abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195583549
Ok vraag want ik weet niet meer hoe ik dat bij R oploste; linkerborst is mindere borst en kreeg ik bij R ook veel minder kolfopbrengst maar nu bij sporadisch kolven krijg ik er gewoon niks uit ondanks midden in de nacht en plofborst. Ik schud borsten uit, masseer een beetje (tepel zelf niet want dat voelt niet prettig) en probeer goed door te ademen. En aan baby denken. Rechts gaat dat dan als een speer, links niet. Hoe moet dat met een dag opvang en dat die borst maar blijft ploffen en ploffen en ik die niet zacht krijg? Ik masseer dan wel extra van buiten naar binnen (drukken zeg maar) en dat helpt iets. Maar vind het nu wat spannend want F kan als enige de borst goed leeg krijgen.
  Manager PR/Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 10:13:16 #127
269689 crew  Viv
pi_195583716
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 10:00 schreef Hilmo het volgende:
Ok vraag want ik weet niet meer hoe ik dat bij R oploste; linkerborst is mindere borst en kreeg ik bij R ook veel minder kolfopbrengst maar nu bij sporadisch kolven krijg ik er gewoon niks uit ondanks midden in de nacht en plofborst. Ik schud borsten uit, masseer een beetje (tepel zelf niet want dat voelt niet prettig) en probeer goed door te ademen. En aan baby denken. Rechts gaat dat dan als een speer, links niet. Hoe moet dat met een dag opvang en dat die borst maar blijft ploffen en ploffen en ik die niet zacht krijg? Ik masseer dan wel extra van buiten naar binnen (drukken zeg maar) en dat helpt iets. Maar vind het nu wat spannend want F kan als enige de borst goed leeg krijgen.
Ik heb een keer gehad dat ik erge plofborsten had en toen ik eenmaal wél in de gelegenheid was om te kolven, kwam er niks uit. Alsof de melkgangen dichtgedrukt waren door de druk van de volle borst. Vanuit die logica zou ik zeggen: probeer het plof-stadium voor te zijn. :)
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:50:00 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195586341
Hier hielp het om de toeschietreflex op te wekken met een oxytocineneusspray van de huisarts.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 12:53:37 #129
269689 crew  Viv
pi_195586389
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:50 schreef Tink89 het volgende:
Hier hielp het om de toeschietreflex op te wekken met een oxytocineneusspray van de huisarts.
Aangezien ze zegt dat rechts als een speer gaat, lijkt het me niet dat de toeschietreflex het probleem is (die krijg je niet per borst, maar vanuit de hersenen). :) @Hilmo kolf je wel dubbelzijdig?
  maandag 12 oktober 2020 @ 12:57:04 #130
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195586440
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:53 schreef Viv het volgende:

[..]

Aangezien ze zegt dat rechts als een speer gaat, lijkt het me niet dat de toeschietreflex het probleem is (die krijg je niet per borst, maar vanuit de hersenen). :) @:Hilmo kolf je wel dubbelzijdig?
Ik snap je logica, maar toch hielp dat hier wel in dezelfde situatie. Alsof m'n hoofd niet snapte dat ik dubbelzijdig kolfde ofzo. Links deed niks zonder neusspray, met netjes allebei tegelijk.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195586563
Met kolven lukte het mij minder goed dan alleen met de hand masseren; met de hand ging het best ok, ook bij ploftieten. Dan moet je alleen iets bedenken om de melk op te vangen (tenzij je alleen de druk eraf wil halen, dan maakt het niet uit).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Manager PR/Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 13:12:00 #132
269689 crew  Viv
pi_195586630
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik snap je logica, maar toch hielp dat hier wel in dezelfde situatie. Alsof m'n hoofd niet snapte dat ik dubbelzijdig kolfde ofzo. Links deed niks zonder neusspray, met netjes allebei tegelijk.
Ah, handig wel. :D
pi_195587470
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 12:53 schreef Viv het volgende:

[..]

Aangezien ze zegt dat rechts als een speer gaat, lijkt het me niet dat de toeschietreflex het probleem is (die krijg je niet per borst, maar vanuit de hersenen). :) @:Hilmo kolf je wel dubbelzijdig?
Op dat moment toen niet maar dat doe ik op opvang dagen wel. Maar dan is ondertussen masseren een stuk lastiger. Merk wel dat rechts veel eerder toeschiet dan links. Maar misschien lost het zichzelf op als ik dubbelzijdig kolf ja.

Met hand is mij nooit gelukt en straks moet Ik wel opbrengst kolven helemaal omdat die van mij grote flessen al lijkt weg te werken :o
Neusspray hou ik even in gedachten. Uiteindelijk kwam het bij R ook wel goed, moet het kolven gewoon weer ff onder de knie krijgen. Had de eerste weken van werken bij R echt wel last ivm weinig eruit krijgen maar gelukkig gaat het maar om 1 dag in de week. Ga denk ik sochtends maar links als laatste geven live en bij thuiskomst meteen weer links.
  Manager PR/Moderator maandag 12 oktober 2020 @ 14:21:14 #134
269689 crew  Viv
pi_195587742
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2020 14:07 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Op dat moment toen niet maar dat doe ik op opvang dagen wel. Maar dan is ondertussen masseren een stuk lastiger. Merk wel dat rechts veel eerder toeschiet dan links. Maar misschien lost het zichzelf op als ik dubbelzijdig kolf ja.
Ben benieuwd hoe het gaat bij dubbelzijdig. :) Sowieso is vaak de eerste toeschietreflex wat sterker, dus dan profiteren beide borsten daarvan. En bij enkelzijdig kolven van de mindere borst heb je misschien bewust of onbewust last van spanning waardoor de toeschietreflex uitblijft. Ik kon bijvoorbeeld geen druppel kolven als ik kort daarna naar de trein moest, ook al was er in principe tijd genoeg en was ik bewust bezig met ontspannen. :X
pi_195596137
Kolf je hands free met een kolf bh als je dubbelzijdig kolft? Dat vind ik echt dé uitvinding _O_ dan heb je ook beide handen vrij om te helpen een toeschietreflex op t wekken in de weiger borst *O*
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:56:49 #136
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195618248
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2020 20:55 schreef Zo-is-dat het volgende:
Kolf je hands free met een kolf bh als je dubbelzijdig kolft? Dat vind ik echt dé uitvinding _O_ dan heb je ook beide handen vrij om te helpen een toeschietreflex op t wekken in de weiger borst *O*
Die moet ik ook nog bestellen. Zijn die van Medela goed?

Sowieso moet ik even flink inslaan. Ik heb nu 2 voedings BH's van H&M maar die bieden geen enkele steun, zijn gewoon soort tops. Enig voordeel is wel dat mijn tieten er makkelijk uit tevoorschijn komen.

Verder ook 2 hemdjes van H&M in maat L, zijn mij veel te groot (mocht iemand interesse hebben). 1 x gewassen, gaat om deze:

De zoektocht naar een paar goede voedings BH's begint dus, alleen ik ben niet van plan om nu te gaan winkelen.
Resistance is futile.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:59:50 #137
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195618367
Colin is begonnen met clusteren trouwens. Ik vind het wel gezellig, mijn tepels zijn minder gecharmeerd van alle aandacht :') . Dankzij Purelan is het uit te houden.
Resistance is futile.
pi_195618440
Het is al vaker gezegd, maar Rite Aids voor je tepels! https://www.gewoonborstvoeding.nl/rite-aids-hydropads
pi_195618445
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

Sowieso moet ik even flink inslaan. Ik heb nu 2 voedings BH's van H&M maar die bieden geen enkele steun, zijn gewoon soort tops. Enig voordeel is wel dat mijn tieten er makkelijk uit tevoorschijn komen.

Verder ook 2 hemdjes van H&M in maat L, zijn mij veel te groot (mocht iemand interesse hebben). 1 x gewassen, gaat om deze:

[ afbeelding ]

De zoektocht naar een paar goede voedings BH's begint dus, alleen ik ben niet van plan om nu te gaan winkelen.
Van medela zijn prima!

Verder qua voedingsbhs groot fan van mammae maar daar heb je geen fluit aan want die worden niet meer gemaakt ;( zou prima Donna gaan overnemen maar daar is volgens mij nog niks van terecht gekomen.

Ik zou vooral kijken naar een bh met wat meer bedekking dan hélemaal open, vind ik vooral met voeden in t openbaar erg prettig.
pi_195618790
Qua kolf kan ik op het gebied van dubbelzijdig electrisch kolven (ook op het werk) echt van harte de Horigen Chicture aanbevelen. Tijdens de eerste week had ik op aanraden van de kraamzorg zo'n professionele Medela-kolf gehuurd, daarna ben ik overgestapt op de Chicture, op aanraden van mijn zus. Het fijne aan deze kolf is dat je beide borsten/kolf schelpen op een andere intensiteit kan laten 'melken'. En niet alleen in de productie-stand, maar ook in de TSR-opwek-stand, je kan altijd 9 of 10 intensiteiten en kiezen. Plus er zit een accu in die zeker 3 kolf beurten van 20 minuten volhouden op een 'lading' aan het stopcontact. De nieuwere modellen schakelen automagisch over van tsr-opwekken naar melken. En als je accu leeg is, werkt ie ook op netstroom. Ook is het apparaat niet groot of log.
pi_195618941
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 19:56 schreef Seven. het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als je een kleine cup hebt, zijn die bh's juist ideaal ^O^

Kolfbeha kun je heel makkelijk zelf maken van een oude bh, véél goedkoper!
pi_195618978
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:01 schreef Zo-is-dat het volgende:

Verder qua voedingsbhs groot fan van mammae maar daar heb je geen fluit aan want die worden niet meer gemaakt ;( zou prima Donna gaan overnemen maar daar is volgens mij nog niks van terecht gekomen.
Het patent op de sluitingen van Mamae is overgenomen door Prima Donna en pre-corona was het bericht dat ze deze oktober bh's met dit ontwerp op de markt zouden brengen. Geen idee of t gelukt is ;)
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:29:48 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195619349
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:01 schreef SaskiaR het volgende:
Het is al vaker gezegd, maar Rite Aids voor je tepels! https://www.gewoonborstvoeding.nl/rite-aids-hydropads
En die gebruik je dan in je zoogcompressen of als vervanging van de zoogcompressen? Toevallig heb ik van Mariposas een kolf overgekocht en daar zaten ook wat hydropads bij (volgens mij rite-aids maar zal ik straks ff bekijken).
Resistance is futile.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:32:20 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195619417
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:14 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Als je een kleine cup hebt, zijn die bh's juist ideaal ^O^

Kolfbeha kun je heel makkelijk zelf maken van een oude bh, véél goedkoper!
Gezegend met cup D pre Colin. Nu eerder cup E of F dus die BH's doen vrij weinig voor mij :+ .

Hoe werkt dat met zo'n DIY kolf BH, gewoon zelf een gat knippen vermoed ik?
Resistance is futile.
pi_195619418
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:29 schreef Seven. het volgende:

[..]

En die gebruik je dan in je zoogcompressen of als vervanging van de zoogcompressen? Toevallig heb ik van Mariposas een kolf overgekocht en daar zaten ook wat hydropads bij (volgens mij rite-aids maar zal ik straks ff bekijken).
Ik gebruikte geen zoogcompressen :P
Maar ik zou zeggen, na het voeden eerst een rite aid erop, als het erg veel pijn doet. En als de pijn dan weg is, doe je een zoogcompres + purelan erop.
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:35:49 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_195619527
Ik ben blij dat ik nog een stapeltje mammaes heb gehamsterd :D
Voordeel van 10 dagen in bed liggen is wel dat ik er nog niet over na hoef te denken. En all access voor Goud 8-)

De voeding is hier goed op gang gelukkig. Het jong toonde, buiten het eerste uur na zijn geboorte, weinig belangstelling. En dat eerste uur is heel belangrijk, dus heb ik m op weg naar de verkoever al aangelegd. En dus met baby aan den tet door de ziekenhuisgangen van de OK naar de verpleegafdeling gereden :P

Ze vonden het daar wel mooi geloof ik ;)

En nu gaan we gelukkig als een speer. Was even bang dat het een strijd zou gaan worden maar valt alleszins mee. Wat vooral opvalt is dat Goud een slome drinker is. Grote broer klokte altijd in ijltempo mijn borst leeg. Deze heeft wat meer mediterraan eetgedrag ;)
disclaimer
  Manager PR/Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:39:55 #147
269689 crew  Viv
pi_195619640
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Gezegend met cup D pre Colin. Nu eerder cup E of F dus die BH's doen vrij weinig voor mij :+ .

Hoe werkt dat met zo'n DIY kolf BH, gewoon zelf een gat knippen vermoed ik?
Ze knippen vaak een kruisje. Maar velen in dit topic die eerst een DIY hadden en daarna alsnog een echte kolf BH kochten, vonden dat het geld dubbel en dwars waard en hadden 'm graag eerder gehad. :)

Edit: Oh @SQ ! O+ Supermama on the move. Fijn dat het goed loopt!
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:42:38 #148
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195619712
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:39 schreef Viv het volgende:
Ze knippen vaak een kruisje. Maar velen in dit topic die eerst een DIY hadden en daarna alsnog een echte kolf BH kochten, vonden dat het geld dubbel en dwars waard en hadden 'm graag eerder gehad. :)
JA. Al had ik geen kolfbeha maar een PumpEase. Goud waard.

En SQ, wat een toffe foto! Fijn dat je dat zo kon doen, lang leve genoeg zelfvertrouwen en ervaring :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:44:12 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195619755
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:35 schreef SQ het volgende:
Ik ben blij dat ik nog een stapeltje mammaes heb gehamsterd :D
Voordeel van 10 dagen in bed liggen is wel dat ik er nog niet over na hoef te denken. En all access voor Goud 8-)

De voeding is hier goed op gang gelukkig. Het jong toonde, buiten het eerste uur na zijn geboorte, weinig belangstelling. En dat eerste uur is heel belangrijk, dus heb ik m op weg naar de verkoever al aangelegd. En dus met baby aan den tet door de ziekenhuisgangen van de OK naar de verpleegafdeling gereden :P
[ afbeelding ]
Ze vonden het daar wel mooi geloof ik ;)

En nu gaan we gelukkig als een speer. Was even bang dat het een strijd zou gaan worden maar valt alleszins mee. Wat vooral opvalt is dat Goud een slome drinker is. Grote broer klokte altijd in ijltempo mijn borst leeg. Deze heeft wat meer mediterraan eetgedrag ;)
Haha, wat een rit! Leuke foto, SQ ^O^ . Vooral met mondkapje en bedrading.

Dat vind ik mooi aan OUD, de meeste foto's hier zijn van het kaliber #nofilter.
Resistance is futile.
  Manager PR/Moderator dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:44:42 #150
269689 crew  Viv
pi_195619768
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2020 20:42 schreef Lemijn het volgende:

[..]

JA. Al had ik geen kolfbeha maar een PumpEase. Goud waard.
Ja die schaar ik ook onder de kolfbeha's. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')