Aanhappen is nog steeds een beetje wisselend maar gaat de goede kant op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2020 09:42 schreef BobbyMcGee het volgende:
Dat gaat de goede kant op Seven! Het klinkt alsof je productie prima op gang komt en je al heel snel alles af zou kunnen met live voeden
Hoe gaat het aanhappen nu?
Ja ik! Meteen me ingeschreven toen het bekend werd, heb gister het bevestigingsmailtje gehad met meer info. Er zit een week verplichte bedenktijd aan vast dus kan me pas definitief inschrijven over een week. Woon te ver weg om langs te komen maar ze komen ook door het hele land aan huis. Ze willen vers gekolfde melk, een niet zichtbaar plukje haar inderdaad en 5 ml bloed. Blij om zo een steentje bij te kunnen dragen, benieuwd op welke termijn ze langs komen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 07:28 schreef Nolita het volgende:
Ik ben benieuwd naar het advies van de Lk Seven. Klinkt idd prima zo en ik zou ook alles live gaan doen als dat kan. Als hij tevreden is na een voeding lijkt mij nakolven niet nodig als de groei verder goed gaat.![]()
Ik kwam hier even vragen of nog anderen zich hebben opgegeven voor het COVID milk onderzoek?
Ik heb in ieder geval om meer informatie gevraagd en ze willen 30ml bv; 1 buisje bloed, een plukje haar en daarnaast komt er een vragenlijst. Ze vragen bij voorkeur langs te komen in Amsterdam (dat ga ik dus echt niet doen ivm afstand); maar ze zeggen ook thuis langs te komen.
Wat zou jullie overweging zijn om wel of niet mee te doen?
https://steunemma.kentaacare.nl/project/1000donorengezochtquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:18 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand een linkje naar dat onderzoek?
[..]
Schaamhaar?
Postpartum matjequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:22 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
https://steunemma.kentaacare.nl/project/1000donorengezocht
Haar uit je nek. Nou, daar zit m'n hele postpartum matje. Ik moet alle dingen uit de mail nog even doorlezen, maar 30 ml is te doen
Ja lach maarquote:
Beter dan opstandige pluiskrullen vooraanquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:53 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja lach maarstraks schrik je als je haaruitval begint. Bij mij viel het vooral in m'n nek uit en heb ik daar nu opstandige pluiskrullen.
Bij die sessie van 50 minuten is hij vermoedelijk niet de hele tijd effectief melk aan het wegklokken. Je kan kijken of je hem wat bij de les kan houden zodat de voeding korter en efficiënter is, en hij daarna weer snel kan slapen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:26 schreef Seven. het volgende:
Het gaat hier verder de goede kant op. Gisternacht voor het laatst bijvoeding nodig gehad om Colin in slaap te krijgen.
Hij heeft aardig wat tijd nodig om beide borsten leeg te trekken. Eerste ronde van 0:40 tot 1:30. Daarna minisessie van 03:45 tot 4:00. Blijkbaar heeft hij nu meer slaap nodig dan melk, om 8:00 heb ik hem maar wakker gemaakt maar tijdens de eerste aanleg was hij al in coma. Nog 2x geprobeerd maar beide keren binnen 4 minuten weer buiten bewustzijn. Dus uiteindelijk 40ml gekolfd voor als hij zo weer wakker wordt.
Ik vermoed dat hij nog moet wennen aan de inspanning die ermee gemoeid gaat.
Een engelen krans van baby haartjesquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Beter dan opstandige pluiskrullen vooraanals ik mijn haar op een staart had, had ik helemaal zo'n krans van korte opspringkrullen rond mijn gezicht
![]()
Ik geniet nog maar even van mijn volle rijke bos krullen nu voor we definitief afscheid moeten nemen van mooi haar
Bedenk ook even hoe dat eruitziet als je steil haar hebt zoals ik.... ik had een soort foute mini punkerpony na de eerstequote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:55 schreef SQ het volgende:
[..]
Beter dan opstandige pluiskrullen vooraanals ik mijn haar op een staart had, had ik helemaal zo'n krans van korte opspringkrullen rond mijn gezicht
![]()
Ik geniet nog maar even van mijn volle rijke bos krullen nu voor we definitief afscheid moeten nemen van mooi haar
Vreselijk is het inderdaad. Dat mag wel stoppenquote:Op zaterdag 3 oktober 2020 09:53 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ja lach maarstraks schrik je als je haaruitval begint. Bij mij viel het vooral in m'n nek uit en heb ik daar nu opstandige pluiskrullen.
Ik ga wel mee doen! Ik las dat ze 100 ml melk nodig hadden, maar dat krijg ik niet zo makkelijk meer bij elkaar gekolfd, denk ik. 30 ml is prima te doen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 07:28 schreef Nolita het volgende:
Ik ben benieuwd naar het advies van de Lk Seven. Klinkt idd prima zo en ik zou ook alles live gaan doen als dat kan. Als hij tevreden is na een voeding lijkt mij nakolven niet nodig als de groei verder goed gaat.![]()
Ik kwam hier even vragen of nog anderen zich hebben opgegeven voor het COVID milk onderzoek?
Ik heb in ieder geval om meer informatie gevraagd en ze willen 30ml bv; 1 buisje bloed, een plukje haar en daarnaast komt er een vragenlijst. Ze vragen bij voorkeur langs te komen in Amsterdam (dat ga ik dus echt niet doen ivm afstand); maar ze zeggen ook thuis langs te komen.
Wat zou jullie overweging zijn om wel of niet mee te doen?
Klopt, ze hadden het eerst over 100ml, in de informatie die ik afgelopen week kreeg hebben ze het over 30ml, maar ook 10ml is al voldoende geven ze aan.quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 12:35 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik ga wel mee doen! Ik las dat ze 100 ml melk nodig hadden, maar dat krijg ik niet zo makkelijk meer bij elkaar gekolfd, denk ik. 30 ml is prima te doen.
Maken ze aan je bekend of je antistoffen hebt in je bloed?quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 13:52 schreef Nolita het volgende:
[..]
Klopt, ze hadden het eerst over 100ml, in de informatie die ik afgelopen week kreeg hebben ze het over 30ml, maar ook 10ml is al voldoende geven ze aan.![]()
Ik ben overigens ook van plan om mee te doen en ben stiekem erg nieuwsgierig of ik antistoffen heb nadat ik eind maart even erg ziek ben geweest.
Maar vroeg me af of hier nog iemand was met een tegen argument dat ik wellicht nog niet in overweging had genomen.
Geweldig van tepelhoedje! Bij mij was het ook kwestie van snel eraf en snel aanleggen. Vond het na een tijdje zoveel fijner dan met hoedje. En ik heb dat ook met snachts, liever met rechts (liggend) voeden want dat lukt me bijna in het donker en links is ingewikkelder met vijf keer opnieuw aanleggen ofzo. Die kant doe ik liever in de ochtend, zittend. En welke kant ik snachts doe, is om het even denk ik dan want met clusteren zijn beide borsten toch wel leeg gedronken en komt het niet zo precies welke als laatste, scheelt nauwelijks iets.quote:Op zondag 4 oktober 2020 12:52 schreef Miezziej het volgende:
Klinkt wel interessant dat onderzoek! Ga mij er ook eens in verdiepen.
Ik heb vanochtend even 5 minuutjes gekolfd om de druk eraf te kolven. Ik wist wel dat ik een productie verschil had tussen links en rechts, maar ik had rechts gewoon 100ml meer dan links![]()
(was trouwens in de ochtend dus daarom zoveel denk ik) Ik heb links toen wat langer aangelaten. Ik voed nu weer zonder tepelhoedje en bied meestal links als eerste aan in een poging het wat meer gelijk te trekken ('s nachts doe ik nog weleens rechts eerst omdat dat wat sneller gaat met voeden
). Mijn rechterborst is ook een stuk groter dan links wat er stom uitziet
Volgens man valt het niet zo op met kleding aan enzo maar toch
De melk links was ook wat geler van kleur dan rechts
![]()
Bij grote M. heb ik het nooit gelijk gekregen, maar was het verschil wel minder groot in mijn herinnering.
Doe hydrogel discs werkten trouwens echt geweldig voor de kloof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |