of Aziaten dat vooral vanuit de Marokkaanse of Turkse kan komt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 23 september 2020 @ 08:02:19 #63
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195211395
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:48 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Mijn ouders hebben het ook wel bont gemaakt in mijn jeugd! En dat was nog relatief recent! Hebben zij een plicht om het goed te maken? Moet ik gewoon wachten tot ze dat doen of zou ik er zelf iets van proberen te maken?

Je kan de generatie van nu toch niet beschuldigen van iets dat zo lang geleden heeft plaatsgevonden? Waar je zelf notabene niet bij was en waarvan je zelf zegt dat zij je hier in Nederland goed hebben opgevangen en waar je hopen kansen hebt gekregen?
En wat moeten ze dan wel doen volgens jou? Iedereen een baan geven? Dan kan je zelf ook vinden hoor. Iedereen een zak geld geven? Maar hoeveel is dan genoeg? Geld voor een leven lang niets te doen? En wat moet de volgende generatie dan doen? Ook een zak geld?
Zeg eens wat je graag zou willen zien?
Dat de structurele problemen worden opgelost.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195211417
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat de structurele problemen worden opgelost.
Ja maar hoe? Wat zou jij vanuit jouw expertise willen zien gebeuren?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195211426
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat de structurele problemen worden opgelost.
Hoe en wat precies? Dit ene zinnetje is veel te minimaal.
pi_195211467
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat de structurele problemen worden opgelost.
Bedoel je geld?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_195211474
quote:
pi_195211512
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:01 schreef HSG het volgende:
Elk vorm van racisme is not done. Dus ook niet tegen blanken of Aziaten dat vooral vanuit de Marokkaanse of Turkse kan komt.
Er was ook een negerin met haar cafetaria die werd geterroriseerd door geloof ik Marokkaanse jongeren en werd uitgescholden door aap die haar boom weer in moest en kankerzwarte. Ze is toen aangeklaagd omdat ze er een met een stok had geslagen.
pi_195211574
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 19:38 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wanneer we dezelfde welvaartsniveau hebben als witte mensen?
Je wil dus gelijke uitkomsten? Of gelijke kansen? Want daar zit echt verschil in en ik lees in jouw posts vooral dat je voornamelijk gelijke uitkomsten wil.
pi_195211778
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:19 schreef Mylene het volgende:

[..]

Er was ook een negerin met haar cafetaria die werd geterroriseerd door geloof ik Marokkaanse jongeren en werd uitgescholden door aap die haar boom weer in moest en kankerzwarte. Ze is toen aangeklaagd omdat ze er een met een stok had geslagen.
Als die jongeren blank was geweest had iedereen haar voor held uitgemaakt maar gezien het een Marokkaanse jongeren zijn...nee dat kunnen de deugers niet tegen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_195211780
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:25 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Je wil dus gelijke uitkomsten? Of gelijke kansen? Want daar zit echt verschil in en ik lees in jouw posts vooral dat je voornamelijk gelijke uitkomsten wil.
Die krijg ik ook niet he, niemand trouwens.
Wel gelijke kansen, maar zelfs dan begrijp ik dat ze bv een 22 jarige liever zullen aannemen dan een 42 jarige?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 23 september 2020 @ 08:46:26 #72
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195211797
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:50 schreef Keep_Walking het volgende:
Hoe ziet dat eruit in deze tijd? Mensen praten er veel over en er is zeker racisme (zeggen ze), maar het lijkt heel taboe als het om zwarten gaat. In Nederland zijn we openlijk racistisch over bijvoorbeeld Marokkanen, maar over zwarten is het anders. Dat is echt taboe en mag niet.

Als ik ergens kom en mensen spreek, zeker een paar jaar geleden, hoorde ik mensen van alles zeggen over Marokkanen en andere moslims. Maar over zwarte. En Afrikanen was het juist not done om onder één kam te scheren. Waarom is dat zo? Hoe merk jij dat zwarten worden gediscrimineerd in dit land?
Waar ik woon steken we gewoon de draak met negers en zij met ons. Het komt van twee kanten en dat wordt gewaardeerd. :P :D
soooo, da's mooi!
pi_195211822
het is vooral een WOKE probleem. Waait wel weer over als het economisch slecht gaat; dan ieder voor zich.

echter, ben ik eens dat sommige mensen (ook mods hier op fok) gelijk al bevoordeeld zijn als het over zwarte mensen gaat. B.v een TV programma wat gepresenteerd werd door een donkere vrouw. Oordeel gelijk klaar zonder het gezien te hebben. De indruk is mij niet weggenomen dat dit te maken had met onderboekgevoel
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_195211890
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat de structurele problemen worden opgelost.
Van welk eiland kom je ook alweer? Dat eiland dat graag zelfstandig wil zijn maar in protest komt als er bij giften en leningen voorwaarden ten behoeve van structurele oplossingen gesteld worden?

In hoeverre had je hier eigenlijk je opleiding kunnen volgen, in hoeverre had je bepaalde zorg kunnen genieten, als er geen kolonisatie (?) was geweest tussen jouw eiland en NL?

Als jouw eiland toch geen goed voorbeeld is, kijk eens naar Suriname? Al decennia zelfstandig. Rijk met goudmijnen maar toch financieel op het randje van bankroet. Beetje makkelijk om dat allemaal om op een kolonisatie verleden af te schuiven, vind je ook niet?

Zal je nog eens een persoonlijke ervaring vertellen. Heb in de Bijlmer gewoond. Zag een keer dat een blanke voetganger werd geschept door een auto. Bij wie denk je dat sommige gekleurde medemensen uit de buurt eerst gingen kijken? Bij die blanke die op het asfalt lag te kreperen of bij de gekleurde bestuurder die in een paar witte ( :') ) airbags werd opgevangen? En dat is ver van het enige voorbeeld van racisme van donkere mensen naar witte mensen dat ik daar heb gezien of ervaren. Maar een aantal van diezelfde mensen staan nu wel vooraan bij diverse demonstraties voor een inclusieve maatschappij. :r
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_195211892
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:48 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
het is vooral een WOKE probleem. Waait wel weer over als het economisch slecht gaat; dan ieder voor zich.

echter, ben ik eens dat sommige mensen (ook mods hier op fok) gelijk al bevoordeeld zijn als het over zwarte mensen gaat. B.v een TV programma wat gepresenteerd werd door een donkere vrouw. Oordeel gelijk klaar zonder het gezien te hebben. De indruk is mij niet weggenomen dat dit te maken had met onderboekgevoel
Dat doen ze bij elke vrouw, dus dat zegt niet zoveel :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_195212054
Sinds wanneer is het eigenlijk normaal om 'zwarten' te zeggen? Mij is altijd geleerd dat dat racistisch was en nu is het ineens het woord dat overal wordt gebruikt :?
pi_195212129
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:09 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Sinds wanneer is het eigenlijk normaal om 'zwarten' te zeggen? Mij is altijd geleerd dat dat racistisch was en nu is het ineens het woord dat overal wordt gebruikt :?
Ik weet ook niet meer wat nog gezegd mag worden.. ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 09:44:39 #78
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195212510
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:58 schreef Keep_Walking het volgende:

Maar ja, ik ben zelf ook zwart dus misschien dat de witte Nederlanders gewoon niet racistisch deden als ik in de buurt was.
Is ergens een harde grap over maken racisme? Want ja, die maak je over zwarte mensen, maar net net zo goed over mensen uit Staphorst/van Urk, Marokkanen, iemands lengte, haarkleur of hobby.

Ik kom uit een dorp in ZO Drenthe, als je snel zou oordelen zou dat dus super racistisch zijn :P Maar goed, hier woonde een Angolees gezin, git zwarte mensen, die op een dag naar Rotterdam verhuisden. Hun zoon (23 ofzo) komt nog regelmatig bij m'n neef, hij zegt in Rotterdam veel meer racisme te ervaren als hier. Niet zo zeer van Nederlanders, allochtonen onderling vind hij erger, met name van Marokkanen heeft ie last.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195212518
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:44 schreef HSG het volgende:

[..]

Als die jongeren blank was geweest had iedereen haar voor held uitgemaakt maar gezien het een Marokkaanse jongeren zijn...nee dat kunnen de deugers niet tegen.
De vrouw is vrijgesproken. Luister is hoe de vrouw wordt uitgescholden, waar haar kind bijstaat.


En wat te denken over groepen Marokkanen die homo's lastigvallen in Amsterdam. Wat niet benoemd mag worden in onze hoofdstad. Dan is het hangjongeren de naam.

Deze Marokkaan is pas een baas en zo zijn erg ongetwijfeld heel veel meer.

  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 09:46:42 #80
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195212536
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:09 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Sinds wanneer is het eigenlijk normaal om 'zwarten' te zeggen? Mij is altijd geleerd dat dat racistisch was en nu is het ineens het woord dat overal wordt gebruikt :?
Wat mag je dan zeggen?
Mensen van kleur? Dat kunnen ook Chinezen of Indianen zijn.

Donker gepigmenteerde lui? Kan, maar veel te lang.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195212546
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:58 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Nou ja, mijn ervaring dan. Ik was 21 toen ik in Nederland kwam wonen en ik hoorde medestudenten en de media openlijk klagen over Marokkanen en andere moslim groepen. Er was zeker spanningen tussen autochtonen en moslims. Ook bij verenigingen en kerkgemeenschappen sprak men open en oordelend over Marokkanen. Ik vond het best racistisch. Over zwarte mensen uit Suriname en de Antillen, of zelfs Afrikanen, merkte ik dat niet echt. Wat ik zag was dat de zwarten wantrouwend waren over witte Nederlanders, maar dat witte Nederlanders deed als er geen problemen waren met deze groep.

Maar ja, ik ben zelf ook zwart dus misschien dat de witte Nederlanders gewoon niet racistisch deden als ik in de buurt was.
Wellicht heel flauw. Maar Marokko ligt in Afrika he.. :P
pi_195215154
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat de structurele problemen worden opgelost.
Begin dan eerst maar eens om jouw eilandgenoten een schop onder hun kont te geven. Ik ben mbo-docent en het valt mij op dat veel donkere landgenoten soms maandenlang wachten met het bestellen van hun boeken (terwijl er allerlei financiële hulpmiddelen vanuit school zijn als ze problemen daarmee hebben), maandenlang wachten met het zoeken naar een stage (en die vervolgens vrij snel weer kwijtraken, want geen proactieve houding), een grote bek geven, hun opdrachten niet maken, niet of nauwelijks naar de les komen ondanks eindeloze, tot in den treure, wekelijkse gesprekken voordat we ze een keer van school weg kunnen sturen.

Maar ondertussen wel vanaf de zijlijn schreeuwen dat wij racistisch zijn áls we ze eindelijk weg mogen sturen en dat we niet genoeg gedaan hebben door ze niet genoeg te helpen. Ik heb het idee dat veel van die blm-schreeuwers ook dit soort gedachtegoed aanhangen.

Met je 'structurele problemen oplossen' :N Iedereen in Nederland (Amerika ligt ongetwijfeld anders, maar geen idee, want ik woon daar niet) krijgt precies dezelfde kansen. Het ligt puur en alleen aan jezelf als je die kansen niet benut.

[ Bericht 0% gewijzigd door DjVero op 23-09-2020 12:45:24 ]
pi_195215619
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 14:03 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik vind wel dat zwarten recht hebben om boos te zijn, vanwege de geschiedenis enzo.
Dan heeft iedereen het recht om boos te zijn.
2.
pi_195215750
Ayoub komt helemaal niet zo fris over. Hij gaat voor zijn programma in gesprek met jeugdige allochtone criminelen.
over de messen en over inbraken en dergelijke.
Volgens ayoub moet er sympathie gewekt worden voor die mensen omdat ze het zo moeilijk hebben.

Sympathie voor criminele acties.... zulke messen op zak, oudjes beroven, hele dag hangen in een kraakpand. en dan beginnen over sympathie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195215811
Ik las de rest van het topic en denk serieus dat ts zit aan het trollen.
2.
pi_195215975
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:39 schreef DjVero het volgende:

[..]

Begin dan eerst maar eens om jouw eilandgenoten een schop onder hun kont te geven. Ik ben mbo-docent en het valt mij op dat veel donkere landgenoten soms maandenlang wachten met het bestellen van hun boeken (terwijl er allerlei financiële hulpmiddelen vanuit school zijn als ze problemen daarmee hebben), maandenlang wachten met het zoeken naar een stage (en die vervolgens vrij snel weer kwijtraken, want geen proactieve houding), een grote bek geven, hun opdrachten niet maken, niet of nauwelijks naar de les komen ondanks eindeloze, tot in den treure, wekelijkse gesprekken voordat we ze een keer van school weg kunnen sturen.

Maar ondertussen wel vanaf de zijlijn schreeuwen dat wij racistisch zijn áls we ze eindelijk weg mogen sturen en dat we niet genoeg gedaan hebben door ze niet genoeg te helpen. Ik heb het idee dat veel van die blm-schreeuwers ook dit soort gedachtegoed aanhangen.

Met je 'structurele problemen oplossen' :N Iedereen in Nederland (Amerika ligt ongetwijfeld anders, maar geen idee, want ik woon daar niet) krijgt precies dezelfde kansen. Het ligt puur en alleen aan jezelf als je die kansen niet benut.
Er zijn serieus mensen die zeggen dat zwarten zo getraumatiseerd zijn door de ''blanke man'' dat die slechte keuzes een gevolg zijn daarvan en het nooit hun schuld kan zijn dat ze niet vooruit kunnen komen.
2.
  woensdag 23 september 2020 @ 13:31:29 #87
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195216052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:15 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:
Ik las de rest van het topic en denk serieus dat ts zit aan het trollen.
Dat was al duidelijk toen ik 'zwarten' in de TT las..duh!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 13:46:01 #88
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195216336
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 12:39 schreef DjVero het volgende:
Ik heb het idee dat veel van die blm-schreeuwers ook dit soort gedachtegoed aanhangen.
Ik heb er nog maar een in het wild ontmoet, maar dat was geen helder licht inderdaad. Ernstig verbaasd vertelde hij me dat mandarijntjes uit blik middels zoutzuur van hun velletje worden ontdaan en dat ze er vervolgens gootsteenontstopper bij gooien.
Toen ik zei dat dit een simpele zuur/base reactie was en dat je netto alleen wat water en keukenzout toevoegde keek ie me aan alsof ie water zag branden. En hij vond het nog steeds levensgevaarlijk, die stoffen in het eten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195216414
definities:
BLM is een afkorting voor Black lives misbehave.
Racisme is wanneer een allochtoon denkt last te hebben van een autochtoon.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 13:54:09 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195216448
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:51 schreef spectrumanalyser het volgende:
definities:
BLM is een afkorting voor Black lives misbehave.
Racisme is wanneer een allochtoon denkt last te hebben van een autochtoon.
Met wat er bijvoorbeeld allemaal over boeren wordt gezegd, of dat iemand die wat onhandig is een boer wordt genoemd kunnen die ook wel gaan janken over discriminatie.

Maar goed, daarvoor zijn de meeste autochtonen te nuchter. Die halen de schouders op en gaan door met waar ze bezig waren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 23 september 2020 @ 13:59:45 #91
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195216520
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:25 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik vind wel dat je in Nederland vrij makkelijk iets onaardigs kan zeggen over marokkanen zonder dat je direct je stad uitgejaagd wordt. Openlijk racisme is over het algemeen een no-go in Nederland, maar als er een joker is, zijn het de marokkanen. Als het over bredere discriminatie ipv racisme gaat, zijn het de moslims waar je je als casual teringlijer geen buil aan kan vallen, ik vind zeker wel dat daar in Nederland veel ruimte aan wordt gegeven.

Ik ken werkelijk waar helemaal niemand die racistisch is tegenover zwarte mensen. Er is heus wel eens een geintje over luie surinamers of antilianen die hun kinderen in de steek laten in mijn omgeving, maar dat is meer spelen met een vooroordeel dan dat het daadwerkelijk een mening is van iemand, en het zijn vooral de surinamers en antilianen die ze maken.

De Black Lives Matter beweging voelt af en toe ook wat onwerkelijk aan, want in mijn beleving zijn het precies de zwarten in Nederland die het minste voor discriminatie hoeven te vrezen.
Spijker > kop. Als BLM zich nu ook in zou zetten voor bijvoorbeeld Marokkanen dan zou het al een geloofwaardiger verhaal zijn.
pi_195216615
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:25 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik vind wel dat je in Nederland vrij makkelijk iets onaardigs kan zeggen over marokkanen zonder dat je direct je stad uitgejaagd wordt. Openlijk racisme is over het algemeen een no-go in Nederland, maar als er een joker is, zijn het de marokkanen. Als het over bredere discriminatie ipv racisme gaat, zijn het de moslims waar je je als casual teringlijer geen buil aan kan vallen, ik vind zeker wel dat daar in Nederland veel ruimte aan wordt gegeven.

Ik ken werkelijk waar helemaal niemand die racistisch is tegenover zwarte mensen. Er is heus wel eens een geintje over luie surinamers of antilianen die hun kinderen in de steek laten in mijn omgeving, maar dat is meer spelen met een vooroordeel dan dat het daadwerkelijk een mening is van iemand, en het zijn vooral de surinamers en antilianen die ze maken.

De Black Lives Matter beweging voelt af en toe ook wat onwerkelijk aan, want in mijn beleving zijn het precies de zwarten in Nederland die het minste voor discriminatie hoeven te vrezen.
ik keur 't niet goed, alleen als je leest dat 60 procent van de Marokkanen voor hun 23e al in contact is gekomen met de politie, en dat er Marokkanen zijn die al meer dan 500 registraties hebben... dan kun je wat onaardige reacties verwachten.

er wonen meer dan 150.000 Chinezen in Nederland en daar lees je nooit wat over.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 23 september 2020 @ 14:14:09 #93
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195216721
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:59 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Spijker > kop. Als BLM zich nu ook in zou zetten voor bijvoorbeeld Marokkanen dan zou het al een geloofwaardiger verhaal zijn.
Neeeee, dat kan niet, die zijn niet black genoeg natuurlijk. O-) Ow, w8.. :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195216726
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:07 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

er wonen meer dan 150.000 Chinezen in Nederland en daar lees je nooit wat over.
Omdat zij:

1. over het algemeen hardwerkende mensen zijn
2. als ze niet hard werken er daadwerkelijk iets aan proberen te doen om wél aan het werk te geraken of hogerop te komen i.p.v. bij het minste of geringste raciesme te roepen.
  woensdag 23 september 2020 @ 14:16:41 #95
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195216757
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:14 schreef DjVero het volgende:

[..]

Omdat zij:

1. over het algemeen hardwerkende mensen zijn
2. als ze niet hard werken er daadwerkelijk iets aan proberen te doen om wél aan het werk te geraken of hogerop te komen i.p.v. bij het minste of geringste raciesme te roepen.
Het standaard geromantiseerde verhaal. Chinezen zijn helemaal niet zo'n goed voorbeeld als het om integratie gaat.

En over het algemeen hardwerkende mensen? :D
pi_195216801
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:16 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Het standaard geromantiseerde verhaal. Chinezen zijn helemaal niet zo'n goed voorbeeld als het om integratie gaat.

En over het algemeen hardwerkende mensen? :D
Houd toch op. Ik heb ze in de afgelopen tien jaar niet gezien op mbo niveau 2 (wel 3 en 4 overigens en zij zijn een stuk behandelbaarder en serieuzer dan veel anderen), daar waar andere bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn op niveau 2...of eigenlijk ook weer niet, want ze komen amper opdagen.

En bovendien heb ik het niet over integratie; wel over zijlijnschreeuwers en dat doen Chinezen (of andere Aziaten, zoals mijn vrouw) niet door bovengenoemde redenen. In Nederland althans.
  woensdag 23 september 2020 @ 14:27:01 #97
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195216917
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:18 schreef DjVero het volgende:

[..]

Houd toch op. Ik heb ze in de afgelopen tien jaar niet gezien op mbo niveau 2 (wel 3 en 4 overigens en zij zijn een stuk behandelbaarder en serieuzer dan veel anderen), daar waar andere bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn op niveau 2...of eigenlijk ook weer niet, want ze komen amper opdagen.

En bovendien heb ik het niet over integratie; wel over zijlijnschreeuwers en dat doen Chinezen (of andere Aziaten, zoals mijn vrouw) niet door bovengenoemde redenen. In Nederland althans.
Chinezen zijn niet het toonbeeld van succesvolle integratie. Als er een groep is die zichzelf isoleert en vooral ophoudt in de eigen contreien en weinig contact heeft met de samenleving zijn het wel Chinezen.
pi_195217951
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Chinezen zijn niet het toonbeeld van succesvolle integratie. Als er een groep is die zichzelf isoleert en vooral ophoudt in de eigen contreien en weinig contact heeft met de samenleving zijn het wel Chinezen.
Helemaal mee eens, maar nogmaals, wat heeft dat met mijn punt - of überhaupt met de vraag van ts - te maken?
  woensdag 23 september 2020 @ 15:34:36 #99
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_195218014
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:31 schreef DjVero het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, maar nogmaals, wat heeft dat met mijn punt - of überhaupt met de vraag van ts - te maken?
Ik haakte in op de opmerking dat de discriminatie waar Marokkanen en moslims mee te maken krijgen legitiem zou zijn omdat overlast. Waarna iemand beweerde dat bijvoorbeeld Chinezen daar geen last van hebben, want hardwerkend, ofzo.
pi_195218402
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:27 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Chinezen zijn niet het toonbeeld van succesvolle integratie. Als er een groep is die zichzelf isoleert en vooral ophoudt in de eigen contreien en weinig contact heeft met de samenleving zijn het wel Chinezen.
Ja maar dan heb je er ook geen 'last' van en ik hoop van harte dat de Chinese groep zich prettig voelt in hun isolatie en niet het gevoel heeft er niet bij te mogen horen?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 15:57:28 #101
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195218469
quote:
4s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Neeeee, dat kan niet, die zijn niet black genoeg natuurlijk. O-) Ow, w8.. :X
All animals are black, but some are more black than others
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195218481
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

All animals are black, but some are more black than others
Animal Farm :o
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  woensdag 23 september 2020 @ 15:59:59 #103
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195218519
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:57 schreef derLudolf het volgende:

[..]

All animals are black, but some are more black than others
Ja, en dan maken ze zelf dus ook weer onderscheid..

ALL LIVES MATTER, niet alleen de zwarte, rode, gele, paarse of blauwe. PEOPLE MATTER.. die hele tekst kreet "black lives matter", is op zich gewoon al discriminerend; stelletje faalkonijnen :') :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 16:00:19 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195218526
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:58 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Animal Farm :o
Ja deze literaire barbaar kent toch wel enige klassiekers ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_195218564
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:00 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja deze literaire barbaar kent toch wel enige klassiekers ;)
Mooi! Je mag blijven in R&P :P
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator woensdag 23 september 2020 @ 16:04:52 #106
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_195218611
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, en dan maken ze zelf dus ook weer onderscheid..

ALL LIVES MATTER, niet alleen de zwarte, rode, gele, paarse of blauwe. PEOPLE MATTER.. die hele tekst "black lives matter", is op zich gewoon al discriminerend; stelletje faalkonijnen :') :|W
Wat ik dus al eerder in het topic noem. Gitzwarte jongen die hier is opgegroeid en verhuisd naar Rotterdam wordt daar meer uitgescholden of toegang ontzegd dan hier. En dan niet door autochtonen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 23 september 2020 @ 16:08:18 #107
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_195218678
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:04 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wat ik dus al eerder in het topic noem. Gitzwarte jongen die hier is opgegroeid en verhuisd naar Rotterdam wordt daar meer uitgescholden of toegang ontzegd dan hier. En dan niet door autochtonen.
Mjah, dat zal met een blanke ook zo zijn onderhand denk ik :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_195219284
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, en dan maken ze zelf dus ook weer onderscheid..

ALL LIVES MATTER, niet alleen de zwarte, rode, gele, paarse of blauwe. PEOPLE MATTER.. die hele tekst kreet "black lives matter", is op zich gewoon al discriminerend; stelletje faalkonijnen :') :|W
BLM staat dan ook voor Black lives misbehave.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195219708
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2020 16:08 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Mjah, dat zal met een blanke ook zo zijn onderhand denk ik :')
Tja, Rotterdam...
pi_195219731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Ik weet ook niet meer wat nog gezegd mag worden.. ;(
Een ietwat-donker-persoon.
pi_195219890
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ieder mens met een beetje kennis ziet dat zwarte mensen achterlopen op veel gebieden en dat zo is geweest vanwege de daden van witte mensen.

Zeker in Amerika. De zwarten hebben minder geld, minder connecties, minder goede scholen, slechtere buren en voorzieningen, noem maar op.

Als je een beetje van de geschiedenis kent, zie je ook dat dat komt door systematische racisme. Je had rechters die geallieerd waren met de ku klux klan.

Ook Nederland heeft een geschiedenis van uitbuiting en onderdrukking van gekleurde mensen. Nederland heeft dat ook niet rechtgezet. Daar draait het om, denk ik dan. Heeft Nederland een morele plicht om zijn acties goed te maken?
Daar hebben zwarten geen monopolie op. Dat is gewoon een kwestie van arm vs rijk. En die armen bestaan net zo goed uit grote populaties blanken. De elite bestaat ook gewoon uit zwarten en anders gekleurden. Wellicht een minderheid in westerse landen, maar dat is niet gek als het overgrote deel van de mensen blank zijn en daar hun 'roots' hebben liggen. Je gaat ook niet zeiken dat er te weinig blanken in de top zitten in Saudie-Arabie, Japan, China, Ethiopië, Brazilië etc.
pi_195219988
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Sommigen vinden inderdaad dat witte mensen het goed moet maken. Hoe weet ik niet, maar de Nederlandse staat heeft alleen maar profijt gehad van zijn verleden.
Door geld over te maken zodat ze een gouden tand kunnen laten zetten zeker? Kom op zeg. Vertel eens, hoe zouden blanken dat moeten doen? Elke maand geld doneren? Rode loper uitrollen als er een neger langsloopt? Topbanen weggeven aan vmbo'ers?
pi_195231446
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:09 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Door geld over te maken zodat ze een gouden tand kunnen laten zetten zeker? Kom op zeg. Vertel eens, hoe zouden blanken dat moeten doen? Elke maand geld doneren? Rode loper uitrollen als er een neger langsloopt? Topbanen weggeven aan vmbo'ers?
Er is al begonnen met dat idiote knielen.
Waarom in godsnaam zou je gaan knielen?
In sommige landen is dat zelfs een belediging.

Of heeft Dionne Stax soms ook geknield voor Humberto Tan?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195234000
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 20:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Sommigen vinden inderdaad dat witte mensen het goed moet maken. Hoe weet ik niet, maar de Nederlandse staat heeft alleen maar profijt gehad van zijn verleden.
Dan lust ik er nog wel eentje. Mijn oorspronkelijke familie is verbannen omdat ze geen katholieken waren naar een moerasgebied in Overijssel. Dus met jouw redenering heb ik dan ook recht op geld? Wat een onzin zeg. Je bent zelf verantwoordelijk wat je van je leven maakt. En wat ik eerder aangaf, als je geld wil, wil je geen gelijke kansen, maar uitkomsten. Laten we met z’n allen zorgen voor gelijke kansen.
  donderdag 24 september 2020 @ 18:23:57 #115
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_195237598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 14:53 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Dan lust ik er nog wel eentje. Mijn oorspronkelijke familie is verbannen omdat ze geen katholieken waren naar een moerasgebied in Overijssel. Dus met jouw redenering heb ik dan ook recht op geld? Wat een onzin zeg. Je bent zelf verantwoordelijk wat je van je leven maakt. En wat ik eerder aangaf, als je geld wil, wil je geen gelijke kansen, maar uitkomsten. Laten we met z’n allen zorgen voor gelijke kansen.
Ik heb familieleden die zijn overleden op zee omdat zij moesten zorgen dat er voedsel (vis) op de plank kwam. Werkdagen van 20 uur, en dat 7 dagen per week (als je pech had langer).
Zonder hen geen omega vetten en uiteindelijk ook geen delta- werken, want geen energie, is minder fysieke- en geestelijke gesteldheid. Helaas zie ik niks van een soort compensatie terug.. Hufters
pi_195237678
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 11:54 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Er is al begonnen met dat idiote knielen.
Waarom in godsnaam zou je gaan knielen?
In sommige landen is dat zelfs een belediging.

Of heeft Dionne Stax soms ook geknield voor Humberto Tan?
Ze heeft waarschijnlijk wel op haar knietjes gezeten voor hem ja :')
pi_195238301
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2020 18:28 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ze heeft waarschijnlijk wel op haar knietjes gezeten voor hem ja :')
Nou nou nou.
  vrijdag 25 september 2020 @ 01:04:17 #118
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195244419
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:09 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Sinds wanneer is het eigenlijk normaal om 'zwarten' te zeggen? Mij is altijd geleerd dat dat racistisch was en nu is het ineens het woord dat overal wordt gebruikt :?
Sinds witte ook mag.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195244452
We zitten nu op een punt waar vrijwel iedereen is geconditioneerd om op eierschalen te lopen als het om zwarte mensen gaat. Ditzelfde is met Joden bijvoorbeeld ook zo. Of het terecht is dat je geen kritiek meer mag leveren op deze mensen is een tweede. Het is namelijk meer een algemene omgangsvorm verworden door hersenspoeling. Dan dat er echt een valide basis aan ten grondslag ligt.
  vrijdag 25 september 2020 @ 01:11:18 #120
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195244459
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 17:04 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Daar hebben zwarten geen monopolie op. Dat is gewoon een kwestie van arm vs rijk. En die armen bestaan net zo goed uit grote populaties blanken. De elite bestaat ook gewoon uit zwarten en anders gekleurden. Wellicht een minderheid in westerse landen, maar dat is niet gek als het overgrote deel van de mensen blank zijn en daar hun 'roots' hebben liggen. Je gaat ook niet zeiken dat er te weinig blanken in de top zitten in Saudie-Arabie, Japan, China, Ethiopië, Brazilië etc.
Ik wil niet bij de hand doen maar in Brazilië zitten redelijk wat blanken in de top.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 25 september 2020 @ 01:12:31 #121
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195244464
Soms is het tijd voor een (economische) crisis om de bevolking wakker te laten schrikken van randstad-problemen en zich te laten focussen op echte problemen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195244475
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 01:11 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Ik wil niet bij de hand doen maar in Brazilië zitten redelijk wat blanken in de top.
Blanken zijn ook een soort apex predator onder het mensensoort. Ze zitten overal. Zo is het nu eenmaal gelopen. En ik vind dit wel een geluk bij een ongeluk zeg maar. Stel je voor dat zwarte mensen deze wereld zouden domineren. Als je kijkt naar Afrika en hoe zij daar alles nu organiseren. Dan ben ik wel blij dat dit anders is gelopen.

[ Bericht 7% gewijzigd door jerry-airfryer op 25-09-2020 01:21:56 ]
  vrijdag 25 september 2020 @ 01:20:19 #123
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195244493
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 01:14 schreef jerry-airfryer het volgende:

[..]

Blanken zijn ook een soort apex predator onder het mensensoort. Ze zijn overal. Zo is het nu eenmaal gelopen. En ik vind dit wel een geluk bij een ongeluk zeg maar. Stel je voor dat zwarten deze wereld domineerden. Als je kijkt naar Afrika en hoe zij alles organiseren moet ik daar niet aan denken.
Maar ik herken blanken vaak niet als 1 groep.
Zoals wij en Rusland.

Maar ook wij en de VS en Australie, ze hebben vaak al een eigen cultuur.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195244502
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 01:20 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Maar ik herken blanken vaak niet als 1 groep.
Zoals wij en Rusland.

Maar ook wij en de VS en Australie, ze hebben vaak al een eigen cultuur.
Ik herken ze wel.

Australie, Nieuw Zeeland, VS, v. Koninkrijk. Ja ze hebben allemaal iets andere gebruiken. Maar ze zijn vaak wel beter vergelijkbaar dan bijvoorbeeld met Ghanezen.
pi_195245703
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:09 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Sinds wanneer is het eigenlijk normaal om 'zwarten' te zeggen? Mij is altijd geleerd dat dat racistisch was en nu is het ineens het woord dat overal wordt gebruikt :?
Maar zwarte mensen zijn toch ook zwart?

quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

De vrouw is vrijgesproken. Luister is hoe de vrouw wordt uitgescholden, waar haar kind bijstaat.


En wat te denken over groepen Marokkanen die homo's lastigvallen in Amsterdam. Wat niet benoemd mag worden in onze hoofdstad. Dan is het hangjongeren de naam.

Deze Marokkaan is pas een baas en zo zijn erg ongetwijfeld heel veel meer.

Maar die jongeren zijn nooit veroordeeld toch?

quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:44 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Is ergens een harde grap over maken racisme? Want ja, die maak je over zwarte mensen, maar net net zo goed over mensen uit Staphorst/van Urk, Marokkanen, iemands lengte, haarkleur of hobby.

Ik kom uit een dorp in ZO Drenthe, als je snel zou oordelen zou dat dus super racistisch zijn :P Maar goed, hier woonde een Angolees gezin, git zwarte mensen, die op een dag naar Rotterdam verhuisden. Hun zoon (23 ofzo) komt nog regelmatig bij m'n neef, hij zegt in Rotterdam veel meer racisme te ervaren als hier. Niet zo zeer van Nederlanders, allochtonen onderling vind hij erger, met name van Marokkanen heeft ie last.
Sssssst dit mag je niet zeggen want daar kunnen de deugers niet tegen. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_195246049
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 01:10 schreef jerry-airfryer het volgende:
We zitten nu op een punt waar vrijwel iedereen is geconditioneerd om op eierschalen te lopen als het om zwarte mensen gaat. Ditzelfde is met Joden bijvoorbeeld ook zo. Of het terecht is dat je geen kritiek meer mag leveren op deze mensen is een tweede. Het is namelijk meer een algemene omgangsvorm verworden door hersenspoeling. Dan dat er echt een valide basis aan ten grondslag ligt.
Het valt ook op dat zwarten altijd klagen over rascisme of ongelijkheid. Altijd in vergelijking met andere bevolkingsgroepen. Zoals zo'n akwasi die stiekem profiteert van alles wat Nederland te bieden heeft.
pi_195247620
Er is zoveel onderzoek gedaan, tig keer, inclusief een AI een aantal jaartjes terug die het internet moest gaan afromen qua wie of wat nou racistisch uitingen plaatst en dat dan overzichtelijk maken.

En uit alle onderzoeken blijkt dat het keer op keer weer, minderheden zijn die meer en vaker racistisch zijn en zich dusdanig uiten.

Je begrijpt dat de AI is uitgezet en daar is 1x een bericht over geweest en nooit meer. :')
pi_195247767
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 september 2020 08:04 schreef HSG het volgende:

[..]

Maar zwarte mensen zijn toch ook zwart?
[..]
Echt zwart zijn maar weinig mensen
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:59:22 #129
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195248333
Waarom als je "White family" googelt op afbeeldingen zie je vooral zwarte gezinnen?

https://www.google.com/se(...)gDA&bih=657&biw=1396
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 25 september 2020 @ 11:59:35 #130
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_195248337
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 11:14 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Echt zwart zijn maar weinig mensen
Echt wit ook maar weinig.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_195270190
Dat racisme geleuter is inderdaad allemaal opgeklopte onnozele prietpraat... mierenneukers die zich vervelen en niets productief meer weten te verzinnen om zichzelf van de straat te houden. Wie dan een ruit wil ingooien heeft snel een steen gevonden.

Je mag van een donker persoon geen karikatuur meer neerzetten want dan ben je racist... Zwarte piet is racisme en gelieerd aan slavernij verleden... En het is slechts een onschuldig toneelspel voor kinderen. Stammend uit een tijd waarbij gebrek aan donkere medemensen deze rol vertolk moest worden door een verklede blanke man of vrouw. So what? Het is slechts de vertolking van een donkere of zwarte knecht van een goedheiligman. En knecht kun je zijn in alle kleuren en vormen heeft geen drol met slavernij te maken. Ook al was het slavernij, het is een deel van de geschiedenis dit mag je dan toch uitbeelden. Gebeurd aan de orde van de dag, dat doen film regisseurs toch ook, er worden zat verschrikkelijke films over slavernij en racisme gemaakt en de woorden zwart, nikker en neger vliegt je dan met zweepslagen om de oren.. En voor een rolletje in die films te bemachtigen staan 100den donkere mensen voor in de rij.

Maar dat een donkere Nederlandse medeburger de rol van Zwarte Piet op zich zou nemen, dat is dan uit den boze. Een vernedering!... :') Dat terwijl de tegenstand die er over heerst, zegt meer over de onwil tot integratie dan wat anders. Dat een de Nederlandse Negroïde medeburger deze rol tot zich zou nemen, zou het toppunt van integratie en samen zijn daar in tegen.

En dan wordt er een Nederlandse TV serie gemaakt die Mocro Mafia heet!? En ook daar staan dan 100den Marokkaanse en Donkere etc. medeburgers voor in de rij om daar een rolletje te kunnen bemachtigen. Het rolletje van meedogenloze negroïde Crime lord bv. die zijn knechtjes doet afblaffen en intimideren. De hiërarchie in de drugs gangs staat bol van slavernij, onderdrukking en discriminatie onderling. Ze spelen allemaal de crimineel, dealen drugs, snijden koppen van rompen en schieten elkaar in de naam van Allah lustig overhoop. Wat een kijkcijfer succes!! We hopen op seizoen 3!?

Prachtig toch dat je jezelf en je mede allochtone burgers wel zo weg kunt zetten in de maatschappij en er ook nog voor in de rij staat en je er voor laat betalen met de hoop op fame and furtune. :') En dan zeg je heel onschuldig, het gebeurd toch overal in de wereld en dat beelden we dan fictief uit en maken er een smeuïg verhaaltje van. Geen woord wordt er aan vuil gemaakt dat 95% van de acteurs in deze serie allemaal allochtone achtergrond hebben en weggzet worden als meedogenloos crimineel met als ik me niet vergis slechts 1 witte boef _O- . Maar Zwarte Piet? Die onschuldige goedlachse knecht die nog nooit een grammetje elende heeft uitgestraald moet tot Taboe verklaart worden?

En blank mag ook niet meer dat moet wit worden... Dat terwijl blank altijd wit is geweest vanuit de herkomst van het woord. Blanche of Blanc uit het Frans voor Wit... Neger, negro of niger is zwart vanuit het latijn.

Hebben die mierenneukers nu echt niets beters te verzinnen dan met een hoop geleuter er iets anders van te maken dan het werkelijk is... Ga Italië boycotten, daar kwamen de Romeinen vandaan die hebben alles tot slaaf gemaakt en aan het kruis genageld wat maar verkeerd bewoog. En dat wordt zonder enige poeha evenzo geromantiseerd. :+
pi_195284796
Er zijn statistisch gezien ook veel minder zwarten dan turken/marokkanen/moslims/bruine mensen.
pi_195284935
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 01:10 schreef jerry-airfryer het volgende:
We zitten nu op een punt waar vrijwel iedereen is geconditioneerd om op eierschalen te lopen als het om zwarte mensen gaat. Ditzelfde is met Joden bijvoorbeeld ook zo. Of het terecht is dat je geen kritiek meer mag leveren op deze mensen is een tweede. Het is namelijk meer een algemene omgangsvorm verworden door hersenspoeling. Dan dat er echt een valide basis aan ten grondslag ligt.
Dit, je kunt bijvoorbeeld dingen zeggen over pakweg Aziaten waarmee dat je met de negers niet zult wegkomen.
pi_195322837
Om op OP in te gaan merk ik vrij weinig van discriminatie van zwarten.
Ik heb ook een beetje het idee dat racisme op basis van huidskleur niet meer van deze tijd is, althans niet in Europa.

Een ras is tenslotte maar een ras. Ik discrimineer zelf overigens ook wel maar dat dan weer meer op basis van een ideologie die iemand aanhangt wanneer deze haaks staat op wat mijn eigen denkbeelden zijn, ik kan simpelweg geen respect opbrengen voor een ideologie die mij als persoon en mijn leefwijze afkeurt.

[ Bericht 1% gewijzigd door LanaMyst op 29-09-2020 11:57:00 (aanvulling en typo) ]
pi_195358152
Sinds de anti-Zwarte Piet protesten constateer ik toch echt meer racisme tegen zwarte mensen.
pi_195358157
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:07 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

er wonen meer dan 150.000 Chinezen in Nederland en daar lees je nooit wat over.
2020 is het jaar dat Chinezen wereldwijd elke dag in het nieuws waren, en waar de Amerikaanse president het heeft over een China Plague.
pi_195358994
quote:
3s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 06:12 schreef Shaggy_2000 het volgende:
Sinds de anti-Zwarte Piet protesten constateer ik toch echt meer racisme tegen zwarte mensen.
dat kan je omdraaien.
het zijn juist die figuren die heel Nederland ongefundeerd als racist wegzetten.
zelfs een artikeltje over een ovenschotel is vandaag de dag racistisch.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195362227
Sinds een jaar of 10 mag de term racisme worden ingezet door mensen met migratieachtergrond, als iets niet naar de zin is. De definitie van het woord racisme is daarmee veranderd.

Racisme is als een allochtoon (migratieachtergrond gereutel) denkt last te hebben van een autochtoon.

[ Bericht 4% gewijzigd door spectrumanalyser op 01-10-2020 12:10:13 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 1 oktober 2020 @ 16:05:11 #139
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_195366841
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 09:09 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Sinds wanneer is het eigenlijk normaal om 'zwarten' te zeggen? Mij is altijd geleerd dat dat racistisch was en nu is het ineens het woord dat overal wordt gebruikt :?
Dit vind ik ook ingewikkeld inderdaad. Ik heb geleerd over de sub-saharaanse medemens: neger is neutraal, nikker of kaffer is een belediging. En als je het bij ons in de streek over zwarten had, dan ging het over alles wat niet blank was, en daar werd niets goeds mee bedoeld.

En word je dan nu geacht "zwarten" te zeggen? Ik krijg het mijn bek niet uit, omdat ik dan in mijn beleving moedwillig iemand beledig. In mijn hoofd registreer ik sub-saharanen nog altijd als neger. En dat is puur een classificatie zoals aziaat dat ook is. Die keren dat ik het woord gebruikt heb (ik was me toen van geen kwaad bewust), bedoelde ik er (dus) ook niets negatiefs mee. Maar goed, het gaat anno nu niet meer zo om de intentie van de zender, maar om de gevoelens van de ontvanger..

NB: voor de goede orde, het woord neger neem ik dus niet meer in de mond wetende dat het als aanstootgevend ervaren wordt. Dat beetje respect breng ik graag op voor mijn [zwarte/gekleurde/sub-saharaanse?] medemens.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 01-10-2020 16:26:14 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 1 oktober 2020 @ 16:10:22 #140
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_195366964
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 21:07 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ieder mens met een beetje kennis ziet dat zwarte mensen achterlopen op veel gebieden en dat zo is geweest vanwege de daden van witte mensen.

Zeker in Amerika. De zwarten hebben minder geld, minder connecties, minder goede scholen, slechtere buren en voorzieningen, noem maar op.

Als je een beetje van de geschiedenis kent, zie je ook dat dat komt door systematische racisme. Je had rechters die geallieerd waren met de ku klux klan.

Ook Nederland heeft een geschiedenis van uitbuiting en onderdrukking van gekleurde mensen. Nederland heeft dat ook niet rechtgezet. Daar draait het om, denk ik dan. Heeft Nederland een morele plicht om zijn acties goed te maken?
Kom op maat. Als je een beetje van de geschiedenis kent zeg je. Als je die ook maar een beetje kent dan weet je dat de hele menselijke geschiedenis bol staat van de onderdrukking en slavernij. Ook anno nu nog. Dat stukje van de slavernij waar nu de nadruk op ligt - de trans-atlantische? - is een voetnoot. Het is niet een unieke misdaad begaan door enkel het blanke ras waar heel de wereld schande van spreekt.

De enige reden waarom het in westerse samenlevingen nu zo'n issue is, is omdat het de enige samenlevingen zijn sinds de verlichting die de waarde van mens als mens erkennen, en het daarom een goed idee vonden slavernij - als unicum en novum in de wereld - af te schaffen omdat het dus onmenselijk was.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_195367117
hare professor juffrouw Sultana Simons heeft liever niet dat je dat woord gebruikt
https://www.bnnvara.nl/dewerelddraaitdoor/videos/269066
(vanaf 8:50)
'Zwart' gebruiken dat mogen alleen mevrouw Simons en andere met een ontlastingskleurige huidskleur - zoals Akwasi.

[ Bericht 3% gewijzigd door spectrumanalyser op 01-10-2020 16:32:37 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195367649
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 08:29 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het zijn juist die figuren die heel Nederland ongefundeerd als racist wegzetten.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
met een ontlastingskleurige huidskleur - zoals Akwasi.
In jouw geval is het niet ongefundeerd.
pi_195367877
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:43 schreef Shaggy_2000 het volgende:

[..]

[..]

In jouw geval is het niet ongefundeerd.
ja, jahoor. jij wel
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195367954
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_195369364
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:05 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

En als je het bij ons in de streek over zwarten had, dan ging het over alles wat niet blank was, en daar werd niets goeds mee bedoeld.

En word je dan nu geacht "zwarten" te zeggen? Ik krijg het mijn bek niet uit, omdat ik dan in mijn beleving moedwillig iemand beledig.
Precies dit inderdaad.
pi_195853714
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 14:14 schreef DjVero het volgende:

[..]

Omdat zij:

1. over het algemeen hardwerkende mensen zijn
2. als ze niet hard werken er daadwerkelijk iets aan proberen te doen om wél aan het werk te geraken of hogerop te komen i.p.v. bij het minste of geringste raciesme te roepen.
Dit
pi_195853934
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 september 2020 01:14 schreef jerry-airfryer het volgende:

[..]

Blanken zijn ook een soort apex predator onder het mensensoort. Ze zitten overal. Zo is het nu eenmaal gelopen. En ik vind dit wel een geluk bij een ongeluk zeg maar. Stel je voor dat zwarte mensen deze wereld zouden domineren. Als je kijkt naar Afrika en hoe zij daar alles nu organiseren. Dan ben ik wel blij dat dit anders is gelopen.
Zouden zwarten wel überhaupt in staat zijn om ergensde lakens uit te delen? Zwarte landen uitgezonderd.

Altijd dat gezeik over racisme, ik denk niet dat het racisme is dat zwarten overal de minstbedeelde groep zijn. Evenmin als ik het toeval vind dat de meerderheid uit de Franse nationale ploeg uit zwarten besta. Ik denk simpelweg dat de biologie daar voor iets tussen zit.
pi_195854024
Als je afwijkend bent wordt je sowieso minder serieus genomen. Waarom is de top bij veel bedrijven dan alleen maar wit en minimaal WO opgeleid?
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:23:21 #149
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195854059
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2020 15:59 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, en dan maken ze zelf dus ook weer onderscheid..

ALL LIVES MATTER, niet alleen de zwarte, rode, gele, paarse of blauwe. PEOPLE MATTER.. die hele tekst kreet "black lives matter", is op zich gewoon al discriminerend; stelletje faalkonijnen :') :|W
Dat is gewoon dom. Verdiep je in de black lives matter movement en de geschiedenis daarachter.

Black lives matter heet zo voor een reden. Witte mensen zijn al bevoorrecht.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195854067
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:21 schreef osodevo het volgende:
Als je afwijkend bent wordt je sowieso minder serieus genomen. Waarom is de top bij veel bedrijven dan alleen maar wit en minimaal WO opgeleid?
Blanke mensen zijn native, in Japan of India zijn de mensen daar aan de top van bedrijven in de regel aziatisch en niet wit.
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:26:05 #151
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195854117
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:17 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Zouden zwarten wel überhaupt in staat zijn om ergensde lakens uit te delen? Zwarte landen uitgezonderd.

Altijd dat gezeik over racisme, ik denk niet dat het racisme is dat zwarten overal de minstbedeelde groep zijn. Evenmin als ik het toeval vind dat de meerderheid uit de Franse nationale ploeg uit zwarten besta. Ik denk simpelweg dat de biologie daar voor iets tussen zit.
Dat is de definitie van racisme. Hoezo zou de biologie daar wat mee te maken hebben? Ga je honderden jaren slavernij en kolonialisme negeren?

Bah, wat een idioot ben je. Er was een periode in de geschiedenis dat zwarten welvarender waren dan Europeanen. Was dat ook biologie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195854139
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:26 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Dat is de definitie van racisme. Hoezo zou de biologie daar wat mee te maken hebben? Ga je honderden jaren slavernij en kolonialisme negeren?

Bah, wat een idioot ben je. Er was een periode in de geschiedenis dat zwarten welvarender waren dan Europeanen. Was dat ook biologie?
Heel de wereld had kolonialisme.
pi_195854195
Eerlijk denk ik dat TS wel een punt heeft.

Zwarten worden ook veel beter gerepresenteerd in de media en dergelijke.
pi_195854255
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:23 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Blanke mensen zijn native, in Japan of India zijn de mensen daar aan de top van bedrijven in de regel aziatisch en niet wit.
Nee.
Native Americans, Canadezen en native australians worden enorm onderdrukt.
pi_195854334
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:31 schreef osodevo het volgende:

[..]

Nee.
Native Americans, Canadezen en native australians worden enorm onderdrukt.
Ok
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:41:39 #156
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195854514
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:17 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Zouden zwarten wel überhaupt in staat zijn om ergensde lakens uit te delen? Zwarte landen uitgezonderd.

Altijd dat gezeik over racisme, ik denk niet dat het racisme is dat zwarten overal de minstbedeelde groep zijn. Evenmin als ik het toeval vind dat de meerderheid uit de Franse nationale ploeg uit zwarten besta. Ik denk simpelweg dat de biologie daar voor iets tussen zit.
Zwaar racistisch, jouw gedachtegang. En bekrompen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 25 oktober 2020 @ 20:43:00 #157
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_195854556
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:26 schreef Antwerpenaar123 het volgende:

[..]

Heel de wereld had kolonialisme.
En Afrika werd de dupe daarvan. En vergeet niet slavernij en Jim Crowe.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_195854593
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 20:43 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En Afrika werd de dupe daarvan. En vergeet niet slavernij en Jim Crowe.
Ok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')