abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:40:55 #201
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_194778018
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 14:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij zijn nu onderweg naar de Eifel. Ben benieuwd ^O^
Veel plezier, mooie omgeving daar!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_194778769
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2020 13:19 schreef capricia het volgende:

[..]

DL, Oostenrijk, Zwitserland.
Mooie landen hoor.

Italië gaat ook niet slecht.
Ja, op die landen (+ eigen land) ga ik ook maar alle ballen gooien eind september-begin oktober (ook dan 3 weken vrij). Het makkelijkste (en misschien ook wel vetste) is roadtrippen, maar om in mijn eentje 2 à 3 weken in de auto te hangen vind ik maar meh... Misschien dat er nog leuke corona-proof bus-/boot-/treinreizen worden aangeboden... Ach ja, ik geef er uiteindelijk wel een leuke invulling aan. :)
The only way you can be original, is to be yourself.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 16:19:14 #203
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_194779544
Komende week naar Gardameer.
Drugs are good mkay?
pi_194779728
Over 2 weken zuid Limburg. Vaals en omgeving.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:55:35 #205
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_194785295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2020 20:44 schreef Yankee het volgende:
Vrijdag richting zuid Frankrijk *O*
Donderdag besloten toch niet naar Frankrijk te gaan, nu in Toscane :7
.
  zaterdag 29 augustus 2020 @ 21:56:36 #206
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194785319
Duitsland begin oktober, hardly zomervakantie, maar najaarsvakantie dan maar ;)
  Moderator zaterdag 29 augustus 2020 @ 22:02:11 #207
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_194785442
13-17 september Praag. 4 nachten Airbnb met gratis parkeren net uit het centrum voor 160 euro. Wanneer de pleuris uitbreekt kunnen boeit het niet zo.

In Praag zien we dan wel weer. Van daaruit waarschijnlijk naar Wenen :) !

Wilde nog kijken in Bratislava. Maar zie net per 1 september code oranje. Top :( !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 00:53:04 #208
335263 freaky40
pi_194804320
Vandaag terug uit Frankrijk, maar blijkbaar denkt de rest van Nederland nú pas massaal naar Frankrijk te vertrekken, zoveel Nederlanders met auto en sleurhut gezien op de terugweg naar Nederland aan de andere kant van de snelweg. Wat is dat ineens deze massale uittocht naar Frankrijk?
Allemaal cabaretteketet!
pi_194804475
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 00:53 schreef freaky40 het volgende:
Vandaag terug uit Frankrijk, maar blijkbaar denkt de rest van Nederland nú pas massaal naar Frankrijk te vertrekken, zoveel Nederlanders met auto en sleurhut gezien op de terugweg naar Nederland aan de andere kant van de snelweg. Wat is dat ineens deze massale uittocht naar Frankrijk?
Schoolvakanties zijn per vandaag in heel NL voorbij.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  maandag 31 augustus 2020 @ 02:08:45 #210
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_194804551
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 00:53 schreef freaky40 het volgende:
Vandaag terug uit Frankrijk, maar blijkbaar denkt de rest van Nederland nú pas massaal naar Frankrijk te vertrekken, zoveel Nederlanders met auto en sleurhut gezien op de terugweg naar Nederland aan de andere kant van de snelweg. Wat is dat ineens deze massale uittocht naar Frankrijk?
Voornamelijk ouderen die nu vertrekken, die zijn niet gebonden aan de schoolvakanties idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 31 augustus 2020 @ 02:46:30 #211
335263 freaky40
pi_194804639
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 01:37 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Schoolvakanties zijn per vandaag in heel NL voorbij.
Dat begrijp ik, maar blijkbaar gaan er ineens heel veel mensen naar Frankrijk, was in andere jaren niet het geval.
Natuurlijk heb je de ouders zonder kinderen, maar zo extreem veel Nederlanders heb ik nog niet eerder mee gemaakt op de terugweg.
Allemaal cabaretteketet!
pi_194805332
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 02:46 schreef freaky40 het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar blijkbaar gaan er ineens heel veel mensen naar Frankrijk, was in andere jaren niet het geval.
Natuurlijk heb je de ouders zonder kinderen, maar zo extreem veel Nederlanders heb ik nog niet eerder mee gemaakt op de terugweg.
Ik gok een hoop uitgestelde vakanties.
Wij zochten nog een 2e verblijf in Italië, maar er zat al een hoop vol
pi_194834843
Voor vijf euro vliegen naar Spanje, code corona genot _O_
pi_194835435
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:06 schreef Bolasie het volgende:
Voor vijf euro vliegen naar Spanje, code corona genot _O_
Ik zou het niet aandurven daar met het vliegtuig naartoe te gaan, straks weer complete lockdown en kom je niet meer thuis.

Wij vertrekken zaterdag naar de Luxemburgse Ardennen, zouden eerst naar de Belgische Ardennen maar kregen een tip van kennissen in Luxemburg en plannen gewijzigd. Een week op een camping voor 140 euro :)
  Moderator dinsdag 1 september 2020 @ 21:51:22 #215
236264 crew  capricia
pi_194835582
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:41 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Ik zou het niet aandurven daar met het vliegtuig naartoe te gaan, straks weer complete lockdown en kom je niet meer thuis.

Wij vertrekken zaterdag naar de Luxemburgse Ardennen, zouden eerst naar de Belgische Ardennen maar kregen een tip van kennissen in Luxemburg en plannen gewijzigd. Een week op een camping voor 140 euro :)
Idd.
Dat hele vliegen heb ik even niet zo'n zin in. Zit je in zo'n TUI vlucht met van die mensen die hun mondkapje niet op willen doen. Half vliegtuig besmet of in quarantaine. :{
Definitely not CIA
pi_194835610
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd.
Dat hele vliegen heb ik even niet zo'n zin in. Zit je in zo'n TUI vlucht met van die mensen die hun mondkapje niet op willen doen. Half vliegtuig besmet of in quarantaine. :{
Vliegen doe ik sowieso nooit, ben nog nooit in mijn leven met een vliegtuig op vakantie gegaan, altijd met eigen auto. Verder dan het westen van Polen ben ik nog nooit geweest, ik hoef niet zo nodig een verre reis te maken om een leuke vakantie te hebben.
pi_194835862
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:41 schreef Oppulregaj het volgende:

[..]

Ik zou het niet aandurven daar met het vliegtuig naartoe te gaan, straks weer complete lockdown en kom je niet meer thuis.

Wij vertrekken zaterdag naar de Luxemburgse Ardennen, zouden eerst naar de Belgische Ardennen maar kregen een tip van kennissen in Luxemburg en plannen gewijzigd. Een week op een camping voor 140 euro :)
Nee joh, het zal nooit meer zo erg zijn als de eerste keer.
pi_194844064
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:51 schreef capricia het volgende:

[..]

Idd.
Dat hele vliegen heb ik even niet zo'n zin in. Zit je in zo'n TUI vlucht met van die mensen die hun mondkapje niet op willen doen. Half vliegtuig besmet of in quarantaine. :{
Ik zou best wel durven vliegen. Relatief veilig, en áls je iets hoort over besmettingen dan komt het niet door de filters maar door andere passagiers die dat ding dus niet opzetten. Waarom zo moeilijk doen, denk ik dan, het is binnen Europa meestal maar voor een paar uurtjes...
Maar oké, zelf prefereer ik dit jaar de auto idd. Voelt ook vrijer en makkelijker. Maja, ik ga wellicht alleen (alle vrienden / familie krijgen geen vrij of zijn al geweest) dat durf ik best wel, maar dat maakt zo'n roadtrip wel ietsje minder gezellig. :{
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_194844121
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:06 schreef Bolasie het volgende:
Voor vijf euro vliegen naar Spanje, code corona genot _O_
Wij zaten 2 weken geleden nog in Ryanair vluchten naar Spanje met heen 50 man en terug denk ik 80. Iedereen een mondkapje op, dikke prima en goed vol te houden gedurende 2-3 uurtjes.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194844452
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2020 13:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Wij zaten 2 weken geleden nog in Ryanair vluchten naar Spanje met heen 50 man en terug denk ik 80. Iedereen een mondkapje op, dikke prima en goed vol te houden gedurende 2-3 uurtjes.
Ik heb afgelopen maand zo'n tien vluchten gehad in coronatijd met verschillende maatschappijen door heel Europa, ging ook altijd goed. Nergens last van gehad, iedereen hield zich keurig aan de regels. Vond het juist veel chiller in deze tijd, veel rustiger overal en de security/terminals ben je zo voorbij :)

Zo'n TUI horrorvlucht is een uitzondering

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-09-2020 13:35:41 ]
pi_194844654
Woensdag naar Sicilië! O+
pi_194844660
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2020 21:06 schreef Bolasie het volgende:
Voor vijf euro vliegen naar Spanje, code corona genot _O_
twitter

RTLZ heeft het ook opgepikt
pi_195008936
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2020 00:53 schreef freaky40 het volgende:
Vandaag terug uit Frankrijk, maar blijkbaar denkt de rest van Nederland nú pas massaal naar Frankrijk te vertrekken, zoveel Nederlanders met auto en sleurhut gezien op de terugweg naar Nederland aan de andere kant van de snelweg. Wat is dat ineens deze massale uittocht naar Frankrijk?
Best veel Nederlanders die de Tour volgen en nu lekker op vakantie zijn. 37 graden dit weekend en dat in een stad als Lyon... Heerlijk rustig verder zonder buiten-eu-toeristen en de goede hotels spotgoedkoop.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195076901
Iemand een duidelijk overzicht van nieuwe oranje gebieden? Ik zag vandaag weer een lijst voorbij komen op nu.nl, maar de app van buitenlandse zaken is niet bijgewerkt volgens mij.

Ik heb vanaf volgende week vakantie, maar er lijkt nog bijzonder weinig in te zitten.
pi_195085041
Rondje Duitsland gedaan, was goed te doen. Relatief weinig besmettingen, iedereen draagt mondkapjes zonder te zeiken. Voelde aardig veilig.
For great justice!
pi_195085068
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:44 schreef Q. het volgende:
Rondje Duitsland gedaan, was goed te doen. Relatief weinig besmettingen, iedereen draagt mondkapjes zonder te zeiken. Voelde aardig veilig.
Ja. DL is prima. En eigenlijk best een goed vakantieland. :)
Definitely not CIA
pi_195085530
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2020 12:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Wij vliegen morgen terug vanuit Alicante - een aantal observaties over hoe het hier in dit deel van Spanje (inmiddels code oranje) gaat:

- 98% van de mensen draagt een mondmasker, overal in het openbaar, winkels etc. Slechts aan tafel in de horeca en op het strandbedje gaat het af. Ook kleine kinderen dragen er steevast een. Sociale druk om er een te dragen is daarmee hoog.
- Hier geldt een 2 meter afstands regel, maar die wordt met voeten getreden, vooral in de horeca waar je soms toch wel erg dicht op elkaar zit. Mede door de mondmaskers is er een vals gevoel van veiligheid.
- Het is hier extreem rustig te noemen, dus je hebt genoeg ruimte om je eigen verantwoordelijkheid te nemen. In die zin is de code oranje op z’n minst opmerkelijk als je het vergelijkt met bepaalde gebieden in NL.
- BCO doet men hier niet aan, maar hygiëne staat hoog in het vaandel in de horeca.

Morgen dus 10 dagen in quarantaine. Omdat we via Duitsland vliegen kunnen we ons daar waarschijnlijk sowieso laten testen (geen Schiphol taferelen) en hebben we binnen 48u een uitslag. Duitsers hoeven bij zo’n negatieve uitslag niet in quarantaine, wij Nederlanders dus wel.

Om ons heen horen we veel Nederlanders discussiëren over die quarantaine: de veelgehoorde “wie gaat het controleren” geeft al aan dat een deel van deze mensen zich er niet aan gaat houden. Het is super krom om je in allerlei bochten te moeten gaan wringen de komende 10 dagen, wetende dat een deel van je medelanders gewoon schijt heeft. Daarmee is en blijft het dweilen met de kraan open..
De mensen die ik ken die uit een oranje Corona gebied van vakantie komen gaan ook niet in quarantaine.
Vaak hebben ze de vakantiedagen er niet voor om dat te doen of willen ze deze ( begrijpelijk) niet kwijt.
Je kan het asociaal vinden of vinden wat je ervan wil natuurlijk.
pi_195085598
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:44 schreef Q. het volgende:
Rondje Duitsland gedaan, was goed te doen. Relatief weinig besmettingen, iedereen draagt mondkapjes zonder te zeiken. Voelde aardig veilig.
Door deze post denk ik te weten waarom ik dit jaar niet op vakantie ben geweest.
Het was sowieso al het vooruitplannen van uit eten en zo.

Maar eigenlijk denk ik dat ik vooral tegen de mondkapjes aanhik. Die draag ik regelmatig voor mijn werk. Als ik op vakantie ben, dan wil ik op vakantie zijn en niets met werk associëren.
Natuurlij draag ik ze privé als het moet, en door niet op vakantie te gaan vermijd ik dat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195085616
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 10:44 schreef Q. het volgende:
Rondje Duitsland gedaan, was goed te doen. Relatief weinig besmettingen, iedereen draagt mondkapjes zonder te zeiken. Voelde aardig veilig.
zonder mij ;(
Tap tap tap
  woensdag 16 september 2020 @ 11:26:13 #230
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195085731
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Door deze post denk ik te weten waarom ik dit jaar niet op vakantie ben geweest.
Het was sowieso al het vooruitplannen van uit eten en zo.

Maar eigenlijk denk ik dat ik vooral tegen de mondkapjes aanhik. Die draag ik regelmatig voor mijn werk. Als ik op vakantie ben, dan wil ik op vakantie zijn en niets met werk associëren.
Natuurlij draag ik ze privé als het moet, en door niet op vakantie te gaan vermijd ik dat.
Ben dit jaar twee keer in Duitsland geweest en het vooruit plannen qua eten viel enorm mee voor ons gevoel. Bij vrijwel alle restaurants kon je gewoon binnen lopen rond etenstijd. Enige keer dat we hebben gereserveerd was toen we bij de HardRock gingen eten in Berlijn, gezien het daar vaak druk is.

Maar ik snap sowieso dat je liever niet op vakantie gaat als je daar mondkapjes moet gaan dragen; als je ze al zo vaak draagt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 16 september 2020 @ 11:31:09 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_195085803
We willen in de herfstvakantie nog een weekje naar de zon, maar wil niet naar een oranje gebied toe. Maar blijft weinig meer over ben ik bang voor :(
  woensdag 16 september 2020 @ 11:35:22 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195085903
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Door deze post denk ik te weten waarom ik dit jaar niet op vakantie ben geweest.
Het was sowieso al het vooruitplannen van uit eten en zo.

Maar eigenlijk denk ik dat ik vooral tegen de mondkapjes aanhik. Die draag ik regelmatig voor mijn werk. Als ik op vakantie ben, dan wil ik op vakantie zijn en niets met werk associëren.
Natuurlij draag ik ze privé als het moet, en door niet op vakantie te gaan vermijd ik dat.
Heb je dan nu helemaal geen vakantie gehad?

Die pandemie blijft nog wel even, mijn leven op aard gaat door, dan maar met kleine aanpassing lekker van genieten op een iets andere wijze.
Ieder zijn keuzes natuurlijk maar ga je dit mogelijk jaren volhouden zo? Jij als frequent reiziger?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 september 2020 @ 11:36:11 #233
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195085923
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:13 schreef quirina het volgende:

[..]

De mensen die ik ken die uit een oranje Corona gebied van vakantie komen gaan ook niet in quarantaine.
Vaak hebben ze de vakantiedagen er niet voor om dat te doen of willen ze deze ( begrijpelijk) niet kwijt.
Je kan het asociaal vinden of vinden wat je ervan wil natuurlijk.
Als het geel was toen ze erheen vertrokken hoeven ze toch geen vakantiedagen in te leveren? Weet de situatie verder niet.
Thuiswerken ook niet mogelijk?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195085929
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb je dan nu helemaal geen vakantie gehad?

Die pandemie blijft nog wel even, mijn leven op aard gaat door, dan maar met kleine aanpassing lekker van genieten op een iets andere wijze.
Ieder zijn keuzes natuurlijk maar ga je dit mogelijk jaren volhouden zo? Jij als frequent reiziger?
Ik heb ook geen vakantie gehad, ben nergens geweest. Ben ook niet zo'n single reiziger, dus zou dubbel stressen dan. Gewoon doorwerken zo lang er nog werk is.
Tap tap tap
  woensdag 16 september 2020 @ 11:37:42 #235
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195085969
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:31 schreef Blik het volgende:
We willen in de herfstvakantie nog een weekje naar de zon, maar wil niet naar een oranje gebied toe. Maar blijft weinig meer over ben ik bang voor :(
Curaçao of Bonaire?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 september 2020 @ 11:38:54 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195085999
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb ook geen vakantie gehad, ben nergens geweest. Ben ook niet zo'n single reiziger, dus zou dubbel stressen dan. Gewoon doorwerken zo lang er nog werk is.
Dan laad je toch ook niet op?

Ik ben twee weken vrij geweest, waarvan één weg. Heeft me mega goed gedaan.

Maar baanstress daar dus? Dat lijkt me wel echt mega ruk, sterkte, hoop dat het mee gaat vallen en alles snel weer herstelt uiteindelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195086068
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

zonder mij ;(
Je was in mijn hart. O+
For great justice!
pi_195086086
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:38 schreef Molo het volgende:

[..]

Dan laad je toch ook niet op?

Ik ben twee weken vrij geweest, waarvan één weg. Heeft me mega goed gedaan.

Maar baanstress daar dus? Dat lijkt me wel echt mega ruk, sterkte, hoop dat het mee gaat vallen en alles snel weer herstelt uiteindelijk
ZZP'er, maart, april en mei waren rustig, daarna trok het weer aan. Dus pakken wat je pakken kan nu. Ik werkte al thuis, dat is een voordeel. Ik heb zoiets van, ik heb verder niks te doen dus laat mij maar werken, ook in het weekend. Ik woon in de buurt van de hei dus daar fiets ik soms even naartoe.
Tap tap tap
pi_195086094
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Door deze post denk ik te weten waarom ik dit jaar niet op vakantie ben geweest.
Het was sowieso al het vooruitplannen van uit eten en zo.

Maar eigenlijk denk ik dat ik vooral tegen de mondkapjes aanhik. Die draag ik regelmatig voor mijn werk. Als ik op vakantie ben, dan wil ik op vakantie zijn en niets met werk associëren.
Natuurlij draag ik ze privé als het moet, en door niet op vakantie te gaan vermijd ik dat.
Je moest alleen plannen omdat sommige restaurants vol waren. Maar verder prima kunnen eten enzo. Was de beste optie.
For great justice!
  woensdag 16 september 2020 @ 11:43:58 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195086130
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:42 schreef CherryLips het volgende:

[..]

ZZP'er, maart, april en mei waren rustig, daarna trok het weer aan. Dus pakken wat je pakken kan nu. Ik werkte al thuis, dat is een voordeel. Ik heb zoiets van, ik heb verder niks te doen dus laat mij maar werken, ook in het weekend. Ik woon in de buurt van de hei dus daar fiets ik soms even naartoe.
Ja ok, dus toen wel beetje, onder gekke omstandigheden, bij kunnen tanken met de rust?

En mini/microvakanties dat, even naar de hei. Heerlijk!

Ik ga komend weekend nog lang weekend weg, want zin in.

In november Berlijn, hopelijk gaat dat door.
Mogelijk in oktober nog Zwitserland, maar dat boek ik wel last minute (is overnachten bij een vriend).
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 september 2020 @ 11:45:36 #241
62913 Blik
The one and Only!
pi_195086172
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Curaçao of Bonaire?
Beiden al geweest, en die kant opgaan met 3 kids wordt wel prijzig.
pi_195086182
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja ok, dus toen wel beetje, onder gekke omstandigheden, bij kunnen tanken met de rust?

En mini/microvakanties dat, even naar de hei. Heerlijk!

Ik ga komend weekend nog lang weekend weg, want zin in.

In november Berlijn, hopelijk gaat dat door.
Mogelijk in oktober nog Zwitserland, maar dat boek ik wel last minute (is overnachten bij een vriend).
Nee niet echt bij kunnen tanken met de rust, want vette stress natuurlijk. Verder ook niks gepland.
Tap tap tap
  woensdag 16 september 2020 @ 11:47:02 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195086205
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Beiden al geweest, en die kant opgaan met 3 kids wordt wel prijzig.
Ja daar word je moet blij van, wordt een lastige opgave, ook zo moet van tevoren vrees ik, specifiek in de schoolvakantie
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195086256
Ik moet zeggen dat het voor mij wel echt heel hard nodig was om even weg te gaan, na 15 jaar non-stop op kantoor te hebben gewerkt en dan ineens een half jaar 100% thuiswerken was een flinke omschakeling, de muren kwamen aardig op me af. Nu kan ik er weer even tegenaan.
For great justice!
pi_195089950
quote:
14s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:42 schreef Q. het volgende:

[..]

Je moest alleen plannen omdat sommige restaurants vol waren. Maar verder prima kunnen eten enzo. Was de beste optie.
Top dat de vakantie goed was ^O^

Voor mij persoonlijk hoeft het nog niet. Gisteren een middag een bootje gehuurd en een stuk gevaren (vanuit België, dus met mondkapje op het gebouw in), en daarna nog lekker gezwommen. Prima micovakantie, kan ik er weer even tegen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195094388
Nadat eerst tot 3x toe Spanje niet doorging (april, begin juni en nu) hebben we maandag gekozen om vrijdag naar de Ardennen te gaan... :') uitstekend idee nu, al kunnen we volgens mij zonder al te veel problemen gaan mits we er maar voor 1600 zijn, vanaf dan wordt Zuid-Holland officieel rood voor de Belgen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195094589
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Heb je dan nu helemaal geen vakantie gehad?

Die pandemie blijft nog wel even, mijn leven op aard gaat door, dan maar met kleine aanpassing lekker van genieten op een iets andere wijze.
Ieder zijn keuzes natuurlijk maar ga je dit mogelijk jaren volhouden zo? Jij als frequent reiziger?
Ik heb in de zomer een week vrij gehad (ipv de geplande vier weken omdat we naar Indonesië zouden gaan) en toen een paar dagjes uit gedaan en geluierd.

Jaren ga ik dit natuurlijk niet volhouden, zo groot is de weerstand ook niet.
Maar de voucher voor een treinreis naar Londen die ik nog heb en die ik dit jaar wilde opmaken ga ik toch proberen te verlengen (verloopt februari 2021). Want dat zie ik er dit jaar niet meer van komen, met alle restricties.
Dit najaar pak ik ook nog wel vrij, maar ik weet nog niet of en hoe ik dan weg wil. Meer dan een kort tripje in Nederland zal het niet worden denk ik. Maar dat is voor nu ook al prima.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_195094885
Net terug van een weekje Sicilië. Heerlijk, heeft me echt goed gedaan. In Italië gaat het ook goed wat Corona betreft.
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 19:00:38 #249
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195094983
We wilden naar Kroatie. Nope.
We wilden naar Slovenie. Nope.
We hadden geboekt voor Praag. Werd rood in België dus we hebben het afgelopen zaterdag ingetrokken. En voilá! Sinds gisteren code oranje.
Nu volgende week gepland voor aanstaande maandag naar Berlijn :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195095915
twitter
pi_195097976
Ja hoor, als ik de richtlijnen strikt volg, kan ik ook al niet meer naar Duitsland. Hele zomer kon ik geen vrij krijgen en vanaf volgende week zit ik 3 weken thuis zonder dat er iets te doen is. Zat al te twijfelen of ik nog wel wilde, aangezien ik altijd alleen reis en contact maken wel erg lastig wordt, maar dit lijkt wel een definitieve nee.
pi_195099772
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:00 schreef Schuifpui het volgende:
Ja hoor, als ik de richtlijnen strikt volg, kan ik ook al niet meer naar Duitsland. Hele zomer kon ik geen vrij krijgen en vanaf volgende week zit ik 3 weken thuis zonder dat er iets te doen is. Zat al te twijfelen of ik nog wel wilde, aangezien ik altijd alleen reis en contact maken wel erg lastig wordt, maar dit lijkt wel een definitieve nee.
Waarom ga je niet naar Zweden ? Het weer de de komende tijden is nog best te doen, zonnetje graad of 18 C
en weinig corona
pi_195100547
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:09 schreef DeOlifantvis het volgende:

[..]

Waarom ga je niet naar Zweden ? Het weer de de komende tijden is nog best te doen, zonnetje graad of 18 C
en weinig corona
Wat is er te doen? Ben een paar jaar terug wel eens in Noord Zweden geweest in de winter, dat was gaaf, maar ook heel duur om in je eentje te doen. Auto was duur, overnachtingen waren duur, eten was duur, hondenslee, sneeuwscooteren, etc waren duur.
pi_195100777
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:35 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Wat is er te doen? Ben een paar jaar terug wel eens in Noord Zweden geweest in de winter, dat was gaaf, maar ook heel duur om in je eentje te doen. Auto was duur, overnachtingen waren duur, eten was duur, hondenslee, sneeuwscooteren, etc waren duur.
Je kan naar Stockholm gaan. Mooie stad, op allerlei eilanden. Corona beleid is heel voorspelbaar daar iig, tot 50 man bij elkaar mag veel. Mondkapje heb je niet nodig. Ja, goedkoop is anders.

Tsjechie was begin augustus super relaxed. Goedkoop, lekker weer, heel veel mocht (uitgaansleven) (meer dan NL toen).
Is nu iets strenger geworden, vooral in Praag is meer risico (oranje). Wellicht Brno (maar itt Zweden gaan ze Nl wellicht eerder als risicoland inschatten, dus zou dat heel last minute doen)

Dit is regelgeving in Brno:
https://koronavirus.brno.cz/en/governmental-regulations/

[ Bericht 0% gewijzigd door DeOlifantvis op 16-09-2020 22:50:51 ]
pi_195100837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:00 schreef Schuifpui het volgende:
Ja hoor, als ik de richtlijnen strikt volg, kan ik ook al niet meer naar Duitsland. Hele zomer kon ik geen vrij krijgen en vanaf volgende week zit ik 3 weken thuis zonder dat er iets te doen is. Zat al te twijfelen of ik nog wel wilde, aangezien ik altijd alleen reis en contact maken wel erg lastig wordt, maar dit lijkt wel een definitieve nee.
Oostenrijk. Italië.
Beiden prachtig mooie landen. En zeker Italië , daar zijn de toeristische bezienswaardigheden heerlijk rustig.
In je eentje mss wat spannend. Maar in Wenen en Rome etc, zijn er wel redelijk wat toeristen. Venetië, Napels is niet overcrowded. Weinig Aziaten vnl. Ik vond het heerlijk. Gardameer ook eindelijk niet zo druk.

Die hele grens van de Habsburgse dubbelmonarchie is prachtig.

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 16-09-2020 22:51:29 ]
Definitely not CIA
pi_195101276
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Oostenrijk. Italië.
Beiden prachtig mooie landen. En zeker Italië , daar zijn de toeristische bezienswaardigheden heerlijk rustig.
In je eentje mss wat spannend. Maar in Wenen en Rome etc, zijn er wel redelijk wat toeristen. Venetië, Napels is niet overcrowded. Weinig Aziaten vnl. Ik vond het heerlijk. Gardameer ook eindelijk niet zo druk.

Die hele grens van de Habsburgse dubbelmonarchie is prachtig.
Ik ben normaal van natuur, mooie wandelingen, maar wel wat mensen ontmoeten omdat te gaan doen. Vraag me heel erg af of er nog zoiets als hostels bestaat in deze tijd. Was ook aan het kijken naar een huttentocht, maar daar gelden ook allemaal regels tijdens het eten e.d. Ben echt bang dat het gewoon minder leuk is daar door.

Verder gaat het nogal hard met al die oranje adviezen en ben ik gewoon bang dat er over een week nog minder kan.
pi_195101601
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:01 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ik ben normaal van natuur, mooie wandelingen, maar wel wat mensen ontmoeten omdat te gaan doen. Vraag me heel erg af of er nog zoiets als hostels bestaat in deze tijd. Was ook aan het kijken naar een huttentocht, maar daar gelden ook allemaal regels tijdens het eten e.d. Ben echt bang dat het gewoon minder leuk is daar door.

Verder gaat het nogal hard met al die oranje adviezen en ben ik gewoon bang dat er over een week nog minder kan.
Ik kan Oostenrijk, Italie ook aanraden. Net als Tsjechie is er in deze landen wel een risico op snelle ingevoerde restricties (kijk naar hun track record). Van Zweden zou ik dit niet verwachten.Dus die eerste drie zou ik heel last minute (1/2 dagen van te voren) boeken.

Hostels functioneren gewoon. Kijk hier maar eens (ook recente reviews):

"For Solo-travelers this is the place, even during this time I felt how here it was all about getting to know other people"

https://www.hostelworld.c(...)ts=2&display=reviews
pi_195102471
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 21:00 schreef Schuifpui het volgende:
Ja hoor, als ik de richtlijnen strikt volg, kan ik ook al niet meer naar Duitsland. Hele zomer kon ik geen vrij krijgen en vanaf volgende week zit ik 3 weken thuis zonder dat er iets te doen is. Zat al te twijfelen of ik nog wel wilde, aangezien ik altijd alleen reis en contact maken wel erg lastig wordt, maar dit lijkt wel een definitieve nee.
Maar dat vraag ik me af. Het advies/regel geldt vooral voor Duitse staatsburgers die in Duitsland wonen toch? Of ik heb eroverheen gelezen maar ben niet specifiek tegengekomen dat elke toerist uit Noord of Zuid Holland zich ook verplicht moet laten testen.

Edit: wel dus. Das mooi kut dan. België wellicht nog.

Voor mijn (Duitse) vriendin zouden volgend weekend haar zussen overkomen voor een weekendje dingen doen. Maar die gaan natuurlijk niet voor een weekendje naar NL komen als ze daarna thuis 2 weken thuis moeten blijven.

[ Bericht 6% gewijzigd door kalinhos op 17-09-2020 00:43:53 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_195103594
Hoe zit het met een doorreis? Ik ga volgende week op vakantie naar Italië en ik wou via Duitsland rijden.
pi_195103708
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:26 schreef Stienn het volgende:
Hoe zit het met een doorreis? Ik ga volgende week op vakantie naar Italië en ik wou via Duitsland rijden.
Geen probleem.
Alleen niet overnachten in DL.
Definitely not CIA
pi_195103760
Wij zitten momenteel op Ameland. We wilden dicht bij huis blijven, maar er toch echt even tussenuit. Keuze ging dus tussen Belgie/Duitsland of gewoon eigen land.

Uiteindelijk hebben we voor de wadden gekozen, omdat we er beide nog nooit geweest waren. En eigen land, met het oog op evt corona restricties, gevoelsmatig een zekerder gevoel gaf.

Een heel goede keuze, wat een mooi eiland 😍
pi_195104848
Dinsdag naar Italië, vliegen via Duitsland, gelukkig woon ik niet in de Randstad. :@
Hopelijk verandert er in de tussentijd niks meer wat reisbeperkingen, maja daar heb ik toch geen invloed op. Mocht het niet doorgaan dan in de buurt / in eigen land wat tripjes maken.
Anyway, hoe het ook wordt ingevuld, ik heb er zin in en ben er ook aan toe. Hele jaar doorgewerkt en nog 4 weken verlof openstaan, dus als ik om een of andere reden in quarantaine moet is dat ook geen probleem. :)

quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Geen probleem.
Alleen niet overnachten in DL.
Waarom niet?
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_195104970
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:30 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Dinsdag naar Italië, vliegen via Duitsland, gelukkig woon ik niet in de Randstad. :@
Hopelijk verandert er in de tussentijd niks meer wat reisbeperkingen, maja daar heb ik toch geen invloed op. Mocht het niet doorgaan dan in de buurt / in eigen land wat tripjes maken.
Anyway, hoe het ook wordt ingevuld, ik heb er zin in en ben er ook aan toe. Hele jaar doorgewerkt en nog 4 weken verlof openstaan, dus als ik om een of andere reden in quarantaine moet is dat ook geen probleem. :)
[..]

Waarom niet?
Omdat ze niet willen dat we het virus daar naartoe meenemen:

quote:
Nederlanders uit Noord-Holland en Zuid-Holland die door Duitsland reizen naar Denemarken, Polen, Italië of Zwitserland, hoeven bijvoorbeeld niet in quarantaine of getest te worden. Maar u moet wel doorrijden en kunt niet overnachten. Dit is een van de uitzonderingen.
https://www.nederlandwere(...)es#anker-coronavirus
Definitely not CIA
  donderdag 17 september 2020 @ 09:39:42 #264
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195104998
Hoe controleren ze in Duitsland überhaupt dat je uit Noord/Zuid NL komt? Helemaal als je met de auto binnen komt..
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195105108
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe controleren ze in Duitsland überhaupt dat je uit Noord/Zuid NL komt? Helemaal als je met de auto binnen komt..
Niet. Maar je kunt wel een flinke boete krijgen. Tot 10.000 euro.
Definitely not CIA
pi_195105233
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:37 schreef capricia het volgende:

[..]

Omdat ze niet willen dat we het virus daar naartoe meenemen:
[..]

https://www.nederlandwere(...)es#anker-coronavirus
Oke thanks, ja had inmiddels deze info ff beter bekeken.
Vraag me af hoe ze dit geen controleren idd. Gaan ze random Nederlandse kentekens aanhouden of zoeken ze eerst je kenteken op voordat je ze je aanhouden...??
Obv je paspoort kunnen ze geen conclusies trekken, daar staat toch alleen je geboorteplaats...
The only way you can be original, is to be yourself.
  donderdag 17 september 2020 @ 09:55:47 #267
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_195105289
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:52 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:

[..]

Oke thanks, ja had inmiddels deze info ff beter bekeken.
Vraag me af hoe ze dit geen controleren idd. Gaan ze random Nederlandse kentekens aanhouden of zoeken ze eerst je kenteken op voordat je ze je aanhouden...??
Obv je paspoort kunnen ze geen conclusies trekken, daar staat toch alleen je geboorteplaats...
Op basis van geboorteplaats wordt de halve wereld buiten de EU gehouden :+
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_195107193
Zo volgende week eindelijk sinds januari weer eens vakantie :)
En uiteraard kakt het weer in Nederland na maandag volledig in.

Ik zit er nu dus toch over te twijfelen om voor een appel en een ei een ticket richting Alicante te kopen...
Is alles daar nog een beetje open? Terrasjes / strand etc?

Maak me overigens wel enigszins zorgen dat ze weer heel het land dichtklappen precies in de periode dat ik daar zit :X
pi_195109083
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:30 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Dinsdag naar Italië, vliegen via Duitsland, gelukkig woon ik niet in de Randstad. :@
Hopelijk verandert er in de tussentijd niks meer wat reisbeperkingen, maja daar heb ik toch geen invloed op. Mocht het niet doorgaan dan in de buurt / in eigen land wat tripjes maken.
Anyway, hoe het ook wordt ingevuld, ik heb er zin in en ben er ook aan toe. Hele jaar doorgewerkt en nog 4 weken verlof openstaan, dus als ik om een of andere reden in quarantaine moet is dat ook geen probleem. :)
[..]

Waarom niet?
Waar ga je heen in Italië? Ik ben net terug van een weekje Sicilië. Heerlijk, blij dat ik geweest ben. Was allemaal heel goed te doe. Ook met vliegen (vliegtuig nog niet half gevuld). En daar ook. In Italië blijft het best rustig qua besmettingen. Alleen Sardinië heeft nu als regel dat je een negatieve test van maximaal 48 oud moet kunnen laten zien. Maar dat is om ze daar te beschermen tegen besmettingen van buiten af.
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 13:52:11 #270
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195109218
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:55 schreef Irrem het volgende:
Wij zitten momenteel op Ameland. We wilden dicht bij huis blijven, maar er toch echt even tussenuit. Keuze ging dus tussen Belgie/Duitsland of gewoon eigen land.

Uiteindelijk hebben we voor de wadden gekozen, omdat we er beide nog nooit geweest waren. En eigen land, met het oog op evt corona restricties, gevoelsmatig een zekerder gevoel gaf.

Een heel goede keuze, wat een mooi eiland 😍
Kon niks betaalbaars meer vinden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195112557
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Geen probleem.
Alleen niet overnachten in DL.
Helder, we wouden wel overnachten in Duitsland. Via Frankrijk is nagenoeg niks om, dus dan maar daarlangs.
pi_195112616
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:05 schreef Stienn het volgende:

[..]

Helder, we wouden wel overnachten in Duitsland. Via Frankrijk is nagenoeg niks om, dus dan maar daarlangs.
Overnacht je in Oostenrijk. ;)
Ik vind de Peage in Fra altijd wel prijzig.
Definitely not CIA
pi_195116964
Vandaag even een middagje naar Aken geweest omdat we in zuid Limburg op vakantie zijn. Had gelezen dat een mondkapje verplicht was maar je zag maar sporadisch mensen met mondkapjes op straat. Anderhalve meter houd ook niemand zich aan. Tot zover de Duitsers die het zo goed doen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_195117097
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 17:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Overnacht je in Oostenrijk. ;)
Ik vind de Peage in Fra altijd wel prijzig.
Eindbestemming is Alba, dan is Oostenrijk niet echt in de richting.

Kun je ergens zien wat je tolwegen kosten zijn?
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 21:11:46 #275
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195117103
Gelukkig kom ik uit Groningen en mag ik nog wel buiten de provincie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195117128
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:04 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Vandaag even een middagje naar Aken geweest omdat we in zuid Limburg op vakantie zijn. Had gelezen dat een mondkapje verplicht was maar je zag maar sporadisch mensen met mondkapjes op straat. Anderhalve meter houd ook niemand zich aan. Tot zover de Duitsers die het zo goed doen.
Opmerkelijk. Zondag nog door Aken gereden. Er waren niet veel winkels open, maar zag toch op heel veel plekken mensen met mondkapje op.
Net efkes anges
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 21:14:29 #277
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195117155
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:11 schreef Stienn het volgende:

[..]

Eindbestemming is Alba, dan is Oostenrijk niet echt in de richting.

Kun je ergens zien wat je tolwegen kosten zijn?
Ik gok Enschede?

Route

Dan kan je door duitsland rijden en even de Franse grens over om te overnachten? Je gaat vlak langs de grens immers.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195117239
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:14 schreef Rene het volgende:

[..]

Ik gok Enschede?

Route

Dan kan je door duitsland rijden en even de Franse grens over om te overnachten? Je gaat vlak langs de grens immers.
Haha, nee een tukker in Amsterdam.
  Moderator donderdag 17 september 2020 @ 21:21:10 #279
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195117267
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:19 schreef Stienn het volgende:

[..]

Haha, nee een tukker in Amsterdam.
Maps pakt dan belgie luxemburg frankrijk zwitserland. geen duitsland 8-) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_195117379
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:11 schreef Stienn het volgende:

[..]

Eindbestemming is Alba, dan is Oostenrijk niet echt in de richting.

Kun je ergens zien wat je tolwegen kosten zijn?
Zwitserland vignet 40 euro. Peage in Fra denk rond de 50 euro (retour).
Definitely not CIA
pi_195117416
Nergens, thuisgebleven. :)
pi_195117588
2x Frankrijk geweest, over twee weken naar Duitsland.
pi_195118090
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:13 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Opmerkelijk. Zondag nog door Aken gereden. Er waren niet veel winkels open, maar zag toch op heel veel plekken mensen met mondkapje op.
Dit was het centrum.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_195118281
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:58 schreef Stephen_Dedalus het volgende:

[..]

Dit was het centrum.
Daar ben ik ook doorgereden. Maar zie nu dat ik je bericht verkeerd las. Op straat is mondkapje niet verplicht in Duitsland. Bij Nurburgring en de plaatsen waar ik doorgereden ben was in winkels wel een mondkapjes plicht. Buiten winkels inderdaad niet heel veel.
Net efkes anges
pi_195121303
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 21:11 schreef Stienn het volgende:

[..]

Eindbestemming is Alba, dan is Oostenrijk niet echt in de richting.

Kun je ergens zien wat je tolwegen kosten zijn?
Www.viamichelin.com tot op de cent nauwkeurig :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_195121330
Ik zit op Bonaire. Top hier. Zijn maar 4 mensen besmet
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_195121335
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 02:57 schreef over_hedge het volgende:
Ik zit op Bonaire. Top hier. Zijn maar 4 mensen besmet
Nog wel...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195121939
quote:
9s.gif Op vrijdag 18 september 2020 02:59 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nog wel...
Het record hier staat op 5 :p denk dat het qua corona 1 van de beste landen is om te zijn. Maar helaas vlieg ik zaterdag weer terug :(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_195122215
quote:
9s.gif Op donderdag 17 september 2020 13:52 schreef Rene het volgende:

[..]

Kon niks betaalbaars meer vinden.
Wij hebben eind juni iets geboekt, er zat al veel vol. Ik ga niet zeggen dat het goedkoop was, maar vonden deze prijs voor een volledige week nog te doen. En moet zeggen dat we op een prima accomodatie zitten.
  vrijdag 18 september 2020 @ 09:17:05 #290
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195123176
Ik ga begin oktober een paar dagen naar Berlijn.... hoop ik.
pi_195124681
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 06:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Het record hier staat op 5 :p denk dat het qua corona 1 van de beste landen is om te zijn. Maar helaas vlieg ik zaterdag weer terug :(
Ik bedoelde met mijn opmerking dat jij misschien de Corona verder op het eiland hebt verspreid, als je het hebt mee genomen ;)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator vrijdag 18 september 2020 @ 11:06:11 #292
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_195124775
quote:
81s.gif Op vrijdag 18 september 2020 09:17 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ga begin oktober een paar dagen naar Berlijn.... hoop ik.
Al n hotel? Heb eentje met goede annuleringsvoorwaarden, goed geprijsd in mitte.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 18 september 2020 @ 11:08:06 #293
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_195124800
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:06 schreef Rene het volgende:

[..]

Al n hotel? Heb eentje met goede annuleringsvoorwaarden, goed geprijsd in mitte.
Vrienden van me wonen daar, en daar overnacht ik ook, dus over een hotel hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken.
pi_195126158
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 07:55 schreef Irrem het volgende:
Wij zitten momenteel op Ameland. We wilden dicht bij huis blijven, maar er toch echt even tussenuit. Keuze ging dus tussen Belgie/Duitsland of gewoon eigen land.

Uiteindelijk hebben we voor de wadden gekozen, omdat we er beide nog nooit geweest waren. En eigen land, met het oog op evt corona restricties, gevoelsmatig een zekerder gevoel gaf.

Een heel goede keuze, wat een mooi eiland 😍
Wat vindt je leuk/mooi aan Ameland?

Mijn ouders gaan daar twee weken heen a.s. zondag. Ik kan daar een paar dagen overnachten als ik wil.

Wat maakt Ameland de moeite waard?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_195129259
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 12:15 schreef Salina het volgende:

[..]

Wat vindt je leuk/mooi aan Ameland?

Mijn ouders gaan daar twee weken heen a.s. zondag. Ik kan daar een paar dagen overnachten als ik wil.

Wat maakt Ameland de moeite waard?
De rust, het strand en de duinen.

Je kan er heerlijk fietsen en wandelen. Als je van strand, in welke weersomstandigheid dan ook houdt dan zit je hier goed.

Wij hebben nu echt heerlijk weer dus dat scheelt denk ik ook wel in de beleving.
pi_195129349
Over 2 wkn nieuwe poging om naar ons huisje in Tsjechië (Zuid-Bohemen) te gaan. Praag is al oranje. Nu maar hopen dat onze overheid niet heel Tsjechië op oranje zet of andersom dat Tsjechië Nederlanders gaat weren.
pi_195131624
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 11:01 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ik bedoelde met mijn opmerking dat jij misschien de Corona verder op het eiland hebt verspreid, als je het hebt mee genomen ;)
Nee want iedereen die er heen gaat moet een test gedaan hebben. En ja zou als nog kunnen dan. Maar die kans is wel heel klein. En dan was ik nu ondertussen al ziek
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_195140271
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:33 schreef Irrem het volgende:

[..]

De rust, het strand en de duinen.

Je kan er heerlijk fietsen en wandelen. Als je van strand, in welke weersomstandigheid dan ook houdt dan zit je hier goed.

Wij hebben nu echt heerlijk weer dus dat scheelt denk ik ook wel in de beleving.
Klinkt goed.
Misschien toch maar heen gaan dan voor een paar dagen. Gratis slaapplek heb ik al.

quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 14:37 schreef alpeko het volgende:
Nu maar hopen dat onze overheid niet heel Tsjechië op oranje zet of andersom dat Tsjechië Nederlanders gaat weren.
Beide situaties zouden op korte termijn wel eens van toepassing kunnen zijn.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  zaterdag 19 september 2020 @ 11:22:19 #299
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_195143898
Heb ook een trip naar Berlijn gepland, 10-12 oktober. Hotel gekozen met kosteloze annuleringsmogelijkheid, en da's maar goed ook want de provincies Zuid-Holland en Noord-Holland gaan al op rood voor de Duitsers en inwoners uit die provincies zijn voor toeristische doeleinden al niet meer welkom daar. Zou zomaar op korte termijn mijn provincie (Noord-Brabant) bij kunnen komen.
pi_195144116
Noord Brabant volgt over een week of 2 denk ik zo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')