Aanhappen is nog steeds een beetje wisselend maar gaat de goede kant op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:42 schreef BobbyMcGee het volgende:
Dat gaat de goede kant op Seven! Het klinkt alsof je productie prima op gang komt en je al heel snel alles af zou kunnen met live voeden
Hoe gaat het aanhappen nu?
Ja ik! Meteen me ingeschreven toen het bekend werd, heb gister het bevestigingsmailtje gehad met meer info. Er zit een week verplichte bedenktijd aan vast dus kan me pas definitief inschrijven over een week. Woon te ver weg om langs te komen maar ze komen ook door het hele land aan huis. Ze willen vers gekolfde melk, een niet zichtbaar plukje haar inderdaad en 5 ml bloed. Blij om zo een steentje bij te kunnen dragen, benieuwd op welke termijn ze langs komen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 07:28 schreef Nolita het volgende:
Ik ben benieuwd naar het advies van de Lk Seven. Klinkt idd prima zo en ik zou ook alles live gaan doen als dat kan. Als hij tevreden is na een voeding lijkt mij nakolven niet nodig als de groei verder goed gaat.![]()
Ik kwam hier even vragen of nog anderen zich hebben opgegeven voor het COVID milk onderzoek?
Ik heb in ieder geval om meer informatie gevraagd en ze willen 30ml bv; 1 buisje bloed, een plukje haar en daarnaast komt er een vragenlijst. Ze vragen bij voorkeur langs te komen in Amsterdam (dat ga ik dus echt niet doen ivm afstand); maar ze zeggen ook thuis langs te komen.
Wat zou jullie overweging zijn om wel of niet mee te doen?
https://steunemma.kentaacare.nl/project/1000donorengezochtquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:18 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand een linkje naar dat onderzoek?
[..]
Schaamhaar?
Postpartum matjequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
https://steunemma.kentaacare.nl/project/1000donorengezocht
Haar uit je nek. Nou, daar zit m'n hele postpartum matje. Ik moet alle dingen uit de mail nog even doorlezen, maar 30 ml is te doen
Ja lach maarquote:
Beter dan opstandige pluiskrullen vooraanquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:53 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja lach maarstraks schrik je als je haaruitval begint. Bij mij viel het vooral in m'n nek uit en heb ik daar nu opstandige pluiskrullen.
Bij die sessie van 50 minuten is hij vermoedelijk niet de hele tijd effectief melk aan het wegklokken. Je kan kijken of je hem wat bij de les kan houden zodat de voeding korter en efficiënter is, en hij daarna weer snel kan slapen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:26 schreef Seven. het volgende:
Het gaat hier verder de goede kant op. Gisternacht voor het laatst bijvoeding nodig gehad om Colin in slaap te krijgen.
Hij heeft aardig wat tijd nodig om beide borsten leeg te trekken. Eerste ronde van 0:40 tot 1:30. Daarna minisessie van 03:45 tot 4:00. Blijkbaar heeft hij nu meer slaap nodig dan melk, om 8:00 heb ik hem maar wakker gemaakt maar tijdens de eerste aanleg was hij al in coma. Nog 2x geprobeerd maar beide keren binnen 4 minuten weer buiten bewustzijn. Dus uiteindelijk 40ml gekolfd voor als hij zo weer wakker wordt.
Ik vermoed dat hij nog moet wennen aan de inspanning die ermee gemoeid gaat.
Een engelen krans van baby haartjesquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Beter dan opstandige pluiskrullen vooraanals ik mijn haar op een staart had, had ik helemaal zo'n krans van korte opspringkrullen rond mijn gezicht
![]()
Ik geniet nog maar even van mijn volle rijke bos krullen nu voor we definitief afscheid moeten nemen van mooi haar
Bedenk ook even hoe dat eruitziet als je steil haar hebt zoals ik.... ik had een soort foute mini punkerpony na de eerstequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Beter dan opstandige pluiskrullen vooraanals ik mijn haar op een staart had, had ik helemaal zo'n krans van korte opspringkrullen rond mijn gezicht
![]()
Ik geniet nog maar even van mijn volle rijke bos krullen nu voor we definitief afscheid moeten nemen van mooi haar
Vreselijk is het inderdaad. Dat mag wel stoppenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:53 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja lach maarstraks schrik je als je haaruitval begint. Bij mij viel het vooral in m'n nek uit en heb ik daar nu opstandige pluiskrullen.
Ik ga wel mee doen! Ik las dat ze 100 ml melk nodig hadden, maar dat krijg ik niet zo makkelijk meer bij elkaar gekolfd, denk ik. 30 ml is prima te doen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 07:28 schreef Nolita het volgende:
Ik ben benieuwd naar het advies van de Lk Seven. Klinkt idd prima zo en ik zou ook alles live gaan doen als dat kan. Als hij tevreden is na een voeding lijkt mij nakolven niet nodig als de groei verder goed gaat.![]()
Ik kwam hier even vragen of nog anderen zich hebben opgegeven voor het COVID milk onderzoek?
Ik heb in ieder geval om meer informatie gevraagd en ze willen 30ml bv; 1 buisje bloed, een plukje haar en daarnaast komt er een vragenlijst. Ze vragen bij voorkeur langs te komen in Amsterdam (dat ga ik dus echt niet doen ivm afstand); maar ze zeggen ook thuis langs te komen.
Wat zou jullie overweging zijn om wel of niet mee te doen?
Klopt, ze hadden het eerst over 100ml, in de informatie die ik afgelopen week kreeg hebben ze het over 30ml, maar ook 10ml is al voldoende geven ze aan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik ga wel mee doen! Ik las dat ze 100 ml melk nodig hadden, maar dat krijg ik niet zo makkelijk meer bij elkaar gekolfd, denk ik. 30 ml is prima te doen.
Maken ze aan je bekend of je antistoffen hebt in je bloed?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:52 schreef Nolita het volgende:
[..]
Klopt, ze hadden het eerst over 100ml, in de informatie die ik afgelopen week kreeg hebben ze het over 30ml, maar ook 10ml is al voldoende geven ze aan.![]()
Ik ben overigens ook van plan om mee te doen en ben stiekem erg nieuwsgierig of ik antistoffen heb nadat ik eind maart even erg ziek ben geweest.
Maar vroeg me af of hier nog iemand was met een tegen argument dat ik wellicht nog niet in overweging had genomen.
Geweldig van tepelhoedje! Bij mij was het ook kwestie van snel eraf en snel aanleggen. Vond het na een tijdje zoveel fijner dan met hoedje. En ik heb dat ook met snachts, liever met rechts (liggend) voeden want dat lukt me bijna in het donker en links is ingewikkelder met vijf keer opnieuw aanleggen ofzo. Die kant doe ik liever in de ochtend, zittend. En welke kant ik snachts doe, is om het even denk ik dan want met clusteren zijn beide borsten toch wel leeg gedronken en komt het niet zo precies welke als laatste, scheelt nauwelijks iets.quote:Op zondag 4 oktober 2020 12:52 schreef Miezziej het volgende:
Klinkt wel interessant dat onderzoek! Ga mij er ook eens in verdiepen.
Ik heb vanochtend even 5 minuutjes gekolfd om de druk eraf te kolven. Ik wist wel dat ik een productie verschil had tussen links en rechts, maar ik had rechts gewoon 100ml meer dan links![]()
(was trouwens in de ochtend dus daarom zoveel denk ik) Ik heb links toen wat langer aangelaten. Ik voed nu weer zonder tepelhoedje en bied meestal links als eerste aan in een poging het wat meer gelijk te trekken ('s nachts doe ik nog weleens rechts eerst omdat dat wat sneller gaat met voeden
). Mijn rechterborst is ook een stuk groter dan links wat er stom uitziet
Volgens man valt het niet zo op met kleding aan enzo maar toch
De melk links was ook wat geler van kleur dan rechts
![]()
Bij grote M. heb ik het nooit gelijk gekregen, maar was het verschil wel minder groot in mijn herinnering.
Doe hydrogel discs werkten trouwens echt geweldig voor de kloof
Ik heb een keer gehad dat ik erge plofborsten had en toen ik eenmaal wél in de gelegenheid was om te kolven, kwam er niks uit. Alsof de melkgangen dichtgedrukt waren door de druk van de volle borst. Vanuit die logica zou ik zeggen: probeer het plof-stadium voor te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:00 schreef Hilmo het volgende:
Ok vraag want ik weet niet meer hoe ik dat bij R oploste; linkerborst is mindere borst en kreeg ik bij R ook veel minder kolfopbrengst maar nu bij sporadisch kolven krijg ik er gewoon niks uit ondanks midden in de nacht en plofborst. Ik schud borsten uit, masseer een beetje (tepel zelf niet want dat voelt niet prettig) en probeer goed door te ademen. En aan baby denken. Rechts gaat dat dan als een speer, links niet. Hoe moet dat met een dag opvang en dat die borst maar blijft ploffen en ploffen en ik die niet zacht krijg? Ik masseer dan wel extra van buiten naar binnen (drukken zeg maar) en dat helpt iets. Maar vind het nu wat spannend want F kan als enige de borst goed leeg krijgen.
Aangezien ze zegt dat rechts als een speer gaat, lijkt het me niet dat de toeschietreflex het probleem is (die krijg je niet per borst, maar vanuit de hersenen).quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:50 schreef Tink89 het volgende:
Hier hielp het om de toeschietreflex op te wekken met een oxytocineneusspray van de huisarts.
Ik snap je logica, maar toch hielp dat hier wel in dezelfde situatie. Alsof m'n hoofd niet snapte dat ik dubbelzijdig kolfde ofzo. Links deed niks zonder neusspray, met netjes allebei tegelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Aangezien ze zegt dat rechts als een speer gaat, lijkt het me niet dat de toeschietreflex het probleem is (die krijg je niet per borst, maar vanuit de hersenen).@:Hilmo kolf je wel dubbelzijdig?
Ah, handig wel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap je logica, maar toch hielp dat hier wel in dezelfde situatie. Alsof m'n hoofd niet snapte dat ik dubbelzijdig kolfde ofzo. Links deed niks zonder neusspray, met netjes allebei tegelijk.
Op dat moment toen niet maar dat doe ik op opvang dagen wel. Maar dan is ondertussen masseren een stuk lastiger. Merk wel dat rechts veel eerder toeschiet dan links. Maar misschien lost het zichzelf op als ik dubbelzijdig kolf ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Aangezien ze zegt dat rechts als een speer gaat, lijkt het me niet dat de toeschietreflex het probleem is (die krijg je niet per borst, maar vanuit de hersenen).@:Hilmo kolf je wel dubbelzijdig?
Ben benieuwd hoe het gaat bij dubbelzijdig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:07 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Op dat moment toen niet maar dat doe ik op opvang dagen wel. Maar dan is ondertussen masseren een stuk lastiger. Merk wel dat rechts veel eerder toeschiet dan links. Maar misschien lost het zichzelf op als ik dubbelzijdig kolf ja.
Die moet ik ook nog bestellen. Zijn die van Medela goed?quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:55 schreef Zo-is-dat het volgende:
Kolf je hands free met een kolf bh als je dubbelzijdig kolft? Dat vind ik echt dé uitvindingdan heb je ook beide handen vrij om te helpen een toeschietreflex op t wekken in de weiger borst
Van medela zijn prima!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog bestellen. Zijn die van Medela goed?
Sowieso moet ik even flink inslaan. Ik heb nu 2 voedings BH's van H&M maar die bieden geen enkele steun, zijn gewoon soort tops. Enig voordeel is wel dat mijn tieten er makkelijk uit tevoorschijn komen.
Verder ook 2 hemdjes van H&M in maat L, zijn mij veel te groot (mocht iemand interesse hebben). 1 x gewassen, gaat om deze:
[ afbeelding ]
De zoektocht naar een paar goede voedings BH's begint dus, alleen ik ben niet van plan om nu te gaan winkelen.
Als je een kleine cup hebt, zijn die bh's juist ideaalquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog bestellen. Zijn die van Medela goed?
Sowieso moet ik even flink inslaan. Ik heb nu 2 voedings BH's van H&M maar die bieden geen enkele steun, zijn gewoon soort tops. Enig voordeel is wel dat mijn tieten er makkelijk uit tevoorschijn komen.
Verder ook 2 hemdjes van H&M in maat L, zijn mij veel te groot (mocht iemand interesse hebben). 1 x gewassen, gaat om deze:
[ afbeelding ]
De zoektocht naar een paar goede voedings BH's begint dus, alleen ik ben niet van plan om nu te gaan winkelen.
Het patent op de sluitingen van Mamae is overgenomen door Prima Donna en pre-corona was het bericht dat ze deze oktober bh's met dit ontwerp op de markt zouden brengen. Geen idee of t gelukt isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
Verder qua voedingsbhs groot fan van mammae maar daar heb je geen fluit aan want die worden niet meer gemaaktzou prima Donna gaan overnemen maar daar is volgens mij nog niks van terecht gekomen.
En die gebruik je dan in je zoogcompressen of als vervanging van de zoogcompressen? Toevallig heb ik van Mariposas een kolf overgekocht en daar zaten ook wat hydropads bij (volgens mij rite-aids maar zal ik straks ff bekijken).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:01 schreef SaskiaR het volgende:
Het is al vaker gezegd, maar Rite Aids voor je tepels! https://www.gewoonborstvoeding.nl/rite-aids-hydropads
Gezegend met cup D pre Colin. Nu eerder cup E of F dus die BH's doen vrij weinig voor mijquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:14 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Als je een kleine cup hebt, zijn die bh's juist ideaal![]()
Kolfbeha kun je heel makkelijk zelf maken van een oude bh, véél goedkoper!
Ik gebruikte geen zoogcompressenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
En die gebruik je dan in je zoogcompressen of als vervanging van de zoogcompressen? Toevallig heb ik van Mariposas een kolf overgekocht en daar zaten ook wat hydropads bij (volgens mij rite-aids maar zal ik straks ff bekijken).
Ze knippen vaak een kruisje. Maar velen in dit topic die eerst een DIY hadden en daarna alsnog een echte kolf BH kochten, vonden dat het geld dubbel en dwars waard en hadden 'm graag eerder gehad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gezegend met cup D pre Colin. Nu eerder cup E of F dus die BH's doen vrij weinig voor mij.
Hoe werkt dat met zo'n DIY kolf BH, gewoon zelf een gat knippen vermoed ik?
JA. Al had ik geen kolfbeha maar een PumpEase. Goud waard.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:39 schreef Viv het volgende:
Ze knippen vaak een kruisje. Maar velen in dit topic die eerst een DIY hadden en daarna alsnog een echte kolf BH kochten, vonden dat het geld dubbel en dwars waard en hadden 'm graag eerder gehad.
Haha, wat een rit! Leuke foto, SQquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:35 schreef SQ het volgende:
Ik ben blij dat ik nog een stapeltje mammaes heb gehamsterd
Voordeel van 10 dagen in bed liggen is wel dat ik er nog niet over na hoef te denken. En all access voor Goud
De voeding is hier goed op gang gelukkig. Het jong toonde, buiten het eerste uur na zijn geboorte, weinig belangstelling. En dat eerste uur is heel belangrijk, dus heb ik m op weg naar de verkoever al aangelegd. En dus met baby aan den tet door de ziekenhuisgangen van de OK naar de verpleegafdeling gereden
[ afbeelding ]
Ze vonden het daar wel mooi geloof ik
En nu gaan we gelukkig als een speer. Was even bang dat het een strijd zou gaan worden maar valt alleszins mee. Wat vooral opvalt is dat Goud een slome drinker is. Grote broer klokte altijd in ijltempo mijn borst leeg. Deze heeft wat meer mediterraan eetgedrag
Ja die schaar ik ook onder de kolfbeha's.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:42 schreef Lemijn het volgende:
[..]
JA. Al had ik geen kolfbeha maar een PumpEase. Goud waard.
Lijkt me terecht maar ik vond het een mooie gelegenheid om de naam van dat ding weer eens op te zoekenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:44 schreef Viv het volgende:
[..]
Ja die schaar ik ook onder de kolfbeha's.
Wat een schitterende foto zegquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:35 schreef SQ het volgende:
Ik ben blij dat ik nog een stapeltje mammaes heb gehamsterd
Voordeel van 10 dagen in bed liggen is wel dat ik er nog niet over na hoef te denken. En all access voor Goud
De voeding is hier goed op gang gelukkig. Het jong toonde, buiten het eerste uur na zijn geboorte, weinig belangstelling. En dat eerste uur is heel belangrijk, dus heb ik m op weg naar de verkoever al aangelegd. En dus met baby aan den tet door de ziekenhuisgangen van de OK naar de verpleegafdeling gereden
[ afbeelding ]
Ze vonden het daar wel mooi geloof ik
En nu gaan we gelukkig als een speer. Was even bang dat het een strijd zou gaan worden maar valt alleszins mee. Wat vooral opvalt is dat Goud een slome drinker is. Grote broer klokte altijd in ijltempo mijn borst leeg. Deze heeft wat meer mediterraan eetgedrag
ik heb een oude bh gepakt en daar een knipje in gedaan ter hoogte van mijn tepels, werkt prima. vertikaal knipje trouwens, geen kruisje want dan heb je minder grip is mijn ervaringquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef Hilmo het volgende:
Ja erg mooie foto!
Kolfbh nooit gehad. Nu met 1x in de week twee keer kolven en verder live voeden met thuis werken, vraag ik me af of het wel nuttig is om aan te schaffen. Bij R nooit zo gemist. Dus ik twijfel. Toch weer 30¤ en ik weet niet of de maat dan goed uitpakt van die kolf bh... Bij werken op kantoor zou ik drie keer in de week moeten kolven maar nu maar 1x. En waarschijnlijk kan ik dat het beste liggend doen zei fysio ivm rug en bekken pijn soms.
De maat komt niet zo precies, mijn kolf bh al aan verschillende cupmaten uitgeleend en t paste allemaalquote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef Hilmo het volgende:
Ja erg mooie foto!
Kolfbh nooit gehad. Nu met 1x in de week twee keer kolven en verder live voeden met thuis werken, vraag ik me af of het wel nuttig is om aan te schaffen. Bij R nooit zo gemist. Dus ik twijfel. Toch weer 30¤ en ik weet niet of de maat dan goed uitpakt van die kolf bh... Bij werken op kantoor zou ik drie keer in de week moeten kolven maar nu maar 1x. En waarschijnlijk kan ik dat het beste liggend doen zei fysio ivm rug en bekken pijn soms.
Ik heb mijn kolf bh (Medela) binnen een dag verkocht op marktplaats voor ¤20,-. Dan valt de prijs best mee.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 10:18 schreef Hilmo het volgende:
Ja erg mooie foto!
Hahaha ja ik was in de war met liggend voedenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 11:12 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
De maat komt niet zo precies, mijn kolf bh al aan verschillende cupmaten uitgeleend en t paste allemaal![]()
Liggend kolven kan ik me dan weer niks bij voorstellen, met mijn kolf zou dat ook niet gaan dan stroomt de melk terug
Wat balen dat het niet gaat zoals je zou willen. Ik kan alleen mijn eigen ervaring er tegenover zetten. Ik heb in de eerste weken met nummer 2 aan de borst geleefd. Overdag, 's nachts zo vaak en zo lang als hij wilde. Dus niet kolven, niet bijvoeden, zodat vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd raakten. Misschien doe je dit al, maar zo niet, kan ik je dit aanraden.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:40 schreef Seven. het volgende:
Het loopt hier weer wat minder. Elke avond bijvoeding nodig, en ik heb het gevoel dat m'n productie terugloopt (is waarschijnlijk niet zo, maar Colin loopt nu echt te klungelen met niet goed doordrinken. Zou het kunnen dat hij lui wordt door de flesjes en de speen?
Ik heb m'n kolf BH binnen. Straks ff proberen.
Ik wil rustig aan beginnen om een voorraadje aan te leggen maar het gaat uiteindelijk naar Colin voor het de diepvries bereikt. Hoe hebben jullie dat aangepakt? En hoeveel voorraad hou je uiteindelijk aan?
Op hoeveel voedingsmomenten zit je op een dag?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:40 schreef Seven. het volgende:
Het loopt hier weer wat minder. Elke avond bijvoeding nodig, en ik heb het gevoel dat m'n productie terugloopt (is waarschijnlijk niet zo, maar Colin loopt nu echt te klungelen met niet goed doordrinken. Zou het kunnen dat hij lui wordt door de flesjes en de speen?
Ik heb m'n kolf BH binnen. Straks ff proberen.
Ik wil rustig aan beginnen om een voorraadje aan te leggen maar het gaat uiteindelijk naar Colin voor het de diepvries bereikt. Hoe hebben jullie dat aangepakt? En hoeveel voorraad hou je uiteindelijk aan?
Rond de 8.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:06 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Op hoeveel voedingsmomenten zit je op een dag?
Geen afspraak maar wel contact. Er lijkt wel sprake te zijn van clusteren. Eergisteren was dat 's avonds. Gisteren was dat 's middags? In overleg met haar: blijven aanleggen tot hij gefrustreerd raakt (of ikquote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:18 schreef Zo-is-dat het volgende:
Seven heb je ondertussen nog een afspraak met een lactatiekundige gehad? Ik denk dat die je het beste kunnen adviseren over jullie situatie. Je zou nu geen bijvoeding meer nodig moeten hebben en heb je dat wel dan is het nodig je productie op te krikken. Tenzij je het fijn vind te blijven combineren natuurlijk dat kan ook. Maar als je doel volledig borstvoeding is dan zou ik je aanraden professionele hulp in te schakelen.
quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:14 schreef Miezziej het volgende:
Ik zou me ook nog niet druk maken om een voorraad Seven. Een haakaa kan wel handig zijn, ik gebruik die nu ook. Zo bouw ik een voorraad, maar je zou het ook kunnen gebruiken in plaats van de bijvoeding (ik heb eerder overproductie dan te weinig dus andere situatie).
Verder clusteren veel baby's in de avond dus blijven aanleggen inderdaad
Ik vroeg me al af waar die voor wasquote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:55 schreef Mariposas het volgende:
@:seven. Kan het niet zo zijn dat je het bijvoeden in stand houdt door bij te voeden? Wat maakt dat je gaat bijvoeden in de avond, is hij dan erg onrustig of aan het huilen? En als je hem op die momenten steeds aanlegt, wat gebeurt er dan?
Ik zou me nu nog niet echt druk maken om een voorraad kolven, eerst alles op de rit krijgen. Dat kolven daar kan je over een maand ook prima mee beginnen.
Wat een idee is, ik heb bij die kolf een knockoff Haaka gedaan. Dat is een opvangkolf. Die kan je tijdens het voeden aan de kant waar niet wordt gedronken gebruiken, je vangt dan elke keer wat lekmelk uit je andere borst op. Kan je het beste in de ochtend gebruiken, dan heb je meestal het meeste melk.
Ook zeker het overwegen waard. Als je nog trucjes hebt om de frustratie te voorkomen...quote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:46 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Wat balen dat het niet gaat zoals je zou willen. Ik kan alleen mijn eigen ervaring er tegenover zetten. Ik heb in de eerste weken met nummer 2 aan de borst geleefd. Overdag, 's nachts zo vaak en zo lang als hij wilde. Dus niet kolven, niet bijvoeden, zodat vraag en aanbod goed op elkaar afgestemd raakten. Misschien doe je dit al, maar zo niet, kan ik je dit aanraden.
Not yet, maar ik krijg ongetwijfeld straks de kans om dit te proberen! Wat ik wel vaak doe is proberen hem te laten boeren als hij zo loopt te mekkeren, maar dat laten boeren is ook nogal een uitdagingquote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:00 schreef SQ het volgende:
Dat aanleggen, huilen en loslaten heeft niks te maken met productie maar klinkt mij als ordinaire krampjes eigenlijk. Wij zijn nu ook weer met onze avondsessie bezig. Door krampjes willen ze zuigen, maar daardoor krijgen ze ook weer nieuwe krampjes. Heb je je pink er al eens in geduwd?
Was ook alleen maar die ene keer. Nu is het een sloppy aanhapperquote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:07 schreef BobbyMcGee het volgende:
Oh, SQ! Prachtfoto!Wat hapt hij al mooi
En met bijvoeden bedoel je dus ook geen kolfmelk?quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:08 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik zou ook stoppen met de bijvoeding. Hou wel even de plasluiers in de gaten.
Ja, het is wel een spannende stap he? Maar je maakt echt genoeg melk aan.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:12 schreef Seven. het volgende:
Thanks @:BobbyMcGee!
Wordt nog een mooie uitdaging om niet bij te voeden. Ik heb er wel wat mentale voorbereiding voor nodig.
Vannacht ging het trouwens helemaal prima, maar kan ook zijn omdat hij vrijwel de hele nacht op mijn borst getukt heeft, want moeders kon d'r ogen niet openhouden tijdens het wachten op zijn diepe slaap om hem terug te leggen in de cosleeper.
Ben benieuwd hoe het vanavond gaat.
Ja met sommige voedingsmiddelen merkte ik echt dat mijn dochter meer last had van haar darmpjes en teruggeven melk, heb best wel wat vermeden een tijd. Nu is ze ruim 4 maanden en merk ik daar al veel minder van bij haar.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 13:23 schreef Hilmo het volgende:
Oh ja vraagje, hebben jullie ook zon last van zuurkool/boerenkool , dat de baby daar last van heeft? Ik heb zelf dan veel vieze windjes die ik laat maar baby heeft duidelijk ook last in de twee voedingen erna en de nacht. Ik durf dat nu bijna niet te eten.
Het is wel een ding van AliExpress dus hij is zeker niet zo goed als de Haaka of Lansinoh. Maar om te proberen is het prima en als het bevalt kan je alsnog zo’n “echte” kopen. Ik heb er veel profijt van gehad (ik heb snel daarna een Lansinoh gekocht), had ik niet gedacht. Je knijpt het ding in en plaatst het dan op je borst. Het moet dan zichzelf vacuüm zuigen. Door het vacuüm gaat de melk stromen. Soms veel en soms een beetje hoor, maar ik ving er toch rond de 40 a 50 ml mee op. Alles bij elkaar is dat toch best de moeite.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 20:49 schreef Seven. het volgende:
Oh ja, superblij met m'n kolf BH! Ik zit er veel relaxter mee want vrije handen enzo.
[..]
[..]
Ik vroeg me al af waar die voor was. De haakaa ga ik morgen proberen! Alleen ik kan niet zeggen dat ik enorm lek uit de andere boob. Zou dat komen doordat ik aan wisselvoeding doe?
Anyhow, Colin wordt dus ergens tijdens een voeding erg onrustig: aanleggen, loslaten, huilen x 10. Dat is het punt waarop ik dan overga op een fles. Hij krijgt dan kolfmelk als ik wat heb staan, anders bijvoeding. Mijn gevoel zegt dat dit komt omdat hij er niet makkelijk melk uit krijgt. Mijn borsten sta ook lang niet zo onder spanning als een paar dagen geleden. Ik werd vorige week nog wakker met 2 zeiknatte zoogcompressen. Maar nu legt hij wel wat vaker aan.
Het gekke is dus: ik heb net 100ml gekolfd terwijl ik dit post, ruim een uur nadat ik hem heb aangelegd (en nog 60ml bijvoeding heb gegeven die hij vervolgens grotendeels weer uitgespuugd heeft..!). Mijn borsten waren wel redelijk zacht, zelfs nog borstcompressie gedaan. Dus aan de productie zal het vast niet liggen.
Ik heb een doek die geschikt is voor newborns. Colin is wel heel veel bij ons trouwens, de wieg en box zijn overdag zelden in gebruik.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:19 schreef BobbyMcGee het volgende:
[..]
Ja, het is wel een spannende stap he? Maar je maakt echt genoeg melk aan.
Gezien je laatste opmerking: zou je ook samen willen slapen? Want dat kan veilig en kan je meer slaap opleveren als je kind het liefst tegen je aan slaapt. Hier was in eerste instantie de co-sleeper te ver weg; dan bleef het kind onrustiger.
edit: nog even over een gefrustreerde baby: heb je al een draagdoek of draagzak? Goud waard bij een gefrustreerde onrustige baby.
Las al vaker over zo'n haakaa en ik ga er een bestellenquote:Op donderdag 15 oktober 2020 19:55 schreef Mariposas het volgende:
@:seven. Kan het niet zo zijn dat je het bijvoeden in stand houdt door bij te voeden? Wat maakt dat je gaat bijvoeden in de avond, is hij dan erg onrustig of aan het huilen? En als je hem op die momenten steeds aanlegt, wat gebeurt er dan?
Ik zou me nu nog niet echt druk maken om een voorraad kolven, eerst alles op de rit krijgen. Dat kolven daar kan je over een maand ook prima mee beginnen.
Wat een idee is, ik heb bij die kolf een knockoff Haaka gedaan. Dat is een opvangkolf. Die kan je tijdens het voeden aan de kant waar niet wordt gedronken gebruiken, je vangt dan elke keer wat lekmelk uit je andere borst op. Kan je het beste in de ochtend gebruiken, dan heb je meestal het meeste melk.
Wat fijn om te lezen. Hopelijk kunnen jullie samen het bijvoedingspatroon helemaal doorbreken.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:52 schreef Seven. het volgende:
We hebben in ieder geval een prima nacht gehad zonder bijvoedingen, ook geen frustratie. Vanmorgen bij de ochtendvoeding merkte ik wel dat hij nog honger had + frustratie dus nog een keer aangelegd en toen was het opgelost.
Dit inderdaad! Vooral ‘s avonds veel krampjes, huilen, overtrekken, onrustig. Wel willen aanhappen, maar snel ook weer loslaten. Heel vervelende periode. Man heeft veel gewandeld met onze zoons op zijn arm, draagdoek inderdaad en proberen om lopend aan te leggen. Dan hadden ze wel de rust om te drinken. Eenmaal rustig kon ik weer proberen om te gaan zitten.quote:Op donderdag 15 oktober 2020 21:05 schreef SQ het volgende:
Boeren lukt hier ook voor geen meter nee. Meestal zijn het scheten, overigens, die dwars zitten. Maar het is echt typisch gedrag dat vooral in de avond voorkomt. Heel frustrerend maar! Het gaat over. Echt.
De Haakaa is het origineel maar de rest zal net zo prima zijn.quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:46 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Las al vaker over zo'n haakaa en ik ga er een bestellen
Dr Brown heeft ze ook zie ik op Wehkamp, merk maakt niet uit denk ik? Of nature Brands? Zegt me niks. Ik merk dat productie terug loopt
Supergoed bezig, mama en colin!quote:Op vrijdag 16 oktober 2020 08:52 schreef Seven. het volgende:
We hebben in ieder geval een prima nacht gehad zonder bijvoedingen, ook geen frustratie. Vanmorgen bij de ochtendvoeding merkte ik wel dat hij nog honger had + frustratie dus nog een keer aangelegd en toen was het opgelost.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |