abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:37:47 #51
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_195195900
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gelukkig is daar ook in het geheel geen sprake van.
Dat weet je natuurlijk niet, maar het is in ieder geval niet relevant.

Toch is het natuurlijk wel een debiel vraagstuk.

"Als je een massamoordenaar mag doden, mag je dan ook een niet-moordenaar doden?"

Die vraag is toch wel een beetje "tone deaf", zoals de wokaïneverslaafden het zouden uitdrukken.
Searchers after horror haunt strange, far places.
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:38:00 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_195195904
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:

En ik zit dan weer met het dilemma of filosofie op dit niveau niet meer kwaad dan goed doet.
En voor dat morele dilemma bestaat dan weer het vak filosofie. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 11:39:42 #53
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_195195950
quote:
9s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gelukkig is daar ook in het geheel geen sprake van.
De parallel die getrokken wordt lijkt me verontrustend genoeg. Nu vind ik Baudet ook een clown maar een Hitler is het niet.
Maar het zal wel weer overwaaien, net als die hoogleraar die om volkert riep :')
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:40:31 #54
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_195195975
Het is een beetje sus om uit je selectie voorbeelden op een schaal van "mensen die we haten tot mensen waar we van houden" levende Nederlandse politici te selecteren.

Wat je daarmee doet is signaal afgeven aan de klas dat dit een persoon is die gehaat zou moeten zijn door iedereen in de les. Zelfs als je punt is dat die persoon niet vogelvrij is ben je politiek indoctrinerend bezig...

En andersom zou het ook ziekelijk zijn om een trolly problem te doen waarin je de suggestie wekt dat het leven van Mark Rutte belangrijker is dan die van 5 oma's... omdat de VVD een bron van goed is in de wereld.

Gewoon niet doen dus. Ook niet omdat je denkt dat je met levende mensen een kleurrijker voorbeeld van de opdracht kan schetsen.. kinderen kunnen prima abstract denken.

[ Bericht 8% gewijzigd door SpecialK op 22-09-2020 11:55:44 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:43:54 #55
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_195196074
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:31 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Een beetje gekunsteld. Maar ik snap het wel, want als je gewoon "doven en slechthorenden" zegt klinkt die vergelijking met Hitler niet zo overtuigend meer. Naast het feit dat het waarschijnlijk gewoon niet waar is.
Oh?

Ben je vergeten dat het nazi regime niet zo heel vriendelijk was naar mensen met een beperking?

Mijn oma was niet Joods, maar heeft als kind toch in een kamp gezeten omdat ze kinderpolio had gehad en licht gehandicapt was.

Voor de duidelijkheid
Ik denk op geen enkel moment dat Baudet zo over mensen denkt met een beperking.
Daarin gaat de vergelijking mank.

Feit is dat het nazi regime ook mensen met een beperking als target had.

Dat Baudet dit optreden in deze context niet ok vond maakt niet dat hij mensen met een beperking als minder ziet. Ik heb geen enkele aanwijzing dat dat anders is, wel aanwijzingen dat hij geen enkel probleem heeft met mensen met een beperking en het belangrijk vindt dat ze in de maatschappij opgenomen worden.

Maar als iemand het toch wil zien als mensen met een beperking zijn minder is de vergelijking met Hitler en het nazi regime wel degelijk aanwezig
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_195196191
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:28 schreef babylon het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je wel vergelijkingen maken. En is er geen willekeur.
[..]

Nee dus, dat zegt ze niet.
[..]

Ik ga het niet nog een keer helemaal uitleggen, dus daarom:
NWS / Waarom zou ik Baudet niet mogen vermoorden?
[..]

Ik kan niet spreken voor anderen. Maar in mijn betoog in het vorige topic en mijn posts daarna heb ik al duidelijk gezegd dat je prima Baudet 2020 kan vergelijken met Hitler 1920 (en dus niet Hitler 1940!).
Maar wat had Hitler in 1920 dan gedaan dat moord zou rechtvaardigen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:55:30 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195196291
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:39 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

De parallel die getrokken wordt lijkt me verontrustend genoeg. Nu vind ik Baudet ook een clown maar een Hitler is het niet.
Maar het zal wel weer overwaaien, net als die hoogleraar die om volkert riep :')
Je weet niet in welke richting de verhandeling voerde. Zoals @babylon heeft uitgelegd zijn er wel degelijk parallelen te trekken tussen een 'vroege Hitler' en een 'huidige Baudet'. Dat betekent niet dat daaruit volgt dat Baudet 'een Hitler' zal worden, en ook dat is mogelijk juist een deel van de discussie.

Dan heb je nog het hellend vlak-element:

quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 08:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat zou je weten wanneer het fragment niet zo geknipt was dat zo'n beetje alle context ingevuld moet worden.

Het begint (blijkbaar) met de vraag of je Hitler mag vermoorden. Stel(!) dat het antwoord daarop 'ja' is, mag je dan ook zijn handlanger vermoorden? Of ook...? En misschien ook wel...? Hoe bepaal je dat?

En wat nou als je wéét dat je daarmee veel levens redt? Of denkt te weten dat je levens redt? Of wat nou als je vermoed een paar levens te redden?

Slippery slope gecombineerd met het trolleydilemma.
Toegegeven, de keuze om Baudet in het voorbeeld te betrekken is nogal onhandig. Dat blijkt nu ook, omdat het FvD-propagandabureau dit contextloze fragment gretig aangrijpt om quasi-verontwaardigd te ageren tegen de vermeende indoctrinatie door de verschrikkelijke linkse docenten die onze jeugd verpesten. Of zo.
Huilen dan.
pi_195196332
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:55 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Je weet niet in welke richting de verhandeling voerde. Zoals @:babylon heeft uitgelegd zijn er wel degelijk parallelen te trekken tussen een 'vroege Hitler' en een 'huidige Baudet'.
Ongetwijfeld ook met een Timmermans, Ollongren, Jetten of Klaver.
You only live once, so be sure to spend fifteen hours a day staring at a screen seeking the approval of strangers
  dinsdag 22 september 2020 @ 11:58:23 #59
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_195196367
quote:

Toegegeven, de keuze om Baudet in het voorbeeld te betrekken is nogal onhandig. Dat blijkt nu ook, omdat het FvD-propagandabureau dit contextloze fragment gretig aangrijpt om quasi-verontwaardigd te ageren tegen de vermeende indoctrinatie van die verschrikkelijke linkse docenten die onze jeugd verpesten. Of zo.
De keuze is niet onhandig omdat "ze gesnapt zijn en het koren op iemands molen is".

De keuze is onhandig omdat het gewoon totaal niet gezond is voor de kinderen om dit soort rare conclusies en insinuaties bij levende bekende Nederlanders voorgeschoteld te krijgen door iemand met autoriteit (een leraar).

School is niet de plek voor Two Minutes of Hate.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 12:00:24 #60
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_195196407
quote:

[..]

Je weet niet in welke richting de verhandeling voerde. Zoals @:babylon heeft uitgelegd zijn er wel degelijk parallelen te trekken tussen een 'vroege Hitler' en een 'huidige Baudet'. Dat betekent niet dat daaruit volgt dat Baudet 'een Hitler' zal worden, en ook dat is mogelijk juist een deel van de discussie.
Maar jij weet dat wel?
Verder is het Hitler roepen over iemand met een andere mening inmiddels zo vaak gedaan dat het niet meer origineel is en het ook geen waarde meer heeft
pi_195196423
Stel dat je Breivik kon omleggen voor hij die onschuldige kinderen omlegt, zou je dat doen?

En zo ja, is het dan niet legitiem om Akwasi alvast te voorzien van een voor hem gezonde dosis lood tussen zijn ogen?

Oh oeps, dit wordt opgenomen he hihihih nou ja dan neem ik mijn woordjes maar weer terug hihihihi
pi_195196455
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:29 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

*hogeschool

Verder dat eeuwige links rechts denken :') word je nooit moe van jezelf?
Waarom heeft dat wijf het niet over Hitler > v.dGraaf > Klaver dan? :')
pi_195196468
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:31 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Een beetje gekunsteld. Maar ik snap het wel, want als je gewoon "doven en slechthorenden" zegt klinkt die vergelijking met Hitler niet zo overtuigend meer. Naast het feit dat het waarschijnlijk gewoon niet waar is.
https://en.wikipedia.org/(...)ople_in_Nazi_Germany
Doven en slechthorenden past prima in het rijtje Hitler.
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:03:23 #64
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_195196469
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:01 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je komt niet bepaald academisch over hier op fok. Je reacties zijn kort (en in mijn ogen oppervlakkig), en je speelt redelijk vaak op de man.
Gelukkig neem je de kans om zelf ook even op de man te spelen om aan te tonen hoe het wel moet.
pi_195196484
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:03 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Gelukkig neem je de kans om zelf ook even op de man te spelen om aan te tonen hoe het wel moet.
Ik wilde het niet zeggen, de ironie is zo hoog hier, breek het nu niet :')
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:05:52 #66
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_195196514
Kent Baudet de betekenis van filosofie niet?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:06:55 #67
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195196530
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 11:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De keuze is niet onhandig omdat "ze gesnapt zijn en het koren op iemands molen is".

De keuze is onhandig omdat het gewoon totaal niet gezond is voor de kinderen om dit soort rare conclusies en insinuaties bij levende bekende Nederlanders voorgeschoteld te krijgen door iemand met autoriteit (een leraar).

School is niet de plek voor Two Minutes of Hate.
Dat het conclusies en insinuaties zijn is een stelling die ik voor jouw rekening laat. Ik vind het fragment te kort om dat te kunnen beoordelen, maar ik ben het wel met je eens dat voorzichtigheid geboden is wanneer je op dit soort manier personen betrekt in een filosofische oefening.

Je hebt gelijk dat dat mogelijk onhandig is.
Huilen dan.
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:06:56 #68
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195196532
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:00 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Maar jij weet dat wel?
Verder is het Hitler roepen over iemand met een andere mening inmiddels zo vaak gedaan dat het niet meer origineel is en het ook geen waarde meer heeft
Voor mensen met een gezond verstand misschien. Je hebt een heleboel niet bijster intelligente mensen, en ook pure dogmatici.

Hoe je het ook wendt of keert; je moet idioten niet op ideeën brengen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 12:08:25 #69
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_195196550
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Voor mensen met een gezond verstand misschien. Je hebt een heleboel niet bijster intelligente mensen, en ook pure dogmatici.

Ik maak soms nog wel eens (onterecht) de assumptie dat alle mensen op fok wel die intelligentie bezitten.
Maar je hebt gelijk natuurlijk
pi_195196585
Zouden de filosofen hier een mening kunnen geven over een guitig denkspelletje dat ik net al poste?

quote:
Stel dat je Breivik kon omleggen voor hij die onschuldige kinderen omlegt, zou je dat doen?

En zo ja, is het dan niet legitiem om Akwasi alvast te voorzien van een voor hem gezonde dosis lood tussen zijn ogen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2020 12:11:03 ]
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:10:58 #71
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195196589
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:00 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Maar jij weet dat wel?

Nee, ik weet dat ook niet. Maar ik heb dan ook niet mijn oordeel al klaar.
Huilen dan.
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:11:55 #72
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_195196602
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:10 schreef Fer_de_Lance het volgende:
Zouden de filosofen hier een mening kunnen geven over een guitig denkspelletje dat ik net al poste?
[..]

Kijk! Het duurde even, maar het lijkt erop dat je de essentie begint te bevatten.
Huilen dan.
  dinsdag 22 september 2020 @ 12:13:17 #73
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_195196623
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:08 schreef Plompzakker het volgende:

[..]

Ik maak soms nog wel eens (onterecht) de assumptie dat alle mensen op fok wel die intelligentie bezitten.
Maar je hebt gelijk natuurlijk
Het is hier vaak té zwart-wit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 12:14:03 #74
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_195196639
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:10 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, ik weet dat ook niet. Maar ik heb dan ook niet mijn oordeel al klaar.
Nee dat heb je niet nee :')
pi_195196641
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:06 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Daarom is het niet handig van de FvD om er mee naar buiten te komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')