abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 september 2020 @ 18:01:38 #1
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_195149505
quote:
De zomervakantie...Is het dan over?
Kunnen alle gezinnen dan met de caravan weer naar Frankrijk/Spanje/Italië. Als vanouds. Alsof er niets gebeurd is.

Of is het beter om maar snel iets te reserveren in Nederland voor het hier ook vol geboekt is?

Ennn wat zijn jouw plannen. En denk je dat het doorgaat?
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_195169543
Het coronavirus volgt sterk de seizoenen (in Europa boven 35 NB). Het minste aantal cases als de R uit de maand is. Dus volgend jaar juli is het waarschijnlijk het gunstigst, en dan is dan nog los van eventueel (deels) uitgerold vaccin
pi_195169587
Hoe is het vliegen..is het te doen met een mondkapje, is het veilig?

Ik wil binnenkort naar Italië. Geen lange vlucht. 2,5 uur.

Maar hoe schatten jullie het risico in?
Definitely not CIA
pi_195169639
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:57 schreef capricia het volgende:
Hoe is het vliegen..is het te doen met een mondkapje, is het veilig?

Ik wil binnenkort naar Italië. Geen lange vlucht. 2,5 uur.

Maar hoe schatten jullie het risico in?
Ik heb een paar vluchten gehad sinds juli. Tijdens drinken en eten gaat mondkapje af. Je hoeft natuurlijk niet te eten. Dat deed ik wel, dan heb je even een mondkapjes pauze, dus dat maakte het goed vol te houden.

Er is altijd risico, maar dat heb je in een volle trein ook. Ik heb een volle vlucht gehad, maar ook een vlucht van 10% vol. Die was vast erg veilig
pi_195172367
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:57 schreef capricia het volgende:
Hoe is het vliegen..is het te doen met een mondkapje, is het veilig?

Ik wil binnenkort naar Italië. Geen lange vlucht. 2,5 uur.

Maar hoe schatten jullie het risico in?
Ik ben ondanks advies gewoon richting een code oranje land geweest, gewoon boef man. Gewoon vanaf moment vliegveld mondkapje op gehad en is prima te doen.

Vlucht was heerlijk leeg heen en terug, 2maal lege plekken naast mij en andere medereizigers.

Leuke was zelfs dat in oostblok land (niet EU btw) er meer maatregelen waren dan op luchthaven in Nederland, bij binnenkomst werd je temperatuur gemeten door poortjes en ging er alarm af als je te hoge temperatuur had. Later nogmaals bij douane. In Nederland (eindhoven) was er niks.

Ook het land was rustiger i.v.m. geen toerisme. Tevens was ik afgelopen zaterdag in Eindhoven en dat wel 50x zo gevaarlijk, wat een drukte en volle terassen/winkelstraten zeg.

Zolang er binnenkomende vluchten vanuit deze landen gewoon mogen landen, probeer deze toeristen maar eens alle maatregelen wijs te maken. En vliegen gaat gewoon door want die landen werken niet met debiele codes.

Code geel vlucht zal nog wel bom vol zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door epicbeardman op 21-09-2020 00:10:39 ]
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_195172468
Om even een beeld te schetsen wat bijvoorbeeld vandaag binnen zal komen op Eindhoven qua vliegtuigen.



https://www.schiphol.nl/en/arrivals/

schiphol komen nog meer vluchten binnen

het beeld wordt geschets dat nederlanders niet mogen vliegen en niemand dit doet, maar het blijft een advies om alleen noodzakelijke reizen uit te voeren.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  maandag 21 september 2020 @ 01:57:21 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_195172948
TS Overwegingen
- reis & vakantieongemak door of vanwege lokale Covid19 regels
- (besmettings)risico voor jezelf en/of anderen
- quarantainegevolgen idem indien positief
- bereikbaarheidsgedoe als zaken anders gaan dat verwacht

Het beste lijkt mij daarheen te gaan waar je op eigen gelegenheid bent en in een dag weer snel terug kunt zijn op het thuishonk. Dus caravan in Europa, mits je dat leuk vindt, is dan een prima middel om te gaan.

Covid19 zal nog imo een tijd aanhouden, o.a. voor mijzelf sws reden om nu niet op reis, laat staan ver op (vlieg/boot)vakantie te willen gaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 07:19:25 #8
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195173550
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 01:57 schreef Vallon het volgende:
TS Overwegingen
- reis & vakantieongemak door of vanwege lokale Covid19 regels
- (besmettings)risico voor jezelf en/of anderen
- quarantainegevolgen idem indien positief
- bereikbaarheidsgedoe als zaken anders gaan dat verwacht

Het beste lijkt mij daarheen te gaan waar je op eigen gelegenheid bent en in een dag weer snel terug kunt zijn op het thuishonk. Dus caravan in Europa, mits je dat leuk vindt, is dan een prima middel om te gaan.

Covid19 zal nog imo een tijd aanhouden, o.a. voor mijzelf sws reden om nu niet op reis, laat staan ver op (vlieg/boot)vakantie te willen gaan.
Hotel + citytrip + binnen 6 uur thuis.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195174015
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 00:10 schreef Salina het volgende:
Beide situaties zouden op korte termijn wel eens van toepassing kunnen zijn.
Ze overwegen inmiddels de noodtoestand in Tsjechië. We zoeken maar alvast naar een alternatief in NL. Blijft klote dat je straks vermoedelijk wederom je eigen huisje niet eens in kan. Voor de zomer kon het ook al niet. Terwijl het in die regio over een handje vol besmettingen gaat.
pi_195174571
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 08:32 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ze overwegen inmiddels de noodtoestand in Tsjechië. We zoeken maar alvast naar een alternatief in NL. Blijft klote dat je straks vermoedelijk wederom je eigen huisje niet eens in kan. Voor de zomer kon het ook al niet. Terwijl het in die regio over een handje vol besmettingen gaat.
Zat er wel in maar wel balen voor jou/jullie.

Verschilt het zo per regio daar? Welke regio zouden jullie heengaan?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195174663
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 09:22 schreef Salina het volgende:

[..]

Zat er wel in maar wel balen voor jou/jullie.

Verschilt het zo per regio daar? Welke regio zouden jullie heengaan?
Okres Ceský Krumlov. Zuid-Bohemen. Tegen de Oostenrijkse grens bij Linz. Regio met 60.708 inwoners. Afgelopen week 32 besmettingen (53.61 per 10.000). Dit district heeft de laagste bevolkingsdichtheid van heel Tsjechië (37 inwoners per km²).

Landelijk lijkt het wel wat af te vlakken nu. Na de (landelijke) piek van 3129 gevallen op 17-09 volgden dagen met 2111 en 2040 en gister 985 (vorige week zondag was dat 791).
pi_195175582
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 09:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

Okres Ceský Krumlov. Zuid-Bohemen. Tegen de Oostenrijkse grens bij Linz. Regio met 60.708 inwoners. Afgelopen week 32 besmettingen (53.61 per 10.000). Dit district heeft de laagste bevolkingsdichtheid van heel Tsjechië (37 inwoners per km²).

Landelijk lijkt het wel wat af te vlakken nu. Na de (landelijke) piek van 3129 gevallen op 17-09 volgden dagen met 2111 en 2040 en gister 985 (vorige week zondag was dat 791).
Klinkt leuk, die regio. Weinig mensen, tegen de grens.
De aantallen nemen weer af dus? Mooi. Wel jammer dat je er wellicht niet heen kunt als de noodtoestand inderdaad wordt uitgeroepen.
Voelt dan misschien een beetje vreemd als je zelf in een gebied zit waar (relatief) weinig besmettingen zijn. Zonde vooral. :{

Verder zit het virus zo goed als overal. Zelfs op Ameland waar mijn ouders vandaag heengaan.
Genoeg plekken die echter toch nog veilig genoeg zijn (ondanks enkele besmettingen), denk ik zo.
Zou zonde zijn mochten er maatregelen komen op plekken waar die amper nodig zijn. Ik ben wel voorstander van gerichte actie; maatwerk.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195176560
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 10:35 schreef Salina het volgende:

[..]

Klinkt leuk, die regio. Weinig mensen, tegen de grens.
De aantallen nemen weer af dus? Mooi. Wel jammer dat je er wellicht niet heen kunt als de noodtoestand inderdaad wordt uitgeroepen.
Voelt dan misschien een beetje vreemd als je zelf in een gebied zit waar (relatief) weinig besmettingen zijn. Zonde vooral. :{

Verder zit het virus zo goed als overal. Zelfs op Ameland waar mijn ouders vandaag heengaan.
Genoeg plekken die echter toch nog veilig genoeg zijn (ondanks enkele besmettingen), denk ik zo.
Zou zonde zijn mochten er maatregelen komen op plekken waar die amper nodig zijn. Ik ben wel voorstander van gerichte actie; maatwerk.
Dan wordt het wellicht Frankrijk... waar je vreemd genoeg meer risico loopt ja :) Of ergens in NL. We wachten het rustig af. Scheelt dat we geen kosten hoeven te maken voor een annulering. Behalve mislopen verhuur.
pi_195197153
Ennnnn oranje voor Tsjechië... beter nu dan volgende week. En anders had Tsjechië zelf de deur wel op slot gedaan. Minister van Volksgezondheid stapte gister al op vanwege kritiek op slappe beleid. Een epidemioloog neemt die functie nu over.
pi_195197529
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 12:40 schreef alpeko het volgende:
Ennnnn oranje voor Tsjechië... beter nu dan volgende week. En anders had Tsjechië zelf de deur wel op slot gedaan. Minister van Volksgezondheid stapte gister al op vanwege kritiek op slappe beleid. Een epidemioloog neemt die functie nu over.
Zat er aan te komen.

Waar in Frankrijk ga/kun je dan nog heen nu? Vandaag toch weer tien regio's op oranje gezet? (of rood, ik hou het al niet meer zo bij, gaat zo snel met de informatie).

Ik ben dit jaar nog steeds niet weg geweest trouwens. Zelfs niet in NL. Steeds komt er weer iets anders tussen. Geannuleerde vakantie begin september, paar weken vrij in september maar wat privézaken (sollicitaties, nog paar keer inloggen voor werk tijdens vakantie) :@ waardoor ik niet weg kon....zit nu te denken aan oktober, maar wat, hoe, waar?

Best wel balen. Had ik in juli/augustus de "moed" verzameld om alleen weg te gaan, dan had ik nu een lekkere vakantie achter de rug. Maar ik - alleenstaand en altijd met groepen (groepsreizen) op vakantie - durfde dat niet en pas toen ik eindelijk besloot zelf iets te boeken, werd het meteen daarna geannuleerd (was hotel via grote touroperator). :{w

Zelf naar oranje gebied reizen durf ik niet echt, toch angst wat er gaat gebeuren als een land op slot gaat (terughalen doen ze je niet), eventuele quarantaine-maatregelen, eventuele problemen met werk bij ziek worden (als je zelf besloten hebt om naar oranje gebied te gaan -> aansprakelijkheid).
Met de auto naar een camping gaan kan, maar waarom zou ik in mijn eentje op de camping gaan staan?

Zit nu te kijken naar Italië, enige optie denk ik nog. En anders wordt het misschien NL in oktober/november, verder is het wel voorbij met de kansen.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195198224
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:02 schreef Salina het volgende:

[..]

Zat er aan te komen.

Waar in Frankrijk ga/kun je dan nog heen nu? Vandaag toch weer tien regio's op oranje gezet? (of rood, ik hou het al niet meer zo bij, gaat zo snel met de informatie).

Ik ben dit jaar nog steeds niet weg geweest trouwens. Zelfs niet in NL. Steeds komt er weer iets anders tussen. Geannuleerde vakantie begin september, paar weken vrij in september maar wat privézaken (sollicitaties, nog paar keer inloggen voor werk tijdens vakantie) :@ waardoor ik niet weg kon....zit nu te denken aan oktober, maar wat, hoe, waar?

Best wel balen. Had ik in juli/augustus de "moed" verzameld om alleen weg te gaan, dan had ik nu een lekkere vakantie achter de rug. Maar ik - alleenstaand en altijd met groepen (groepsreizen) op vakantie - durfde dat niet en pas toen ik eindelijk besloot zelf iets te boeken, werd het meteen daarna geannuleerd (was hotel via grote touroperator). :{w

Zelf naar oranje gebied reizen durf ik niet echt, toch angst wat er gaat gebeuren als een land op slot gaat (terughalen doen ze je niet), eventuele quarantaine-maatregelen, eventuele problemen met werk bij ziek worden (als je zelf besloten hebt om naar oranje gebied te gaan -> aansprakelijkheid).
Met de auto naar een camping gaan kan, maar waarom zou ik in mijn eentje op de camping gaan staan?

Zit nu te kijken naar Italië, enige optie denk ik nog. En anders wordt het misschien NL in oktober/november, verder is het wel voorbij met de kansen.
Vriendin durft Frankrijk ook niet aan. Wilde dan naar Vogezen. Haut-Rhin (nu geel). Bas-Rhin er boven is vandaag op oranje gezet. En met nog een week te gaan... Schoonmoeder zit nu nog in Tsjechië en mag dus in quarantaine bij terugkomst. Dat kan je in Frankrijk ook overkomen. In NL vreemd genoeg niet.

Italie hebben we nog een voucher voor maar dat durven we ook niet eigenlijk. En is voor week ook te kort. Zou dan om Puglia gaan. Dat is te ver rijden voor zo kort.

Dus op vakantie in NL is dan het enige alternatief waar je zekerheid hebt. Ja of er moet een lockdown komen... niks is zeker. Zijn al 2x een week thuis geweest. Was heerlijk. Zeker met goed weer. Maar toch anders dan er echt tussenuit zijn.

Op vakantie in je eentje kan ik overigens best aanraden. Twee keer gedaan.
  Moderator dinsdag 22 september 2020 @ 14:28:47 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195199004
Berlijn is een oase. Wat rustig O+
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195199106
Even een paar dagen weg naar Friesland. :P

Wat hoop sloten en kanalen hebben ze hier zeg. :o
pi_195200963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 13:42 schreef alpeko het volgende:
Italie hebben we nog een voucher voor maar dat durven we ook niet eigenlijk. En is voor week ook te kort. Zou dan om Puglia gaan. Dat is te ver rijden voor zo kort.
Ik heb ook een voucher, maar die is toch niet specifiek voor de reis die je geboekt had (en daarna geannuleerd)? Volgens mij kan ik die "innen" hoe ik wil...afhankelijk van wat er nu nog mogelijk is (bijna niets meer dus). ;)

Puglia wil ik ook heel graag eens heen, maar dat zou ik vliegen inderdaad.

Het gekke is dat ik helemaal niet bang ben om te vliegen ofzo, ik zit meer met die onzekerheid of iets oranje/rood wordt, hoe kom je terug (als je alleen ticket of accommodatie geboekt hebt b.v., als je ticket en accommodatie geboekt hebt via een touroperator kun je wel (eerder) terug), etc.

Veel plezier in Berlijn en in Friesland @Rene en @Basp1

Berlijn was ik in januari, erg leuk ook. Kan me voorstellen dat het nu nog wat mooier is nu alles in bloei staat. Het was een beetje kaal in januari. Potsdam vond ik ook mooi.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195202056
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 september 2020 16:12 schreef Salina het volgende:

Ik heb ook een voucher, maar die is toch niet specifiek voor de reis die je geboekt had (en daarna geannuleerd)? Volgens mij kan ik die "innen" hoe ik wil...afhankelijk van wat er nu nog mogelijk is (bijna niets meer dus). ;)
Wij niet. Booking.com :') Voucher van de accommodatie gekregen. Dus daar zitten we sowieso redelijk aan vast.

quote:
Puglia wil ik ook heel graag eens heen, maar dat zou ik vliegen inderdaad.

Het gekke is dat ik helemaal niet bang ben om te vliegen ofzo, ik zit meer met die onzekerheid of iets oranje/rood wordt, hoe kom je terug (als je alleen ticket of accommodatie geboekt hebt b.v., als je ticket en accommodatie geboekt hebt via een touroperator kun je wel (eerder) terug), etc.
Herkenbaar hoor. Puglia doen we om die reden vermoedelijk wel met de auto of het moet volgend jaar opeens heel anders lopen. En dan rondreis i.c.m. Toscane bijv.

Voor na volgende week kijk ik nu naar het Oosten van het land. Toch iets anders dan de Bohemen. Maar zal ook wel leuk worden.
  dinsdag 22 september 2020 @ 17:31:20 #21
22565 asco
Los in deze tent
pi_195202434
Ik zou nog 3 keer op vakantie "moeten" dit jaar. :')
Benieuwd wat het gaat worden.
Plannen is zinloos.
Eerste moment is 2 oktober en zelfs daar wacht ik nog mee.

Gelukkig wel nog in Vegas en Frankrijk geweest dit jaar. _O_
  woensdag 23 september 2020 @ 13:40:07 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_195216223
De mogelijkheden om nog een weekje de zon op te zoeken worden wel met de week minder. Frankrijk is eigenlijk al heel snel een no-go zone aan het worden, spanje is oranje, griekse eilanden zijn oranje, lissabon is oranje (rest van Portugal niet)

Blijft Italie nog over... maar voor hoe lang
pi_195216279
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:40 schreef Blik het volgende:
De mogelijkheden om nog een weekje de zon op te zoeken worden wel met de week minder. Frankrijk is eigenlijk al heel snel een no-go zone aan het worden, spanje is oranje, griekse eilanden zijn oranje, lissabon is oranje (rest van Portugal niet)

Blijft Italie nog over... maar voor hoe lang
Curaçao is te ver weg voor een weekje.
  woensdag 23 september 2020 @ 13:46:03 #24
62913 Blik
The one and Only!
pi_195216337
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Curaçao is te ver weg voor een weekje.
Wel met 3 kids (en abc-eilanden al geweest in 2015)
pi_195220414
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:40 schreef Blik het volgende:
De mogelijkheden om nog een weekje de zon op te zoeken worden wel met de week minder. Frankrijk is eigenlijk al heel snel een no-go zone aan het worden, spanje is oranje, griekse eilanden zijn oranje, lissabon is oranje (rest van Portugal niet)

Blijft Italie nog over... maar voor hoe lang
Zuid-Italie heeft nog aardig wat UV-B straling nu. Dus boek die vlucht :)

p.s. of ga naar Bergamo, daar is wellicht herd immunity

vrij naar Clinton: "It is the UV-B stupid"
pi_195221019
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:57 schreef capricia het volgende:
Hoe is het vliegen..is het te doen met een mondkapje, is het veilig?

Ik wil binnenkort naar Italië. Geen lange vlucht. 2,5 uur.

Maar hoe schatten jullie het risico in?
Ik heb de afgelopen twee weken in Italië gezeten. Gevlogen naar Napels via Milaan, en dan naar het zuiden voor een rondje Sicilië. Best wel spannend van wat ik als ik zelfs simpelweg verkouden word, moet ik dan een italiaanse test laten doen, en kan ik dan wel terug vliegen, en ik kan nu ff geen mondkapje meer zien (in Italie in restaurants, winkels, bus trein etc etc.) maar het ging allemaal goed en al met al toch een leuke vakantie gehad. Pompei, mooie amalfi kust, boel griekse tempels en andere ouwe stenen, tot 3000 meter de Etna op, heerlijk eten. Dolce vita!

Ik schat het risico in als laag want ben niet ziek geworden. *O*
Dit is een Signature....
  woensdag 23 september 2020 @ 18:52:46 #27
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195221654
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Noord Brabant volgt over een week of 2 denk ik zo.
Yep, zojuist bekend geworden dat ook mijn regio opgeschaald wordt naar risiconiveau 2. Grote kans dat de Duitsers nu ook voor de nieuw opgeschaalde regio's inreisverbod voor toeristische doeleinden gaat instellen ...
pi_195221737
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Yep, zojuist bekend geworden dat ook mijn regio opgeschaald wordt naar risiconiveau 2. Grote kans dat de Duitsers nu ook voor de nieuw opgeschaalde regio's inreisverbod voor toeristische doeleinden gaat instellen ...
Ach voor de Buhne. Ze checken nergens waar je vandaan komt of waar je geweest bent. Dus ze stellen maar reisverboden in... Al sta je ingeschreven in Brabant of Amsterdam. Je kan net zo goed 2 weken in Noord-Duitsland zijn geweest of in Oostenrijk.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 23 september 2020 @ 20:30:30 #29
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195223683
Wij blijven thuis..heb geen zin in gedoe..maakt mijn vakantie niet echt ontspannen ofzo..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_195223704
Wat is leuk met dochter van 8 in de herfstvakantie?
Utrecht staat ook op de verboden lijst in DL.
Wil graag even met haar weg.

(Man blijft doorwerken)
Definitely not CIA
pi_195223754
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2020 20:57 schreef capricia het volgende:
Hoe is het vliegen..is het te doen met een mondkapje, is het veilig?

Ik wil binnenkort naar Italië. Geen lange vlucht. 2,5 uur.

Maar hoe schatten jullie het risico in?
Je kan je mondkapje lekker afdoen tijdens het drinken en eten. Bestel een extra wijntje en je zit gerust 20 min zonder kap.

Is heel geadvanceerd geregeld, de ventilatie schakelt automatisch mee zodat niemand besmet wordt. ;)
pi_195223855
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:31 schreef capricia het volgende:
Wat is leuk met dochter van 8 in de herfstvakantie?
Utrecht staat ook op de verboden lijst in DL.
Wil graag even met haar weg.

