Na jaren een dode LMP1 klasse, hebben we nu echt niks te klagenquote:Op woensdag 16 december 2020 19:56 schreef Starflyer het volgende:
Alleen jammer dat Audi en Porsche kiezen voor de standaard LMDh klasse in plaats van de LMH.
Ik had ze liever met een LMH gezien zoals Toyota, Peugeot, Kolles en Glickenhaus.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na jaren een dode LMP1 klasse, hebben we nu echt niks te klagen
Lamborghini en Bugatti zijn beide VAG net zoals Audi en Porsche. Ik vind het al verwonderlijk dat deze twee elkaar hier beconcurreren. Nog twee merken erbij zie ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:13 schreef Fer het volgende:
Toyota vs Peugeot in een Hypercar, ik het gevoel dat het niet lang in leven blijft. ByKolles en Glickenhaus zullen misschien nog eerder wegvallen, te weinig budget.
Ik liever gezien dat merken als Lamborghini, Bugatti, Koenigsegg of McLaren in deze klasse opkwamen.
Ze hoeven niet beide mee te doen, maar dat vind ik echte Hypercar fabrikanten. Jammer dat die niet mee doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lamborghini en Bugatti zijn beide VAG net zoals Audi en Porsche. Ik vind het al verwonderlijk dat deze twee elkaar hier beconcurreren. Nog twee merken erbij zie ik niet gebeuren.
McLaren zou wel kunnen. Las laatst dat ze er naar aan het kijken zijn om in de LMDh uit te komen.
Ik vrees dat kosten in LMH weer snel de hoogte in gaan.quote:Op woensdag 16 december 2020 19:56 schreef Starflyer het volgende:
Alleen jammer dat Audi en Porsche kiezen voor de standaard LMDh klasse in plaats van de LMH.
Wat kosten betreft wel. Wat techniek betreft is het helaas wat minder.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vrees dat kosten in LMH weer snel de hoogte in gaan.
Heb altijd mijn twijfels gehad over DPi klasse in IMSA (vergelijkbaar met LMDh) maar ben onderhand wel overtuigd dat dat op langere termijn de betere keuze is.
diezelfde hybride techniek kwam toen ook van Williams.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:10 schreef beantherio het volgende:
Toch wel een raar idee dat een partij als Porsche, die zo'n fenomenale hybride motor heeft gebouwd voor de 919 Hybrid, straks gebruik gaat maken van de hybride technologie van Williams.
VAG heeft zoveel dat ze hun eigen klasse kunnen doen met 10 verschillende merken.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lamborghini en Bugatti zijn beide VAG net zoals Audi en Porsche. Ik vind het al verwonderlijk dat deze twee elkaar hier beconcurreren. Nog twee merken erbij zie ik niet gebeuren.
McLaren zou wel kunnen. Las laatst dat ze er naar aan het kijken zijn om in de LMDh uit te komen.
Die ook, ja?quote:Op donderdag 17 december 2020 12:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
diezelfde hybride techniek kwam toen ook van Williams.
Excuseer, Audi gebruikte het vliegwiel systeem van Williamsquote:Op donderdag 17 december 2020 14:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die ook, ja?
De Porsche 911 GT3 Hybrid in ieder geval wel. Daar zat dat vliegwiel in.
Het is dan ook marketing. Net zoals Usain Bolt een sneaker lijn wil opzetten en deze dan door Nike Puma of Adidas laat ontwerpen.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:10 schreef beantherio het volgende:
Toch wel een raar idee dat een partij als Porsche, die zo'n fenomenale hybride motor heeft gebouwd voor de 919 Hybrid, straks gebruik gaat maken van de hybride technologie van Williams. Net als bij hun deelname aan Formule E voelt dit beetje als Usain Bolt die aan een zakloop-race mee doet.
VeeKay voor DragonSpeed dus.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Tijdens Daytona dus met: Frits van Eerd, Giedo van der Garde, Job van Uitert en Charles Milesi (wie?).
Ik had eigenlijk Rinus van Kalmthout wel verwacht, maar misschien mag dat contractueel niet. Wat planning zou het gewoon kunnen want Daytona is eind januari, Indycars begint pas begin maart.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:42 schreef Starflyer het volgende:
Rinus 'VeeKay' van Kalmthout gaat in januari meedoen met de 24 uur van Daytona in de LMP2 klasse. Hij wordt toegevoegd aan de line-up van DragonSpeed.
https://racer.com/2020/12(...)olex-24-lmp2-lineup/
Gezien Formule 1 niet verrassend, wel jammer.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:10 schreef Starflyer het volgende:
Aston Martin stopt met hun fabrieks GT programma en gaat zich meer toeleggen op de klantenprogramma's. Hierdoor zullen ze niet meer meedoen met de WEC GT Pro klasse, waardoor alleen Porsche en Ferrari hier overblijven.
https://www.motorsportwee(...)-to-customer-racing/
https://sportscar365.com/(...)irms-wec-lmp2-entry/quote:Richard Mille Racing Team will step up to the FIA World Endurance Championship next season with an LMP2 entry for Beitske Visser, Tatiana Calderon and Sophia Floersch.
The French entry, which is supported by Swiss watchmaker Richard Mille and the FIA Women in Motorsport initiative, will join the WEC with the No. 1 Oreca 07 Gibson after racing in the European Le Mans Series last year.
...
quote:Op woensdag 20 januari 2021 18:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://sportscar365.com/(...)irms-wec-lmp2-entry/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |