Wat een schitterende foto zegquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:35 schreef SQ het volgende:
Ik ben blij dat ik nog een stapeltje mammaes heb gehamsterd
Voordeel van 10 dagen in bed liggen is wel dat ik er nog niet over na hoef te denken. En all access voor Goud
De voeding is hier goed op gang gelukkig. Het jong toonde, buiten het eerste uur na zijn geboorte, weinig belangstelling. En dat eerste uur is heel belangrijk, dus heb ik m op weg naar de verkoever al aangelegd. En dus met baby aan den tet door de ziekenhuisgangen van de OK naar de verpleegafdeling gereden
[ afbeelding ]
Ze vonden het daar wel mooi geloof ik
En nu gaan we gelukkig als een speer. Was even bang dat het een strijd zou gaan worden maar valt alleszins mee. Wat vooral opvalt is dat Goud een slome drinker is. Grote broer klokte altijd in ijltempo mijn borst leeg. Deze heeft wat meer mediterraan eetgedrag
ik heb een oude bh gepakt en daar een knipje in gedaan ter hoogte van mijn tepels, werkt prima. vertikaal knipje trouwens, geen kruisje want dan heb je minder grip is mijn ervaringquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef Hilmo het volgende:
Ja erg mooie foto!
Kolfbh nooit gehad. Nu met 1x in de week twee keer kolven en verder live voeden met thuis werken, vraag ik me af of het wel nuttig is om aan te schaffen. Bij R nooit zo gemist. Dus ik twijfel. Toch weer 30¤ en ik weet niet of de maat dan goed uitpakt van die kolf bh... Bij werken op kantoor zou ik drie keer in de week moeten kolven maar nu maar 1x. En waarschijnlijk kan ik dat het beste liggend doen zei fysio ivm rug en bekken pijn soms.
De maat komt niet zo precies, mijn kolf bh al aan verschillende cupmaten uitgeleend en t paste allemaalquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef Hilmo het volgende:
Ja erg mooie foto!
Kolfbh nooit gehad. Nu met 1x in de week twee keer kolven en verder live voeden met thuis werken, vraag ik me af of het wel nuttig is om aan te schaffen. Bij R nooit zo gemist. Dus ik twijfel. Toch weer 30¤ en ik weet niet of de maat dan goed uitpakt van die kolf bh... Bij werken op kantoor zou ik drie keer in de week moeten kolven maar nu maar 1x. En waarschijnlijk kan ik dat het beste liggend doen zei fysio ivm rug en bekken pijn soms.
Ik heb mijn kolf bh (Medela) binnen een dag verkocht op marktplaats voor ¤20,-. Dan valt de prijs best mee.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef Hilmo het volgende:
Ja erg mooie foto!
Hahaha ja ik was in de war met liggend voedenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
De maat komt niet zo precies, mijn kolf bh al aan verschillende cupmaten uitgeleend en t paste allemaal![]()
Liggend kolven kan ik me dan weer niks bij voorstellen, met mijn kolf zou dat ook niet gaan dan stroomt de melk terug
Wat balen dat het niet gaat zoals je zou willen. Ik kan alleen mijn eigen ervaring er tegenover zetten. Ik heb in de eerste weken met nummer 2 aan de borst geleefd. Overdag, 's nachts zo vaak en zo lang als hij wilde. Dus niet kolven, niet bijvoeden, zodat vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd raakten. Misschien doe je dit al, maar zo niet, kan ik je dit aanraden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:40 schreef Seven. het volgende:
Het loopt hier weer wat minder. Elke avond bijvoeding nodig, en ik heb het gevoel dat m'n productie terugloopt (is waarschijnlijk niet zo, maar Colin loopt nu echt te klungelen met niet goed doordrinken. Zou het kunnen dat hij lui wordt door de flesjes en de speen?
Ik heb m'n kolf BH binnen. Straks ff proberen.
Ik wil rustig aan beginnen om een voorraadje aan te leggen maar het gaat uiteindelijk naar Colin voor het de diepvries bereikt. Hoe hebben jullie dat aangepakt? En hoeveel voorraad hou je uiteindelijk aan?
Op hoeveel voedingsmomenten zit je op een dag?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:40 schreef Seven. het volgende:
Het loopt hier weer wat minder. Elke avond bijvoeding nodig, en ik heb het gevoel dat m'n productie terugloopt (is waarschijnlijk niet zo, maar Colin loopt nu echt te klungelen met niet goed doordrinken. Zou het kunnen dat hij lui wordt door de flesjes en de speen?
Ik heb m'n kolf BH binnen. Straks ff proberen.
Ik wil rustig aan beginnen om een voorraadje aan te leggen maar het gaat uiteindelijk naar Colin voor het de diepvries bereikt. Hoe hebben jullie dat aangepakt? En hoeveel voorraad hou je uiteindelijk aan?
Rond de 8.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Op hoeveel voedingsmomenten zit je op een dag?
Geen afspraak maar wel contact. Er lijkt wel sprake te zijn van clusteren. Eergisteren was dat 's avonds. Gisteren was dat 's middags? In overleg met haar: blijven aanleggen tot hij gefrustreerd raakt (of ikquote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:18 schreef Zo-is-dat het volgende:
Seven heb je ondertussen nog een afspraak met een lactatiekundige gehad? Ik denk dat die je het beste kunnen adviseren over jullie situatie. Je zou nu geen bijvoeding meer nodig moeten hebben en heb je dat wel dan is het nodig je productie op te krikken. Tenzij je het fijn vind te blijven combineren natuurlijk dat kan ook. Maar als je doel volledig borstvoeding is dan zou ik je aanraden professionele hulp in te schakelen.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:14 schreef Miezziej het volgende:
Ik zou me ook nog niet druk maken om een voorraad Seven. Een haakaa kan wel handig zijn, ik gebruik die nu ook. Zo bouw ik een voorraad, maar je zou het ook kunnen gebruiken in plaats van de bijvoeding (ik heb eerder overproductie dan te weinig dus andere situatie).
Verder clusteren veel baby's in de avond dus blijven aanleggen inderdaad
Ik vroeg me al af waar die voor wasquote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:55 schreef Mariposas het volgende:
@:seven. Kan het niet zo zijn dat je het bijvoeden in stand houdt door bij te voeden? Wat maakt dat je gaat bijvoeden in de avond, is hij dan erg onrustig of aan het huilen? En als je hem op die momenten steeds aanlegt, wat gebeurt er dan?
Ik zou me nu nog niet echt druk maken om een voorraad kolven, eerst alles op de rit krijgen. Dat kolven daar kan je over een maand ook prima mee beginnen.
Wat een idee is, ik heb bij die kolf een knockoff Haaka gedaan. Dat is een opvangkolf. Die kan je tijdens het voeden aan de kant waar niet wordt gedronken gebruiken, je vangt dan elke keer wat lekmelk uit je andere borst op. Kan je het beste in de ochtend gebruiken, dan heb je meestal het meeste melk.
Ook zeker het overwegen waard. Als je nog trucjes hebt om de frustratie te voorkomen...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:46 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Wat balen dat het niet gaat zoals je zou willen. Ik kan alleen mijn eigen ervaring er tegenover zetten. Ik heb in de eerste weken met nummer 2 aan de borst geleefd. Overdag, 's nachts zo vaak en zo lang als hij wilde. Dus niet kolven, niet bijvoeden, zodat vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd raakten. Misschien doe je dit al, maar zo niet, kan ik je dit aanraden.
Not yet, maar ik krijg ongetwijfeld straks de kans om dit te proberen! Wat ik wel vaak doe is proberen hem te laten boeren als hij zo loopt te mekkeren, maar dat laten boeren is ook nogal een uitdagingquote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:00 schreef SQ het volgende:
Dat aanleggen, huilen en loslaten heeft niks te maken met productie maar klinkt mij als ordinaire krampjes eigenlijk. Wij zijn nu ook weer met onze avondsessie bezig. Door krampjes willen ze zuigen, maar daardoor krijgen ze ook weer nieuwe krampjes. Heb je je pink er al eens in geduwd?
Was ook alleen maar die ene keer. Nu is het een sloppy aanhapperquote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:07 schreef BobbyMcGee het volgende:
Oh, SQ! Prachtfoto!Wat hapt hij al mooi
En met bijvoeden bedoel je dus ook geen kolfmelk?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zou ook stoppen met de bijvoeding. Hou wel even de plasluiers in de gaten.
Ja, het is wel een spannende stap he? Maar je maakt echt genoeg melk aan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:12 schreef Seven. het volgende:
Thanks @:BobbyMcGee!
Wordt nog een mooie uitdaging om niet bij te voeden. Ik heb er wel wat mentale voorbereiding voor nodig.
Vannacht ging het trouwens helemaal prima, maar kan ook zijn omdat hij vrijwel de hele nacht op mijn borst getukt heeft, want moeders kon d'r ogen niet openhouden tijdens het wachten op zijn diepe slaap om hem terug te leggen in de cosleeper.
Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.
Ja met sommige voedingsmiddelen merkte ik echt dat mijn dochter meer last had van haar darmpjes en teruggeven melk, heb best wel wat vermeden een tijd. Nu is ze ruim 4 maanden en merk ik daar al veel minder van bij haar.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:23 schreef Hilmo het volgende:
Oh ja vraagje, hebben jullie ook zon last van zuurkool/boerenkool , dat de baby daar last van heeft? Ik heb zelf dan veel vieze windjes die ik laat maar baby heeft duidelijk ook last in de twee voedingen erna en de nacht. Ik durf dat nu bijna niet te eten.
Het is wel een ding van AliExpress dus hij is zeker niet zo goed als de Haaka of Lansinoh. Maar om te proberen is het prima en als het bevalt kan je alsnog zo’n “echte” kopen. Ik heb er veel profijt van gehad (ik heb snel daarna een Lansinoh gekocht), had ik niet gedacht. Je knijpt het ding in en plaatst het dan op je borst. Het moet dan zichzelf vacuüm zuigen. Door het vacuüm gaat de melk stromen. Soms veel en soms een beetje hoor, maar ik ving er toch rond de 40 a 50 ml mee op. Alles bij elkaar is dat toch best de moeite.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:49 schreef Seven. het volgende:
Oh ja, superblij met m'n kolf BH! Ik zit er veel relaxter mee want vrije handen enzo.
[..]
[..]
Ik vroeg me al af waar die voor was. De haakaa ga ik morgen proberen! Alleen ik kan niet zeggen dat ik enorm lek uit de andere boob. Zou dat komen doordat ik aan wisselvoeding doe?
Anyhow, Colin wordt dus ergens tijdens een voeding erg onrustig: aanleggen, loslaten, huilen x 10. Dat is het punt waarop ik dan overga op een fles. Hij krijgt dan kolfmelk als ik wat heb staan, anders bijvoeding. Mijn gevoel zegt dat dit komt omdat hij er niet makkelijk melk uit krijgt. Mijn borsten sta ook lang niet zo onder spanning als een paar dagen geleden. Ik werd vorige week nog wakker met 2 zeiknatte zoogcompressen. Maar nu legt hij wel wat vaker aan.
Het gekke is dus: ik heb net 100ml gekolfd terwijl ik dit post, ruim een uur nadat ik hem heb aangelegd (en nog 60ml bijvoeding heb gegeven die hij vervolgens grotendeels weer uitgespuugd heeft..!). Mijn borsten waren wel redelijk zacht, zelfs nog borstcompressie gedaan. Dus aan de productie zal het vast niet liggen.
Ik heb een doek die geschikt is voor newborns. Colin is wel heel veel bij ons trouwens, de wieg en box zijn overdag zelden in gebruik.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:19 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ja, het is wel een spannende stap he? Maar je maakt echt genoeg melk aan.
Gezien je laatste opmerking: zou je ook samen willen slapen? Want dat kan veilig en kan je meer slaap opleveren als je kind het liefst tegen je aan slaapt. Hier was in eerste instantie de co-sleeper te ver weg; dan bleef het kind onrustiger.
edit: nog even over een gefrustreerde baby: heb je al een draagdoek of draagzak? Goud waard bij een gefrustreerde onrustige baby.
Las al vaker over zo'n haakaa en ik ga er een bestellenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:55 schreef Mariposas het volgende:
@:seven. Kan het niet zo zijn dat je het bijvoeden in stand houdt door bij te voeden? Wat maakt dat je gaat bijvoeden in de avond, is hij dan erg onrustig of aan het huilen? En als je hem op die momenten steeds aanlegt, wat gebeurt er dan?
Ik zou me nu nog niet echt druk maken om een voorraad kolven, eerst alles op de rit krijgen. Dat kolven daar kan je over een maand ook prima mee beginnen.
Wat een idee is, ik heb bij die kolf een knockoff Haaka gedaan. Dat is een opvangkolf. Die kan je tijdens het voeden aan de kant waar niet wordt gedronken gebruiken, je vangt dan elke keer wat lekmelk uit je andere borst op. Kan je het beste in de ochtend gebruiken, dan heb je meestal het meeste melk.
Wat fijn om te lezen. Hopelijk kunnen jullie samen het bijvoedingspatroon helemaal doorbreken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:52 schreef Seven. het volgende:
We hebben in ieder geval een prima nacht gehad zonder bijvoedingen, ook geen frustratie. Vanmorgen bij de ochtendvoeding merkte ik wel dat hij nog honger had + frustratie dus nog een keer aangelegd en toen was het opgelost.
Dit inderdaad! Vooral ‘s avonds veel krampjes, huilen, overtrekken, onrustig. Wel willen aanhappen, maar snel ook weer loslaten. Heel vervelende periode. Man heeft veel gewandeld met onze zoons op zijn arm, draagdoek inderdaad en proberen om lopend aan te leggen. Dan hadden ze wel de rust om te drinken. Eenmaal rustig kon ik weer proberen om te gaan zitten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:05 schreef SQ het volgende:
Boeren lukt hier ook voor geen meter nee. Meestal zijn het scheten, overigens, die dwars zitten. Maar het is echt typisch gedrag dat vooral in de avond voorkomt. Heel frustrerend maar! Het gaat over. Echt.
De Haakaa is het origineel maar de rest zal net zo prima zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:46 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Las al vaker over zo'n haakaa en ik ga er een bestellen
Dr Brown heeft ze ook zie ik op Wehkamp, merk maakt niet uit denk ik? Of nature Brands? Zegt me niks. Ik merk dat productie terug loopt
Supergoed bezig, mama en colin!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:52 schreef Seven. het volgende:
We hebben in ieder geval een prima nacht gehad zonder bijvoedingen, ook geen frustratie. Vanmorgen bij de ochtendvoeding merkte ik wel dat hij nog honger had + frustratie dus nog een keer aangelegd en toen was het opgelost.
Is allemaal hetzelfde principe.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:46 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Dr Brown heeft ze ook zie ik op Wehkamp, merk maakt niet uit denk ik? Of nature Brands? Zegt me niks. Ik merk dat productie terug loopt
Lansinoh heeft er een met een koord voor om je nek en een zuignap op de onderkant. Die zou ik nemen als ik er nu een nodig zou hebben.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:46 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Dr Brown heeft ze ook zie ik op Wehkamp, merk maakt niet uit denk ik? Heb deze van de Brown gekocht. Hoop dat dat nog niet te laat is nu bij met bijna 3 maanden oude baby maar goed. Ik merk dat productie terug loopten heb te weinig melk voor opvang terwijl ik wel lek vaak. En echt kolven doe ik liever niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |