Ik heb een keer gehad dat ik erge plofborsten had en toen ik eenmaal wél in de gelegenheid was om te kolven, kwam er niks uit. Alsof de melkgangen dichtgedrukt waren door de druk van de volle borst. Vanuit die logica zou ik zeggen: probeer het plof-stadium voor te zijn.quote:Op maandag 12 oktober 2020 10:00 schreef Hilmo het volgende:
Ok vraag want ik weet niet meer hoe ik dat bij R oploste; linkerborst is mindere borst en kreeg ik bij R ook veel minder kolfopbrengst maar nu bij sporadisch kolven krijg ik er gewoon niks uit ondanks midden in de nacht en plofborst. Ik schud borsten uit, masseer een beetje (tepel zelf niet want dat voelt niet prettig) en probeer goed door te ademen. En aan baby denken. Rechts gaat dat dan als een speer, links niet. Hoe moet dat met een dag opvang en dat die borst maar blijft ploffen en ploffen en ik die niet zacht krijg? Ik masseer dan wel extra van buiten naar binnen (drukken zeg maar) en dat helpt iets. Maar vind het nu wat spannend want F kan als enige de borst goed leeg krijgen.
Aangezien ze zegt dat rechts als een speer gaat, lijkt het me niet dat de toeschietreflex het probleem is (die krijg je niet per borst, maar vanuit de hersenen).quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:50 schreef Tink89 het volgende:
Hier hielp het om de toeschietreflex op te wekken met een oxytocineneusspray van de huisarts.
Ik snap je logica, maar toch hielp dat hier wel in dezelfde situatie. Alsof m'n hoofd niet snapte dat ik dubbelzijdig kolfde ofzo. Links deed niks zonder neusspray, met netjes allebei tegelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Aangezien ze zegt dat rechts als een speer gaat, lijkt het me niet dat de toeschietreflex het probleem is (die krijg je niet per borst, maar vanuit de hersenen).@:Hilmo kolf je wel dubbelzijdig?
Ah, handig wel.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap je logica, maar toch hielp dat hier wel in dezelfde situatie. Alsof m'n hoofd niet snapte dat ik dubbelzijdig kolfde ofzo. Links deed niks zonder neusspray, met netjes allebei tegelijk.
Op dat moment toen niet maar dat doe ik op opvang dagen wel. Maar dan is ondertussen masseren een stuk lastiger. Merk wel dat rechts veel eerder toeschiet dan links. Maar misschien lost het zichzelf op als ik dubbelzijdig kolf ja.quote:Op maandag 12 oktober 2020 12:53 schreef Viv het volgende:
[..]
Aangezien ze zegt dat rechts als een speer gaat, lijkt het me niet dat de toeschietreflex het probleem is (die krijg je niet per borst, maar vanuit de hersenen).@:Hilmo kolf je wel dubbelzijdig?
Ben benieuwd hoe het gaat bij dubbelzijdig.quote:Op maandag 12 oktober 2020 14:07 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Op dat moment toen niet maar dat doe ik op opvang dagen wel. Maar dan is ondertussen masseren een stuk lastiger. Merk wel dat rechts veel eerder toeschiet dan links. Maar misschien lost het zichzelf op als ik dubbelzijdig kolf ja.
Die moet ik ook nog bestellen. Zijn die van Medela goed?quote:Op maandag 12 oktober 2020 20:55 schreef Zo-is-dat het volgende:
Kolf je hands free met een kolf bh als je dubbelzijdig kolft? Dat vind ik echt dé uitvindingdan heb je ook beide handen vrij om te helpen een toeschietreflex op t wekken in de weiger borst
Van medela zijn prima!quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog bestellen. Zijn die van Medela goed?
Sowieso moet ik even flink inslaan. Ik heb nu 2 voedings BH's van H&M maar die bieden geen enkele steun, zijn gewoon soort tops. Enig voordeel is wel dat mijn tieten er makkelijk uit tevoorschijn komen.
Verder ook 2 hemdjes van H&M in maat L, zijn mij veel te groot (mocht iemand interesse hebben). 1 x gewassen, gaat om deze:
[ afbeelding ]
De zoektocht naar een paar goede voedings BH's begint dus, alleen ik ben niet van plan om nu te gaan winkelen.
Als je een kleine cup hebt, zijn die bh's juist ideaalquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:56 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die moet ik ook nog bestellen. Zijn die van Medela goed?
Sowieso moet ik even flink inslaan. Ik heb nu 2 voedings BH's van H&M maar die bieden geen enkele steun, zijn gewoon soort tops. Enig voordeel is wel dat mijn tieten er makkelijk uit tevoorschijn komen.
Verder ook 2 hemdjes van H&M in maat L, zijn mij veel te groot (mocht iemand interesse hebben). 1 x gewassen, gaat om deze:
[ afbeelding ]
De zoektocht naar een paar goede voedings BH's begint dus, alleen ik ben niet van plan om nu te gaan winkelen.
Het patent op de sluitingen van Mamae is overgenomen door Prima Donna en pre-corona was het bericht dat ze deze oktober bh's met dit ontwerp op de markt zouden brengen. Geen idee of t gelukt isquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:01 schreef Zo-is-dat het volgende:
Verder qua voedingsbhs groot fan van mammae maar daar heb je geen fluit aan want die worden niet meer gemaaktzou prima Donna gaan overnemen maar daar is volgens mij nog niks van terecht gekomen.
En die gebruik je dan in je zoogcompressen of als vervanging van de zoogcompressen? Toevallig heb ik van Mariposas een kolf overgekocht en daar zaten ook wat hydropads bij (volgens mij rite-aids maar zal ik straks ff bekijken).quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:01 schreef SaskiaR het volgende:
Het is al vaker gezegd, maar Rite Aids voor je tepels! https://www.gewoonborstvoeding.nl/rite-aids-hydropads
Gezegend met cup D pre Colin. Nu eerder cup E of F dus die BH's doen vrij weinig voor mijquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:14 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Als je een kleine cup hebt, zijn die bh's juist ideaal![]()
Kolfbeha kun je heel makkelijk zelf maken van een oude bh, véél goedkoper!
Ik gebruikte geen zoogcompressenquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:29 schreef Seven. het volgende:
[..]
En die gebruik je dan in je zoogcompressen of als vervanging van de zoogcompressen? Toevallig heb ik van Mariposas een kolf overgekocht en daar zaten ook wat hydropads bij (volgens mij rite-aids maar zal ik straks ff bekijken).
Ze knippen vaak een kruisje. Maar velen in dit topic die eerst een DIY hadden en daarna alsnog een echte kolf BH kochten, vonden dat het geld dubbel en dwars waard en hadden 'm graag eerder gehad.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
Gezegend met cup D pre Colin. Nu eerder cup E of F dus die BH's doen vrij weinig voor mij.
Hoe werkt dat met zo'n DIY kolf BH, gewoon zelf een gat knippen vermoed ik?
JA. Al had ik geen kolfbeha maar een PumpEase. Goud waard.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:39 schreef Viv het volgende:
Ze knippen vaak een kruisje. Maar velen in dit topic die eerst een DIY hadden en daarna alsnog een echte kolf BH kochten, vonden dat het geld dubbel en dwars waard en hadden 'm graag eerder gehad.
Haha, wat een rit! Leuke foto, SQquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:35 schreef SQ het volgende:
Ik ben blij dat ik nog een stapeltje mammaes heb gehamsterd
Voordeel van 10 dagen in bed liggen is wel dat ik er nog niet over na hoef te denken. En all access voor Goud
De voeding is hier goed op gang gelukkig. Het jong toonde, buiten het eerste uur na zijn geboorte, weinig belangstelling. En dat eerste uur is heel belangrijk, dus heb ik m op weg naar de verkoever al aangelegd. En dus met baby aan den tet door de ziekenhuisgangen van de OK naar de verpleegafdeling gereden
[ afbeelding ]
Ze vonden het daar wel mooi geloof ik
En nu gaan we gelukkig als een speer. Was even bang dat het een strijd zou gaan worden maar valt alleszins mee. Wat vooral opvalt is dat Goud een slome drinker is. Grote broer klokte altijd in ijltempo mijn borst leeg. Deze heeft wat meer mediterraan eetgedrag
Ja die schaar ik ook onder de kolfbeha's.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:42 schreef Lemijn het volgende:
[..]
JA. Al had ik geen kolfbeha maar een PumpEase. Goud waard.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |