ja dat klinkt wel als de standaard persoon die nog op zijn of haar 30e thuis woontquote:Op zondag 20 september 2020 22:29 schreef Tulp1979 het volgende:
[..]
-Jaloers op mijn zoon
-Een schoonmoeder die elke dag op de stoep stond
-jaloers op mijn vrienden en vriendinnen
-zijn schulden kwamen boven water
-losse handjes
-ontslag nemen om meer bij mij te zijn
-dreigen met zelfmoord als hij zijn zin niet kreeg
En nog veel meer
Ik heb vrij lang thuis gewoond (tot zeker na mijn 30e), en woon inmiddels 5 jaar in mijn eigen huis wat ik zelf gekocht heb. En door wat ik heb geleerd toen ik nog thuiswonend was heb ik geen problemen gehad met de stap om uit huis te gaan.quote:Op maandag 21 september 2020 08:28 schreef Lenny77 het volgende:
Wat een aannames weer.
Ik vind het net slim om zolang mogelijk thuis te blijven wonen! Flink sparen en wat genieten. Er is nog tijd genoeg om de volwassene te spelen! Leer wel hoe je moet koken en strijken enz en steek eens een handje uit!
En mannen die alleen wonen en alles uit spenderen qua poets omdat ze het kunnen betalen zijn ook best slim.. Meer tijd voor leuke dingen!
Trouwens, zo een man leert het ook allemaal wel snel hoor, net zoals de 18 jarige in het begin sukkelt maar zijn weg ook wel zal vinden.
Ik ben zelf op 18 uit huis gegaan, maar zal er zeker niemand op afkeuren als hij dat niet doet.
Kolere, hoe heb je zo'n stuk verdriet in huis kunnen nemen.quote:Op zondag 20 september 2020 22:29 schreef Tulp1979 het volgende:
[..]
-Jaloers op mijn zoon
-losse handjes
En nog veel meer
Dit had ie ook gedaan als ie al 10 jaar alleen had gewoond. Je hebt gewoon zo een mensen helaas.quote:Op zondag 20 september 2020 22:29 schreef Tulp1979 het volgende:
[..]
-Jaloers op mijn zoon
-losse handjes
En nog veel meer
Tussen 18 en 32 zitten nog wel wat jaren natuurlijk.quote:Op maandag 21 september 2020 08:28 schreef Lenny77 het volgende:
Wat een aannames weer.
Ik vind het net slim om zolang mogelijk thuis te blijven wonen! Flink sparen en wat genieten. Er is nog tijd genoeg om de volwassene te spelen! Leer wel hoe je moet koken en strijken enz en steek eens een handje uit!
En mannen die alleen wonen en alles uit spenderen qua poets omdat ze het kunnen betalen zijn ook best slim.. Meer tijd voor leuke dingen!
Trouwens, zo een man leert het ook allemaal wel snel hoor, net zoals de 18 jarige in het begin sukkelt maar zijn weg ook wel zal vinden.
Ik ben zelf op 18 uit huis gegaan, maar zal er zeker niemand op afkeuren als hij dat niet doet.
Liefde maakt blind.quote:Op maandag 21 september 2020 08:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kolere, hoe heb je zo'n stuk verdriet in huis kunnen nemen.
Dit klinkt eerder als een borderliner dan een standaard situatie.quote:Op zondag 20 september 2020 22:29 schreef Tulp1979 het volgende:
[..]
-Jaloers op mijn zoon
-losse handjes
En nog veel meer
Lijkt mij geen excuus hoor.quote:Op zondag 20 september 2020 23:00 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik heb ook wel het idee dat het veel als excuus wordt gebruikt. Je hebt 10 jaar de tijd gehad om een kamer ergens te vinden, moet lukken in die 10 jaar tijd lijkt me.
Hetzelfde als met werkeloze mannen die zeggen dat ze na covid een baan gaan zoeken.
Wat een goede tip!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 14:55 schreef Godshand het volgende:
[..]
Misschien eens in de bouwmarkt goed om je heen kijken naar mannen die gereedschap zoeken en duidelijk zonder partner zijn.
Het is ook maar net hoe je thuis woont denk ik. Zeker als je ook mantelzorger bent en het huishouden runt want je ouwe ouders kunnen dit niet meer, als je ouders van 60+ hebt.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 15:06 schreef Alfje het volgende:
Ik vind het sowieso raar om mensen bij voorbaat uit te sluiten om dit soort redenen. Het kan een waarschuwingssignaal zijn, maar waarom direct nee zeggen? Er zijn hierboven bijvoorbeeld al een aantal heel plausibele en zelfs positieve redenen voor genoemd.
Dat ligt waarschijnlijk aan de dating pool die jij blijkbaar aantrekt..quote:Op zaterdag 19 september 2020 05:47 schreef Mishu het volgende:
Mannen die op zichzelf wonen zijn best schaars
Jezus, er hebben wel wat dames met een stel losers samengewoond zeg!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 16:53 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik verdeelde de taken en deed dus de helft, zijn moeder kwam verhaal halen waarom haar zoon het huishouden moest doen. Werkelijk. Heb half jaar samengewoond. 😂
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 16:53 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik heb er zo eentje gehad.
Gingen samenwonen en toen ik wilde bespreken hoe we de huishoudelijke taken gingen verdelen antwoode hij dat 'hij mij best wilde helpen'.
Toen wist ik eigenlijk al dat het gedoemd was te mislukken. Ik was langer van huis voor werk en hij zat te wachten tot ik thuiskwam om eten voor hem te maken.
Ik verdeelde de taken en deed dus de helft, zijn moeder kwam verhaal halen waarom haar zoon het huishouden moest doen. Werkelijk. Heb half jaar samengewoond. 😂
Zoekt hij ze wel op?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:49 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Na je 25e nog thuiswonen is instant-afknapper. Nog erger als je 30+ bent. Mijn broer is 32 en woont nog thuis
snap wel dat hij geen enkele interesse van vrouwen krijgt.
Tijdens de verbouwing van het huis werd het al duidelijk. Meneer zat in de ziektewet met zijn arm/schouder. (Nooit diagnose gehad, was onbekend wat het was, was over na de relatiebreuk, waarschijnlijk spanningen want ik was nogal een belasting want hij moest zoveel doen.)quote:Op woensdag 7 oktober 2020 18:24 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen...Man wat een triest figuur.
Dit kan niet waar zijn...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:12 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Tijdens de verbouwing van het huis werd het al duidelijk. Meneer zat in de ziektewet met zijn arm/schouder. (Nooit diagnose gehad, was onbekend wat het was, was over na de relatiebreuk, waarschijnlijk spanningen want ik was nogal een belasting want hij moest zoveel doen.)
Toen was het belangrijk dat de bouwvakkers koffie kregen, getuigde van gastvrijheid, volgens schoonma. Maar toen de koffie een keer op was kreeg ik de volle laag, niet gastvrij. Maarre, meneer kan toch ff langs de winkel? Nee, vrouw dr taak.
Eenmaal moest ik op appèl, bij schoonma, waarom ik zn auto niet ging wassen want zere schouder. Nouw......hij ging toen nog wél iedere week naar de schietvereniging, kon met zn andere arm. Dus ik ontplof daar ff. 'Dan doet ie t toch met zn andere arm, hij heeft tijd zat'. Nou wat was ik een ongeschikte vrouw.
Die schoonma had me mentaal kapot kunnen maken als ik niet zo sterk was geweest. Klotefamilie, echt, kan er boek over schrijven. Sommige dingen geloof je vast niet. 😂
En zeg je hem dat ook?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:49 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Na je 25e nog thuiswonen is instant-afknapper. Nog erger als je 30+ bent. Mijn broer is 32 en woont nog thuis
Dus eigenlijk was sowieso alles hoe dan ook de taak van de vrouw?quote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:12 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Tijdens de verbouwing van het huis werd het al duidelijk. Meneer zat in de ziektewet met zijn arm/schouder. (Nooit diagnose gehad, was onbekend wat het was, was over na de relatiebreuk, waarschijnlijk spanningen want ik was nogal een belasting want hij moest zoveel doen.)
Toen was het belangrijk dat de bouwvakkers koffie kregen, getuigde van gastvrijheid, volgens schoonma. Maar toen de koffie een keer op was kreeg ik de volle laag, niet gastvrij. Maarre, meneer kan toch ff langs de winkel? Nee, vrouw dr taak.
Eenmaal moest ik op appèl, bij schoonma, waarom ik zn auto niet ging wassen want zere schouder. Nouw......hij ging toen nog wél iedere week naar de schietvereniging, kon met zn andere arm. Dus ik ontplof daar ff. 'Dan doet ie t toch met zn andere arm, hij heeft tijd zat'. Nou wat was ik een ongeschikte vrouw.
Die schoonma had me mentaal kapot kunnen maken als ik niet zo sterk was geweest. Klotefamilie, echt, kan er boek over schrijven. Sommige dingen geloof je vast niet. 😂
Je mag best nog een gebeurtenis beschrijvenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 19:12 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Hij heeft het echt nooit over zijn liefdesleven, dus ik ga hem niet ongevraagd kritiek gevenquote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:02 schreef Godshand het volgende:
[..]
En zeg je hem dat ook?
Of denk je dat alleen maar als je hem spreekt?
Ja echt alles. Alles wat zn moeder deed had ik ook moeten doen. Regelen dat zn auto werd gekeurd bv. En afspraak met de tandarts.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:10 schreef Chia het volgende:
[..]
Dus eigenlijk was sowieso alles hoe dan ook de taak van de vrouw?
Goed dat je dit niet accepteerde. Het was van zijn moeder vast goed bedoeld naar hem, maar het hield geen rekening met jouw gevoelens. Zouden er echt vrouwen uit Nederland bestaan die nog zo’n soort sloofje willen zijn? Ook best wel zielig, ze zijn gewoon echt niet met hun tijd meegegaan. Hij moet denk ik een bruid importeren.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 01:12 schreef oppiedoppie het volgende:
Ja echt alles. Alles wat zn moeder deed had ik ook moeten doen. Regelen dat zn auto werd gekeurd bv. En afspraak met de tandarts.
Zijn moeder vertelde altijd dingen waar iedereen het mee eens moest zijn en dulde geen tegenspraak. In het begin ging ik er tegen in maar dan ging ze dreigend voor me staan en herhaalde haar mening en eindigede bijna agressief met 'en zo is het'!quote:Op woensdag 7 oktober 2020 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je mag best nog een gebeurtenis beschrijven
Zeker.... bijzonder. ik ben zoooo blij dat ik geen relatie hebquote:Op donderdag 8 oktober 2020 01:27 schreef oppiedoppie het volgende:
Zijn moeder vertelde altijd dingen waar iedereen het mee eens moest zijn en dulde geen tegenspraak. In het begin ging ik er tegen in maar dan ging ze dreigend voor me staan en herhaalde haar mening en eindigede bijna agressief met 'en zo is het'!
Na paar keer heb je geen zin meer om je mening te vertellen en hou je je stil. Waarna ze altijd heeft gedacht dat ik het met haar eens was. Dat deed ze met iedereen, achter haar rug om lachten mensen haar gewoon uit.
Toen het samenwonen gelijk niet goed ging zeiden ze dat dat normaal is. Dat hadden schoonpa en ma ook gehad. Ja, die man heeft in het begin natuurlijk ook weerstand geboden waarna hij is geknakt. Was gewoon zieleg mannetje die soort van onder curatele bij haar stond. Had geen eigen mening en wil meer. Heel bijzonder om te zien dat ze er altijd mee weg is gekomen.
Heb er ongeveer 11 jaar op gewacht maar heb nu wel de perfecte man waar ik stapelgek op ben.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 01:29 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Zeker.... bijzonder. ik ben zoooo blij dat ik geen relatie heb
Ja nadat zn moeder overleed is hij uit zn huis gezet, wist niet hoe hij alles moest regelen denk ik, en is hij bij het GGZ terecht gekomen. Nu woont hij in een kamer in een omgebouwd klooster ergens. Alleen.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 01:26 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Goed dat je dit niet accepteerde. Het was van zijn moeder vast goed bedoeld naar hem, maar het hield geen rekening met jouw gevoelens. Zouden er echt vrouwen uit Nederland bestaan die nog zo’n soort sloofje willen zijn? Ook best wel zielig, ze zijn gewoon echt niet met hun tijd meegegaan. Hij moet denk ik een bruid importeren.
Oke gelukkig maar, toch de juiste keuze gemaaktquote:Op donderdag 8 oktober 2020 01:39 schreef oppiedoppie het volgende:
Heb er ongeveer 11 jaar op gewacht maar heb nu wel de perfecte man waar ik stapelgek op ben.
Ja dat krijg je ervan wel erg... maar mooi dat hij iig goed terecht is gekomen qua huisvesting!quote:Op donderdag 8 oktober 2020 01:42 schreef oppiedoppie het volgende:
Ja nadat zn moeder overleed is hij uit zn huis gezet, wist niet hoe hij alles moest regelen denk ik, en is hij bij het GGZ terecht gekomen. Nu woont hij in een kamer in een omgebouwd klooster ergens. Alleen.
WTF???quote:Op donderdag 8 oktober 2020 01:27 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Zijn moeder vertelde altijd dingen waar iedereen het mee eens moest zijn en dulde geen tegenspraak. In het begin ging ik er tegen in maar dan ging ze dreigend voor me staan en herhaalde haar mening en eindigede bijna agressief met 'en zo is het'!
Na paar keer heb je geen zin meer om je mening te vertellen en hou je je stil. Waarna ze altijd heeft gedacht dat ik het met haar eens was. Dat deed ze met iedereen, achter haar rug om lachten mensen haar gewoon uit.
Toen het samenwonen gelijk niet goed ging zeiden ze dat dat normaal is. Dat hadden schoonpa en ma ook gehad. Ja, die man heeft in het begin natuurlijk ook weerstand geboden waarna hij is geknakt. Was gewoon zieleg mannetje die soort van onder curatele bij haar stond. Had geen eigen mening en wil meer. Heel bijzonder om te zien dat ze er altijd mee weg is gekomen.
Psies. Kwam ook nog een hele staart achteraan toen het huis vetkocht moest worden. 100.000 overwaarde. Omdat ik weg ben gegaan en hij er is blijven wonen vond hij dat ik afstand moest doen van de overwaarde en toen ik zei dat dat niet kon, 75.000 ervan was mijn inleg, kreeg ik te horen dat ik enorm egoistisch was en een ander niks gunde. Toen zijn ze een rechtzaak begonnen om het huis te krijgen waarna het mij 30.000 euro aan advocaatkosten heeft gekost.quote:
Vreselijk. 18 jaar geleden leerde ik een leuke jongen kennen in de kroeg, elk weekend leuk bij elkaar in de kroeg en op den duur mocht ik zijn ouders ontmoeten. Nou heb daar met volle verbazing gezeten. Zijn broertje woonde in zijn slaapkamer, pa zat de hele dag met zijn anderhalf tand op zijn troon, ahum in zijn luie stoel en die moeder was nog beter afgericht dan de hond. Die deed alles op commando en vertelde zo nog even trots dat ze op haar 21ste haar gehele gebit had laten trekken want dan koste dat ook geen geld meer.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 08:26 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Psies. Kwam ook nog een hele staart achteraan toen het huis vetkocht moest worden. 100.000 overwaarde. Omdat ik weg ben gegaan en hij er is blijven wonen vond hij dat ik afstand moest doen van de overwaarde en toen ik zei dat dat niet kon, 75.000 ervan was mijn inleg, kreeg ik te horen dat ik enorm egoistisch was en een ander niks gunde. Toen zijn ze een rechtzaak begonnen om het huis te krijgen waarna het mij 30.000 euro aan advocaatkosten heeft gekost.
Wat was er eigenlijk aantrekkelijk aan zo'n loser?quote:Op donderdag 8 oktober 2020 01:42 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja nadat zn moeder overleed is hij uit zn huis gezet, wist niet hoe hij alles moest regelen denk ik, en is hij bij het GGZ terecht gekomen. Nu woont hij in een kamer in een omgebouwd klooster ergens. Alleen.
Dan zal het uiteindelijk wel goed komen met hem.quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:00 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Geen flauw idee eigenlijk. Hij is dan wel weer heel sociaal en altijd bij vrienden
Hebben je ouders niet een keertje zoiets van "hee lamlul, je bent 32, wanneer denk je eindelijk eens zelfstandig te zijn!"quote:Op woensdag 7 oktober 2020 17:49 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
Van dat soort extreme regel ouders zijn er helaas wel meer. Ooit een vriendin gehad met een zelfde soort moeder. Alles werd voor haar bepaald, tot haar hobby's aan toe. Er zat achter af gezien helemaal niks in die meid. Ze werd een beetje een kopie van mij. Toen het uitging en ze later een nieuwe vriend kreeg, begon ze daar op te lijken.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 01:27 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Die vriendin heeft dan een goede reden. En 3 jaar in het buitenland werken staat wel in schril contrast met iemand die op zijn 32e nooit aanstalten gemaakt heeft een keer op zichzelf te gaan.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 11:02 schreef fruityloop het volgende:
Mijn vriendin, die ik leerde kennen via relatieplanet ~13 jaar geleden, woonde toentertijd tijdelijk weer bij haar ouders, omdat ze kort daarvoor was teruggekomen in Nederland na 3 jaar werken in het buitenland. Maar goed, die had verder geen huisregels oid om te volgen, ze was toen begin 30, dus dan gaan dit soort dingen toch wat anders dan als je als al die tijd thuis hebt gewoond denk ik.
Gevolg was wel dat ze na 3 maanden bij mij kwam logeren, ivm de reistijd voor haar net gevonden nieuwe baan, en samen is toch leuker dan apart. :-)
Mijn vader duwde destijds (1995) het plaatselijke krantje onder mijn neus waar beschikbare woningen van de woningbouwvereniging in stonden: "Is dat flatje niet iets voor jou?"Zei hijquote:Op donderdag 8 oktober 2020 10:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hebben je ouders niet een keertje zoiets van "hee lamlul, je bent 32, wanneer denk je eindelijk eens zelfstandig te zijn!"
Ik vind ouders die dit maar in stand blijven houden ook niet echt goed bezig.
Jaja...quote:Op woensdag 7 oktober 2020 22:01 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
[..]
Hij heeft het echt nooit over zijn liefdesleven, dus ik ga hem niet ongevraagd kritiek geven
Ik was 20 en hij was erg aantrekkelijk en introvert, duurde ff voor ik hem leerde kennen. Toen ik zn ma leerde kennen ging dat sneller.quote:Op donderdag 8 oktober 2020 09:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat was er eigenlijk aantrekkelijk aan zo'n loser?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |