Is allemaal hetzelfde principe.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:46 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Las al vaker over zo'n haakaa en ik ga er een bestellen
Dr Brown heeft ze ook zie ik op Wehkamp, merk maakt niet uit denk ik? Of nature Brands? Zegt me niks. Ik merk dat productie terug loopt
Lansinoh heeft er een met een koord voor om je nek en een zuignap op de onderkant. Die zou ik nemen als ik er nu een nodig zou hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:46 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Las al vaker over zo'n haakaa en ik ga er een bestellen
Dr Brown heeft ze ook zie ik op Wehkamp, merk maakt niet uit denk ik? Heb deze van de Brown gekocht. Hoop dat dat nog niet te laat is nu bij met bijna 3 maanden oude baby maar goed. Ik merk dat productie terug loopten heb te weinig melk voor opvang terwijl ik wel lek vaak. En echt kolven doe ik liever niet.
https://kiind.nl/5-keer-veilig-samen-slapen-volgens-mckenna/quote:Op donderdag 15 oktober 2020 22:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik heb een doek die geschikt is voor newborns. Colin is wel heel veel bij ons trouwens, de wieg en box zijn overdag zelden in gebruik.
En ja, ik wil heel graag met Colin slapenmaar Six. vindt het een hele enge gedachte. Toevallig van de week een balletje opgegooid.
Sowieso goed om te bekijken want ik sukkel echt elke nacht weg en dan ligt Colin weer 2 uur in het grote bed te slapen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 21:11 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
https://kiind.nl/5-keer-veilig-samen-slapen-volgens-mckenna/
Hier wat informatie over veilig samen slapen. Als je zoekt op mckenna kun je meer (gedetailleerdere) informatie vinden. Ik ben een tijdje lid geweest van de facebook-groep 'samen slapen' en daar is ook veel informatie te vinden.
Ik zeker niet ‘s-nachts, je moet er wel een beetje bij zijn als je dit ding gebruikt. Bovendien moet je er uit om de melk ik de koelkast te zetten. Vergeet niet dat je er door het vacuüm ook enigszins mee stimuleert dus ik zou wel enigszins terughoudend in gebruik zijn mocht je neiging hebben tot overproductie.quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 16:38 schreef Hilmo het volgende:
Dat lansinoh ding is echt geniaal jaa. Blij meeen idd dat touwtje is wel erg fijn.
Gebruiken jullie dit ook snachts? Dan lekt het normaal in een washand bij mij.zonde. maar liggend werkt het niet denk ik? Voed dan op mijn zij namelijk.
Mag ik vragen waarom?quote:Op zondag 18 oktober 2020 18:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben van plan een flesje te geven als laatste voeding van de dag of de keer dat ze ‘s nachts wakker is.
Even jompelen hiervoor hoor:quote:
Blijkbaar is 60ml genoeg nadat Colin aan de borst heeft gelegen. 120ml is wel wat ik aan hou voor een volledige voeding, zowel met kolf als kunstvoeding. Eergisteren dronk hij de helft van de gekolfde 120ml op, en gisteren heeft hij de andere helft gekregen. Maar hij krijgt het dus pas na de borst aangeboden, als hij niet meer genoeg uit m'n boobs krijgt en gefrustreerd raakt.quote:Op zondag 18 oktober 2020 18:08 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe zijn jullie erachter gekomen hoeveel gekolfde melk te geven per voeding, of is dat een beetje trial and error? Doula raadde 120ml per voeding aan maar dat lijkt me vrij veel, ook aangezien jij 60ml geeft Seven.?
Maar heeft voornamelijk te maken met gewicht ook las ik? Ze drinkt overigens wel vaak.. Ik heb nu 120ml in een flesje zitten maar ik zit eraan te denken om het sowieso over minimaal 2 flesjes te verdelen. Kolven heeft me genoeg moeite gekost dus ik wil liever geen melk verspillen. Kan dan eerst een beetje geven en later meer als ze meer wil? Ik ben van plan een flesje te geven als laatste voeding van de dag of de keer dat ze ‘s nachts wakker is.
Er is een formule van la leche League die je in als richtlijn kan gebruiken. Kijk ook wat voor jouw kindje het beste werktquote:Op zondag 18 oktober 2020 18:08 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe zijn jullie erachter gekomen hoeveel gekolfde melk te geven per voeding, of is dat een beetje trial and error? Doula raadde 120ml per voeding aan maar dat lijkt me vrij veel, ook aangezien jij 60ml geeft Seven.?
Maar heeft voornamelijk te maken met gewicht ook las ik? Ze drinkt overigens wel vaak.. Ik heb nu 120ml in een flesje zitten maar ik zit eraan te denken om het sowieso over minimaal 2 flesjes te verdelen. Kolven heeft me genoeg moeite gekost dus ik wil liever geen melk verspillen. Kan dan eerst een beetje geven en later meer als ze meer wil? Ik ben van plan een flesje te geven als laatste voeding van de dag of de keer dat ze ‘s nachts wakker is.
Dank jequote:Op zondag 18 oktober 2020 18:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Even jompelen hiervoor hoor:![]()
![]()
Wat fijn!!
Omdat ik merk dat de laatste voeding of de voeding ‘s nachts vaak heel langzaam gaat, duurt een paar uur soms van af en aan voeden. Misschien met een flesje dat het efficiënter gaat en dat ze efficiënter drinkt?quote:Op zondag 18 oktober 2020 18:21 schreef Viv het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom?
En qua hoeveelheid is het inderdaad trial and error. Waar de error bij mijn baby vooral was dat ik geen te kleine fles moest aanbieden. Nog een flesje erachteraan werkte hier niet, want dan was ze al zo boos dat er niks meer mee te beginnen viel.
[..]
Even jompelen hiervoor hoor:![]()
![]()
Wat fijn!!
Lees even de posts van/over @Seven. terug van de afgelopen week.quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Omdat ik merk dat de laatste voeding of de voeding ‘s nachts vaak heel langzaam gaat, duurt een paar uur soms van af en aan voeden. Misschien met een flesje dat het efficiënter gaat en dat ze efficiënter drinkt?
Ik zie de kolf vooral als oplossing voor een probleem.quote:Op zondag 18 oktober 2020 20:32 schreef Smart_ass het volgende:
Ahh oke, ga ik teruglezen. Maar zou ik dat ook al verstoren door te kolven dan? Sorry ik voel me zo onwetend over dit alles![]()
. Oke ik ga lezen.
Ik ook cluelessquote:Op zondag 18 oktober 2020 20:32 schreef Smart_ass het volgende:
Ahh oke, ga ik teruglezen. Maar zou ik dat ook al verstoren door te kolven dan? Sorry ik voel me zo genoeg onwetend over dit alles![]()
. Oke ik ga lezen.
Y. is pas een paar weken oud, je productie zal nog niet optimaal zijn. De voeding die je vriend ‘s nachts met het flesje zou geven, zou jij af moeten kolven om je productie op pijl te houden. Weet niet of je daar zo blij van wordt, ‘s nachts.quote:Op maandag 19 oktober 2020 00:58 schreef Smart_ass het volgende: Het kwam eigenlijk meer in me op omdat de buurvrouw vroeg of ik nog niet kolfde, want dan zou mijn vriend eens de fles kunnen geven ‘s nachts of wanneer ik zou willen slapen of weg zou zijn maar dat is eigenlijk toch niet aan de orde.
Ja het is eigenlijk heel onlogisch en niet per se tijdsbesparend als je erover nadenktquote:Op maandag 19 oktober 2020 06:47 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Y. is pas een paar weken oud, je productie zal nog niet optimaal zijn. De voeding die je vriend ‘s nachts met het flesje zou geven, zou jij af moeten kolven om je productie op pijl te houden. Weet niet of je daar zo blij van wordt, ‘s nachts.
Goede keus gemaakt dus.
Yep. Mijn kraamzorg raadde m aan, zij noemde het een tepeltrekker. Lactatiekundige kende m niet. Ik heb m gebruikt omdat ik teruggetrokken tepels had en zoon naar slecht kon aanhappen in de eerste week. Het idee is dat je met het vacuüm ervoor zorgt dat je tepel naar buiten komt en wat meer in een model komt waar babies goed kunnen aanhappen. Hij werkte wel goed, maar zoon snapte mijn tepels niet de eerste maanden. Uiteindelijk ben ik tijdelijk met een tepelhoedje gaan voeden.quote:Op maandag 19 oktober 2020 20:59 schreef Philomijn het volgende:
Hallo borstboedingsbikkels! Bij nr 1 heb ik getracht borstvoeding te geven, wat jammerlijk mislukte (achteraf kan ik misschien wel wat redenen aanwijzen.....). Nu zwanger van nr 2 en ik wil wel weer een poging wagen (hoewel de moed me soms ook wel weer in de schoenen zakt als ik dit topic doorleesiets met hard werken en onzekerheid enzo...).
Anyway, nu zag ik dat Lansinoh-vacuüm-ding met koord waar jullie het over hadden. Maar toen ik die had opgezocht zag ik ook deze:
[ afbeelding ]
Een ding dat je vlakke tepel zou helpen naar buiten te trekken.![]()
Ik lees allemaal lovende reviews op amazon, en was benieuwd of iemand er hier ervaring mee had.
Yes. Ploftieten lijken misschien een goed teken, want veel melk, maar eigenlijk wil je dat liever niet. Vraag en aanbod moet zich afstemmen. Ik denk niet dat hij onrustig is omdat je borsten niet op ploffen staan hoor, waarschijnlijk heeft ie ander ongemak (krampjes, boertjes etc)quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:24 schreef Seven. het volgende:
Ik snap er niks van, gisteren stonden mijn tot begin van de avond tieten op ploffen, en nu is Colin elke keer onrustig omdat er weinig druk op staat. Is het normaal dat het zo wisselend is?
Hmm, ik zou graag geloven dat het ander ongemak is, maar hij loopt standaard te klungelen als hij er moeite voor moet doen. Ik zie zelf keer op keer dat hij loslaat en gefrustreerd raakt als m'n borsten te zacht zijn, ook als hij net wakker wordt. Bij (net) voldoende druk, is het een lieverd die lekker doorlurkt en er ook echt zijn best voor doet. Vanmorgen ging het links heel slecht maar rechts een minuutje later ging het prima. Gisteren had hij ook lange pauzes tussen de voedingen, vandaag meldt hij zich weer om de 1,5 uur omdat hij minder binnen krijgt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 10:42 schreef SQ het volgende:
[..]
Yes. Ploftieten lijken misschien een goed teken, want veel melk, maar eigenlijk wil je dat liever niet. Vraag en aanbod moet zich afstemmen. Ik denk niet dat hij onrustig is omdat je borsten niet op ploffen staan hoor, waarschijnlijk heeft ie ander ongemak (krampjes, boertjes etc)
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 11:38 schreef B.ertha het volgende:
Hé Seven, als iemand die heel, héél diep is gegaan voordat de borstvoeding eindelijk op orde was: Het is oké om te stoppen. Echt. Dat had toen misschien iemand tegen mij moeten zeggen.
En als je echt door wilt gaan, weet dan dat de eerste paar maanden pittig zijn maar dat het uiteindelijk echt een genot wordt.
quote:Op dinsdag 20 oktober 2020 12:01 schreef Tink89 het volgende:
+1 op wat Bertha zegt. En probeer los te laten - ooh wat vond ik dat vreselijk moeilijk - hoe vaak, hoe lang, hoe fijn het voeden gaat. Zo lang je kindje groeit, is het helemaal niet raar dat elke dag anders is, er de ene keer een uur tussen zit en dan vier, dat een voeding soms vijf minuten en soms een uur duurt, dat het soms makkelijk en soms moeilijk gaat. Het hoort erbij en het wordt echt, echt, echt steeds makkelijker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |