abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_195133245
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:19 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ik denk al binnen 1 maand, als je ziet hoe erg de exponentiële groei in februari/maart onderschat werd. Die twee verdubbelingen die je nodig hebt voor +270.000 infectieuze mensen is geen kwestie van meerdere maanden met dit reproductiegetal
Ik denk dat de periode met de 'lockdown' ons vooral één ding heeft geleerd: Dat het geen ene moer uitmaakt of je nou alles dichtgooit of relatief lichte maatregelen toepast.
I'll give you something to do
pi_195133291
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik stel helemaal niets, ik wil juist graag weten welke maatregelen wel effect hebben en welke nauwelijks of niet.
Ik vind je vragen heel terecht.
Kan alleen kijken naar onze 'intelligente lockdown'. En daarbij liepen de infecties wel goed naar beneden (en dus de opnamens).

Ik denk zelf dat het minder verplaatsen een belangrijk ding is geweest.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_195133298
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 17:45 schreef _serial_ het volgende:
POLITIEVAKBOND: STOP MET HUIDIGE CORONAMAATREGELEN

Luisteren waard.
Verbieden lost niets op. En symboolpolitiek ligt ernstig op de loer..
Tja, dat is de concrete uitwerking van de tekentafel inderdaad. Mensen doen niet precies wat je oplegt - laat staan wat je adviseert - en al helemaal niet een half jaar later en zonder einddatum. Dan kan je vanavond weer wat verscherpingen aanbrengen en het volk vermanend toespreken: het gaat niet zo precies gebeuren.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_195133313
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:25 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik denk dat de periode met de 'lockdown' ons vooral één ding heeft geleerd: Dat het geen ene moer uitmaakt of je nou alles dichtgooit of relatief lichte maatregelen toepast.
Nou de relatief lichte maatregelen van Nederland hebben al aardig wat impact op het dagelijks leven.

En de zware maatregelen in China sorteerden wel degelijk meer effect.
  vrijdag 18 september 2020 @ 18:33:17 #35
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_195133333
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:25 schreef galantis het volgende:

[..]

Hoe heeft Australië de situatie weer beheersbaar gemaakt dan, nadat ze lokaal (Melbourne en omgeving) te maken kregen met een nieuwe opleving? Over enkele weken komen zij in de buurt van de nul :)

https://ourworldindata.org/coronavirus/country/australia
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_195133337
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik vind je vragen heel terecht.
Kan alleen kijken naar onze 'intelligente lockdown'. En daarbij liepen de infecties wel goed naar beneden (en dus de opnamens).

Ik denk zelf dat het minder verplaatsen een belangrijk ding is geweest.
De sociale bubbels klein houden is het meest effectief lijkt me. Dan krijg je zo min mogelijk community spread.
pi_195133351
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:29 schreef nostra het volgende:

[..]

Tja, dat is de concrete uitwerking van de tekentafel inderdaad. Mensen doen niet precies wat je oplegt - laat staan wat je adviseert - en al helemaal niet een half jaar later en zonder einddatum. Dan kan je vanavond weer wat verscherpingen aanbrengen en het volk vermanend toespreken: het gaat niet zo precies gebeuren.
En niet te vergeten vrijwel geen handhaving. Dan hebben een groep mensen inderdaad al snel overal schijt aan
pi_195133363
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Nou de relatief lichte maatregelen van Nederland hebben al aardig wat impact op het dagelijks leven.

En de zware maatregelen in China sorteerden wel degelijk meer effect.
Eerste zeker met je eens.

China durf ik niets over te zeggen. Die kunnen me alles wel wijs maken. En het doel hoort niet alle middelen te heiligen.
pi_195133371
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:33 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

De sociale bubbels klein houden is het meest effectief lijkt me. Dan krijg je zo min mogelijk community spread.
Ja. Dat is het gewoon.
Al leek dat in België heel lastig uit te leggen. Die bubbels.

Maar met scholen open, nieuwe studenten, mensen die weer naar hun kantoor gaan, is het te veel.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Miss 200.000.000! vrijdag 18 september 2020 @ 18:39:41 #40
367000 roos94
pi_195133403
waarom is er eigenlijk altijd een persconferentie als alles van te voren al bekend wordt gemaakt?
pi_195133408
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:33 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Hoe heeft Australië de situatie weer beheersbaar gemaakt dan, nadat ze lokaal (Melbourne en omgeving) te maken kregen met een nieuwe opleving? Over enkele weken komen zij in de buurt van de nul :)

[ afbeelding ]
https://ourworldindata.org/coronavirus/country/australia
Dat ontkracht mijn stelling alsnog niet.
Het is onwaarschijnlijk dat alle facetten van deze lockdown evenveel hebben bijgedragen aan het resultaat.
Als je met hagel schiet dan heb je niet snel mis.

Vanaf de intelligente lockdown tot aan hartje zomer zijn wij langzaamaan behoorlijk gaan versoepelen terwijl de R-waarde niet noemenswaardig veranderde.
Pas sinds een maand of 2 is daar verandering in maar ik betwijfel of iemand met stelligheid kan beweren waar dat aan ligt.
pi_195133421
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Ja. Dat is het gewoon.
Al leek dat in België heel lastig uit te leggen. Die bubbels.

Maar met scholen open, nieuwe studenten, mensen die weer naar hun kantoor gaan, is het te veel.
Volle OV, sportclubs, horecagelegenheden. Zijn zoveel plekken nu waarin meerdere sociale bubbels elkaar overlappen en het virus zich dus door de gemeenschap kan verspreiden.
pi_195133429
Ik weet nog dat ze het hadden over corona haardjes uittrappen.

Maar een grote brand was eerst ook maar een vonk.
pi_195133471
WHO had landen in Europa ook al gewaarschuwd hun maatregelen niet te snel te versoepelen voordat er een effectief testbeleid en voldoende bron en contactonderzoek capaciteit beschikbaar was. Om zo snel kleine clusters op te sporen en te isoleren. Nederland was daar duidelijk nog niet aan toe.
pi_195133478
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:34 schreef Jaeger85 het volgende:
En niet te vergeten vrijwel geen handhaving. Dan hebben een groep mensen inderdaad al snel overal schijt aan
Omdat die handhaving natuurlijk helemaal niet te realiseren is. Je gaat niet voorkomen dat studenten elkaar besmetten; je gaat niet voorkomen dat in Nieuw-West mensen in kleine appartementen met veel mensen samenleven en naar de moskee gaan en ga zo maar door.

Ergens moet er een acceptatievermogen ontstaan dat dit virus er is, dat het mensen besmet, dat het mensen doodt. Dat wachten op het wondervaccin hoogstwaarschijnlijk niet het antwoord zal zijn. Dat tegelijkertijd de zorg niet zozeer ontzien moet worden, maar wel voorkomen moet worden dat die wordt overbelast. Dat was a priori ook de terechte insteek, maar ergens is dat veranderd in paniekvoetbal. Die hele balansoverweging ontbreekt nu.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_195133502
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:45 schreef nostra het volgende:

[..]

Omdat die handhaving natuurlijk helemaal niet te realiseren is. Je gaat niet voorkomen dat studenten elkaar besmetten; je gaat niet voorkomen dat in Nieuw-West mensen in kleine appartementen met veel mensen samenleven en naar de moskee gaan en ga zo maar door.

Ergens moet er een acceptatievermogen ontstaan dat dit virus er is, dat het mensen besmet, dat het mensen doodt. Dat wachten op het wondervaccin hoogstwaarschijnlijk niet het antwoord zal zijn. Dat tegelijkertijd de zorg niet zozeer ontzien moet worden, maar wel voorkomen moet worden dat die wordt overbelast. Dat was a priori ook de terechte insteek, maar ergens is dat veranderd in paniekvoetbal. Die hele balansoverweging ontbreekt nu.
Kan ik me in vinden, alleen is dat in Nederland heel problematisch vanwege een kapot bezuinigde zorg. Die kraakt binnen de kortste keren uit zijn voegen door de kleinste IC capaciteit per capita in heel Europa en personeelstekorten.
pi_195133608
Present.
  vrijdag 18 september 2020 @ 18:58:05 #48
22565 asco
Los in deze tent
pi_195133642
Dit is de eerste keer sinds dat handenschudddendrama dat ik kijk. Puur ter amusement.
  vrijdag 18 september 2020 @ 18:58:26 #49
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_195133646
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:54 schreef Zipportal het volgende:
Present.
pi_195133653
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 september 2020 18:58 schreef asco het volgende:
Dit is de eerste keer sinds dat handenschudddendrama dat ik kijk. Puur ter amusement.
Zit er klaar voor
pi_195133686
Jaaaaaaaaa ik ben er!

Nu kan de persco beginnen. :)
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_195133687
SPANNEND
  vrijdag 18 september 2020 @ 19:00:40 #54
213134 Momo