(Man blijft doorwerken)
Naar zee in NL, of een van de eilanden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_195223901
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Naar zee in NL, of een van de eilanden?
Ja. Dat is wel leuk, een Waddeneiland!
Ik kijk dan meestal Landal en CP.
Maar een andere tip is ook welkom. :)
Definitely not CIA
pi_195224321
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Dat is wel leuk, een Waddeneiland!
Ik kijk dan meestal Landal en CP.
Maar een andere tip is ook welkom. :)
Giethoorn? Beetje varen etc
pi_195224349
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Dat is wel leuk, een Waddeneiland!
Ik kijk dan meestal Landal en CP.
Maar een andere tip is ook welkom. :)
Wat wil je doen? Iets actiefs ook? Museum, pretpark, wandelen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 23 september 2020 @ 21:10:03 #36
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_195224417
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2020 20:42 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Dat is wel leuk, een Waddeneiland!
Ik kijk dan meestal Landal en CP.
Maar een andere tip is ook welkom. :)
Marveld recreatie bij Groenlo vonden wij een heel leuk bungalowpark :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_195224427
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wat wil je doen? Iets actiefs ook? Museum, pretpark, wandelen?
Een huisje bij een pretpark is ook wel een kinderdroom, ja. ^O^

Ik was het liefst met haar naar Berlijn gegaan. Shoppen (winterkleding) en genoeg indoor te doen als musea etc en ze is geïnteresseerd in die muur. Maar dat kan dus voorlopig niet.
Definitely not CIA
pi_195224434
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 21:10 schreef Arizona het volgende:

[..]

Marveld recreatie bij Groenlo vonden wij een heel leuk bungalowpark :)
Ga ik opzoeken. Dank!
Definitely not CIA
pi_195229086
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2020 13:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Wel met 3 kids (en abc-eilanden al geweest in 2015)
Portugal Madeira?
  donderdag 24 september 2020 @ 09:10:38 #40
62913 Blik
The one and Only!
pi_195229137
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2020 09:07 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Portugal Madeira?
Ja, is een optie, zijn ook naar Zuid-Italie aan het kijken
  maandag 28 september 2020 @ 11:39:54 #41
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195301266
Weet iemand of Nederlanders nog naar Belgie mogen?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 28 september 2020 @ 11:45:43 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195301345
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:39 schreef nils7 het volgende:
Weet iemand of Nederlanders nog naar Belgie mogen?
Momenteel is dit het beleid:

quote:
De Belgische overheid raadt niet-noodzakelijke reizen van en naar de Nederlandse provincies Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht (code rood) sterk af. Reizigers uit Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht die voor een noodzakelijke reis naar België reizen moeten zich na aankomst laten testen in één van de Belgische testcentra en verplicht 14 dagen in zelfquarantaine. De Belgische overheid vraagt reizigers uit de andere Nederlandse provincies om 14 dagen in België in zelfquarantaine te gaan en betreft alleen niet-noodzakelijke reizen zoals toerisme. De Belgische overheid verplicht u binnen 48 uur voor aankomst een Passenger Locator Form (PLF) in te vullen als u LANGER dan 48 uur in België gaat verblijven. Personen uit Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht ontvangen daarna een activatiecode om zich te laten testen in één van de Belgische testcentra. Alleen testen afgenomen binnen het Belgische systeem worden erkend. Bezoekers die korter dan 48 uur in België verblijven worden niet opgeroepen zich te laten testen en hoeven niet in quarantaine.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator maandag 28 september 2020 @ 11:46:29 #43
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195301361
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:39 schreef nils7 het volgende:
Weet iemand of Nederlanders nog naar Belgie mogen?
quote:
In België geldt een code rood voor reizen naar en terugkeer vanuit de Nederlandse provincies Zuid-Holland, Noord-Holland en vanaf 25 september 16:00 uur ook Utrecht. Vakantiegangers uit deze gebieden zijn niet welkom. Je mag wel door België heen reizen als je uit deze provincies komt. Maak dan alleen noodzakelijke tussenstops.
That would be a no then
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 28 september 2020 @ 12:23:10 #44
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195302163
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 11:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Momenteel is dit het beleid:
[..]

quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 11:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

[..]

That would be a no then
Thanks... twijfel de twijfel iets te boeken in Belgisch Limburg.
Kom zelf uit West Brabant dus dat zou vandaag de dag dus nog mogen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 28 september 2020 @ 12:24:46 #45
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195302197
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 12:23 schreef nils7 het volgende:

[..]


[..]

Thanks... twijfel de twijfel iets te boeken in Belgisch Limburg.
Kom zelf uit West Brabant dus dat zou vandaag de dag dus nog mogen.
Zou iig iets boeken waar je je geld terug krijgt als het op 'nope nope' springt ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 28 september 2020 @ 12:27:59 #46
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195302238
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Zou iig iets boeken waar je je geld terug krijgt als het op 'nope nope' springt ;)
Bij Landal is dat mogelijk tot 1 dag vantevoren gelukkig.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_195309800
Mijn vriendin en ik hadden via de ANWB in maart een weekend Groningen gepland maar ivm coronavirus werd die geannuleerd. We wilde dan maar met Pinksteren gaan maarja nog steeds coronavirus. Kregen via de ANWB een tegoedbon. Deze begin vorige week verzilverd voor een weekend in oktober, maar dezelfde dag ging de veiligheidsregio Groningen ook naar 'zorgelijk'. :') met beetje pech 3x weekend Groningen dus geannuleerd terwijl we in augustus een week zorgeloos naar Oostenrijk zijn gegaan. Ik wilde as zondag eigenlijk naar wielrennen in België gaan kijken. Maar dat is ook al geen optie meer.
Net efkes anges
  maandag 28 september 2020 @ 20:31:19 #48
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_195313812
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2020 12:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Zou iig iets boeken waar je je geld terug krijgt als het op 'nope nope' springt ;)
België is vanaf morgen Oranje voor ons.

Maar ik wacht wel ff met iets boeken, dit gaat zelfs in het land lastig worden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_195314466
Je kan nu beter het land ontvluchten want iedereen heeft corona in Nederland volgens de media en RIVM.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  maandag 28 september 2020 @ 23:46:37 #50
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_195317928
Heb nu vakantie..3 weken thuis dan maar :o vind ik best ok..kan nog lekker wandelen..of thema koken (diner maken van een favoriet vakantie land) lekker luieren ..och vervelen ons niet :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_195365259
Ben in dubio. Zit te denken aan een vakantie naar Dubai in december. Toch even de winterzon opzoeken.
pi_195367278
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 14:31 schreef potjecreme het volgende:
Ben in dubio. Zit te denken aan een vakantie naar Dubai in december. Toch even de winterzon opzoeken.
Je verwacht dat er over 2 maanden geen oranje reisadvies meer is?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_195368359
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:25 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Je verwacht dat er over 2 maanden geen oranje reisadvies meer is?
Ik ga ondanks code oranje
  Moderator donderdag 1 oktober 2020 @ 17:27:36 #54
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195368429
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 17:23 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ik ga ondanks code oranje
Hou er dan wel rekening mee dat als de situatie blijft zoals die nu is je een valide covid test moet laten zien bij binnenkomst in Dubai.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 18:15:15 #55
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_195390720
Als je weekend Groningen geboekt hebt, mag je die kosteloos annuleren? Is weliswaar Nederland maar wel een van de onveiligere regio's.
Net efkes anges
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 19:48:05 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195392331
Vandaag te horen gekregen dat we alle kosten van onze afgelaste trip naar Lissabon vergoed hebben gekregen ^O^
pi_195392487
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 18:15 schreef Sjoerd102 het volgende:
Als je weekend Groningen geboekt hebt, mag je die kosteloos annuleren? Is weliswaar Nederland maar wel een van de onveiligere regio's.
Momentje hoor, ik ga even in je boekingsvoorwaarden kijken. :')
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:08:12 #58
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_195395473
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 19:54 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Momentje hoor, ik ga even in je boekingsvoorwaarden kijken. :')
Het was meer een algemene vraag ;-)
Net efkes anges
  Moderator vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:28:46 #59
54278 crew  Tijger_m
42
pi_195395925
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 22:08 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Het was meer een algemene vraag ;-)
Ja, maar het hangt helemaal van de voorwaarden af waaronder je geboekt hebt. Er is geen algemene regel voor, dacht ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_195395947
Ik ben twee weken geleden in een code oranje land geweest voor vakantie, in vliegtuig terug moest ik papiertje invullen voor ministerie van volksgezondheid.

Indien ik klachten had ja of nee, en welke stoel ik zat, welke vluchtnummer.

Maar op het vliegveld in Nederland wilde niemand deze hebben niet inclusief de douane/passport check niet (kwam uit non EU land) Ik stond buiten met dat domme papiertje.

Geen testen of teststraten, alleen in het code oranje land werd nog wel mijn temperatuur gemeten wanneer je vluchthaven inkwam. 36.6 was het trouwens ;)
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  vrijdag 2 oktober 2020 @ 23:01:34 #61
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195396604
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2020 18:52 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Yep, zojuist bekend geworden dat ook mijn regio opgeschaald wordt naar risiconiveau 2. Grote kans dat de Duitsers nu ook voor de nieuw opgeschaalde regio's inreisverbod voor toeristische doeleinden gaat instellen ...
En nu is vrijwel geheel Nederland risicogebied voor de Duitsers. Geen zin in onnodige Corona-testen of quarantaineplicht voor een tweedaagse trip naar Berlijn dus annuleren maar. Ik heb te lang gewacht :+
pi_195399887
Uit Hart van Nederland: vakantie ellende.
Mensen vliegen naar Sicilië. Sneltest bij aankomst, een mede passagier blijkt besmet te zijn, reizigers een nacht op het vliegveld en de volgende dag naar huis. En die reizigers zijn dan boos ‘ waarom deed Corendon geen testen vooraf!?!?’
Hadden ze ook zelf kunnen bedenken om te doen, niet alles hoeft voorgekauwd en aangeboden te worden :') :')

Of je gaat gewoon een jaartje niet.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195402423
Hier is geen geld om op vakantie te gaan, dus deze crisis komt eigenlijk best goed uit.
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:09:43 #64
67174 Dos37
Come on Twente
pi_195402441
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 06:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Uit Hart van Nederland: vakantie ellende.
Mensen vliegen naar Sicilië. Sneltest bij aankomst, een mede passagier blijkt besmet te zijn, reizigers een nacht op het vliegveld en de volgende dag naar huis. En die reizigers zijn dan boos ‘ waarom deed Corendon geen testen vooraf!?!?’
Hadden ze ook zelf kunnen bedenken om te doen, niet alles hoeft voorgekauwd en aangeboden te worden :') :')

Of je gaat gewoon een jaartje niet.
Een jaar niet om 6 uur opstaan om je handdoekje op een standbedje leggen is een jaar niet geleefd
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:22:27 #65
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195402625
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:08 schreef HansCojona het volgende:
Hier is geen geld om op vakantie te gaan, dus deze crisis komt eigenlijk best goed uit.
Wacht even, hoe precies komt een crisis goed uit als jij geen geld hebt om op vakantie te gaan?
Ik snap de link niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195402657
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Wacht even, hoe precies komt een crisis goed uit als jij geen geld hebt om op vakantie te gaan?
Ik snap de link niet
Je kan nergens meer op vakantie, tenzij je als een labrat gebruikt wilt worden. Vliegtuigen gooien ze vol, maar een restaurant moet eerder dicht. Snap jij de logica van dit alles?
  zaterdag 3 oktober 2020 @ 11:27:19 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195402702
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:24 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Je kan nergens meer op vakantie, tenzij je als een labrat gebruikt wilt worden. Vliegtuigen gooien ze vol, maar een restaurant moet eerder dicht. Snap jij de logica van dit alles?
Wat heeft dat alles met jouw geldgebrek te maken en dat het goed uitkomt?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195402756
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat heeft dat alles met jouw geldgebrek te maken en dat het goed uitkomt?
Dat leg ik net uit, ga niet alles dubbel typen.
pi_195402835
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:31 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Dat leg ik net uit, ga niet alles dubbel typen.
Je bedoelt dat het niet opvalt dat je niet op vakantie kan door geldgebrek.
pi_195423499
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 06:34 schreef Cat-astrophe het volgende:
Uit Hart van Nederland: vakantie ellende.
Mensen vliegen naar Sicilië. Sneltest bij aankomst, een mede passagier blijkt besmet te zijn, reizigers een nacht op het vliegveld en de volgende dag naar huis. En die reizigers zijn dan boos ‘ waarom deed Corendon geen testen vooraf!?!?’
Hadden ze ook zelf kunnen bedenken om te doen, niet alles hoeft voorgekauwd en aangeboden te worden :') :')

Of je gaat gewoon een jaartje niet.
Die sneltest op Sicilië is pas sinds 3 dagen. Ben zelf twee weken geleden naar Sicilie geweest, toen was het nog niet. Het is sinds 1 oktober. Vanwege het stijgend aantal besmettingen in NL. Italië zelf is nog steeds helemaal geel. Dus snap best dat die mensen er door overvallen zijn.
pi_195423554
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 11:31 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Dat leg ik net uit, ga niet alles dubbel typen.
Nee hoor, je trekt er iets heel anders bij. Stel dat je al het geld van de wereld had blijft je argument als 'labrat' namelijk nog steeds hetzelfde.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195423844
Wordt de TT nu Herfstvakantie?

De zomer is voorbij -O-
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195424243
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:50 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Nee hoor, je trekt er iets heel anders bij. Stel dat je al het geld van de wereld had blijft je argument als 'labrat' namelijk nog steeds hetzelfde.
Dan huur ik een privejet.
pi_195424578
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 14:19 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Dan huur ik een privejet.
en alsnog een negatieve test moet overleggen of getest worden.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195425606
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2020 13:48 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Die sneltest op Sicilië is pas sinds 3 dagen. Ben zelf twee weken geleden naar Sicilie geweest, toen was het nog niet. Het is sinds 1 oktober. Vanwege het stijgend aantal besmettingen in NL. Italië zelf is nog steeds helemaal geel. Dus snap best dat die mensen er door overvallen zijn.
Dat is niet mijn punt.
Dankzij de sneltest is Sicilië nu wat extra besmettingen gespaard gebleven.

Maar ik snap gewoon niet dat mensen in deze tijd uren met een hoop onbekenden in een metalen buis opgesloten willen zitten. En daarna klagen dat ze hinder hadden van die besmetting. Ze hadden net zo goed zelf de bron kunnen zijn. Maar evengoed de organisatie verwijten dat die geen test aanbood.

De klagers wilden per se vliegen, en wisten dat ze met andere ongeteste personen in een vliegtuig zouden zitten. Net zoals zijzelf. Tja, dan moet je niet piepen als er een besmetting blijkt te zijn en een land je terugstuurt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195447983
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Waar ga je heen in Italië? Ik ben net terug van een weekje Sicilië. Heerlijk, blij dat ik geweest ben. Was allemaal heel goed te doe. Ook met vliegen (vliegtuig nog niet half gevuld). En daar ook. In Italië blijft het best rustig qua besmettingen. Alleen Sardinië heeft nu als regel dat je een negatieve test van maximaal 48 oud moet kunnen laten zien. Maar dat is om ze daar te beschermen tegen besmettingen van buiten af.
Excuus, hier heb ik niet meer op gereageerd. Vannacht terug gekomen, bijna 2 weken weg geweest. Ik ben eerst een weekje met een cruiseboot vanuit Napels weg geweest (MSC, die varen momenteel met 2 schepen op 60% van de capaciteit, social distance gegarandeerd, was ook allemaal goed geregeld), o.a. Palermo, Malta, Genua en Rome bezocht. Allemaal wel heel kort, je mag ook alleen maar het schip af als je een excursie boekte (ook overal gedaan), want ze willen je in een bubbel houden. Vooraf PCR-test halen bij een erkend instituut (Huisartsenlab bijvoorbeeld) is verplicht, ook op het schip word je nog eens getest etc. Nog nooit met een cruise mee geweest (IJmuiden – Newcastle niet meegerekend), maar het was echt zwaar relaxed. :7 Drijvende stad, veel relaxen in de jacuzzi's aan het zwembad, 's avonds vaak genoeg te doen, goed eten en vriendelijk personeel. Echt super-de-luxe ook. Het was wel ff omschakelen omdat ik altijd “volgeplande” vakanties doe.

Afgelopen dinsdag van de boot afgekomen in Napels en daar nog tot gisteravond gezeten. Napels is rauw, vies, hectisch qua verkeer, maar daardoor ook best een indrukwekkende stad met alles onder de graffiti, aparte volkswijken en mooie piazza’s. Pompeï, Ercolano, Vesuvio vulkaan, Capri en een stuk Amalfi kust gedaan. Lekkere pizza, levendige sfeer, mooie vrouwen :9 (ja, zelfs met mondkapje op), kortom: prima naar mijn zin gehad. ^O^

Wat betreft Covid en de maatregelen: op het schip overal mondkapje op, behalve in restaurants, bars en op een bedje bij het zwembad (went snel, heb er zelf geen probleem mee), overal disinfectiemiddelen, in theater en restaurants steeds om en om “wel/niet-zitten”, prima allemaal. Ik lees dat Italië vanaf vandaag de regels strenger gaat maken: overal mondkapjes op, nou dan verandert er vrij weinig want in Napels (en ook de andere steden) liep 80%/90% al ermee. Als je ging eten in de stad moest je bij de meeste restaurants gegevens achter laten etc. Vliegtuig zat bij mij ook voor 90% vol schat ik.

Ik merkte wel dat Covid bepaalde verhoudingen nogal “scheef” maakte. Voor de Vesuvio bijvoorbeeld kon je alleen online tickets kopen omdat ze het aantal bezoekers willen beperken, terwijl het gewoon in de buitenlucht is. En vervolgens boek je een tour op Capri, en dan worden de krappe minibusjes vol gestouwd met mensen. :') _O- Maja, toerisme krijgt al klappen genoeg, zolang ze kunnen vangen zijn ze uiteraard al blij (geldt overal natuurlijk).

Zo, tot zover mijn vakantie, gelukkig is alles goed gegaan. Nog een weekje vrij, wilde misschien nog ff 2 dagen weg (Veluwe of zo), maja het weer wordt niet veel helaas. -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door RedWhiteArmy1983 op 05-10-2020 17:21:05 ]
The only way you can be original, is to be yourself.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:31:57 #77
62913 Blik
The one and Only!
pi_195466165
Na een gecancelde meivakantie naar Bali, een zomervakantie die in het water is gevallen wegens overlijden van schoonmoeder kan er nu ook definitief een streep door de geplande vakantie naar Italie.

Topjaar, dat 2020

Blij dat ik nog wel 2x op wintersport heb kunnen gaan voordat corona bekend werd
pi_195467847
Italië is toch nog open?

Ik hoop stiekem dat dat ook eind oktober nog het geval is :)
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195468553
Ja waarom niet naar Italië? Omdat je daar nu een test moet doen?

[ Bericht 20% gewijzigd door bloodymary1 op 06-10-2020 17:52:06 ]
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 17:59:18 #80
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195468876
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 oktober 2020 23:01 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

En nu is vrijwel geheel Nederland risicogebied voor de Duitsers. Geen zin in onnodige Corona-testen of quarantaineplicht voor een tweedaagse trip naar Berlijn dus annuleren maar. Ik heb te lang gewacht :+
Ik ben wel geweest afgelopen weekend. Ik woon in Limburg dus ik mocht nog :D
pi_195469260
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 15:31 schreef Blik het volgende:
Na een gecancelde meivakantie naar Bali, een zomervakantie die in het water is gevallen wegens overlijden van schoonmoeder kan er nu ook definitief een streep door de geplande vakantie naar Italie.

Topjaar, dat 2020

Blij dat ik nog wel 2x op wintersport heb kunnen gaan voordat corona bekend werd
Echte mannen gaan gewoon,corona of niet. Was het overigens je eigen keus of komt het door de overheid?
pi_195469283
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:18 schreef osodevo het volgende:

[..]

Echte mannen gaan gewoon,corona of niet. Was het overigens je eigen keus of komt het door de overheid?
:') :') :')

Waar zit jij nu?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195469402
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

:') :') :')

Waar zit jij nu?
IST
pi_195469610
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:18 schreef osodevo het volgende:

[..]

Echte mannen gaan gewoon,corona of niet.
Badass :')
pi_195469658
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 18:25 schreef osodevo het volgende:

[..]

IST
Stoer hoor.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195469729
Ideale moment om op vakantie te gaan, lekker rustig én je voorkomt verdere verspreiding van het virus in Nederland ^O^
So we just called him Fred too
pi_195471212
Ik zou nog naar Italië over 2 weken, alleen het laatste nieuws is dat mondkapjes overal verplicht worden, ook buiten. Dag en nacht in heel het land. De besmettingen stijgen daar nu ook weer sneller.

Opmerking terzijde: het is wel een beetje ironisch. Verschillende internationale media berichtten onlangs hoe geweldig ze in Italië de tweede golf hadden geklopt, nu toch weer die angst, hoewel het nog veel lagere aantallen zijn dan Nederland. Ik snap het overigens wel, gezien de ervaringen die ze in het voorjaar hebben gehad. Het is sowieso hun land en ze mogen er mee doen wat ze willen.

Alleen dan gaat dus ook weer alle kennis over binnen versus buiten en ventilatie overboord, want ze moeten 'iets' doen. Daarom zijn mondkapjes in Nederland ook zo'n hellend vlak, als het niet 'werkt' mag je ze over 2 weken overal op en zitten we over 4 weken weer in lockdown, maar dan met mondkapjes.

Mondkapjes binnen kun je verwachten als je in het buitenland op vakantie gaat, dus dat is verder prima omdat je dan ook dingen kunt doen die hier soms nog niet kunnen. Alleen in de buitenlucht ook de hele dag, een boete als je je neus onbedekt buiten de deur steekt, geeft niet direct een vakantiegevoel. Je kunt er dan ook rekening mee houden dat verdere beperkingen of een tweede lockdown niet ver weg zijn als de besmettingen blijven stijgen.

Afijn morgen wordt de verordening officieel bekend gemaakt, maar even kijken hoe of wat. Zit eraan te denken de vlucht om te boeken naar een ander land. We gaan het zien.
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 19:59:08 #88
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195471452
Zou zelf überhaupt niet naar het buitenland gaan de komende maand e. Teveel risico, geen vakantiegevoel wss door de regels (zeker als mondkapjes overal)
  dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:14:04 #89
62913 Blik
The one and Only!
pi_195471893
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 17:08 schreef kalinhos het volgende:
Italië is toch nog open?

Ik hoop stiekem dat dat ook eind oktober nog het geval is :)
Het is officieel nog open, al vraag ik me af hoe lang nog en wanneer er een verplichte quarantaine-periode bij gaat komen

Per vandaag is het de hele dag met mondkapje rondlopen als je buiten bent, inclusief 2 van mijn kids ook (6+ is mondkapje op). coronatest doen bij landing. Als ik opgesloten wil zitten in een huisje dan blijf ik wel in Nederland.
pi_195471935
Ik ga naar Limburg, ook een leuke trip naar het buitenland.
pi_195473158
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is officieel nog open, al vraag ik me af hoe lang nog en wanneer er een verplichte quarantaine-periode bij gaat komen

Per vandaag is het de hele dag met mondkapje rondlopen als je buiten bent, inclusief 2 van mijn kids ook (6+ is mondkapje op). coronatest doen bij landing. Als ik opgesloten wil zitten in een huisje dan blijf ik wel in Nederland.
Ja dat van die mondkapjes overal op buiten wist ik niet, dat zou eerder een argument zijn voor mij om niet te gaan. Vindt t binnen prima maar alleen maar af op een terras of restaurant...dan zit ik elke dag vanaf 11u op het terras :')
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195476036
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 19:59 schreef Cue_ het volgende:
Zou zelf überhaupt niet naar het buitenland gaan de komende maand e. Teveel risico, geen vakantiegevoel wss door de regels (zeker als mondkapjes overal)
Genoeg landen waar én het risico én de maatregelen aanzienlijk lager zijn dan in Nederland.

Thuis blijven is mogelijk zelfs risicovoller dan nu op vakantie gaan.
So we just called him Fred too
  woensdag 7 oktober 2020 @ 21:59:25 #93
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_195495307
Wilde als wielerliefhebber afgelopen zondag naar Luik Bastenaken Luik. Maar aangezien de provincie Luik code oranje was keek me dat niet verstandig. Nu is vandaag provincie Luik weer afgeschaald naar geel. Dan maar het plan opgevat om as zondag richting Nurburgring te rijden om F1 te kijken. Maar dat is nu ook code oranje voor Nederlanders. Zul je zien dat ze die na het weekend weer op geel zetten.
Net efkes anges
pi_195495523
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is officieel nog open, al vraag ik me af hoe lang nog en wanneer er een verplichte quarantaine-periode bij gaat komen

Per vandaag is het de hele dag met mondkapje rondlopen als je buiten bent, inclusief 2 van mijn kids ook (6+ is mondkapje op). coronatest doen bij landing. Als ik opgesloten wil zitten in een huisje dan blijf ik wel in Nederland.
Met mondkapjes buiten :') nee dan zou ik ook lekker in Nederland blijven.
pi_195509180
Lees net dat je in Italië een test moet doen of een negatieve uitslag hebben als deze niet ouder dan 72 uur is.

Nu zit een collega daar zeg 3-4 dagen voor deze nieuwe verordening. Reizen daar met de auto. Moeten die nu alsnog daar een test gaan doen? Die hebben nu immers geen papier bij zeg die zegt dat ze coronavrij zijn.

Loop je dan nog risico's op een boete? Lees dat je sowieso kan hebt dat ze je daar op eigen kosten in quarantaine plaatsen als je positief test.
pi_195510118
Ik verwacht dat ze niet random mensen op straat gaan controleren en slechts aan de grens controleren.
So we just called him Fred too
  donderdag 8 oktober 2020 @ 19:51:37 #97
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_195512215
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2020 20:14 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is officieel nog open, al vraag ik me af hoe lang nog en wanneer er een verplichte quarantaine-periode bij gaat komen

Per vandaag is het de hele dag met mondkapje rondlopen als je buiten bent, inclusief 2 van mijn kids ook (6+ is mondkapje op). coronatest doen bij landing. Als ik opgesloten wil zitten in een huisje dan blijf ik wel in Nederland.
Waar haal je dat van mondkapjes overal op als je buiten bent? Mijn Italiaanse familie valt helemaal uit de lucht ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_195513241
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Waar haal je dat van mondkapjes overal op als je buiten bent? Mijn Italiaanse familie valt helemaal uit de lucht ...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t-verplicht-a4014980

https://www.telegraaf.nl/(...)zigers-uit-nederland
pi_195513967
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 19:51 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Waar haal je dat van mondkapjes overal op als je buiten bent? Mijn Italiaanse familie valt helemaal uit de lucht ...
Dan hebben ze meer aan een parachute dan aan een mondkapje.
pi_195526240
quote:
Waar ben je als Nederlander nog welkom deze herfstvakantie?

Een paar dagen weg tijdens de herfstvakantie is normaal gesproken eenvoudig te regelen. Maar door het oplopende aantal coronabesmettingen in Nederland en de rest van Europa is er een wirwar aan regels en reisadviezen ontstaan. Waar kun je nog heen?

Kijk eerst naar het reisadvies van de Nederlandse overheid. Nederlanders die naar landen of gebieden reizen die worden afgeraden door de overheid, wordt sterk geadviseerd om bij thuiskomst tien dagen in quarantaine te gaan.

Bekijk hier het reisadvies van de Nederlandse overheid:


nos

Er zijn ook landen die Nederlanders weren, zoals Denemarken. Daar kom je alleen binnen met een geldige reden, zoals een familiebezoek. Ook kun je niet naar Hongarije. Dat land laat alleen maar eigen inwoners toe.

Andere landen leggen inreisbeperkingen op. Zo mogen Nederlanders bijvoorbeeld wel naar Duitsland, maar dan moeten ze bij aankomst een recente negatieve coronatest laten zien. Alleen inwoners van Zeeland kunnen zonder extra voorwaarden naar Duitsland reizen.

De Belgische overheid heeft Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht, Groningen, Gelderland, Flevoland of Noord-Brabant betiteld tot 'rode zones', vanwege het hoge aantal coronabesmettingen in deze provincies. Dat betekent dat niet-noodzakelijke reizen vanuit die regio's naar België worden afgeraden. Reizigers uit die provincies moeten zich bij aankomst laten testen en verplicht 7 dagen in quarantaine.

Mogen we wel op vakantie?

Ja. ''Als je even wilt uitpuffen in de herfstvakantie, moet dat kunnen'', zei Rutte tijdens een eerdere persconferentie. Het is wel de bedoeling dat je op die plek blijft: "Dus niet terug naar huis rijden om te kijken of de aardappels daar misschien goedkoper zijn".

Voor vakanties naar het buitenland raadt het kabinet af te vertrekken naar gebieden waarvoor een oranje reisadvies geldt.

Volgens reisbrancheorganisatie ANVR is onbezorgd een vakantie boeken er niet meer bij. Mirjam Dresmé: "Je moet de website van Buitenlandse Zaken goed in de gaten houden. Zelfs als een land volgens de Nederlandse autoriteiten geel is, kan het zijn dat je niet welkom bent. Zeker niet als je uit een van de regio's komt met veel besmettingen."

Eigen land

Net als in de zomer kiezen veel Nederlanders daarom voor vakantie in eigen land. "Op onze Nederlandse parken verblijven veel meer Nederlanders dan normaal", vertelt Marthijn Tabak van Center Parcs. En daar was plek, want vakantiegangers uit de buurlanden blijven liever dicht bij huis. "Duitsers kiezen normaal voor de parken Zandvoort of Port Zélande, maar willen nu dat we ze omboeken naar een park in Duitsland. Belgen veranderen hun Nederlandse trip ook in een verblijf in een park in eigen land."

Hieronder vind je een kort overzicht van de inreisbeperkingen die een aantal populaire vakantielanden hebben opgelegd aan Nederlanders:

België: Voor reizigers uit de 'rode zones' geldt 7 dagen quarantaine en een verplichte coronatest.

Duitsland: 14 dagen in quarantaine (reizigers uit Zeeland uitgezonderd), tenzij je een negatieve testuitslag hebt die niet ouder is dan 48 uur.

Zwitserland: Verplichte quarantaine van 10 dagen.

Polen: Geen beperkingen, maar mogelijk aan de grens een controle op symptomen.

Hongarije: Staat niemand toe, behalve eigen inwoners.

Italië: Een negatieve testuitslag die niet ouder is dan 72 uur of een verplichte coronatest op het vliegveld.

Spanje: Gezondheidsverklaring nodig en toegang tot Madrid alleen met geldige reden.

Verenigd Koninkrijk: Verplicht 14 dagen in quarantaine. Op het niet naleven van deze regel staat zo'n 1100 euro boete.

Noorwegen: Verplicht 10 dagen in quarantaine.

Denemarken: Alleen welkom met een geldige reden, zoals familiebezoek.

Landen zonder inreisbeperkingen: Frankrijk, Oostenrijk, Griekenland, Portugal, Kroatië, Zweden.

Voor zonaanbidders zijn de opties nog beperkter. Als het gaat om nazomer-bestemmingen zijn er bij TUI slechts vier beschikbaar, vertelt Petra Kok. "We merken aan het zoekgedrag op onze website dat er absoluut belangstelling voor is, maar waar we normaal gesproken 120 bestemmingen aanbieden, zijn dat nu alleen de Portugese Algarve en Madeira, het Griekse Thessaloniki en Curaçao."

Wie boekt, doet dat last-minute, zien zowel de Nederlandse vakantieparken en hotels als de buitenland-aanbieders. "Twee weken voor vertrek is heel normaal nu", zegt Kok.

Wat deze vakantieaanbieder betreft, mag de overheid wel wat meer haast maken met het opnieuw openstellen van landen. Zo zijn de populaire Canarische eilanden nog steeds oranje voor Nederlanders. Kok: "De besmettingsgraad is op die Spaanse eilanden inmiddels gezakt tot onder de signaalwaarden die het RIVM en Buitenlandse Zaken eerder zelf aanhielden om van geel naar oranje te gaan."
https://nos.nl/artikel/23(...)-herfstvakantie.html

Heb Italië maar even omgeboekt, is nog genoeg te zien in Portugal.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 19:08:11 #101
22565 asco
Los in deze tent
pi_195770799
Nou, nog 3 weken en ik heb dan ook vakantie. :')
Reeds ingekort naar 2 weken ipv 3,5 (oorspronkelijk cruise bahama's}.

Nog meer mensen met vakantie in November?
Plannen, ideeën of alles opgegeven?
pi_195771898
Zomervakantie naar Indonesië ging uiteraard niet door.
Dit jaar tot dusver in totaal 2 weken vakantie gehad (want ik had gespaard voor vier weken vrij in de zomer :') ). Dus over anderhalve week een weekje vrij en misschien ga ik dan een paar nachten naar het altijd mooie Zeeland *O*

Lekker eigen huisje, dichtbij het strand als het even kan. Zee, lucht, ruimte O+

Normaal boek ik een accommodatie maanden van tevoren. Nu zit ik op hete kolen. Want de ‘gratis annuleren’ opties lopen allemaal minimaal een week voor de geplande datum af en met een verkoudheid ga ik natuurlijk niet. Dus toch maar wachten met boeken tot een dag of twee voor ik werkelijk wil gaan. Zo druk zal het ook niet zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195772830
quote:
0s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 19:08 schreef asco het volgende:
Nou, nog 3 weken en ik heb dan ook vakantie. :')
Reeds ingekort naar 2 weken ipv 3,5 (oorspronkelijk cruise bahama's}.

Nog meer mensen met vakantie in November?
Plannen, ideeën of alles opgegeven?
Ik blijf gewoon reizen. Wel binnen de Europese Unie.
  woensdag 21 oktober 2020 @ 23:03:14 #104
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_195776318
Iemand toevallig de afgelopen dagen op vakantie geweest in België? Ik heb dan een aantal vragen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 21 oktober 2020 @ 23:43:54 #105
6941 APK
Factual, I think.
pi_195777051
quote:
1s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 20:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

Normaal boek ik een accommodatie maanden van tevoren. Nu zit ik op hete kolen. Want de ‘gratis annuleren’ opties lopen allemaal minimaal een week voor de geplande datum af en met een verkoudheid ga ik natuurlijk niet. Dus toch maar wachten met boeken tot een dag of twee voor ik werkelijk wil gaan. Zo druk zal het ook niet zijn.
Bedoel je dat je wacht met boeken en hoopt op mensen die iets geboekt hebben en dat gaan cancellen of bedoel jij dat jij zelf meerdere dingen geboekt hebt en die nog gratis gaat annuleren?
Dat is mij niet helemaal duidelijk uit jouw omschrijving.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_195777570
Ik twijfel ook, heb over 1,5 week 2 weken vrij.
Griekenland, Portugal of Curacao kan. Nederland kan ook, alleen dat de horeca dicht is maakt dat wel een stuk minder aantrekkelijker. Ik bedoel, ik wil best een paar dagen op een eiland zitten of op de Veluwe, maar smiddags wil je wel gewoon ergens een uitsmijter halen ipv sochtends​al je boterhammetjes moeten smeren.

Qua quarantaine maakt t mij niet uit, ik werk toch tot april sowieso nog thuis.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195778623
quote:
5s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 23:43 schreef APK het volgende:

[..]

Bedoel je dat je wacht met boeken en hoopt op mensen die iets geboekt hebben en dat gaan cancellen of bedoel jij dat jij zelf meerdere dingen geboekt hebt en die nog gratis gaat annuleren?
Dat is mij niet helemaal duidelijk uit jouw omschrijving.
Dat eerste volgens mij. Omdat íe het risico dat 'ie 'n dag vantevoren een snotneus heeft (en dan niet meer gratis kan annuleren), niet wil lopen.
pi_195779454
quote:
5s.gif Op woensdag 21 oktober 2020 23:43 schreef APK het volgende:

[..]

Bedoel je dat je wacht met boeken en hoopt op mensen die iets geboekt hebben en dat gaan cancellen of bedoel jij dat jij zelf meerdere dingen geboekt hebt en die nog gratis gaat annuleren?
Dat is mij niet helemaal duidelijk uit jouw omschrijving.
Nee, deur drie. :)
Ik heb wat opties die nog vrij zijn op mijn wishlist staan en daar wil ik een dag of twee voor vertrek uit kiezen om te boeken. Met risico dat het niet meer beschikbaar is. Maar voor een paar nachten eigen land is dat minder drama dan voor een verre reis natuurlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 22 oktober 2020 @ 08:47:03 #109
6941 APK
Factual, I think.
pi_195779609
quote:
1s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

Nee, deur drie. :)
Ik heb wat opties die nog vrij zijn op mijn wishlist staan en daar wil ik een dag of twee voor vertrek uit kiezen om te boeken. Met risico dat het niet meer beschikbaar is. Maar voor een paar nachten eigen land is dat minder drama dan voor een verre reis natuurlijk.
Ah, ik snap het!
Ik ken het gevoel, eigenlijk een beetje voorstress ipv voorpret :')
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_195780368
quote:
14s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 08:47 schreef APK het volgende:

[..]

Ah, ik snap het!
Ik ken het gevoel, eigenlijk een beetje voorstress ipv voorpret :')
Stress is een groot woord. Maar het is niet de manier waarop ik normaal mijn vakanties regel. Uitzoeken is voorpret, scoren van de leukste plek voor het minste geld (vroegboekkorting :9~ ) is tof.
En nu kan het zijn dat ik voor meer geld minder mooi onderdak heb.
Vriendin lacht zich rot. Vorig jaar deden we een roadtrip met de auto waarbij we in de steden vooraf gingen boeken. Maar voor de rest gewoon onderweg, op dezelfde dag, kijken waar het leuk was en ter plekke onderdak regelen.
Anderhalve maand voor we vertrokken hadden we (ik) elke nacht gepland en geboekt :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195781177
Reizen jaar 2020:
Juni/juli: 6 dagen Noord-Nederland (Drenthe / Grunn / Fryslan / Overijssel)
Augustus: Weekendje Dordrecht, Kinderdijk en Biesbosch
September/oktober: 2 weken Italië + 2 dagen Veluwe

Nou, toch nog best wel de tijd kunnen vullen. :) Heb nog 4 dagen verlof over, gezien de beperkte reismogelijkheden neem ik die maar mee naar 2021. Heel misschien nog een lang weekend weg, maja dan moet het weer meezitten.

In maart zou ik nog naar Engeland gegaan zijn (weekendje Liverpool / kampioenschap LFC vieren), maja toen ging dus alles op slot. In september had ik in eerste instantie een reis naar de Azoren geboekt, ondanks de gele kleurcode werd dat afgeblazen (+ voucher gekregen) en is het Italië geworden. Ondanks Covid toch prima naar mijn zin gehad op reis. :)
The only way you can be original, is to be yourself.
  donderdag 22 oktober 2020 @ 22:20:09 #112
6941 APK
Factual, I think.
pi_195796372
quote:
10s.gif Op donderdag 22 oktober 2020 09:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

Stress is een groot woord. Maar het is niet de manier waarop ik normaal mijn vakanties regel. Uitzoeken is voorpret, scoren van de leukste plek voor het minste geld (vroegboekkorting :9~ ) is tof.
En nu kan het zijn dat ik voor meer geld minder mooi onderdak heb.
Vriendin lacht zich rot. Vorig jaar deden we een roadtrip met de auto waarbij we in de steden vooraf gingen boeken. Maar voor de rest gewoon onderweg, op dezelfde dag, kijken waar het leuk was en ter plekke onderdak regelen.
Anderhalve maand voor we vertrokken hadden we (ik) elke nacht gepland en geboekt :')
Dat laatste herken ik ook bij onze reizen, vroeger alleen een vliegticket boeken en daarna zagen we wel.
Tegenwoordig moet je soms maanden van tevoren op een commerciele site boeken om op het rustigste plekje van de bestemming een beetje weg van het massatoerisme te zijn :P
Zal wel de leeftijd zijn dat we tegenwoordig iets meer zekerheid van leuke accomodatie en enige rust willen hebben.

Ik ben erg benieuwd of je iets leuks gaat vinden omdat veel vrij gaat komen door mensen die op het laatste moment cancellen.
Kan mij zelfs voorstellen dat er mensen zijn die meerdere opties boeken en dan op het laatste moment pas kiezen.
Succes, volgens mij heb je wel vakantie verdiend ~:)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_195958283
Ik heb zojuist bericht van Garuda gehad dat mijn tickets naar Indonesië van mei deze week worden terugbetaald *O*
pi_198336717
Wie heeft er al zin in de zomervakantie 2021?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198336737
Wederom 3-5 weken naar Zuid-Frankrijk *O* *O* *O*
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:48:36 #116
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198336757
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:46 schreef RipCity het volgende:
Wie heeft er al zin in de zomervakantie 2021?
Jaaaa, lekker thuis zitten terwijl de gelukkige gevaccineerden lekker weg mogen O+ Heel veel zin in!

Nee, ik heb de hoop opgegeven dat wij weg mogen zonder vaccinatiepaspoort. We wilden dit jaar wel echt heel graag naar Wenen (en Londen weer een keertje), maar dat zie ik niet gebeuren. Zou nu al tekenen voor Duitsland met de auto. Mits je daar dus dingen kan (uit eten, hotel) zonder vaccinatiepaspoort. Ga ik niet van uit.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198336792
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 oktober 2020 08:18 schreef JochemSjakie het volgende:
Ik heb zojuist bericht van Garuda gehad dat mijn tickets naar Indonesië van mei deze week worden terugbetaald *O*
Ik had bericht van Garuda dat mijn reis in april is gewijzigd naar 1 dag later.
Yeah but...!
Go hard or go home
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:52:20 #118
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198336821
Ik zet in op rond de herfstvakantie pas echt kunnen vliegen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 5 maart 2021 @ 13:58:05 #119
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198336922
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:52 schreef Molo het volgende:
Ik zet in op rond de herfstvakantie pas echt kunnen vliegen
En zelfs dan waarschijnlijk enkel met een vaccinatie paspoort.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198337115
Heb een boeking gedaan voor September naar Hongarije, hoop wel te kunnen vliegen maar heb er een hard hoofd in :P
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:12:34 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198337155
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En zelfs dan waarschijnlijk enkel met een vaccinatie paspoort.
Nee dat geloof ik niet

Als dat er al door komt, ook voor de andere zaken, dus testuitslag sneltest/PCR en doorgemaakte Covid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198337364
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:50 schreef Noek het volgende:

[..]

Ik had bericht van Garuda dat mijn reis in april is gewijzigd naar 1 dag later.
Yeah but...!
Het geld heb ik ondertussen al gehad, exclusief de kosten van de stoelreserveringen en extra bagage etc, a 300 euro :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2021 14:25:01 ]
pi_198337379
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee dat geloof ik niet

Als dat er al door komt, ook voor de andere zaken, dus testuitslag sneltest/PCR en doorgemaakte Covid
Dat hoeft er niet in Nederland door te komen. Als het land van bestemming die eis stelt, dan kan Nederland er vrij weinig aan doen.
pi_198337454
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:46 schreef RipCity het volgende:
Wie heeft er al zin in de zomervakantie 2021?
Duh.

Afgelopen zomer kon je vliegen, dat kan deze zomer ook. Niet overal heen nee, maar wel opties. :Y

Vorig jaar riep ook half internet dat we pas medio 2022 konden vliegen, 3 maanden later zat ik in het vliegtuig. :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:30:47 #125
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198337467
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:25 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Dat hoeft er niet in Nederland door te komen. Als het land van bestemming die eis stelt, dan kan Nederland er vrij weinig aan doen.
Het lijkt er op dat het gewoon op Europees niveau geregeld gaat worden, dus het zal er gewoon gaan komen. Beste waar je als niet gevaccineerde op kan hopen is dat ze ook testen gaan aanbieden op luchthavens en dat die niet al te prijzig zijn. Dat je met een negatieve uitslag ook gewoon weg mag. Dat zijn alleen een hele hoop testen die je moet doen als ze zo'n paspoort (of negatieve test) ook gaan eisen bij de buitenlandse horeca e.d.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198337564
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Het lijkt er op dat het gewoon op Europees niveau geregeld gaat worden, dus het zal er gewoon gaan komen. Beste waar je als niet gevaccineerde op kan hopen is dat ze ook testen gaan aanbieden op luchthavens en dat die niet al te prijzig zijn. Dat je met een negatieve uitslag ook gewoon weg mag. Dat zijn alleen een hele hoop testen die je moet doen als ze zo'n paspoort (of negatieve test) ook gaan eisen bij de buitenlandse horeca e.d.
Linksom, rechtsom, er komt vast wel iets. :)
De meeste landen gaan echt niet voor een 2e zomer aankijken hoe dood het toerisme is.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:41:20 #127
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198337620
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:47 schreef Aurelius het volgende:
Wederom 3-5 weken naar Zuid-Frankrijk *O* *O* *O*
Welke streek ongeveer? Wij gaan dit jaar 3 weken naar de Gard, nu al bergen voorpret.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:42:02 #128
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_198337629
Ik ben al tevreden met een leuke zomer in Nederland ergens in Zeeland in een vakantiehuisje.
pi_198337655
quote:
17s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 14:41 schreef Perrin het volgende:
Welke streek ongeveer? Wij gaan dit jaar 3 weken naar de Gard, nu al bergen voorpret.
Cote d'Azur. :)
  vrijdag 5 maart 2021 @ 14:53:12 #130
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_198337815
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jaaaa, lekker thuis zitten terwijl de gelukkige gevaccineerden lekker weg mogen O+ Heel veel zin in!

Nee, ik heb de hoop opgegeven dat wij weg mogen zonder vaccinatiepaspoort. We wilden dit jaar wel echt heel graag naar Wenen (en Londen weer een keertje), maar dat zie ik niet gebeuren. Zou nu al tekenen voor Duitsland met de auto. Mits je daar dus dingen kan (uit eten, hotel) zonder vaccinatiepaspoort. Ga ik niet van uit.
Vorig jaar had ik de hoop al opgegeven om dit jaar al te kunnen vliegen.
Ik dacht slim te zijn en net over de grens in Duitsland de Eifelsteig te gaan lopen, zodat ik bij problemen altijd nog te voet terug de grens over zou kunnen gaan.
Maar zoals het er nu naar uitziet ga ik eind mei zeker nog niet de grens oversteken zonder negatieve test of thuisquarantaine. En ik wil me niet laten testen voor een vakantie.

Nu maar besloten om in Nederland het Kustpad te gaan lopen, vandaag alle campings alvast gereserveerd. *O*

Ik heb trouwens ook helemaal geen zin in dat digitale vaccinatiepaspoort, ze mogen gewoon een stempeltje zetten in mijn (internationaal erkende) gele vaccinatieboekje. Als dat niet wordt geaccepteerd bij de grens, zal het nog lang duren voor ik naar het buitenland ga. :{
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_198337833
Ik heb nog een voucher voor de boot naar Schotland. Alleen heeft P&O de voorwaarden best wel aangepast waardoor ik verwacht nog eens het zelfde bedrag bij moet leggen om toch te gaan. Op de een of andere manier wordt ik nog steeds niet echt enthousiast. Lokaal heb ik al afspraken maar daar kan ook nog wel onderuit denk ik.

Daarnaast moet ik ook nog zien of we eind juni die kant weer op mogen.

Aangepaste voorwaarden zijn dat gedeelde cabine (met vreemden) niet meer mag dus de overnachting gaat twee tot vier keer zoveel kosten op de boot. De hoogte van de auto tegen basistarief is van 2,40 m teruggebracht naar 1,83 meter en dat red ik dus niet met mijn 2,10 cm inclusief daklading.
pi_198337843
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 13:46 schreef RipCity het volgende:
Wie heeft er al zin in de zomervakantie 2021?
Zeker :Y maja waarheen hangt af van alle ontwikkelingen de komende maken... Waar je vorig jaar al plannen had gemaakt en door de covid situatie de plannen moest veranderen of annuleren, kún je nu geen concrete plannen maken en ben je van factoren waar je weinig tot geen invloed op hebt afhankelijk.

Mijn "grote vakantie" valt altijd in september, dus ik heb de tijd... Eerst de ontwikkelingen afwachten, van de zomer de prik, en dan boeken (heb sowieso nog een voucher liggen). Vliegen binnen Europa moet vanaf deze zomer toch wel kunnen neem ik aan...

Vaccinatiepaspoort moet je imo ook alleen maar "invoeren" op continentaal niveau (in overleg met alle lidstaten), plus je zal toch wel e.e.a. moeten regelen voor mensen die zich niet willen laten vaccineren (bijv. met negatieve test op vakantie). Vaccineren moet immers een vrije keuze blijven, maar daarbij moet je wel ervoor zorgen dat je de "niet-gevaccineerden" niet uitsluit mbt uitjes / leuke dingen / vakanties...
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_198338025
Kijk voor de lol eens in april/mei/juni. Er vliegt nog behoorlijk wat af en aan ondanks allerlei 'aso'-uitspraken van Rutte, prijzen zijn laag met name als je op eigen gelegenheid een vlucht en verblijf regelt. Maar ja het blijft precair en met allerlei maatregelen op plaats bestemming, dus het hangt er vanaf hoe flexibel je bent.

Ik reis zelf graag onafhankelijk en op eigen gelegenheid in het 'shoulder season', de tijd tussen hoog- en laagseizoen. Ben niet afhankelijk van schoolvakanties. Ik heb vorig jaar begin juni Portugal gezien en daar heel wat UNESCO-Werelderfgoed voor mezelf gehad. Zat net in de eerste groep die weer 'mocht'. Ik heb toen 3 weken uitgetrokken, op de heenweg had ik een rij voor mezelf, op de terugweg zat het vliegtuig alweer bommetje vol.

Anders zou ik ook mikken op september/oktober, is voor mij ook altijd een prettige tijd. Dan is de gok wat kleiner met de aanname dat vaccinpaspoorten dan geregeld zijn of dat sneltesten dan gemeengoed zijn als alternatief.
pi_198415027
Benieuwd of Amerika vd zomer nog open gaat of niet... Wil eigenlijk boeken voor Oktober maar wel irritant dat je geen enkele zekerheid hebt. Vlucht kan nog wel makkelijk gewijzigd worden maar andere dingen niet altijd.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198415216
Ik ga de zomervakantie naar voren schuiven, en begin april naar Azie voor 3 maanden. Heb het wel gezien hier, de hele dag binnenzitten.
pi_198415960
Eurostar naar Londen geboekt voor midden juli.
Enkel en alleen omdat ik een voucher had die half februari afliep tenzij ik hem inwisselde en geld terug kon niet meer. Dus nu willekeurig geboekt, de goedkoopste optie en die gaat vast verzet worden. Kan gratis tot een week vooraf.

in de praktijk wordt het -als we al gaan- iets van een roadtrip met de auto. Tegen die tijd ben ik gevaccineerd, reisgenoot wellicht nog niet. Maar dat is niet de grootste voorwaarde. De cijfers moeten beter zijn, en er moeten makkelijker dingen te ondernemen zijn qua uitstapjes en eten. Anders net zo lief een keertje in NL naar de kust of zo.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:10:54 #137
62913 Blik
The one and Only!
pi_198416657
Ik had met vouchers voor de meivakantie naar Bali geboekt (al in september afgelopen jaar) kreeg afgelopen week de annulering hiervan binnen. Ga nu in de meivakantie in Nederlands op vakantie, zomervakantie met de auto in Europa en voor de herfstvakantie maar eens kijken of er weer gevlogen kan worden
  dinsdag 9 maart 2021 @ 21:41:59 #138
22565 asco
Los in deze tent
pi_198417301
Ik hoop zo snel mogelijk weer naar Las Vegas te kunnen. Daar doen ze voor het grootste deel weer normaal. _O_

Als je dat vergelijkt met al die achterlijke regels hier word ik echt gewoon kwaad. 8)7


https://www.worldometers.info/coronavirus/usa/nevada/
  woensdag 10 maart 2021 @ 10:18:56 #139
67174 Dos37
Come on Twente
pi_198423507
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 19:49 schreef RipCity het volgende:
Benieuwd of Amerika vd zomer nog open gaat of niet... Wil eigenlijk boeken voor Oktober maar wel irritant dat je geen enkele zekerheid hebt. Vlucht kan nog wel makkelijk gewijzigd worden maar andere dingen niet altijd.
Ik vind het juist precies andersom, hotels en auto huur kun je vaak gratis annuleren de vlucht is vaak meer gedoe.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 10 maart 2021 @ 11:35:07 #140
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198424786
Wij houden onze opties open en kijken de ontwikkelingen even aan. Wel meerdere opties in ons hoofd. Als we enkel met de auto weg kunnen (wellicht omdat vliegen een vaccinatie vereist - geen idee of wij die in de zomer al hebben) dan is Luxemburg een optie; nog nooit geweest. Of wellicht Noord Frankrijk of iets in Duitsland weer.

Ook wij hebben nog een voucher voor de Eurostar. Plan is om rond mijn verjaardag in oktober naar Londen te gaan of met kerst.

Als vliegen in de zomer mogelijk is voor ons dan heeft Wenen onze voorkeur. Zo vaak uitgesteld al.

Dus situatie afwachten. Wat de eisen worden om weer te mogen reizen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 10 maart 2021 @ 12:07:16 #141
62913 Blik
The one and Only!
pi_198425216
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij houden onze opties open en kijken de ontwikkelingen even aan. Wel meerdere opties in ons hoofd. Als we enkel met de auto weg kunnen (wellicht omdat vliegen een vaccinatie vereist - geen idee of wij die in de zomer al hebben) dan is Luxemburg een optie; nog nooit geweest. Of wellicht Noord Frankrijk of iets in Duitsland weer.

Ook wij hebben nog een voucher voor de Eurostar. Plan is om rond mijn verjaardag in oktober naar Londen te gaan of met kerst.

Als vliegen in de zomer mogelijk is voor ons dan heeft Wenen onze voorkeur. Zo vaak uitgesteld al.

Dus situatie afwachten. Wat de eisen worden om weer te mogen reizen.
Wenen is toch ook weer niet zover dat dat niet met de auto zou kunnen toch?
  woensdag 10 maart 2021 @ 12:09:01 #142
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198425235
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 12:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Wenen is toch ook weer niet zover dat dat niet met de auto zou kunnen toch?
We hebben wel een beetje een limiet van wat we willen rijden. Grens ligt wel een beetje bij 6 uur enkele reis.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198426005
Eindhoven - London Stansted in september begint ook bij ¤24 voor een retour. Pokkeneind buiten de stad natuurlijk dus je moet de prijzen voor vervoer van en naar de vliegvelden meerekenen maar toch. Best aardig voor een weekje. Ben de afgelopen jaren 2x in september in Londen geweest, steeds mazzel gehad met het weer. Best het overwegen waard. Engeland staat erg hoog in het lijstje van plaatsen die in september waarschijnlijk weer normaal zijn.
  woensdag 10 maart 2021 @ 13:29:31 #144
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198426334
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 13:11 schreef Vasilevski het volgende:
Eindhoven - London Stansted in september begint ook bij ¤24 voor een retour. Pokkeneind buiten de stad natuurlijk dus je moet de prijzen voor vervoer van en naar de vliegvelden meerekenen maar toch. Best aardig voor een weekje. Ben de afgelopen jaren 2x in september in Londen geweest, steeds mazzel gehad met het weer. Best het overwegen waard. Engeland staat erg hoog in het lijstje van plaatsen die in september waarschijnlijk weer normaal zijn.
Wel eens op Stansted gevlogen. Wel goedkoop inderdaad. Maar we vinden de trein zelf prettiger. Wat ontspannender; minder tijd kwijt op vliegvelden en je komt in het centrum aan.

Kan best zijn dat we eerder dan gepland naar Londen gaan als het daar inderdaad snel gaat en je er welkom bent zonder test/vaccinatie bewijs.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198426514
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 13:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wel eens op Stansted gevlogen. Wel goedkoop inderdaad. Maar we vinden de trein zelf prettiger. Wat ontspannender; minder tijd kwijt op vliegvelden en je komt in het centrum aan.

Kan best zijn dat we eerder dan gepland naar Londen gaan als het daar inderdaad snel gaat en je er welkom bent zonder test/vaccinatie bewijs.
Heb nog nooit op Stansted gevlogen. Ik woon in Groningen dus dan was Eelde - Southend het snelste. Ondanks dat het vanaf Southend ook nog een uur met de trein naar Liverpool Street is. Maar die verbinding is er nu uit. FlyBe ging al niet lekker dus meteen aan het begin van corona vielen ze om. Het is nog afwachten of er nog een doorstart wordt gemaakt met die route. Ook maar afwachten of we hier in Groningen nog door willen met het vliegveld. Southend zelf is ook wel een leuk stadje ondanks dat het een beetje vergane glorie is. Zo'n Engelse badplaats die de moderne tijd niet echt heeft overleefd.

EuroStar lijkt me wel heel leuk om eens te doen en dan stap je meteen uit op St Pancras, zou ik wel sneller doen als ik zelf in de Randstad woonde. Met de boot van Hoek van Holland naar Harwich heb ik wel eens gedaan, ook erg leuk als je wat meer tijd hebt. Voor een paar tientjes vliegen van de ene bunker buiten de stad naar de ander is niet mijn favoriete manier van reizen, maar ja het is zooooo goedkoop...
  woensdag 10 maart 2021 @ 13:46:03 #146
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198426595
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 13:40 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Heb nog nooit op Stansted gevlogen. Ik woon in Groningen dus dan was Eelde - Southend het snelste. Ondanks dat het vanaf Southend ook nog een uur met de trein naar Liverpool Street is. Maar die verbinding is er nu uit. FlyBe ging al niet lekker dus meteen aan het begin van corona vielen ze om. Het is nog afwachten of er nog een doorstart wordt gemaakt met die route. Ook maar afwachten of we hier in Groningen nog door willen met het vliegveld. Southend zelf is ook wel een leuk stadje ondanks dat het een beetje vergane glorie is. Zo'n Engelse badplaats die de moderne tijd niet echt heeft overleefd.

EuroStar lijkt me wel heel leuk om eens te doen en dan stap je meteen uit op St Pancras, zou ik wel sneller doen als ik zelf in de Randstad woonde. Met de boot van Hoek van Holland naar Harwich heb ik wel eens gedaan, ook erg leuk als je wat meer tijd hebt. Voor een paar tientjes vliegen van de ene bunker buiten de stad naar de ander is niet mijn favoriete manier van reizen, maar ja het is zooooo goedkoop...
Geen pretje om zo ver van de randstad te wonen. Nou ja, wel veel mooie natuur natuurlijk, maar voor reizen niet heel handig. Wij wonen in Hellevoetsluis, dus kunnen vrij snel in Rotterdam zijn. En dan een directe trein naar Londen; helemaal prima.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 10 maart 2021 @ 14:04:41 #147
151515 verita
Happy days
pi_198426868
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 13:11 schreef Vasilevski het volgende:
Eindhoven - London Stansted in september begint ook bij ¤24 voor een retour. Pokkeneind buiten de stad natuurlijk dus je moet de prijzen voor vervoer van en naar de vliegvelden meerekenen maar toch. Best aardig voor een weekje. Ben de afgelopen jaren 2x in september in Londen geweest, steeds mazzel gehad met het weer. Best het overwegen waard. Engeland staat erg hoog in het lijstje van plaatsen die in september waarschijnlijk weer normaal zijn.
Van vliegveld Stansted naar London, Liverpool Street duurt met de trein 44 minuten, en kost ongeveer 25 pond p.p. enkele reis. Vooraf tickets boeken is goedkoper.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
  woensdag 10 maart 2021 @ 14:16:27 #148
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198427091
Door dat gepraat over Londen onze vouchers gebruikt om voor eind mei een weekje Londen te boeken. Kan gewoon verplaatst worden, mits je het zeven dagen van te voren doet, dus weinig te verliezen. Gok dat eind mei nog te vroeg gaat zijn, maar wie weet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198427649
Wij hebben onze zomervakantie begin november al geboekt. Gaan eerst 3 nachten aan het Como meer vertoeven, daarna ruiden we door naar ca. 80 km boven Rome, daar hebben we een agriturismo voor een week. Daarna rijden we terug naar het Noorden, bij Asti in de buurt hebben we dan een agriturismo.
Wij gaan er vanuit dat we gewoon kunnen gaan. Vorig jaar is het ook gelukt naar Italie en dat ging prima
pi_198428057
Spanje wil in Mei weer open maar wel onder voorwaarde van vaccinatiebewijzen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198428238
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 15:11 schreef RipCity het volgende:
Spanje wil in Mei weer open maar wel onder voorwaarde van vaccinatiebewijzen
Dit gaat gelden voor heel de EU. Vanaf welke leeftijd gaat dit gelden? Vanaf 16? Ik mag hopen dat mijn gezin dan al voldoende is gevaccineerd. Anders weer de achtertuin.
pi_198428269
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 14:50 schreef hvan het volgende:
Wij hebben onze zomervakantie begin november al geboekt. Gaan eerst 3 nachten aan het Como meer vertoeven, daarna ruiden we door naar ca. 80 km boven Rome, daar hebben we een agriturismo voor een week. Daarna rijden we terug naar het Noorden, bij Asti in de buurt hebben we dan een agriturismo.
Wij gaan er vanuit dat we gewoon kunnen gaan. Vorig jaar is het ook gelukt naar Italie en dat ging prima
Klinkt heerlijk!
pi_198429274
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Door dat gepraat over Londen onze vouchers gebruikt om voor eind mei een weekje Londen te boeken. Kan gewoon verplaatst worden, mits je het zeven dagen van te voren doet, dus weinig te verliezen. Gok dat eind mei nog te vroeg gaat zijn, maar wie weet.
Heerlijk man, begint bij mij ook weer te jeuken. Drie generaties anglofilie, dat raakt dan in je genen ingebakken of zo. Ik kan op een grijze dag in maart een beetje thuis zitten te werken, maar dan kijk ik naar een filmpje van één of andere geniale gek die de loop van de nu ondergrondse rivieren in Londen opzoekt, of dan open ik een fotoboek van de Cotswolds, of dan denk ik aan een pint in de pub, en dan kan ik er weer even tegenaan.
  woensdag 10 maart 2021 @ 16:19:34 #154
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198429287
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 16:18 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Heerlijk man, begint bij mij ook weer te jeuken. Drie generaties anglofilie, dat raakt dan in je genen ingebakken of zo. Ik kan op een grijze dag in maart een beetje thuis zitten te werken, maar dan kijk ik naar een filmpje van één of andere geniale gek die de loop van de nu ondergrondse rivieren in Londen opzoekt, of dan open ik een fotoboek van de Cotswolds, of dan denk ik aan een pint in de pub, en dan kan ik er weer even tegenaan.
Ja, de UK _O_
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 10 maart 2021 @ 22:09:22 #155
151515 verita
Happy days
pi_198436474
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 16:18 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Heerlijk man, begint bij mij ook weer te jeuken. Drie generaties anglofilie, dat raakt dan in je genen ingebakken of zo. Ik kan op een grijze dag in maart een beetje thuis zitten te werken, maar dan kijk ik naar een filmpje van één of andere geniale gek die de loop van de nu ondergrondse rivieren in Londen opzoekt, of dan open ik een fotoboek van de Cotswolds, of dan denk ik aan een pint in de pub, en dan kan ik er weer even tegenaan.
Ik pak dan 1 van de zes fotoboeken (waarvan 1 met 125 pagina's - kon geen keuze maken) van de UK. De mooiste vakantie ooit was naar London, 3 weken lang met om de andere dag een twee bezoeken aan een iconische landmark.
Nou ben ik weer depri - wil graag terug -O-
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_198437069
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 22:09 schreef verita het volgende:

[..]

Ik pak dan 1 van de zes fotoboeken (waarvan 1 met 125 pagina's - kon geen keuze maken) van de UK. De mooiste vakantie ooit was naar London, 3 weken lang met om de andere dag een twee bezoeken aan een iconische landmark.
Nou ben ik weer depri - wil graag terug -O-
Ik ben altijd verrast door mensen die er alleen maar komen shoppen. Ondanks dat het een stad is met een hoop lelijke kanten, inclusief de steenpuisten op het landschap waarvan er elk jaar weer een paar worden bijgebouwd. Maar ja het is zo'n enorme megastad met zo veel diverse gebieden, zo veel groen. Mensen die zeiken over Engels eten terwijl alle keukens van de wereld op loopafstand te vinden zijn.

Ik bedenk me dan weer dat ik meerdere keren in Londen ben geweest en ontzettend veel heb gezien, maar nog nooit in Temple ben geweest in die schitterende ronde kerk. Sowieso nog heel veel kerken met een onvoorstelbare geschiedenis die tussen de wolkenkrabbers verstopt staan. Nog niet naar het British Museum en Kew Gardens geweest, nog niet naar Windsor Castle (oké officieel geen Londen meer), nog niet gewandeld in Epping Forest. Heb verder wel zo'n beetje alles gezien wat de moeite waard is in Londen trouwens. Maar leuk om nog eens heen te gaan voor deze plekjes en te combineren met een weekje ergens anders in Engeland.

Het is jammer dat het nu niet direct kan, maar teveel van het goede of van hetzelfde is ook niet goed. Er zijn andere bestemmingen, en met Engeland en met name Londen mag je ook altijd vroeg beginnen met sparen voor die belachelijk dure pints, met een paar uitzonderingen (The Angel in Rotherhithe, daar krijg je met zonsondergang gegarandeerd foto's om in te lijsten) en dan later maar weer eens gaan kijken hoe of wat.
  donderdag 11 maart 2021 @ 04:19:53 #157
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Vrijheid voor Demoon_uit Hemel
pi_198439398
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij houden onze opties open en kijken de ontwikkelingen even aan. Wel meerdere opties in ons hoofd. Als we enkel met de auto weg kunnen (wellicht omdat vliegen een vaccinatie vereist - geen idee of wij die in de zomer al hebben) dan is Luxemburg een optie; nog nooit geweest. Of wellicht Noord Frankrijk of iets in Duitsland weer.

Ook wij hebben nog een voucher voor de Eurostar. Plan is om rond mijn verjaardag in oktober naar Londen te gaan of met kerst.

Als vliegen in de zomer mogelijk is voor ons dan heeft Wenen onze voorkeur. Zo vaak uitgesteld al.

Dus situatie afwachten. Wat de eisen worden om weer te mogen reizen.
Vliegen is niet nodig, er gaat een directe nachttrein van de Oostenrijkse spoorwegen vanaf Amsterdam CS, Utrecht CS en Arnhem naar Wien Hbf via Passau en Linz.
De nachttrein rijdt momenteel niet, maar zodra er groen licht is gegeven voor inter-europese reizen gaat de nachttrein weer rijden. 6 Mei bijvoorbeeld zou volgens de website van de OBB mogelijk zijn.
Er zijn allerlei mogelijkheden: zitplaats 29,90 euro, couchette (Liegewagen) 59,90 of nog luxer Schlafwagen 89,90 euro per enkele reis inclusief Fruhstuck.

https://tickets.oebb.at/de/ticket/offer

Je stapt 's avonds in in Nederland en je wordt de volgende ochtend uitgerust - je hebt immers een comfortabel bed terwijl de trein rijdt en jij slaapt - wakker met een gratis ontbijt en vaak inspirerende medereizigers met interessante reisverhalen.

Niet alleen Wien Hbf is mogelijk, het nachttreinnet is flink uitgebreid, Basel SBB is volgens mij nu ook mogelijk of met overstap Budapest Keleti Puyadvar, Zagreb Glavni Kolodvor, Split, Roma Centrale, Przemysl voor de overstap naar Odessa, Lviv en Kiev.
  Moderator donderdag 11 maart 2021 @ 07:39:00 #158
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198440020
We zien wel. We hebben ivm verhuizen een budgetje besproken. Zodra het kan vlieg ik het liefst naar iets waar de zon schijnt. Dat nu in september al 2 jaar niet gedaan.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 11 maart 2021 @ 07:41:24 #159
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_198440043
Ik blijf thuis.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  donderdag 11 maart 2021 @ 07:49:07 #160
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_198440100
Vorig jaar mislukt en na 2 dagen rijden weer thuis.

Dit jaar vrij in september wegens een badkamerverbouwing.
Campingplaats geboekt op 15 kilometer afstand van de woning zodat er daar gedoucht kan worden en nog een beetje vakantiegevoel te kunnen verkrijgen. Ook fijn voor de honden om niet thuis te zijn in de drukte en in het lawaai.

De gewenste plek niet de hele periode kunnen krijgen maar wel deels. Het andere deel op een andere minder fijne plaats.En dan heb ik een half jaar van te voren geboekt. Ze zaten tm augustus al helemaal vol.

Dus als men hier nog van plan is naar een Nederlandse camping te gaan deze zomer of najaar dan zou ik maar wat gaan regelen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  donderdag 11 maart 2021 @ 07:56:19 #161
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198440147
quote:
7s.gif Op donderdag 11 maart 2021 07:39 schreef Rene het volgende:
We zien wel. We hebben ivm verhuizen een budgetje besproken. Zodra het kan vlieg ik het liefst naar iets waar de zon schijnt. Dat nu in september al 2 jaar niet gedaan.
Kan nu al redelijk hoor. Het is alleen wat prijziger vanwege testverplichtingen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator donderdag 11 maart 2021 @ 08:52:27 #162
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198440661
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 07:56 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Kan nu al redelijk hoor. Het is alleen wat prijziger vanwege testverplichtingen.
Ja, geen behoefte aan nu. Eerst maar een prik in de aaarm.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 11 maart 2021 @ 11:24:05 #163
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198442660
quote:
14s.gif Op donderdag 11 maart 2021 04:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Vliegen is niet nodig, er gaat een directe nachttrein van de Oostenrijkse spoorwegen vanaf Amsterdam CS, Utrecht CS en Arnhem naar Wien Hbf via Passau en Linz.
De nachttrein rijdt momenteel niet, maar zodra er groen licht is gegeven voor inter-europese reizen gaat de nachttrein weer rijden. 6 Mei bijvoorbeeld zou volgens de website van de OBB mogelijk zijn.
Er zijn allerlei mogelijkheden: zitplaats 29,90 euro, couchette (Liegewagen) 59,90 of nog luxer Schlafwagen 89,90 euro per enkele reis inclusief Fruhstuck.

https://tickets.oebb.at/de/ticket/offer

Je stapt 's avonds in in Nederland en je wordt de volgende ochtend uitgerust - je hebt immers een comfortabel bed terwijl de trein rijdt en jij slaapt - wakker met een gratis ontbijt en vaak inspirerende medereizigers met interessante reisverhalen.

Niet alleen Wien Hbf is mogelijk, het nachttreinnet is flink uitgebreid, Basel SBB is volgens mij nu ook mogelijk of met overstap Budapest Keleti Puyadvar, Zagreb Glavni Kolodvor, Split, Roma Centrale, Przemysl voor de overstap naar Odessa, Lviv en Kiev.
Goeie tip, gaan we zeker onthouden, dankjewel O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198443342
Wel plannen staan voor voor- en najaar. Dus technisch gezien de zomer thuis.

Beide reizen zijn wel met gratis annuleren, wat tegenwoordig toch standaard erbij zit als je boekt.
Zelfstandig geboekt, nooit via een reisorganisatie. Dus dat soort gedoe heb ik er ook niet bij.

Of het wat gaat worden? Tja, het is code oranje. Je mag nog wel reizen (het is slechts een advies).
Maar ga sowieso alles goed in de gaten houden of het wel verstandig is.

En dat je heen en terug een negatieve test moet hebben zal mij een zorg zijn, heen is sowieso makkelijk te regelen.
Terug zal ook vast wel ergens een test te vinden zijn.

Een heel jaar niet weg ga ik niet doen. En vakantie in Nederland is absoluut geen optie, dat is geen vakantie.
pi_198447234
quote:
14s.gif Op donderdag 11 maart 2021 04:19 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Vliegen is niet nodig, er gaat een directe nachttrein van de Oostenrijkse spoorwegen vanaf Amsterdam CS, Utrecht CS en Arnhem naar Wien Hbf via Passau en Linz.
De nachttrein rijdt momenteel niet, maar zodra er groen licht is gegeven voor inter-europese reizen gaat de nachttrein weer rijden. 6 Mei bijvoorbeeld zou volgens de website van de OBB mogelijk zijn.
Er zijn allerlei mogelijkheden: zitplaats 29,90 euro, couchette (Liegewagen) 59,90 of nog luxer Schlafwagen 89,90 euro per enkele reis inclusief Fruhstuck.

https://tickets.oebb.at/de/ticket/offer

Je stapt 's avonds in in Nederland en je wordt de volgende ochtend uitgerust - je hebt immers een comfortabel bed terwijl de trein rijdt en jij slaapt - wakker met een gratis ontbijt en vaak inspirerende medereizigers met interessante reisverhalen.

Niet alleen Wien Hbf is mogelijk, het nachttreinnet is flink uitgebreid, Basel SBB is volgens mij nu ook mogelijk of met overstap Budapest Keleti Puyadvar, Zagreb Glavni Kolodvor, Split, Roma Centrale, Przemysl voor de overstap naar Odessa, Lviv en Kiev.
Dit ga ik onthouden voor als het weer mogelijk is. Persoonlijk vind ik met trein veel prettiger dan met vliegtuig.
ROBODEMONS..................|:(
pi_198493455
In de zomer gaan we met de boot weg en naar ons vakantiehuisje.
En in de winter 🙏 naar een lekker tropisch oord.
pi_198731348
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 13:00 schreef quirina het volgende:
In de zomer gaan we met de boot weg en naar ons vakantiehuisje.
En in de winter 🙏 naar een lekker tropisch oord.
Op Texel?
pi_198731603
Ik heb eindelijk geboekt voor deze zomer *O* !

Een dikke week naar Zeeland, in een chalet op een camping, lekker in de buurt van het strand.
En een weekendje weg in een B&B in de buurt van Circuit Zandvoort, voor de Formule 1.
  zondag 28 maart 2021 @ 14:23:57 #169
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_198732264
Normaal gezien naar Denemarken.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_198732560
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 14:23 schreef Pinnenmutske het volgende:
Normaal gezien naar Denemarken.
Ik zou daar best graag naar op bezoek gaan, hun taal hungewoontes, zijn een beetje hollands, en ik heb daar wel een paar leuke van mensen ontmoet,

Sla ik duitsland over en ga eens praten met denen.
pi_198732771
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2020 20:53 schreef epicbeardman het volgende:
Je kan nu beter het land ontvluchten want iedereen heeft corona in Nederland volgens de media en RIVM.
ert is geen corona komplot, de hele planeet heeft de corona.
pi_198733235
Kleine week in juni met een gehuurde camper door NL.
Campervakantie stond al langer op het lijstje dus dit is wel een goede gelegenheid om te kijken of het wat voor ons is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 28 maart 2021 @ 15:33:56 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198733916
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 15:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Kleine week in juni met een gehuurde camper door NL.
Campervakantie stond al langer op het lijstje dus dit is wel een goede gelegenheid om te kijken of het wat voor ons is.
Heb je ook locaties al gepland en geboekt trouwens?

Hier weekje geboekt in Nederland, accommodatie. Maar als het kán, zeg ik die af en ga ik paar weken naar Zweden O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198745918
Hier half Juni vakantie, kon niet anders. Zal deze week toch wat knopen door moeten hakken en vrees dat het ergens in Nederland (of Belgie) gaat worden. Had het graag anders gezien.
pi_198746002
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 15:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb je ook locaties al gepland en geboekt trouwens?

Hier weekje geboekt in Nederland, accommodatie. Maar als het kán, zeg ik die af en ga ik paar weken naar Zweden O+
Nope. We willen op de bonnefooi. Misschien soms op gratis plaatsen overnachten Maar, mezelf kennende, krijg ik het vast wel weer op mijn heupen en gaan we vooraf boeken _O-

Zweden O+ Zou tof zijn als dat weer kan/mag!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 29 maart 2021 @ 07:56:58 #176
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_198746006
In juni een weekje naar Nederland, in Juli een weekje naar Zweden en de periodenadien waarschijnlijk af en toe wat reisjes in binnen- of buurlanden.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_198749188
Ik heb nog een reisje uitstaan naar Schotland eind juni, vorig jaar lukte dat niet. Op de een of andere manier durf ik de boot nog niet te boeken, straks heb ik nog meer geld uit staan bij die rederij.

Reisvoorwaarden bij die veerboot zijn ook wel dusdanig anders dat het wel het dubbele kan gaan kosten van normaal. Verplicht een eigen cabin in plaats van delen met vreemden en dan de beperktere hoogte van je auto. Dat eerste kan ik begrijpen maar waarom je auto standaard opeens maar 183 cm mag zijn tov 240 cm vorig jaar?
pi_198750121
Ik ga sowieso naar de VS dit jaar.. alleen wacht ik even af wanneer de verplichte sneltest 4 uur voor vertrek naar Nederland geschrapt wordt, of totdat er meer sneltestlocaties ingericht zijn op de luchthavens aldaar.
Alpha kenny one
pi_198750144
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:03 schreef falling_away het volgende:
Ik ga sowieso naar de VS dit jaar.. alleen wacht ik even af wanneer de verplichte sneltest 4 uur voor vertrek naar Nederland geschrapt wordt, of totdat er meer sneltestlocaties ingericht zijn op de luchthavens aldaar.
Die is er niet. Die is er alleen als alternatief voor de pcr (voornamelijk bedacht voor flight attendants etc.)

Of bedoel je 24 uur
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198750171
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:05 schreef RipCity het volgende:

[..]

Die is er niet. Die is er alleen als alternatief voor de pcr (voornamelijk bedacht voor flight attendants etc.)
Delta/KLM heeft op dit moment Covid tested flights waar je wel in Atlanta airport getest kan worden vlak voor de vlucht naar Amsterdam. Maar voor andere vluchten kan dat nog niet. Ik ga ervan uit dat commerciële bedrijven hier in gaan stappen.
Alpha kenny one
  maandag 29 maart 2021 @ 14:20:49 #181
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198750299
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 15:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb je ook locaties al gepland en geboekt trouwens?

Hier weekje geboekt in Nederland, accommodatie. Maar als het kán, zeg ik die af en ga ik paar weken naar Zweden O+
Zweden staat hier ook nog op het lijstje. Niet dit jaar (Oostenrijk al een paar keer uitgesteld, dus die heeft voorrang wanneer het weer kan), maar staat wel hoog. Ben je er vaker geweest en zo ja, welke gebieden raad je aan?

quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:03 schreef falling_away het volgende:
Ik ga sowieso naar de VS dit jaar.. alleen wacht ik even af wanneer de verplichte sneltest 4 uur voor vertrek naar Nederland geschrapt wordt, of totdat er meer sneltestlocaties ingericht zijn op de luchthavens aldaar.
Hoop dat het je lukt dit jaar! Ik zal al blij zijn als we weer iets binnen de EU kunnen zonder al die testen.

De VS blijft wel ons favoriete vakantie land O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198750562
Ik hoop dat een snelle makkelijke thuistest ook gebruikt kan worden op de meeste plekken waar om een test gevraagd wordt.

Dus die dingen die in Duitsland bij de Aldi te koop zijn, dan heb ik er weinig moeite mee om dat ff te doen. Zeker als je dan zonder al te veel beperkingen vakantie kunt vieren.

Maar goed, de vakantie zal denk ik nog niet heel ver weg zijn, ik denk een huisje ergens in het zuiden van Duitsland.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198751436
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]


Hoop dat het je lukt dit jaar! Ik zal al blij zijn als we weer iets binnen de EU kunnen zonder al die testen.

De VS blijft wel ons favoriete vakantie land O+
Ja we hebben de vakantie vorig jaar moeten annuleren dus hebben nu nog vouchers van Delta. Als de restricties in Florida opgeheven blijven dan gaan we die kant op. Met een Amerikaans paspoort kom je sowieso het land in dus dat zit wel goed. Alleen die sneltest 4 uur voor de terugreis regelen is niet chill als je niet op het vliegveld getest kan worden.
Alpha kenny one
  maandag 29 maart 2021 @ 15:48:23 #184
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198751519
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:42 schreef falling_away het volgende:

[..]

Ja we hebben de vakantie vorig jaar moeten annuleren dus hebben nu nog vouchers van Delta. Als de restricties in Florida opgeheven blijven dan gaan we die kant op. Met een Amerikaans paspoort kom je sowieso het land in dus dat zit wel goed. Alleen die sneltest 4 uur voor de terugreis regelen is niet chill als je niet op het vliegveld getest kan worden.
Nee precies, snap ik.

Oh, jij hebt een Amerikaans paspoort? Dat helpt dan wel ja!

quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:42 schreef Ronald het volgende:
Ik hoop dat een snelle makkelijke thuistest ook gebruikt kan worden op de meeste plekken waar om een test gevraagd wordt.

Dus die dingen die in Duitsland bij de Aldi te koop zijn, dan heb ik er weinig moeite mee om dat ff te doen. Zeker als je dan zonder al te veel beperkingen vakantie kunt vieren.

Maar goed, de vakantie zal denk ik nog niet heel ver weg zijn, ik denk een huisje ergens in het zuiden van Duitsland.
Dat zal helpen. Maar niemand kan controleren of je die zelftest goed hebt uitgevoerd. Of je hem uberhaupt hebt uitgevoerd. Daarom zullen dat soort tests nooit worden geaccepteerd om ergens weer wat te mogen imo. Enkel voor eigen informatie denk ik
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 29 maart 2021 @ 16:14:58 #185
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_198751851
Normaal altijd Mallorca, ben wel een mooi weer (25+) liefhebber.

In Nederland kan je natuurlijk moeilijk plannen op leuk weer (Zijn zat leuke plekjes namelijk in NL waar het met 25+ echt geweldig te doen is) omdat je net zal zien wanneer ik er ben het 15 graden met regen is..
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 30 maart 2021 @ 14:02:03 #186
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198764430
Ben nu een paar dagen op vakantie. Ik maak me weinig zorgen over het vliegen, ze zijn vrij streng met de maatregelen zoals FFP2 maskers. Het is wel wat meer organiseren, de kosten zijn wat hoger (150 euro voor een PCR test met uitslag en certificaat binnen 6 uur). Vluchten zijn niet goedkoper dan voor corona, maar hotels weer wel.

De "kunst" is om de landen te vinden waar je zonder quarantaine in kunt en waar de maatregelen je niet al teveel in de weg zitten. Het heeft ook wel weer wat, ben nu op een plek waar ik anders niet direct naartoe zou gaan en het bevalt erg goed.

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je gewone reisverzekering niks zal vergoeden, dus ook als je op je bestemming in het ziekenhuis komt te liggen met iets heel anders dan covid-19. Voor met name dat laatste heb ik via battleface een verzekering kunnen vinden, die verzekeren namelijk ook reizen naar rode en oranje landen.

Al met al een goede ervaring. Misschien wat minder geschikt voor mensen die zonder gedoe op zoek zijn naar zon en strand, maar als je een beetje flexibel bent en het niet erg vindt om vooraf wat onderzoek te doen, dan is het prima te doen.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 14:49:58 #187
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198764979
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:02 schreef Heremeteit het volgende:
Ben nu een paar dagen op vakantie. Ik maak me weinig zorgen over het vliegen, ze zijn vrij streng met de maatregelen zoals FFP2 maskers. Het is wel wat meer organiseren, de kosten zijn wat hoger (150 euro voor een PCR test met uitslag en certificaat binnen 6 uur). Vluchten zijn niet goedkoper dan voor corona, maar hotels weer wel.

De "kunst" is om de landen te vinden waar je zonder quarantaine in kunt en waar de maatregelen je niet al teveel in de weg zitten. Het heeft ook wel weer wat, ben nu op een plek waar ik anders niet direct naartoe zou gaan en het bevalt erg goed.

Daarnaast moet je er rekening mee houden dat je gewone reisverzekering niks zal vergoeden, dus ook als je op je bestemming in het ziekenhuis komt te liggen met iets heel anders dan covid-19. Voor met name dat laatste heb ik via battleface een verzekering kunnen vinden, die verzekeren namelijk ook reizen naar rode en oranje landen.

Al met al een goede ervaring. Misschien wat minder geschikt voor mensen die zonder gedoe op zoek zijn naar zon en strand, maar als je een beetje flexibel bent en het niet erg vindt om vooraf wat onderzoek te doen, dan is het prima te doen.
Waar haal je zo'n test eigenlijk als ik vragen mag? De normale GGD's geven volgens mij geen ''bewijs'' mee voor reizen e.d. En hoe doe je dat voor de terugreis? Testlocatie in het buitenland?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 14:53:51 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198765035
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 14:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zweden staat hier ook nog op het lijstje. Niet dit jaar (Oostenrijk al een paar keer uitgesteld, dus die heeft voorrang wanneer het weer kan), maar staat wel hoog. Ben je er vaker geweest en zo ja, welke gebieden raad je aan?
[..]

Hoop dat het je lukt dit jaar! Ik zal al blij zijn als we weer iets binnen de EU kunnen zonder al die testen.

De VS blijft wel ons favoriete vakantie land O+
Ja al vaker geweest. Ik vind zelf de kust (zuid, west, oost, allemaal andere dynamiek) heerlijk maar ook rond het Bolmenmeer fijne omgevingen, eiland hoppen ook gaaf. Stockholm vind ik ook een hele leuke stad.
Ik hou zelf erg van met tentje in het bos aan een meer kamperen, meertjes om me heen is hemels, kanoën, suppen, zwemmen, bbqen, biertjes/wijntjes drinken, wandelen, in gras liggen etc.
Stockholm is stad en leuk als ik daar hotel heb.

Is natuurlijk echt enorm enorm persoonlijk wat je tof vindt, ken zat me den die het saai vinden of teveel kans op koud weer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 30 maart 2021 @ 14:55:50 #189
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198765061
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja al vaker geweest. Ik vind zelf de kust (zuid, west, oost, allemaal andere dynamiek) heerlijk maar ook rond het Bolmenmeer fijne omgevingen, eiland hoppen ook gaaf. Stockholm vind ik ook een hele leuke stad.
Ik hou zelf erg van met tentje in het bos aan een meer kamperen, meertjes om me heen is hemels, kanoën, suppen, zwemmen, bbqen, biertjes/wijntjes drinken, wandelen, in gras liggen etc.
Stockholm is stad en leuk als ik daar hotel heb.

Is natuurlijk echt enorm enorm persoonlijk wat je tof vindt, ken zat me den die het saai vinden of teveel kans op koud weer
Ik hou juist van koud weer :D

Stockholm stond sowieso al hoog, zal de kustgebieden ook eens een beetje opzoeken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 17:59:41 #190
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_198766972
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 14:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Waar haal je zo'n test eigenlijk als ik vragen mag? De normale GGD's geven volgens mij geen ''bewijs'' mee voor reizen e.d. En hoe doe je dat voor de terugreis? Testlocatie in het buitenland?
Woon in Zweden en heb geen test nodig om terug te gaan. Dat is wel makkelijk. Voor de heenreis test gedaan bij een privé kliniekje, provtagning.com.
  dinsdag 30 maart 2021 @ 18:58:22 #191
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_198767809
Ik hoop tijdens mijn zomervakantie (pakweg eerste helft juni) tripjes te kunnen ondernemen zoals Berlijn weer eens opzoeken per auto of een retourtje Oostenrijk met o.a. het meepakken van de Grossglockner Hochalpenstrasse. Niet al te ambitieuze maar leuke ondernemingen die ik aanvankelijk voorzien had voor de periode rondom Pasen, maar helaas pindakaas ...
  dinsdag 30 maart 2021 @ 21:03:58 #192
151515 verita
Happy days
pi_198770199
Ik heb ook echt zo'n verschrikkelijk verlangen naar vakantie, in begin 2018 voor het laatst weggeweest... Maar het wordt denk ik voor ons wel begin 2022, ik val jammer genoeg in een hoogrisico groep en moet dus nog even de kat uit de boom kijken.
Zweden O+ O+ O+ Denemarken O+ O+

Het gebied rond het Vanern-meer is ook erg mooi
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_199288399
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 5 mei 2021 @ 14:59:16 #194
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199289284
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 13:44 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga ze succes wensen om deze zomer vaccinatiepaspoorten te controleren op de grenswegen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 15:02:04 #195
236264 crew  capricia
pi_199289333
Ik begin er nu toch ook wel van te balen. Dat we nergens heen kunnen.
En die groene kaart..ik moet het nog zien. Merendeel heeft nog maar 1 prik kunnen hebben. Bah.
Definitely not CIA
pi_199289459
Komende weken/maanden het nieuws maar afwachten hoe alles gaat lopen. Maar ik heb wel goede hoop.

September is mijn grote vakantie (wellicht eerder ook nog een weekje, mits het kan) en stiekem heb ik al wat plannen in mijn hoofd zitten. Wel binnen Europa, er buiten zie ik nog niet zitten. Maar goed, zolang ik niet geprikt ben, boek ik niks.

Meeste mensen gaan uiteraard in de bouwvak weg, en voor de eerste "groep" begint-ie 26-7... Binnen 2,5 maand vanaf nu, dat zou wel mogelijk moeten zijn, maja kan me wel voorstellen dat bijvoorbeeld gezinnen nog een beetje terughoudend zijn met boeken. Dikke kans dat je een grote run op last-minutes krijgt dit jaar.
The only way you can be original, is to be yourself.
  woensdag 5 mei 2021 @ 15:23:09 #197
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199289631
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:11 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Komende weken/maanden het nieuws maar afwachten hoe alles gaat lopen. Maar ik heb wel goede hoop.

September is mijn grote vakantie (wellicht eerder ook nog een weekje, mits het kan) en stiekem heb ik al wat plannen in mijn hoofd zitten. Wel binnen Europa, er buiten zie ik nog niet zitten. Maar goed, zolang ik niet geprikt ben, boek ik niks.

Meeste mensen gaan uiteraard in de bouwvak weg, en voor de eerste "groep" begint-ie 26-7... Binnen 2,5 maand vanaf nu, dat zou wel mogelijk moeten zijn, maja kan me wel voorstellen dat bijvoorbeeld gezinnen nog een beetje terughoudend zijn met boeken. Dikke kans dat je een grote run op last-minutes krijgt dit jaar.
Wij hebben maar van alles geboekt als place holder voor in de zomer. Iets in Juni, Juli en Augustus. Dan zal er vast wel iets mogelijk zijn en dan hoeven we niet de last minute prijzen te betalen. Alles met gratis annuleren geboekt, dus we verliezen verder niks als we een vakantie niet kunnen doen.

Hopen vooral op Parijs mid juni (met trein), en Wenen in Juli. Anders misschien met de auto naar Duitsland of Frankrijk. Denk dat die dingen wel moeten lukken met een negatieve test. Zolang je je daar op locatie niet ook nog eens moet laten testen voor restaurants of zo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 6 mei 2021 @ 12:02:38 #198
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_199300316
Nog niks gepland maar ik hoop dat er de komende maanden een versoepeling komt van de grensovergang met Duitsland. Uitgebreide vakanties ga ik dit jaar ook nog niet houden, maar korte tripjes naar onze oosterburen lijken me een leuke vervanging. Ondanks dat ik wel verbetering van de situatie zie de komende maanden ga ik liever niet te ver van huis.
  donderdag 6 mei 2021 @ 13:03:28 #199
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199301054
quote:
0s.gif Op woensdag 5 mei 2021 15:11 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Komende weken/maanden het nieuws maar afwachten hoe alles gaat lopen. Maar ik heb wel goede hoop.

September is mijn grote vakantie (wellicht eerder ook nog een weekje, mits het kan) en stiekem heb ik al wat plannen in mijn hoofd zitten. Wel binnen Europa, er buiten zie ik nog niet zitten. Maar goed, zolang ik niet geprikt ben, boek ik niks.

Meeste mensen gaan uiteraard in de bouwvak weg, en voor de eerste "groep" begint-ie 26-7... Binnen 2,5 maand vanaf nu, dat zou wel mogelijk moeten zijn, maja kan me wel voorstellen dat bijvoorbeeld gezinnen nog een beetje terughoudend zijn met boeken. Dikke kans dat je een grote run op last-minutes krijgt dit jaar.
Reizen binnen de EU moet in september voor de gehele bevolking toch wel mogelijk zijn, lijkt mij.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 11:10:06 #200
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_199326612
Wij hebben onze coronavoucher bij Sunweb toch omgezet naar een reis naar Rhodos. Vertrek is 24 juni (als het door gaat). Uiteraard weten we dat het zo kan zijn dat er een negatief reisadvies van kracht blijft. Maar dan krijgen we ons geld binnen 14 dagen terug i.p.v. eind september (looptijd van de voucher). Dus mocht het niet doorgaan, dan hebben we in ieder geval ons geld sneller terug.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 11:42:29 #201
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199327072
Zou je in september überhaupt met de trein op vakantie kunnen naar Tsjechië, voor iemand die pas begin juli de eerste prik kan krijgen? De situatie in Tsjechië met betrekking tot corona is nogal slecht namelijk.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 11:57:56 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199327294
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 11:42 schreef Erno-BE het volgende:
Zou je in september überhaupt met de trein op vakantie kunnen naar Tsjechië, voor iemand die pas begin juli de eerste prik kan krijgen? De situatie in Tsjechië met betrekking tot corona is nogal slecht namelijk.
Ligt eraan welke vaccinaties je krijgt of je programma dan tijdig klaar is qua planning.

En anders kun je natuurlijk dus een testbewijs laten zien als je wilt
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 8 mei 2021 @ 12:06:40 #203
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199327437
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 11:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Ligt eraan welke vaccinaties je krijgt of je programma dan tijdig klaar is qua planning.

En anders kun je natuurlijk dus een testbewijs laten zien als je wilt
Ik hoop echt dat ik september op vakantie mag, in oktober mag ik geen vrij nemen vanwege druktes op het werk en in november is het al om 16:30 donker.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199335772
https://www.msn.com/nl-nl(...)1gvCyB?ocid=msedgdhp

Als de zomervakantie voorbij is kan je weer op vakantie!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 21:18:49 #205
236264 crew  capricia
pi_199335822
Ik heb de laatste twee weken van de zomervakantie op een camping geboekt. In NL. Met een tent. :'(

Denk dat er weinig anders mogelijk is.

God. Wat baal ik hiervan. :{
Definitely not CIA
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:20:31 #206
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_199335839
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:18 schreef capricia het volgende:
Ik heb de laatste twee weken van de zomervakantie op een camping geboekt. In NL. Met een tent. :'(

Denk dat er weinig anders mogelijk is.

God. Wat baal ik hiervan. :{
Same here
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:22:17 #207
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_199335865
eind september tm half okt. vakantie.. ik ga het wel zien wat mogelijk is.. en anders weer 3 weken thuis met regen zoals vorig jaar 8-)
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 21:22:44 #208
236264 crew  capricia
pi_199335871
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:20 schreef XDo het volgende:

[..]

Same here
Ik baal daar echt van.

Die hele horeca hier kan mij gestolen worden. Maar mijn vakantie is toch wel belangrijk. :{

Nog een jaar in NL. Bah.
Definitely not CIA
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:25:23 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199335909
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik baal daar echt van.

Die hele horeca hier kan mij gestolen worden. Maar mijn vakantie is toch wel belangrijk. :{

Nog een jaar in NL. Bah.
Waarom zou je niet naar het buitenland kunnen?

Mogelijk laten lidstaten die eisen wel vallen, als de epidemiologische situatie het toelaat.
Of als je een negatieve PCR kunt tonen. Of wellicht zelfs sneltests.
Kan nog alle kanten op gaan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 21:29:53 #210
236264 crew  capricia
pi_199335971
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom zou je niet naar het buitenland kunnen?

Mogelijk laten lidstaten die eisen wel vallen, als de epidemiologische situatie het toelaat.
Of als je een negatieve PCR kunt tonen. Of wellicht zelfs sneltests.
Kan nog alle kanten op gaan
Kan allemaal.
Maar de huidige epidemiologische situatie is nogal niet echt goed. Van NL.
Of je moet tig testbewijzen willen halen en betalen.
Ik ga voor de zomervakantie hooguit 1 vaccinatie aangeboden krijgen. Dus niet volledig gevaccineerd zijn.
Definitely not CIA
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:33:22 #211
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199336025
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Kan allemaal.
Maar de huidige epidemiologische situatie is nogal niet echt goed. Van NL.
Of je moet tig testbewijzen willen halen en betalen.
Ik ga voor de zomervakantie hooguit 1 vaccinatie aangeboden krijgen. Dus niet volledig gevaccineerd zijn.
Mja, zo enorm verschillend is de situatie qua besmettingen niet tussen Nederland en Frankrijk of Spanje. In principe zou dat dan ook niet echt een reisbeperking moeten zijn op die gronde. Maar goed. We gaan zien, het is wel een gok idd
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:34:05 #212
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199336039
quote:
Italië wil quarantaineplicht voor reizigers half mei opheffen
Italië is van plan om de quarantaineplicht voor reizigers uit EU-landen, Groot-Brittannië en Israël half mei op te heffen in een poging de toeristische sector nieuw leven in te blazen, zegt minister van Buitenlandse Zaken Luigi Di Maio. De quarantaineplicht voor Amerikaanse reizigers zal in juni worden opgeheven.

Voorwaarde is wel dat reizigers een negatieve test of een bewijs van vaccinatie kunnen tonen, of in de afgelopen zes maanden zijn hersteld van COVID-19. Op dit moment geldt er voor reizigers uit Europa en Israël een quarantaineplicht van vijf dagen, met zowel voor- als achteraf een verplichte coronatest. Voor reizigers uit de Verenigde Staten geldt een quarantaineplicht van tien dagen.
En ook Frankrijk gaat open vanaf 9 juni (al kan je er nu ook al naar toe als je dat zou willen, maar 9 juni is de officiele datum vooralsnog - dan zijn de meeste beperkingen daar ook weg). Je hebt enkel een negatieve test nodig voor Italie en Frankrijk dus.

Denk dat er echt wel wat mogelijk is als je bereid bent om jezelf vooraf te testen en voor de terugreis.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199336838
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En ook Frankrijk gaat open vanaf 9 juni (al kan je er nu ook al naar toe als je dat zou willen, maar 9 juni is de officiele datum vooralsnog - dan zijn de meeste beperkingen daar ook weg). Je hebt enkel een negatieve test nodig voor Italie en Frankrijk dus.

Denk dat er echt wel wat mogelijk is als je bereid bent om jezelf vooraf te testen en voor de terugreis.
Dat komt idd helemaal goed. :)
Ook als die coronapas pas in augustus klaar is ( :') ).
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:52:52 #214
6941 APK
Factual, I think.
pi_199337304
Ik heb gewoon lekker geboekt. Juli weekje Nederland, september 11 dagen Griekenland en december 3 weken Canarische eilanden. En tussendoor een paar lange weekendjes weg omdat ik nog dagen van vorig jaar niet had opgemaakt. :s)
Als die buitenlandse vakanties niet doorgaan boek ik het wel weer om naar later in het jaar of naar volgend jaar en zoek ik wel iets last minute in Nederland, daar heb ik inmiddels tot mijn grote verbazing ook al een paar heerlijke vakantietjes gehad w/

Ook al een paar keer een weekje elders geboekt omdat ik toch thuis werk en mijn kantoortuin ook een beetje op mij af komt en het niet echt uitmaakt of ik dan in Limburg of thuis zit te Teamsen.
Heerlijk om dan na je werk lekker een beetje door de heuvels te lopen en even weg van de routine.
Ik probeer dan maar het maximale voordeel uit de ellende te halen.

Gaat wel wennen worden als ik binnenkort weer gewoon maar twee keer per jaar op vakantie ga en waarschijnlijk weer op kantoor verwacht wordt :P
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 22:56:40 #215
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199337344
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 21:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik baal daar echt van.

Die hele horeca hier kan mij gestolen worden. Maar mijn vakantie is toch wel belangrijk. :{

Nog een jaar in NL. Bah.
Was je ook in een tent gaan slapen in het buitenland anders? Anders had je toch ook de horeca nodig gehad ;)

Zelf ga ik er nog vanuit dat ik in augustus gewoon weg kan. Tenzij het alleen met testen kan, dan gaat het weer door naar volgend jaar want in het najaar komt mij niet uit.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 22:58:30 #216
236264 crew  capricia
pi_199337361
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:56 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Was je ook in een tent gaan slapen in het buitenland anders? Anders had je toch ook de horeca nodig gehad ;)

Zelf ga ik er nog vanuit dat ik in augustus gewoon weg kan. Tenzij het alleen met testen kan, dan gaat het weer door naar volgend jaar want in het najaar komt mij niet uit.
Hoezo heb ik in een tent de horeca nodig? :D

Ik kook inductie net als thuis.
Definitely not CIA
pi_199337429
Is een overheidstest eigenlijk voldoende?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:12:42 #218
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199337528
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:03 schreef Azula het volgende:
Is een overheidstest eigenlijk voldoende?
Nog niet duidelijk

Voorlopig lijkt dat niet zo te zijn, maar is afhankelijk van de landen die je bezoekt wat ze accepteren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 8 mei 2021 @ 23:14:54 #219
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199337553
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoezo heb ik in een tent de horeca nodig? :D

Ik kook inductie net als thuis.
Ik bedoel dat je zonder een tent (in het buitenland) ook aan horeca was gebonden (weliswaar niet in NL).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199337841
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoezo heb ik in een tent de horeca nodig? :D

Ik kook inductie net als thuis.
Dat is voor mij echt geen vakantie... ik wil op vakantie ontsnappen aan het huishouden en bijzonder eten
pi_199337901
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Nog niet duidelijk

Voorlopig lijkt dat niet zo te zijn, maar is afhankelijk van de landen die je bezoekt wat ze accepteren
Ik ga maandag of dinsdag naar Mallorca onverhoopt en vind het qua testen maar onduidelijk allemaal.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 00:22:46 #222
236264 crew  capricia
pi_199338144
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:14 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je zonder een tent (in het buitenland) ook aan horeca was gebonden (weliswaar niet in NL).
Ook niet echt.
Ik ging meestal naar vrienden die in Italië wonen. Venetië.
We koken samen. Mijn hobby.
Samen naar de markt enzo.

Horeca is niet zo belangrijk voor ons. Maar ieder het zijne.

Ik mis het buitenland heel erg.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 00:23:33 #223
236264 crew  capricia
pi_199338149
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:42 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

Dat is voor mij echt geen vakantie... ik wil op vakantie ontsnappen aan het huishouden en bijzonder eten
Ja. Er blijft weinig over. Lijkt het.
Definitely not CIA
  zondag 9 mei 2021 @ 08:21:09 #224
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199339246
Het gaat wel krap worden met die achterlijk trage vaccinaties. Ik wil dit jaar hiken in Oost-Afrika, maar de beste tijd daarvoor is juli/augustus. Dan ook nog naar Oostenrijk. Dat kan evt in september, alleen is flughafen Innsbruck gesloten in de tweede helft.

Naar Uganda kun je al met alleen een test, maar ik heb niet zo'n zin om voor de terugreis afhankelijk te zijn van een test daar. Hoewel het allicht mogelijk is om voor het juiste bedrag een testbewijs te krijgen voordat het resultaat bekend is :+

De vier andere bestemmingen waar ik dit jaar nog naartoe wil kunnen gelukkig ook later in het jaar. Dat worden drukke maanden :7

Overigens vraag ik me af wanneer de conferenties in de VS weer fysiek worden ipv die online gedrochten. Dat was altijd een goede manier om op kosten van werkgever aan de westkust te belanden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Heremeteit op 09-05-2021 08:37:53 ]
pi_199339582
Wij hebben eind juni een huisje in Limburg geboekt voor een weekje. September hebben we ook nog twee weken vrij, we hopen dan met de auto wel naar het buitenland te kunnen.

In juni hopen we ook wel wat meer van de horeca gebruik te kunnen maken.
pi_199340045
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 09:15 schreef Ivo1985 het volgende:
Wij hebben eind juni een huisje in Limburg geboekt voor een weekje. September hebben we ook nog twee weken vrij, we hopen dan met de auto wel naar het buitenland te kunnen.

In juni hopen we ook wel wat meer van de horeca gebruik te kunnen maken.
Wij hetzelfde hier. Huisje in Limburg in juni
En dan wilde ik in september een last minute boeken. Tot ik me bedacht dat ik tegen die tijd 35 weken zwanger ben ;-) dus nee het wordt geen buitenland meer voor mij dit jaar. VEEL thuis zitten
  zondag 9 mei 2021 @ 11:06:05 #227
184637 RedWhiteArmy1983
JG14 hooligan
pi_199340828
Ja, dat nieuws over de coronapas gisteren viel ook mij wel rauw op het dak. Als ik het in het meest negatieve geval moet geloven, dan komt-ie er pas op 21 juni + 6 weken, dus op 2 augustus. Nou had ik sowieso al in mijn hoofd gezet dat voor 1 augustus niks tot weinig mogelijk zou zijn w.b. onbezorgd reizen en ook bijvoorbeeld concert- of festivalbezoek, maar voor mensen die hun reis willen voorbereiden / plannen is het natuurlijk minder. Omboeken naar later zal wel kunnen, maja aangezien het gros tijdens de bouwvak / in de zomermaanden juli / augustus wil gaan, zal dat voor de meeste mensen niet uitkomen.

Het hangt natuurlijk van veel factoren af: de ontwikkelingen van de komende weken, of 1 prik voldoende is om vrij te reizen, of een negatieve test volstaat, hoe vaak je moet testen, of er verschillen in regels komen tussen de EU-lidstaten, het lijkt me een heel gedoe inderdaad, maar laten we hopen dat er toch wat vaart achter wordt gezet.

Mijn eigen "grote" vakantie valt altijd in september, en ik had me al eigenlijk voorgenomen dan naar Noorwegen te gaan (hopen op goed weer), dus dat zou moeten goed komen. Liefst wilde ik in de zomer ook nog een weekje er op uit (Azoren of Canarische eilanden of zo), aangezien het eilanden zijn zou dat toch wel mogelijk moeten zijn. Anders maar weer een paar lange weekendjes in eigen land of België / Duitsland of zo.
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_199341157
We blijven dit jaar nog in NL. weekje weg met mijn schoonzus. Dus we gaan staan op dezelfde camping. Hopelijk is dan het weer goed. In september met mijn schoonbroer weg. Tijd nemen om eens goed te socializen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_199341168
quote:
1s.gif Op zondag 9 mei 2021 08:21 schreef Heremeteit het volgende:
Het gaat wel krap worden met die achterlijk trage vaccinaties. Ik wil dit jaar hiken in Oost-Afrika, maar de beste tijd daarvoor is juli/augustus.
Wat is je plan qua land? :) Welke landen , routes o.i.d.? Ik kijk ook naar Afrika !

[ Bericht 0% gewijzigd door Landgeld op 09-05-2021 11:54:52 ]
Love is in the air!
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 mei 2021 @ 11:48:02 #230
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199341302
Ik ga dit najaar wel. Ben toch niet aan de zomer gebonden.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 9 mei 2021 @ 11:50:05 #231
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199341324
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:06 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Ja, dat nieuws over de coronapas gisteren viel ook mij wel rauw op het dak. Als ik het in het meest negatieve geval moet geloven, dan komt-ie er pas op 21 juni + 6 weken, dus op 2 augustus. Nou had ik sowieso al in mijn hoofd gezet dat voor 1 augustus niks tot weinig mogelijk zou zijn w.b. onbezorgd reizen en ook bijvoorbeeld concert- of festivalbezoek, maar voor mensen die hun reis willen voorbereiden / plannen is het natuurlijk minder. Omboeken naar later zal wel kunnen, maja aangezien het gros tijdens de bouwvak / in de zomermaanden juli / augustus wil gaan, zal dat voor de meeste mensen niet uitkomen.

Het hangt natuurlijk van veel factoren af: de ontwikkelingen van de komende weken, of 1 prik voldoende is om vrij te reizen, of een negatieve test volstaat, hoe vaak je moet testen, of er verschillen in regels komen tussen de EU-lidstaten, het lijkt me een heel gedoe inderdaad, maar laten we hopen dat er toch wat vaart achter wordt gezet.

Mijn eigen "grote" vakantie valt altijd in september, en ik had me al eigenlijk voorgenomen dan naar Noorwegen te gaan (hopen op goed weer), dus dat zou moeten goed komen. Liefst wilde ik in de zomer ook nog een weekje er op uit (Azoren of Canarische eilanden of zo), aangezien het eilanden zijn zou dat toch wel mogelijk moeten zijn. Anders maar weer een paar lange weekendjes in eigen land of België / Duitsland of zo.
Ik heb gelukkig één voordeel: in juli mag ik geen vrij nemen in verband met druktes op het werk. Helaas zou er in juni nog niet veel mogelijk zijn en eigenlijk moet ik nog vakantiedagen uit 2020 opmaken. Ik hoop echt op dat ik in ieder geval eind augustus en/of september weg kan. Oktober mag weer niet vanwege druktes op werk en vanaf november wordt het al om 16:30 donker. :N
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zondag 9 mei 2021 @ 11:52:12 #232
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199341340
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:06 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Ja, dat nieuws over de coronapas gisteren viel ook mij wel rauw op het dak. Als ik het in het meest negatieve geval moet geloven, dan komt-ie er pas op 21 juni + 6 weken, dus op 2 augustus. Nou had ik sowieso al in mijn hoofd gezet dat voor 1 augustus niks tot weinig mogelijk zou zijn w.b. onbezorgd reizen en ook bijvoorbeeld concert- of festivalbezoek, maar voor mensen die hun reis willen voorbereiden / plannen is het natuurlijk minder. Omboeken naar later zal wel kunnen, maja aangezien het gros tijdens de bouwvak / in de zomermaanden juli / augustus wil gaan, zal dat voor de meeste mensen niet uitkomen.

Het hangt natuurlijk van veel factoren af: de ontwikkelingen van de komende weken, of 1 prik voldoende is om vrij te reizen, of een negatieve test volstaat, hoe vaak je moet testen, of er verschillen in regels komen tussen de EU-lidstaten, het lijkt me een heel gedoe inderdaad, maar laten we hopen dat er toch wat vaart achter wordt gezet.

Mijn eigen "grote" vakantie valt altijd in september, en ik had me al eigenlijk voorgenomen dan naar Noorwegen te gaan (hopen op goed weer), dus dat zou moeten goed komen. Liefst wilde ik in de zomer ook nog een weekje er op uit (Azoren of Canarische eilanden of zo), aangezien het eilanden zijn zou dat toch wel mogelijk moeten zijn. Anders maar weer een paar lange weekendjes in eigen land of België / Duitsland of zo.
Zelfs nu zijn er al landen die hebben aangekondigd vanaf mid mei of juni te openen voor toeristen; als je een negatieve PCR test mee brengt die maximaal 72 uur voor vertrek is afgenomen. Griekenland gaat mid mei open, Frankrijk ben je als toerist al welkom, Italië ook vanaf mid mei.

Teveel landen die de zomer inkomsten echt nodig hebben, die gaan dat vaccinatie paspoort niet afwachten. Zou ook raar zijn als je straks wél naar binnen mag met een negatieve test die gelinkt is aan een vaccinatie paspoort, maar niet met een negatieve PCR test die niet gelinkt is aan het paspoort; het blijft immers een negatieve test.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199341351
Vliegticket; 60 euro
Test; 120 euro :')
pi_199341580
https://www.telegraaf.nl/(...)juni-klaar-te-hebben

Ze hebben pas 1 jaar de tijd om met iets te komen :') En mensen gaan nog wachten met boeken ook door deze onzekerheden dus de zomer kan zo ondertussen afgeschreven worden voor veel bedrijven als dit zo doorgaat.

[ Bericht 41% gewijzigd door RipCity op 09-05-2021 12:22:43 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 9 mei 2021 @ 12:13:03 #235
184637 RedWhiteArmy1983
JG14 hooligan
pi_199341588
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:50 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig één voordeel: in juli mag ik geen vrij nemen in verband met druktes op het werk. Helaas zou er in juni nog niet veel mogelijk zijn en eigenlijk moet ik nog vakantiedagen uit 2020 opmaken. Ik hoop echt op dat ik in ieder geval eind augustus en/of september weg kan. Oktober mag weer niet vanwege druktes op werk en vanaf november wordt het al om 16:30 donker. :N
Ik zit precies in dezelfde situatie qua maanden / verlof. Gelukkig zijn we niet per se "verbonden" aan de bouwvak / schoolvakanties, al hoop ik in augustus toch een weekje weg te kunnen...

Zoals AlwaysHappy zegt, veel landen zullen zsm open willen, coronapas verplicht of niet, laten we maar hopen dat er wat vaart achter wordt gezet komende tijd...
The only way you can be original, is to be yourself.
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 mei 2021 @ 12:32:35 #236
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199341857
Niet gebonden aan vakanties. Dus was sowieso niet van plan om in de zomer weg te gaan. :)
Wellicht dit najaar. Had in juli alleen met potlood de Gent Feesten staan, maar ja die zijn geschrapt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 12:33:24 #237
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199341868
Voor al die mensen hier die zo bang zijn dat niks kan:

Ik keek dus vanmorgen een instagram story van een kennis van me. Is begin 40, nog niet gevaccineerd uiteraard en is nu dus met de auto op weg naar Italië voor vakantie.

Had uiteraard een recente negatieve test bij zich, dat wel.
Anyway, vanmorgen deed ze dus een post vanaf een camping ergens in Oostenrijk. Was nog nul komma nul gecontrolleerd tot dat punt zei ze. Kon bij de grensovergangen gewoon doorrijden.
Oh en de camping stond bom-vol toonde ze ook. :')

Echt mensen, wees niet zo bang dat je de grens niet over komt deze zomer. Als het nú schijnbaar al zo gemakkelijk gaat...kom op.
  zondag 9 mei 2021 @ 12:37:01 #238
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199341917
quote:
10s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
Voor al die mensen hier die zo bang zijn dat niks kan:

Ik keek dus vanmorgen een instagram story van een kennis van me. Is begin 40, nog niet gevaccineerd uiteraard en is nu dus met de auto op weg naar Italië voor vakantie.

Had uiteraard een recente negatieve test bij zich, dat wel.
Anyway, vanmorgen deed ze dus een post vanaf een camping ergens in Oostenrijk. Was nog nul komma nul gecontrolleerd tot dat punt zei ze. Kon bij de grensovergangen gewoon doorrijden.
Oh en de camping stond bom-vol toonde ze ook. :')

Echt mensen, wees niet zo bang dat je de grens niet over komt deze zomer. Als het nú schijnbaar al zo gemakkelijk gaat...kom op.
Landen gaan dat toerisme geld niet zomaar weigeren in deze crisis nee. Verbaast me ook niks dat er amper wordt gecontroleerd op de weg. Niet te doen op alle grenswegen.

Goede hoop dat we volgende maand allebei lekker in Frankrijk zitten O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 12:39:11 #239
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_199341945
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Landen gaan dat toerisme geld niet zomaar weigeren in deze crisis nee. Verbaast me ook niks dat er amper wordt gecontroleerd op de weg. Niet te doen op alle grenswegen.

Goede hoop dat we volgende maand allebei lekker in Frankrijk zitten O+
Kerel, ik heb geen hoop. Ik weet gewoon dat wij er zullen zitten volgende maand ;) :D
  zondag 9 mei 2021 @ 12:48:32 #240
208890 June.
Seriously?
pi_199342075
Ik denk dat als je zo'n zelftest mee zou nemen dat menig land dat ook wel zal accepteren voor de terugreis. Wat er boven al gezegd wordt: ze hebben het geld hard nodig.
Shine bright like a diamond.
pi_199342631
quote:
10s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:33 schreef dick_laurent het volgende:
Voor al die mensen hier die zo bang zijn dat niks kan:

Ik keek dus vanmorgen een instagram story van een kennis van me. Is begin 40, nog niet gevaccineerd uiteraard en is nu dus met de auto op weg naar Italië voor vakantie.

Had uiteraard een recente negatieve test bij zich, dat wel.
Anyway, vanmorgen deed ze dus een post vanaf een camping ergens in Oostenrijk. Was nog nul komma nul gecontrolleerd tot dat punt zei ze. Kon bij de grensovergangen gewoon doorrijden.
Oh en de camping stond bom-vol toonde ze ook. :')

Echt mensen, wees niet zo bang dat je de grens niet over komt deze zomer. Als het nú schijnbaar al zo gemakkelijk gaat...kom op.
Het geldt dan ook alleen voor boot- en luchtverkeer. Met de auto hoef je geen test te doen.

Covid houdt niet van auto’s, duh.
pi_199350893
Het hele vakantie gebeuren bestaat volgens mij uit twee delen. Een is het land te bezoeken, is het open maw. En aan de andere kant durf je voor jezelf of gezin boeken. Als het land dicht gaat, krijg je je geld terug of een voucher als je boekt (pakketreis) Maar als je tussen nu en je zomervakantie positief getest ben je je geld kwijt. Je komt dan niet door die pcr test heen. Dat wordt volgens mij niet vergoed. Concreet we willen graag half juli naar ibiza ( pakketreis) ( vorig jaar hadden we alles los en moesten we gaan, kregen nl niets terug). We durfen het risico wel te nemen of het land open is, maar eigenlijk niet of we binnen nu en dan corona krijgen en ons geld kwijt zijn. Dat klopt toch wat ik zeg.

Met een autovakantie is het iets makkelijker dan zal de controle niet zo streng zijn.
  maandag 10 mei 2021 @ 08:27:14 #243
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_199352995
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 22:30 schreef denewar75 het volgende:
Het hele vakantie gebeuren bestaat volgens mij uit twee delen. Een is het land te bezoeken, is het open maw. En aan de andere kant durf je voor jezelf of gezin boeken. Als het land dicht gaat, krijg je je geld terug of een voucher als je boekt (pakketreis) Maar als je tussen nu en je zomervakantie positief getest ben je je geld kwijt. Je komt dan niet door die pcr test heen. Dat wordt volgens mij niet vergoed. Concreet we willen graag half juli naar ibiza ( pakketreis) ( vorig jaar hadden we alles los en moesten we gaan, kregen nl niets terug). We durfen het risico wel te nemen of het land open is, maar eigenlijk niet of we binnen nu en dan corona krijgen en ons geld kwijt zijn. Dat klopt toch wat ik zeg.

Met een autovakantie is het iets makkelijker dan zal de controle niet zo streng zijn.
Je kan dat risico eventueel ondervangen door een doorlopende reisverzekering te nemen met een module annuleringsverzekering.
In principe moet je dan gedekt zijn, mocht je kort voor vertrek ziek worden (= corona oplopen).
Wel goed om altijd even telefonisch te verifiëren met de verzekeraar.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_199353399
quote:
Tunisia

Tunisia is the first country to make an exception for those who’ve only received the FIRST dose of their full vaccine treatment.

Current entry requirements for Tunisia include providing a 72-hour PCR test before entry, completing a 7-day government-approved hotel quarantine, and taking another PCR test to be released.

In order to bypass the 2 PCR tests and the costly 7-day hotel quarantine, passengers can now show they’ve received

• At least the 1st dose of the AstraZeneca vaccine
• At least the 1st dose of the AstraZeneca, Pfizer, or Moderna vaccine in combination with a recovery certificate from a previous infection within 6 months
• Or both shots/full treatment of J&J, AstraZeneca, Pfizer, or Moderna.
https://www.traveloffpath(...)travelers-this-week/

Interessante optie voor mensen die een vaccin willen als alternatief voor een test om op vakantie te kunnen, maar die deze zomervakantie nog maar één prik gehad hebben, terwijl veel landen 'volledige vaccinatie' (twee prikken m.u.v. J&J) eisen. Moet je 1e prik wel AZ of J&J (enige prik) zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vasilevski op 10-05-2021 09:25:13 ]
pi_199353499
Er zijn landen die de kaart van ECDC als leidraad nemen. Hoe groot zou de kans zijn dat Nederland binnen enkele weken van donkerrood naar rood gaat op deze kaart? Het verschil is verplichte quarantaine of alleen negatieve test.

https://www.ecdc.europa.e(...)iction-free-movement
  maandag 10 mei 2021 @ 22:14:19 #246
148507 Schuifpui
Lone Star
pi_199365489
Thuis of weg lijkt voor mij meer de vraag te worden Europa of geen Europa. Met alle testbewijzen en coronapaspoorten zou het me niet verbazen als buiten Europa op vakantie gaan straks makkelijker is. Ik heb een collega die is net naar Georgië vertrokken. Alleen een negatieve PCR test nodig voor het vliegen en verder geen restricties. Tja, waarom ook niet?
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:09:40 #247
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199388224
Ik lees dat je in Spanje overal nog een mondkapje moet dragen, binnen, buiten en op het strand... weet nu even niet of je in zee mag zonder mondkapje... :') Maar zolang dat er niet af gaat is voor mij de lol eraf! :Y
  donderdag 13 mei 2021 @ 13:47:22 #248
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199403477
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 11:35 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wat is je plan qua land? :) Welke landen , routes o.i.d.? Ik kijk ook naar Afrika !
Rwenzori (Uganda). Route weet ik nog niet precies, ik denk één van de niet technische tochten die worden aangeboden door http://rwenzoritrekking.com/. Ik wil gewoon lekker een paar dagen door de jungle en modder baggeren, genieten van de combinatie van natuur, inspanning en mooie landschappen.

Naar welke landen kijk jij en wat wil je gaan doen? Ik heb al behoorlijk wat van Afrika gezien en heb er ook gewoond. Dus als je tips wil, vraag maar raak :)

[ Bericht 11% gewijzigd door Heremeteit op 13-05-2021 14:15:35 ]
  donderdag 13 mei 2021 @ 17:26:57 #249
338319 ZarB
Piña colada
pi_199407649
Ik heb een collega, niet gevaccineerd want wil ze niet (kans was er wel), die nu naar Spanje is gegaan. Veel beperkingen nog daar (o.a. mondkapje buiten) en een negatief reisadvies, maar ze wilde per se naar het buitenland want ze was al een jaar niet weg geweest.

Ik kan dit echt niet volgen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199407707
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:26 schreef ZarB het volgende:
Ik heb een collega, niet gevaccineerd want wil ze niet (kans was er wel), die nu naar Spanje is gegaan. Veel beperkingen nog daar (o.a. mondkapje buiten) en een negatief reisadvies, maar ze wilde per se naar het buitenland want ze was al een jaar niet weg geweest.

Ik kan dit echt niet volgen.
Wat snap je niet?
  donderdag 13 mei 2021 @ 17:32:31 #251
338319 ZarB
Piña colada
pi_199407773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:29 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Wat snap je niet?
Dat mensen hun rare gedrag verantwoorden door te zeggen "ja maar ik willut want ik ben zielig"

En dat ik eigenlijk wel meer verwacht van hoogopgeleide collega's. :Y
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 13 mei 2021 @ 17:43:06 #252
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199407941
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:26 schreef ZarB het volgende:
Ik heb een collega, niet gevaccineerd want wil ze niet (kans was er wel), die nu naar Spanje is gegaan. Veel beperkingen nog daar (o.a. mondkapje buiten) en een negatief reisadvies, maar ze wilde per se naar het buitenland want ze was al een jaar niet weg geweest.

Ik kan dit echt niet volgen.
Tja, sommigen hebben echt het geduld niet om nog even drie maanden te wachten.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199408005
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Tja, sommigen hebben echt het geduld niet om nog even drie maanden te wachten.
Mag je wel op vakantie als je niet gevaccineerd bent, dan?

Heb je dat vaccinatie-pasoort niet nodig?

Zo een test zegt niks, als je vijf minuten later een besmet iemand tegen komt, is er een kans dat jij ook besmet raakt.

(van mij mag iedereen op vakantie, maar dan is het gewoon een gok )

[ Bericht 7% gewijzigd door tesssssssss op 13-05-2021 17:54:37 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  donderdag 13 mei 2021 @ 17:51:47 #254
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199408053
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Mag je wel op vakantie als je niet gevaccineerd bent, dan?

Heb je dat vaccinatie-pasoort niet nodig?
Gewoon eerst wachten op de dubbele prik, de laatste wordt toch al half augustus voor de tweede keer geprikt en dan koffers pakken. Die drie maanden kan je toch ook nog wel even volhouden.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199408079
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Gewoon eerst wachten op de dubbele prik, de laatste wordt toch al half augustus voor de tweede keer geprikt en dan koffers pakken. Die drie maanden kan je toch ook nog wel even volhouden.
Ja, ik had aan de vorige post nog iets toegevoegd.

Nee, ik ga niet heel lang heel voorzichtig doen en dan in de vakantie ineens weer los.

Dat zou echt nergens op slaan.

Maar andere mensen doen dat toch.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_199412089
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Mag je wel op vakantie als je niet gevaccineerd bent, dan?

Heb je dat vaccinatie-pasoort niet nodig?

Zo een test zegt niks, als je vijf minuten later een besmet iemand tegen komt, is er een kans dat jij ook besmet raakt.

(van mij mag iedereen op vakantie, maar dan is het gewoon een gok )
Ja natuurlijk mag dat. Dat paspoort is er nu nog niet hè. Komt in juni en dan zal het waarschijnlijk ook wel mogelijk zijn om een negatieve test of bewijs van een recente doorgemaakte besmetting toe te voegen. Tot die tijd kom je er gewoon in met een bewijs van een negatieve test.

Voor de meeste mensen is het alleen teveel gedoe (en kost het teveel geld) om die testen te regelen en moet je goed opletten op je reisverzekering, aangezien de meesten niet dekken voor ziekte door corona in een land met negatief reisadvies. Al zijn er inmiddels ook wat verzekeringen die dat wel bieden. En je moet bij vrijwel alle bestemmingen bij terugkomst in Nederland in quarantaine, al was dat tot nu toe vooral een kwestie van vrijwillige naleving. Heb ook niet het idee dat Hugo's belteams dat straks echt kunnen gaan handhaven.

Maar goed voor wie dat de moeite waard vindt is dat een heerlijk rustige vakantie. Van de winter was het zeker mooi toen een aantal gebieden in Europa minder strenge regels hadden dan Nederland, nu maakt het denk ik niet zoveel meer uit. Als je nu ook weer leest dat Portugal mondkapjes op het strand deze zomer actief wil handhaven: https://www.portugalresid(...)-portuguese-beaches/

:')

Ga zelf maar even afwachten deze zomer. Krijg in juni nog buitenlandse visite. Kijken wat er in Nederland te doen is. En dan maar last-minute nog ergens heen, misschien in september.
pi_199415518
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:26 schreef ZarB het volgende:
Ik heb een collega, niet gevaccineerd want wil ze niet (kans was er wel), die nu naar Spanje is gegaan. Veel beperkingen nog daar (o.a. mondkapje buiten) en een negatief reisadvies, maar ze wilde per se naar het buitenland want ze was al een jaar niet weg geweest.

Ik kan dit echt niet volgen.
Ik kan haar goed volgen :)

Buitenland = andere cultuur, zon, ander straatbeeld, lekker eten en vooral: het gevoel er echt even uit te zijn.
Ondanks een mondkapje, toch heerlijk om door een buitenlandse stad te struinen, nieuwe prikkels te zien en daarmee ook inspiratie op te doen. Lekker in het park liggen met de zon, in plaats van grijs, bewolkt in Nederland met allemaal maar negatief nieuws om 20.00 op het NOS journaal.

Ik zou het wel weten. Lekker naar Spanje, Portugal of liefst nog verder. Heerlijke landen!
Love is in the air!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:37:43 #258
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199415578
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Mag je wel op vakantie als je niet gevaccineerd bent, dan?

Heb je dat vaccinatie-pasoort niet nodig?

Zo een test zegt niks, als je vijf minuten later een besmet iemand tegen komt, is er een kans dat jij ook besmet raakt.

(van mij mag iedereen op vakantie, maar dan is het gewoon een gok )
Dat is afhankelijk van het land waar je naar toe wil.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 14 mei 2021 @ 10:40:30 #259
338319 ZarB
Piña colada
pi_199415616
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:34 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik kan haar goed volgen :)

Buitenland = andere cultuur, zon, ander straatbeeld, lekker eten en vooral: het gevoel er echt even uit te zijn.
Ondanks een mondkapje, toch heerlijk om door een buitenlandse stad te struinen, nieuwe prikkels te zien en daarmee ook inspiratie op te doen. Lekker in het park liggen met de zon, in plaats van grijs, bewolkt in Nederland met allemaal maar negatief nieuws om 20.00 op het NOS journaal.

Ik zou het wel weten. Lekker naar Spanje, Portugal of liefst nog verder. Heerlijke landen!
Ja ik zit ook liever op de Bahamas of een festivalletje, maar helaas mag dat nu niet. En dan ook nog anti-vaxxer zijn maar naar het buitenland willen want "ik ben al een jaar niet geweest" en daarmee de adviezen aan je laars lappen. Dat volg ik niet. Het betreft hier ook nog een zorgmedewerker.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 11:15:53 #260
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199416086
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:34 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Ik kan haar goed volgen :)

Buitenland = andere cultuur, zon, ander straatbeeld, lekker eten en vooral: het gevoel er echt even uit te zijn.
Ondanks een mondkapje, toch heerlijk om door een buitenlandse stad te struinen, nieuwe prikkels te zien en daarmee ook inspiratie op te doen. Lekker in het park liggen met de zon, in plaats van grijs, bewolkt in Nederland met allemaal maar negatief nieuws om 20.00 op het NOS journaal.

Ik zou het wel weten. Lekker naar Spanje, Portugal of liefst nog verder. Heerlijke landen!
Probleem is dat Nederland gewoon erg klein is, je kunt er binnen één dag naar de andere kant van het land reizen en ‘s avonds nog thuiskomen. Als ik 15 kilometer zuidelijker woonde, dan was een reis naar het Schwarzwald, die Allgaü of München ineens een binnenlandse reis geweest, terwijl het toch een totaal andere wereld is. En je niet in één dag van Emmerich/Gronau/Bad Bentheim/Kleve/Kaldenkirchen naar het Schwarzwald/Allgaü/München kan en ‘s avonds nog thuiskomen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199416703
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:40 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ja ik zit ook liever op de Bahamas of een festivalletje, maar helaas mag dat nu niet. En dan ook nog anti-vaxxer zijn maar naar het buitenland willen want "ik ben al een jaar niet geweest" en daarmee de adviezen aan je laars lappen. Dat volg ik niet. Het betreft hier ook nog een zorgmedewerker.
Wat mag niet? Het is een advies om niet te gaan, maar je mag gewoon hoor. Kijk eens op Google Flight. Dagelijks tientallen vluchten.

En dan inhoudelijk: wat is er in Spanje anders dan in Nederland. Hier loop ik ook door de supermarkt, overvolle winkels, steden . Dan zit ik liever ergens aan de kust of natuur in het buitenland. Het risico is echt 0.0 meer. Dus ook inhoudelijk snap ik dat je gewoon lekker gaat reizen :)

Je mag , al heb je soms wel een testje nodig. Vriend van me is gister nog naar zijn familie in Egypte gevolgen. Zit gewoon lekker in Cairo nu 8-)
Love is in the air!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 12:15:33 #262
338319 ZarB
Piña colada
pi_199416837
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:04 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Wat mag niet? Het is een advies om niet te gaan, maar je mag gewoon hoor. Kijk eens op Google Flight. Dagelijks tientallen vluchten.

En dan inhoudelijk: wat is er in Spanje anders dan in Nederland. Hier loop ik ook door de supermarkt, overvolle winkels, steden . Dan zit ik liever ergens aan de kust of natuur in het buitenland. Het risico is echt 0.0 meer. Dus ook inhoudelijk snap ik dat je gewoon lekker gaat reizen :)

Je mag , al heb je soms wel een testje nodig. Vriend van me is gister nog naar zijn familie in Egypte gevolgen. Zit gewoon lekker in Cairo nu 8-)
Oh dat weet ik ook allemaal wel hoor. Ik denk er alleen anders over.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199417836
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 12:15 schreef ZarB het volgende:

[..]

Oh dat weet ik ook allemaal wel hoor. Ik denk er alleen anders over.
Alleen zonder onderbouwing...

Advies overheid. Ja, die timmeren alles dicht om geen risico te nemen.

Liever een beetje leven..
Love is in the air!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 14:54:24 #264
338319 ZarB
Piña colada
pi_199419247
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 13:17 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Alleen zonder onderbouwing...

Advies overheid. Ja, die timmeren alles dicht om geen risico te nemen.

Liever een beetje leven..
Ohhh ik moet je overtuigen van mijn mening. Zeg dat dan. Als je je als zorgmedewerker weigert te vaccineren en per se op vakantie moet terwijl er een negatief reisadvies geldt dan heb ik je gewoon niet zo hoog zitten.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:00:49 #265
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199419332
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 10:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van het land waar je naar toe wil.
Op dit moment is de kans buiten Nederland vrijwel overal aanzienlijk kleiner besmet te raken dan hier :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 14 mei 2021 @ 15:56:21 #266
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199420039
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Op dit moment is de kans buiten Nederland vrijwel overal aanzienlijk kleiner besmet te raken dan hier :+
Geen idee wat de cijfers overal zijn, volg het niet echt meer. Maar dacht dat ze het had over de mogelijkheid om te kunnen reizen en onder welke voorwaarden. Niet waar de kans op besmetting groter of kleiner is
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199420121
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:00 schreef Molo het volgende:

[..]

Op dit moment is de kans buiten Nederland vrijwel overal aanzienlijk kleiner besmet te raken dan hier :+
Dit dus. Daarom snap ik mensen niet die daar een negatieve mening over hebben.
Love is in the air!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 16:08:34 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199420220
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 15:56 schreef Dven het volgende:

[..]

Geen idee wat de cijfers overal zijn, volg het niet echt meer. Maar dacht dat ze het had over de mogelijkheid om te kunnen reizen en onder welke voorwaarden. Niet waar de kans op besmetting groter of kleiner is
Die voorwaarden hangen af van besmettingen, o.a.
Maar als je van land A naar land B reist en beide landen hebben zelfde aantallen besmettingen of zelfs in land B minder... Dan, tsja...
Waarom is dat dan een issue en naar Sneek of noord Limburg op vakantie gaan niet.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199422478
twitter


Balearen en Canarische Eilanden kun je nu makkelijker naartoe. Heb je nog wel een pcr-test nodig en je hebt te maken met de regels daar. Maar voor terugkeer in Nederland heb je geen test meer nodig en hoef je niet meer in quarantaine.
pi_199429116
Ik zie dat de VS nog steeds op oranje staat, belachelijk!!

Maar goed dat laat me niet tegen houden, ik boek gewoon die reis voor in juli.
Alpha kenny one
pi_199429328
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Tja, sommigen hebben echt het geduld niet om nog even drie maanden te wachten.
Veel mensen moeten aan het begin van het jaar hun vakantie doorgeven bij de werkgever, of zitten gebonden aan de schoolvakanties
Die hebben niet de luxe om maar even 3 maand te wachten en alles op te schuiven
pi_199429587
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Veel mensen moeten aan het begin van het jaar hun vakantie doorgeven bij de werkgever, of zitten gebonden aan de schoolvakanties
Die hebben niet de luxe om maar even 3 maand te wachten en alles op te schuiven
dan maar geen grote vakantie in het buitenland :W
dat is namelijk een luxe..
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:07:37 #273
338319 ZarB
Piña colada
pi_199429650
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:03 schreef falling_away het volgende:
Ik zie dat de VS nog steeds op oranje staat, belachelijk!!

Maar goed dat laat me niet tegen houden, ik boek gewoon die reis voor in juli.
Dan hoop ik voor je dat het inreisverbod is opgeheven. Anders kom je niet ver.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199429767
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 17:26 schreef ZarB het volgende:
Ik heb een collega, niet gevaccineerd want wil ze niet (kans was er wel), die nu naar Spanje is gegaan. Veel beperkingen nog daar (o.a. mondkapje buiten) en een negatief reisadvies, maar ze wilde per se naar het buitenland want ze was al een jaar niet weg geweest.

Ik kan dit echt niet volgen.
Ja mAar muH vaKaNtiE
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:23:34 #275
338319 ZarB
Piña colada
pi_199429818
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:18 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja mAar muH vaKaNtiE
Ja is toch zieluugg al bijna een jaar niet gegaan. Zonde van de vakantiedagen :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199429839
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:23 schreef ZarB het volgende:

[..]

Ja is toch zieluugg al bijna een jaar niet gegaan. Zonde van de vakantiedagen :')
Easyjet en ordinair zullen wel lekker goedkoop zijn nu
  zaterdag 15 mei 2021 @ 10:33:05 #277
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199429932
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 09:28 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Veel mensen moeten aan het begin van het jaar hun vakantie doorgeven bij de werkgever, of zitten gebonden aan de schoolvakanties
Die hebben niet de luxe om maar even 3 maand te wachten en alles op te schuiven
Dan moet de werkgever maar eens coulant zijn en niet op 1 juli alle openstaande vakantiedagen uit 2020 intrekken. Het is nu gewoon de tijd niet om op vakantie te gaan. Nederland zit in een enorme crisis en landen als Portugal, Spanje, Malta, Griekenland, Aruba, Bonaire, Curacao, Sint-Maarten, Saba en Sint-Eustasius kunnen ook wel drie maanden zonder Nederlandse toeristen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199430065
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:07 schreef ZarB het volgende:

[..]

Dan hoop ik voor je dat het inreisverbod is opgeheven. Anders kom je niet ver.
Dubbel paspoort dus geen probleem.. maar ik denk sowieso dat tegen die tijd het verbod is opgeheven.
Alpha kenny one
  zaterdag 15 mei 2021 @ 11:22:56 #279
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199430589
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:33 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dan moet de werkgever maar eens coulant zijn en niet op 1 juli alle openstaande vakantiedagen uit 2020 intrekken. Het is nu gewoon de tijd niet om op vakantie te gaan. Nederland zit in een enorme crisis en landen als Portugal, Spanje, Malta, Griekenland, Aruba, Bonaire, Curacao, Sint-Maarten, Saba en Sint-Eustasius kunnen ook wel drie maanden zonder Nederlandse toeristen.
Heb je aan jouw wijze werkgever gevraagd hoe hij daarover denkt?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 15 mei 2021 @ 11:28:23 #280
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199430670
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:00 schreef mschol het volgende:

[..]

dan maar geen grote vakantie in het buitenland :W
dat is namelijk een luxe..
Dat is een mening gebaseerd op je eigen besteedbaar inkomen. Voor anderen is een internationaal bestaan onderdeel van het dagelijks leven.
pi_199432084
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 10:33 schreef Erno-BE het volgende:Dan moet de werkgever maar eens coulant zijn en niet op 1 juli alle openstaande vakantiedagen uit 2020 intrekken. Het is nu gewoon de tijd niet om op vakantie te gaan.
Werkgever moet coulant zijn?
Door de vakanties te verschuiven Augustus, omdat er dan versoepelingen zijn in meer landen ?
Hoe zie je dat voor je?
quote:
Nederland zit in een enorme crisis en landen als Portugal, Spanje, Malta, Griekenland, Aruba, Bonaire, Curacao, Sint-Maarten, Saba en Sint-Eustasius kunnen ook wel drie maanden zonder Nederlandse toeristen.
We komen zo snel mogelijk weer uit de crisis, door weer normaal te gaan doen. En dat betekent ook weer op vakantie gaan

En die door jou genoemde landen hebben de toeristen hard nodig voor hun economie
  zaterdag 15 mei 2021 @ 13:22:10 #282
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199432289
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:11 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Werkgever moet coulant zijn?
Door de vakanties te verschuiven Augustus, omdat er dan versoepelingen zijn in meer landen ?
Hoe zie je dat voor je?
[..]

We komen zo snel mogelijk weer uit de crisis, door weer normaal te gaan doen. En dat betekent ook weer op vakantie gaan

En die door jou genoemde landen hebben de toeristen hard nodig voor hun economie
Coronabestrijding staat bij mij hoger op het prioriteitenlijstje dan de economie van andere landen (waarbij zelfs een deel van die landen niet eens in Europa liggen) ondersteunen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199432375
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:22 schreef Erno-BE het volgende:Coronabestrijding staat bij mij hoger op het prioriteitenlijstje dan de economie van andere landen (waarbij zelfs een deel van die landen niet eens in Europa liggen) ondersteunen.
Dat is erg kortzichtig
Toerisme is in veel landen van levensbelang voor de economie
De boel nog langer op slot houden en mensen in armoede laten belanden is slechter voor de volksgezondheid dan corona is hoor
  zaterdag 15 mei 2021 @ 14:09:23 #284
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199433137
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:26 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is erg kortzichtig
Toerisme is in veel landen van levensbelang voor de economie
De boel nog langer op slot houden en mensen in armoede laten belanden is slechter voor de volksgezondheid dan corona is hoor
Dat in andere landen mensen in armoede komen is niet mijn probleem, zeker als het geldt voor mensen in landen buiten Europa. Corona is wel een probleem voor Nederland, dus het was zeker verstandig geweest om alle landen op oranje te houden, zeker de landen buiten Europa.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199434683
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 13:22 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Coronabestrijding staat bij mij hoger op het prioriteitenlijstje dan de economie van andere landen (waarbij zelfs een deel van die landen niet eens in Europa liggen) ondersteunen.
Corona bestrijding kan prima ook op vakantie... Of wil je dat iedereen in Nederland in de parken of drukke winkelstraten gaat hangen?
Love is in the air!
  zaterdag 15 mei 2021 @ 16:10:51 #286
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199434841
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 15:57 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Corona bestrijding kan prima ook op vakantie... Of wil je dat iedereen in Nederland in de parken of drukke winkelstraten gaat hangen?
Zoveel mogelijk thuisblijven. Is dat niet het advies?
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 15 mei 2021 @ 16:12:41 #287
408813 crew  trein2000
pi_199434854
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 16:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk thuisblijven. Is dat niet het advies?
Nee.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199434879
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 16:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Zoveel mogelijk thuisblijven. Is dat niet het advies?
Nee.
Love is in the air!
pi_199435556
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 11:28 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Dat is een mening gebaseerd op je eigen besteedbaar inkomen. Voor anderen is een internationaal bestaan onderdeel van het dagelijks leven.
nee onzin, als het onderdeel van je dagelijks leven is, is het geen vakantie en had je redelijk ongestoord kunnen reizen, want kennelijk noodzakelijk anders is het geen dagelijks ding
pi_199435873
Ik zag dat ook het advies voor Thailand aangepast is, daar was juist een piek.
En ik denk dat je bij aankomst 10 dagen (of meer) in quarantaine in een hotel moet zitten.
Leuke vakantie heb je dan als je de kamer alleen af mag voor een test.
pi_199435929
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 mei 2021 17:40 schreef gijsman het volgende:
Ik zag dat ook het advies voor Thailand aangepast is, daar was juist een piek.
En ik denk dat je bij aankomst 10 dagen (of meer) in quarantaine in een hotel moet zitten.
Leuke vakantie heb je dan als je de kamer alleen af mag voor een test.
"Op zich mooi natuurlijk, maar toeristen die denken dat ze nu onbekommerd even een vakantie naar Thailand kunnen boeken, komen van een koude kermis thuis. De inreisvoorwaarden zijn dermate streng dat niet veel vakantiegangers er dat voor over zullen hebben. Als eerste de hele procedure om een inreistoestemming te krijgen (Certificate of Entry) en daarna nog even 14 dagen op eigen kosten in quarantaine. En de quarantaine komt er op neer dat je 14 dagen wordt opgesloten in je hotelkamer. Geen aantrekkelijk vooruitzicht."

Daarnaast nog een test. En je moet verzekering nemen met minimaal 100.000 USD waarde aan Corona vergoeding.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199440674
Tickets naar Florida in the pocket voor de zomervakantie :D fijn om eindelijk weer familie te bezoeken en aan t strand te liggen
Alpha kenny one
  zondag 16 mei 2021 @ 16:45:16 #293
225029 Dionysiou
Grieks en trots
pi_199453583
Mijn werkgever boeit het helemaal niet als de medewerkers weer naar het buitenland gaan voor vakantie. Sterker nog, het management dat ik gesproken heb wil en gaat zelf ook weer.
Op zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.
pi_199478543
Over 3 maandjes lekker met vrouwlief en 2 kinderen met de auto naar Italië. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Vorig jaar zomer hebben we het ook gedaan en dat ging prima.
Moet er wel bij zeggen dat vrouwlief al helemaal gevaccineerd is en ik vorige week mijn eerste gehad heb. Maar was dat niet het geval geweest waren we ook gegaan. Ik heb er zin in in ieder geval.
  dinsdag 18 mei 2021 @ 06:39:28 #295
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_199479804
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 23:29 schreef hvan het volgende:
Over 3 maandjes lekker met vrouwlief en 2 kinderen met de auto naar Italië. Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Vorig jaar zomer hebben we het ook gedaan en dat ging prima.
Moet er wel bij zeggen dat vrouwlief al helemaal gevaccineerd is en ik vorige week mijn eerste gehad heb. Maar was dat niet het geval geweest waren we ook gegaan. Ik heb er zin in in ieder geval.
Vorig jaar had je nu wel 10x minder besmettingen natuurlijk. We zijn toen de zomer in gegaan met een virus dat quasi verdwenen was.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_199479820
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 06:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Vorig jaar had je nu wel 10x minder besmettingen natuurlijk. We zijn toen de zomer in gegaan met een virus dat quasi verdwenen was.
Vorig jaar werd er ook nog veel minder getest. Als je ziet hoe hard de cijfers nu al dalen, zitten we over een maand op vergelijkbaar niveau. Plus dat er een groot percentage gevaccineerd is
  dinsdag 18 mei 2021 @ 07:00:23 #297
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199479847
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 06:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Vorig jaar had je nu wel 10x minder besmettingen natuurlijk. We zijn toen de zomer in gegaan met een virus dat quasi verdwenen was.
Meer testen. Zuid Europa sowieso ook zo goed als verdwenen. Hier 600, op de dag waarop er traditioneel verreweg de meeste gevallen zijn terwijl de boel al tijden open is, discotheken met duizenden mensen en al.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199479892
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 06:39 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Vorig jaar had je nu wel 10x minder besmettingen natuurlijk. We zijn toen de zomer in gegaan met een virus dat quasi verdwenen was.
Iemand heeft al gezegd dat er toen minder werd getest. Ik heb zelf steeds de IC cijfers gevolgd omdat je die wel kan vergelijken met vorig jaar. Ik kijk alleen naar aantal en niet naar leeftijdsgroepen.
pi_199540953
Ik heb in juni vakantie opgenomen (iets met vakantiedagen die vervallen per 1 juli) maar zoals het er naar uit ziet kun je pas met een Europees corona app reizen nadat mijn vakantie voorbij is -O-

Hoop toch wel dat in de tussentijd de grens met Duitsland weer terug open gaat zonder testbewijs nodig te hebben. De eerste Pfizer prik heb ik inmiddels gehad dus zou fijn zijn om met de auto richting zuid Duitsland te kunnen. Route van Bremm naar Sankt Goar naar München naar Pasau. Zoiets leek me wat na De Mol Vlaanderen in Duitsland gezien te hebben :7

En anders maar in eigen land. Het pieterpad lopen, dat was mijn backup plan. Of richting Arcen, Maastricht. Totaal andere omgeving, even weg van huis. Of richting Texel, Vlieland, Schier. Ideeën genoeg.
mag het weten
  vrijdag 21 mei 2021 @ 15:46:28 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199541353
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 mei 2021 15:22 schreef Joosie200 het volgende:
Ik heb in juni vakantie opgenomen (iets met vakantiedagen die vervallen per 1 juli) maar zoals het er naar uit ziet kun je pas met een Europees corona app reizen nadat mijn vakantie voorbij is -O-

Hoop toch wel dat in de tussentijd de grens met Duitsland weer terug open gaat zonder testbewijs nodig te hebben. De eerste Pfizer prik heb ik inmiddels gehad dus zou fijn zijn om met de auto richting zuid Duitsland te kunnen. Route van Bremm naar Sankt Goar naar München naar Pasau. Zoiets leek me wat na De Mol Vlaanderen in Duitsland gezien te hebben :7

En anders maar in eigen land. Het pieterpad lopen, dat was mijn backup plan. Of richting Arcen, Maastricht. Totaal andere omgeving, even weg van huis. Of richting Texel, Vlieland, Schier. Ideeën genoeg.
Je kunt landen ook al bezoeken volgens de huidige eisen die er zijn vanuit Nederland en de landen die je gaat bezoeken in Europa.
Ik ga over drie weken naar het buitenland en dat kan ook zonder green certificates :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 21 mei 2021 @ 18:38:48 #301
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199543802
Ticket naar Oost-Afrika inmiddels geboekt. Alleen testbewijs nodig, dus als het vaccin er niet op tijd is voor mijn reis dan komt dat na afloop wel. Wel nog even checken of al mijn vaccinaties voor ziektes die veel ernstiger zijn nog up to date zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')