abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:27:24 #201
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195670193
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:46 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Las al vaker over zo'n haakaa en ik ga er een bestellen
Dr Brown heeft ze ook zie ik op Wehkamp, merk maakt niet uit denk ik? Of nature Brands? Zegt me niks. Ik merk dat productie terug loopt ;(
Is allemaal hetzelfde principe.
Maar als in het zo bekijk, die van Dr Brown lijkt me iets minder handig omdat er geen deksel en nekkoord bij zit. Ik had er 1 van Lansinoh voor ¤12,90, die had dat wel. Deksel is handig ivm omvallen. En koord is ook geen overbodige luxe omdat de opvangkolf soms ineens het vacuüm verliest en dan van je borst valt. :X
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195670485
Oh dat is niet duur en klinkt wel handig. Nou ja heb al besteld :+ gebruik het toch thuis en vooral op de bank.

Hier is F zooo onrustig nu met bijna 3 maanden. Is al tijden zo. Hard meppen met de handen, loslaten en piepen, en dan als een gek weer aanvallen. Melk gaat hem dan niet hard genoeg denk ik. Maar echt rustig voeden zit er vaak niet bij. Krampen heeft hij nauwelijks meer, wel vaak moe omdat hij nauwelijks slaapt. Met borstcompressen is hij dan wel weer rustiger. Gelukkig kunnen mijn tepels het steeds aanhappen aan...
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:51:40 #203
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195670574
Dan zou ik wel een goede hydrofiel er onder houden als je een beetje leuke bank hebt. :+
pi_195670595
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:46 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Las al vaker over zo'n haakaa en ik ga er een bestellen
Dr Brown heeft ze ook zie ik op Wehkamp, merk maakt niet uit denk ik? Heb deze van de Brown gekocht. Hoop dat dat nog niet te laat is nu bij met bijna 3 maanden oude baby maar goed. Ik merk dat productie terug loopt ;( en heb te weinig melk voor opvang terwijl ik wel lek vaak. En echt kolven doe ik liever niet.
Lansinoh heeft er een met een koord voor om je nek en een zuignap op de onderkant. Die zou ik nemen als ik er nu een nodig zou hebben.
pi_195671951
Hmm dan even kijken of ik die retour kan doen en alsnog die kan bestellen :P
pi_195682106
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb een doek die geschikt is voor newborns. Colin is wel heel veel bij ons trouwens, de wieg en box zijn overdag zelden in gebruik.

En ja, ik wil heel graag met Colin slapen O+ maar Six. vindt het een hele enge gedachte. Toevallig van de week een balletje opgegooid.
https://kiind.nl/5-keer-veilig-samen-slapen-volgens-mckenna/
Hier wat informatie over veilig samen slapen. Als je zoekt op mckenna kun je meer (gedetailleerdere) informatie vinden. Ik ben een tijdje lid geweest van de facebook-groep 'samen slapen' en daar is ook veel informatie te vinden.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:05:06 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195684591
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:11 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

https://kiind.nl/5-keer-veilig-samen-slapen-volgens-mckenna/
Hier wat informatie over veilig samen slapen. Als je zoekt op mckenna kun je meer (gedetailleerdere) informatie vinden. Ik ben een tijdje lid geweest van de facebook-groep 'samen slapen' en daar is ook veel informatie te vinden.
Sowieso goed om te bekijken want ik sukkel echt elke nacht weg en dan ligt Colin weer 2 uur in het grote bed te slapen.
Resistance is futile.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:08:30 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195684651
Hij heeft het echt geprobeerd maar na 14 keer kort voeden en een hoop gefladder in de avond, krijgt Colin dan toch een flesje gekolfde melk om de dag mee af te sluiten.

Morgen is het vast weer een mooie dag om het te proberen zonder fles.
Resistance is futile.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 04:48:00 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195687301
Op die 60ml heeft hij dan wel weer ruim 5 uur geslapen :O. Ik word helaas wakker van elke krimp dus heel veel profijt heb ik er niet van gehad :+ .

Nog ff slapen en dan kijken of het vandaag iets makkelijker gaat.
Resistance is futile.
pi_195687759
Laat het vooral op z’n beloop gaan. :*
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:33:21 #211
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195687817
Als het niet lukt zonder die fles dan is het ook niet erg he? Er is niet een bepaalde standaard waar je aan moet voldoen. Het is maar net wat werkt voor jullie.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:55:46 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195687912
Zo is dat. Gisteren was frustrerend, zeker 40 keer aangelegd :+ . Maar zeker wel te doen, want ik had wel OK geslapen en ik voelde me vol goeie moed. Op een slechte dag had hij 's middags al een flesje gehad, het moet geen martelgang worden :P .
Resistance is futile.
pi_195695486
Dat lansinoh ding is echt geniaal jaa. Blij mee :) en idd dat touwtje is wel erg fijn. ^O^
Gebruiken jullie dit ook snachts? Dan lekt het normaal in een washand bij mij.zonde. maar liggend werkt het niet denk ik? Voed dan op mijn zij namelijk.
pi_195697108
Iemand advies over wasbare zoogcompressen? De vorige keer de wegwerp van Natusan gebruikt maar wil dit keer kijken of wasbare bevallen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_195697628
Ik had vorige keer de wasbare van Imse vimse. Voor de eerste weken zeker niet voldoende maar daarna vond ik ze erg fijn.

Wegwerp gebruikte ik die van lansinoh. Zaten goed en makkelijk online verkrijgbaar.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:15:46 #216
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195698348
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:38 schreef Hilmo het volgende:
Dat lansinoh ding is echt geniaal jaa. Blij mee :) en idd dat touwtje is wel erg fijn. ^O^
Gebruiken jullie dit ook snachts? Dan lekt het normaal in een washand bij mij.zonde. maar liggend werkt het niet denk ik? Voed dan op mijn zij namelijk.
Ik zeker niet ‘s-nachts, je moet er wel een beetje bij zijn als je dit ding gebruikt. Bovendien moet je er uit om de melk ik de koelkast te zetten. Vergeet niet dat je er door het vacuüm ook enigszins mee stimuleert dus ik zou wel enigszins terughoudend in gebruik zijn mocht je neiging hebben tot overproductie.
pi_195707909
Ja dat stimuleren had ik gelezen en ben ik me bewust van. Kon het juist wel gebruiken want vond de productie maar matig geworden. Nu moet ik het maar wat matigen want telkens 50 ml vol, dat gaat wel hard zo. Het scheelt wel kolven. Vannacht wel een keer gebruikt, nou ja om 6 uur was het. Scheelde heel wat lekkage en plofborst. Wel goed erbij zijn inderdaad hahah anders bed eronder. Zelfs gisteravond had ik half flesje vol en dat terwijl dan productie echt wel minder is!
  zondag 18 oktober 2020 @ 15:58:46 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195715147
Gisteravond weer een flesje met 60ml gekolfde melk gegeven. Hij heeft wel weer goed geslapen, 2 x 4 uur doorgetukt.

Als mijn borsten goed vol zitten (en dat zitten ze dus na 4 uur :+ ), dan loopt het bij Colin via zijn neusgaten weer naar buiten :') . Is dat normaal en wat kun je er tegen doen? Ik voed vrijwel altijd in de doorgeschoven Madonna houding.
Resistance is futile.
  zondag 18 oktober 2020 @ 17:36:01 #219
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_195717335
Seven dan kun je proberen tegen de zwaartekracht in te voeden, met Colin liggend op je bijvoorbeeld https://www.lalecheleague(...)ijke-voedingshouding

Of bijvoorbeeld de eerste harde/snelle stroom weg vangen met een siliconen kolf. Zo deed ik het vaak in het begin. Werkte voor mij beter dan achterover liggend voeden. Bonus is voorraad opbouwen zonder moeite ^O^ Dus even toeschietreflex opwekken met de siliconen kolf, als het wat rustiger gaat die er af en baby er aan.

Qua wasbare zoogcompressen, hier bevalt alva baby heel goed nu, plakt niet aan m’n tepels ^O^ Dat deden de little lamb zoogcompressen wel
pi_195717394
Ik had zoogcompressen van petit lulu, waren ook erg fijn. Wel erg groot, maar ik gebruikte die voor snachts. Overdag lilypadz.
  zondag 18 oktober 2020 @ 17:53:38 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195717586
Ik heb die van Lansinoh, ze kunnen qua lekkage heel wat aan! Wel goed opletten dat je de naad niet per ongeluk op je tepel legt want dat zit niet prettig.
Resistance is futile.
pi_195717785
Hoe zijn jullie erachter gekomen hoeveel gekolfde melk te geven per voeding, of is dat een beetje trial and error? Doula raadde 120ml per voeding aan maar dat lijkt me vrij veel, ook aangezien jij 60ml geeft Seven.?
Maar heeft voornamelijk te maken met gewicht ook las ik? Ze drinkt overigens wel vaak.. Ik heb nu 120ml in een flesje zitten maar ik zit eraan te denken om het sowieso over minimaal 2 flesjes te verdelen. Kolven heeft me genoeg moeite gekost dus ik wil liever geen melk verspillen. Kan dan eerst een beetje geven en later meer als ze meer wil? Ik ben van plan een flesje te geven als laatste voeding van de dag of de keer dat ze ‘s nachts wakker is.
pi_195717947
Trial and error idd Smart ass :p. Je zou de gemiddelde maaginhoud kunnen opzoeken en dat proberen. Wat ik bij de oudste deed is eerst een beetje proberen en als ze meer wilde gewoon nog een flesje geven :P
Baby m. krijgt nog geen fles dus geen idee hoeveel hij drinkt per keer.
  Manager PR/Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 18:21:50 #224
269689 crew  Viv
pi_195717972
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben van plan een flesje te geven als laatste voeding van de dag of de keer dat ze ‘s nachts wakker is.
Mag ik vragen waarom? :)

En qua hoeveelheid is het inderdaad trial and error. Waar de error bij mijn baby vooral was dat ik geen te kleine fles moest aanbieden. Nog een flesje erachteraan werkte hier niet, want dan was ze al zo boos dat er niks meer mee te beginnen viel. :')

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:20 schreef Miezziej het volgende:
Baby m. krijgt nog geen fles
Even jompelen hiervoor hoor: *O* *O* *O*
Wat fijn!!
  zondag 18 oktober 2020 @ 18:27:07 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195718048
quote:
Hoe zijn jullie erachter gekomen hoeveel gekolfde melk te geven per voeding, of is dat een beetje trial and error? Doula raadde 120ml per voeding aan maar dat lijkt me vrij veel, ook aangezien jij 60ml geeft Seven.?
Maar heeft voornamelijk te maken met gewicht ook las ik? Ze drinkt overigens wel vaak.. Ik heb nu 120ml in een flesje zitten maar ik zit eraan te denken om het sowieso over minimaal 2 flesjes te verdelen. Kolven heeft me genoeg moeite gekost dus ik wil liever geen melk verspillen. Kan dan eerst een beetje geven en later meer als ze meer wil? Ik ben van plan een flesje te geven als laatste voeding van de dag of de keer dat ze ‘s nachts wakker is.
Blijkbaar is 60ml genoeg nadat Colin aan de borst heeft gelegen. 120ml is wel wat ik aan hou voor een volledige voeding, zowel met kolf als kunstvoeding. Eergisteren dronk hij de helft van de gekolfde 120ml op, en gisteren heeft hij de andere helft gekregen. Maar hij krijgt het dus pas na de borst aangeboden, als hij niet meer genoeg uit m'n boobs krijgt en gefrustreerd raakt.

Maar op zich klinkt het wel als een plan, verdelen over 2 flesjes. Als je merkt dat ze standaard allebei op gaan, dan kun je alsnog alles in 1 flesje doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 18-10-2020 18:34:40 ]
Resistance is futile.
pi_195718102
quote:
Er is een formule van la leche League die je in als richtlijn kan gebruiken. Kijk ook wat voor jouw kindje het beste werkt :)
https://www.lalecheleague(...)eel-melk-in-een-fles
pi_195718172
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:21 schreef Viv het volgende:
[..]

Wat fijn!!
Dank je :D Het is zo'n verschil in vergelijking met de oudste. Scheelt een hoop, een baby die wel snapt hoe je moet aanhappen enzo :9
Sinds de kloof genezen is ook geen tepelhoedje meer *O*
pi_195719792
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:21 schreef Viv het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom? :)

En qua hoeveelheid is het inderdaad trial and error. Waar de error bij mijn baby vooral was dat ik geen te kleine fles moest aanbieden. Nog een flesje erachteraan werkte hier niet, want dan was ze al zo boos dat er niks meer mee te beginnen viel. :')
[..]

Wat fijn!!
Omdat ik merk dat de laatste voeding of de voeding ‘s nachts vaak heel langzaam gaat, duurt een paar uur soms van af en aan voeden. Misschien met een flesje dat het efficiënter gaat en dat ze efficiënter drinkt?

Maar zou je een flesje eigenlijk zo lang mogelijk uit moeten stellen dan? Miezziej?

Oh en bedankt verder iedereen voor de reacties! Die link ga ik ook zeker bekijken.
  Manager PR/Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 20:22:29 #229
269689 crew  Viv
pi_195719880
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Omdat ik merk dat de laatste voeding of de voeding ‘s nachts vaak heel langzaam gaat, duurt een paar uur soms van af en aan voeden. Misschien met een flesje dat het efficiënter gaat en dat ze efficiënter drinkt?
Lees even de posts van/over @Seven. terug van de afgelopen week. ;) Kan zijn dat ze te slaperig is om efficiënt door te drinken, maar ook dat ze juist de productie aan het opkrikken is. Dat vraag & aanbod optimaliseren zou je dan kunnen verstoren.
pi_195720024
Ahh oke, ga ik teruglezen. Maar zou ik dat ook al verstoren door te kolven dan? Sorry ik voel me zo onwetend over dit alles :'( :@ . Oke ik ga lezen.
pi_195720059
De laatste avondvoeding duurt hier ook wat langer. Ik gooi het dan maar op clusteren en geef er aan toe. Ook denk ik dat M. nog een beetje een omgekeerd ritme heeft. Misschien is het bij jou ook zoiets Smart_ass?

Toen ik een harde plek had 2 weken terug heb ik wel nagekolfd en toen kwam hij natuurlijk vlak daarna :') Toen heb ik een beetje afgekolfde melk gegeven uit de fles en dat accepteerde hij gewoon dus zal wel goed komen dacht ik :+. Wellicht over een paar weken wat vaker oefenen voor de opvang enzo. De kraam zei tegen mij dat rond de 6-8 weken nog ruim op tijd was dus vandaar Smart_ass :9. Al is M. zo'n hongerlap dat ik denk dat hij alles accepteert als er maar melk uit komt :') Die paar dagen met tepelhoedje waren ook geen probleem voor hem.
  Manager PR/Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 20:49:41 #232
269689 crew  Viv
pi_195720348
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:32 schreef Smart_ass het volgende:
Ahh oke, ga ik teruglezen. Maar zou ik dat ook al verstoren door te kolven dan? Sorry ik voel me zo onwetend over dit alles :'( :@ . Oke ik ga lezen.
Ik zie de kolf vooral als oplossing voor een probleem. :) Als de productie goed is, het kindje goed kan aanhappen en drinken en de groei goed is, heb je eigenlijk geen kolf nodig tot je weer bijna gaat werken of om andere redenen niet bij je baby zal zijn. (Enkele uitzonderingen daargelaten zoals wanneer een kloof niet geneest met live voeden.)
  zondag 18 oktober 2020 @ 21:15:11 #233
149959 SQ
snelle trees
pi_195720681
Ik zou ook niet te veel met kolven gaan klooien met een baby die prima drinkt en groeit hoor. Je wil echt geen overproductie gaan creëren waardoor je MOET gaan kolven.
(Bij het woord "kolven" cringe ik al bijna, het is duidelijk niet mijn hobby :'))
Bijna alle baby's vragen in de avond om meer voeding. En bijna alle baby's zijn in de avond onrustiger. Het is normaal
gedrag dat na een paar maanden vanzelf verdwijnt ;) ik zou lekker gaan vertrouwen op het vermogen van je kindje om het zelf in balans te brengen! :*
disclaimer
  zondag 18 oktober 2020 @ 22:58:29 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195722359
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 20:32 schreef Smart_ass het volgende:
Ahh oke, ga ik teruglezen. Maar zou ik dat ook al verstoren door te kolven dan? Sorry ik voel me zo genoeg onwetend over dit alles :'( :@ . Oke ik ga lezen.
Ik ook clueless ;) :* . We vinden onze weg wel. En Colin is 's avonds te moe om goed te drinken, of ik heb de boobies gewoon niet meer vol genoeg. Of allebei. En dan wordt het vanzelf een keer gefrustreerd janken, soms jank ik dan harder dan Colin :@ . En op dat punt doe ik een flesje zodat hij toch gaat tukken. En toevallig is 60ml dan precies genoeg om hem af te vullen, en dan duurt het toevallig ook best lang voor hij zich weer komt melden.

Ik geef dan liefst gekolfde melk maar vandaag had ik gewoon geen bal zin om te kolven dus als hij toch nog in gefrustreerde modus gaat, dan maak ik 120ml kunstvoeding klaar en ik voorspel dat hij daar dan ongeveer de helft van nodig heeft om in slaap te vallen.
Resistance is futile.
pi_195723577
Bedankt voor alle reacties! Ik ben weer helemaal bijgelezen. Ik denk dat ik het kolven maar even laat voor wat het is. Y drinkt goed en groeit goed en ik hoef niet binnenkort weer aan het werk ofzo dus eigenlijk is het ook helemaal niet nodig. Het kwam eigenlijk meer in me op omdat de buurvrouw vroeg of ik nog niet kolfde, want dan zou mijn vriend eens de fles kunnen geven ‘s nachts of wanneer ik zou willen slapen of weg zou zijn maar dat is eigenlijk toch niet aan de orde.

@Seven. dat gefrustreerd janken is hier ook al weleens voorgekomen ja. Maar in elk geval fijn dat je een oplossing hebt gevonden die werkt. Of wil je het bijvoeden weer proberen te stoppen?

[ Bericht 23% gewijzigd door Smart_ass op 19-10-2020 01:04:29 ]
  maandag 19 oktober 2020 @ 03:17:58 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195724032
Yes, Colin kreeg teveel flesjes tijdens en na zijn ziekenhuis avonturen en daardoor werd hij steeds luier aan de borst. Maar het scheelt dat dit nu dus alleen nog maar speelt tijdens de laatste voeding, kan ik best mee leven (maar vandaag had ik geen flesje nodig om hem in slaap te krijgen en hij heeft zich pas na 4,5 uur gemeld).
Resistance is futile.
  maandag 19 oktober 2020 @ 03:29:30 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_195724090
Hier speelt het gekloot voornamelijk tijdens de eerste nachtvoeding momenteel :') (hoi ;( )
Hij hapt niet goed aan, en raakt vreselijk overstuur. Ik hoor de lucht dan ook echt in zijn buik borrelen. Vaak na een half uur tot een uur onbedaarlijk krijsen krijg ik m wel aan het drinken maar pfff :') in mijn herinnering was die nachtvoeding juist de rustigste :P
disclaimer
  maandag 19 oktober 2020 @ 03:38:11 #238
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195724152
Dat geborrel, zo herkenbaar :D . Goedemorgen :* .
Resistance is futile.
pi_195724336
Geborrel herken ik ook, dat wordt hier vaak gevolgd door een heerlijk vieze luier. Maar dat zal ander geborrel zijn dan lucht :P.
pi_195724607
quote:
17s.gif Op maandag 19 oktober 2020 00:58 schreef Smart_ass het volgende: Het kwam eigenlijk meer in me op omdat de buurvrouw vroeg of ik nog niet kolfde, want dan zou mijn vriend eens de fles kunnen geven ‘s nachts of wanneer ik zou willen slapen of weg zou zijn maar dat is eigenlijk toch niet aan de orde.

Y. is pas een paar weken oud, je productie zal nog niet optimaal zijn. De voeding die je vriend ‘s nachts met het flesje zou geven, zou jij af moeten kolven om je productie op pijl te houden. Weet niet of je daar zo blij van wordt, ‘s nachts. :P
Goede keus gemaakt dus. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_195725933
Avondvoeding begint hier vaak om 18.00 uur en om 19.00 nog steeds aan de borst en dan gaan we naar boven. Luier en slaapzak, en dan voed ik liggend verder vaak tot een uur of 20.00 en dan dut hij in en ik ook en gaat hij in zijn bed. En dan begint voor ons allemaal de nacht O+ lang duurt het ja, maar ik weet niet beter van de eerste. (Deze week 12 weken oud). Ik ook vaak zitten janken savonds als er niks meer in de borsten zat. Wisselen van kant en maar masseren, hielp soms wat.

Herkenbaar sq, wist ik ook niet meer maar nu na zoveel weken is dat gedoe voorbij en is het inderdaad rustig snachts. Stil voeden en redelijk snel daarna hup in eigen bed. Dat is me altijd bijgebleven,die eerste weken was ik kwijt van R haha. Infacol was hier een uitkomst, hadden we beter eerder in kunnen zetten dan pas met 5/6 weken op het hoogtepunt }:| (dieptepunt). Maar die frustratie bij aanhappen ja, en dan maar klooien. Andere houding hielp hier dan.

[ Bericht 22% gewijzigd door Hilmo op 19-10-2020 10:06:09 ]
pi_195736090
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 06:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Y. is pas een paar weken oud, je productie zal nog niet optimaal zijn. De voeding die je vriend ‘s nachts met het flesje zou geven, zou jij af moeten kolven om je productie op pijl te houden. Weet niet of je daar zo blij van wordt, ‘s nachts. :P
Goede keus gemaakt dus. :)
Ja het is eigenlijk heel onlogisch en niet per se tijdsbesparend als je erover nadenkt :P.
pi_195736645
Hallo borstboedingsbikkels! Bij nr 1 heb ik getracht borstvoeding te geven, wat jammerlijk mislukte (achteraf kan ik misschien wel wat redenen aanwijzen.....). Nu zwanger van nr 2 en ik wil wel weer een poging wagen (hoewel de moed me soms ook wel weer in de schoenen zakt als ik dit topic doorlees :X iets met hard werken en onzekerheid enzo...).

Anyway, nu zag ik dat Lansinoh-vacuüm-ding met koord waar jullie het over hadden. Maar toen ik die had opgezocht zag ik ook deze:

Een ding dat je vlakke tepel zou helpen naar buiten te trekken. :D :') Ik lees allemaal lovende reviews op amazon, en was benieuwd of iemand er hier ervaring mee had.
Dit, dat, alles.
pi_195737024
quote:
1s.gif Op maandag 19 oktober 2020 20:59 schreef Philomijn het volgende:
Hallo borstboedingsbikkels! Bij nr 1 heb ik getracht borstvoeding te geven, wat jammerlijk mislukte (achteraf kan ik misschien wel wat redenen aanwijzen.....). Nu zwanger van nr 2 en ik wil wel weer een poging wagen (hoewel de moed me soms ook wel weer in de schoenen zakt als ik dit topic doorlees :X iets met hard werken en onzekerheid enzo...).

Anyway, nu zag ik dat Lansinoh-vacuüm-ding met koord waar jullie het over hadden. Maar toen ik die had opgezocht zag ik ook deze:

[ afbeelding ]

Een ding dat je vlakke tepel zou helpen naar buiten te trekken. :D :') Ik lees allemaal lovende reviews op amazon, en was benieuwd of iemand er hier ervaring mee had.
Yep. Mijn kraamzorg raadde m aan, zij noemde het een tepeltrekker. Lactatiekundige kende m niet. Ik heb m gebruikt omdat ik teruggetrokken tepels had en zoon naar slecht kon aanhappen in de eerste week. Het idee is dat je met het vacuüm ervoor zorgt dat je tepel naar buiten komt en wat meer in een model komt waar babies goed kunnen aanhappen. Hij werkte wel goed, maar zoon snapte mijn tepels niet de eerste maanden. Uiteindelijk ben ik tijdelijk met een tepelhoedje gaan voeden.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:24:09 #245
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195743493
Ik snap er niks van, gisteren stonden mijn tot begin van de avond tieten op ploffen, en nu is Colin elke keer onrustig omdat er weinig druk op staat. Is het normaal dat het zo wisselend is?
Resistance is futile.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:42:03 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_195743693
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:24 schreef Seven. het volgende:
Ik snap er niks van, gisteren stonden mijn tot begin van de avond tieten op ploffen, en nu is Colin elke keer onrustig omdat er weinig druk op staat. Is het normaal dat het zo wisselend is?
Yes. Ploftieten lijken misschien een goed teken, want veel melk, maar eigenlijk wil je dat liever niet. Vraag en aanbod moet zich afstemmen. Ik denk niet dat hij onrustig is omdat je borsten niet op ploffen staan hoor, waarschijnlijk heeft ie ander ongemak (krampjes, boertjes etc) ;)
disclaimer
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 10:55:43 #247
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195743878
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 10:42 schreef SQ het volgende:

[..]

Yes. Ploftieten lijken misschien een goed teken, want veel melk, maar eigenlijk wil je dat liever niet. Vraag en aanbod moet zich afstemmen. Ik denk niet dat hij onrustig is omdat je borsten niet op ploffen staan hoor, waarschijnlijk heeft ie ander ongemak (krampjes, boertjes etc) ;)
Hmm, ik zou graag geloven dat het ander ongemak is, maar hij loopt standaard te klungelen als hij er moeite voor moet doen. Ik zie zelf keer op keer dat hij loslaat en gefrustreerd raakt als m'n borsten te zacht zijn, ook als hij net wakker wordt. Bij (net) voldoende druk, is het een lieverd die lekker doorlurkt en er ook echt zijn best voor doet. Vanmorgen ging het links heel slecht maar rechts een minuutje later ging het prima. Gisteren had hij ook lange pauzes tussen de voedingen, vandaag meldt hij zich weer om de 1,5 uur omdat hij minder binnen krijgt.

Volgens mij moet zijn ondergrens voor de onderdruk eigenlijk een beetje omhoog. Ik vind zelf die ploftieten geruststellend maar erg onprettig :+ . Het doet zeer en bij overdruk loopt het Colin bij de neusgaten weer naar buiten.

Ik denk dat ik morgen maar eens ga buurten bij de lactatiekundige om te horen of zij tips en tricks heeft.
Resistance is futile.
pi_195744533
Hé Seven, als iemand die heel, héél diep is gegaan voordat de borstvoeding eindelijk op orde was: Het is oké om te stoppen. Echt. Dat had toen misschien iemand tegen mij moeten zeggen.
En als je echt door wilt gaan, weet dan dat de eerste paar maanden pittig zijn maar dat het uiteindelijk echt een genot wordt.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:01:38 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195744896
+1 op wat Bertha zegt. En probeer los te laten - ooh wat vond ik dat vreselijk moeilijk - hoe vaak, hoe lang, hoe fijn het voeden gaat. Zo lang je kindje groeit, is het helemaal niet raar dat elke dag anders is, er de ene keer een uur tussen zit en dan vier, dat een voeding soms vijf minuten en soms een uur duurt, dat het soms makkelijk en soms moeilijk gaat. Het hoort erbij en het wordt echt, echt, echt steeds makkelijker.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:03:38 #250
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195745883
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 11:38 schreef B.ertha het volgende:
Hé Seven, als iemand die heel, héél diep is gegaan voordat de borstvoeding eindelijk op orde was: Het is oké om te stoppen. Echt. Dat had toen misschien iemand tegen mij moeten zeggen.
En als je echt door wilt gaan, weet dan dat de eerste paar maanden pittig zijn maar dat het uiteindelijk echt een genot wordt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 oktober 2020 12:01 schreef Tink89 het volgende:
+1 op wat Bertha zegt. En probeer los te laten - ooh wat vond ik dat vreselijk moeilijk - hoe vaak, hoe lang, hoe fijn het voeden gaat. Zo lang je kindje groeit, is het helemaal niet raar dat elke dag anders is, er de ene keer een uur tussen zit en dan vier, dat een voeding soms vijf minuten en soms een uur duurt, dat het soms makkelijk en soms moeilijk gaat. Het hoort erbij en het wordt echt, echt, echt steeds makkelijker.
:* lief.

Ik heb zo nu en dan een huilbui maar ik voel me geen moment schuldig als ik terugval op bijvoeding. En dat sleept me er dan vrij makkelijk door, ik heb wel dipjes maar als het dan wél lukt, dan vind ik het heerlijk.

Ik ben er, ondanks de frustratie, zeker nog niet klaar mee.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')