quote:Op zondag 20 september 2020 14:28 schreef Nieuwschierig het volgende:
Audi nog bedankt voor het killen van de LMP1
ftfyquote:Op zondag 20 september 2020 14:32 schreef northernlight81 het volgende:
Dit was toch een fantastische 24u van Le Mon
dat is wel iets waar het ACO veel waarde aan hechtquote:Op zondag 20 september 2020 14:43 schreef Captain_Ghost het volgende:
De mooie van Le Mans is dat ze nog met traditionele race karakter heeft.
bijvoorbeeld finisch met man op de weg met finisch vlag zwaaien, ere ronde.
Ik zou de poging eens wagen om dat in een 24 uurs race te doenquote:Lekker bijtanken en bandenwissel.. etc..
Tof he?quote:Op zondag 20 september 2020 14:58 schreef heywoodu het volgende:
Mooi man, Beitske als beste Nederlander
Die dames hebben qua pure snelheid weinig bijzonders gedaan, maar dat hoeft in een 24-uursrace ook niet: mooi constant gereden, nagenoeg foutloos, alles op orde en heel strak dertiende
Ik heb nog World Superbikes, World Supersport, World Supersport 300, een handvol Britse motorraces, DTM en NASCAR op de planning. En de Tour. En de twee Supercars-races van vanmorgen.quote:Op zondag 20 september 2020 15:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is trouwens ff wel flink afkicken nu. Ineens is er niks meer
Tour is na dadelijk ook afgelopen. Dus ik moet wat anders gaan zoekenquote:Op zondag 20 september 2020 15:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb nog World Superbikes, World Supersport, World Supersport 300, een handvol Britse motorraces, DTM en NASCAR op de planning. En de Tour. En de twee Supercars-races van vanmorgen.
quote:Op zondag 20 september 2020 15:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb nog World Superbikes, World Supersport, World Supersport 300, een handvol Britse motorraces, DTM en NASCAR op de planning. En de Tour. En de twee Supercars-races van vanmorgen.
quote:Op zondag 20 september 2020 15:34 schreef M90 het volgende:
Jammer ook laatste le Mans van Rebellion, hoorde toch al redelijk bij het meubilair.
Het zwarte gat van Le Mans heeft nu als enige voordeel dat we in theorie volgend jaar gewoon weer in juni racen en dus geen jaar hoeven te wachten
Iedereen bedankt weer voor de gezelligheid en tot volgende week bij de n24
Het is niet de schuld van Toyota dat de rest ermee is gestopt. En een paar relatief eenvoudige overwinningen pakken helpt wel om het budget te verantwoordenquote:Op zondag 20 september 2020 15:06 schreef Fer het volgende:
Jammer dat Toyota nog zo door is gegaan na de rest weg ging. Beter hadden ze ook gestopt of het in een andere vorm gegoten.
Ondertussen zijn er ook fans toegestaan op de tribunes. Maar de charme van de race is voor mij wel aardig weg eigenlijk. Veel teams hebben zich ook terug getrokken, gisteren ook Manthey maar dat kwam door positieve Corona tests na de LeMans race vorige week.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:29 schreef heywoodu het volgende:
Ik kan even geen ander topic vinden en het lijkt me dat endurance niet per se allerlei losse topics hoeft te hebben, dus maar even hier: zaterdag begint de 24 uur van de Nürburgring en die is vanaf 14.30u live op Ziggo Sport
Je maakt hier een ernstige fout, eentje die ik zelf ook ooit begaan heb. Nürburgring zijn GT's en Le Mans/WEC heeft ook protoypes.quote:Op woensdag 23 september 2020 13:29 schreef heywoodu het volgende:
Ik kan even geen ander topic vinden en het lijkt me dat endurance niet per se allerlei losse topics hoeft te hebben, dus maar even hier: zaterdag begint de 24 uur van de Nürburgring en die is vanaf 14.30u live op Ziggo Sport
Dan moet dat topic maar even een TT-wijziging gaan krijgen, want met die TT gaat niemand verwachten dat we er een 24-uursrace gaan volgen natuurlijkquote:Op woensdag 23 september 2020 13:34 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je maakt hier een ernstige fout, eentje die ik zelf ook ooit begaan heb. Nürburgring zijn GT's en Le Mans/WEC heeft ook protoypes.
Volgens mij is dit het juist topic:
SPT / GT racen #2 Porsche Supercup, Blancpain e.a.
Vanwege een positief COVID-19 geval heeft Porsche al haar coureurs vervangen door andere coureurs.
Welkom!quote:Op zaterdag 17 oktober 2020 18:57 schreef Starflyer het volgende:
Ook maar even aan het kijken. Is buiten de VS live te zien op Imsa.tv
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No Dyson Barrier is going to stop me!
quote:Op vrijdag 23 oktober 2020 16:27 schreef Starflyer het volgende:
Ook hier naar even wat Silly Season nieuws. IMSA kampioenschapsleider Renger van der Zande vertrekt tegen de verwachting in volgend seizoen bij Wayne Taylor Racing. In plaats daarvan kiezen ze voor Felipe Albuquerque.
https://www.motorsport.co(...)querque-wtr/4896361/
http://autosport.nl/klass(...)oor-dakar-en-le-mansquote:Sportscars: Audi beëindigt per 2022 deelname Formule E en kiest voor Dakar en Le Mans
Audi staakt aan het einde van het seizoen 2021 de deelname als fabrieksteam aan de Formule E. Daarentegen keert het merk terug in de lange-afstandsracerij met een nieuwe sportwagen voor het LMDh-reglement in IMSA en de FIA WEC, dat vermoedelijk vanaf 2023 van kracht wordt. Ook neemt Audi vanaf 2022 deel aan de Dakar-rally met een elektrisch aangedreven prototype. De leiding van de sportactiviteiten van het merk komt per 1 december aanstaande in handen van Julius Seebach, die daarmee de opvolger wordt van Dieter Gass.
...
Wow.quote:Op maandag 30 november 2020 18:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
http://autosport.nl/klass(...)oor-dakar-en-le-mans
quote:Op maandag 30 november 2020 18:56 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
http://autosport.nl/klass(...)oor-dakar-en-le-mans
https://www.facebook.com/373021623031724/posts/1336332856700591/quote:Racing Team Nederland doet de komende maand voor de eerste keer mee aan de 24 uur van Daytona in Amerika.
Het debuut in die beroemde autosportklassieker is voor het team de opmaat naar de start van het FIA World Endurance Championship 2021. Dat wereldkampioenschap begint in maart met de 1000 Miles of Sebring, eveneens in Amerika.
Het in 2017 door Frits van Eerd opgerichte Racing Team Nederland, is het eerste en enige Nederlandse team in het FIA World Endurance Championship. Het afgelopen seizoen stond Racing Team Nederland vier keer op het WK-podium, met derde plaatsen in Silverstone, Spa en Bahrein en een overwinning in Fuji, Japan.
Komend jaar telt het FIA World Endurance Championship zes races, met zoals elk jaar de fameuze 24 uur van Le Mans als hoogtepunt.
Racing Team Nederland racet onveranderd in de klasse voor LMP2-auto’s. Nieuw in 2021 is de door de FIA in het wereldkampioenschap geïntroduceerde LMP2-categorie voor Pro/Am teams. Deze teams - waarvan één van de rijders een zogeheten Bronze FIA-rating heeft - krijgen vanaf komend jaar een eigen WK-klassement.
Frits van Eerd rijdt in 2021 wederom samen met Giedo van der Garde, die sinds 2018 voor Racing Team Nederland uitkomt.
Frits en Giedo worden het hele jaar vergezeld door Job van Uitert, die vorig seizoen al twee keer Nyck de Vries in het team verving.
Omdat hij nu aan Toyata gelieerd is.quote:Op donderdag 10 december 2020 14:05 schreef Starflyer het volgende:
En wat opvalt, zonder Nyck de Vries komend seizoen.
Oh, ja. Was alweer vergeten dat hij daar nu test/reservecoureur isquote:Op donderdag 10 december 2020 17:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Omdat hij nu aan Toyata gelieerd is.
Na jaren een dode LMP1 klasse, hebben we nu echt niks te klagenquote:Op woensdag 16 december 2020 19:56 schreef Starflyer het volgende:
Alleen jammer dat Audi en Porsche kiezen voor de standaard LMDh klasse in plaats van de LMH.
Ik had ze liever met een LMH gezien zoals Toyota, Peugeot, Kolles en Glickenhaus.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Na jaren een dode LMP1 klasse, hebben we nu echt niks te klagen
Lamborghini en Bugatti zijn beide VAG net zoals Audi en Porsche. Ik vind het al verwonderlijk dat deze twee elkaar hier beconcurreren. Nog twee merken erbij zie ik niet gebeuren.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:13 schreef Fer het volgende:
Toyota vs Peugeot in een Hypercar, ik het gevoel dat het niet lang in leven blijft. ByKolles en Glickenhaus zullen misschien nog eerder wegvallen, te weinig budget.
Ik liever gezien dat merken als Lamborghini, Bugatti, Koenigsegg of McLaren in deze klasse opkwamen.
Ze hoeven niet beide mee te doen, maar dat vind ik echte Hypercar fabrikanten. Jammer dat die niet mee doen.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lamborghini en Bugatti zijn beide VAG net zoals Audi en Porsche. Ik vind het al verwonderlijk dat deze twee elkaar hier beconcurreren. Nog twee merken erbij zie ik niet gebeuren.
McLaren zou wel kunnen. Las laatst dat ze er naar aan het kijken zijn om in de LMDh uit te komen.
Ik vrees dat kosten in LMH weer snel de hoogte in gaan.quote:Op woensdag 16 december 2020 19:56 schreef Starflyer het volgende:
Alleen jammer dat Audi en Porsche kiezen voor de standaard LMDh klasse in plaats van de LMH.
Wat kosten betreft wel. Wat techniek betreft is het helaas wat minder.quote:Op woensdag 16 december 2020 21:20 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik vrees dat kosten in LMH weer snel de hoogte in gaan.
Heb altijd mijn twijfels gehad over DPi klasse in IMSA (vergelijkbaar met LMDh) maar ben onderhand wel overtuigd dat dat op langere termijn de betere keuze is.
diezelfde hybride techniek kwam toen ook van Williams.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:10 schreef beantherio het volgende:
Toch wel een raar idee dat een partij als Porsche, die zo'n fenomenale hybride motor heeft gebouwd voor de 919 Hybrid, straks gebruik gaat maken van de hybride technologie van Williams.
VAG heeft zoveel dat ze hun eigen klasse kunnen doen met 10 verschillende merken.quote:Op woensdag 16 december 2020 20:19 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Lamborghini en Bugatti zijn beide VAG net zoals Audi en Porsche. Ik vind het al verwonderlijk dat deze twee elkaar hier beconcurreren. Nog twee merken erbij zie ik niet gebeuren.
McLaren zou wel kunnen. Las laatst dat ze er naar aan het kijken zijn om in de LMDh uit te komen.
Die ook, ja?quote:Op donderdag 17 december 2020 12:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
diezelfde hybride techniek kwam toen ook van Williams.
Excuseer, Audi gebruikte het vliegwiel systeem van Williamsquote:Op donderdag 17 december 2020 14:20 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die ook, ja?
De Porsche 911 GT3 Hybrid in ieder geval wel. Daar zat dat vliegwiel in.
Het is dan ook marketing. Net zoals Usain Bolt een sneaker lijn wil opzetten en deze dan door Nike Puma of Adidas laat ontwerpen.quote:Op donderdag 17 december 2020 09:10 schreef beantherio het volgende:
Toch wel een raar idee dat een partij als Porsche, die zo'n fenomenale hybride motor heeft gebouwd voor de 919 Hybrid, straks gebruik gaat maken van de hybride technologie van Williams. Net als bij hun deelname aan Formule E voelt dit beetje als Usain Bolt die aan een zakloop-race mee doet.
VeeKay voor DragonSpeed dus.quote:Op donderdag 10 december 2020 18:46 schreef TargaFlorio het volgende:
Tijdens Daytona dus met: Frits van Eerd, Giedo van der Garde, Job van Uitert en Charles Milesi (wie?).
Ik had eigenlijk Rinus van Kalmthout wel verwacht, maar misschien mag dat contractueel niet. Wat planning zou het gewoon kunnen want Daytona is eind januari, Indycars begint pas begin maart.
quote:Op dinsdag 22 december 2020 17:42 schreef Starflyer het volgende:
Rinus 'VeeKay' van Kalmthout gaat in januari meedoen met de 24 uur van Daytona in de LMP2 klasse. Hij wordt toegevoegd aan de line-up van DragonSpeed.
https://racer.com/2020/12(...)olex-24-lmp2-lineup/
Gezien Formule 1 niet verrassend, wel jammer.quote:Op woensdag 23 december 2020 15:10 schreef Starflyer het volgende:
Aston Martin stopt met hun fabrieks GT programma en gaat zich meer toeleggen op de klantenprogramma's. Hierdoor zullen ze niet meer meedoen met de WEC GT Pro klasse, waardoor alleen Porsche en Ferrari hier overblijven.
https://www.motorsportwee(...)-to-customer-racing/
https://sportscar365.com/(...)irms-wec-lmp2-entry/quote:Richard Mille Racing Team will step up to the FIA World Endurance Championship next season with an LMP2 entry for Beitske Visser, Tatiana Calderon and Sophia Floersch.
The French entry, which is supported by Swiss watchmaker Richard Mille and the FIA Women in Motorsport initiative, will join the WEC with the No. 1 Oreca 07 Gibson after racing in the European Le Mans Series last year.
...
quote:Op woensdag 20 januari 2021 18:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
https://sportscar365.com/(...)irms-wec-lmp2-entry/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |