Ik ook eigenlijk niet, maar onder het mom van "je moet toch wat" heb ik liever dat mensen worden geraakt die het verdienen. We lijken in een situatie te zitten waar bijster weinig oplossingen voor zijn. Toch maar eens proberen dan.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:26 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat denk je dat mensen gewoon wegrennen, zo'n feest beindigen is al heel wat. Laat staan dat je nog individuele boetes moet gaan uitschrijven. Geloof ook niet dat dat ene reet zou helpen eigenlijk.
Dat jij nog geen ban hebt gekregen voor het continue generaliseren van een bepaalde bevolkingsgroep is mij echt een raadsel.quote:Op woensdag 16 september 2020 16:48 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Iedereen schiet meteen in een kramp als je maatregelen voorstelt die vooral op de groepen gericht zijn die de meeste besmettingen veroorzaken, dus dan komt het helaas toch weer neer op 'de goeden moeten onder de kwaden lijden'.
SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik stond heel lang in de top 3quote:Op woensdag 16 september 2020 17:26 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuwe top 100 van deze reeks.
Ik stond tot deel 400 ofzo in de top10, maar ik gok dat dat al heel lang niet meer het geval is met die veelposters hier
quote:Op woensdag 16 september 2020 17:30 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Je zit me op de hielen.SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goddomme WTF ik sta nog altijd 4de?!SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
En al maanden amper meer aan het posten in deze reeks.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:31 schreef Scrummie2.1 het volgende:
[..]
Plekje 4 nu, zie post hierboven.
Dan moet je met 100+ man politie ter plaatse komen, ten eerste kost dat meer dan het oplevert ten tweede is daar de capaciteit ook niet voor.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:29 schreef Cynicio het volgende:
[..]
Ik ook eigenlijk niet, maar onder het mom van "je moet toch wat" heb ik liever dat mensen worden geraakt die het verdienen. We lijken in een situatie te zitten waar bijster weinig oplossingen voor zijn. Toch maar eens proberen dan.
Die ene die in volledig Jumbotenue met Roglic meerende had het juist aandersom: de neus bedekt en de mond niet.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:33 schreef Postbus100 het volgende:
Tjee zeg, we hadden het hier gisteren over het correct gebruik van mondkapjes. Kijk de TourMensen massaal op elkaar gepakt, een deel met mondkapje over de mond, maar niet over de neus. Ben benieuwd hoeveel besmettingen daar vandaan komen
Ja, maar dit is al zo vaak geroepen. In Spanje, Frankrijk, Italie moet je overal zo'n ding op maar op deze manier kun je net zo goed die hele poppenkast afschaffen. Ook in kroegen en clubs een farce als je hem wel mag afzetten als je schouder aan schouder bier staat te tanken.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:33 schreef Postbus100 het volgende:
Tjee zeg, we hadden het hier gisteren over het correct gebruik van mondkapjes. Kijk de TourMensen massaal op elkaar gepakt, een deel met mondkapje over de mond, maar niet over de neus. Ben benieuwd hoeveel besmettingen daar vandaan komen
Klopt.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar dit is al zo vaak geroepen. In Spanje, Frankrijk, Italie moet je overal zo'n ding op maar op deze manier kun je net zo goed die hele poppenkast afschaffen. Ook in kroegen en clubs een farce als je hem wel mag afzetten als je schouder aan schouder bier staat te tanken.
Die user in dit topic die daar laatst vol trots een foto van kwam postenquote:Op woensdag 16 september 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar dit is al zo vaak geroepen. In Spanje, Frankrijk, Italie moet je overal zo'n ding op maar op deze manier kun je net zo goed die hele poppenkast afschaffen. Ook in kroegen en clubs een farce als je hem wel mag afzetten als je schouder aan schouder bier staat te tanken.
makkelijk praten maar crowd control is wel een dingetje en dat is allemaal niet zo makkelijk als je een inval doet, oftewel het risico is te grootquote:Op woensdag 16 september 2020 17:30 schreef hooibaal het volgende:
Als je twee of drie keer zo'n feest opruimt en alle aanwezigen een boete van 390 euro in de zak schuift, dan gaat het aantal feesten daarna echt rap dalen. Dat risico is gewoon te groot voor organisatie + feestgangers.
73quote:Op woensdag 16 september 2020 17:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Goddomme WTF ik sta nog altijd 4de?!![]()
Kweet niet of het zo een goed teken is of je berhaupt in dit of dergelijke lijstjes staat.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Echt amateuristisch inderdaad. Wat dat betreft is het bij de Formule 1 een stuk beter geregeld.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:33 schreef Postbus100 het volgende:
Ook in landen met zeer strikte maatregelen zetten ze weinig zoden aan de dijk. Een virus laat zich niet zo makkelijk bedwingen en dat botst met de illusie van mensen die denken dat ze heel veel controle hebben over het leven. Dan grijp je maar naar iets om toch je veilige gevoel te kunnen waarborgen. Helaas is het gezonde verstand sinds eind augustus weer over de schutting gegooid, dus gaan mensen weer dociel flutmaatregelen volgen. De cognitieve dissonantie om toe te geven dat je al sinds maart onnodig voorzichtig bent en je aan nutteloze maatregelen gehouden hebt, is veel te groot. Makkelijker om het voor jezelf te spinnen dat het wel effect moet hebben.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Belgi kan beter zichzelf opheffen.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:39 schreef Elan het volgende:
Belgjes geven Rdam Adam en DH code rood.
Nog wel.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Echt amateuristisch inderdaad. Wat dat betreft is het bij de Formule 1 een stuk beter geregeld.
Verplicht in quarantaine als je langer dan 48 uur in een van die steden bent geweest.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Belgi kan beter zichzelf opheffen.
die hebben het allemaal alquote:Op woensdag 16 september 2020 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog wel.
In november Istanbul met 100K fans.
Volgende race in Rusland mogen ook fans bij toch? En straks in Portugal ookquote:Op woensdag 16 september 2020 17:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nog wel.
In november Istanbul met 100K fans.
ff bijposten sta je zo weer 3dequote:Op woensdag 16 september 2020 17:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Belgiequote:Op woensdag 16 september 2020 17:39 schreef Elan het volgende:
Belgjes geven Rdam Adam en DH code rood.
Totdat ze in Parijs zijn, geeneen de Tour gaat altijd voor/door.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:33 schreef Postbus100 het volgende:
Zijn maar iets van 150 posts naar P3.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:42 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ff bijposten sta je zo weer 3de
ook zo lekker hard schreeuwen naar die renners vanaf een centimeter of 50 afstand...quote:Op woensdag 16 september 2020 17:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Klopt.
Plaatje:
[ afbeelding ]
wanneer is het dan geen open riool?quote:Op woensdag 16 september 2020 17:45 schreef Gretzl het volgende:
Toegegeven, twitter is bij tijd en wijle ook best wel een riool.
Ja seriously, je hebt schijnmaatregelen en schijnmaatregelen, maar deze takes the cake.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Verplicht in quarantaine als je langer dan 48 uur in een van die steden bent geweest.
Ja want Antwerpen gaat het een stuk beter man man man
gelukkig wel inderdaad, zover zijn we nog nietquote:Op woensdag 16 september 2020 17:47 schreef TheVulture het volgende:
De horeca en bedrijven die vrijdag met strengere maatregelen in hun regio te maken krijgen mogen hun ongenoegen op de jongere generatie (hoi studenten ook) in die regio's richten
maar ook dit he: als je vrijdagmiddag naar Amsterdam gaat voor een weekendje weg en je komt daar rond 17:00 uur aan en je vertrekt zondag weer om 16:00 uur dan is er niks aan de hand, maar als je om 17:00 uur vertrekt moet je in quarantaine.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:41 schreef Elan het volgende:
[..]
Verplicht in quarantaine als je langer dan 48 uur in een van die steden bent geweest.
Ja want Antwerpen gaat het een stuk beter man man man
inderdaad, dat heb je altijd met nieuwe regelingen, daar is niks tegen te doen. Ze hebben altijd een beginpunt.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
maar ook dit he: als je vrijdagmiddag naar Amsterdam gaat voor een weekendje weg en je komt daar rond 17:00 uur aan en je vertrekt zondag weer om 16:00 uur dan is er niks aan de hand, maar als je om 17:00 uur vertrekt moet je in quarantaine.
Post nog maar 1 keer per dag ofzo en nog steeds in de top 10SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
quote:Op woensdag 16 september 2020 17:36 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Klopt.
Plaatje:
[ afbeelding ]
Kheb ook geen medelijden met de deelnemers, wel met de thuisbrigade van toeschouwers.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:45 schreef Nielsch het volgende:
[..]
ook zo lekker hard schreeuwen naar die renners vanaf een centimeter of 50 afstand...![]()
naja aan de andere kant dit had iedereen kunnen voorspellen en de organisatie en de teams wilden zo graag dat het doorging... kan dus ook geen medelijden met ze hebben...
Jep, maar dat uur moet je niet onderschatten, kan veel gebeuren!quote:Op woensdag 16 september 2020 17:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
maar ook dit he: als je vrijdagmiddag naar Amsterdam gaat voor een weekendje weg en je komt daar rond 17:00 uur aan en je vertrekt zondag weer om 16:00 uur dan is er niks aan de hand, maar als je om 17:00 uur vertrekt moet je in quarantaine.
F1 is juist n van de weinige sporten waar ik het gebrek aan publiek totaal niet misquote:Op woensdag 16 september 2020 17:52 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kheb ook geen medelijden met de deelnemers, wel met de thuisbrigade van toeschouwers.
Het is het bekende dubbelbeleid, wat je voeral ziet, iets willen en daar alles voor dooe om dat "mogelijk" te maken.
Sws had ik met voetbalwedstrijden al iets zieligs wanneer de regie daar juichkreten aan toevoeg(de).
Maar goed, ik mis sws het sportgen in mijn oranje beleving. Zelf de het rondjes draaien in de F1 kan mij tegenwoordig gestolen worden. Wat ik wel weer leuk vind, hoe presentatoren compleet enthousiast uit hun dak kunnen gaan terwijl er niets aan de hand is. Dit laatste zou ik ws ook doen als bij voorbestaan als verslaggever daarvan afhangt.
Social distancing is bewezen effectief. Het probleem is dus niet de (in jouw ogen te strikte) maatregelen, maar de manier waarop ze worden uitgevoerd. Mensen nemen hun verantwoordelijkheid niet.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:40 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Ook in landen met zeer strikte maatregelen zetten ze weinig zoden aan de dijk. Een virus laat zich niet zo makkelijk bedwingen en dat botst met de illusie van mensen die denken dat ze heel veel controle hebben over het leven. Dan grijp je maar naar iets om toch je veilige gevoel te kunnen waarborgen. Helaas is het gezonde verstand sinds eind augustus weer over de schutting gegooid, dus gaan mensen weer dociel flutmaatregelen volgen. De cognitieve dissonantie om toe te geven dat je al sinds maart onnodig voorzichtig bent en je aan nutteloze maatregelen gehouden hebt, is veel te groot. Makkelijker om het voor jezelf te spinnen dat het wel effect moet hebben.
Beter de regering dan blameren om jezelf vrijelijk te laten hanteren.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:47 schreef Tijn het volgende:
Toch wel apart dat er nu regionale maatregelen worden genomen, maar dat alsnog de minister het in een landelijke persconferentie komt aankondigen.
Je zou denken dat de veiligheidsregio's zelf ook wel een persconferentie kunnen organiseren?
Post hoc ergo propter hoc.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:54 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Social distancing is bewezen effectief. Het probleem is dus niet de (in jouw ogen te strikte) maatregelen, maar de manier waarop ze worden uitgevoerd. Mensen nemen hun verantwoordelijkheid niet.
Slim, gaan ze thuis verder met nog minder zicht erop. Deze klucht zou lachwekkend zijn ware het niet dat alle nevenschade het om te huilen maakt.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:02 schreef hooibaal het volgende:
Vervroegde sluittijden van de horeca worden in elk geval besproken, volgens het NOS Journaal. Dat is ook wel een zeer voor de hand liggende.
Wohoo, top 30SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mooi, iedereen tegelijk bier kappen omdat de kroeg om 1800 sluit.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:02 schreef hooibaal het volgende:
Vervroegde sluittijden van de horeca worden in elk geval besproken, volgens het NOS Journaal. Dat is ook wel een zeer voor de hand liggende.
Heel sneaky en subtiel weer een generalisatie dat het aan de jongeren ligt.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:02 schreef hooibaal het volgende:
In mijn omgevingsschare was (eventuele) aanwezigheid juist een van de leukere dingen. Een kennis van mij deed o.a. heel Europa qua F1 en altijd leuk die dingen na te tafelen. Nu heb ik het idee of ik naar F1 op mijn oude PS2 zit te kijken.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
F1 is juist n van de weinige sporten waar ik het gebrek aan publiek totaal niet mis
Ik vind het ook wat raar. De priv feestjes ed zijn het grootste probleem; dan werkt ingrijpen bij de horeca averechts, in een restaurant is er tenminste nog iets van controle). Die sector (net als alle andere sectoren) doet echt van alles om overeind te blijven (en de meesten volgen dus ook gewoon de maatregelen), maar komt soms over alsof ze altijd de Sjaak zijn. Zelfs als het probleem niet bij hun ligt. Tenzij de groep die niet weet waar ze besmet zijn geraakt het massaal hebben opgelopen in de horeca.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:05 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Slim, gaan ze thuis verder met nog minder zicht erop. Deze klucht zou lachwekkend zijn ware het niet dat alle nevenschade het om te huilen maakt.
Het ligt inderdaad voor de hand dat ze in Den Haag maar wat aan blijven kloten.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:02 schreef hooibaal het volgende:
Oeps....SPOILER: top 100 deze reeksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het vreemd dat een aantal veelposters mij helemaal niet bekend voorkomen?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.#1 en #2 van de totale lijst in geen velden of wegen te bekennen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van n twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Dat zal wel het beoogde effect sorteren ja.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:02 schreef hooibaal het volgende:
Men doet wat om maar wat te doen. Dalen de cijfers binnenkort? Dankzij de aangescherpte regels. Dalen ze niet? Ligt aan de mensen, nog meer regels en handhaving nodig.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het ook wat raar. De priv feestjes ed zijn het grootste probleem; dan werkt ingrijpen bij de horeca averechts. Die sector (net als alle andere sectoren) doet echt van alles om overeind te blijven (en de meesten volgen dus ook gewoon de maatregelen), maar komt soms over alsof ze altijd de Sjaak zijn. Zelfs als het probleem niet bij hun ligt. Tenzij de groep die niet weet waar ze besmet zijn geraakt het massaal hebben opgelopen in de horeca.
We sturen op het niet laten overstromen van ons zorgsysteem en als we nu niet ingrijpen dan gaat dat op korte termijn gebeuren.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:17 schreef nostra het volgende:
Waar sturen we nu precies op en waarom? Wat vinden we aanvaardbaar en wat niet? Wat is het kostenplaatje dat daar tegenover staat (niet alleen in euro's, maar ook in beperkingen)? Neem tenminste de bevolking mee in je line of reasoning, maar dit lijkt toch echt ad-hoc handelen op kleuterschoolniveau.
In het voorjaar was er op een vaste dag elke 4 weken een persco en was er nog wel lijn in te ontdekken. Nu is het elke 2 of 2,5 week at random een praatje omdat men van gekkigheid ook niet meer weet wat nu eigenlijk het idee erachter is.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat zal wel het beoogde effect sorteren ja.
De combinatie van maar zichtbaar willen scoren en tekentafelmaatregelen bedacht door ambtenaren doet niet vermoeden dat hier iets zinnigs uit gaat komen, maar we zullen zien.
De communicatie vanuit de regering is toch wel erg zwak inmiddels hoor. Hup, komt er ineens een persco met allerlei maatregelen. Want "de besmettingen lopen hard op". Ja, dat wisten we toen we gingen versoepelen en toen was dat geen probleem zolang de zorg dat aankon, dus dat mag geen nieuws zijn, maar dat is het blijkbaar nu ineens weer wel.
Waar sturen we nu precies op en waarom? Wat vinden we aanvaardbaar en wat niet? Wat is het kostenplaatje dat daar tegenover staat (niet alleen in euro's, maar ook in beperkingen)? Neem tenminste de bevolking mee in je line of reasoning, maar dit lijkt toch echt ad-hoc handelen op kleuterschoolniveau.
Plus dat we ook niet meer in een plaatselijke bubbel leven zoals in maart. Ik woon niet in n van de vier grote steden, maar kom tegenwoordig wel weer af en toe in n. Dan is het toch handig om te weten waar ongeveer de maatregelen zijn (en wat je misschien beter kunt mijden als dat mogelijk is).quote:Op woensdag 16 september 2020 17:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Vind het wel prima dat dit aangestuurd wordt vanuit Rutte en de Jonge. Het is immers niet uitgesloten dat we van regionaal naar provinciaal of landelijk gaan de komende tijd, dus de boodschap landelijk brengen zal zeker effect hebben.
Dan moeten ze de coronawet aannemen zodat ze wel achter de deur kunnen gaan handhaven...quote:Op woensdag 16 september 2020 18:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind het ook wat raar. De priv feestjes ed zijn het grootste probleem; dan werkt ingrijpen bij de horeca averechts, in een restaurant is er tenminste nog iets van controle). Die sector (net als alle andere sectoren) doet echt van alles om overeind te blijven (en de meesten volgen dus ook gewoon de maatregelen), maar komt soms over alsof ze altijd de Sjaak zijn. Zelfs als het probleem niet bij hun ligt. Tenzij de groep die niet weet waar ze besmet zijn geraakt het massaal hebben opgelopen in de horeca.
Prima dat jij dat vindt en daar valt nog niet eens zoveel op af te dingen, maar het gaat er mij om dat er vanuit onze overheid niet gecommuniceerd wordt - of althans onvoldoende duidelijk. Met de inhoud van die communicatie kunnen jij of ik het dan vervolgens eens of oneens zijn, maar dit soort pop-uppende bijsturingen leiden vooral tot veel onzekerheid - iets dat je voor zover mogelijk toch juist zoveel mogelijk zou moeten willen voorkmen.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:23 schreef hooibaal het volgende:
We sturen op het niet laten overstromen van ons zorgsysteem en als we nu niet ingrijpen dan gaat dat op korte termijn gebeuren.
Mensen die elke dag iets te gretig reageren op hoge cijfers zijn toch de enige die niet weten welk idee erachter zit. Toch?quote:Op woensdag 16 september 2020 18:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In het voorjaar was er op een vaste dag elke 4 weken een persco en was er nog wel lijn in te ontdekken. Nu is het elke 2 of 2,5 week at random een praatje omdat men van gekkigheid ook niet meer weet wat nu eigenlijk het idee erachter is.
Haha ik sta er ook nog in terwijl ik al vanaf juni hier alleen nog wat meeleesquote:Op woensdag 16 september 2020 17:31 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze hebben al niet genoeg mankracht om voor de voordeur te handhaven. Die can of worms gaan ze niet openen hoor.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan moeten ze de coronawet aannemen zodat ze wel achter de deur kunnen gaan handhaven...
Ja, dat eerste vooral. Ik snap dat het voor hun erg lastig is. Ingrijpen waar het echt nodig is kunnen ze niet, maar ze kunnen ook niet achterover leunen; want dan kom je dus misschien wel op het punt dat de zorg het niet meer aan kan. Dat is geen zekerheid, maar wel een mogelijkheid. Hun weten ook best waar de meeste besmettingen opgelopen worden, maar daar kunnen ze niks mee. Dan maar richten op schijnmaatregelen of sectoren waar het probleem waarschijnlijk helemaal niet ligt. Afgelopen maanden toch wel duidelijk geworden wat de makkelijkste doelwitten zijn in het hele Corona gebeuren.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:17 schreef Rlz12 het volgende:
[..]
Men doet wat om maar wat te doen. Dalen de cijfers binnenkort? Dankzij de aangescherpte regels. Dalen ze niet? Ligt aan de mensen, nog meer regels en handhaving nodig.
Een aantal keer handhaven met boetes zorgt mogelijk voor een afschrikkende werking. Verder heb je gelijk.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze hebben al niet genoeg mankracht om voor de voordeur te handhaven. Die can of worms gaan ze niet openen hoor.
Goed idee, een schooldirecteur die door zijn netwerk minister is geworden de volmacht geven om per decreet te regeren. Een minister die bovendien niet erg uitblinkt.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan moeten ze de coronawet aannemen zodat ze wel achter de deur kunnen gaan handhaven...
Het blijft geven en nemen/kraantje open kraantje dicht tot we een vaccin hebben. Volgens mij is Rutte daar vanaf de start heel helder over geweest, en is dat ook nooit veranderd.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Prima dat jij dat vindt en daar valt nog niet eens zoveel op af te dingen, maar het gaat er mij om dat er vanuit onze overheid niet gecommuniceerd wordt - of althans onvoldoende duidelijk. Met de inhoud van die communicatie kunnen jij of ik het dan vervolgens eens of oneens zijn, maar dit soort pop-uppende bijsturingen leiden vooral tot veel onzekerheid - iets dat je voor zover mogelijk toch juist zoveel mogelijk zou moeten willen voorkmen.
Nou dan gaan we gewoon naar Breda ipv r’dam als er lokale regels gaan gelden voor de randstad.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:02 schreef hooibaal het volgende:
Ja, en dan de illusie wekken dat we alles zelf in de hand hebben.quote:Op woensdag 16 september 2020 17:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Alleen al uit het feit dat er nu elke 2-2,5 week een persco is kun je afleiden dat ze geen idee hebben wat ze eigenlijk aan het doen zijn.
Kunnen ze niet eindeloos vol houden alleen. Discussie is al zo vaak gevoerd, maar wat als er geen wonder middel komt? In het beste geval werkt het vaccin uitstekend, maar dan ben je alsnog maanden/jaren bezig voordat iedereen gevaccineerd is. Ooit moet je toch weer verder als samenleving; zou handig zijn als ze niet al hun hoop zouden vestigen op een vaccin.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:32 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het blijft geven en nemen/kraantje open kraantje dicht tot we een vaccin hebben. Volgens mij is Rutte daar vanaf de start heel helder over geweest, en is dat ook nooit veranderd.
Ik ben benieuwd of de draaiboeken er al liggen voor het geval een vaccin onhaalbaar blijkt te zijn.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ooit moet je toch weer verder als samenleving; zou handig zijn als ze niet al hun hoop zouden vestigen op een vaccin.
Dat zal best wel, het is geen ondenkbare situatie, tenslotte.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of de draaiboeken er al liggen voor het geval een vaccin onhaalbaar blijkt te zijn.
Tegen die tijd moeten er wel betere behandelmethodes zijn die de overbelasting van de zorg wegnemen. Dan heb je ook geen maatregelen meer nodig.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd of de draaiboeken er al liggen voor het geval een vaccin onhaalbaar blijkt te zijn.
Het enige alternatief is een duurzaam aangepaste samenleving. Ik denk dat ze daar achter de schermen wel degelijk over nadenken, maar het is voor de meeste mensen geen aantrekkelijke gedachte dus dat houden ze nog wel even stil. En voorlopig zijn de vooruitzichten nog steeds dat we binnen 1-2 jaar een vaccin hebben.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kunnen ze niet eindeloos vol houden alleen. Discussie is al zo vaak gevoerd, maar wat als er geen wonder middel komt? In het beste geval werkt het vaccin uitstekend, maar dan ben je alsnog maanden/jaren bezig voordat iedereen gevaccineerd is. Ooit moet je toch weer verder als samenleving; zou handig zijn als ze niet al hun hoop zouden vestigen op een vaccin.
Ik had ergens gelezen dat een fabriek die vaccins produceert de Nederlandse staat wou verkopen maar nu vanwege het corona virus niet. Dus zou me niks verwonderen dat als het goed gekeurd is veel landen het zelf gaan produceren onder een licentie van zeg maar.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Die eerste aanname is gestoeld op het feit dat corona dezelfde dreiging blijft houden en we die dreiging net zo blijven voortrekken. Erg voorbarig.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:41 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Het enige alternatief is een duurzaam aangepaste samenleving. Ik denk dat ze daar achter de schermen wel degelijk over nadenken, maar het is voor de meeste mensen geen aantrekkelijke gedachte dus dat houden ze nog wel even stil. En voorlopig zijn de vooruitzichten nog steeds dat we binnen 1-2 jaar een vaccin hebben.
Wat voor maatregelen zou je kunnen invoeren? Het moet ook allemaal te controleren zijn.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:46 schreef Elan het volgende:
Sowieso weer schijtmaatregelen. Hopelijk ook een concreet tijdskader er bij voor oranje gebieden meteen, bijvoorbeeld 2 weken. Moet niet te lang duren allemaal.
Ja die drukte weer beperken natuurlijk. Zo min mogelijk samenkomsten .Avondklok zal er ook wel komen voor de horeca daar spreekt men al over in Utrecht.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat voor maatregelen zou je kunnen invoeren? Het moet ook allemaal te controleren zijn.
Het enige wat je kan doen om de mensen echt goed dwars te zitten is mondkapjesplicht invoeren.
Ziek worden van corona zit mensen niet dwars, denk je?quote:Op woensdag 16 september 2020 18:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat voor maatregelen zou je kunnen invoeren? Het moet ook allemaal te controleren zijn.
Het enige wat je kan doen om de mensen echt goed dwars te zitten is mondkapjesplicht invoeren.
Denk dat je op die manier de verspreiding met 20 procent terugbrengt, waarna die weer langzaam gaat aanzwellen.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:50 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja die drukte weer beperken natuurlijk. Zo min mogelijk samenkomsten .Avondklok zal er ook wel komen voor de horeca daar spreekt men al over in Utrecht.
99,995 niet nee.,quote:Op woensdag 16 september 2020 18:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ziek worden van corona zit mensen niet dwars, denk je?
Ok, nou, dat is toch wel verassend als ik mensen die het gehad hebben er over hoor.quote:
Niet iedereen hoeft meteen gevaccineerd te worden om een positief effect qua ziekenhuisopnames te krijgen. Alleen ouderen en kwetsbaren hoeven gevaccineerd te worden om dit te bewerkstelligen, dit is al fors minder dan 17 miljoen mensen. Juist bij de mensen die het raakt moet je beginnen met vaccineren, en dit zal meteen een positief effect hebbben. Immers jonge en gezonde mensen worden nauwelijks ziek of belanden in het ziekenhuis. En hier is het allemaal om te doen, niet om besmettingen te voorkomen.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kunnen ze niet eindeloos vol houden alleen. Discussie is al zo vaak gevoerd, maar wat als er geen wonder middel komt? In het beste geval werkt het vaccin uitstekend, maar dan ben je alsnog maanden/jaren bezig voordat iedereen gevaccineerd is. Ooit moet je toch weer verder als samenleving; zou handig zijn als ze niet al hun hoop zouden vestigen op een vaccin.
Dat zijn er gelukkig maar heel weinig.quote:Op woensdag 16 september 2020 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, nou, dat is toch wel verassend als ik mensen die gehad hebben er over hoor.
Een factor 10 verschilquote:Op woensdag 16 september 2020 18:53 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
99,995 wordt niet ziek, terwijl 0,3 - 0,5% eraan sterft. Wat klopt er hier niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |