abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195174017
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 22:29 schreef Tulp1979 het volgende:

[..]

-Jaloers op mijn zoon
-Een schoonmoeder die elke dag op de stoep stond
-jaloers op mijn vrienden en vriendinnen
-zijn schulden kwamen boven water
-losse handjes
-ontslag nemen om meer bij mij te zijn
-dreigen met zelfmoord als hij zijn zin niet kreeg

En nog veel meer
ja dat klinkt wel als de standaard persoon die nog op zijn of haar 30e thuis woont :')
  Moderator / Redactie FP maandag 21 september 2020 @ 08:38:44 #102
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_195174064
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 08:28 schreef Lenny77 het volgende:
Wat een aannames weer.
Ik vind het net slim om zolang mogelijk thuis te blijven wonen! Flink sparen en wat genieten. Er is nog tijd genoeg om de volwassene te spelen! Leer wel hoe je moet koken en strijken enz en steek eens een handje uit!
En mannen die alleen wonen en alles uit spenderen qua poets omdat ze het kunnen betalen zijn ook best slim.. Meer tijd voor leuke dingen!

Trouwens, zo een man leert het ook allemaal wel snel hoor, net zoals de 18 jarige in het begin sukkelt maar zijn weg ook wel zal vinden.

Ik ben zelf op 18 uit huis gegaan, maar zal er zeker niemand op afkeuren als hij dat niet doet.
Ik heb vrij lang thuis gewoond (tot zeker na mijn 30e), en woon inmiddels 5 jaar in mijn eigen huis wat ik zelf gekocht heb. En door wat ik heb geleerd toen ik nog thuiswonend was heb ik geen problemen gehad met de stap om uit huis te gaan.

Heb ook wel afkeer gehad (teren op je ouders, mama's kindje, niet zelfstandig, etc), maar goed dat is het beeld dat mensen hebben. Ik hielp mijn ouders in huis, mocht tot op zekere hoogte doen wat ik wilde en droeg netjes kostgeld af.

Thuiswonend hoeft niet minder te zijn als je de context weet waarom iemand dat doet. Maar mensen horen 'thuis wonen' en de interesse is meteen weg.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  maandag 21 september 2020 @ 08:42:09 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195174090
quote:

[..]

-Jaloers op mijn zoon
-losse handjes

En nog veel meer
Kolere, hoe heb je zo'n stuk verdriet in huis kunnen nemen. :{w
  Moderator maandag 21 september 2020 @ 08:43:54 #104
441859 crew  Lenny77
pi_195174106
quote:

[..]

-Jaloers op mijn zoon
-losse handjes

En nog veel meer
Dit had ie ook gedaan als ie al 10 jaar alleen had gewoond. Je hebt gewoon zo een mensen helaas.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  maandag 21 september 2020 @ 08:45:34 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195174119
quote:
1s.gif Op maandag 21 september 2020 08:28 schreef Lenny77 het volgende:
Wat een aannames weer.
Ik vind het net slim om zolang mogelijk thuis te blijven wonen! Flink sparen en wat genieten. Er is nog tijd genoeg om de volwassene te spelen! Leer wel hoe je moet koken en strijken enz en steek eens een handje uit!
En mannen die alleen wonen en alles uit spenderen qua poets omdat ze het kunnen betalen zijn ook best slim.. Meer tijd voor leuke dingen!

Trouwens, zo een man leert het ook allemaal wel snel hoor, net zoals de 18 jarige in het begin sukkelt maar zijn weg ook wel zal vinden.

Ik ben zelf op 18 uit huis gegaan, maar zal er zeker niemand op afkeuren als hij dat niet doet.
Tussen 18 en 32 zitten nog wel wat jaren natuurlijk.
  Moderator / Redactie FP maandag 21 september 2020 @ 08:46:34 #106
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_195174126
quote:
0s.gif Op maandag 21 september 2020 08:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kolere, hoe heb je zo'n stuk verdriet in huis kunnen nemen. :{w
Liefde maakt blind.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_195175220
quote:

[..]

-Jaloers op mijn zoon
-losse handjes

En nog veel meer
Dit klinkt eerder als een borderliner dan een standaard situatie.
pi_195485494
Ik ben 31 en ik woon ook nog thuis bij mijn ouders. Ik snap heel goed dat het wat ongemakkelijk is en raar overkomt. Als collega's vragen naar mijn thuis situatie probeer ik als het kan deze vraag zo snel mogelijk te ontwijken. Een aantal weten het wel maar ik loop er niet mee te koop.

Ik ben 10 jaar lang (nationaal) vrachtautochauffeur geweest dagen van 15 uur waren zeer normaal plus de reistijd van en naar het werk dan ben je zo 16+ uur van huis. En omdat ik bijna nooit thuis was had ik het er niet voor over om een duur huis of appartement te kopen/huren waar je toch nooit bent.

Inmiddels heb ik ander werk maar nog steeds met onregelmatige tijden maar mijn werkdagen zijn nu de helft korter. Maar het is nog helemaal niet makkelijk om een geschikte woning te vinden. Alles wat te koop staat is zo weg of heel snel onder voorbehoud of met +30.000.- overboden.

Thuis situatie met mijn ouders is uitstekend. Mijn ouders hebben een behoorlijk groot huis en ik heb de hele bovenverdieping voor mijzelf en ik loop dus niemand in de weg. En ik kan mijn ouders mooi helpen met het onderhouden van de grote tuin.

Waar het topic overgaat daten met iemand die nog bij zijn ouders woont. Ik heb daar zelf geen problemen mee omdat ik in dezelfde situatie zit. Maar zelf date ik niet en ik ben momenteel ook niet opzoek ik vermaak mij prima alleen. Mocht ik iemand tegenkomen wil ik daar best op ingaan maar heeft op dit moment weinig prioriteit. :)
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_195486349
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2020 23:00 schreef Mishu het volgende:

[..]

Ik heb ook wel het idee dat het veel als excuus wordt gebruikt. Je hebt 10 jaar de tijd gehad om een kamer ergens te vinden, moet lukken in die 10 jaar tijd lijkt me.

Hetzelfde als met werkeloze mannen die zeggen dat ze na covid een baan gaan zoeken.
Lijkt mij geen excuus hoor.

Ik woon sinds mijn 21e zelfstandig, eerst in een studentenhuis tot ik 32 was, sindsdien in een appartement. Sinds 3 jaar koop, daarvoor huur.

Maar dat is mijn generatie. Ik kan mij voorstellen, dat de generatie 1990-1995 met de stijgende huur prijzen en studie kosten wel steeds meer dachten om thuis te blijven wonen. De niet-studenten ook, maar die zie je vaak niet snel meer op Tinder, die trouwen op hun 25e met hun 21 jarig mokkel en kopen paar jaar later in 1x een huis van het bij elkaar gewerkte geld en zitten nu tevreden bij hun gezin.

De studenten wonen thuis om te sparen voor een koop woning, na de studie. Dan zijn ze op een leeftijd van tussen 22-28 jaar oud afgestudeerd (afhankelijk van de duur en start van de studie) en vervolgens moeten ze nog studie schuld aflossen, werken en sparen. Dan bespaar je door thuis te wonen,ipv een woning te gaan huren.
Nu is er door de corona crisis weer uitstel van een koop/huur woning regelen of hebben deze moeten verlaten/verkopen door de crisis. Of net na een scheiding/relatie breuk met de crisis er bij nu beter is thuis te wonen dan een eigen woning moeten regelen.

Dus ja, ik kan het mij voorstellen...

Neemt niet weg dat er een hoop nog en single zijn en eigen woonruimte hebben. Gewoon goed zoeken en niet alleen op Tinder.

Misschien eens in de bouwmarkt goed om je heen kijken naar mannen die gereedschap zoeken en duidelijk zonder partner zijn.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_195486400
quote:
4s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 14:55 schreef Godshand het volgende:

[..]

Misschien eens in de bouwmarkt goed om je heen kijken naar mannen die gereedschap zoeken en duidelijk zonder partner zijn.
Wat een goede tip! :D
pi_195486472
Ik ben met 20 het huis uit gegaan en mannen die tot hun 25ste thuis wonen was geen probleem. Nu ben ik 38, als ik nu een man zou treffen die nog/weer bij zijn ouders zou wonen dan zou dat een gigantische afknapper zijn. Heb er helemaal niets mee omdat ik zelf zelfstandigheid heel hoog heb staan, maar goed dat is heel persoonlijk.
pi_195486521
Ik vind het sowieso raar om mensen bij voorbaat uit te sluiten om dit soort redenen. Het kan een waarschuwingssignaal zijn, maar waarom direct nee zeggen? Er zijn hierboven bijvoorbeeld al een aantal heel plausibele en zelfs positieve redenen voor genoemd.
pi_195486733
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 15:06 schreef Alfje het volgende:
Ik vind het sowieso raar om mensen bij voorbaat uit te sluiten om dit soort redenen. Het kan een waarschuwingssignaal zijn, maar waarom direct nee zeggen? Er zijn hierboven bijvoorbeeld al een aantal heel plausibele en zelfs positieve redenen voor genoemd.
Het is ook maar net hoe je thuis woont denk ik. Zeker als je ook mantelzorger bent en het huishouden runt want je ouwe ouders kunnen dit niet meer, als je ouders van 60+ hebt.

Anders wordt het als mijnheer vooral zit te gamen, uitkering te trekken en moeders doet de was, voedsel verstrekking en zijn kamer schoonmaken...
pi_195486798
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 september 2020 05:47 schreef Mishu het volgende:
Mannen die op zichzelf wonen zijn best schaars

Dat ligt waarschijnlijk aan de dating pool die jij blijkbaar aantrekt..
  woensdag 7 oktober 2020 @ 16:53:25 #115
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_195488664
Ik heb er zo eentje gehad.
Gingen samenwonen en toen ik wilde bespreken hoe we de huishoudelijke taken gingen verdelen antwoode hij dat 'hij mij best wilde helpen'.
Toen wist ik eigenlijk al dat het gedoemd was te mislukken. Ik was langer van huis voor werk en hij zat te wachten tot ik thuiskwam om eten voor hem te maken.
Ik verdeelde de taken en deed dus de helft, zijn moeder kwam verhaal halen waarom haar zoon het huishouden moest doen. Werkelijk. Heb half jaar samengewoond. 😂
To BG or not to BG!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 17:21:14 #116
440953 Hieronymus-G
Meneer mag ook
pi_195489226
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:53 schreef oppiedoppie het volgende:

Ik verdeelde de taken en deed dus de helft, zijn moeder kwam verhaal halen waarom haar zoon het huishouden moest doen. Werkelijk. Heb half jaar samengewoond. 😂
Jezus, er hebben wel wat dames met een stel losers samengewoond zeg!
Ik ben 35 en woon 14 jaar op mezelf. Maar ik heb mazzel gehad. Toen zag de huizenmarkt er heel anders uit. Ik ben blij met waar ik woon en doe alles lekker zelf. Ik ken zat mensen van mijn leeftijd die veel later het huis uit zijn gegaan vanwege de beperkte mogelijkheden, zeker hier in de randstad is een redelijke woning nauwelijks bereikbaar. Ik kijk echt niet neer op iemand van mijn leeftijd of iets jonger die om wat voor reden dan ook geen eigen huis heeft.
Een overwinning op jezelf, heb je ook verloren
pi_195489702
Na je 25e nog thuiswonen is instant-afknapper. Nog erger als je 30+ bent :') . Mijn broer is 32 en woont nog thuis :') snap wel dat hij geen enkele interesse van vrouwen krijgt.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 18:24:58 #118
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_195490246
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 16:53 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik heb er zo eentje gehad.
Gingen samenwonen en toen ik wilde bespreken hoe we de huishoudelijke taken gingen verdelen antwoode hij dat 'hij mij best wilde helpen'.
Toen wist ik eigenlijk al dat het gedoemd was te mislukken. Ik was langer van huis voor werk en hij zat te wachten tot ik thuiskwam om eten voor hem te maken.
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen... :') Man wat een triest figuur.
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:09:31 #119
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195491109
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 17:49 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Na je 25e nog thuiswonen is instant-afknapper. Nog erger als je 30+ bent :') . Mijn broer is 32 en woont nog thuis :') snap wel dat hij geen enkele interesse van vrouwen krijgt.
Zoekt hij ze wel op?
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:12:18 #120
335476 oppiedoppie
pi_195491166
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 18:24 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen... :') Man wat een triest figuur.
Tijdens de verbouwing van het huis werd het al duidelijk. Meneer zat in de ziektewet met zijn arm/schouder. (Nooit diagnose gehad, was onbekend wat het was, was over na de relatiebreuk, waarschijnlijk spanningen want ik was nogal een belasting want hij moest zoveel doen.)

Toen was het belangrijk dat de bouwvakkers koffie kregen, getuigde van gastvrijheid, volgens schoonma. Maar toen de koffie een keer op was kreeg ik de volle laag, niet gastvrij. Maarre, meneer kan toch ff langs de winkel? Nee, vrouw dr taak.

Eenmaal moest ik op appèl, bij schoonma, waarom ik zn auto niet ging wassen want zere schouder. Nouw......hij ging toen nog wél iedere week naar de schietvereniging, kon met zn andere arm. Dus ik ontplof daar ff. 'Dan doet ie t toch met zn andere arm, hij heeft tijd zat'. Nou wat was ik een ongeschikte vrouw.

Die schoonma had me mentaal kapot kunnen maken als ik niet zo sterk was geweest. Klotefamilie, echt, kan er boek over schrijven. Sommige dingen geloof je vast niet. 😂
To BG or not to BG!
  woensdag 7 oktober 2020 @ 19:15:24 #121
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195491221
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:12 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Tijdens de verbouwing van het huis werd het al duidelijk. Meneer zat in de ziektewet met zijn arm/schouder. (Nooit diagnose gehad, was onbekend wat het was, was over na de relatiebreuk, waarschijnlijk spanningen want ik was nogal een belasting want hij moest zoveel doen.)

Toen was het belangrijk dat de bouwvakkers koffie kregen, getuigde van gastvrijheid, volgens schoonma. Maar toen de koffie een keer op was kreeg ik de volle laag, niet gastvrij. Maarre, meneer kan toch ff langs de winkel? Nee, vrouw dr taak.

Eenmaal moest ik op appèl, bij schoonma, waarom ik zn auto niet ging wassen want zere schouder. Nouw......hij ging toen nog wél iedere week naar de schietvereniging, kon met zn andere arm. Dus ik ontplof daar ff. 'Dan doet ie t toch met zn andere arm, hij heeft tijd zat'. Nou wat was ik een ongeschikte vrouw.

Die schoonma had me mentaal kapot kunnen maken als ik niet zo sterk was geweest. Klotefamilie, echt, kan er boek over schrijven. Sommige dingen geloof je vast niet. 😂
Dit kan niet waar zijn... :D :D :D
“A wizard is never late, nor is he early .He arrives precisely when he means to.”
pi_195494001
quote:
En zeg je hem dat ook? :P

Of denk je dat alleen maar als je hem spreekt?
pi_195494191
quote:

[..]

Dus eigenlijk was sowieso alles hoe dan ook de taak van de vrouw? _O-
pi_195494342
quote:

[..]

Je mag best nog een gebeurtenis beschrijven :P
Vakman pur sang
pi_195495340
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 19:09 schreef LordofLeaves het volgende:

[..]

Zoekt hij ze wel op?
Geen flauw idee eigenlijk. Hij is dan wel weer heel sociaal en altijd bij vrienden
pi_195495369
quote:
5s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:02 schreef Godshand het volgende:

[..]

En zeg je hem dat ook? :P

Of denk je dat alleen maar als je hem spreekt?
Hij heeft het echt nooit over zijn liefdesleven, dus ik ga hem niet ongevraagd kritiek geven :P
pi_195497647
Hier ben ik bang voor in dit huidige economische klimaat. Woon al sinds m'n 17e op mezelf, recentelijk is een relatie van 7 jaar uitgegaan en als ik nu terug naar m'n ouders zou moeten gaan zou ik dat echt heel erg vinden.
pi_195498238
Haha, ik woonde zelf ook nog tot bijna mn 30ste thuis ik schaamde me dood en moest bij iedere date smoezen verzinnen. Jongens/mannen zeiden ook heel vaak dat ik op mezelf moest gaan wonen en werd er zelfs om afgewezen bij solicitaties voor stages.
Ik denk dat het toch wel een teken aan de wand is dat iemand een beetje gehandicapt is.
Zelf kan ik dat een ander niet verwijten, maar dat is dus ook 1 van de redenen dat ik niet van daten houd. Een persoon die al jong op zichzelf woonde is echt veel te volwassen/zelfstandig in vergelijking met mij en op het gehandicapte equivalent van mezelf zit ik ook niet echt te wachten.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 8 oktober 2020 @ 01:12:33 #129
335476 oppiedoppie
pi_195498241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:10 schreef Chia het volgende:

[..]

Dus eigenlijk was sowieso alles hoe dan ook de taak van de vrouw? _O-
Ja echt alles. Alles wat zn moeder deed had ik ook moeten doen. Regelen dat zn auto werd gekeurd bv. En afspraak met de tandarts.
To BG or not to BG!
pi_195498306
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:12 schreef oppiedoppie het volgende:
Ja echt alles. Alles wat zn moeder deed had ik ook moeten doen. Regelen dat zn auto werd gekeurd bv. En afspraak met de tandarts.
Goed dat je dit niet accepteerde. Het was van zijn moeder vast goed bedoeld naar hem, maar het hield geen rekening met jouw gevoelens. Zouden er echt vrouwen uit Nederland bestaan die nog zo’n soort sloofje willen zijn? Ook best wel zielig, ze zijn gewoon echt niet met hun tijd meegegaan. Hij moet denk ik een bruid importeren.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  donderdag 8 oktober 2020 @ 01:27:28 #131
335476 oppiedoppie
pi_195498311
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Je mag best nog een gebeurtenis beschrijven :P
Zijn moeder vertelde altijd dingen waar iedereen het mee eens moest zijn en dulde geen tegenspraak. In het begin ging ik er tegen in maar dan ging ze dreigend voor me staan en herhaalde haar mening en eindigede bijna agressief met 'en zo is het'!

Na paar keer heb je geen zin meer om je mening te vertellen en hou je je stil. Waarna ze altijd heeft gedacht dat ik het met haar eens was. Dat deed ze met iedereen, achter haar rug om lachten mensen haar gewoon uit.

Toen het samenwonen gelijk niet goed ging zeiden ze dat dat normaal is. Dat hadden schoonpa en ma ook gehad. Ja, die man heeft in het begin natuurlijk ook weerstand geboden waarna hij is geknakt. Was gewoon zieleg mannetje die soort van onder curatele bij haar stond. Had geen eigen mening en wil meer. Heel bijzonder om te zien dat ze er altijd mee weg is gekomen.
To BG or not to BG!
pi_195498329
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:27 schreef oppiedoppie het volgende:
Zijn moeder vertelde altijd dingen waar iedereen het mee eens moest zijn en dulde geen tegenspraak. In het begin ging ik er tegen in maar dan ging ze dreigend voor me staan en herhaalde haar mening en eindigede bijna agressief met 'en zo is het'!

Na paar keer heb je geen zin meer om je mening te vertellen en hou je je stil. Waarna ze altijd heeft gedacht dat ik het met haar eens was. Dat deed ze met iedereen, achter haar rug om lachten mensen haar gewoon uit.

Toen het samenwonen gelijk niet goed ging zeiden ze dat dat normaal is. Dat hadden schoonpa en ma ook gehad. Ja, die man heeft in het begin natuurlijk ook weerstand geboden waarna hij is geknakt. Was gewoon zieleg mannetje die soort van onder curatele bij haar stond. Had geen eigen mening en wil meer. Heel bijzonder om te zien dat ze er altijd mee weg is gekomen.
Zeker.... bijzonder. ik ben zoooo blij dat ik geen relatie heb O+
  donderdag 8 oktober 2020 @ 01:39:59 #133
335476 oppiedoppie
pi_195498380
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Zeker.... bijzonder. ik ben zoooo blij dat ik geen relatie heb O+
Heb er ongeveer 11 jaar op gewacht maar heb nu wel de perfecte man waar ik stapelgek op ben.
To BG or not to BG!
  donderdag 8 oktober 2020 @ 01:42:22 #134
335476 oppiedoppie
pi_195498388
quote:
1s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Goed dat je dit niet accepteerde. Het was van zijn moeder vast goed bedoeld naar hem, maar het hield geen rekening met jouw gevoelens. Zouden er echt vrouwen uit Nederland bestaan die nog zo’n soort sloofje willen zijn? Ook best wel zielig, ze zijn gewoon echt niet met hun tijd meegegaan. Hij moet denk ik een bruid importeren.
Ja nadat zn moeder overleed is hij uit zn huis gezet, wist niet hoe hij alles moest regelen denk ik, en is hij bij het GGZ terecht gekomen. Nu woont hij in een kamer in een omgebouwd klooster ergens. Alleen.
To BG or not to BG!
pi_195498467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:39 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb er ongeveer 11 jaar op gewacht maar heb nu wel de perfecte man waar ik stapelgek op ben.
Oke gelukkig maar, toch de juiste keuze gemaakt

quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:42 schreef oppiedoppie het volgende:
Ja nadat zn moeder overleed is hij uit zn huis gezet, wist niet hoe hij alles moest regelen denk ik, en is hij bij het GGZ terecht gekomen. Nu woont hij in een kamer in een omgebouwd klooster ergens. Alleen.
Ja dat krijg je ervan wel erg... maar mooi dat hij iig goed terecht is gekomen qua huisvesting!
pi_195500053
quote:

[..]

WTF???
  donderdag 8 oktober 2020 @ 08:26:06 #137
335476 oppiedoppie
pi_195500241
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:01 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

WTF???
Psies. Kwam ook nog een hele staart achteraan toen het huis vetkocht moest worden. 100.000 overwaarde. Omdat ik weg ben gegaan en hij er is blijven wonen vond hij dat ik afstand moest doen van de overwaarde en toen ik zei dat dat niet kon, 75.000 ervan was mijn inleg, kreeg ik te horen dat ik enorm egoistisch was en een ander niks gunde. Toen zijn ze een rechtzaak begonnen om het huis te krijgen waarna het mij 30.000 euro aan advocaatkosten heeft gekost.
To BG or not to BG!
pi_195500337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 08:26 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Psies. Kwam ook nog een hele staart achteraan toen het huis vetkocht moest worden. 100.000 overwaarde. Omdat ik weg ben gegaan en hij er is blijven wonen vond hij dat ik afstand moest doen van de overwaarde en toen ik zei dat dat niet kon, 75.000 ervan was mijn inleg, kreeg ik te horen dat ik enorm egoistisch was en een ander niks gunde. Toen zijn ze een rechtzaak begonnen om het huis te krijgen waarna het mij 30.000 euro aan advocaatkosten heeft gekost.
Vreselijk. 18 jaar geleden leerde ik een leuke jongen kennen in de kroeg, elk weekend leuk bij elkaar in de kroeg en op den duur mocht ik zijn ouders ontmoeten. Nou heb daar met volle verbazing gezeten. Zijn broertje woonde in zijn slaapkamer, pa zat de hele dag met zijn anderhalf tand op zijn troon, ahum in zijn luie stoel en die moeder was nog beter afgericht dan de hond. Die deed alles op commando en vertelde zo nog even trots dat ze op haar 21ste haar gehele gebit had laten trekken want dan koste dat ook geen geld meer.

En dan denk je nog, nou ja ik hoef niet met dat gekke gezin samen te zijn. Al snel zijn we samen gaan wonen in een huurhuisje wat ik had gekregen en hij wilde een koophuis, nou hij had zulke rare plannen en had een huis op het oog waarvan het houten schuurtje in de tuin nog het best onderhouden was.
De krankzinnigheid uit zijn ouderlijkhuis nam hij ook mee en na 9 maand samenwonen heb ik hem het huis uit gezet en ben nu nog zo blij dat ik nooit in zijn ideeën ben meegegaan met dat huis. Anders had ik waarschijnlijk dezelfde problemen als die jij hebt ervaren gehad. Brrr sommige mensen zijn echt heel eng.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 09:12:55 #139
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195500811
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 01:42 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Wat was er eigenlijk aantrekkelijk aan zo'n loser?
  donderdag 8 oktober 2020 @ 09:19:56 #140
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_195500923
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 22:00 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Geen flauw idee eigenlijk. Hij is dan wel weer heel sociaal en altijd bij vrienden
Dan zal het uiteindelijk wel goed komen met hem.
pi_195501131
Ikzelf ben nu 31 en sinds kort niet meer thuis wonend maar ik snap volledig waarom vrouwen hier niet aan moeten beginnen :D
  donderdag 8 oktober 2020 @ 10:06:57 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195501670
quote:
Hebben je ouders niet een keertje zoiets van "hee lamlul, je bent 32, wanneer denk je eindelijk eens zelfstandig te zijn!"

Ik vind ouders die dit maar in stand blijven houden ook niet echt goed bezig.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 10:10:16 #143
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_195501709
Ik ben nu 34 en als mijn date zou thuiswonen zou ik dat opzich wel een kleine afknapper vinden. Natuurlijk snap ik wel de redenen van sparen of door omstandigheden weer thuiswonen en heb er ook wel begrip voor. Alleen werkt het gewoon niet goed in mijn hoofd.
Misschien omdat ik zelf niet zo'n band heb met mijn ouders. Een nachtje logeren vind ik al niets (zijn verder prima ouders hoor).
pi_195502458
quote:

[..]

Van dat soort extreme regel ouders zijn er helaas wel meer. Ooit een vriendin gehad met een zelfde soort moeder. Alles werd voor haar bepaald, tot haar hobby's aan toe. Er zat achter af gezien helemaal niks in die meid. Ze werd een beetje een kopie van mij. Toen het uitging en ze later een nieuwe vriend kreeg, begon ze daar op te lijken.

Die moeder had ook regelmatig ruzie met de rest van de omgeving. Pa was ook ontzettend aan de drank. Mijn ouders vonden het ook absoluut niet erg toen het uitging. Ik ook niet. Gelukkig nog erg jong toen.

OT:

Behalve door omstandigheden zou ik ook geen thuiswonende vrouw willen. Je moet dan toch rekening houden met de ouders van diegene. Privacy is ook wel een fijn iets.

Mijn ouders zijn geweldig, maar ik vind een eigen stek hebben toch wel erg fijn. Toen ik nog thuis woonde moest ik wel kost geld betalen en meehelpen in de huishouding. Iets wat me vrij normaal lijkt.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_195502622
Mijn vriendin, die ik leerde kennen via relatieplanet ~13 jaar geleden, woonde toentertijd tijdelijk weer bij haar ouders, omdat ze kort daarvoor was teruggekomen in Nederland na 3 jaar werken in het buitenland. Maar goed, die had verder geen huisregels oid om te volgen, ze was toen begin 30, dus dan gaan dit soort dingen toch wat anders dan als je als al die tijd thuis hebt gewoond denk ik.

Gevolg was wel dat ze na 3 maanden bij mij kwam logeren, ivm de reistijd voor haar net gevonden nieuwe baan, en samen is toch leuker dan apart. :-)
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 11:10:18 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_195502760
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 11:02 schreef fruityloop het volgende:
Mijn vriendin, die ik leerde kennen via relatieplanet ~13 jaar geleden, woonde toentertijd tijdelijk weer bij haar ouders, omdat ze kort daarvoor was teruggekomen in Nederland na 3 jaar werken in het buitenland. Maar goed, die had verder geen huisregels oid om te volgen, ze was toen begin 30, dus dan gaan dit soort dingen toch wat anders dan als je als al die tijd thuis hebt gewoond denk ik.

Gevolg was wel dat ze na 3 maanden bij mij kwam logeren, ivm de reistijd voor haar net gevonden nieuwe baan, en samen is toch leuker dan apart. :-)
Die vriendin heeft dan een goede reden. En 3 jaar in het buitenland werken staat wel in schril contrast met iemand die op zijn 32e nooit aanstalten gemaakt heeft een keer op zichzelf te gaan.
pi_195502909
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 10:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hebben je ouders niet een keertje zoiets van "hee lamlul, je bent 32, wanneer denk je eindelijk eens zelfstandig te zijn!"

Ik vind ouders die dit maar in stand blijven houden ook niet echt goed bezig.
Mijn vader duwde destijds (1995) het plaatselijke krantje onder mijn neus waar beschikbare woningen van de woningbouwvereniging in stonden: "Is dat flatje niet iets voor jou?"Zei hij _O-
Het is wat.......
pi_195503176
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2020 22:01 schreef lemmethinkaboutit het volgende:

[..]

Hij heeft het echt nooit over zijn liefdesleven, dus ik ga hem niet ongevraagd kritiek geven :P
Jaja...

Beetje grote bek op een forum hebben :')
pi_195503374
Ik heb tot mijn 25e wel thuis gewoond trouwens. Ik had niet zoveel zin om zoals veel vrienden amechtig "op mezelf" te gaan wonen, om vervolgens tig keer per week naar mijn ouders te gaan voor een fatsoenlijke maaltijd en de was, etc.

Vrij snel na het vinden van een baan, was ik wel uit huis, maar dat was ook omdat die een provincie verder was, en dat 1½ uur treinen enkele reis als woon-werkverkeer was ik snel zat. Qua opvoeding en interesse was ik toen wel zover, al lang trouwens, dat ik een volwassen huishouden kon runnen, dus zelf koken, de keet wat netjes houden, dat soort dingen.

Maar ik had verder geen reden om uit huis te willen, ik kon, en kan, goed met mijn ouders. Mijn jongere zusje was overigens een stuk jonger toen ze uit huis ging, maar het ging eigenlijk heel organisch bij ons beiden, niks gepush vanuit onze ouders, of echt je thuis willen houden ivm empty nest syndrome enzo.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 8 oktober 2020 @ 13:27:29 #150
335476 oppiedoppie
pi_195504960
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2020 09:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat was er eigenlijk aantrekkelijk aan zo'n loser?
Ik was 20 en hij was erg aantrekkelijk en introvert, duurde ff voor ik hem leerde kennen. Toen ik zn ma leerde kennen ging dat sneller.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')