abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:27:24 #201
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195670193
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:46 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Las al vaker over zo'n haakaa en ik ga er een bestellen
Dr Brown heeft ze ook zie ik op Wehkamp, merk maakt niet uit denk ik? Of nature Brands? Zegt me niks. Ik merk dat productie terug loopt ;(
Is allemaal hetzelfde principe.
Maar als in het zo bekijk, die van Dr Brown lijkt me iets minder handig omdat er geen deksel en nekkoord bij zit. Ik had er 1 van Lansinoh voor ¤12,90, die had dat wel. Deksel is handig ivm omvallen. En koord is ook geen overbodige luxe omdat de opvangkolf soms ineens het vacuüm verliest en dan van je borst valt. :X
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_195670485
Oh dat is niet duur en klinkt wel handig. Nou ja heb al besteld :+ gebruik het toch thuis en vooral op de bank.

Hier is F zooo onrustig nu met bijna 3 maanden. Is al tijden zo. Hard meppen met de handen, loslaten en piepen, en dan als een gek weer aanvallen. Melk gaat hem dan niet hard genoeg denk ik. Maar echt rustig voeden zit er vaak niet bij. Krampen heeft hij nauwelijks meer, wel vaak moe omdat hij nauwelijks slaapt. Met borstcompressen is hij dan wel weer rustiger. Gelukkig kunnen mijn tepels het steeds aanhappen aan...
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:51:40 #203
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195670574
Dan zou ik wel een goede hydrofiel er onder houden als je een beetje leuke bank hebt. :+
pi_195670595
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 08:46 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Las al vaker over zo'n haakaa en ik ga er een bestellen
Dr Brown heeft ze ook zie ik op Wehkamp, merk maakt niet uit denk ik? Heb deze van de Brown gekocht. Hoop dat dat nog niet te laat is nu bij met bijna 3 maanden oude baby maar goed. Ik merk dat productie terug loopt ;( en heb te weinig melk voor opvang terwijl ik wel lek vaak. En echt kolven doe ik liever niet.
Lansinoh heeft er een met een koord voor om je nek en een zuignap op de onderkant. Die zou ik nemen als ik er nu een nodig zou hebben.
pi_195671951
Hmm dan even kijken of ik die retour kan doen en alsnog die kan bestellen :P
pi_195682106
quote:
7s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 22:07 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb een doek die geschikt is voor newborns. Colin is wel heel veel bij ons trouwens, de wieg en box zijn overdag zelden in gebruik.

En ja, ik wil heel graag met Colin slapen O+ maar Six. vindt het een hele enge gedachte. Toevallig van de week een balletje opgegooid.
https://kiind.nl/5-keer-veilig-samen-slapen-volgens-mckenna/
Hier wat informatie over veilig samen slapen. Als je zoekt op mckenna kun je meer (gedetailleerdere) informatie vinden. Ik ben een tijdje lid geweest van de facebook-groep 'samen slapen' en daar is ook veel informatie te vinden.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:05:06 #207
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195684591
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 oktober 2020 21:11 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

https://kiind.nl/5-keer-veilig-samen-slapen-volgens-mckenna/
Hier wat informatie over veilig samen slapen. Als je zoekt op mckenna kun je meer (gedetailleerdere) informatie vinden. Ik ben een tijdje lid geweest van de facebook-groep 'samen slapen' en daar is ook veel informatie te vinden.
Sowieso goed om te bekijken want ik sukkel echt elke nacht weg en dan ligt Colin weer 2 uur in het grote bed te slapen.
Resistance is futile.
  vrijdag 16 oktober 2020 @ 23:08:30 #208
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195684651
Hij heeft het echt geprobeerd maar na 14 keer kort voeden en een hoop gefladder in de avond, krijgt Colin dan toch een flesje gekolfde melk om de dag mee af te sluiten.

Morgen is het vast weer een mooie dag om het te proberen zonder fles.
Resistance is futile.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 04:48:00 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195687301
Op die 60ml heeft hij dan wel weer ruim 5 uur geslapen :O. Ik word helaas wakker van elke krimp dus heel veel profijt heb ik er niet van gehad :+ .

Nog ff slapen en dan kijken of het vandaag iets makkelijker gaat.
Resistance is futile.
pi_195687759
Laat het vooral op z’n beloop gaan. :*
Protège moi de mes désirs.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:33:21 #211
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195687817
Als het niet lukt zonder die fles dan is het ook niet erg he? Er is niet een bepaalde standaard waar je aan moet voldoen. Het is maar net wat werkt voor jullie.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 07:55:46 #212
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195687912
Zo is dat. Gisteren was frustrerend, zeker 40 keer aangelegd :+ . Maar zeker wel te doen, want ik had wel OK geslapen en ik voelde me vol goeie moed. Op een slechte dag had hij 's middags al een flesje gehad, het moet geen martelgang worden :P .
Resistance is futile.
pi_195695486
Dat lansinoh ding is echt geniaal jaa. Blij mee :) en idd dat touwtje is wel erg fijn. ^O^
Gebruiken jullie dit ook snachts? Dan lekt het normaal in een washand bij mij.zonde. maar liggend werkt het niet denk ik? Voed dan op mijn zij namelijk.
pi_195697108
Iemand advies over wasbare zoogcompressen? De vorige keer de wegwerp van Natusan gebruikt maar wil dit keer kijken of wasbare bevallen.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_195697628
Ik had vorige keer de wasbare van Imse vimse. Voor de eerste weken zeker niet voldoende maar daarna vond ik ze erg fijn.

Wegwerp gebruikte ik die van lansinoh. Zaten goed en makkelijk online verkrijgbaar.
  zaterdag 17 oktober 2020 @ 19:15:46 #216
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195698348
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 oktober 2020 16:38 schreef Hilmo het volgende:
Dat lansinoh ding is echt geniaal jaa. Blij mee :) en idd dat touwtje is wel erg fijn. ^O^
Gebruiken jullie dit ook snachts? Dan lekt het normaal in een washand bij mij.zonde. maar liggend werkt het niet denk ik? Voed dan op mijn zij namelijk.
Ik zeker niet ‘s-nachts, je moet er wel een beetje bij zijn als je dit ding gebruikt. Bovendien moet je er uit om de melk ik de koelkast te zetten. Vergeet niet dat je er door het vacuüm ook enigszins mee stimuleert dus ik zou wel enigszins terughoudend in gebruik zijn mocht je neiging hebben tot overproductie.
pi_195707909
Ja dat stimuleren had ik gelezen en ben ik me bewust van. Kon het juist wel gebruiken want vond de productie maar matig geworden. Nu moet ik het maar wat matigen want telkens 50 ml vol, dat gaat wel hard zo. Het scheelt wel kolven. Vannacht wel een keer gebruikt, nou ja om 6 uur was het. Scheelde heel wat lekkage en plofborst. Wel goed erbij zijn inderdaad hahah anders bed eronder. Zelfs gisteravond had ik half flesje vol en dat terwijl dan productie echt wel minder is!
  zondag 18 oktober 2020 @ 15:58:46 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195715147
Gisteravond weer een flesje met 60ml gekolfde melk gegeven. Hij heeft wel weer goed geslapen, 2 x 4 uur doorgetukt.

Als mijn borsten goed vol zitten (en dat zitten ze dus na 4 uur :+ ), dan loopt het bij Colin via zijn neusgaten weer naar buiten :') . Is dat normaal en wat kun je er tegen doen? Ik voed vrijwel altijd in de doorgeschoven Madonna houding.
Resistance is futile.
  zondag 18 oktober 2020 @ 17:36:01 #219
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_195717335
Seven dan kun je proberen tegen de zwaartekracht in te voeden, met Colin liggend op je bijvoorbeeld https://www.lalecheleague(...)ijke-voedingshouding

Of bijvoorbeeld de eerste harde/snelle stroom weg vangen met een siliconen kolf. Zo deed ik het vaak in het begin. Werkte voor mij beter dan achterover liggend voeden. Bonus is voorraad opbouwen zonder moeite ^O^ Dus even toeschietreflex opwekken met de siliconen kolf, als het wat rustiger gaat die er af en baby er aan.

Qua wasbare zoogcompressen, hier bevalt alva baby heel goed nu, plakt niet aan m’n tepels ^O^ Dat deden de little lamb zoogcompressen wel
pi_195717394
Ik had zoogcompressen van petit lulu, waren ook erg fijn. Wel erg groot, maar ik gebruikte die voor snachts. Overdag lilypadz.
  zondag 18 oktober 2020 @ 17:53:38 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195717586
Ik heb die van Lansinoh, ze kunnen qua lekkage heel wat aan! Wel goed opletten dat je de naad niet per ongeluk op je tepel legt want dat zit niet prettig.
Resistance is futile.
pi_195717785
Hoe zijn jullie erachter gekomen hoeveel gekolfde melk te geven per voeding, of is dat een beetje trial and error? Doula raadde 120ml per voeding aan maar dat lijkt me vrij veel, ook aangezien jij 60ml geeft Seven.?
Maar heeft voornamelijk te maken met gewicht ook las ik? Ze drinkt overigens wel vaak.. Ik heb nu 120ml in een flesje zitten maar ik zit eraan te denken om het sowieso over minimaal 2 flesjes te verdelen. Kolven heeft me genoeg moeite gekost dus ik wil liever geen melk verspillen. Kan dan eerst een beetje geven en later meer als ze meer wil? Ik ben van plan een flesje te geven als laatste voeding van de dag of de keer dat ze ‘s nachts wakker is.
pi_195717947
Trial and error idd Smart ass :p. Je zou de gemiddelde maaginhoud kunnen opzoeken en dat proberen. Wat ik bij de oudste deed is eerst een beetje proberen en als ze meer wilde gewoon nog een flesje geven :P
Baby m. krijgt nog geen fles dus geen idee hoeveel hij drinkt per keer.
  Manager PR/Moderator zondag 18 oktober 2020 @ 18:21:50 #224
269689 crew  Viv
pi_195717972
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:08 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ben van plan een flesje te geven als laatste voeding van de dag of de keer dat ze ‘s nachts wakker is.
Mag ik vragen waarom? :)

En qua hoeveelheid is het inderdaad trial and error. Waar de error bij mijn baby vooral was dat ik geen te kleine fles moest aanbieden. Nog een flesje erachteraan werkte hier niet, want dan was ze al zo boos dat er niks meer mee te beginnen viel. :')

quote:
0s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:20 schreef Miezziej het volgende:
Baby m. krijgt nog geen fles
Even jompelen hiervoor hoor: *O* *O* *O*
Wat fijn!!
  zondag 18 oktober 2020 @ 18:27:07 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195718048
quote:
1s.gif Op zondag 18 oktober 2020 18:08 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe zijn jullie erachter gekomen hoeveel gekolfde melk te geven per voeding, of is dat een beetje trial and error? Doula raadde 120ml per voeding aan maar dat lijkt me vrij veel, ook aangezien jij 60ml geeft Seven.?
Maar heeft voornamelijk te maken met gewicht ook las ik? Ze drinkt overigens wel vaak.. Ik heb nu 120ml in een flesje zitten maar ik zit eraan te denken om het sowieso over minimaal 2 flesjes te verdelen. Kolven heeft me genoeg moeite gekost dus ik wil liever geen melk verspillen. Kan dan eerst een beetje geven en later meer als ze meer wil? Ik ben van plan een flesje te geven als laatste voeding van de dag of de keer dat ze ‘s nachts wakker is.
Blijkbaar is 60ml genoeg nadat Colin aan de borst heeft gelegen. 120ml is wel wat ik aan hou voor een volledige voeding, zowel met kolf als kunstvoeding. Eergisteren dronk hij de helft van de gekolfde 120ml op, en gisteren heeft hij de andere helft gekregen. Maar hij krijgt het dus pas na de borst aangeboden, als hij niet meer genoeg uit m'n boobs krijgt en gefrustreerd raakt.

Maar op zich klinkt het wel als een plan, verdelen over 2 flesjes. Als je merkt dat ze standaard allebei op gaan, dan kun je alsnog alles in 1 flesje doen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Seven. op 18-10-2020 18:34:40 ]
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')