abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_195101021
Ik ben op het werk o.a. verantwoordelijk voor de boodschappen voor de cliënten.
Omdat ze vaak allemaal een zwaar leven hebben gehad mogen ze wat extra's krijgen van de artsen. Zoals meerdere keren per week frisdrank bijvoorbeeld.

Ik heb nu het voorstel uitgewerkt om cola zero te gaan kopen ipv gewone cola.
Zover ik heb onderzocht is dit een stuk gezonder (men drinkt geen liters per dag).
Maar we moeten natuurlijk niet hebben dat ze over een paar maanden 10 kg zijn aangekomen door de cola.
De clienten bewegen wel maar minimaal. Eten verder ook gezonde maaltijden.

Kan iemand dit bevestigen?
Of wat is jou ervaring met cola zero?
pi_195101125
Er zit geen suiker in en dus minder calorieën. Of het gezonder is is een tweede, want er zit wel andere troep in (aspartaam). Maar daar zal je niet heel dik van worden lijkt me.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  woensdag 16 september 2020 @ 22:56:35 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_195101174
In Cola Zero zitten vrijwel 0 calorieën, dat is dus prima.
Er zijn wel verhalen over dat zoetstoffen slecht voor je zijn, maar dat effect is in de praktijk 0. Of je moet er 20 liter van op een dag drinken.
pi_195101239
Cola zero bevat geen kcal, dus je gaat er ook niet van aankomen.

Zoetstoffen als aspartaam, sucralose, stevia en acesulfaam-k zijn verder onderzocht en zijn niet schadelijk voor je gezondheid en dus gewoon veilig voor consumptie.

Als het puur om weight loss gaat, zouden ze wel hetzelfde voedingsschema moeten aanhouden, want onderzoeken hebben aangetoond dat men meer gaat eten bij consumptie van light-dranken omdat deze dranken geen bron van energie zijn vanwege het gebrek aan kcal.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_195101257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:56 schreef BasEnAad het volgende:
In Cola Zero zitten vrijwel 0 calorieën, dat is dus prima.
Er zijn wel verhalen over dat zoetstoffen slecht voor je zijn, maar dat effect is in de praktijk 0. Of je moet er 20 liter van op een dag drinken.
Dit
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:59 schreef Mikeytt het volgende:
Cola zero bevat geen kcal, dus je gaat er ook niet van aankomen.

Zoetstoffen als aspartaam, sucralose, stevia en acesulfaam-k zijn verder onderzocht en zijn niet schadelijk voor je gezondheid en dus gewoon veilig voor consumptie.

Als het puur om weight loss gaat, zouden ze wel hetzelfde voedingsschema moeten aanhouden, want onderzoeken hebben aangetoond dat men meer gaat eten bij consumptie van light-dranken omdat deze dranken geen bron van energie zijn vanwege het gebrek aan kcal.
En dat.
pi_195101265
Vind het we vreemde aanbeveling van die arts. Dat je die cliënten niet op een heel strak karig dieet zet en er ruimte is om eens wat uitgebreider te koken of dingen te bakken, dat zou ik nog kunnen volgen.

Op deze manier aan frisdrank wennen als een soort beloning lijkt me niet heel handig. Het is nog altijd niet goed voor je gebit en zulks.

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2020 23:01:52 ]
pi_195101270
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:54 schreef JustinK het volgende:
Er zit geen suiker in en dus minder calorieën. Of het gezonder is is een tweede, want er zit wel andere troep in (aspartaam). Maar daar zal je niet heel dik van worden lijkt me.
De mythe van huishoudmoeders dat aspartaam slecht zou zijn, is nou wel heel achterhaald.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 16 september 2020 @ 23:01:31 #8
206731 Mortaxx
Doomer
pi_195101284
Grappig hoor...... :{

[ Bericht 74% gewijzigd door Peejtur op 17-09-2020 07:02:35 ]
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_195101334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:00 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

De mythe van huishoudmoeders dat aspartaam slecht zou zijn, is nou wel heel achterhaald.
Tik een emmer weg dan
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_195101339
Aspartaam is misschien niet zo gezond. Maar de hele dag grote hoeveelheden suikers in je maag is dat sowieso niet, tenzij je de tour de France aan het rijden bent.
.
pi_195101389
Dank voor jullie reacties.

Gaat zich inderdaad vooral dat ze niet super veel aan komen.
Ze moeten niet tonnetje rond worden.

Ik kan natuurlijk niet in details treden, maar laten we het erop houden dat mensen waar ik mee werk vaak geen eigen tanden meer hebben en dat er van binnen meer kapot is door andere uhmmm stoffen ;)
pi_195101522
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:05 schreef hartloper het volgende:
Dank voor jullie reacties.

Gaat zich inderdaad vooral dat ze niet super veel aan komen.
Ze moeten niet tonnetje rond worden.

Ik kan natuurlijk niet in details treden, maar laten we het erop houden dat mensen waar ik mee werk vaak geen eigen tanden meer hebben en dat er van binnen meer kapot is door andere uhmmm stoffen ;)
Daarom juist ;)
pi_195101620
Geldt dat ook voor andere light dranken?
Je hebt tegenwoordig zoveel frisdranken waar de suiker is vervangen door aspartaam?
  woensdag 16 september 2020 @ 23:35:12 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195101866
Het is wat ingewikkelder dan 'zitten geen calorieën in en je gaat niet dood van de zoetstoffen dus bonussss'

Dit bijvoorbeeld

https://www.cnn.com/2020/(...)-wellness/index.html

Ook erg afhankelijk van persoonlijke situatie van je patiënten. Voorgeschiedenis op metabool vlak, stress, medicatie etc.
Check bij hun eigen arts of raadpleeg eens een goeie medisch diëtiste
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Boks-Chick woensdag 16 september 2020 @ 23:56:23 #15
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_195102119
Frisdrank kan toch ook zijn (bijv.) spa met een smaakje?
Als je dat afwisselt met af en toe een cola regular, dan is dat toch prima? 1 blikje gewone cola in de week lijkt me nou niet zo'n enorm probleem (zonder enige kennis natuurlijk van jouw doelgroep, maar toch).
Er zitten 8 klontjes suiker in cola, maar als dat gecompenseerd wordt/al is doordat ze geen al te veel suiker in de vorm van bijv. koekjes, snoep, taart krijgen, is dat ene blikje (want we hebben het over een verwenextra'tje begrijp ik uit de OP) in de week dan nog steeds een probleem?
lolwut
pi_195102136
quote:
19s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:56 schreef BrandX het volgende:
Frisdrank kan toch ook zijn (bijv.) spa met een smaakje?
Ervaring leert dat ze dan amper drinken.
Ze drinken vooral koffie en cola.
Veelal ook uit gewoontjes vanuit hun verleden.
  Boks-Chick donderdag 17 september 2020 @ 00:00:13 #17
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_195102166
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:58 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ervaring leert dat ze dan amper drinken.
Ze drinken vooral koffie en cola.
Veelal ook uit gewoontjes vanuit hun verleden.
ja ok, maar wellicht is het dan een idee om een programma te verzinnen waarmee je ze daar bij kan (laten) helpen en stimuleren om dat wel te doen.
De harde weg kan ook: als je niets meer geeft en alleen nog maar plat water neer zet, koffie en al het andere weg, moet je eens opletten, binnen 3 dagen zuipen ze dat alsof het cola is :P
lolwut
  donderdag 17 september 2020 @ 00:12:28 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_195102255
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:58 schreef hartloper het volgende:

[..]

Ervaring leert dat ze dan amper drinken.
Ze drinken vooral koffie en cola.
Veelal ook uit gewoontjes vanuit hun verleden.
En sterke smaken die snel een 'happy happy, joy joy' gevoel geven.
Als ze de mogelijkheid hadden rookte het merendeel ook zeker?

In hoeverre hebben deze mensen eigenlijk recht op zelfbeschikking qua voedsel en zelf bepalen dus wat ze willen drinken in dit geval?

En waarom is het erg als ze slechte zaken zouden eten of drinken? Ja is minder gezond, maar 'mag' dat bij jullie?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_195102321
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 00:12 schreef Molo het volgende:
En sterke smaken die snel een 'happy happy, joy joy' gevoel geven.
Juist

quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 00:12 schreef Molo het volgende:
Als ze de mogelijkheid hadden rookte het merendeel ook zeker?

Doen ze ook volop

quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 00:12 schreef Molo het volgende:
In hoeverre hebben deze mensen eigenlijk recht op zelfbeschikking qua voedsel en zelf bepalen dus wat ze willen drinken in dit geval?
Degene wat dat kunnen mogen zelf hun eten en drinken kiezen.
Cola en koffie is dan hun favo.

quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 00:12 schreef Molo het volgende:
En waarom is het erg als ze slechte zaken zouden eten of drinken? Ja is minder gezond, maar 'mag' dat bij jullie?
Eigen regie is heel belangrijk vinden wij. Vind ik persoonlijk ook.
Ook als je ziek bent moet je mijn inziens zelf nog kunnen beslissen.
Echter vind ik ook dat je een hulpverlenende rol hebt en waarom zou je cola drinken als zero bijna hetzelfde smaakt en zoveel gezonder is?
De hoop is dat je met zero minder dik wordt en dus minder kans op hart en vaatziektes en ziektes in die richting. Want op dat gebied zijn de meeste nu wel nog gezond.
  donderdag 17 september 2020 @ 00:57:08 #20
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_195102562
Er is veel negativiteit over zero. Ik denk dat het beter is voor de gezondheid (minder slecht) dan reguliere frisdrank.

Alleen bij cola valt het smaakverschil op.
  donderdag 17 september 2020 @ 07:16:36 #21
332757 Dizorn
Herrieschopper.
pi_195103545
Zoetstoffen, in het bijzonder aspartaam, is een van de best onderzochte stofjes ooit. het is gewoon NIET SLECHT VOOR JE. De enige manier waarop light frisdrank slecht uit onderzoek komt is uit observationeel onderzoek, maar daaruit kan je geen causaal verband vaststellen, alleen correlatie. Dikke mensen drinken meer light frisdrank. Zijn ze dan dik geworden door de frisdrank? Of misschien logischer, ze zijn dik en drinken daarom light frisdrank (want minder kcal).

Light frisdrank is op geen enkele manier ongezonder dan frisdrank en met suiker en dus áls er toch frisdrank gedronken wordt ALTIJD aan te raden.
WFPB!
pi_195135744
Thanks @Peejtur Mortaxx valt mij vaker lastig :)
pi_195144019
N.a.v. je OP ben ik benieuwd waarom de cliënten amper bewegen. Kunnen ze dat fysiek niet?
pi_195146142
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:54 schreef JustinK het volgende:
Er zit geen suiker in en dus minder calorieën. Of het gezonder is is een tweede, want er zit wel andere troep in (aspartaam). Maar daar zal je niet heel dik van worden lijkt me.
Aspartaam is de meest onderzochte voedseltoevoeging ter wereld en geen troep.
  woensdag 23 september 2020 @ 08:54:00 #25
435304 Izzy73
Read the signs!
pi_195211876
Als er Aspartaam in zit kan je het beter niet in je lichaam gieten. :{w
If you are ready to wake up, you are going to wake up.
If you're not you are going to stay pretending that you are just a poor little me.
pi_195211948
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 september 2020 11:31 schreef Meridiaan het volgende:
N.a.v. je OP ben ik benieuwd waarom de cliënten amper bewegen. Kunnen ze dat fysiek niet?
Ik ook. Denk dat sporten 1 van de belangrijkste factoren is voor ritme, eigen waarde, fit voelen, afleiding. Lijkt mij perfect bij afkicken.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_195211990
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 23:03 schreef JustinK het volgende:

[..]

Tik een emmer weg dan
Nog dommer dan aspartaam troep noemen is dit soort ‘argumenten’ gebruiken. Zo zullen we het er over eens zijn dan water drinken gezond is, maar ‘tik een emmer weg’ en dood ben je.

Maar het moet heerlijk zijn om vanuit de onderbuik lekker wat te roepen, net een natte scheet.
pi_195212040
quote:
11s.gif Op woensdag 23 september 2020 08:54 schreef Izzy73 het volgende:
Als er Aspartaam in zit kan je het beter niet in je lichaam gieten. :{w
Spuit 11
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')